Colours and rain[open]



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Colours and rain[open]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
Mr. Tips
Member
Colours and rain[open] 2yw6dsk
Floriske
431

CAT'S PROFILE
Age: 208 moons (17 jaar en 4 maanden)
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Mr. Tips
BerichtOnderwerp: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimezo 21 dec 2014 - 20:23

Regen, regen, regen. Het tikte tegen het raam, kletterde op de tuintegels en maakte de planten zwaar. Met de regen kwam de wind. Een paar dagen geleden hadden de meeste bladeren nog aan de boom gezeten, maar deze lekkere herfststorm had de bomen halfkaal geslagen. Nu lag de grond bezaaid met natte bergen bladeren. Oranje, rood, geel, maar ook redelijk veel vies, somber bruin. Oswald Tips zuchtte. Het leek er niet op dat die regen binnenkort nog ging stoppen, dus hij kon net zo goed nu naar buiten gaan, nu het tenminste nog licht was. De zon stond al redelijk laag aan de hemel en over een uurtje of twee zou het donker zijn.

Hij stapte naar buiten en meteen viel er een koude druppel in zijn nek. Oswald Tips vloekte niet - natuurlijk niet - maar slaakte enkel een diepe zucht en keek even omhoog. Ik ben niet boos, wolk, alleen teleurgesteld, leek zijn gebaar te zeggen. Hij liep verder. Hij stapte tussen twee plankjes van het donkergroene tuinhekje door en liep door de straat naar het park, waar hij op een bankje ging zitten. Hij had er ook onder kunnen gaan zitten om een beetje beschutting te hebben, die mogelijkheid had hij overwogen, maar hij had besloten dat hij er beter uitzag als hij netjes en fier rechtop op een bankje zat dan al hij in elkaar gedoken in de schaduwen eronder zou gaan zitten. Dat was geen plek voor een trotse huiskat.
Er liepen wat mensen voorbij, paraplu's boven hun hoofden, weggedoken in hun jas, die als voornaamste doel leken te hebben zo snel mogelijk uit deze regen te zijn. Oswald Tips keek kalm om zich heen en liet zich natregenen alsof hij zich daar helemaal niet druk om maakte, terwijl hij het eigenlijk verschrikkelijk vond. Hij zou zometeen maar weer rustig opstaan en naar huis wandelen - niet rennen - en daar de druppels uit zijn vacht wassen en voor de open haard gaan liggen drogen. Net toen hij op wilde staan, zag hij echter een andere kat in het park en hij besloot dit individu te begroeten. "Goedemiddag", zei hij tegen deze kat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
Colours and rain[open] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimema 22 dec 2014 - 15:46

Ze had haar kop door het kattenluik gestoken, maar trok haar kop daarna maar weer naar binnen. Het regende behoorlijk en ze wist niet zo goed of ze dan wel zin had om naar buiten te gaan. Regen deerde haar niet, maar de harde wind die de regen tegen het twolegnest aansloeg wel. Doordat ze de wind niet op kon vangen met een vacht werd ze soms bijna omver getrokken. Ze had dan wel haar nagels voor houvast, maar op het harde grond van de twolegs had ze daar niets aan. Ze keek achter haar waar haar twee twolegs tegen elkaar stonden te schreeuwen. Eigenlijk had ze daar nog een grotere hekel aan. Soms vonden haar twolegs het nodig om de rust in hun nest te verstoren door dat nutteloze geschreeuw. Vooral in deze tijd van het jaar, dan gebeurde dat vaker. Haar oren schoten in haar nek terwijl ze er chagrijnig naar keek, maar de twolegs hadden dat niet door. Mopperend liet ze haar toch door haar kattenluik naar buiten glijden, dan toch liever de wind. Meteen was ze doorweekt door de regen toen ze een poot buiten de deur zette. De blik in haar gifgele ogen schoot kort naar de donkergrijze lucht. Ze vroeg zich af of dit zo’n dag was dat uiteindelijk dat harde geluid uit de wolken kwam en het licht naar beneden flitste, nou ja ze zou het wel zien. Wanneer dat gebeurde was ze sowieso liever binnen, omdat dat nogal dreigend voelde, die harde geluiden duidde op gevaar. Het leek of de natuur dan boos was en daar kon je beter naar luisteren. Ze liep de tuin uit in de richting van het park. Ze had haar bek een stukje open en haar oren naar achter gericht, zodat er geen regen in haar gehoorgang terecht zou komen. De lucht rook fris, naar natte bomen en gras. Dat overstemde even de geuren van twoleg place en dat vond ze heerlijk. Er ontstond een kalm grimasje om haar lippen terwijl ze het park in liep. Haar blik viel op een andere kat, die boven op een bankje zat. Ze herkende zijn geur, al had ze nog nooit met het gesproken. Ze wist precies waar hij woonde en hoe hij heette, Oswald Tips. “Mr. Tips.” Zei ze neutraal terwijl ze pal voor het bankje stil bleef staan. Haar ogen stonden emotieloos en haar houding was kalm. “Geniet je van de regen?” Soms zwiepte ze met haar staart, maar voor de rest stond ze roerloos stil. Nog steeds met het grimasje rond haar lippen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mr. Tips
Member
Colours and rain[open] 2yw6dsk
Floriske
431

CAT'S PROFILE
Age: 208 moons (17 jaar en 4 maanden)
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Mr. Tips
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimema 22 dec 2014 - 21:25

Oswald Tips kende natuurlijk raskatten en daarom schrok hij niet van een vachtloze kat. Hij vond het er altijd een beetje... apart uitzien - al zou hij dat natuurlijk nooit toegeven. Zelf was hij erg blij dat hij een mooie, glanzende vacht had. Dat vond hij er toch wel wat beter uitzien en het was ook een stuk prettiger in koud weer als dit om een warme pels te hebben. Niet dat de zijne zo heerlijk dik en warm was. “Mr. Tips", zei de naaktkat kalm. “Geniet je van de regen?” Oswald had haar al vaker gezien, maar haar nooit gesproken. Hij wist niet hoe ze heette en hij wist niet hoe zij zijn naam wist. Hij glimlachte. "Genieten is misschien niet het juiste woord", antwoordde hij. "Ik geniet van de frisse lucht, van de geuren van buiten en van de kleuren van de herfst, niet van de regen." Hij vond het geen ramp dat ze hem tutoyeerde. Ze was veel jonger dan hij, ja, maar in ieder geval niet jonger dan tien jaar, al was het door de vele rimpels wat lastig schatten. Ze zou vast interessanter zijn om mee te praten dan al die jonge, onbezonnen katten. Kittens waren het voor hem. Nee, deze poes was ouder, had meer gezien, had meer kennis. Meer zoals Silverthorn. Oswald had nooit gedacht dat hij een rogue zou missen, maar Silverthorn zou hij graag nog een terug zien. Eriksen misschien ook wel, en die kleine, hoe heette ze ook alweer... Destiny. Oh, wat was het alweer lang geleden dat hij die leergierige zwerfkitten ontmoet had. "En jij? Geniet jij van de regen of ben je net als ik enkel naar buiten gegaan om even de poten te strekken?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
Colours and rain[open] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimedi 23 dec 2014 - 19:40

Skinny love was van de nieuwtjes, simpelweg omdat ze haar voordeel daar uit kon halen. Dat was de reden dat ze ook precies wist in welk twolegnest welke kittypet woonde en welk territorium van welke rogue was. Wanneer er iets veranderde was zij ook een van de eerste die het wist, want ze had zo haar bronnen. Het grimasje ging over in een kalm grijnsje toen hij begon te praten. “Dat klinkt niet meer dan logisch.” Haar stem klonk beheerst, zoals haar stem altijd klonk. Ze was geen kattin die zonder reden haar stem verhief of van klank veranderde, dan moest je het wel heel bond maken. “Zo ruik je het bos het best en leaf fall is inderdaad mooi, al is het ook een voorbode voor weggekropen prooi.” Ze nam de kater met een lichte nieuwsgierigheid op. Hij was ouder dan haar en ze kwam niet vaak katten tegen die ouder dan haar waren. Ze vroeg zich daarom heel sterk af hoe dit gesprek zou gaan verlopen. Hij had levenservaring net als zij die had, hij had een verleden. Ze zou zichzelf niet zijn als ze die niet wilde uitpluizen al zou ze dat subtiel en voorzichtig doen en als je haar geen kwaad deed was het veilig bij haar, maar als je iets deed wat haar niet zinde dan zou ze niet aarzelen om het tegen je te gebruiken. Toen hij twee vragen aan haar stelde verdween het grijnsje weer en sprong ze naast hem op het bankje. Ze sloeg haar lange staart om haar middel terwijl ze hem in haar ooghoek aankeek. “Regen deert mij niet zo, het is meer de harde wind die mij omver probeert te blazen.” Gaf ze daarna antwoord op zijn vraag. “Ik ben niet graag in het twolegnest als mijn twolegs het nodig vinden om tegen elkaar te gaan schreeuwen in een taal waar ik toch geen sikkepit van snap.” Ze draaide haar kop zodat ze hem helemaal aan kon kijken. “Daarnaast ben ik sowieso liever buiten.” Haar blik gleed weer kalm in die van hem. “Hoe zijn jouw twolegs?” Vroeg ze toen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mr. Tips
Member
Colours and rain[open] 2yw6dsk
Floriske
431

CAT'S PROFILE
Age: 208 moons (17 jaar en 4 maanden)
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Mr. Tips
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimewo 24 dec 2014 - 9:51

“Dat klinkt niet meer dan logisch.” zei de poes. “Zo ruik je het bos het best en leaf fall is inderdaad mooi, al is het ook een voorbode voor weggekropen prooi.” Oswald glimlachte. Ach, gebrek aan prooi was voor hem natuurlijk geen probleem. Alleen voor die katten die in het bos woonden. De naaktkat sprong naast hem op het bankje. Ze had een lange, dunne staart die ze nu om zich heen krulde. “Regen deert mij niet zo, het is meer de harde wind die mij omver probeert te blazen", miauwde ze. “Ik ben niet graag in het twolegnest als mijn twolegs het nodig vinden om tegen elkaar te gaan schreeuwen in een taal waar ik toch geen sikkepit van snap. Daarnaast ben ik sowieso liever buiten.” Oswald keek haar wat verrast aan. "Je verstaat hun taal niet?" vroeg hij en voegde daar meteen schuldbewust aan toe: "Het spijt me, het was niet mijn bedoeling onbeleefd te zijn." Hijzelf begreep ieder woord dat de tweebenen zeiden. Hij had zichzelf zelfs leren lezen, iets wat was gelukt dankzij Beths gewoonte om altijd hardop te lezen. Hij keek dan vaak mee en in de loop der tijd waren de vreemde tekens veranderd in klanken die hij kon begrijpen. “Hoe zijn jouw twolegs?” vroeg de poes. Oswald glimlachte. "Erg aardig. Ik kan zelfs zeggen dat Beth Pendle mijn beste vriendin is." Ja, Beth was volgens hem de liefste vrouw op de wereld. Niet dat hij er zo heel veel kende. Hij was nooit veel omgegaan met andere tweebenen dan Beth en Oswald Pendle. Maar toch geloofde hij niet dat er een aardigere vrouw kon zijn dan Beth. "Mag ik vragen hoe je heet? Je lijkt mijn naam al te kennen, maar ik moet bekennen dat ik de jouwe nog niet ken." Hij vroeg zich af of de poes alleen zijn achternaam of ook zijn voornaam kende. Niet veel katten kenden zijn eerste naam. Die naam was hem dierbaar, omdat het ook de naam van Beths overleden man was, en hij strooide hem niet overal in het rond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
Colours and rain[open] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimewo 24 dec 2014 - 10:35

Ze had al een snauw terug op haar lippen liggen toen hij zijn verbaasde vraag stelde. Ze slikte haar woorden echter weer in toen hij zich meteen verontschuldigde. “Nee, ik heb nooit de moeite genomen om het te leren begrijpen. Sinds ik bij de twolegs woon delen we een nest samen, maar meer ook niet. Ik lig boven op ze omdat dat lekker warm is en ik accepteer hun geaai als het gelegen komt, maar als ze iets doen wat mij niet aanstaat dan maak ik dat wel duidelijk.” Ze draaide haar oren iets opzij toen hij verder praatte, helemaal naar voren deed ze ze niet om te voorkomen dat er regen in terecht kwam. Ze had nou eenmaal grote oren en geen haar in haar oren om het tegen te houden. “Uit jou verbazing begrijp ik dat jij hun taal wel snapt?” Vroeg ze daarna kalm. “Hoe is dat ontstaan, dat je beste vriendinnen bent geworden met een twoleg? Ik vind dat knap, ik zou het niet kunnen.” Het was de waarheid, zij zou dat echt niet kunnen. Ze hoorde het wel meer van kittypets, misschien kwam het omdat zij niet altijd een kittypet was geweest. Zij zag de twolegs als hulpmiddel om iets voor elkaar te krijgen en als een aanwezigheid die hoorde in een twolegnest. Toen hij om haar naam vroeg ontstond het grijnsje weer om haar lippen. “Mijn naam is Skinny Love, de naam die de twolegs mij gegeven hebben. Het enige woord die ik uit hun taal heb leren begrijpen. Deze naam bevalt mij wel, dus iedereen kent mij nu ook als Skinny Love.” Stelde ze zichzelf voor.  
Terug naar boven Ga naar beneden
Mr. Tips
Member
Colours and rain[open] 2yw6dsk
Floriske
431

CAT'S PROFILE
Age: 208 moons (17 jaar en 4 maanden)
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Mr. Tips
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimewo 24 dec 2014 - 20:37

“Nee, ik heb nooit de moeite genomen om het te leren begrijpen. Sinds ik bij de twolegs woon delen we een nest samen, maar meer ook niet. Ik lig boven op ze omdat dat lekker warm is en ik accepteer hun geaai als het gelegen komt, maar als ze iets doen wat mij niet aanstaat dan maak ik dat wel duidelijk", zei de naaktkat simpel. Oswald was behoorlijk verbaasd. Voor hem was zijn band met zijn huisgenote die op twee poten liep zo vanzelfsprekend. “Uit jou verbazing begrijp ik dat jij hun taal wel snapt?” vroeg de poes toen aan hem. “Hoe is dat ontstaan, dat je beste vriendinnen bent geworden met een twoleg? Ik vind dat knap, ik zou het niet kunnen.” Oswald glimlachte en zijn blik werd even wazig, alsof hij met zijn kop even in een andere tijd en op een andere plaats zat. "Dat is eigenlijk vanzelf gegaan. Toen het echtpaar Pendle mij adopteerde was ik nog maar een kitten. Zij hebben mij altijd verzorgd, mij zo veel liefde gegeven. Eerst voelden ze bijna als ouders, toen ik ouder werd als vrienden. Beth en ik... we hebben hetzelfde meegemaakt en hetzelfde gevoeld. Het is moeilijk uit te leggen..." Hij voelde zich zo volkomen tevreden wanneer hij bij Beth op schoot lag en zij hem zacht over zijn kop aaide. Hij voelde zich zo thuis wanneer hij door zijn kattenluikje stapte en de geuren van het huis proefde. En er was natuurlijk het heerlijke eten dat Beth hem iedere dag voorzette - liefde gaat door de maag, zeggen ze toch? -, maar het was wel meer dan dat.
De poes stelde zich na zijn vraag voor als Skinny Love, twee woorden uit de tweebeentaal die ze kon verstaan. Skinny Love, Oswald vond het een enigszins aparte naam - dunne liefde? -, maar hij hij nam aan dat er een achterliggende gedachte aan ten gronde lag. Bovendien had hij wel vreemdere namen gehoord. Niet alleen bij clankatten, ook eigenaars van raskatten verzonnen soms de gekste namen. "Een mooie naam", zei hij dan ook, als een echte heer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
Colours and rain[open] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimezo 28 dec 2014 - 17:59

“Zou ik mogen vragen wat jullie meegemaakt hebben?” Vroeg ze kalm aan de kater naast haar toen hij uitlegde hoe hun vriendschap ontstaan was. “Als je het niet wilt beantwoorden is dat prima, de vraag is puur uit nieuwsgierigheid gesteld.” Misschien was het inderdaad zo dat katten die al vanaf kitten bij twolegs woonden het makkelijker vonden om vriendschappen met twolegs te sluiten. Misschien was dat wel de reden waarom zij het niet kon, wie zou het zeggen. Het maakte haar niet uit, zij zocht het gezelschap wel ergens anders. Zij vond haar leven zo prima en dat zou voor hem niet anders zijn, iedereen had zijn eigen smaak. Ze knikte hem even respectvol toe toen hij zei dat ze een mooie naam had. “Bedankt mr. Tips.” Ze waardeerde het echt dat hij dat zei. “Ik ben pas op latere leeftijd bij twolegs gaan wonen, misschien is dat de reden dat ik anders met ze om ga dan jij.” Volgende ze daarna, om op het onderwerp terug te komen. Het kon, maar het hoefde natuurlijk niet. Misschien was hij wel heel anders van karakter dan dat zij was, maar het was interessante materie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mr. Tips
Member
Colours and rain[open] 2yw6dsk
Floriske
431

CAT'S PROFILE
Age: 208 moons (17 jaar en 4 maanden)
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Mr. Tips
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimema 29 dec 2014 - 11:33

“Zou ik mogen vragen wat jullie meegemaakt hebben? Als je het niet wilt beantwoorden is dat prima, de vraag is puur uit nieuwsgierigheid gesteld”, miauwde Skinny Love. "Ach, niets wereldschokkends. Voor ons waren het mooie en... minder mooie momenten, maar voor anderen is het niet erg interessant. Ik zal je er niet mee vermoeien", antwoordde Oswald. Hij had het idee dat zo'n gesprek hem vanzelf naar het onderwerp Oswald Pendle zou leiden en hij had geen zin om over de man te praten. “Bedankt mr. Tips”, zei Skinny Love toen hij haar naam complimenteerde. “Ik ben pas op latere leeftijd bij twolegs gaan wonen, misschien is dat de reden dat ik anders met ze om ga dan jij.” Oswald knikte. "Dat zou kunnen. Maar het hangt er natuurlijk ook van af met wat voor tweebenen je omgaat. Om eerlijk te zijn denk ik dat je, als je toen bij het echtpaar Pendle terecht was gekomen, anders tegen de tweebenen aan zou kijken." Dat geloofde hij echt. Wie zou niet van Beth en haar man kunnen houden? Alleen al voor hen zou ze hun taal geleerd hebben, daar was Tips zeker van.
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
Colours and rain[open] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimema 29 dec 2014 - 11:55

Ze haalde haar schouders ietsje op toen hij zei dat hij haar er niet mee wilde bemoeien. “Alright then, maar als je je ooit bedenkt je kunt altijd naar mij toekomen.” Eigenlijk was ze heel erg benieuwd wat er dan gebeurd was, maar als hij het er niets over wilde hebben dan zou ze niet aandringen. Het zou dan te veel opvallen hoe graag ze het eigenlijk wilde weten. “Wie zal het zeggen of ik dan anders met ze om was gegaan. Mijn twolegs proberen ook wel aardig te doen, maar ze begrijpen mij gewoon niet.” Vervolgde ze rustig. “Ze lijken daar ook niet de moeite voor te nemen, dus neem ik ook niet de moeite om hen te begrijpen, een wisselwerking die zeer begrijpelijk is toch?” Ze keek hem afwachtend aan toen ze die vraag stelde. “Je volledige naam is Oswald Tips toch?” vroeg ze daarna kalm, ze vroeg zich af hoe hij daarop ging reageren. Ze had het niet kwaad bedoeld, maar ze wilde het zeker weten. Een van de katten die vaak nieuwtjes bij haar overbracht had het hem horen zeggen tegen een rogue kat. Hoe heette die kat ook alweer? Ooh ja, Silverthorn. Ze had veel bronnen die haar nieuwtjes brachten, simpelweg omdat ze haar niet tegen durfden te spreken. Sommige praatte gewoon graag en anderen waren misschien zelfs wat bang voor haar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mr. Tips
Member
Colours and rain[open] 2yw6dsk
Floriske
431

CAT'S PROFILE
Age: 208 moons (17 jaar en 4 maanden)
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Mr. Tips
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimema 29 dec 2014 - 13:37

“Alright then, maar als je je ooit bedenkt je kunt altijd naar mij toekomen”, miauwde Skinny Love. Alsof Oswald een of ander diep geheim had dat hij misschien zou willen delen. Nee, diepe geheimen waren het niet. Het waren gewoon zaken die hij niet met iedere kat die hij tegenkwam besprak. “Wie zal het zeggen of ik dan anders met ze om was gegaan. Mijn twolegs proberen ook wel aardig te doen, maar ze begrijpen mij gewoon niet. Ze lijken daar ook niet de moeite voor te nemen, dus neem ik ook niet de moeite om hen te begrijpen, een wisselwerking die zeer begrijpelijk is toch?” zei de naaktkat. Oswald knikte lichtjes in een gebaar van 'klinkt vrij logisch'. Skinny Love leek een nieuwsgierige poes en het verbaasde Oswald dan ook wel een beetje dat ze helemaal niet nieuwsgierig was naar wat tweebenen zeiden. Als je wist wat ze zeiden, kwam je erachter hoe ze dachten en dan ontdekte je misschien verschillen, maar veel meer overeenkomsten tussen hen en katten. “Je volledige naam is Oswald Tips toch?” zei Skinny Love toen. Oswald reageerde een halve tel niet en knikte toen. "Inderdaad", zei hij. hoe wist de poes dat? Ook dit was geen groot geheim, maar het was ook niet iets wat hij aan iedereen vertelde. Deze poes was beleefd en drong niet aan, maar ze wist veel en hoewel Oswald geen duistere geheimen had die ontrafeld zouden kunnen worden, voelde hij zich er toch een beetje ongemakkelijk bij. Niet dat hij dat liet merken, natuurlijk. Hij was de goede manieren zelve. "Je bent iemand die haar oren en ogen goed open houdt, geloof ik", miauwde hij met een glimlachje. "En toch is er geen enkele interesse in de tweebenen aanwezig?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
Colours and rain[open] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimema 29 dec 2014 - 17:33

Ze was blij dat het goed was, dan had de kat tenminste geen onzin tegen haar uitgekraamd. Er ontstond een grijnsje rond haar lippen toen hij zei dat ze haar oren en ogen goed open hield. “Ik heb zo mijn bronnen inderdaad.” Zei ze toen. Ze ging verder niet zeggen hoe en wat, dat was haar geheimpje. Toen hij weer over de twolegs begon ging het grijnsje weer over in een grimas en schudde ze langzaam haar kop. “Nee, ik heb interesse in andere katten maar niet in de twolegs. Ze hebben mij te vaak laten zien dat ze genoeg dingen kunnen maken die ons pijn kunnen doen en dat bevalt mij niet.” Haar oren waren nog iets verder in haar nek gegleden, maar dat was niet op hem gericht. “Dat vind ik eigenlijk al te veel informatie.” Haar oren draaiden weer terug, maar nog steeds niet naar voren omdat de regen er dan in terecht kwam die nog steeds op hun lijf viel. “Nee ik hoef niet te weten wat ze allemaal kunnen verwoesten.” Ze keek hem weer aan. “Ik hoop niet dat ik jou hiermee beledig, want zo is het niet bedoeld, dit is alleen mijn ervaring met twolegs.” Vervolgde ze kalm.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mr. Tips
Member
Colours and rain[open] 2yw6dsk
Floriske
431

CAT'S PROFILE
Age: 208 moons (17 jaar en 4 maanden)
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Mr. Tips
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimedi 30 dec 2014 - 11:01

“Ik heb zo mijn bronnen inderdaad", antwoordde die poes met een grijns. “Nee, ik heb interesse in andere katten maar niet in de twolegs. Ze hebben mij te vaak laten zien dat ze genoeg dingen kunnen maken die ons pijn kunnen doen en dat bevalt mij niet.” Haar oren lagen in haar nek, haar grijns was een grimas geworden. “Dat vind ik eigenlijk al te veel informatie”, zei ze. Oswald fronste, maar knikte ten teken dat hij het begreep. Hij zou niet verder vragen, net zoals zij niet verder vroeg over onderwerpen waar hij liever niet over praatte. “Nee ik hoef niet te weten wat ze allemaal kunnen verwoesten", miauwde Skinny Love. "Ik hoop niet dat ik jou hiermee beledig, want zo is het niet bedoeld, dit is alleen mijn ervaring met twolegs.” Oswald schudde zijn kop. "Je hebt met de verkeerde soort tweebenen kennisgemaakt en dat is spijtig. Net zoals er monsters bestaan onder ons katten, bestaan ze ook onder de tweebenen. Ik weet niet wat jouw ervaringen zijn, maar je moet weten dat er ook heel veel goede tweebenen zijn, die het waard zijn om beter te leren kennen."
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
Colours and rain[open] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimedi 30 dec 2014 - 11:17

Haar blik bleef kalm terwijl ze Oswald aan bleef kijken en er ontstond een lichte waardering in haar houding toen ze aan hem zag dat hij het niet als een belediging opvatte. Ja, misschien mocht ze deze kittypet wel. “Ach, zo erg vind ik het niet. Ik vind mijn leven prima zo en trek mij zo min mogelijk van de twolegs aan.” Ze klopte zachtjes met haar staart op het bankje terwijl ze voor een kort moment voor haar uitstaarde. “Mijn twolegs maken vaak ruzie en dan ga ik gewoon naar buiten. Ik ben nu bezig om een jonge kat te leren jagen en vechten, dat vind ik ook veel leuker dan de twolegs leren begrijpen.” Ze keek mr. Tips weer aan. “Heb jij veel vrienden onder de kittypets?” Vroeg ze toen rustig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mr. Tips
Member
Colours and rain[open] 2yw6dsk
Floriske
431

CAT'S PROFILE
Age: 208 moons (17 jaar en 4 maanden)
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Mr. Tips
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimedi 30 dec 2014 - 11:38

“Ach, zo erg vind ik het niet. Ik vind mijn leven prima zo en trek mij zo min mogelijk van de twolegs aan.” Tja, dat was ook een manier om te leven. Je door de tweebenen laten verzorgen, hen je eten laten geven, maar ze niet begrijpen, geen echt contact met ze hebben. Oswald zou het verschrikkelijk vinden, maar Skinny Love was er natuurlijk aan gewend en had niet zo'n behoefte aan contact met tweebenen. “Mijn twolegs maken vaak ruzie en dan ga ik gewoon naar buiten. Ik ben nu bezig om een jonge kat te leren jagen en vechten, dat vind ik ook veel leuker dan de twolegs leren begrijpen", zei de poes. Jagen en vechten, dat was iets wat Oswald ook wel had gedaan. hij was een trotse jonge kat geweest, altijd klaar om zijn tuin te beschermen tegen ongewenst bezoek. En jagen had hij ook veel gedaan. Hij at het niet altijd op, zijn eten thuis was minstens net zo lekker en een stuk minder harig, maar het was gewoon leuk om te doen. Tegenwoordig deed hij geen van beide nog veel. Hij had manen geleden zijn laatste duif gevangen. Hij merkte dat Skinny Love hem weer aankeek. “Heb jij veel vrienden onder de kittypets?” vroeg ze. "Ach, vrienden... Ze zijn aardig genoeg, maar ze zijn allemaal zo jong en onwetend. Het is leuk om met ze te praten, maar je kunt moeilijk een écht gesprek met ze voeren. Ik..." hij was zelf wat verbaasd over wat hij hierna zei, "...heb betere gesprekken gevoerd met katten uit het bos. Geen katten van die 'clans', die komen hier niet veel en zijn soms nogal arrogant. Eenlingen. Vroeger had ik niet zo veel met katten die een koud bos en zogenaamde vrijheid verkozen boven een langer, warmer, gelukkiger leven in een echt huis, maar mijn mening is in de loop der tijd een beetje veranderd."
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
Colours and rain[open] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimedi 30 dec 2014 - 11:47

Skinny Love was een trotse kattin en de clankat was nooit helemaal uit haar gegaan. Ze verlangde er niet naar terug, maar ze had nog wel duidelijk trekjes die clankatten ook hadden. Al was het bij haar niet zo duidelijk te zien en dat hield ze expres zo, er waren niet veel katten die wisten dat ze ooit een clankat geweest was. Toch joeg ze veel liever zelf dan dat ze het eten van de twolegs at. De brokken vond ze helemaal verschrikkelijk die at ze ook echt niet, maar het vlees wat de twolegs haar nou altijd gaven die at ze wel op, maar lekker was anders. Er ging niets boven het verse bloed en vlees van een zelf gevangen prooi. Ze werd weer uit haar gedachten gehaald toen Oswald weer begon te praten. “Daar kan ik mij helemaal in vinden.” Zei ze toen. “Ik heb niet echt vrienden, meer kennissen. Er is eigenlijk maar één kat die ik echt als mijn vriend zie. Dat is een rogue kater die mij toegelaten heeft op zijn territorium en bereid was om het met mij te delen.” Er ontstond even een smal glimlachje om haar lippen, maar die verdween al snel weer. “Ik ben ook niet zo goed in vriendschappen.” Vervolgde ze daarna eerlijk, want dat was gewoon simpelweg een feit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mr. Tips
Member
Colours and rain[open] 2yw6dsk
Floriske
431

CAT'S PROFILE
Age: 208 moons (17 jaar en 4 maanden)
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Mr. Tips
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimevr 2 jan 2015 - 10:39

“Daar kan ik mij helemaal in vinden”, zei Skinny Love. “Ik heb niet echt vrienden, meer kennissen. Er is eigenlijk maar één kat die ik echt als mijn vriend zie. Dat is een rogue kater die mij toegelaten heeft op zijn territorium en bereid was om het met mij te delen. Ik ben ook niet zo goed in vriendschappen.” Oswald vroeg zich af waarom de poes in hemelsnaam naar het territorium van een rogue was gegaan. Maar goed, zelf was hij ook één keer in de rogue gebieden geweest. Een keer die wat hem betrof nooit herhaald hoefde te worden. Want hij had net één poot op die grond gezet en meteen de volle laag gekregen: een vos. En vervolgens was hij gered door, jawel, een Elitekat. Die dag had hem door elkaar geschud en ervoor gezorgd dat hij voortaan maar weer braaf in het stadje bleef. "Ik kom eigenlijk nooit buiten de stad", zei Oswald. "Dus alle rogues die ik ontmoet zijn die die toevallig hierlangs komen." Hij vroeg zich af of dat ook de 'betere' rogues waren, de minder wilde, minder ruwe. Hij kon zich voorstellen dat de rogues die diep in de bossen woonden minder vriendelijk zouden zijn tegen huiskatten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
Colours and rain[open] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimeza 3 jan 2015 - 20:47

Ze keek hem iets wat verrast aan toen hij zei dat hij nooit buiten twoleg place kwam. “Zou je het niet heerlijk vinden om door het bos te lopen, of door velden?” Zij zou er zelf echt niet zonder kunnen en ze kon zich niet voorstellen dat hij dat gevoel niet had, maar waren ze ook niet heel verschillend? Hij dacht heel anders dan dat zij dacht, misschien was het helemaal niet zo gek dat hij dat gevoel niet had. “Ik ben altijd graag in het rogue gebied, vooral om zelf te jagen.” Ging ze toen verder. “Ik vind het voedsel van de twolegs echt smerig, ik eet liever verse prooi.” Tjah, dat was nou eenmaal een feit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mr. Tips
Member
Colours and rain[open] 2yw6dsk
Floriske
431

CAT'S PROFILE
Age: 208 moons (17 jaar en 4 maanden)
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Mr. Tips
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimewo 7 jan 2015 - 20:44

“Zou je het niet heerlijk vinden om door het bos te lopen, of door velden?” vroeg Skinny Love. Oswald haalde zijn schouders op. "Ach, ik heb er niet zo veel behoefte aan. Er is dit park, en in straten is ook schoonheid te vinden." Hij was even stil voor hij daaraan toevoegde. "Nou, niet in iedere straat. Wat sommige tweebenen in hun tuinen zetten..." Hij schudde treurig zijn kop. “Ik ben altijd graag in het rogue gebied, vooral om zelf te jagen. Ik vind het voedsel van de twolegs echt smerig, ik eet liever verse prooi", zei de poes. "Krijg je blikvoer?" vroeg Oswald. "Beth maakt altijd de heerlijkste maaltijden voor me klaar, zodat ik niet echt naar verse prooi verlang. Ik joeg altijd meer voor de sport, ik vind die vacht en veren zo'n gedoe. Ik ben overigens wel één keer buiten de stad geweest. Ik moet toch zeggen dat het me wat tegenviel. Ik had er nauwelijks drie stappen gezet of er zat een vos achter me aan." Hij glimlachte even, maar huiverde ook. Het was misschien een leuk verhaal om te vertellen, maar het was wel degelijk angstaanjagend geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
Colours and rain[open] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: Colours and rain[open]   Colours and rain[open] Icon_minitimedo 8 jan 2015 - 13:39

Ze knikte niet helemaal overtuigd toen hij zei dat het in het park en in de straten ook mooi was. “Dat is wel een beetje zo, maar ik mis dan toch wel het bos hier. Dat vind ik het mooist, het bos.” Ze grinnikte toen hij verder ging. “Ja, twolegs hebben soms de neiging om hele vreemde dingen neer te zetten die zij dan mooi vinden. Ik heb ook wel eens een niet levende hond gezien. Ik dacht al ik ruik hem niet, maar ik schrok wel even.” Ze knikte toen hij vroeg of ze blikvoer kreeg. “Ja, echt vies.” Ze vertrok even haar gezicht, maar herstelde zich al snel weer. “Wat maakt ze dan voor jou klaar? Ik vind die vacht en veren niet erg. Ik vind het prettig om te weten dat ik het nog kan, dus vang ik het liever zelf.” Al zou ze het nooit aan zichzelf toegeven, soms was ze wat bang om ouder te worden. Ze was bang dat ze dingen straks niet meer kon, daar was ze helemaal achter gekomen toen ze zo ziek was geweest. “Je was dan waarschijnlijk net op het verkeerde moment op de verkeerde plek.” Ging ze kalm verder terwijl ze even voor haar uit staarde.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Colours and rain[open]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: Other Territory :: Twoleg place-
Ga naar: