[Essay] Rode ogen



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 [Essay] Rode ogen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Zira
Deceased
[Essay] Rode ogen Zira_by_66reddog
Loïs
2971
Actief
And we all still die ✝️

CAT'S PROFILE
Age: 39 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Zira
BerichtOnderwerp: [Essay] Rode ogen   [Essay] Rode ogen Icon_minitimezo 4 okt 2015 - 10:31


Ik zie op warrior cats steeds meer katten met rode ogen, en ik wil hier eigenlijk even verder op ingaan. Want iedereen weet wel dat rood geen normale oogkleur is.

Rode ogen, wat zijn dat?
Ten eerste, rode ogen zijn erfelijk, maar de kans dat een kitten dezelfde oogkleur krijgt is heel erg klein. Waarom? Heel simpel: rode ogen zijn 'albino' ogen, om het zo maar even te noemen. Ik heb in mijn leven nog geen één albino gezien, tenminste, niet in het echt. Dus je kan er wel vanuit gaan dat dit niet vaak voorkomt.

Rode ogen, waarom niet doen?
Toen ik Zira aanmaakte, had ik haar volledig gebaseerd op Zira van The Lion King - inclusief rode ogen. En om heel eerlijk te zijn heb ik daar spijt van, aangezien rode ogen zó ontzettend onwaarschijnlijk zijn. Het maakt haar misschien wel speciaal, maar het irriteert me dat ik iets gedaan heb wat eigenlijk in de werkelijkheid helemaal niet kan. En ik vind het jammer dat mensen hier nu een voorbeeld aan nemen en denken: 'de commander/deputy heeft rode ogen, dus dan kan ik dat ook doen!' en het zo steeds vaker voorkomt. Nogmaals, rode ogen zijn heel onwaarschijnlijk, en ik vind het jammer dat het zo vaak voor komt (en eigenlijk dat het überhaupt voorkomt). Ook staat het helemaal niet in het teken van een slecht karakter; Zira had haar rode ogen immers al als een kitten in de ThunderClan en ik kan je beloven dat ze toen nog helemaal niet 'slecht' was.

Dit is natuurlijk mijn mening, dus voel je niet persoonlijk geconfronteerd. Misschien als je denkt om een karakter aan te maken met rode ogen, dat je dan even opnieuw kan nadenken over hoe onwaarschijnlijk het is dat je kat rode ogen heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Drake
Member
[Essay] Rode ogen Tumblr_nzek8grXXU1smshebo1_500
wieowie
64
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Σ 22 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
avatar
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] Rode ogen   [Essay] Rode ogen Icon_minitimezo 4 okt 2015 - 10:39

Ik begrijp je situatie en je hoeft je niet te schamen als ik erachter komt dat ik er ook bij tel xD
Maar Drake heeft get niet echt geeërfd van zijn ouders. Want zijn vader is Draco en heeft gewn rode ogen. En zijn moeder heeft ambere ogen. Hij is wit met rode ogen en dat is dus een albino. Omdat hij uit een andere... Zeg maar... 'Vrucht' komt is de kans niet groot, maar best wel groter dan dat hij het erft. Maar als het je irriteert zeg het maar Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Littlestream
Member
[Essay] Rode ogen DPKsfdL
Chi
3518
Actief
“All the world is made of faith, and trust, and pixie dust.”

CAT'S PROFILE
Age: 60 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Littlestream
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] Rode ogen   [Essay] Rode ogen Icon_minitimezo 4 okt 2015 - 10:53

Sowieso is Warrior Cats al niet realistisch en gebaseerd op een fictionele serie, dus is het niet raar dat rode ogen voorkomen. Het is al zo vanaf ik er ben, en daarvoor ook al zelfs. Het is niet iets waar nog veel katten van opkijken denk ik, in de rpg. Ik had de rode ogen voor 't eerst gezien bij Malona, en was er toen helemaal weg van. Toen had ik Ziva aangemaakt, en haar diezelfde rode ogen gegeven. Heb ik er spijt van? Nee, want idd, het is speciaal en maakt dat je kat net dat ene meer heeft. Het is en blijft fictie. (A)
Terug naar boven Ga naar beneden
Zira
Deceased
[Essay] Rode ogen Zira_by_66reddog
Loïs
2971
Actief
And we all still die ✝️

CAT'S PROFILE
Age: 39 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Zira
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] Rode ogen   [Essay] Rode ogen Icon_minitimezo 4 okt 2015 - 11:08

Zoals ik al zei is het mijn mening, en @chi: het is inderdaad fictie, maar dan worden bijvoorbeeld paarse ogen weer niet toegestaan. Dat vind ik dan apart. Als alle kleuren werden toegestaan dan zou ik 't ook niet apart vinden, want dan was het gewoon net zo normaal als bijvoorbeeld blauw en groen of zo.
maar ik weet niet, ik vind 't jammer dat het zo vaak gedaan wordt ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Arrowthrill
Member
[Essay] Rode ogen DPKsfdL
Queen Wazz
285
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 34 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Arrowthrill
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] Rode ogen   [Essay] Rode ogen Icon_minitimezo 4 okt 2015 - 11:17

We hebben er idd voor gekozen om de rode ogen lekker te laten omdat die al vaker voorkwamen. Dat is dus de enige onrealistische kleur (want vaak is de kat niet albino) die je hier mag hebben naast het feit dat je alle realistische kleuren feller kan maken etc. Dat er zoveel zijn is niks aan te doen, dat zit er nu eenmaal in op deze rpg.

Met zoveel mensen op een site is het nu eenmaal nagenoeg onmogelijk om een beetje origineel te zijn in uiterlijk en dat ook te blijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
[Essay] Rode ogen
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Bulletin Board :: Discussion-
Ga naar: