I got to get away.



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 I got to get away.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Butterpact
Member
I got to get away. DPKsfdL
Anonymous
634
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 45 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Butterpact
BerichtOnderwerp: I got to get away.   I got to get away. Icon_minitimezo 28 mei 2017 - 21:24

Denken. Denken. Altijd maar denken. Altijd maar overwegen. Altijd maar rekening houden met hoe anderen zich zouden voelen als hij het zou doen. Beseffen dat het anderen weinig kon schelen wat hij deed, want hij was de enige die nog overgebleven was in de familie. Of zo leek het toch tenminste zo, want zijn moeder gaf niks om hem. Of misschien gaf ze wel iets om hem, maar liet ze dat niet merken. Ze had niet eens de moed opgebracht om over Breakingpoint te praten. Ze was niet eens na zijn dood naar hem toegekomen om het er met hem over te hebben en hij had het niet de moeite gevonden om naar haar toe te gaan om haar mening te vragen. Ze waren duidelijk te veel bezig geweest met de reis om nog met Breakingpoint bezig te zijn. Of zo leek het toch, want er was geen minuut die voorbijging dat hij niet aan zijn broer dacht. Aan zijn broer die hij te veel verwaarloosd, gepest en uitgedaagd had om zich echt te veel aan te mogen trekken van zijn dood. Want het liet hem meer schuldig voelen dat hij nu meer aan zijn broer dacht dan toen de tom nog recht naast hem sliep in de den en nog leefde. Ongelukkig kneedde Butterpact de grond onder zijn poten. Iedereen ging dood dankzij hem. Breakingpoint, Ravenpaw,... Pearlypaw was weg en StarClan wist of hij het overleefd had. Butterstar en zijn moeder wilden niet met hem praten. Waarschijnlijk vonden ze hem een last voor de Clan. Waarschijnlijk vond iederéén hem een last voor de Clan. Hij was altijd te arrogant en ijdel geweest om bezig te zijn met gevoelens van anderen. Zijn broer leed waarschijnlijk ontzettend veel onder zijn pesterige opmerkingen en zelfs dat had hij niet doorgehad. Als zijn Clan zo veel leed onder zijn woorden, was het dan niet meer dan fair dat hij ook zou lijden? Twijfelachtig bracht hij zijn hoofd naar zijn nek en keek naar de reusachtige roofdieren die weg en naar hun nesten gingen. Het zouden maar een paar klauwen om zijn rug zijn, een val en dan was het voorbij. Twijfelachtig zette de tom een stap terwijl hij zijn kaken op elkaar klemde en tevergeefs een traan over zijn wang voelde rollen.


+ Eerste post voor Smokegaze
Terug naar boven Ga naar beneden
Smokegaze
StarClan
I got to get away. 6GDhOSI
Nathalie
1266
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 55 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Smokegaze
BerichtOnderwerp: Re: I got to get away.   I got to get away. Icon_minitimeza 3 jun 2017 - 18:20

Het was zo onwennig dit gebied, de bergen. Smokegaze moest als maar opletten met haar hij zijn poten neerzette. Nog nooit had hij zich zo onbehaaglijk gevoeld, ja de twoleg place. Maar dat was een plek geweest waar hij alsnog makkelijk had kunnen rennen, al was de grond daar ontzettend hard. Hier hoefde je maar een misstap te zetten en dan kon je je poot breken. De einde van de dag naderde en de grote kater was er nog op uit. Zijn poten brachten hem naar de de het hoogste punt van de berg. Hij wist dat het er gevaarlijk was, maar Smokegaze wilde het gewoon even met eigen ogen zien. Toen hij de geur van Butterpact oppikte, werd hij nieuwsgierig. Wat deed die kater hier? Dit was de plek waar zijn apprentice overleden was. Dat kon niets goeds betekenen. Smokegaze ging er op af en al snel vond hij de kater. "Alles goed?" Vroeg de kater omzichtig. De kater vermoedde te zien dat zijn houding bedroefd was.


I got to get away. YeIsY95
I got to get away. PS18GM0
Terug naar boven Ga naar beneden
Butterpact
Member
I got to get away. DPKsfdL
Anonymous
634
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 45 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Butterpact
BerichtOnderwerp: Re: I got to get away.   I got to get away. Icon_minitimevr 9 jun 2017 - 21:36

Hoewel Butterpact vaak bezig was met zijn eigen gedachten en er echt wel eens in weg kon zinken zoals nu ook het geval was, raakte hij nooit het overzicht van zijn omgeving kwijt. Op de één of andere manier wist hij het altijd te zeggen wanneer iemand van achteren op hem af kwam en dat was in de meeste gevallen wel een goed ding. Vooral in een gevecht kon het handig zijn, maar Butterpact was niet uit op een gevecht. En als ze tegen hem zouden vechten, dacht hij niet dat hij zichzelf op dit ogenblik nog zou verdedigen. De tom klemde zijn kaken op elkaar toen hij de geur van Smokegaze herkende, een tom waar hij eigenlijk nooit veel gesprekken mee had gehad. Eigenlijk bijna geen. Of toch niet die hij zich kon herinneren of belangrijk vond. En hoewel Butterpact het liefste wilde ontkennen dat er iets was, was er een gevoel in zijn binnenste die zei dat hij eerlijk moest antwoorden op de vraag. Als hij het vandaag allemaal ging eindigen, maakte het dan nog wat uit als de katten wisten van zijn problemen? Nee, hij dacht van niet. “Het is het allemaal niet meer waard, Smokegaze,” fluisterde hij. “Ze gaan allemaal weg. Ravenpaw is weg, een hoop Clan cats zijn dood, Breakingpoint…” Zijn stem brak toen hij de naam van zijn broer zei. “En het komt allemaal door mij. Het lijkt net alsof ik een negatieve invloed heb op katten. Ik kan het niet meer aanzien en ik kan er niet meer mee leven. Het is beter… het is beter als het gewoon gedaan is, weet je. Dan heeft de Clan geen last meer van me en dan heb ik zelf ook een beter leven."
Terug naar boven Ga naar beneden
Smokegaze
StarClan
I got to get away. 6GDhOSI
Nathalie
1266
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 55 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Smokegaze
BerichtOnderwerp: Re: I got to get away.   I got to get away. Icon_minitimeza 10 jun 2017 - 14:36


Echt een ster met emoties en gevoel was Smokegaze niet. Als het beroep therapeut voor hem zou staan, zou hij er met een boog omheen lopen. Maar toch was de kater wel iemand die anderen graag hielp, tot zo ver hij kon. Daarom rende de warrior nu ook niet met opgezette staart weg van Butterpact en dit moment. Ook niet toen de andere warrior tegen hem begon te spreken. Butterpact zag het niet meer zitten, voor hem was het allemaal niet meer waard, iedereen ging volgens hem weg, Ravenpaw, allemaal andere clankatten, dood, en toen sprak Butterpact de naam van zijn broer uit. Smokegaze's blik verduisterde. Butterpact gaf zichzelf de schuld waarop Smokegaze begon te schudden met zijn kop en langzaam een stap dichterbij zette. "Nee, het is niet jouw schuld," was het eerste wat Smokegaze voorzichtig zei. De woorden die er na kwamen waren een schok voor Smokegaze. "De clan heeft geen last van je!" Kwam er overdonderd uit zijn bek. "Ben je gek geworden, Riverclan kan niet nog een warrior missen!" Ging hij verder. Misschien was het niet helemaal verstandig dat Smokegaze niet rustig kon blijven, maar hé, hij was gewoon ongeschikt voor het beroep therapeut.


I got to get away. YeIsY95
I got to get away. PS18GM0
Terug naar boven Ga naar beneden
Butterpact
Member
I got to get away. DPKsfdL
Anonymous
634
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 45 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Butterpact
BerichtOnderwerp: Re: I got to get away.   I got to get away. Icon_minitimewo 21 jun 2017 - 15:13

Het was de eerste keer sinds iemand echt recht tegen hem zei dat het niet zijn schuld was. But then again, het was ook de eerste keer dat Butterpact die woorden uitsprak. Dat hij liet blijken waar hij last van had en wat hij zichzelf allemaal oplegde. Maar helaas was zijn leven geen mooi boek. Helaas was het niet zo dat als iemand tegen hem zei dat het zijn schuld niet was dat hij dat automatisch ging geloven, dat hij opeens het licht aan het einde van de tunnel zag en dat zijn leven opeens met sprongen vooruit zou gaan. Anders had hij die woorden heus wel sneller uitgesproken, was hij heus wel hulp gaan zoeken bij een medicine cat of iemand anders waarvan hij wist dat diegene naar hem wilde luisteren. Maar hij hield de woorden juist liever voor zich omdat katten dan aan gingen halen dat het niet zijn schuld was, zoals Smokegaze nu deed. Smokegaze kon nu wel zeggen dat het zijn schuld niet was, maar de tom had geen idee wat er vooraf allemaal was gebeurd. En Breakingpoint’s dood was geen bewuste keuze geweest van de kat zelf, maar Butterpact had het idee dat zijn pesterijen niet echt bijdroegen aan hoe goed Breakingpoint zich voelde door de dag heen in de Clan. “Een warrior,” snoof hij. Hij voelde zijn klauwen uit hun hulzen gaan. “Ik ben nooit een warrior geweest, Smokegaze. Ik was te veel bezig met mijn broer te pesten en hem uit te maken voor lui als hij zijn Clantaken niet wilde doen. Ik was te veel bezig met hem uit te lachen omdat hij een moon later warrior was geworden omdat ik vond dat hij zijn best niet deed.” Hij keek verbitterd zijnde naar de grond. “Mijn enige taak in mijn leven was om Breakingpoint aan het werken te zetten, om te zorgen dat hij op hetzelfde moment als mij warrior zou worden en een apprentice zou krijgen. Ik heb hem nooit gecomplimenteerd voor wat hij bereikt had in zijn leven op dat punt en zag alleen maar zijn negatieve kwaliteiten, pestte hem daarmee.” Tranen verzamelden zich in zijn ogen. “En nu is het allemaal te laat.” Hij beet zo hard op zijn wangen dat hij bloed proefde, maar hij ging verder. “Breakingpoint is dood en nu kan ik mijn woorden niet terugnemen. Ik kan hem niet meer complimenteren voor wie hij is en hij zal er nooit meer zijn om ’s nachts tegen aan te kruipen als ik het koud heb.” Hij slikte. “En nu is Ravenpaw ook nog dood. Het wordt gewoon allemaal te veel, Smokegaze.” Tranen rolden nu langs zijn wangen. Het klein beetje trots dat er in zijn binnenste resteerde, zorgde ervoor dat hij zijn kop wegdraaide zodat Smokegaze niet zou zien dat hij aan het huilen was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Smokegaze
StarClan
I got to get away. 6GDhOSI
Nathalie
1266
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 55 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Smokegaze
BerichtOnderwerp: Re: I got to get away.   I got to get away. Icon_minitimezo 25 jun 2017 - 16:50

Smokegaze wist niet of hij nu bezorgdheid of irritatie opmerkte. De clans waren al zoveel katten kwijt geraakt en het leek maar normaal te worden om zelfmoord of iets dergelijks te plegen. Hij kon het niet aan om te zien hoe katten dusdanig egoïstisch werden om er voor te kiezen zichzelf van hun levens te beroven. Hij vroeg zich ook meteen af of er plek was in Starclan voor dát soort katten. "Butterpact, verleden is verleden," sprak Smokegaze langzaam. "En Breakingpoint is nu in Starclan en ziet en hoort nu wat jij voelt, wat voor spijt jij hebt en ik weet zeker dat hij je heeft vergeven," ging hij verder. Positief blijven, alles zo positief mogelijk maken. Dat zou vast wel helpen. En toen Butterpact over de dood van zijn apprentice begon en vertelde dat het allemaal te veel werd slaakte Smokegaze een zucht. "Je bent niet de enige, mijn apprentice, Aurorapaw is er ook niet meer, je bent niet alleen, oké?" sprak hij rustig. Hij moest rustig blijven. Natuurlijk rouwde Smokegaze om de dood van zijn apprentice, maar hij bleef sterk en doorgaan. Toen Butterpact zijn kop weg draaide kwam Smokegaze dichterbij om vervolgens zijn staart als een soort troost op zijn rug te leggen en vervolgens geen woord meer te spreken.


I got to get away. YeIsY95
I got to get away. PS18GM0
Terug naar boven Ga naar beneden
Butterpact
Member
I got to get away. DPKsfdL
Anonymous
634
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 45 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Butterpact
BerichtOnderwerp: Re: I got to get away.   I got to get away. Icon_minitimezo 2 jul 2017 - 14:39

Je moest hem hier eens zien. De eens zo trotse tom van RiverClan die alles aankon en anderen uitlachte met hun zwakte, was zelf zwakte aan het tonen. En dan ook nog eens tegenover een tom die bijna senior warrior was. Hij was echt zielig. Eigenlijk verdiende hij het niet om in RiverClan te zitten. Eigenlijk had hij achter moeten blijven op het oude territory en rogue moeten worden zodat hij Butterstar niet langer meer met zijn aanwezigheid moest belasten. Hij wist dat er ergere warriors in haar Clan zaten, maar hij voelde zich nu wel één van de meest zielige warriors. En dat ging natuurlijk een effect hebben op RiverClan, want anderen merkten zijn zwakte op en gingen RiverClan daardoor als een zwakke Clan zien. En dat allemaal dankzij hem. En dan beweerde Smokegaze ook nog eens dat hij juist een waardevolle warrior was voor de Clan. Misschien niet met zo veel woorden, maar hij had wel toegegeven dat RiverClan niet nog een warrior kon missen. Hij voelde een klein lichtpuntje bij het idee dat hij dat natuurlijk direct weer had omgezet naar het idee dat hij onmisbaar was. Misschien resteerde dat kleine beetje trots en arrogantie nog steeds wel, maar werd het dusdanig onderdrukt dat hij zelf niet meer wist wanneer hij arrogant was en wanneer niet, was het geen keuze meer waar hij controle over had wanneer hij maar wilde. “Of hij scheldt me ontzettend hard uit en klaagt tegen onze voorouders wat voor slechte broer ik was,” sprak hij, maar er speelde een heel klein glimlachje om zijn lippen bij het idee dat Breakingpoint dat daadwerkelijk zou doen. Het zou zijn pijn voor het verliezen van zijn broer niet verlichten, maar in elk geval wist hij dan zeker dat Breakingpoint niet zo boos op hem was als hij dacht dat zijn broer was. Toen Smokegaze over zijn apprentice begon, draaide Butterpact zijn kopje lichtelijk. Dat wist hij niet eens. “En hoe ben jij daar overheen gekomen?” fluisterde hij. “Vond je niet dat het jouw schuld was omdat jij de verantwoordelijkheid over haar had?” Hij nam toch tenminste aan dat het om een she-cat ging. Hij kon zich niet voorstellen hoe het moest zijn als je met Aurorapaw als naam moest leven en je was een tom. Hij vond Butterpact ook niet alles, maar het was toch beter dan Aurora als prefix hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Smokegaze
StarClan
I got to get away. 6GDhOSI
Nathalie
1266
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 55 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Smokegaze
BerichtOnderwerp: Re: I got to get away.   I got to get away. Icon_minitimedi 11 jul 2017 - 12:53

Goed, goed. De humor kwam weer wat omhoog. Smokegaze zette een subtiel glimlachje op bij de woorden van Butterpact. "Hé, een slechte broer was je heus niet," sprak Smokegaze. En toen ging het over Smokegaze's overleden apprentice. Het stak, het deed pijn en ook hij ervoer het gevoel van gefaald hebben. "Er overheen gekomen wil ik niet zeggen," miauwde Smokegaze. "Maar ik ga door," ging Smokegaze verder. "En natuurlijk voel ik me verantwoordelijk, ook al weet ik dat het niet mijn schuld was. Ik was op de verkeerde plek op het verkeerde moment en dat zelfde gold voor haar. We zouden gaan trainen," sprak Smokegaze met een zucht. "Maar ik ga door omdat ik weet dat niemand er iets aan heeft wanneer ik stil ga staan," sprak de kater. "En ik wil dat Aurorapaw ziet vanuit Starclan dat ik inderdaad die sterke mentor was waarin zij geloofde, ook nu wil ik haar niet teleurstellen," en daarmee ging zijn blik naar de lucht en sloot hij voor een moment zijn ogen. Ja, hij voelde zich schuldig en deels verantwoordelijk. Smokegaze had haar dan niet gevonden, hij had het moeten horen van andere warriors. Hij had haar moeten zien en dat was even vreselijk geweest. Hij was er niet voor haar geweest en had er niet voor haar kunnen zijn. Toch ging hij door, want hij wist dat zijn voormalige apprentice dat had gewild.


I got to get away. YeIsY95
I got to get away. PS18GM0
Terug naar boven Ga naar beneden
Butterpact
Member
I got to get away. DPKsfdL
Anonymous
634
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 45 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Butterpact
BerichtOnderwerp: Re: I got to get away.   I got to get away. Icon_minitimewo 12 jul 2017 - 14:12

Butterpact slikte. Hoe kan Smokegaze nu zeggen dat hij geen slechte broer was geweest als hij niet had gezien hoe erg hij Breakingpoint wel niet kon pushen op sommige momenten? Hij had spijt dat hij zich voornamelijk had beziggehouden met de bruine tabby te pesten terwijl hij zijn tijd beter had kunnen spenderen door zijn broer zijn fouten aan te wijzen, maar ook direct te kunnen verbeteren. Zijn moeder maakte het niet bepaald veel beter door zich niet naar hem te keren en er niet met hem over te praten. Ze waren eens zo close geweest, maar nu nam Butterpact zo veel mogelijk afstand van haar omdat hij geen idee had wat hij tegen haar moest zeggen. Hij had het gevoel alsof hij gefaald had en alsof ze hem de dood van zijn broer kwalijk nam. Hij durfde haar blik nauwelijks te ontmoeten en had om die reden er niet veel voor gevoeld om naar haar toe te gaan, hoewel het misschien juist kon helpen als ze erover spraken. Hij wilde het niet toegeven, maar zijn gesprek met Smokegaze deed ook al wel iets aan dat vervelende, lege gevoel in zijn binnenste. Hij draaide zijn kopje een kwartslag om naar de oudere tom te kijken toen deze vertelde over zijn ervaringen nadat zijn apprentice was doodgegaan en gaf een knikje. “Soms denk ik bij mezelf dat het beter voor me is als ik gewoon naar StarClan ga zodat ik mijn excuses persoonlijk kan aanbieden aan mijn broer.” Hij keek twijfelend naar voren. “Alleen dan denk ik aan de katten die ik achterlaat. De lafste uitvlucht is natuurlijk zelf van een klif springen en hopen dat als ik wakker word dat ik de ogen van mijn broer zie.” Hij richtte zijn blik naar de grond. “En ik ben er ook bang voor,” murmelde hij. “Bang voor de pijn en de plotselinge klap die ervoor zorgt dat ik nooit meer wakker word. Ik denk niet dat ik dat wil doormaken, maar ik vind het gewoon zo lastig om hier te blijven.” Hij draaide zijn kop weer naar Smokegaze. “Voor Breakingpoint’s dood was mijn leven zo rooskleurig omdat ik dacht dat ik uiteindelijk wel een mate zou vinden die me zou accepteren en waarmee ik kittens zou krijgen. Maar nu sta ik daar gewoon niet open genoeg voor omdat ik Mousedung up ben. Een mate wil iemand hebben die haar kan beschermen en mentaal sterk genoeg staat om voor haar op te komen, maar ik weet niet eens zeker of ik dat zou kunnen als ik me door alles zo kleintjes voel.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Smokegaze
StarClan
I got to get away. 6GDhOSI
Nathalie
1266
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 55 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Smokegaze
BerichtOnderwerp: Re: I got to get away.   I got to get away. Icon_minitimewo 12 jul 2017 - 14:40

In stilte luisterde Smokegaze naar de volgende woorden van Butterpact. "Het is ook niet iets wat we van nature zouden moeten willen," miauwde Smokegaze zachtjes. "En ik denk dat Breakingpoint je excuses wel gehoord zal hebben," ging Smokegaze rustig verder. Toen vertelde Butterpact over hoe zijn leven was voor de dood van zijn broer en wat hij graag had gewild. "Gun jezelf de tijd, Butterpact," sprak de grote kater. "Rouw, verdriet, jezelf kleintjes voelen, alles mag er zijn," miauwde de kater. "Geef jezelf de tijd om weer omhoog te klimmen, hoe zwaar en moeizaam het allemaal lijkt te zijn," ging de kater verder er even vroeg hij zich af waar al deze wijze woorden vandaan kwamen. Was het omdat hij zelf dat soort dingen ook had moeten mee maken? Waarschijnlijk wel, want wijsheid kwam met de tijd. "Laten we weg gaan hier en misschien nog even een stuk wandelen en dan terug keren naar de Cave," sprak de kater en zette een glimlach op. Misschien kon hieruit wel eens een goede vriendschap opbloeien. Wie weet.


I got to get away. YeIsY95
I got to get away. PS18GM0
Terug naar boven Ga naar beneden
Butterpact
Member
I got to get away. DPKsfdL
Anonymous
634
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 45 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Butterpact
BerichtOnderwerp: Re: I got to get away.   I got to get away. Icon_minitimezo 23 jul 2017 - 20:39

Butterpact kon maar niet over het feit heenkomen hoe arrogant hij wel niet was geweest en hoe dat bijna hilarisch leek in vergelijken met hoe hij nu was. Hij was lang niet meer de warrior waar Butterstar zo trots op was, als Butterstar überhaupt ooit trots op hem was geweest. Het wilde niet zeggen dat als ze hem niet publiekelijk vernederde of in twijfel trok dat ze dat niet van hem dacht. Hij had het altijd al lastig gevonden om de werkelijke gevoelens van zijn leader te peilen, maar hij dacht niet dat hij iets goeds had gedaan voor haar door Breakingpoint zijn dood in te jagen. En nee, hij had het misschien niet letterlijk gedaan, maar dat gevoel had hij wel. Eigenlijk had hij met het voorstel moeten komen om naar de nursery te gaan zodat hij misschien was meegesleurd en tegen die rots was geklapt. Dan zou Breakingpoint nog hier zijn. Hij slikte. Maar dan was hij in StarClan geweest en alles wat hij wilde, was bij zijn broer zijn. En om het maar heel even bruut te zeggen, had hij er meer controle over door hier te zijn dan in StarClan als hij bij zijn broer wilde zijn. Als hij immers diegene was die was gestorven, had zijn broer naar StarClan moeten komen en nu was het andersom. Het was een beslissing die hij kon maken met één simpele sprong, maar het was een beslissing die hij niet kon maken. Zeker niet als er katten waren zoals Smokegaze die hem wilden steunen. Hij haalde zijn schouders op. “Misschien voor een paar weken, maar dan gaat iedereen verwachten dat ik mezelf eroverheen zet en dat ik mijn gebruikelijke taken weer oppak. Wat als ik dat niet kan?” Hij zuchtte. Hij had zo veel vragen, maar er waren zo weinig antwoorden. Hij gaf een klein knikje toen Smokegaze zijn voorstel deed. Een wandeling maken stond nu niet bepaald op zijn verlanglijstje, maar op dit moment stond niets op zijn verlanglijstje. En bovendien kon hij Smokegaze ook niet langer ophouden met zijn negatieve gedrag. Hij wenkte Smokegaze en begon zelf al te lopen. “Genoeg over mij,” sprak hij en hij merkte dat hij iets van zijn oude houding terug begon te krijgen. “Hoe gaat het met jou? Is er nog iets gebeurd dat ik moet weten?” Hij probeerde te glimlachen, maar het veranderde naar een grimas en Butterpact richtte zijn kopje gelijk weer naar voren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Smokegaze
StarClan
I got to get away. 6GDhOSI
Nathalie
1266
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 55 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Smokegaze
BerichtOnderwerp: Re: I got to get away.   I got to get away. Icon_minitimema 7 aug 2017 - 17:16

Smokegaze glimlachte bemoedigend. "Niemand verwacht dat je alle taken in één keer weer oppakt, de tijd zal je gegeven worden, Butterstar kennende. Daarbij kunnen de taken je ook helpen om afleiding te vinden," sprak Smokegaze. "En forceer jezelf niet om er overheen te komen, laat het er zijn, maar ga ook verder," ging Smokegaze verder. Hij merkte dat het wel vermoeiend begon te worden om er zo voor iemand te zijn. Smokegaze hield er niet van, maar om iemand in zo'n situatie alleen te laten, zou hij ook niet doen. Dus dan maar op deze manier. Butterpact accepteerde zijn voorstel en begon te lopen. En ineens wilde Butterpact het over hem hebben? "Met mij gaat het wel goed," sprak hij. Wat viel er over hem te zeggen? Zijn leven was niet zo vol met drama's. Ja, zijn verleden enigszins met zijn vader, het feit dat hij bij een andere Queen was gedumpt en er later achter was gekomen dat Butterstar eigenlijk zijn moeder was. Maar dat allemaal was geweest. Ja, zijn apprentice, Aurorapaw was overleden, maar dat had ook een plekje gekregen. Het enige bijzondere wat er was, was Chillybreath, maar nu leek niet het geschikte moment om het over zijn liefdes leven te gaan hebben. "En voor zo ver ik weet is er niet heel veel bijzonders gebeurt, behalve dat we nog steeds hier zitten en er kittens in overvloed zijn," miauwde Smokegaze.


I got to get away. YeIsY95
I got to get away. PS18GM0
Terug naar boven Ga naar beneden
Butterpact
Member
I got to get away. DPKsfdL
Anonymous
634
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 45 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Butterpact
BerichtOnderwerp: Re: I got to get away.   I got to get away. Icon_minitimeza 12 aug 2017 - 14:10

Butterpact deed zijn best om het advies van Smokegaze in zich op te nemen, maar hij vond het nu gewoon zo moeilijk om te geloven dat deze pijn ooit echt voorbij zou gaan. Misschien zou het minderen na verloop van tijd, maar zelfs dat vond hij moeilijk om te geloven. Het was voor hem elke dag weer een strijd om op te staan en langzaamaan zijn taken terug op te pakken. En hij had het gevoel dat het misschien beter was geweest als hij Shadowfray had mogen blijven trainen. Niet dat het echt eerlijk was geweest om met haar erover te ruziën, maar hij had het gevoel alsof hem nog iets was afgepakt toen Shadowfray was overgebracht naar een andere mentor. Alsof hij gefaald had en die mentor niet. Hij wist dat Butterstar het voor een reden had gedaan, maar wat als de afleiding hem beter had geholpen om het een plaatsje te kunnen geven? Want was dat niet wat Smokegaze aangaf? Dat hij afleiding moest hebben om het een plaatsje te kunnen geven? Er de hele dag over nadenken hielp ook niet echt. Misschien begon de echte afleiding wel als hij over iets anders begon dan over zijn problemen. Hij kon niet verwachten dat hij Smokegaze kon blijven lastigvallen met zijn problemen. Daar werden ze geen vrienden door, hoewel hij niet zeker wist of een vriend hem wel ging helpen in deze periode. Maar had hij zich voor Breakingpoint’s als een zak gedragen en hij wilde bepaalde dingen veranderen. Zijn attitude wilde hij veranderen, hoewel hij zijn arrogantie voor de andere Clans wel wilde behouden omdat dit hem ervoor behoedde om zomaar contact te maken met andere Clan cats. Als hij zich daar aan zou overgeven, zou Butterstar hem nog een grotere loser vinden dan ze hem nu waarschijnlijk al wel vond. Butterpact concentreerde zich weer terug op Smokegaze’s woorden. “We hebben er ook een boel verloren, dus dat compenseert misschien een beetje,” sprak hij bitter. Vervolgens keek hij de senior warrior aan. “Ik ben er trouwens een beetje van overtuigd dat katten in deze moeilijke tijden steun bij elkaar gaan zoeken. Katten die niet van dezelfde Clan zijn. Katten die van het tegenovergestelde geslacht zijn en waar gevolgen aan kunnen zitten.” Zou hij gelijk hebben? Zouden ze binnenkort met een hoop half-Clanners weer terug opsplitsen? “Het is gewoon zo’n moeilijke tijd en het is ontzettend lastig om niet toe te geven aan de affectie van iemand anders, ook al is diegene van een andere Clan.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Smokegaze
StarClan
I got to get away. 6GDhOSI
Nathalie
1266
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 55 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Smokegaze
BerichtOnderwerp: Re: I got to get away.   I got to get away. Icon_minitimeza 19 aug 2017 - 22:44

Mooi, weg van die deprimerende onderwerp en op naar een andere. Smokegaze was tevreden dat hij Butterpact naar hem toe had weten te trekken. De kater leek hem zo slecht nog niet en wie wist was dit een nieuwe vriendschap in bloei. Daar was niks mis mee, want zeker in tijden als deze moest je het van je vrienden en familie hebben. Smokegaze had een opmerking gemaakt over de kittens in overvloed waarop Butterpact weer reageerde met dat het al dat was verloren weer compenseerde. Smokegaze fronste. "Al is de kans dat deze nieuwe kittens het niet gaan redden ook groot," reageerde Smokegaze weer met een snuif. Bij de volgende woorden knikte Smokegaze. "Katten lijken in tijden als deze inderdaad hun verstand te verliezen," beaamde hij, want daar leek het gedrag enorm op. "Steun zoeken bij eigen clangenoten zou toch genoeg moeten zijn, tenminste, ik zou niet eens anders willen," miauwde Smokegaze. "Ik haal mijn kracht uit loyaliteit, zou elke warrior, apprentice, dat niet moeten doen?" Ging Smokegaze verder. Kijk, een prima discussie onder warriors, een prima afleiding, iets om je mee bezig te houden. Bij de laatste woorden van Butterpact slaakte hij een zucht. "Maar dan nog..." was het enige wat Smokegaze kon zeggen. Ja, hij als warrior, als trotse Riverclanner, was enorm teleurgesteld in katten die toegaven aan zwaktes, zwaktes die Smokegaze überhaupt al niet begreep. Ondertussen liep hij ook verder, steeds meer afstand tussen hen en de afgrond makend, want daar wilde hij gewoon weg. Het moest niet zo zijn dat Butterpact zich straks weer om zou draaien en er toch vanaf zou springen. Dat zou vreselijk zijn. "Zou jij het kunnen? Gaan met een poes uit een andere clan?" Vroeg Smokegaze vervolgens, misschien ietwat persoonlijk, maar toch was hij benieuwd.


I got to get away. YeIsY95
I got to get away. PS18GM0
Terug naar boven Ga naar beneden
Butterpact
Member
I got to get away. DPKsfdL
Anonymous
634
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 45 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Butterpact
BerichtOnderwerp: Re: I got to get away.   I got to get away. Icon_minitimezo 10 sep 2017 - 18:14

Butterpact zei maar niet te veel op het feit dat de kans inderdaad groot was dat de meeste nieuwgeboren kittens het niet eens gingen redden. De omgeving was gewoon heel anders en katten hadden veel geleden tijdens de reis. Het zou zelfs dom te noemen zijn als er nieuwe nestjes aan zouden komen omdat er katten waren die hun gevoelens niet hadden kunnen onderdrukken. Er waren te weinig kruiden om een bevalling goed te laten verlopen en het zou eerder voorkomen dat het nestje het maar half of zelfs niet redde dan dat elke kitten gezond zou zijn. En zelfs al zou ze gezond geboren worden, wie zei dat ze gezond zouden blijven? Nee, het leek hem geen verstandige keuze om hier, in deze nieuwe omgeving, aan kittens te beginnen. De queens die zwanger op reis vertrokken, zouden natuurlijk extra veel moeite hebben met de bevalling omdat ze zo weinig gegeten hadden tijdens de reis. Tot dusver was er geen RiverClanner die zwanger was als hij het goed had, maar dat kon natuurlijk elk moment veranderen. Zoals hij al aan had gegeven: katten zochten meer affectie op, kwamen nader tot elkaar en van het één kwam het ander. Butterpact hoopte gewoon dat als het zou gebeuren het binnen de Clan zou gebeuren en niet met een andere Clan cat. “Voor een hele periode is het ook nooit anders geweest dan dat je steun zocht bij je Clanmate als je je niet goed voelde,” sprak Butterpact tegen Smokegaze. “Maar het zou niet de eerste keer zijn dat er een nestje geboren wordt die niet eens geboren had mogen worden en de reis maakt dat er niet veel beter op.” Hij slikte toen hij een directe vraag toegeworpen kreeg en merkte dat hij die vraag niet zo snel kon beantwoorden als hij zou willen. “Vroeger zou ik zeker weten “nee” hebben gezegd,” antwoordde hij en hij keek Smokegaze twijfelachtig aan. “Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb momenten dat ik niet volledig bij mijn verstand ben. Ik weet niet of je me vroeger kende, maar ik stond nogal bekend om mijn arrogantie en mijn manier van muren opzetten om anderen buiten te houden. Eerst tegenover mijn Clanmates, maar daarna meer en meer tegenover katten buiten mijn Clan. Alleen…” Hij klemde zijn kaken op elkaar. “Ik merk hoe zwak ik de laatste tijd wel niet ben. Laatst was er een ThunderClan kitten aan het janken en toen ben ik die gaan helpen. Vervolgens begon de kitten heel aanhankelijk te doen en… ik liet het toe, Smokegaze. Wie zegt dat ik het dan niet toe zou laten als een she-cat van een andere Clan me steunt? Als je echt kwetsbaar bent en je zit er echt te diep in, denk je niet te veel meer na over regels, loyaliteiten en wat anderen ervan zouden vinden omdat het enige wat je op dat moment dan wilt getroost worden is.” Hij keek de tom weer aan. "Nu ik bij mijn volle verstand ben, zou ik je vraag met een harde "nee" beantwoorden. Maar ik heb geen idee wat er gaat gebeuren als ik mezelf niet ben." En dat maakte hem behoorlijk angstig.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
I got to get away.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: The Mountains :: Mountain Territory :: Eagle's Peaks-
Ga naar: