[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Secret
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community YbFgrtP
Kaiden
125
Actief
Secrets are for losers like me

CAT'S PROFILE
Age: 15 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Secret
BerichtOnderwerp: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 14:37

Sup,
Dit is een Essay waarin Marijn en ik (but mostly me) onze mening geven.

We waren aan het chatten op Skype toen we het begonnen te hebben over hoe we het RPG'en op WC missen. Uiteindelijk begonnen we te praten over de reden waarom we allebei zijn gestopt, waarom het zo moeilijk is om actief te blijven, en waarom het zo moeilijk is om terug te gaan. We hebben besloten deze te delen, misschien heeft WC er wat aan, misschien zijn er wel meerdere die dit denken, en we vinden het allebei sowieso niet erg om een discussie te voeren, zolang de meningen van de ander maar worden gerespecteerd.
Dit is in no-way aanvallend bedoeld naar het team, we weten dat ze hard werken aan de website, storylines en orde houden terwijl het heel moeilijk is om een website actief en goed te houden.
Dit is enkel onze mening/wat ons opviel.

-------------
Waarom het lastig is om te joinen.
De WC boeken zijn bedoeld voor mensen tussen de 11 - 14. De meeste mensen die we kennen zijn er al uitgegroeid na hun 14/15e. Natuurlijk kun je het RPG'en dan nog leuk vinden, so do we, maar er is een probleem daarmee; nieuwe leden zijn dus meestal jonger. Stel je voor dat je er een bent en je komt de website tegen nadat je het geweldige boek hebt gelezen. Als je niet al afgeschrikt bent door hoe ingewikkeld het eruit ziet, en alle regels door bent gegaan, kun je beginnen. Natuurlijk zijn regels nodig, anders word de RP zo'n mess, dat snappen we. Maar het is veel moeite die je wel moet nemen, waardoor het lastig word om te joinen. Of course, je wordt niet verbannen omdat je in het begin per ongeluk regels breekt, maar dat schrikt wel af, dan krijg je het gevoel alsof je iets fout doet.
Ook hebben nieuwe mensen geen idee wat er allemaal gebeurt met de Storylines, wie de katten zijn, hoe de verhoudingen zitten, dat moet je allemaal lezen om helemaal 100% bij te zijn met wat er gebeurt op WC. En dan heb je spoilers, de BloodClan, de Journey en de tribes- je moet op z'n minst halverwege door de tweede reeks zijn, wil je het allemaal begrijpen, en anders is het verhaal redelijk gespoild voor je. We weten dat een RPG een plot nodig heeft, maar het voelt alsof het allemaal 18 -20 jarigen die een verhaallijn uitwerken. Waar je ook nog eens niet aan mee kan doen omdat je eerst nog moet oefenen. En in het AOT/rond WC wordt er ook veel over gepraat, het is lastig om een gesprek aan te gaan over een onderwerp waar je niks vanaf weet.
Iemand van 15/16 kan dit misschien wel bijhouden, maar ook dan moet je veel vrije tijd hebben, wil je het allemaal volgen. Iemand van 12/13 gaat het lastig krijgen, waardoor het zo afgesloten voelt. Plus jonge leden zullen het ook nog eens moeilijk hebben met Engels, Marijn zei dat toen zij joinde ze niet eens wist wat een 'deputy' was. Je kan het leren, duh, en de Nederlandse vertaling zijn soms wel idioot, maar het maakt het allemaal wel nog meer moeite terwijl een nieuw lid gewoon eens door de ogen van zijn eigen karakter wil zien en een kat wil spelen - waarom is het allemaal zo ingewikkeld?
Het is ook natuurlijk het leukst om als kitten je kat te beginnen, maar zonder een nestje is het zo saai. Het aantal kittens dat geen familie heeft is onrealistisch, maar een nestje is moeilijk te krijgen. Natuurlijk, partners word je niet zomaar, en dan wil je de beste kittens, plus ze moeten op hun ouders lijken, voor realisme. Dan moet je je uiterste best doen om te bewijzen dat jij iemands kitten kan spelen, lang wachten, en uiteindelijk toch niet gekozen worden. Vooral als je nieuw en onervaren bent. Dat is lastig, dus word je maar weer de zoveelste kitten zonder ouders, terwijl anderen vrolijk een hele familie bij elkaar RPG'en. Zonder familie is een verhaal ontwikkelen ook nog eens lastig, vooral met het nieuwe plot. En als je een Warrior maakt moet je wel meegereisd zijn en dit allemaal in zijn history zetten.
Zelfs als ouder persoon is het lastig om je aan te sluiten bij een ontwikkeld plot. Iedereen heeft al vrienden, zowel de persoon als de kat die ze spelen. Hierdoor voelt WC afgesloten aan, als een exclusief genootschap. En dan bedoel ik niet dit soort negeren(zie dit ) maar dan bedoel ik de angst om je aan te sluiten bij een groep die elkaar allemaal al kennen.
 
Waarom het lastig is om een tijd afwezig te zijn.
Het plot gaat veel te snel; je bent een week weg en plotseling zijn er nieuwe leiders waar je kat weer een mening over moet hebben.
Dan heb je geen idee wat de persoonlijkheid van die leider is en moet je dat eerst gaan uitzoeken. Als je kat geen mening heeft wordt hij zo dull en saai, onrealistisch ook omdat hij als Clankat toch een beetje er om moet geven wie nou de baas is van de Clan? Maar als dat zo vaak veranderd verlies je de zin om dat alweer uit te zoeken. Misschien is het handig om recaps te maken of iets soortgelijks, korte posts met datums en wat er is gebeurt, in korte zinnen uitgelegd? (Note: als dit er al is dan negeer dit)
Je verliest je motivatie om terug te komen, want je komt uiteindelijk toch terug om jouw kat, tenzij je het leuk vind om mee te spelen in een verhaallijn, maar dat vinden wij zelf niet. Je kan ze natuurlijk negeren als het plot niets te maken heeft met jou kat - maar een hele verhuizing met de Clans? Yeah, dat is lastig. En als je eventjes online komt om even te posten kun je weer een mod op je topic hebben omdat je niet door had dat het event was dat het al dagen niet geregend had. Natuurlijk is dat de taak van de mod maar het blijft lastig. Daar heb je dan geen zin in. Er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden: New bonds, leaders, territories, weather, plots etc. Terwijl jij je juist wil focussen op je eigen katten zonder dat het onrealistisch word omdat jou kat het niets kan schelen dat Silverstar drie kittens heeft vermoord en de Medicine cat verliefd is op een kittypet. En binnen een paar dagen is de storyline alweer verder en moet je weer lezen. Veel moeite, vooral als je maar een side-char bent en geen grote leider.
Waarom het lastig is om actief te blijven.
Basically, we willen beide gewoon RPG'en, niet de hele tijd om de storylines moeten geven, ons focussen op onze eigen karakters. ''Maak dan gewoon een kittypet of rogue!'' is een beetje lame, want ze hebben niet echt een doel, of iets om voor te vechten, geen close groep, tenzij die ze die zelf maken. Simpelweg, wij willen meer focus op eigen characters, en minder op anderen, tenzij je katten natuurlijk vrienden zijn met elkaar, want dan maakt het tenminste uit voor jou en gaat het jou ook aan. We zien het AOT vaak over de storyline praten, like we said before, of over andere katten waar jij niks mee hebt. Het AOT is voor alles, yes, maar misschien is een topic hiervoor handig? Storyline/RPG discussion? Anything like that? Anders moet je de hele tijd vragen wat er nou gebeurd is tussen die karakters om een gesprek te joinen, of je moet de topics zelf maar gaan lezen. Je schrijft een RPG samen, ja, maar deze RPG is heel actief, waardoor het heel moeilijk is om altijd te weten wat er gebeurt.
We hebben allebei geen idee hoe mods dit doen, geen wonder dat je het dan druk hebt? Maar je word dus zo'n beetje gedwongen om alles te weten 24/7 of je gewoon buitengesloten te voelen. Dat maakt het niet leuk. Meestal kun je het negeren ja, maar nu de Clans moven willen we beide niet terugkomen, omdat we dan helemaal moeten uitzoeken wat er gebeurt etc, terwijl we gewoon fun willen RPG'en.
Alles voelt ook zo gepland, by the way, Marijn had geen idee dat Stonepaw een Bloodclanner zou ontmoeten en verliefd worden op Draco om vervolgens er bij te gaan en daarna weer uit elkaar omdat Draco vreemd ging. Dat maakt het RPG'en zo leuk. Iedereen mag doen wat die wil, yeah, jouw kat, maar de spontaniteit is het beste, de reden waarom we hier ook zijn. Als Marijn die ganzenopdracht van Stone nooit had gekregen waren wij nu geen beste vrienden. Dit gebeurt nog steeds maar nu voelt het meer gedwongen.
In a nutshell: gewoon even RPG'en met een karakter is er niet meer, het gaat steeds meer moeite kosten.
--------------
We vonden het gewoon beide belangrijk om onze meningen te geven, like, discussies zijn pretty fun, vinden wij tenminste. Dus voel je vrij om die van jou terug te geven. Hoe dealen jullie hier mee? Is er iemand het met ons eens? Of zijn wij de enige die dit probleem hebben en zeuren we gewoon? Either way dit is de reden dat we allebei de site hebben verlaten, voor iedereen die het wil weten.
Sincerely,
Marijn & Kaiden #twoplayergame
Terug naar boven Ga naar beneden
Butterstar
StarClan
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community XbUUF0W
Michelle
6649
Actief
So many men have tried to kill me, I don’t remember all their names.

CAT'S PROFILE
Age: 90 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Butterstar
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 15:12

Hey hey Kaiden en Marijn,

Allereerst. Ik heb dit topic, zoals jullie misschien gezien hebben, even gesloten tot ik deze reactie kon schrijven om directe reacties van leden te voorkomen. Gezien deze mogelijk beschermend voor WC en voor het team zouden kunnen zijn en ik ook niet wil dat jullie je per direct aangevallen voelen.
Daarnaast ben ik heel blij dat jullie je mening geven en is dit ook absoluut iets dat het team op WC prefereert over stil wegblijven zitten in je problemen.

Toch ben ik het niet helemaal eens met jullie gedachtes. Wij hebben Warrior Cats opgezet als een RPG voor alle leeftijden. En staan dan ook volledig open om jongere mensen te helpen en te begeleiden als deze de regels nog niet helemaal snappen. Het is dan ook meerdere malen voorgekomen dat iemand die keer op keer iets niet helemaal goed doet gewoon 1 op 1 een duidelijke en rustige uitleg krijgt. In het verleden is dit misschien anders geweest maar daar hebben wij ons zeker de laatste maanden juist op gefocust.

De verhaallijn is geschreven door meerdere 20+érs ja. Wij (het hele team) zijn al wat ouder maar dit is ook specifiek gedaan om goed om te kunnen gaan met de jongere generatie op Warrior Cats. Ieder van ons heeft voor we moderator of admin worden jaren lang ervaring gehad met rpgén en omgaan met anderen. Neem mij als voorbeeld, ik kwam op WC als een 14 jarige. Hielt me totaal niet goed aan de regels en heb meerdere ruzies weten te maken. Maar WC heeft mij een stuk rustiger en sterker gemaakt waardoor ik uiteindelijk gekozen ben om eerst Leader te worden en daarna moderator. Door mijn eigen ervaring kan ik mij weer heel goed verplaatsen in jongere leden en probeer deze dan ook duidelijk te helpen.

De verhaallijn die wij momenteel hebben is misschien de grootste verhaallijn die ooit op WC heeft plaatsgevonden en wij hebben dan ook ruim een jaar aan deze verhaallijn gewerkt voor er uberhaupt de eerste tekenen van online kwamen. Het is met de journey tot aan de mountains een klein beetje sneller gegaan omdat onze hoofdadmin Wazoula (aka Firedance) een periode naar stage zou gaan op de Dominicaanse Republiek en dus geen internet zou hebben. Omdat wij juist voor het rpg plezier de tribe in de situatie wouden plaatsen voordat de verhaallijn bijna 2 maanden stilgelegd zou worden is dit even wat sneller gegaan. Maar wij hebben wel nog altijd een constant oog gehouden op onze leden om te zien of die het niet te snel vonden gaan. zou dit duidelijk gebleken zijn hadden wij de verhaallijn dan ook niet met dit tempo doorgezet. Dit is niet gebleken, de leden vonden het ieder geweldig en we werden overspoelt met positieve feedback waardoor wij doorgegaan zijn.

Het snelle wisselen van de leaders valt ook ontzettend mee. In het hoge rangen team hangt juist een enorm rustige en vriendelijke sfeer. Wij krijgen ruim van tevoren te horen als een hoge rang wil stoppen (Neem Everstar als voorbeeld, die liet het ons bijna een maand geleden al horen) hierdoor hebben we dus de tijd om over een nieuwe deputy na te denken en deze aan te stellen zodra de hoge rang doorgeschoven wordt. In de rpg gaat dat misschien voor de een wat sneller. Maar voor de ander geeft dit juist veel meer rust en duidelijkheid omdat er dan geen twijfel of problemen is qua 'wie is er nu de deputy, we zijn al 2 weken verder en er is nogsteeds niemand gekozen.' Dit waren problemen in voorgaande jaren, waardoor er soms weken een rang openstond. Dit hebben wij dus opgelost. Daarnaast kijken wij steeds vaker naar ook jongere en misschien minder ervaren leden voor een hoge rang. Wij willen iedereen de kans geven maar ook stabiele rangen voor een lange tijd houden. Het is dus absoluut niet zo dat je '1 week niet kijkt' en er gelijk een aantal rangen anders zijn. Soms komen meerdere dingen nou eenmaal even tegelijk, zoals de nieuwe deputy van Thunderclan en een nieuwe Windclan leider vrij dicht op elkaar zaten. Maar dit is geen boek, en mensen hun levens zijn niet uit te plannen. Wij als team moeten nou eenmaal soms 3 clans van rang veranderen in 1 maand tijd om het maar even dramatisch te zeggen, maar dit doen wij 100% voor het rpg plezier van de spelers zelf.

Een rpg gaat volledig om jouw eigen karakter. In dit verhaal is jouw personage een hoofdpersoon. Maar je speelt wel samen met ruim 40 andere mensen in een rustige periode. Die ook allemaal hun char als hoofdpersoon zien. Hierom hebben wij dus ook de update pagina gemaakt, juist zodat iedereen zijn of haar karakter in het zonlicht kan zetten. Iets dat voorheen niet kon met de slider waar we gewoon te weinig ruimte voor hadden. Maar als je in een RPG zit wat over een clanleven gaat is het nou eenmaal standaard dat je wel op de hoogte blijft van wat er met je hoge rang gebeurt. Iedereen zou elkaar IC moeten kennen dus is het wel belangrijk dat je OOC een beetje op de hoogte bent. Wat wij dus ook zo duidelijk mogelijk proberen te maken.

Qua dat het moeilijk is om in nestjes te komen kunnen wij helaas weinig aan doen. Het is aan de spelers zelf om te kiezen wie ze in hun nest willen, maar ik zie wel veel beweging van ervaren spelers die een veel minder ervaren iemand in hun nest laten. Juist om diegene een kans te geven. Daarnaast kan je altijd family searches doen en kunnen deze ook op de update pagina geplaatst worden. Je kan vragen en er zijn genoeg mensen die wel willen. Er zijn juist tegenwoordig zoveel minder 'groepjes' op WC dan dat er waren enkele jaren terug en dit is dan ook een sfeer die wij enorm graag willen behouden. Omdat wij juist nu zien hoe open en vriendelijk iedereen met elkaar is. WC is een grote rpg, maar alleen samen zorgen wij ervoor dat het een vriendelijke en warme community is voor iedereen.

En als laatste nog jullie opmerking over de moeilijke woorden zoals deputy. Dit staat ook allemaal in het guidebook rustig en duidelijk uitgelegd. Elk engels woord dat we gebruiken, er is zelfs een hele kruidenlijst gemaakt om het voor iedereen duidelijk te maken. Mochten we dingen vergeten zijn of wil je toch wat anders er bij hebben staan. Meldt het bij een van de teamleden. Wij zijn constant bezig om WC beter en gebruiksvriendelijk te maken.

Ik hoop dat ik hiermee jullie goed te woord heb kunnen staan. En natuurlijk hoop ik dat jullie toch nog terug komen op WC en zo niet dat jullie hier een fijne tijd beleeft hebben.

Groetjes, Butterstar (Michelle)



One voice may speak you false,
but in many there is always truth to be found.


Terug naar boven Ga naar beneden
Mistgaze
Elder
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community 0N3zaJp
Kiki
1666
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 43 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Mistgaze
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 15:25

“Natuurlijk zijn regels nodig, anders word de RP zo'n mess, dat snappen we. Maar het is veel moeite die je wel moet nemen, waardoor het lastig word om te joinen. Of course, je wordt niet verbannen omdat je in het begin per ongeluk regels breekt, maar dat schrikt wel af, dan krijg je het gevoel alsof je iets fout doet.”
Niet mee eens, ik ben vroeger op een wolven RPG gestart en daar waren ook regels waar je je aan moest houden. Ik was 13 toen ik daar begon en brak geregeld wat regels (vooral de bekende partner regel) en werd hier altijd rustig en netjes op gewezen door de mods. Ik ben nooit bang geweest, heb nooit huilend achter mijn PC gezeten door een PB die mij wees op het feit dat ik iets niet goed deed. Iedereen maakt fouten en het is dan alleen maar fijn dat er mensen zijn om anderen daar op te wijzen zodat er geen irritaties ontstaan bij andere leden. Ik vind dat we soms jongere leden wel iets te veel in bubblewrap doen en als porselein behandelen (figuurlijk dan natuurlijk!)

“Ook hebben nieuwe mensen geen idee wat er allemaal gebeurt met de Storylines, wie de katten zijn, hoe de verhoudingen zitten, dat moet je allemaal lezen om helemaal 100% bij te zijn met wat er gebeurt op WC.”
Ook niet mee eens. Er staan overal topics waar de verhaallijn uitgelegd wordt, zijn subboards voor de clans en als je het echt niet weet is het als nieuw lid helemaal niet raar om in het onzintopic te vragen wie er leider is en wie er deputy is.

“En dan heb je spoilers, de BloodClan, de Journey en de tribes- je moet op z'n minst halverwege door de tweede reeks zijn, wil je het allemaal begrijpen, en anders is het verhaal redelijk gespoild voor je. We weten dat een RPG een plot nodig heeft, maar het voelt alsof het allemaal 18 -20 jarigen die een verhaallijn uitwerken. Waar je ook nog eens niet aan mee kan doen omdat je eerst nog moet oefenen.”
Over het spoiler gedeelte kan ik niet veel meer dan gelijk geven, het klopt dat als je met de huidige storyline meegaat je inderdaad gespoild wordt over het feit dat de clans ook echt in de boeken vertrekken en weggaan. Maar wat wil je dan? Eeuwig hetzelfde RPG’en en geen verandering doorvoeren? Dat wordt saai en dan verlies je leden. De storylines zijn overig altijd maar tijdelijk en er wordt kneiterhard aan die plotlines gewerkt (eerlijk waar, je hebt geen flauw idee). Die wordt inderdaad geschreven door oudere leden, maar dat komt omdat de admins en mods door de jaren heen ouder zijn geworden. Doe je niks aan, tenzij we bij Peter Pan in Nooitgedacht-land wonen.

“ Plus jonge leden zullen het ook nog eens moeilijk hebben met Engels, Marijn zei dat toen zij joinde ze niet eens wist wat een 'deputy' was.”
Google en het onzin topic zijn je vriend, de meeste jonge mensen hebben wel een basiskennis van engels en als ze woorden niet herkennen is het een logische stap ze te Googlen.

“Zonder familie is een verhaal ontwikkelen ook nog eens lastig, vooral met het nieuwe plot. En als je een Warrior maakt moet je wel meegereisd zijn en dit allemaal in zijn history zetten.”

Niet mee eens, het ligt echt allemaal aan jezelf. Vrienden kun je maken in de RPG en met een beetje wat creatieve spirit en een interessant verhaal kom je al een hele eind. Het is maar hoe je jezelf in een hokje stopt.

“Zelfs als ouder persoon is het lastig om je aan te sluiten bij een ontwikkeld plot. Iedereen heeft al vrienden, zowel de persoon als de kat die ze spelen. Hierdoor voelt WC afgesloten aan, als een exclusief genootschap. En dan bedoel ik niet dit soort negeren(zie dit ) maar dan bedoel ik de angst om je aan te sluiten bij een groep die elkaar allemaal al kennen.”

Again, het is maar hoe je jezelf wegcijfert. Ik ben zelf best bereid om nieuwe vrienden te maken en ik denk dat ik niet de enige ben hier. Ik vind WC geen afgesloten plek en ik vind dat nieuwe mensen na enige tijd hun draai echt wel vinden, je vindt nieuwe vrienden en mensen die je interesses delen.

“Het plot gaat veel te snel; je bent een week weg en plotseling zijn er nieuwe leiders waar je kat weer een mening over moet hebben.”
Plot gaat juist niet snel, we zijn nu al bijna twee maanden bezig met een storyline en hebben er bijna een maand over gedaan om naar de bergen te reizen. Dat nieuwe leiders gedeelte vind ik ook een beetje vergezocht, de enige die gewisseld is van rang op het moment is Everstar en die was al lang leider, dus dat was niet geheel uit een onverwachte hoek. Again, mensen achter de katten hebben ook een leven, het zijn geen robots die in geprogrammeerd staan en klaarstaan om op vaste tijden en datums te wisselen, een beetje een rare aanname. En een mening is ook niet lastig. In het voorbeeld van Everstar kan je bijvoorbeeld met een beetje speurwerk goed volgen dat het te maken heeft met de verbanning van Lionroar.

“Dan heb je geen idee wat de persoonlijkheid van die leider is en moet je dat eerst gaan uitzoeken. “
Waarom heb je de persoonlijkheid van iemand nodig om een mening te vormen over die gene? Meningen van leiders en machthebbende worden vaak beoordeeld op acties van die gene, niet hoe aardig of boos  ze doen tegen hun onderdanen. Sure het speelt mee, maar het is een minder grote deal.

“Als je kat geen mening heeft wordt hij zo dull en saai, onrealistisch ook omdat hij als Clankat toch een beetje er om moet geven wie nou de baas is van de Clan? Maar als dat zo vaak veranderd verlies je de zin om dat alweer uit te zoeken. Misschien is het handig om recaps te maken of iets soortgelijks, korte posts met datums en wat er is gebeurt, in korte zinnen uitgelegd? (Note: als dit er al is dan negeer dit)”
In de boeken zie je clankatten ook niet continue over hun leader praten en weten ze ook niet alles van hem/haar af. Vind het een beetje raar dat je in de RPG ook alles zou moeten weten, zou ook ontzettend onrealistisch zijn. Voor je ‘recap’ pagina verwijs ik graag naar de updates pagina waar alles op staat over gebeurtenissen in de clans en de tribe: https://www.warriorcatsnl.com/h12-updates

“ En als je eventjes online komt om even te posten kun je weer een mod op je topic hebben omdat je niet door had dat het event was dat het al dagen niet geregend had.”
Vind het jammer dat je zo over de mods denkt. De events op WC zijn er niet voor niks en in het geval van de regen was dit inleidend voor de verhaallijn. Als je niet mee wilt doen aan een plot is dat prima maar dan moet je niet teveel zeuren op mensen die hard werken om een plot uit te voeren voor mensen die hier wel op zitten te wachten.

“Er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden: New bonds, leaders, territories, weather, plots etc.”
En dat is niet goed omdat? Als dit er niet zou zijn zou er binnen de kortste keren ook weer een essay komen over waarom het niet realistischer kan op het forum, waarom we niet dit kunnen en waarom er niet dat kan gebeuren. Ik vind het onderzoek naar informatie als je terug komt erg makkelijk tegenwoordig en als je actueel wilt weten wat er gebeurd is kijk dan vooral op die update pagina of vraag het in het onzin topic.

“Het AOT is voor alles, yes, maar misschien is een topic hiervoor handig? Storyline/RPG discussion? Anything like that? “
https://www.warriorcatsnl.com/t32011-forum-wide-storyline-a-path-unwalked dit topic bedoel je? Discussie kun je gewoon voeren in het onzin topic, een apart subforum zou wel mooi zijn maar het is maar de vraag of dat wel echt nodig is.

“Meestal kun je het negeren ja, maar nu de Clans moven willen we beide niet terugkomen, omdat we dan helemaal moeten uitzoeken wat er gebeurt etc, terwijl we gewoon fun willen RPG'en.”
Basically komt het er dus op neer dat omdat er nu een storyline gaande is (die overigens al een beste tijd gaande is en met een aantal maanden weer weg is) jullie niet terug willen komen? Dat vind ik jammer. Je kan best even je best doen om up te date te komen, duurt misschien eventjes maar dan kan je nog even leuk meedoen voordat het weer weg is. Storylines zijn altijd maar even en relatief kort als je er over nadenkt, want hoe lang geleden is het dat we een storyline hebben gehad?  De laatste was “Prelude of Darkness” en die was in 2014. Dat is drie jaar geleden! Ik vind het echt niet erg om nu even te moeten RPG’en dat mijn katten weglopen van hun gebied, ze komen vast ook wel weer ooit thuis. Het zal nooit lang duren.

Vind het jammer dat jullie niet in zien hoeveel werk er in de storyline is gegaan. Het is dat ik het team ook persoonlijk ken dat ik weet hoeveel ze zweten om zo iets voor elkaar te krijgen, het heeft echt wel voeten in de aarde. Dikke pluim ook naar hun toe, want ze zijn maar wat druk om het hier leuk te houden voor iedereen. (Dit is geen aanval naar jullie mening over de storyline toe, maar gewoon even iets dat wel vaker gezegd mag worden.)

Ik hoop dat mijn punten een beetje duidelijk zijn, ik wil niemand beledigen of boos maken, maar ik vind dat er een hoop dingen in deze essay staan die voor mijn gevoel niet kloppen.


You call and I respond
The sparrow and the song
I miss you when you're gone

Terug naar boven Ga naar beneden
Rousebell
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Fabfac
Anouk
1167
Actief
'Cause all of this
is all that I can take
And you could never understand
the demons that I face

438 IC

CAT'S PROFILE
Age: 40 moons
Gender: She-cat ♀
Rank: Elder
Rousebell
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 16:49

Heya Marijn en Kaiden,

Wat mij een beetje opvalt in jullie bericht is dat jullie, ondanks jullie het wel proberen, het niet echt vanaf de andere kant proberen te bekijken. Jullie geven hier het probleem dat jullie hebben ervaren maar kijken niet echt naar alle andere leden en het team. In de chat hebben we het hier met een groot deel van de leden een beetje over gehad en gemerkt dat de meeste van de standpunten die jullie gaven niet echt gedeeld werden met de andere leden.

Jullie titel zegt al dat jullie Warrior Cats een gesloten community vinden. Daar ben ik het alles behalve mee eens. Vroeger (en nu praat ik over 4 a 5 jaar geleden) was dat inderdaad echt wel een beetje het geval. Er waren groepjes en zo nu en dan wel eens ruzie. Maar sinds ik hier op zit (2014) is dat al zo enorm veel minder geworden. Toen ik begon was het al lang niet zo erg als daarvoor maar sinds ik hier ben is de site ook steeds opener geworden. Alle nieuwe leden worden met open armen opgevangen en vrijwel iedereen wil ze wel helpen. Het enige probleem is dat ze het even moeten vragen. Niemand kan namelijk aanvoelen of iemand iets niet begrijpt tot er iets verkeerd gaat. Er moeten dus fouten gemaakt worden voor er iets aan gedaan kan worden en het persoon goed geholpen kan worden, tenzij het persoon zelf het initiatief neemt. En uit jullie bericht maak ik ook op dat jullie nou niet zo extreem veel moeite hebben gedaan. Als jij je gezicht niet laat zien kun je ook niet verwachten dat mensen met z'n alle op je af komen om even met je te praten. Het aot is voor alles dus je kan er ook gewoon een nieuw gesprek starten om mensen te leren kennen. Bovendien hebben we nu een discord waarop alle leden gratis mogen komen en waar regelmatig en veel in gepraat wordt. Discord geeft ook de mogelijkheid om buiten de grote groep 1 op 1 met iemand te praten etc. Ik kan begrijpen waar jullie vandaan komen maar als jullie wat beter hadden gekeken hadden jullie gezien dat het heel anders is dan vroeger met de openheid van de community.

Toen ik hier kwam was alles voor mij heel verwarrend en ingewikkeld. Ik was nog 13 en had nog nooit van Warrior Cats gehoord. Alles was nieuw. Maar het team heeft mij toen al daarmee geholpen en er voor gezorgd dat als ik iets verkeerd deed, mij dat duidelijk werd gemaakt op een vriendelijke, rustige en duidelijke manier. Zonder regels en uitleg zou de site gewoon een grote mess worden. En ja het is even wennen aan de regels en je moet nou eenmaal leren om ze te volgen. Maar geloof me, Warrior Cats heeft alles behalve veel regels en ingewikkelde systemen. Binnen een half uurtje lezen heb je alles gehad. Daarentegen zijn er ook sites waar je na een uur lezen nog niet klaar bent met de regels en uitleg. Je kan niet verwachten dat alles maar vanzelf komt en dat je helemaal geen moeite moet doen om een rpg te kunnen begrijpen. En zo veel moeite is dat van Warrior Cats niet eens. De guidebook is daarbij ook nog eens kort geleden nog ge-update zodat alles nog duidelijker en makkelijker te begrijpen valt.

Een site zonder verhaallijnen is vreselijk saai. Daar is vrijwel iedereen het mee eens. De huidige verhaallijn is ook al wel een paar maanden bezig. De journey begon op 1 april (ja we dachten eerst ook dat het een grap was maar het bleek toch echt te zijn) en dat is morgen al drie maanden geleden. Niemand op de site heeft dan ook echt geklaagd dat de verhaallijn te snel ging want in fact; dat gaat hij helemaal niet. Alles is zorgvuldig uitgedacht door het team en ze hebben hun uiterste best gedaan om zo goed mogelijk rekening te houden met alle mensen op de site. Daarom hebben ze ons, na de mening van de meeste hier, gewoon genoeg tijd gegeven om de journey te laten gebeuren en ons te laten wennen aan het nieuwe gebied. Het is dus niet dat het niet opvalt dat er al zo lang bijna geen activiteit meer is in clangebied. Voor de journey was er zelfs een periode van droogte en een van dus het begon zelfs al een hele tijd daarvoor. Bovendien staat er overal dat er een journey is geweest en dat de clans niet meer in het clangebied zijn. Er staan nieuwe gebieden op de site, in de slider kun je de update pagina vinden en ook een topic waarin je alle clans op het Tribe gebied aantreft. Tussen de widgets staat een storyline stukje met een link daarin naar de pagina waarin ALLE informatie en ALLE belangrijke topics staan wat betreft de storyline. Als je voor het eerst op een site komt of na een tijd terug komt is het nou niet zoveel moeite om vijf minuutjes de tijd te nemen om daar naar te kijken.

Het is totaal niet nodig om veel andere topics te lezen om de gang van zaken op de site te weten. Alle grote veranderingen staan in de slider en verder is er nog een hoop te vinden op de maandelijkse update pagina. Als je iets niet snapt of als je een update wil kun je dat ook altijd nog in het aot vragen, waar vrijwel iedereen daar antwoord op zou geven. Maar je moet het wel doen. Je kan niet verwachten dat alles maar vanzelf naar je toe komt maar het is ook niet nodig om te denken dat je per se alle topics moet lezen om de gang van zaken te kunnen begrijpen. Daarbij is het ook niet het geval dat, zoals jullie het haast laten klinken, dat er elke maand weer drie nieuwe high ranks zijn. Ze wisselen helemaal niet zo vaak, de meeste zitten wel een jaar of twee op hun rang voor ze plaats maken voor de volgende. Persoonlijk houd ik ook helemaal niet zo bij wat er met andere personages gebeurd. Wat ik weet haal ik uit de slider, update pagina of lees ik per toeval in het aot. Daarvoor hoeft dus zo goed als geen echte moeite te worden gedaan.

Iedereen bespeeld zijn eigen personage en dat eigen personage is natuurlijk degene waar je het meeste aandacht aan wil geven op de site. Maar dat neemt niet weg dat de site vol met andere mensen zit die daar het zelfde over denken. Om een personage leuk te maken heb je volgens jullie een aantal dingen nodig. Een familie. Nee, natuurlijk kun je, je zonder een een account niet zomaar aanmelden bij een kitten search. En nee, natuurlijk is er geen garantie dat je wordt gekozen. Geloof me ik ben iets van 5% van de keren dat ik me heb aangemeld gekozen. Maar dat kan ook niet anders. Er zijn een hele hoop mensen die zich aanmelden en nestjes kunnen niet oneindig groot worden. De ouders van het nestje kiezen de kittens uit op persoonlijkheid, ideeën, creativiteit en of ze in het nestje passen of niet. Als je wordt gekozen, dan heb je jouw familie maar dan kun je nog niet met zekerheid zeggen dat die hele familie actief blijft. Als je niet wordt gekozen zijn er genoeg opties. Je kan bijvoorbeeld aan de andere mensen die niet zijn gekozen vragen of ze hun kitten toch willen aanmaken en zo samen met jouw kitten een nestje vormen. Zo ingewikkeld is dat helemaal niet, het enige dat je dan nog hoeft te zoeken is een (pleeg)moeder en/of vader. Dan zijn er genoeg katten die, die rol wel willen vervullen. Maar dan zul je wel een search moeten plaatsen en zelf het initiatief nemen.

Verder zeggen jullie ook dat het leuk is om je personage banden en meningen te geven over andere personages. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet. Duik gewoon de rpg in en na een tijdje gebeurt dat automatisch. Je personage gaat een mening vormen over bepaalde katten uit de clan en de high ranks van de clans. Met dat soort dingen hoef je niet per se vanaf het begin alles duidelijk te hebben. Wat maakt het nou uit of jouw personage iets kan zeggen over alle high ranks en alle katten uit zijn of haar clan als dat niet eens het onderwerp van het topic is. Zo heel moeilijk is het niet om zulke onderwerpen te vermeiden. Tijdens de jacht hoeft jouw personage daar helemaal niet over na te denken en is het ook nog niet echt nuttige informatie. Het leukste is je personage zichzelf in de rpg te laten ontwikkelen. Misschien kun je zeggen dat je personage opkijkt tegen de Leader van zijn clan maar na een tijdje daar toch anders over gaat denken door de beslissingen die de Leader heeft genomen. Een personage hoeft niet per se vanaf het begin perfect te zijn. De grootste goedzak kan door allerlei gebeurtenissen kwaadaardig worden en andersom geld het zelfde. Een compleet uitgedacht personage is helemaal niet zo leuk. Het gaat in de rpg namelijk ook om de ontwikkeling. Zoals jullie zelf ook al hebben gezegd is het veel leuker om dingen spontaan te houden en daarom zie je tegenwoordig ook veel minder grote verhaallijnen die compleet zijn uitgedacht met rollen die vast staan. Dat gebeurd nu enkel nog met de site wide verhaallijnen maar dat is ook echt omdat het niet anders kan. Het zou zonder die dingen een gigantische mess worden op de site. Maar daarnaast staat natuurlijk wel dat elke kat anders reageert op wat het gebeurd en er zo nog onverwachte dingen gebeuren. Er zijn bijvoorbeeld zat clankatten die hun clan hebben verlaten vanwege de journey en de keuzes van hun Leaders. Ook staan niet alle katten het zelfde tegenover de Tribe. De ene kat vindt het geweldig terwijl de ander de Tribe als gevaarlijke vijanden ziet. Omdat die vrijheid er is blijft de rpg interessant en is het ook leuk om jouw personage er deels blank in te zetten. Dat geeft namelijk veel meer ruimte voor die leuke ontwikkelingen die allemaal kunnen gebeuren.

Actief blijven is echt iets wat je zelf moet doen net zoals dat je bij een hoop dingen zelf het initiatief moet nemen wil je verder kunnen komen. Een rpg is niet alleen maar makkelijk en leuk. Er moet natuurlijk wat moeite gedaan worden door iedereen om het zo leuk te kunnen houden. Omdat iedereen een mens is en iedereen fouten maakt gaat het soms wat stroef, maar dat hoeft niet te zeggen dat het wat minder leuk is. Veel mensen beleven juist de meeste plezier omdat ze wat moeite moeten doen maar daarmee ook dingen bereiken met hun karakter waar ze veel plezier aan kunnen beleven. Het is dus echt hoe je er zelf in staat.

Dat was ongeveer alles wat ik wilde zeggen en oh my god dit komt in de buurt van een van mijn grootste posts ooit dus stop ik hier maar snel mee voor het echt uit de hand loopt in ik de 2000 woorden bereik.

X Rousepaw (Anouk)


[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Rousea10
Rousebell ambulance door Femke
:.:.:
Terug naar boven Ga naar beneden
Cliff
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community DPKsfdL
Marijn
162
Actief
''If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it be?''

CAT'S PROFILE
Age: 46 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Cliff
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 17:29

even een spoiler zodat je niet 400 jaar hoeft te scrollen:

EDIT; dat moment dat iemand een bericht post terwijl je die van jou aan het plaatsen bent, rip, ik zal zo even reageren :')


[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community 16nwwh
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Condorflower
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Tumblr_n3nnx3uDYv1r00543o1_r4_250
✧ Loïs
82
Actief
"dracaris"

CAT'S PROFILE
Age: ✧ 20 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Condorflower
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 17:48

Ik wil je er wel even op attenderen dat zo'n grote verhaallijn nou eenmaal bij het onderwerp Warrior Cats hoort. Je komt op een site die volledig gebaseerd is op een boek, en vervolgens komt er een verhaallijn, die ook over een boek uit dezelfde reeks gaat. Deze verhaallijn is precies waarom mensen hier op de site komen; ze willen voelen alsof ze in een Warrior Cats boek zitten, en hier zelf hun eigen deel over schrijven. Je zegt dat je wilt schrijven als een Clankat; ik snap niet waarom je dat niet kan als er een Journey bezig is? Het is juist typisch Warrior Cats, aangezien het zo in de boeken staat.
Zo'n verhaallijn valt niet te negeren, tenzij je geen Clankat bespeelt. Ik snap ook niet waarom je het zou willen negeren, er is niet veel veranderd, behalve dan dat alle Clans nu als één grote Clan bij elkaar zitten. Dat is nu eenmaal zo, en is precies zoals het in de boeken beschreven wordt, iets wat dus heel leuk is voor mensen die willen schrijven over Warrior Cats. Zelf ben ik best nieuwsgierig wat nu precies je punt is, aangezien je wilt RPG-en als een Clankat, maar niet wilt meedoen aan een verhaallijn die recht uit één van de boeken komt.
Dit is uiteraard niet aanvallend bedoelt c:


[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Condor15
dracaris
Terug naar boven Ga naar beneden
Spottedrose
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community 5FZDGVo
130
Actief
I can never resist an invitation to dance.

CAT'S PROFILE
Age: 8 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Spottedrose
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 17:57

Oké, ik wilde me hier buiten houden, maar ik ga toch maar eens eventjes mijn zegje doen.

Als oud lid, oud teamlid van Warrior Cats en long ass time RPG'er, ben ik 't toch echt met een paar dingen van deze essay oneens.

Jullie noemen Warrior Cats een closed Community, dan vraag ik direct aan jullie: Heb je ooit op een ander forum gezeten? Ik RPG nu al ruim 10 jaar en heb op meerdere RPG fora gezeten en ik zeg jullie nu grondig dat WC aller minst een closed community is. Van alle huidige actieve fora (de grotere dan wel) is dit de vriendelijkste en meest open community die je tegen kan komen. Ik zou hier graag een voorbeeld willen geven van een heel erg closed community RPG, maar ik mag geen namen noemen.

Second of all, Marijn even op jou bericht terug te komen. Je gaat tegen Kiki in als het gaat om het terug lezen van een topic om er achter te komen water gaande is. Je noemt jezelf misschien lui en dat men geen zin heeft om alles terug te lezen. No offence hoor, maar het RPG'n gaat 90% over lezen. Dus als je niet wilt lezen, heb je hier ook bar weinig te zoeken.

Trouwens vind ik 't onzin om te zeggen dat het lastig om te zien wat er aan de rangen veranderd is en dat 't te snel wisselt, als je een lange tijd inactief bent geweest. Ja, er veranderen dingen. Ja, sommige rangen gaan snel, maar als je voor een langere tijd inactief bent geweest (zeg + 1 jaar), vind ik dat je geen enkel recht hebt om te zeggen dat "te snel" gaat, want dan moet je er gewoon rekening mee houden dat er dingen veranderen.

De verhaallijn dan maar. The Journey is inderdaad een van de grotere, en actievere, verhaallijnen die WC in lange tijd heeft gezien. Als jullie hier niet mee aan willen doen, is dat jullie eigen keuze. Je kunt echter niet geloven dat de hele website een uitzondering moet gaan maken voor 2 mensen die niet mee willen om van gebied te veranderen. Ik snap best dat jullie je eigen verhaaltje door willen zetten en dat de journey daar nogal pats boem binnen valt, maar dan kan je je er ook gewoon aan aanpassen, de journey mee doen en daarna je verhaaltje door laten lopen in een nieuw gebied. De rest van de verhaallijn kan je dan gewoon negeren en je nergens druk om maken.

Mijn excuses dat ik wat grof over kom, ik ben momenteel nogal tense, maar ik wilde toch mijn zegje hebben gedaan. Ik heb het kort gehouden en gewoon wat dingen eruit gepikt die me opvielen, dus vandaar dat dit bericht wat aan de kortere kant is i.v.m met de andere posts.

Ik snap trouwens best dat jullie dit samen hebben gedaan en dat niet alles op één persoon slaat en ik waardeer 't dat jullie dit doen om de community beter te maken ^^. Ik wil jullie ook echt niet aanvallen, het is niet zo bedoeld, i'm sorry T^T

Gr. Quinty


[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community EnrD0f1
"I'm just an ordinary girl. An ordinary girl with an infinite supply of death quills claws."
Terug naar boven Ga naar beneden
Cliff
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community DPKsfdL
Marijn
162
Actief
''If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it be?''

CAT'S PROFILE
Age: 46 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Cliff
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 18:16

@Lois ik zal even een voorbeeld geven, mijn idee van deze website draaide rond mijn karakters en de avonturen die ze hadden. ik zit hier al sinds m'n 11de (met stop pauzes er tussen in). Nooit maar dan ook nooit had ik aan een verhaallijn hoeven meedoen, of er al te veel op hoeven te letten. Zo vond ik 't ook leuk, mijn karakters hadden avonturen en vrienden en gevechten etc, ze konden gewoon hun leven leiden. Ik mis dat, maar als ik nu weer verder wil met mijn karakter Brightpaw, moet ik eerst gaan schrijven over hoe het met haar gaat nu er een Journey is, over wat zij er van vind en hoe ze het ervaart, wat ze van de tribe katten vind, etc. Dat zijn de dingen die ik dus niet mis, en ik vind het jammer om terug te komen en dan er per sé over te moeten gaan schrijven om het realisme te behouden. Of ik moet het proberen te negeren en mijn kat absoluut geen mening of ervaring geven, maar da's ook niet zo handig als de anderen dat wel hebben, ya see?

En yeah ik snap dat anderen het leuk vinden, maar mijn mening blijft gewoon dat al die verhaallijnen niks voor mij zijn, omdat mijn eigen karakters al interessant en leuk genoeg zijn ^^

@Quinty, yo

Het ''closed community'' komt vooral van Kai, dus ik zal dat aan hem overlaten.

Second of all, Marijn even op jou bericht terug te komen. Je gaat tegen Kiki in als het gaat om het terug lezen van een topic om er achter te komen water gaande is. Je noemt jezelf misschien lui en dat men geen zin heeft om alles terug te lezen. No offence hoor, maar het RPG'n gaat 90% over lezen. Dus als je niet wilt lezen, heb je hier ook bar weinig te zoeken.


Misschien had ik dat ff anders moeten zeggen, oops. Ik kom pas om 7 uur thuis op de meeste dagen van de week. Als een introvert ben je dan dus moe van alles en dan wil je graag RPG'en, je verplaatsen in een kat, ontsnappen. Ik lees ook nog heel erg traag vergeleken met anderen (een warriors boek kost me like een maand), maar dan moet je ook nog eens lezen over een storyline waar je eigenlijks geen zin in hebt. Dan ben k nog meer tijd kwijt aan het lezen en is het nóg later als wanneer ik aan m'n post kan beginnen, waarin je je kat zijn/haar mening en ervaring moet gaan uitleggen aan nogmaals, een storyline die je niet erg interesseert. En ondertussen mis je het RPG'en zo erg, dat je je er maar doorheen moet slepen?
No offense, want tis niet dat jij dit kon weten tho, want de meeste mensen lezen sneller en zijn thuis rond 4.

''vind ik dat je geen enkel recht hebt om te zeggen dat "te snel" gaat, want dan moet je er gewoon rekening mee houden dat er dingen veranderen.''

Geen enkel recht? 't is een mening, je hebt recht om die te geven : P

. ''Als jullie hier niet mee aan willen doen, is dat jullie eigen keuze. Je kunt echter niet geloven dat de hele website een uitzondering moet gaan maken voor 2 mensen die niet mee willen om van gebied te veranderen. ''

Nee, we zeiden nooit dat er een uitzondering moest komen voor twee mensen.
''We vonden het gewoon beide belangrijk om onze meningen te geven.'' Staat zelfs onderaan de post.

Mijn excuses dat ik wat grof over kom, ik ben momenteel nogal tense, maar ik wilde toch mijn zegje hebben gedaan. Ik heb het kort gehouden en gewoon wat dingen eruit gepikt die me opvielen, dus vandaar dat dit bericht wat aan de kortere kant is i.v.m met de andere posts. Ik snap trouwens best dat jullie dit samen hebben gedaan en dat niet alles op één persoon slaat en ik waardeer 't dat jullie dit doen om de community beter te maken ^^. Ik wil jullie ook echt niet aanvallen, het is niet zo bedoeld, i'm sorry T^T

ik bedoel ook niks aanvalled towards helemaal niemand, of je nou de storyline goed vind of niet, dit is gewoon een discussie : P als 't echt fout gaat zal ik een mod wel vragen om het te sluiten



[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community 16nwwh
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Acefray
Dorpsslet
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community 6rUw8UC
Jamie
4524
Actief
"Once more into the fray, into the last good fight I'll ever know.
Live and die on this day, live and die on this day"

CAT'S PROFILE
Age: 53 Moons +
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Acefray
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 18:28

Heya~
Ik snap eigenlijk best waar dit vandaan komt, vooral als je er een tijdje niet bent geweest. Ik had met Ace heel erg dat toen ik even op de site was ineens Shadowclan in een modderbad lag en de journey begon. Zoiets kan best intimiderend zijn om ineens mee op in te gaan. Maar van eigen ervaring weet ik dus ook dat als je even in het AOT gooit van "Yo wat is er allemaal gebeurd?" Dat mensen je met liefde een korte samenvatting willen geven, en dan kan je natuurlijk zelf besluiten of je er meer in gaat doorlezen of niet. In rpg setting is het heel makkelijk op te lossen, gewoon in je beginpost van een nieuw topic kort zetten wat er gebeurd is en wat voor effect dit heeft gehad. "Ze waren net onderweg met de journey, het was zo snel gegaan.. voor een moment wist hij niet eens wat er allemaal gebeurd was. Je gaat even op jacht en wanneer je terug komt is je huis weg" En zo kan je een postje maken waarin je dit een plekje geeft xD Voor de rest kan je er zelf voor kiezen je kat af te zonderen hiervoor en er juist geen reactie op geven. Niet iedereen lost problemen confronterend op, je kan natuurlijk ook ontwijken ^^ Doe gewoon de topics die je leuk vind, niemand gaat je dwingen. Zelfs al word er in rpg naar gevraagd kan je kat altijd het onderwerp afkaarten en het jagen ofzo voorstellen.

Ik snap dat zo'n grote stap misschien niet is waar je om hebt gevraagd maar het kan juist voor hele leuke slice of life problemen zorgen en een nieuwe uitdaging maken in het rpg'en. Neem je clankat, die heeft nog nooit berg geklommen of een hert gezien. Kleine dingen in normale postjes die het interessant maken. En verder is dit sinds ik er ben toch echt de eerste grote verhaallijn :3 dus je hoeft ook niet te verwachten dat je kat iedere week een wereldreisje maakt. Misschien is het nu dus een beetje onhandig en niet precies waar je over wilt schrijven, maar er zijn genoeg andere opties om je kat dit alles te laten ervaren. ^^

Zelf heb ik nooit de warrior cats boeken gelezen aangezien ik er iets te laat mee begon en daarom het schrijfwerk wat flauw vond xD Dus voor mij is dit allemaal nieuw. Ik hoor pas over tribes als het op de site gebeurd als het ware. En het is echt te volgen. Misschien zit je de eerste twee dagen van "Alright dit is heel anders wat nu?" Maar door een beetje te vragen en te kletsen, of gewoon vanuit de onwetenheid van je kat te rpg'en krijg je wel antwoorden :3

Dus tjah, ik snap jullie punt enorm goed, maar er zijn natuurlijk ook leuke dingen hieraan die je misschien terug kunnen lokken op de site B)


Once more into the fray, into the last good fight I'll ever know. Live and die on this day
Terug naar boven Ga naar beneden
Spottedrose
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community 5FZDGVo
130
Actief
I can never resist an invitation to dance.

CAT'S PROFILE
Age: 8 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Spottedrose
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 18:29

Oh no, trust me. Ik ben zelf ook een hele erge introvert en heb een gediagnosticeerde angst stoornis, dus ik ben bekend met het probleem.
Ik weet ook dat het update topic niet zo heel erg lang is, de stukjes per deel zijn nog geen 5 regels lang en dus makkelijk om door te lezen Wink Dit is ook echt like, het enige dat je nodig hebt om te weten wat er gaande is en daarna kan je 't negeren for all that matters c:


[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community EnrD0f1
"I'm just an ordinary girl. An ordinary girl with an infinite supply of death quills claws."
Terug naar boven Ga naar beneden
Cliff
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community DPKsfdL
Marijn
162
Actief
''If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it be?''

CAT'S PROFILE
Age: 46 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Cliff
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 18:30

Acefray schreef:
Heya~
Ik snap eigenlijk best waar dit vandaan komt, vooral als je er een tijdje niet bent geweest. Ik had met Ace heel erg dat toen ik even op de site was ineens Shadowclan in een modderbad lag en de journey begon. Zoiets kan best intimiderend zijn om ineens mee op in te gaan. Maar van eigen ervaring weet ik dus ook dat als je even in het AOT gooit van "Yo wat is er allemaal gebeurd?" Dat mensen je met liefde een korte samenvatting willen geven, en dan kan je natuurlijk zelf besluiten of je er meer in gaat doorlezen of niet. In rpg setting is het heel makkelijk op te lossen, gewoon in je beginpost van een nieuw topic kort zetten wat er gebeurd is en wat voor effect dit heeft gehad. "Ze waren net onderweg met de journey, het was zo snel gegaan.. voor een moment wist hij niet eens wat er allemaal gebeurd was. Je gaat even op jacht en wanneer je terug komt is je huis weg" En zo kan je een postje maken waarin je dit een plekje geeft xD Voor de rest kan je er zelf voor kiezen je kat af te zonderen hiervoor en er juist geen reactie op geven. Niet iedereen lost problemen confronterend op, je kan natuurlijk ook ontwijken ^^ Doe gewoon de topics die je leuk vind, niemand gaat je dwingen. Zelfs al word er in rpg naar gevraagd kan je kat altijd het onderwerp afkaarten en het jagen ofzo voorstellen.

Ik snap dat zo'n grote stap misschien niet is waar je om hebt gevraagd maar het kan juist voor hele leuke slice of life problemen zorgen en een nieuwe uitdaging maken in het rpg'en. Neem je clankat, die heeft nog nooit berg geklommen of een hert gezien. Kleine dingen in normale postjes die het interessant maken. En verder is dit sinds ik er ben toch echt de eerste grote verhaallijn :3 dus je hoeft ook niet te verwachten dat je kat iedere week een wereldreisje maakt. Misschien is het nu dus een beetje onhandig en niet precies waar je over wilt schrijven, maar er zijn genoeg andere opties om je kat dit alles te laten ervaren. ^^

Zelf heb ik nooit de warrior cats boeken gelezen aangezien ik er iets te laat mee begon en daarom het schrijfwerk wat flauw vond xD Dus voor mij is dit allemaal nieuw. Ik hoor pas over tribes als het op de site gebeurd als het ware. En het is echt te volgen. Misschien zit je de eerste twee dagen van "Alright dit is heel anders wat nu?" Maar door een beetje te vragen en te kletsen, of gewoon vanuit de onwetenheid van je kat te rpg'en krijg je wel antwoorden :3

Dus tjah, ik snap jullie punt enorm goed, maar er zijn natuurlijk ook leuke dingen hieraan die je misschien terug kunnen lokken op de site B)

Dit is de reactie die ik nodig had tbh, thank you xD

@quinty, I see, this gewoon een beetje jammer zegmaar, dat je weer moet wennen etc. da's alles wat ik really probeer te zeggen hier xD


[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community 16nwwh
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Lionrose
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community SGesWGg
Linn
788
Actief
The quieter you become
the more you can hear

CAT'S PROFILE
Age: 11 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Lionrose
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 18:39

Het probleem is, dat dit nou eenmaal staat te gebeuren als je een jaar of eigenlijk gewoon langer dan 3/4 maanden inactief bent geweest. Een RPG veranderd nou eenmaal, niet per se met de dag, maar gewoon om de zoveel tijd is er een gewoon een grote gebeurtenis. Nou is de Journey iets waarvan ik weet dat het nog nooit op WC zo is voorgekomen in zo'n grote mate, dit is een site-wide plot dat weer voor mooie verandering kan zorgen in het leven van de katten, wat ik persoonlijk zelf heel erg awesome vond.

Nu is het natuurlijk veel om te begrijpen, maar het is het waard in het einde. Geloof me maar. Het hele idee rond het plot is geweldig en de nieuwe tribe zal zorgen voor nieuwe dingen waarover men kan schrijven. Bovendien wil ik even melden dat het team hier al ruim een jaar aan bezig is geweest en het dus niet een overhaaste beslissing was of wat dan ook. De RPG zit al ik weet niet hoeveel jaar (9/10 ondertussen?) vast aan dezelfde territoriums, dus je kan niet zeggen dat dit vaak gebeurd.

Ook wil ik eventjes melden dat je helemaal niet gedwongen wordt om mee te doen met de verhaallijnen. Je kan altijd gewoon met je karakter besluiten om niet mee te gaan op de Journey en daarbij dus de clan te verlaten en gewoon.. thuis te blijven. Al krijg je dan wel wat te maken met Bloodclan katten in het oude territorium, want die zullen door rogues en bloodclankatten overgenomen worden, probably.

Warrior Cats is een RPG site. Dingen veranderen nou eenmaal, dat hoort erbij (:


Her walk is like a shot of whisky.
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community YiBlTAV
Neat and strong and full of purpose and so many underestimate her punch.
Knocking on heaven's door
:
Terug naar boven Ga naar beneden
Cliff
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community DPKsfdL
Marijn
162
Actief
''If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it be?''

CAT'S PROFILE
Age: 46 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Cliff
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 18:43

@Linn, je hebt gelijk, maar de previous storylines hadden altijd iets wat je gewoon kon negeren, je schreef er één zinnetje over in je post en je was klaar. dat gaat een beetje lastig met deze, dus ik hoop gwn dat de ''grote storylines'' die iedereen aangaat wat minder vaak zullen verschijnen. ^^'


[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community 16nwwh
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Indra
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community BBTakD
Bunny
1491
Actief
She was a storm, begging to be understood in a world that loves sunny days.

CAT'S PROFILE
Age: 41 moons
Gender: She-cat ♀
Rank: Member
Indra
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 18:48

Cliff schreef:
@Linn, je hebt gelijk, maar de previous storylines hadden altijd iets wat je gewoon kon negeren, je schreef er één zinnetje over in je post en je was klaar. dat gaat een beetje lastig met deze, dus ik hoop gwn dat de ''grote storylines'' die iedereen aangaat wat minder vaak zullen verschijnen. ^^'
Dit is de eerste storyline zoals dit en ik denk ook dat er een hele lange tijd niet meer zo'n grote storylines zullen komen, ook omdat het dan ook weer saai gaat beginnen worden xD
En als je echt niet wil meedoen kun je gwn een jonge kitten maken die er toch niks van weet :')
en zn ouders kunnen gezellig gestorven zijn tijdens de journey ofzoiets, ben je daar ook meteen vanaf ^^"


[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community WpFgCIB
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community 2gxnp75
Terug naar boven Ga naar beneden
Lionrose
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community SGesWGg
Linn
788
Actief
The quieter you become
the more you can hear

CAT'S PROFILE
Age: 11 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Lionrose
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 18:48

Cliff schreef:
@Linn, je hebt gelijk, maar de previous storylines hadden altijd iets wat je gewoon kon negeren, je schreef er één zinnetje over in je post en je was klaar. dat gaat een beetje lastig met deze, dus ik hoop gwn dat de ''grote storylines'' die iedereen aangaat wat minder vaak zullen verschijnen. ^^'

Dat zal ook zo zijn! Geloof me maar, het team heeft hier een jaar aan gewerkt en dat komt omdat er nieuwe gebieden kwamen, een nieuwe tribe en al die dingen er omheen die er van tevoren moesten gebeuren. Bovendien heeft de site volgens mij maximaal vier grote plots gekend, waarvan een paar veel kleiner waren dan deze. Deze is gewoon om vernieuwing in de site te brengen. Een nieuw gebied. Nieuwe dingen om te ontdekken. Is het niet leuk om gewoon weer iets nieuws te doen in de RPG? Ik weet dat verandering misschien een beetje vervelend is als je net midden in een plot zit in het clangebied, maar je kan er altijd gewoon iets omheen schrijven. De verhaallijn is bovendien niet zó heel ingewikkeld. Natuurlijk heeft het een impact om je karakter, maar dat kan in vele gevallen enkel en alleen voor gewoon meer inspiratie zorgen. Bovendien blijft het gewoon precies hetzelfde. Je kan nu gewoon in het mountain territorium gaan rpg'en als je wilt, zonder ook maar een woord te reppen over de Journey (of in ieder geval totdat je er zelf een mening over hebt ontwikkeld zoals je zei), maar gewoon door te gaan met je karakters. Plezier te maken, te jagen en wat dan ook. Het enige wat veranderd is, is het gebied en het feit dat er een nieuwe 'clan' is en dat is de tribe! (:


Her walk is like a shot of whisky.
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community YiBlTAV
Neat and strong and full of purpose and so many underestimate her punch.
Knocking on heaven's door
:
Terug naar boven Ga naar beneden
Cliff
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community DPKsfdL
Marijn
162
Actief
''If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it be?''

CAT'S PROFILE
Age: 46 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Cliff
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 18:51

Lionkit' schreef:
Cliff schreef:
@Linn, je hebt gelijk, maar de previous storylines hadden altijd iets wat je gewoon kon negeren, je schreef er één zinnetje over in je post en je was klaar. dat gaat een beetje lastig met deze, dus ik hoop gwn dat de ''grote storylines'' die iedereen aangaat wat minder vaak zullen verschijnen. ^^'

Dat zal ook zo zijn! Geloof me maar, het team heeft hier een jaar aan gewerkt en dat komt omdat er nieuwe gebieden kwamen, een nieuwe tribe en al die dingen er omheen die er van tevoren moesten gebeuren. Bovendien heeft de site volgens mij maximaal vier grote plots gekend, waarvan een paar veel kleiner waren dan deze. Deze is gewoon om vernieuwing in de site te brengen. Een nieuw gebied. Nieuwe dingen om te ontdekken. Is het niet leuk om gewoon weer iets nieuws te doen in de RPG? Ik weet dat verandering misschien een beetje vervelend is als je net midden in een plot zit in het clangebied, maar je kan er altijd gewoon iets omheen schrijven. De verhaallijn is bovendien niet zó heel ingewikkeld. Natuurlijk heeft het een impact om je karakter, maar dat kan in vele gevallen enkel en alleen voor gewoon meer inspiratie zorgen. Bovendien blijft het gewoon precies hetzelfde. Je kan nu gewoon in het mountain territorium gaan rpg'en als je wilt, zonder ook maar een woord te reppen over de Journey (of in ieder geval totdat je er zelf een mening over hebt ontwikkeld zoals je zei), maar gewoon door te gaan met je karakters. Plezier te maken, te jagen en wat dan ook. Het enige wat veranderd is, is het gebied en het feit dat er een nieuwe 'clan' is en dat is de tribe! (:

Good idea ^^ Ik zal 't onthouden, thanks ^^

@Bunny, smart idea yes xD Ik heb geen idee met welk account ik verder wil gaan though, dus misschien xD


[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community 16nwwh
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Fawnstep
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community UHsufNY
Daan
3043
Actief
The road to hell is paved with good intentions.


CAT'S PROFILE
Age: 54 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Fawnstep
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 19:37

Heyhey!

Om te beginnen was ik pas 11 jaar toen ik op Warrior Cats kwam. Ondertussen ben ik 17 en nog steeds op de site aanwezig. Ik had nog nooit van Warrior Cats gehoord toen ik hier kwam, maar met de hulp van het guidebook en het team werd alles al snel duidelijker. Wat mij betreft is het alleen maar mooi dat er een aantal mensen boven de 18 zijn die deze site zo lopend kunnen houden! En ik weet dat het team en de leden van de site er altijd alles aan doen om het elk nieuw lid naar hun zin te maken. Het kan natuurlijk moeilijk zijn als nieuw lid op een grote rpg site zoals deze, maar daar kan weinig aan gedaan worden. Daarbij, een klein beetje moeite is toch niet teveel gevraagd? c: Iedereen is daar ooit geweest, en kijk waar sommige mensen nu zijn. De site is uiteindelijk iets wat mensen zelf moeten ontdekken, het team kan het moeilijk voor iedereen voor gaan kauwen.

En dan om te spreken over het grote plot waar het team enorm lang aan heeft gewerkt. Misschien begrijp je het niet helemaal omdat je niet zo actief bent op de site, maar voor de mensen die hier al jaren zitten - zoals ikzelf - en die dag in dag uit met hun katten in dezelfde situatie zaten, kon het nogal saai worden. En daarom is er dit plot, om de site meer op te frissen en iedereen de kans op vernieuwing te gunnen. Over het algemeen zijn dit soort plotten nodig om een site levend te houden. Uiteindelijk zal deze ook weer afgelopen zijn, dus zie het als een kans om een geschiedenis voor je karakter op te bouwen voor wanneer het afgelopen is. En zoals meerdere mensen zeggen, hierin volgen we gewoon de boeken. Het is puur Warrior Cats en daar is deze site dan ook voor.

"Dat heb je verkeerd begrepen. We zeggen dat we een manier willen om de storyline te kunnen negeren, omdat het voor ons zegmaar om onze eigen karakters gaat. "
Hier zeg je dat het jullie om jullie eigen karakters gaat, maar ergens snap ik dat niet zo goed. Je spreekt jezelf hiermee in mijn ogen enorm tegen. "Je schrijft een RPG samen" Dan gaat het dus ook om de karakters voor anderen. Je kan niet een rpg schrijven met alleen je eigen karakters, daarvoor zal je toch echt andere mensen nodig hebben.

Oh, en nog over de nestjes verder. Ikzelf heb zoveel nesten gehad met mijn accounts. En ja, het is moeilijk om nieuwe leden die je nog niet goed kent te kiezen. Niet omdat ik ze nooit een kans wil geven, maar omdat er risico is. Er is het risico dat ze de site toch niets vinden en weggaan, waardoor mijn karakter met inactieve kittens zit. Verder heb ik ook vaak genoeg nieuwe leden wél de kans gegeven om een kitten te spelen, en in sommige gevallen pakt het beter uit dan in andere. Ooit als redelijke nieuweling ben ik ook gekozen bij een nest, puur omdat mensen mij de kans wilde geven. Het spreekt niet vanzelf, soms hebben er bij mij ook vele aanmeldingen tussen gezeten waarmee ik niet gekozen werd, maar zo is het nu eenmaal op een groot forum waar nesten een limiet hebben van 6 kittens.

- Daan


[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community SyMgVwe
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Silhouette
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community DPKsfdL
Aiméeeeeeee
1371
Actief
I was born to die
Like everyone on earth
But I want to be the reason
You fulfilled your purpose




CAT'S PROFILE
Age: 73 moons have gone
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Silhouette
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 19:47

Ik ben denk ik bijna een jaar ben wegeweest en toen ik hier een paar dagen geleden terug kwam, was ik erg verbaasd over de veranderingen op de site. Natuurlijk, ik had veranderingen verwacht, maar zulke?

Eerst wist ik niet zeker of ik kon nog terugkeren en of ik kon wennen aan het nieuwe gedeelte van de site, maar ik wou echt terugkomen. Op raad maakte ik een kitten aan, maar ik kon die niet meteen actief krijgen. Nu ben ik verder gegaan met Silhouette die simpel in de oude gebieden is achtergebleven en daar ik ook wat mee momenteel en intussen zoek ik alles even rustig uit.

Dus,als opeens grote veranderingen komen, mijn tip is om alles even rustig uit te zoeken en inderdaad te vragen. Lees topics van anderen rondom de plot en als je wilt rpgen, rpg dan tijdelijk met niet clankatten als je die hebt. Vragen mag altijd hier. We bespelen wel katten, maar we bijten niet.

Ten tweede, ja, ik ben er mee eens dat de site soms erg over kan komen als gesloten. Het is erg lastig soms om er tussen te komen en je plek te kunnen vinden. Een van de redenen voor mijn inactiviteit. Veel hier kennen elkaar min of meer persoonlijk en gaan dus ook buiten de site met elkaar om, maar ik weet zeker dat op de site ze proberen iedereen op te nemen en soms lukt dat misschien niet helemaal. Als je je echt buitengesloten voel, praat met anderen en kijk of zij dat ook merken. Als je je zelfs niet fijn voelt door de site, vertel het, maar niet op een aanvallende manier of kijk even hoe de indruk van anderen is op dat moment, misschien gaat het even met iedereen wat minder.

Ruzies zijn f*ck en ik weet dat uit ervaring. Nu ben ik wat meer volwassene en ik wil hier ook op ingaan. Gaat het mis tussen jou en de anderen, lees de berichten eerst even terug en kijk of er ergens miscommunicatie is geweest. Is dat niet het geval of lost dat niks op meteen, probeer te praten met de persoon/personen via pb, zodat je niemand anders er mee lastig valt. Vraag ze wat er aan de hand is of vertel ze dat je je aangevallen voelt. Doe dit rustig. Ga niet schelden. Als het blijft doorgaan, ga naar iemand van het team die je het meeste vertrouwt, negeer de persoon niet. Leg de situatie uit aan het teamlid en kijk samen met haar wat je eventueel kunt doen. Hou intussen contact met de persoon waarmee je ruzie hebt. Als je echt je best doet, maar de andere blijft aanvallen en er is echt geen oplossing meer mogelijk, dan mag je ze negeren. Uiteindelijk gaat het dan wel weer over.


[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Silse14
Terug naar boven Ga naar beneden
Shark
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Img_2610
Freedje
2403
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 61 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Shark
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 20:05

Ik ga hier niet te veel zeggen omdat het meeste wat ik wil zeggen al wel gezegd is geweest als ik dit zo allemaal lees, maar ik wil zelf hier ook even mijn mening aan toevoegen.

In een RPG verandert alles constant. Maar dan ook echt constant. Moet ook, want anders blijft het niet interessant voor de leden en is de kans dat leden willen blijven vrij klein. Events zoals the journey houden de site lopend en lekker actief, geeft iedereen zin om een post te maken en nieuwe ontwikkelingen te laten gebeuren met hun karakters, zoals bijvoorbeeld een nieuw nestje of misschien wel het einde van het karakter omdat het voor die persoon moeilijker is om ermee te posten. Als je hier niet mee om kunt gaan of als je het te veel moeite vindt om je hier aan aan te passen, dan denk ik dat een grote site zoals WC niet voor jullie werkt. Wil je al echt een site hebben waarbij je direct vanaf het begin in mee kan springen, denk ik dat je beter naar een site kan gaan die nog maar net geopend is. Daar wil ik dan ook nog aan toevoegen dat een beetje meer moeite doen om de verhaallijn te begrijpen zeker wel gedaan mag worden. De veranderingen die er zijn gebeurd zijn grotendeels beschreven in een topic die speciaal dient voor the journey en waarin tot de detail staat welk pad de Clan cats bewandeld hebben en waar ze op dit punt in de verhaallijn staan. Dat is één klik en een keertje goed doorlezen, kan niet meer dan tien minuten van je tijd in beslag nemen. Snap je het daarna nog niet? Dan ga je gewoon naar een mod of een admin en stel je er je vraag over.

Ik snap je angst in verband met het aansluiten bij een grote onbekende groep, maar als je het niet probeert en al je meningen gaat vormen daarover voordat je er aan begint, ga je altijd in hetzelfde schuitje blijven zitten. En daarom: probeer! Waag de gok en vraag eens iemand voor een topic, vraag eens iemand voor een uitleg, vraag iemand voor een verhaallijn te doen, plaats een topic waarbij je aangeeft waar je naar zoekt. Als jij het niet aangeeft, blijf je met je frustraties zitten omdat wij niet weten wat er aan de hand is. Het probleem ligt hier naar mijn idee dus voornamelijk bij jullie omdat jullie wel een hele essay kunnen schrijven over wat jullie dwarsligt, maar vervolgens geen moeite ondernemen om er ook effectief iets aan te doen. Tja... dan vraag ik mezelf af bij wie de schuld dan eigenlijk ligt. Je kunt nog tig essays gaan schrijven over je frustraties, maar als jullie geen actie ondernemen, dan kunnen wij ook niks doen. Wij willen gerust moeite doen, maar het gaat toch ook echt een beetje van jullie kant uitkomen. Door topics aan te gaan ontdek je juist met wie je te maken hebt en wat er gaande is.

En geloof me... denken jullie nu echt dat ik alle topics ga doorlezen? Ik kwam een dag geleden ook online en zag de melding dat er een nieuwe WC deputy was. Toen heb ik het topic even aangeklikt, snel gelezen wie dat het was en that's it. Ik heb dan zoiets van: ik ontdek door topics met andere mensen te doen wel wat het karakter van de nieuwe deputy inhoudt of wat er voor de rest nog gaande is. Er gebeuren binnen de BloodClan, waar ik deputy van ben, ook wel eens dingen die ik totaal niet had zien aankomen met karakters die in BC zitten, maar zo is de RPG nu eenmaal en dat is juist het leuke eraan: je ziet een gebeurtenis, anticipeert erop en vindt nieuwe manieren om je karakter te laten ontwikkelen. Butterpact's broer, Breakingpoint, is onlangs doodgegaan. Ik wist daar van te voren totaal niets van, maar ik heb er wel een vet gaaf idee door gekregen met Butterpact's karakter. Een verandering hoeft niet negatief te zijn, helemaal niet zelfs. Je moet het eerder als een nieuwe manier zien om je karakter te kunnen ontwikkelen.

Als dat dus de reden is waarom jullie de site hebben verlaten, vind ik dat echt behoorlijk jammer. En ik vind ook dat er best wat meer moeite gedaan mag worden langs jullie kant uit om de verhaallijn te begrijpen. Je krijgt niet alles op een bordje voorgeschoteld waardoor je gelijk kunt RPG'en met je karakter; dat krijgt niemand niet. Als je een site joint na een lange tijd en er zijn veranderingen doorgevoerd, ga je toch echt even wat moeite moeten doen om de site door te nemen alvorens dat je kunt RPG'en. Dat heb je in het begin als je een site joint ook, dan moet je ook de handleiding even lezen voordat je begint te RPG'en. En door zoiets al te doen van te voren, vermijd je ook de boosaardige rode lettertjes van de admins en de mods op je topics (en die vallen reuze mee, hoor! Wink ).

Dan nog iets kleins over dat van die nestjes: als je je aanmeldt voor een nestje, zit het er inderdaad in dat je moet wachten op het resultaat en dat je dan niet gekozen wordt. Jammer, maar niet iets om nachtenlang van wakker te liggen. Je kunt immers ook een klein nestje beginnen door onderling al wat verhaallijnen af te spreken, zo zijn de kittens van Shark ook tot stand gekomen en de actieve kittens van hem vermaken zich prima en ikzelf ook. Probeer altijd in je achterhoofd te houden dat als je je aanmeldt voor een kitten search dat de kans er in zit dat je niet gekozen wordt. Ik heb me ook wel vaker aangemeld voor nestjes waar ik niet voor gekozen werd omdat de karakters van de anderen misschien net iets creatiever waren of omdat er te weinig ruimte was om mijn karakter er nog bij te nemen. It happens. En als dat gebeurt, moet je je er gewoon overheen zetten en in je achterhoofd houden dat jouw tijd nog wel eens komt. Blijven proberen zou ik zeggen en dan komt jouw tijd echt nog wel. En er zijn zat mensen hier op de site die een verhaallijn met jouw chars écht wel zien zitten, hoor. No worries.

Dat was mijn mening.
Terug naar boven Ga naar beneden
Runeshade
Member
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community 5Celi7F
ワゾウラ
141
Actief
"I prefer to have my nightmares with open eyes."

CAT'S PROFILE
Age: 28 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Runeshade
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community   [Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community Icon_minitimevr 30 jun 2017 - 20:06

Ik wilde toch even zeggen dat dit een open RPG website is en niet een verhaal die je schrijft met 1 of 2 personen. Je zult je dua altijd in meer of mindere mate aan moeten passen aan andere mensen, omdat je schrijft met andere mensen. Als je enkel geïnteresseerd bent in jouw eigen karakter en eentje van 1 iemand anders dan kun je net zo goed ergens met zn tweetjes een gesloten RP opzetten samen, zodat niemand daar opeens met een ander plot doorheen kan denderen. Op een RPG heb je gewoon niet alles in de hand en dat is juist wat de meeste er zo aantrekkelijk aan vinden en wat het verschil maakt met het schrijven van een verhaal of boek.

Also wat is er mis dat het lijkt alsof de verhaallijnen worden geschreven door 18-20 jarige? Naar mijn ervaring gaat mn woordenschat en alles er namelijk alleen op vooruit sinds ik 11 was x'D En zoals eerder al gezegd, ik kan er weinig aan doen dat ik ondertussen 22 ben. Om dan te stoppen omdat ik te oud ben is ook een beetje vreemd als ik zelf gewoon nog met plezier zit hier.


[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community AWHqeSG
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
 
[Essay] ]Why we became inactive; WC; a closed community
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Bulletin Board :: Discussion-
Ga naar: