Warrior Cats Trading Cards



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Warrior Cats Trading Cards

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Firedance
Warrior Goddess Lightning
Warrior Cats Trading Cards Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 43 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank:
Firedance
BerichtOnderwerp: Warrior Cats Trading Cards   Warrior Cats Trading Cards Icon_minitimewo 6 sep 2017 - 20:41


Warrior Cats Trading Cards

Hey allemaal! Aangezien Mim en ik weer eens verslaafd zijn geraakt aan iets, namelijk de Final Fantasy trading card game, dachten wij dat het grappig zou zijn om ook dat soort kaarten te hebben voor karakters van Warrior Cats. Ik bedoel maar, wie zou het niet leuk vinden om een kaart van zijn karakter te hebben waar potentieel nog mee gespeeld kan worden ook. Al is het enkel maar voor het idee of de grappige dingen die je ermee kunt uithalen door gekke tekstjes of art erop te zetten.

Nu hebben wij dit idee vandaag verwezenlijkt, door een begin te maken aan deze kaarten. We hebben een template gecreëerd voor elke groep katten die er hier op het forum voorkomt. Deze templates staan hier onderaan in een .zip bestand en zijn eenmaal uitgepakt te openen in photoshop. Hiermee kunnen dus niet alleen wij kaarten maken van onze karakters, maar jullie ook allemaal! Dat is ook de bedoeling van dit topic, genoeg informatie verschaffen zodat jullie zelf leuke kaarten kunnen maken.

Zip bestand: https://www.dropbox.com/s/tmdgtsrrrflzbby/WC-TCGClans_Templates.zip?dl=0

Hier kun je het topic vinden waar jij jouw eigen kaarten kan plaatsen en het erover kunt hebben, zodat wij hier een net overzicht hebben van alle kaarten die zijn gemaakt:
https://www.warriorcatsnl.com/t34311-warriors-tcg-bespreektopic


Hoe maak ik een kaart?
Wanneer je het bestand hebt uitgepakt, zul je verschillende templates zien, opgedeeld in de groepen die we hier op het forum hebben. Thunder staat voor ThunderClan, Water staat voor RiverClan, Wind staat voor WindClan, Shadow staat voor ShadowClan, Earth staat voor de Tribe, Blood staat voor BloodClan en Rogue staat voor alle katten buiten de al genoemde groepen.

Kies de template waar jouw karakter bij hoort. Is dit een StarClan, Endless Hunting of Dark Forest kat? Dan kies je de template van waar de kat oorspronkelijk komt. Hierin staan verschillende mappen bij de lagen, waarvan de groene aangepast mogen worden. Bij de map Character kun je jouw plaatje van jouw kat invullen. Bij de map text kun je alle tekst op de kaart aanpassen en ook de nummers die erop staan. Het is echter wel leuk als je ook een beetje snapt hoe het in elkaar zit, zodat alles wat samenhang zal hebben. Hieronder staat uitgelegd wat alles betekent.


Pootafdruk: De kleur van de pootafdruk duidt aan bij welke groep de kaart hoort.

Nummer in het pootje (Paw Points): Het nummer in het pootje staat voor het aantal Paw Points wat je moet betalen om de kaart op het veld te spelen, dit nummer ligt tussen de 1 en 9.

Naam veld: Hierin zet je de naam van het karakter dat wordt weergegeven.

Type: Het type kaart staat in het kleine hokje aan de linker kant. Een kaart kan 1 van de 3 types zijn die in het spel zitten: Forward, Backup of Summon. Forwards zijn katten die de vijand aanvallen, dus een boel van de Warriors zal hierbij zitten. Backups zijn katten die de Forwards helpen door hen bepaalde voordelen te geven, hier zullen medicine cats, jongere katten en elders voornamelijk bij zitten. Summons zijn katten uit StarClan, Dark Forest of Endless Hunting, die hun levende Clangenoten nog een handje kunnen helpen door bepaalde effecten op hun kaart.

Rang: In de strook naast het type staat de rang van de kat. Dit is de rang die deze op het plaatje van de kat had, wat ook gelijk is aan de naam. Er kan bijvoorbeeld een Firepaw kaart zijn met een jonge Fire en haar rang is dan Apprentice, maar ook eentje met Young warrior enzovoorts.

Informatie: Dit is een veld waarin kan worden beschreven wat voor specialiteiten er bij dit karakter horen. Voor voorbeelden hiervan kun je het beste even naar onze kaarten kijken of online naar de kaarten van Final Fantasy TCG. Als je hulp nodig hebt kunnen wij je ook ideetjes geven hiervoor. Don't hesitate to ask. https://www.fftradingcardgame.com/en/page/cards

Nummer rechts onder (power): Dit is het power level van het karakter. Enkel Forward type kaarten hebben zo'n nummer staan, gezien zij voor hun Clan vechten. Dit nummer kan 1000 zijn, maar ook 2000, 3000, 4000 .... en maximaal 9000. Wees realistisch hiermee. Niet elk karakter kan 9000 hebben staan en vaak is het zo dat de Paw Point kosten omhoog gaan als dit nummer ook hoog staat.








Voorbeeld kaarten
We hebben al een aantal kaarten gemaakt om jullie te laten zien hoe de kaarten eruit kunnen zien en wat je zou kunnen neerzetten bij het informatie veld van de kaart. Hieronder zijn deze voorbeelden te zien. Het plan is om er nog meer te gaan maken en zeker dat karakters waar ik (Waz) al art van heb zijn makkelijk te doen, gezien deze eigenlijk enkel ingevuld moeten worden en dat is het. Houdt dit topic dus af en toe even in de gaten, want er kunnen zomaar kaarten verschijnen met jullie karakters erop.






Hoe speel je dit dan?
Dus, hoe gaat dit in zijn werking? Er zijn een aantal filmpjes op youtube die uitleggen hoe je het Final Fantasy TCG speelt. Aangezien wij onze kaarten hier compleet op hebben gebaseerd (aangezien het maar een fun iets is), kun je deze filmpjes dus bekijken om te zien hoe het in zijn werking gaat. Dit is erg leuk als je je eigen kaarten wilt maken, aangezien je dan begrijpt hoe de kaarten in werking treden en hoe kaarten elkaar kunnen helpen.

https://www.youtube.com/watch?v=NAHAgDwP8z8

De elementen in de game zijn vervangen voor bepaalde 'elementen' die staan voor de verschillende groepen op het forum en CP zijn bij ons de Paw Points. Belangrijk is om te onthouden dat alle katten die niet horen tot de Clans/BloodClan/Tribe vallen onder Rogues (kittypets horen dus bij rogues), de groene kaarten. Deze kaarten werken hetzelfde als Light en Dark in het officiële FF TCG spel, enkel dat je er 2 op het veld mag hebben in plaats van 1. Niet alles is verder nog geïmpliceerd in onze versie en het is een work in progress mochten we er ooit echt mee willen spelen.


Ik snap het nog niet en ik wil meer weten?
Als je het echt lastig vind, kunnen Mim en ik een uitleg geven op discord hoe het spel ongeveer werkt en wat je zou kunnen invullen op je kaart. Wees niet bang, wij zijn ook bezig het allemaal onder de knie te krijgen en vinden het leuk om mensen ermee te helpen zodat wij de regels zelf ook weer beter leren door ze te herhalen.


Help ik kan dit niet of ik kan geen art maken
Niet getreurd! In het eerste geval kun je iemand vragen die de indeling in photoshop wel snapt, of deze jouw kaart voor jouw zou willen invullen. Mim en ik zullen dit ook af en toe doen voor mensen, zodat niemand achterblijft zonder. Heb je geen art? Kijk eens of er iemand van het forum art maakt, requests neemt of zelfs commissions doet. Tevens zal ik (Waz) altijd nog verder gaan met mijn Forum Character Art, waarvan de tekeningen ook gebruikt zouden kunnen worden voor de kaarten. Wil je echt zeker art van jouw character in mijn stijl? Dan adviseer ik je even te kijken naar mijn commissions op DeviantArt.


Mochten we ooit genoeg kaarten hebben en het geld ervoor hebben, kunnen wij er ook een aantal laten printen. Dit is echter iets wat niet zeker is en het ligt ook geheel aan de kosten of men dan hun eigen kaartje zou kunnen ontvangen etc.


Laatst aangepast door Firedance op wo 6 sep 2017 - 21:54; in totaal 6 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
Warrior Cats Trading Cards Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 43 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank:
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: Warrior Cats Trading Cards   Warrior Cats Trading Cards Icon_minitimewo 6 sep 2017 - 20:55


Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
Warrior Cats Trading Cards Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 43 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank:
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: Warrior Cats Trading Cards   Warrior Cats Trading Cards Icon_minitimedo 7 sep 2017 - 12:14



Terug naar boven Ga naar beneden
 
Warrior Cats Trading Cards
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Warrior Chat :: Art corner-
Ga naar: