| | |

Camilla ^^ 776 Actief Yesterday was history
Tomorrow is a mystery
But today, is a gift
| |
| Onderwerp: Re: Who knows? vr 31 mei 2019 - 21:08 | |
|
'Maar iedere keer als ik doorvroeg op jouw advies dan wist je er geen goed antwoord op. Dan probeer je toch slimmer te zijn dan je eigenlijk bent?' vroeg hij nu. Shade knipperde met zijn ogen en schudde zijn kopje een beetje. Maar voordat hij iets kon zeggen ging Ardentpaw al verder. 'En ik heb al genoeg advies gekregen van allemaal verschillende katten, dus ik weet dat ik moet uitkijken, zelfs als ik op mijn eigen territorium ben,' miauwde hij. De zwarte kater keek hem aan en zuchtte nogmaals. 'Ja, nou ja, stel dan niet allemaal van die lastige vragen. Die moet je maar aan je mentor stellen,' mauwde hij. Hij was al blij dat hij tot nu toe nog geen lastige vragen had gehad van zijn eigen Apprentice.
 life is a party, invite all your friends |
|  | |  Elfje 527 Actief Contentions fierce, ardent, and dire, spring from no petty cause.
| |
| |  | | 
Tomorrow is a mystery
But today, is a gift
| |
| Onderwerp: Re: Who knows? vr 31 mei 2019 - 21:28 | |
|
'Ben jij dan ook een mentor? Want dan zou je ze eigenlijk ook moeten weten.' Shade was weer even overrompeld bij deze reactie. 'Ja, ik ben ook een mentor, sinds kort weer,' mauwde hij als antwoord. 'En ik weet genoeg dingen om hem een volleerd Warrior te maken. Maar ik ga natuurlijk niet een gevecht aan met meerdere katten en een hond om te zien wat makkelijker is. Of om te zien hoe je een hond doodt, of wat dan ook.' Dat was natuurlijk gekkenwerk. 'En ik hoop dat jij dat ook niet gaat doen, trouwens,' vervolgde hij met een strenge blik op de Apprentice. Hij wilde zeker niet dat Ardent op eigen houtje op zoek ging naar honden of BloodClanners, alleen omdat hij zogenaamd niet duidelijk genoeg geweest was.
|  | |  Elfje 527 Actief Contentions fierce, ardent, and dire, spring from no petty cause.
| |
| |  | | 
Tomorrow is a mystery
But today, is a gift
| |
| Onderwerp: Re: Who knows? za 1 jun 2019 - 14:54 | |
|
'Ik snap ook wel dat ik geen Bloodclanners op moet gaan zoeken, maar ik mag toch wel nieuwsgierig zijn?' vroeg Ardentpaw een beetje beteuterd. Shade liet weer een zachte zucht ontsnappen. 'Natuurlijk mag je nieuwsgierig zijn,' mauwde hij met een zachte stem. Hij wilde niet bot overkomen of zo. 'Maar wees ook verstandig.' Hij wilde niet de dood van de jonge Apprentice op zijn geweten hebben, hij wilde zoiezo niet dat hij zou sterven. Zelf was hij niet zo nieuwsgierig aangelegd, hij ging gevaarlijke en onbekende dingen liever uit de weg. Maar hij kon wel snappen dat Ardentpaw nieuwsgierig naar zoiets was. 'Als je het dan zo graag wil weten, kan je het beter maar onderzoeken als je een Warrior bent. En het liefst met nog iemand anders erbij,' miauwde hij dus maar.
| |
| |  | | 
Tomorrow is a mystery
But today, is a gift
| |
| Onderwerp: Re: Who knows? za 1 jun 2019 - 21:43 | |
|
Het was stil en tevreden dacht Shade dat het gelukt was de jonge kater te weerhouden om op ontdekkingstocht te gaan. Maar toen stelde hij weer een vraag. Hoe hij achter alles was gekomen en de opmerking dat hij nog niet oud was. Nou, dat was in ieder geval een meevaller, dacht Shade. 'Nou, ik heb natuurlijk dingen van mijn mentor geleerd,' antwoordde hij. 'En van andere katten, binnen en buiten de Clan.' Hij had nog niet enorm veel meegemaakt dus de meeste dingen die hij wist waren ook maar gewoon uit verhalen gehaald die andere katten hem vertelde. Hij wist immers wel dat die verhalen elke keer dat ze verteld werden weer sterk overdreven werden gemaakt, dus dat hij daar rekening mee moest houden mocht hij ooit zelf tegenover zoiets staan. Maar echte ervaring was er meestal niet bij, en dat wist hij maar al te goed.
| |
| |  | | 
Tomorrow is a mystery
But today, is a gift
| |
| Onderwerp: Re: Who knows? zo 2 jun 2019 - 16:51 | |
|
'Maar hoe weet je dan dat ze je de waarheid hebben verteld? En heb jij dan nog nooit een hond of een Bloodclanner gezien? Of dat dan wel?' vroeg de jonge kater. 'Nou, ik ga ervan uit dat mijn mentor me wel betrouwbare informatie gegeven heeft,' antwoordde Shade, een beetje gepikeerd. 'Waarom zouden andere katten, katten die uit dezelfde Clan komen en veel ouder en wijs zijn en meer levenservaring hadden opgedaan, liegen?' vroeg hij Ardentpaw. Want waarom zouden ze? Dat is toch te gek voor woorden? 'En ja, ik heb al een keer een hond gezien en een BloodClanner. Dat betekent echter niet dat ik er van alles van af weet.' Om maar even een disclaimer bij te voegen voordat Ardent weer dingen ging uitkramen over dat hij wijs wilde zijn. Want dat was hij niet.
| |
| |  | | 
Tomorrow is a mystery
But today, is a gift
| |
| Onderwerp: Re: Who knows? zo 2 jun 2019 - 19:06 | |
|
'Sorry,' mompelde Ardentpaw toen wat bedeesd. Shade keek hem aan. Hm. Het leek er op dat hij het oprecht meende. Hij wilde ook niet gemeen of nors uit de hoek komen. Normaal gesproken werd hij helemaal niet snel geïrriteerd. Maar Ardentpaw had toch iets naar boven gehaald waardoor hij misschien niet zo goed en aardig overgekomen was. 'Het is al goed,' miauwde Shadefeather dus ook rustig. 'Je kan er niets aan doen dat je zo nieuwsgierig bent.' Maar af en toe een stop op die vragen doen was niet mis, maar dat zei hij maar niet.
| |
| |  | | 
Tomorrow is a mystery
But today, is a gift
| |
| Onderwerp: Re: Who knows? zo 2 jun 2019 - 19:33 | |
|
'Uh, hoe gaat het eigenlijk met jou?' vroeg Ardent toen wat schaapachtig. Shade keek op. Die vraag had hij zo snel niet verwacht. Hij glimlachte, blij dat het een ander soort vraag was dan de afgelopen vragen die de jonge Apprentice gesteld had. 'Oh, met mij gaat het goed,' antwoordde hij. Het gevecht met RiverClan was echter wel geweest, maar zelf had hij geen persoonlijke verliezen geleden, en hij wilde graag zo snel mogelijk weer positief zijn. En zelfs nu de prooi zich niet zo snel of helemaal niet liet zien haalde Shade's humeur ook niet sterk omlaag. Dus met hem ging het goed. Natuurlijk had hij al gevraagd hoe het met Ardent ging, dus dat kon hij niet weer vragen. 'Dus, heb je eigenlijk al veel training gehad?' vroeg hij dus maar. Misschien was het niet zijn plek om die vraag te stellen, maar waar anders moesten ze het over hebben?
| |
| |  | | 
Tomorrow is a mystery
But today, is a gift
| |
| Onderwerp: Re: Who knows? zo 2 jun 2019 - 19:59 | |
|
'Nee, maar ik ga snel leren zodat ik iedereen in haal!' bracht Ardentpaw uit. Shade keek even naar hem en knikte met een glimlach. 'Zal ik zeker doen, ja,' miauwde hij. Wacht, dat kon verkeerd opgevat worden. 'Niet dat je het nodig hebt,' voegde hij er snel aan toe. 'Ik bedoel, ik heb je nog nooit zien jagen of vechten natuurlijk dus ik zou niet weten hoe goed je bent, en hoe goed de andere zijn. Maar, je weet wel, veel oefenen is altijd goed.' Hij hoopte dat Ardent zich niet beledigd voelde of zo.
 life is a party, invite all your friends
Laatst aangepast door Shadefeather op zo 2 jun 2019 - 20:35; in totaal 1 keer bewerkt |
| |
| |  | | 
Tomorrow is a mystery
But today, is a gift
| |
| Onderwerp: Re: Who knows? zo 2 jun 2019 - 20:34 | |
|
'Maar ik wil zeker ook genieten van mijn nieuwe vrijheid en allerlei dingen ontdekken,' gaf hij toe. Shade knikte. Dat kon hij wel begrijpen. 'Natuurlijk, zolang je maar geen domme dingen doet.' Zelf was hij altijd leergierig geweest, en had zeker ook wel wat nieuwsgierigheid in zich, maar lang niet zoveel als Ardentpaw. Hij wilde vooral alles heel snel doen en lekker lang en veel kunnen rennen over de vlaktes van WindClans territorium. Wat dat betreft was hij in de goede Clan geboren. En vechten was al helemaal niet iets waar Shade graag mee bezig wilde zijn. Buiten het territorium kwam hij ook niet zo vaak. Misschien moest hij toch maar is meer op ontdekkingstocht gaan, bedacht hij zich.
| |
| |  | | 
Tomorrow is a mystery
But today, is a gift
| |
| Onderwerp: Re: Who knows? zo 2 jun 2019 - 20:57 | |
|
'Ik zal proberen geen domme dingen te doen,' beloofde de jonge kater. Shade glimlachte naar hem. 'Goed zo.' Hij was blij te horen dat Ardent geen domme dingen zou doen. Of hij dan ook echt geen domme dingen ging doen was nog maar de vraag, maar hij zal het in ieder geval proberen niet te doen. Dus dat was goed. 'Vertel me anders is over je andere avonturen,' stelde Shadefeather voor. Misschien zal dat dit gesprek wat minder ongemakkelijk maken. Of juist nog ongemakkelijker. Wie weet.
| |
| |  | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |