[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
Blossom •
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Babs
991

CAT'S PROFILE
Age: ✴ 70 Moons ✴
Gender: She-cat ♀
Rank:
Blossom •
BerichtOnderwerp: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 13:43

[Deze 'Essay' is totaal een eigen mening en ik verzoek dan ook dat je mijn mening en de mening van anderen die hier misschien wel gegeven gaat worden in z'n waarde laat. Ik schrijf hier op geheel eigen bevindingen en je bent welkom om je eigen input te geven. Als je van jezelf weet dat je niet respectabel op andermans meningen kan reageren, verzoek ik je hierbij om dit topic onmiddellijk te verlaten. Dit is mede een test voor mezelf om te kijken hoe goed ik nog een essay kan schrijven. Ik ga soms hard zijn op sommige punten, dus ook voor mensen die hier niet tegen kunnen, klik dit liever weg of reageer niet.

Essay: Tekst waarin iemand zijn persoonlijke gedachten opschrijft over een bepaald onderwerp]


[Mentaliteiten en het effect hiervan]

De RPG ligt stiller en stiller. De mensen posten wat minder en hebben het drukker in hun echte leven. Dit is natuurlijk totaal begrijpelijk. Maar ook hoor ik dat mensen er minder plezier in hebben om hier te posten. Het familiare gevoel is weg en steeds meer mensen knijpen ertussen uit om diverse redenen. Daarom schrijf ik deze essay. Dit stuk is een poging om dit te begrijpen, te onderbouwen en misschien zelfs ook wel op te lossen. Ik nodig je uit om mee te lezen en mee te denken. Misschien kunnen we het forum dan wel in meerdere opzichten prettiger maken voor iedereen. Misschien ook wel niet. Misschien ben je het totaal niet eens met wat ik hier neer ga schrijven. Ik grijp hier deels terug naar ervaringen die ik heb gehad toen Warrior Cats nog jong was, en die ik nu niet meer heb. En ja, deze ervaringen mis ik.

De mentaliteit van het lange posten
Ken je het gevoel dat je zo lang met je vingers boven je toetsenbord hangt, proberende een post eruit te krijgen en het lukt gewoon niet? Maar tegelijkertijd wil je je tegenspeler niet te kort doen met een wat 'mindere' post. Maar zijn die kortere posts wel eigenlijk minder? Ik vind van niet. Ik vind dat de langere posts op het forum over het algemeen bestaan uit dingen waar de tegenspeler niks mee kan. Persoonlijk lees ik hier ook wel overheen in de meeste gevallen, scannende naar dingen die ik kan gebruiken voor mijn posts. Tegelijkertijd zie ik dat mensen heel erg onzeker worden van het feit dat hun posts dikwijls minder lang zijn dan die van de tegenspeler. Deze mensen wil ik verzoeken om gewoon eens te kijken naar de kwaliteit van hun posts, de inhoud. Je post hoeft niet geweldig lang zijn, het gaat om de interacties tussen de karakters, het verhaal. Voor mij is het een persoonlijke irritatie als ik geforceerd wordt om een hele lange post te schrijven. Het duurt me te lang, ik heb meer dingen te doen en het is me gewoon niet waard om dingen neer te zetten in een uitgebreid iets wat ik ook veel korter neer kan zetten. Je hebt dan minder tijd om je karakters te onderhouden, minder tijd om meer topics te doen. Dit zorgt voor minder karakter ontwikkeling en minder interacties tussen diverse karakters.

Waarom posten we eigenlijk zo lang? Soms voelt het gewoon fijn, even een lange post eruit draaien en sommige mensen kunnen dat gewoon met hun karakters. Ik heb niks tegen die mensen. Dat wil ik duidelijk hebben. Maar sommige mensen doen het enkel om een limiet voor zichzelf te halen, ze forceren zichzelf. Dit zorgt natuurlijk niet voor veel plezier. Deze mentaliteit, vooral als hij openbaar besproken wordt, laat andere leden soms bij zichzelf denken, waarom kan ik niet zo lang posten? Terwijl ikzelf juist het persoonlijk veel en veel prettiger vindt om korte powerposts te maken. Short, sweet, to the point. Met deze posts kan ik veel makkelijker topics doorwerken. Want voor mijn mening is de lengte van mijn posts niet zo belangrijk, maar juist de ontwikkelingen die mijn karakters doormaken als ze de RPG doorkruisen.

In mijn ogen, lijden vooral de hoge rangen hieronder. Telkens die ellelange posts eruit persen en dan ook nog op een hoge frequentie omdat een hoge rang vaak nodig is. Dit is slopend en zo houd je de rang niet zo lang vol in de meeste gevallen. Waarom moeten hoge rangen zo lang posten van zichzelf? Een kwestie van status? Of is er iets anders aan de hand? Uiteindelijk raken de meeste hoge rangen ook nog inactief op het gegeven moment. Zo kan de RPG niet meer voor of achteruit. Want je houdt de rang niet actief, maar je wilt hem ook niet opgeven uit trots, uit spijt of uit iets anders. Ondertussen word je gestrest, omdat mensen toch aan je hoofd blijven zeuren dat je iets moet doen met je karakter. Een hoge rang is er echter om actief mee te zijn, omdat het belangrijke figuren zijn in de RPG.


Waar is de spontaniteit?
Overal, bijna elk topic, ze hebben het labeltje privé. Natuurlijk kan dat ook. Je wilt graag met bepaalde mensen RPG'en. Maar het is soms jammer dat er bijna alleen maar privé topics zijn. Bijna nooit meer een spontane reactie van: "Verrek! Wat leuk! Diegene kent mijn kat nog niet, hoe zou dit topic zijn?" Natuurlijk kennen de meeste mensen elkaar en dat is leuk. Maar waarom zou je niet eens een topic openen waar iedereen kan reageren? Maar als ik persoonlijk een topic maak die open is, gebeurt het dikwijls dat er niemand reageert. Dit is natuurlijk erg ontmoedigend. Iedereen is zoveel bezig met de afspraken die hij of zij al heeft gemaakt, dat er buiten deze afspraken bijna geen ruimte meer is om spontane dingen te doen met je karakter. Ik krijg soms echter het idee, dat mensen bang zijn geworden om spontaan te zijn met hun karakters, los te zijn in hun denken en doen en gewoon wat te verzinnen wat nog niet vaak gedaan is. De katten staan op, ze jagen een beetje, ze praten wat en ze gaan weer slapen.

Met Emberstorm bijvoorbeeld, er kwam zomaar een Riverclan kat op het territorium zetten die ze verjaagd had. Ik had hier niet om gevraagd, het gebeurde gewoon. Hierdoor heb ik haar onzekerheid over jagen kunnen ontwikkelen. Bam! Karaktergroei! Of dat ze een keer bijna verdronk en Leopardstrike haar kwam redden. Zeg hallo tegen de probleem liefde. Of als ik mijn oude schat Honeyfeather neem, wat voor een avonturen ze had beleefd samen met Winterstorm(-paw), Steelfang(-paw) en Ravenwing(-paw). Nadat ik afspraken voor haar neer had gelegd. Zat ze vast en kon ik weinig meer met haar. Waardoor ik haar uiteindelijk heb moeten laten sterven. De spontaniteit was weg. Hierdoor ben ik een beetje huiverig voor het vastleggen van verhaallijnen die mijn hele katten aan banden leggen. Maar ook als ik deze verhaallijnen probeer aan te leggen, krijg ik vaak weinig respons. Wat veroorzaakt het dat alles zo roestvast zit?

Misschien is het wel dat iedereen nu zoveel karakters heeft. Je hebt niet meer de tijd om een enkel karakter te ontwikkelen lijkt het wel. Maar toch, als de RPG vol zit met nauwelijks ontwikkelde karakters, is het dan gek dat de diepgang erin verdwijnt? Probeer elkaar anders te helpen, doe een ideeën roulette, laat andere mensen ideeën verzinnen voor je karakters of duik eens een willekeurig topic in en kijk wat eruit kom. Wees niet bang om spontaan te zijn! Niemand zal het je kwalijk nemen. Of tenminste, dat zou moeten. Iedereen zou dankbaar moeten zijn als een kat verliefd wordt op jouw eigen of als er iets gebeurd wat je niet verwacht. Is dit immers niet iets waar je iets mee kan? Nieuwe creativiteit voor je karakter, nieuwe actiefheid! Ikzelf ben er in ieder geval wel dankbaar voor, dan weet ik dat ik weer vooruit kan met mijn karakters. Natuurlijk kun je, ook als degene die de acties uitvoert, niet altijd voorspellen wat er gebeurt. Wie weet wordt je karakter afgewezen, wie weet gebeurt er iets gevaarlijks. Je karakter kan niet dood gaan zonder jouw eigen toestemming immers! Ook het echte leven kent tegenslagen, dingen die je niet verwacht. Is de RPG niet een simulatie van het echte leven?

Dit was mijn essay, dit was mijn mening.

-Babs uit.



Terug naar boven Ga naar beneden
Wintersong
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Cynthia
917
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: 40 manen
Gender:
Rank:
Wintersong
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 15:05

Babs, ik vind dat je gelijk hebt, maar misschien komt het ook omdat ik weet hoe het vroeger was. Ik denk dan ook elke keer weer van: 'Kon het maar weer zo zijn zoals vroeger' En misschien is dit ook goed mogelijk als we er allemaal iets aan doen. Privé-topics waren er vroeger bijna nooit, iedereen kon het topic altijd binnenvallen en dan gebeurde er weer iets onverwacht en zo had je weer meer reden om een volgend topic te maken. Ik merk het zelf ook, dat elke keer als ik een nieuw topic open, dat het een beetje hetzelfde begin heeft, maar dat komt ook omdat mijn karakters zelf niet veel anders meemaken dan de standaard dingen. Het zou toch veel leuker zijn om met een stel apprentices verschillende dingen te gaan beleven en katten van andere clans te ontmoeten en dat soort dingen. Dat is toch veel leuker dan alleen maar het standaard jagen of praten met andere katten, dingen ontdekken met je katten is juist het leuke eraan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sparkshade
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Babs
185

CAT'S PROFILE
Age: 57 Moons
Gender:
Rank:
Sparkshade
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 15:33

Bedankt voor de reactie en voor de input!

Ik wil toch nog even een keer onderstrepen dat ik enkel mensen aan het denken wil zetten en er niet op uit ben op mensen te beledigen of iets in die trant. Reacties zijn zéér welkom in ieder geval, dan weet ik hoe ik sta en hoe andere mensen hierover denken!

-Babs
Terug naar boven Ga naar beneden
Littlewish
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Maaike
1518
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 16 moons
Gender:
Rank:
Littlewish
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 17:55

Amen!

Nee serieus Babs, ik vind dat je helemaal gelijk heb. Ik merk het zelf nu ook, iedere keer als ik een post wil schrijven, druk ik vaker de backspace in dan dat er echt wat op het scherm komt. En negen van de tien keer gaat die muis toch weer naar het kruisje, omdat ik simpel genoeg te kritisch voor mezelf ben en niet vind dat ik er genoeg inspiratie voor heb. Misschien komt dit omdat we allemaal ouder worden en het gewoon steeds drukker krijgen met dingen zoals school e.d. Maar, zoals jij precies al neerzet, wie zegt dat RPGen dan ook nog eens een verplichting moet zijn? Ik zeg cheers voor die periode dat we nog maar een paar regeltjes neerzetten, dat RPGen er nog was om je juist even nergens verplicht toe te voelen en het als een hobby diende waar je juist even van de werkelijkheid kon ontsnappen. c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Arcticlight
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Linn
588
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 14 Moons
Gender:
Rank:
Arcticlight
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 17:59

Babs, je haalt me werkelijk de woorden uit mijn mond nu je over die privé topics. Ik heb zelf nu een open topic gemaakt met een van mijn nieuwste account, en ik moet gewoon rond gaan vragen of er iemand op reageert want anders word het gewoon over het hoofd gezien. Ikzelf vind niet besproken topics vaak het leukst. En dit is geheel mijn mening maar; Ik vind het soms gewoon zo jammer dat je niet eens spontaan in een topicje kunt springen omdat het privé is voor anderen. Zo is inderdaad de spontaniteit weg en dat vind ik verschrikkelijk jammer.
Het valt mij op dat hoe ouder deze site word, hoe meer privé topics er komen. Die waren er vroeger namelijk niet zo veel, je maakte een topic en iemand reageerde daar soms zelfs binnen 1 à 2 uur op. Nu moet je eeuwen wachten, of zelfs rond gaan vragen aan anderen tot er gereageerd word. Waarom kunnen we het gewoon niet zo houden? Open topics zijn veel leuker, en waarom doet men het niet zo; - Het liefst {Naam kat}, maar anderen zijn altijd welkom!

Dan word je op z'n minst nog verrast als je je topics aanmaakt, maar nu, met zo'n afgesproken topic is alles zo hetzelfde en saai. Ikzelf ga me vanaf nu voornemen om deze methode te volgen, die ik hierboven net genoemd heb.

Ook bijvoorbeeld met dingen afspreken. We spreken nog zelfs al af over een 'crush' zoeken via de accountmarkt. Sinds wanneer doen we dit ook niet meer spontaan? Het liefdes leven van een kat is nooit echt vastgesteld, en ja, als je kat opeens voor iemand staat en daar meteen op valt en crusht dan is dat toch vele malen leuker dan dat je al weet met wie je kat een partnerschap zal krijgen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Strawberry
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Strawstache! (Babs)
6876

CAT'S PROFILE
Age: .: 50 Manen :.
Gender:
Rank:
Strawberry
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 18:21

{Hey wat leuk, het staat bij discussies nu.}

Ondanks dat ik blij ben dat jullie het allemaal met me eens zijn, ik ben benieuwd (En ook ietwat sceptisch) of er wat gaat veranderen. Ik wil daarom ook wat mensen hebben die het niet met me eens zijn, ik wil graag wat vriendelijke discussie en zoeken naar de gulden middenweg^-^. Tenzij, 'course, jullie het allemaal met me eens zijn, dan zie ik geen problemen. (:
Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 43 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank:
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 18:22

Spontaniteit is iets waar ik zo van houd. Ik heb zelf besloten dat Nightstream Ashpaw leuk zou gaan vinden, gewoon omdat ik dat wilde. De leukste relatie die ik ooit heb gehad was de super spontane van Alice en Snow, en ik heb nu hetzelfde met Avanti en Ayana. Nooit wat afgesproken over hoe die met elkaar om zouden gaan, maar nu zijn ze zo zo geweldig hoe we ze spelen.

Posten voelt idd als een verplichting. Ja, ik post wel eens lang, meestal heb ik dan gewoon inspiratie. Verder probeer ik altijd maar te doen zo ver als ik t red, maar ook dat is soms gewoon te lang. Dan is het meer van: ik moet nog posten en niet; Ik heb zo veel zin om te posten. Lijkt me geweldig als er weer gewoon dingen lopen, dat dingen sneller gaan en dat er plots wat onverwachts gebeurd.

Je doet aan RPG, omdat je verhalen wilt maken met anderen en niet alles zelf in de hand wil hebben, niet omdat je solo een boek wilt schrijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Peachpaw
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Daan
203

CAT'S PROFILE
Age: 19 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Peachpaw
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 18:28

Mmm, jullie hebben echt gelijk.

En het komt inderdaad ook doordat mensen veel accounts hebben, ik denk dat ik er zelf wat op de acc markt zet om der met een paar actief te worden.
En inderdaad, er zijn zoveel afgesproken dingetjes enzo, dat heb ik ook, en ik vind het idee veel leuker dat iemand onverwachts het topic in komt rollen.. Misschien moeten we deze regel allemaal wel eens gaan aanhouden!
Terug naar boven Ga naar beneden
Strawberry
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Strawstache! (Babs)
6876

CAT'S PROFILE
Age: .: 50 Manen :.
Gender:
Rank:
Strawberry
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 18:30

Ik denk niet dat het op de acc markt zetten altijd de uitkomst biedt. Dan heb je weer een zooi inactieve accounts op de accountmarkt waar niemand wat mee kan? Met korte posts kun je in ieder geval meer karakters onderhouden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bravesoul
StarClan
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Daan
1331
Actief

CAT'S PROFILE
Age: immortal
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Bravesoul
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 18:30

Ja Babs, maar ik heb er nu gewoon echt te veel dat ik nieteens meer de hoop vind om met 1 van hun te posten, dan denk ik zo van, waar moet ik beginnen?!
Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 43 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank:
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 18:31

Gewoon beginnen met de kat die je het liefst wil spelen. Je kan de rest ook even op afwezig laten tot je er miss wel weer tijd voor hebt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Strawberry
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Strawstache! (Babs)
6876

CAT'S PROFILE
Age: .: 50 Manen :.
Gender:
Rank:
Strawberry
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 18:33

Mhm, daar kun je misschien wel gelijk in hebben. Misschien is het beter om gewoon eventjes op een paar te focussen en daarna er langzaam weer wat meer bij te pakken? Ik heb net ook Sparkpaw weer opgepakt, nadat hij tijden inactief was. ^^

Gewoon ideeën gevende hoor, ik heb ook niks tegen mensen die dingen op de acc markt zetten. Ik observeer alleen maar. ^^

EDIT: Damn you Waz xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Bravesoul
StarClan
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Daan
1331
Actief

CAT'S PROFILE
Age: immortal
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Bravesoul
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 18:35

Ja, jullie hebben wel gelijk :3 Ik zet een paar accjes op de acc markt waarvan ik zeker weet dat ze niet actief worden, maar mijn liefste schatten zet ik op inactief. Dank jullie!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Strawberry
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Strawstache! (Babs)
6876

CAT'S PROFILE
Age: .: 50 Manen :.
Gender:
Rank:
Strawberry
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 18:41

http://warriorcats.bigforumpro.com/t9907-beta-ideeen-roulette

---

Voor mensen die interesse hebben, ik heb ook het ideeën roulette idee aangemaakt, om ideeën uit te wisselen en stuff. Misschien kunnen mensen dit ook gebruiken om dingen te zoeken en aan te bieden waar eigenlijk een heel apart topic op de acc markt teveel voor is, waardoor de acc markt misschien ook wat minder druk maakt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 18:47

Ik vind dat jullie hier een heel goed punt hebben. Ik vind het soms ook wel fijn om een topic aan te maken waar maar één iemand mag reageren. Alleen ik vind het ook super leuk om soms een open topic binnen te lopen met een van mijn karakters. Zelf open topics openen vind ik lastig, omdat ik bang ben dat er niemand zou reageren. Ik weet dat dat misschien dom klinkt.
Ik plan verder ook nooit iets echt in met mijn katen, wat er gaat gebeuren. Ik zie altijd wel hoe mijn karakter reageert, omdat elk karakter van mij weer anders is. Dat maakt het ook zo leuk, vind ik zelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Strawberry
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Strawstache! (Babs)
6876

CAT'S PROFILE
Age: .: 50 Manen :.
Gender:
Rank:
Strawberry
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 18:49

Ik heb niks tegen privé topics. Begrijp me niet verkeerd, voor sommige dingen zijn privé topics gewoonweg handig. Maar ik vond/vind het gewoon jammer dat er bijna alleen nog maar privé topics zijn en iedereen open topics gewoonweg overslaat :')
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 18:51

Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat is inderdaad heel zonde en het zou heel leuk zijn als die topics ook terug komen (: !
Terug naar boven Ga naar beneden
Harepaw'
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
Danii x
47
Actief

CAT'S PROFILE
Age: .: 5 moons :.
Gender:
Rank:
Harepaw'
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 18:51

Dít, is zo geweldig om te zien hoe mensen durven zeggen wat jij al zolang in je hoofd had. Respect Babs, echt <'3

Ik vind dat je hier absoluut een punt heeft. Posten moet je zien als een hobby dat je graag doet, en niet als iets wat moet gebeuren. (ondanks dat je daar geen zin in hebt)
Terug naar boven Ga naar beneden
Berrypaw
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG DPKsfdL
The Crazy Nana Person
143
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Seven Moons
Gender:
Rank:
Berrypaw
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 18:52

Echt, totaal met je eens Babs! Weinig op aan te vullen.
Spontaniteit vind ik ook super, met Brightpaw bij voor beeld maak ik graag open topics, of eigenlijk wel met al mijn characters. En die wat kortere power-topics//posts vind ik zo awesome, die topics zijn zo leuk, en je krijgt er lekker veel pagina's van.

Waarom veranderen mensen hun doel niet in: "Zo veel mogelijk pagina's krijgen" in plaats van "zulke lange posts mogelijk."
Natuurlijk moet je je dan wel aan het 5 regels lange posts regel houden. Maar met tien of vijftien regels of iets meer heb je prima makkelijke posts, en kan je lekker een uurtje pakken met iemand, t is niet veel moeite, en je hoeft niet lang te wachten.


En Babs, doot dit topic heb ik meteen inspiratie om weer meer te gaan posten!
Terug naar boven Ga naar beneden
Honeyspots
StarClan
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG RMyJq5TR_o
Lianne
1597
Actief
Everyone knows what I look like
Not even one of them knows me

CAT'S PROFILE
Age: ⚜ 67 moons †
Gender: She-cat ♀
Rank: Senior Warrior
Honeyspots
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG Icon_minitimedo 24 jan 2013 - 18:58

Hm, zelf struikel ik steeds meer over het feit dat ik dan op het knopje 'onbeantwoorde berichten druk' en topics zie die afgesloten zijn. Zelf heb ik dan heel erg de aandrang om bij een topic binnen te wandelen maar ja, wat zie ik daar onder staan in kleine lettertjes 'Alleen voor ...', '+ ...'. Nu wil ik er niet omheen draaien dat ik zelf ook topics afsluit maar ik doe dat mede omdat die topics dan afgesproken zijn. De laatste tijd open ik alleen maar topics met mensen die ik ken en waarmee ik met dat karakter een band heb. Ik wil best ook wel topic open houden maar een topic waarin twee geliefde samen er op uit gaan lijkt me een beetje een party pooper voor de kat die het topic binnen komt wandelen en voor het koppel.

Het lange posten doe ik meestal omdat ik het fijn vind. Korte postjes kunnen mensen bij mij vaak weinig mee omdat er niets in staat waarop de ander kan reageren. Daarom maak ik graag lange posts zodat ik er in kan beschrijven hoe en wat en niet dat mijn karakter naar het kamp loopt, een paar dingen uit kraamt en dat het dan een post is. Daar kan niemand wat mee. Want meestal reageert een karakter op wat de jouwe zegt of doet. Dat brengt me ook op open topics. Zoals Babs al zei. Omdat ik altijd al wil reageren op open topics doe ik de moeite niet om zelf topics te maken want ik weet gewoon dat niemand er op reageert. Soms neem ik de proef op de som zoals met Miu. Lange post, veel mee te doen, geen reactie. Heb ik dus die post uit zitten draaien voor jan lul? Daarom RPG ik ook alleen maar met andere mensen. Want als ik vraag om een topic in het algemene onzin topic reageert er 9 van de 10 keer niemand op. Oké, 7 van de 10. Alleen mensen die ik echt ken kan ik vragen om een topic zo van 'hé, ik heb niets te doen, topic die x die?'. Nu besef ik ook al als ik dit typ dat ik best ook wel andere kan PB'en om een topic maar ja, het is toch anders. Kitten topics lopen ALTIJD dood, en dan heb ik het over kitten x kitten of kitten x volwassen kat. Nu snap ik dat je als kitten niet veel kunt doen, en niet lange posts kan maken, daardoor heb ik vaak al het gevoel dat als ik ga posten dat toch niemand er op komt reageren. Tenslotte Wat is er nu zo leuk aan het posten met kittens?. Dit is mijn mening y'all dus don't get me wrong als het eventueel anders mag zijn. Dat pik ik gewoon op als persoon en daardoor heb ik vaak te neiging om weg te blijven van Warrior Cats aangezien posten ook al weinig zin meer heeft (:
Terug naar boven Ga naar beneden
 
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Bulletin Board :: Discussion-
Ga naar: