Stage Archeologie



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Stage Archeologie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Firedance
Warrior Goddess Lightning
Stage Archeologie Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 43 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank:
Firedance
BerichtOnderwerp: Stage Archeologie   Stage Archeologie Icon_minitimewo 27 mei 2015 - 20:51

Even hier omdat er zeker nog foto's bij gegooid gaan worden. Voor nu kan je me vragen om foto's als je graag wat wilt zien.

Nou, ik studeer dus archeologie en zit nu aan het eind van mijn eerste jaar. Vorige week zijn we voor het eerst echt het veld in gegaan op een echte opgraving en tot nu toe is het echt super gaaf wat daar allemaal gebeurd. Het was wel een beetje krap geregeld allemaal, gezien wat complicaties in het vinden van een locaties, vandaar dat ik niet compleet ingelezen ben over de tijdsperiodes op de desbetreffende plek, maar ik doe mijn best om eventueel vragen te beantwoorden als die er zijn.

We zitten in Den Haag, bij een project waar een snelweg aangelegd gaat worden. Eigenlijk zouden we in Leiden gaan graven, maar dit bleek last minute toch niet mogelijk aangezien er eerst zooi uit de tweede wereldoorlog geruimd moest worden en dat werd allemaal te krap in tijd. Uiteindelijk zijn we dus echt last minute in Den Haag uitgekomen, wat op zich ook een prima plek is, want het heeft zowel een Romeinse nederzetting als een Middeleeuwse.

Ik kan niet alles vrijgeven, want als ze daar achter komen dan hang ik x'D Maar ik kan privé wel alles vertellen wat ik hier niet neer mag zetten. Dat is dan weer wel toegestaan.

Day 1&2
We zijn vorige week donderdag begonnen en eigenlijk meteen in het veld gegooid als het ware. Na wat oefeningen te hebben gedaan om onze toetsmomenten goed door te komen, mochten ik en twee anderen een coupe zetten (de helft van een spoor afgraven) in een spoor (verkleuring in de grond waar iets heeft gestaan of gelegen) van iets dat waarschijnlijk een sloot of een gracht is geweest. We zijn direct gaan graven, mochten gewoon zonder begeleiding de diepte in. Al snel zijn we gestuit op stukken bot, waarschijnlijk van een koe en een complete baksteen uit de Middeleeuwen. De coupe moest ongeveer een meter diep, dus we zijn hier de helft van dag 1 en de helft van dag 2 mee bezig geweest. Om even een beeld te geven, dat is op grondwater niveau, dus beneden werd het al vochtig en dikke kleimodder. Dit is hoe een coupe tekening eruit ziet en het was onze coupe.
Coupetekening:

Naast onze coupe heb ik op dag twee mee geholpen met tot nu toe een van de gaafste vondsten op de opgraving. Ze hebben de dag voor wij kwamen een stuk stenen muur gevonden uit de late Middeleeuwen. Huizen werden toen niet standaard van steen gemaakt, wat kan betekenen dat er belangrijke personen hebben gezeten. Ik heb moeten helpen de muur verder bloot te leggen, dus voorzichtig met mijn troffeltje de rest van de grond weghalen.

Day 3&4
Ik ben dag 3 begonnen met het wassen van vondsten, want dat moet ook gebeuren natuurlijk. Dit doen we gewoon met afwasborstels, tandenborstels en satéprikkers, voor iedereen die het zich misschien afvroeg. Het water halen we bovendien gewoon uit de diepste sporen aan de rand van de put, want daar zijn ze best ver onder grondwater, waardoor er letterlijk een soort zwembad ligt (niet erg fijn om in te vallen though). Naast de toetsmomenten van deze dag ben ik hierna nog aan het werk gezet op een ander spoor, die van een gracht, om hier een van de vakken uit te graven. Dit was echt puur voor het zoeken naar vondsten, dus niet perse voor een coupe. Voornamelijk bot en baksteen gevonden.

Dag 4 ben ik verder gegaan aan het vak van de vorige dag, al werd ik snel naar een vak in een ander spoor gestuurd, omdat daar meer te vinden zou zijn. Bovendien moeten er daar wel enkele coupes worden gemaakt, gezien de grote sporen eigenlijk blijken te bestaan uit meerdere fasen van kleinere, die elkaar overlappen enzo. Erg ingewikkeld allemaal en ze zijn zelf ook een beetje het spoor bijster hoe alles nu precies in elkaar zit. Vandaar de coupes. In dit spoor kon ik nog geen schep in de grond zetten of ik stuitte weer op iets hards. Aardewerk, bot en vooral bakstenen ;-; Aan het eind van de dag kon ik geen baksteen meer zien. Tevens hebben we mogen spelen met de metaaldetector, maar over metaal mag ik het niet hebben in het openbaar, want anders hebben we voor we het weten allemaal van die mensjes op de stoep die denken leuk mee te gaan doen.

Naast het opgraven heb ik die dag ook meegeholpen met een aantal boringen verder in het veld. Dit is zowel om te zien of er daar nog vondst materiaal in de grond zit als het kunnen reconstrueren van het vroegere landschap. Behoorlijk zwaar om zo'n ding de grond in te krijgen, kon er helemaal op gaan hangen en t verschoof nog maar een paar centimeter. Waar ze vooral naar opzoek zijn is het grafveld dat ergens in de omgeving moet liggen. Er zijn namelijk nog geen menselijke graven gevonden en ook bij de oud Romeinse stad Forum Hadriani, dat in de buurt ligt, is nog geen grafveld gevonden. Het zou dus kunnen dat het in onze buurt ligt, maar we hebben tot nu toe niks gevonden.


Mediaberichten
http://denhaagfm.nl/2015/05/24/middeleeuws-lakstempel-gevonden-bij-rotterdamsebaan/

De kiddo's bovenaan zijn mijn medestudenten ^^

Het is een van de vondsten die volgensmij net de dag voor wij op de opgraving kwamen is gedaan. Meer bewijs dat er waarschijnlijk belangrijkere personen hebben gezeten in de Middeleeuwen dan gewoon een boeren familie :3


Zoals jullie zien ben ik erg voorzichtig met de details, want ik weet niet zo goed in hoeverre ik dingen mag vrijgeven. Ik ga dan ook geen exacte locaties etc. geven, maar ons werd verteld dat zolang je bepaalde dingen buiten beschouwing liet, je gewoon kon melden wat je aan het doen was.

Updates will come.


Stage Archeologie RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:


Laatst aangepast door Firepaw op do 28 mei 2015 - 20:08; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Bluewisp
Founder
Stage Archeologie LM31bul
Sanne (:
2461
Be balanced

CAT'S PROFILE
Age: 34 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Bluewisp
BerichtOnderwerp: Re: Stage Archeologie   Stage Archeologie Icon_minitimewo 27 mei 2015 - 22:59

Ik vind het heel cool Waz! Ik ga volgen ;D


Stage Archeologie QHTBjCa
Stage Archeologie Et9xeo



Bluestar&Bluewisp:
Terug naar boven Ga naar beneden
Creamyfrost
StarClan
Stage Archeologie 10zzaxg
Julia
6308
Afwezig
The way surviving hard winters makes a tree grows stronger, the growth rings inside it tighter

CAT'S PROFILE
Age: Forever young✝
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Creamyfrost
BerichtOnderwerp: Re: Stage Archeologie   Stage Archeologie Icon_minitimedo 28 mei 2015 - 11:06

oeh dit klinkt heel gaaf. Veel plezier en succes, ik ga het ook volgen =) .



I'm hunting with StarClan
Stage Archeologie R8Pdsgr
#ButterForPresident
Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
Stage Archeologie Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 43 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank:
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: Stage Archeologie   Stage Archeologie Icon_minitimedo 28 mei 2015 - 19:57

http://denhaagfm.nl/2015/05/24/middeleeuws-lakstempel-gevonden-bij-rotterdamsebaan/

De kiddo's bovenaan zijn mijn medestudenten ^^

Het is een van de vondsten die volgensmij net de dag voor wij op de opgraving kwamen is gedaan. Meer bewijs dat er waarschijnlijk belangrijkere personen hebben gezeten in de Middeleeuwen dan gewoon een boeren familie :3


Stage Archeologie RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Tallshadow
Member
Stage Archeologie 4pt8gz
☙Emma☙
17101
Actief
"Never gonna give you up, never gonna let you down"

CAT'S PROFILE
Age: 54 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Tallshadow
BerichtOnderwerp: Re: Stage Archeologie   Stage Archeologie Icon_minitimedo 28 mei 2015 - 19:59

Dat ziet er uit als een gezellige club! Ook zeker gaaf dat jullie al heel wat te weten komen door wat jullie gevonden hebben en dat je deze kans krijgt! Nog een volger hier ~


Stage Archeologie Os_tal10
#Awesome:

Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
Stage Archeologie Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 43 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank:
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: Stage Archeologie   Stage Archeologie Icon_minitimedo 28 mei 2015 - 20:11

T is zeker een gezellige club! Archeologen en mijn medestudenten zijn tot nu toe echt geweldige mensen.

Ik heb ook even een update neergezet, namelijk van dag 3 en 4. Ik zal van het weekend als ik thuis ben even kijken of ik wat foto's kan plaatsen.


Stage Archeologie RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverthorn
Member
Stage Archeologie DPKsfdL
534
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Oud
Gender:
Rank:
Silverthorn
BerichtOnderwerp: Re: Stage Archeologie   Stage Archeologie Icon_minitimedo 28 mei 2015 - 20:30

Oeh, dat klinkt allemaal super leuk en interessant Waz. Leuk dat je het hier deelt :3
Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
Stage Archeologie Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 43 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank:
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: Stage Archeologie   Stage Archeologie Icon_minitimedo 28 mei 2015 - 20:32

Thanks :3
En ja, ik vind het zelf ook gewoon erg spannend enzo, dus dan wil je dat graag kwijt aan anderen x'D

Edit: Zo ziet het er ongeveer uit. Dit is weer het groepje voor ons, maar van ons komen er ook nog foto's op internet te staan.

Stage Archeologie 17743046939_da616340e3_z


Stage Archeologie RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Creamyfrost
StarClan
Stage Archeologie 10zzaxg
Julia
6308
Afwezig
The way surviving hard winters makes a tree grows stronger, the growth rings inside it tighter

CAT'S PROFILE
Age: Forever young✝
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Creamyfrost
BerichtOnderwerp: Re: Stage Archeologie   Stage Archeologie Icon_minitimevr 29 mei 2015 - 8:34

Leuke foto Waz! Ja ook foto's van jullie, gheghe =D .



I'm hunting with StarClan
Stage Archeologie R8Pdsgr
#ButterForPresident
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Stage Archeologie
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Warrior Chat :: Art corner-
Ga naar: