| |  Cynthia 3765 Actief
| CAT'S PROFILEAge: Dead (120 moons)Gender: Tomcat ♂Rank: Ancient leader |
| |  | |  Anonymous 214 Actief
| |
| Onderwerp: Re: The only place di 3 dec 2019 - 21:03 | |
| Een verveelde trek lag om zijn lippen terwijl hij verlangend naar de uitgang van de nursery keek. Nog één maan. Hij moest nog één hele maan wachten voordat hij apprentice zou worden. De vorige ceremonie was nog maar net gepasseerd en het was een stuk rustiger nu de kittens van Sinclaw naar de apprentice’s den waren verhuisd. Loudkit had medelijden gehad met Pythonkit; de kitten was op korte tijd én zijn moeder én zijn recht op apprenticeschap kwijtgeraakt. Dat moest vast hard aankomen. Loudkit kon zich niet voorstellen hoe het zou zijn als zijn moeder hem opeens achter zou laten. Hij zou zich radeloos voelen. Alleen het idee al liet hem huiveren. Gelukkig was zijn moeder lief en deed ze dat soort dingen niet. Je moest immers toch wel een behoorlijk slechte kat zijn als je je kittens zo achterliet? Loudkit richtte zijn blik op zijn omgeving en merkte op dat de deputy naar binnen kwam gelopen, zijn blik rondgaande. Waarschijnlijk was hij opzoek naar zijn kittens. Loudkit moest kort denken aan Porcupinekit en snoof boos. “Als je Porcupinekit zoekt,” begon hij op een botte toon tegen zijn deputy, “dan zit hij waarschijnlijk ergens aan de ingang kittens te laten struikelen en gemene opmerkingen over de blindheid van mijn moeder te maken.” Loudkit’s snoetje was kwaad vertrokken en hij keek Acorndust afwachtend aan. Wat had hij hier op te zeggen?
|
|  | |  Cynthia 3765 Actief
| |
| Onderwerp: Re: The only place zo 8 dec 2019 - 14:47 | |
| Loudkit gaf een scherp knikje toen Acorndust nog eens voor de zekerheid aan hem vroeg of Porcupinekit dat echt gedaan had. “Hij was kittens aan het laten struikelen en toen ik hem wilde stoppen, riep hij naar me dat ik geen schrik hoefde te hebben dat hun iets ergs zou overkomen zoals de blindheid van mijn moeder.” Zijn haren rezen de lucht in terwijl hij terugdacht aan de confrontatie. Hij zei er maar niet bij dat hij Porcupinekit daarna een flinke mep had gekregen. Dadelijk was hij nog diegene die straf kreeg! Het was in elk geval al goed dat Acorndust het op wilde pakken met zijn zoontje. Sommige tom cats konden de kwestie ook gewoon volledig negeren. “Mijn mama is net zo goed als elke andere warrior die rondloopt in de Clan.” Zijn ogen schoten vuur. “Het is niet omdat ze blind is dat ze als minder gezien moet worden door de anderen. Ze kan er niks aan doen en… en…” Hij kreeg een brok in zijn keel en zijn oogjes begonnen te wateren, maar hij weigerde om zwakte te tonen aan de deputy en knipperde ze gauw weg. “En ze is de beste mama die een kitten kan hebben!” riep hij vervolgens hard door de nursery. Zijn ademhaling ging sneller en zijn kleine hartje klopte in zijn keel terwijl hij zijn deputy fel aan bleef kijken.
|
| |
| Onderwerp: Re: The only place ma 16 dec 2019 - 21:36 | |
| Acorndust gaf nogmaals aan dat hij er met Porcupinekit over zou praten en Loudkit gaf een knikje. Dat was goed genoeg voor hem, voor nu dan. Hopelijk zou Porcupinekit een straf krijgen. Loudkit zou het immers behoorlijk oneerlijk vinden als hij de straf zou krijgen omdat hij zijn moeder had verdedigd. Hij zei er nu maar immers niet bij dat ze naar elkaar hadden uitgehaald. Als Acorndust het na zou vragen bij de kitten, dan zou hij eerlijk antwoorden, maar voor nu leek hem dat niet belangrijk. Hij bewoog kort met zijn oortje toen de deputy aangaf dat zijn moeder niet onder deed voor anderen. Ha, als hij dat maar wist! Zijn moeder zou zichzelf waarschijnlijk net zo goed kunnen redden als het kamp aangevallen werd dan al die andere warriors. Maar gelukkig had ze dan een nest van zes kittens die haar konden beschermen, dus daar maakte hij zich niet zo druk om. Loudkit ontspande wat en besloot dat het tijd werd om terug de positieve kant op te gaan. “Twistedkit is overigens wel een heel aangenaam karakter,” snorde hij. “Nog wat onzeker over zichzelf, maar ik weet zeker dat als ik hem wat lesjes geef, dat hij zijn mond wel open durft te trekken.” Hij glimlachte op een trotse manier naar de deputy. Daarna trok hij een bedenkelijk gezicht. “Eh… Wie waren uw andere kittens ook alweer?” Je had Beechresin, Moonkit, Twistedkit, Porcupinekit… en dan miste hij er nog een paar.
|
| |  | | | Onderwerp: Re: The only place  | |
| |
|  | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |