Tips, tips



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Tips, tips

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Poppyfield
Member
Tips, tips DPKsfdL
Esmee <3
67
Actief
NOOTNOOT

CAT'S PROFILE
Age: 18 moons
Gender: She-cat ♀
Rank: Young Warrior
Poppyfield
BerichtOnderwerp: Tips, tips   Tips, tips Icon_minitimewo 4 mei 2022 - 22:33

Het was een warme groenbladavond. Poppypaw liep het apprentices den uit en dacht: "Ik heb wel zin om even een wandeling te maken en misschien een muisje te vangen. Ze liep het kamp uit en liep dwars door het territorium naar Fourtrees. Na eventjes lopen hoorde ze geritsel. "Een muis" Ze liet zichzelf in jachthouding zakken en kroop naar het muisje toe. Ze nam een magnifieke sprong en voelde eerst de warme vacht van het dierte tussen haar poten, en volede het spartelen. Met een nette beet in de nek doodde ze haar verse prooi en een smaak van bloed doordrong in haar ond. Ze at de muis op en liep verder.

Ik RPG nog niet heel erg lang en zou graag een paar tips hebben. Tops zijn ook welkom c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Mottleshroud
Member
Tips, tips Harry-styles
Eden
219
Actief
Treat People With Kindness

CAT'S PROFILE
Age: 50 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: Senior Moorrunner
Mottleshroud
BerichtOnderwerp: Re: Tips, tips   Tips, tips Icon_minitimevr 6 mei 2022 - 13:03

Op zich is er niet super veel mis met je post. Maar er zijn een paar kleine dingetjes.
Nu ben ik ook echt geen pro maar heb geprobeerd je wat tips te geven.

Persoonlijk ben ik altijd wat minder fan van dingen zoals En dacht: "ik heb wel zin....". In mijn ogen komt dit soms een beetje kinderlijk over. Om het een wat vloeiender te maken kan je het simpel houden:
Poppypaw liep de apprentices den uit. Eiggenlijk had ze wel zin om even een wandeling te maken. Wie weet zou ze ook nog eens wat prooi tegen komen."

Ook zitten er een paar kleine grammaticale fouten in je zinnen. Zoals:
Ze nam een magnifieke sprong en voelde eerst de warme vacht van het dierte tussen haar poten, en volede het spartelen.
Er staat 2x 'en' en 2x 'voelde' in je zin. Hierdoor wordt de zin lastig te begrijpen. Ook hoeft er over het algemeen geen komma tussen 'en' en de rest van de zin te komen. Je zou het kunnen aanpassen naar:
Ze name een magnifieke sprong. Ze voelde de warme vacht van het spartelende diertje tussen haar poten.

Verder staan er nog aantal kleine type foutjes in je verhaal. Ond, dierte etc. Het helpt soms je post even na te lezen en hier op te letten^^

Je hebt ook een relatief korte post geschreven. Is niks mis mee natuurlijk. Maar als je hem wat langer wilt maken kan je proberen wat meer over de omgeving, gedachtegang, sfeer etc proberen te schrijven om je stukje wat langer te maken.

Als laatste nog een aantal plot foutjes. Een warrior mag niet tijdens de jacht zijn prooi eten. Deze moet hij/zij eerst naar het kamp brengen naar de prooistapel zodat eerst de Elders en Queens kunnen eten. Apprentices eten over het algemeen pas als laatste. Ook zou een kat niet "Een muis!" roepen als ze een muis zien. De prooi zal dan meteen wegrennen. Tijdens de jacht zijn de katten dan ook heel stil.

Verder is het een prima stukje. Je bent al goed op weg. (:
Terug naar boven Ga naar beneden
Routnose
Catministrator
Tips, tips BXcdW76
Kip
3528
Actief
★You are, I think, an evening star.
The fairest of all stars

CAT'S PROFILE
Age: ❀45 moons
Gender: She-cat ♀
Rank: Senior Warrior
Routnose
BerichtOnderwerp: Re: Tips, tips   Tips, tips Icon_minitimevr 6 mei 2022 - 15:06

Hey!!
Eden heeft eigenlijk al een paar hele mooie tips uitgeschreven, dus ik heb daar vrij weinig aan toe te voegen nog (: alleen een paar kleine dingetjes, als je nog extra tips zoekt!

Ten eerste, wat je al heel leuk doet is dat je je omgeving omschrijft in je post. Door te zeggen dat het een warme avond is bijvoorbeeld zet je al een beetje een sfeer, en kan je topic partner daarop voortborduren. Voel je vrij daar nog lekker mee door te gaan!

Verder, wat meestal gebeurt op het forum is dat de gesproken tekst dikgedrukt is, en wat een kat denkt schuingedrukt/normaal is. Dat is helemaal niet verplicht hoor, maar dat maakt het wel iets duidelijker. Bijvoorbeeld:
Poppypaw schreef:
Poppypaw liep de apprentices den uit en dacht bij zichzelf:Ik heb wel zin om even een wandeling te maken en misschien een muisje te vangen. Ze liep het kamp uit en liep dwars door het territorium naar Fourtrees. Na eventjes lopen hoorde ze geritsel. "Een muis" fluisterde ze tegen zichzelf.
Wat Eden inderdaad ook zegt is dat gedachtes meestal in de tekst verwerkt worden in plaats van dat je zo nadrukkelijk uitschrijft. Dat leest meestal iets fijner, maar is helemaal aan jou om te doen of niet.

Mocht je nog meer tips willen staat er 'een lesje rpg'en' in het Guidebook maar dat is alleen als je wil,ik denk eerlijk niet dat je het echt nodig hebt. Inderdaad staan er wat grammaticale foutjes in, als je je post nog eventjes snel doorleest voor het posten kan je die meestal eruit vissen. Anderzijds zijn wij niet streng op spelling. Als je echt nog leuker/anders wilt posten, oefenen, oefenen, oefenen! Lekker veel topics van anderen ook lezen en daar inspiratie uit ophalen. Ook bijvoorbeeld de boeken zelf lezen kan je veel inspiratie geven (meeste boeken zijn gratis als PDF's online te vinden!) Je doet het al helemaal super (:
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tips, tips
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: Alternative RP boards :: RPG Training-
Ga naar: