You'll see a lot



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 You'll see a lot

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Smoketear
StarClan
You'll see a lot DPKsfdL
Nath
1391
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ||"My life ended by 45 moons"||
Gender:
Rank:
Smoketear
BerichtOnderwerp: You'll see a lot   You'll see a lot Icon_minitimezo 1 apr 2012 - 0:17

Smoketear had zijn eerste apprentice, en daar was hij blij mee. Hij was al een tijdje warrior. En dus was het ook tijd zijn ervaringen - goed ervaringen - over te brengen tot zijn apprentice. Hij zou haar leren vechten, jagen, en sluipen, tot spioneren, mocht dat eens nodig zijn. Hij zou zijn wijsheid tot haar over brengen. Zijn kracht. En zijn moed. Deze nacht na de ceremonie droomde hij ook over zijn eerste training met zijn apprentice. Het was eens heel wat anders dan zijn schuldbewuste dromen over Rainfall, en Lotusleaf. Twee poezen waar hij van houd. En Lotusleaf is zijn partner. En Rainfall is de gene waar hij meer van houd. Althans, dat zegt zijn gevoel. Maar hij wild het nog steeds niet geloven. En daar zou hij zich ook net zo lang aan vast willen houden.
De jong volwassen warrior opende zijn oranje ogen en gaapte een keer. Vandaag zou hij Petalpaw trainen. Hij ging recht op zitten en waste zijn vacht. Wanneer hij daar klaar mee was verliet hij de den en pakte een konijn, die at hij op. Er was niet vaak konijn in hun kamp. Maar toch, hij was dan geen Thunderclan kat, of Windclan kat, konijn smaakte prima. Toen hij dat op had likte hij zijn lippen schoon en liep hij naar de apprentices den. 'Hey, Petalpaw, wakker worden. Trainen,' sprak hij vriendelijk. Hij ging bij de uitgang van het kamp zitten en wachtte daar op zijn jonge apprentice.Hij had er nu al zin in.

--Petalpaw--
Terug naar boven Ga naar beneden
Petalcloud
Member
You'll see a lot DPKsfdL
Floriske
882

CAT'S PROFILE
Age: 49 manen
Gender:
Rank:
Petalcloud
BerichtOnderwerp: Re: You'll see a lot   You'll see a lot Icon_minitimezo 1 apr 2012 - 12:23

Petalpaw lag te slapen in de apprentices den. Ze droomde een beetje warrig, over de ceremonie, Smoketear, trainen. Ze droomde even dat hij haar leerde vliegen en dat ze toen het hele territorium van boven konden zien. Ze zag het bos en de rivier, die zich als een zilveren slang dor het landschap kronkelde. Een eindje verderop zag ze de kleine stroom, een dun, glinsterend lint.
'Hey, Petalpaw, wakker worden. Trainen,' hoorde ze. Wacht, de training was toch al bezig, dacht ze nog half in haar droom. Toen werd ze helemaal wakker en besefte dat haar droom niet echt was en dat de training nog moest beginnen. 'Ik kom!' riep ze en ze stond snel op. Haar slaperigheid was helemaal verdwenen. Ze ging trainen! Echt trainen! Met haar eigen mentor! Ze zag hem aan de rand van het kamp zitten. De grijze apprentice liep snel naar hem toe. Ik ga trainen, dacht ze blij, ik ga trainen.

(sorry voor de kortheid)
Terug naar boven Ga naar beneden
Smoketear
StarClan
You'll see a lot DPKsfdL
Nath
1391
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ||"My life ended by 45 moons"||
Gender:
Rank:
Smoketear
BerichtOnderwerp: Re: You'll see a lot   You'll see a lot Icon_minitimedo 5 apr 2012 - 11:56

Hij hoorde de vrolijke stem van Petalpaw zijn kant op komen. En Smoketear grijnsde. Die had er dus zin in. En dat deed hem goed. Maar gisteren bij de ceremonie had hij evenals zo'n reactie gekregen. Dus deze dag zou wel leuk worden. Toen Petalpaw zijn kant op kwam liep hij direct het kamp uit. Ze kwamen als eerste aan bij het Kleine bos. Hier had Smoketear leren jagen. En hij was van plan om Petalpaw hier ook te leren jagen. Hier lag veel beschutting, en dit was de perfecte plek om te leren jagen, waar onder, sluip houding, dingen ontwijken tijden het sluipen, en ook het vinden van prooi. 'Dit hier is het Kleine bos. Ik vraag me nog altijd af waarom het zo heet. Want zo klein is het niet. Een kitten zou hier gemakkelijk verdwaald kunnen raken,' vertelde hij met zijn diepe stem.
Hun toertje door het territorium ging als volgt.
Ze kwamen aan bij de kleine stroom. Hier had hij leren zwemmen. Dat was super leuk geweest. Maar hier had hij niet alleen dat gedaan. Hij was hier naar toe gegaan als kitten om ook eens iets te zien. 'Hier ga je leren zwemmen. Maar dat een andere keer.' Zijn ogen gleden over het glinsterde water. In nieuwblad was alles altijd zo mooi.
En ze gingen veder.
Ze kwamen aan bij een grote open plek. De Hooglanden. Riverclan katten jagen dan niet op hazen en konijnen. Die zijn hier wel te vinden. En wat hem ook verteld was was dat dit hun tweede kamp zou zijn als hun andere overstroomt. Smoketears wijze ogen gingen naar Petalpaw. 'Al heb ik het nog nooit mee gemaakt, mocht ons kamp overstromen, dan zou hier onze nieuwe kamp plaats vinden.' Vertelde hij terwijl hij zijn apprentice aan keek. 'En, je weet dat Riverclan katten niet op hazen en konijnen jagen. Maar, die kun je hier wel veel vinden,' vertelde hij zijn apprentice.
En weer gingen ze veder.
Hun poten brachten hen naar de rivier. Een perfecte vis plek. 'Hier vangen wij onze vis.' Vertelde hij. 'Als je hebt leren zwemmen in de kleine stroom ga je leren vissen in de rivier. Aan gezien die niet altijd even rustig is, moet je daar voor wel stevig op je poten staan,' vertelde hij met een knipoog.
En toen kwamen ze aan bij de waterval.
Smoketear verhief zijn stem aangezien de waterval veel lawaai maakte. 'Zoals je ziet is dit de waterval. Dit is een mooi plekje om even tot rust te komen. Ondanks dat de waterval lawaai maakt. Het is toch een fijne plek,' vertelde hij. Dit was hun laatste gebied. Smoketear keek naar de lucht. De dag was nog niet voorbij. Hij kon zijn apprentice nu wel even op de proef stellen met was ze eigenlijk allemaal al kon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Petalcloud
Member
You'll see a lot DPKsfdL
Floriske
882

CAT'S PROFILE
Age: 49 manen
Gender:
Rank:
Petalcloud
BerichtOnderwerp: Re: You'll see a lot   You'll see a lot Icon_minitimedo 5 apr 2012 - 20:15

De rondleiding begon. 'Dit hier is het Kleine bos. Ik vraag me nog altijd af waarom het zo heet. Want zo klein is het niet. Een kitten zou hier gemakkelijk verdwaald kunnen raken,' vertelde Smoketear, toen ze het bos in liepen. Daarna kwamen ze aan bij de kleine stroom. Het water glinsterde. 'Hier ga je leren zwemmen. Maar dat een andere keer.' zei Petalpaws mentor. Na een tijdje lopen kwamen de twee katten aan op een grote open plek. 'Al heb ik het nog nooit mee gemaakt, mocht ons kamp overstromen, dan zou hier onze nieuwe kamp plaats vinden.' zei Smoketear. 'En, je weet dat Riverclan katten niet op hazen en konijnen jagen. Maar, die kun je hier wel veel vinden,' vervolgde hij. Petalpaw zag iets bewegen en zag aan de rand van de open plek twee lange oren. Toen sprong de haas in een flits weg.
Petalpaw hoorde het geruis van de rivier. 'Hier vangen wij onze vis.' Vertelde haar mentor over de plek. 'Als je hebt leren zwemmen in de kleine stroom ga je leren vissen in de rivier. Aan gezien die niet altijd even rustig is, moet je daar voor wel stevig op je poten staan.' Hij knipoogde.
Als van verre vingen Petalpaws oren het geluid van de bulderende waterval op. 'Zoals je ziet is dit de waterval. Dit is een mooi plekje om even tot rust te komen. Ondanks dat de waterval lawaai maakt. Het is toch een fijne plek,' zei Smoketear met luide stem om boven het lawaai uit te komen. Een windvlaag liet het water in een grote wolk opstuiven. De zon scheen op de waterdruppels en er was even een regenboog te zien. Petalpaw voelde zich even heel gelukkig. Ze had het gevoel dat ze net even een stukje puur geluk had gezien. Ze glimlachte. Het was zoiets kleins, maar toch zo mooi. Eventjes droomde de lichtgrijze poes weg, toen keek ze Smoketear aan. Waarschijnlijk zouden ze nog wel iets gaan doen. Het was nog niet zo laat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Smoketear
StarClan
You'll see a lot DPKsfdL
Nath
1391
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ||"My life ended by 45 moons"||
Gender:
Rank:
Smoketear
BerichtOnderwerp: Re: You'll see a lot   You'll see a lot Icon_minitimeza 14 apr 2012 - 20:57

Na de rondleiding bleven ze bij de waterval. Petalpaw had weinig gezegd. Maar wel goed geluisterd en om haar heen gekeken. Smoketear ging zitten en keek trots neer op zijn apprentice. 'Je hebt goed geluisterd.' Begon hij trots. 'En ik ben blij met jou als mijn apprentice,' snorde hij toen. Hij rekte zijn poten uit en ging staan. Zijn ogen twinkelden. Toen grijnsde hij, 'Ik wil wel eens zien wat jij allemaal in petto hebt,' sprak hij waarna hij een rondje om zijn apprentice heen liep. Het gekletter van het water liet hem luider praten. Hij wenkte met zijn oren en staart dat hij haar moest volgen.
Wat veder van de waterval vandaan bleef hij staan en keek hij naar zijn apprentice. 'En, laat een zien hoe jij een prooi zou vangen, dan doen we als of mijn staart de prooi is, en dan wil ik dat jij mijn staart besluipt, en vangt,' zei hij met een grijns. Zijn bedoeling was was ook om het grappig en leuk te maken. Maar tegelijkertijd serieus. Kittens speelde vaak met hun moeders staart. En dit was vaak ook de manier waar op apprentices met hun mede apprentice speelde. Maar dit keer zou Smoketear dus ook op haar houding letten en het geluid. Wanneer Petalpaw het te hard zou doen, zou hij zijn staart weg trekken als teken dat het muisje er van door gaat.

--Je mag Smoketears staart dus spelen. Als Petalpaw er op af sluipt en het te luid doet, mag jij in je post zeggen dat Smoketears zijn staart weg trekt, okay?--
Terug naar boven Ga naar beneden
Petalcloud
Member
You'll see a lot DPKsfdL
Floriske
882

CAT'S PROFILE
Age: 49 manen
Gender:
Rank:
Petalcloud
BerichtOnderwerp: Re: You'll see a lot   You'll see a lot Icon_minitimezo 15 apr 2012 - 9:48

'Je hebt goed geluisterd.' zei Smoketear. petalpaw hoorde trots in zijn stem 'En ik ben blij met jou als mijn apprentice,' snorde hij toen. Petalpaw glimlachte. Ze was ook blij met hem als mentor. Smoketear grijnsde 'Ik wil wel eens zien wat jij allemaal in petto hebt,' zei hij, nog steeds hard om boven het geluid van de waterval uit te komen. Petalpaw vroeg zich af wat hij bedoelde met 'in petto hebben'.
Smoketear verwijderde zich een eindje van de waterval. De lichtgrijze apprentice liep met hem mee. 'En, laat een zien hoe jij een prooi zou vangen, dan doen we als of mijn staart de prooi is, en dan wil ik dat jij mijn staart besluipt, en vangt,' legde Smoketear zijn bedoeling uit. Petalpaw glimlachte. Met iemands staart spelen was altijd al leuk geweest en het was natuurlijk het leukst om iemand op die manier te laten schrikken. Petalpaw was daar meestal best goed in, dus hopelijk zou dat nu ook lukken.
De kleine poes dook in sluiphouding. Ze hoopte dat ze het goed deed. Ze keek strak naar Smoketears staart. Als ik hem vang, zou ik hem dan geen pijn doen? vroeg ze zich af. Nou ja, hij was zelf met het idee gekomen, dus waarschijnlijk niet als ze haar nagels gewoon inhield.
Heel langzaam zette Petalpaw een stap, haar blik gefixeerd op de 'prooi'. Daarna nog een en nog een. Maar nog voor ze ook maar in de buurt was van de staart, stapte ze op een takje. Met een zacht gekraak brak hij doormidden. Dat zachte krakje was echter al teveel geluid en 'de muis rende weg'. Nog eens proberen. Ook bij de tweede en derde poging maakte ze geluid. Bij de vierde ging het al beter. Ze was bijna klaar om te springen toen ze bij haar laatste stapje op en dor blad stapte.
Nu, bij de vijfde poging, was ze al bijna klaar. in plaats van haar blik alleen op de staart te richten lette ze ook wat beter op de grond voor haar poten, zodat haar grijze pootjes precies tussen de blaadjes terechtkwamen in plaats van er op. Ze zat klaar om te springen. De apprentice wiegde zacht heen en weer op haar achterpootjes terwijl ze zich klaarmaakte voor de sprong. Toen sprong ze bovenop de staart, hopend dat hij niet weer weggetrokken werd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Smoketear
StarClan
You'll see a lot DPKsfdL
Nath
1391
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ||"My life ended by 45 moons"||
Gender:
Rank:
Smoketear
BerichtOnderwerp: Re: You'll see a lot   You'll see a lot Icon_minitimezo 15 apr 2012 - 13:55

Smoketears ogen waren goed op de houding van Petalpaw gericht. Hoe ze zich bewoog. Hoe haar houding was alles. Maar hij zei niets. Ze moest het zelf proberen. Alleen dan zou je het beste kunnen leren. De eerste paar pogingen gingen mis en moest Smoketear zijn staart weg trekken. Bij de vijfde keer ging het goed. Hier en daar wat verbeteren aan de houding en het zou super zijn. Alleen moest ze dat nog goed in haar kop stouwen. Hij voelde de pootjes van Petalpaw op zijn staart staan. 'Goed gedaan, Petalpaw,' sprak hij trots. Hij grijnsde. 'Dan ga ik je nu een paar vragen stellen,' sprak hij. 'Wat is de snelste manier om je prooi te doden?' vroeg hij. Als ze de vragen goed zou beantwoorden zou Smoketear haar op jacht gaan naar drie muizen. En dan zou Smoketear hier gewoon wachten tot ze terug zou zijn. 'En waar moet je voor al op letten tijdens de jacht?' dat was een vraag waar je meerdere antwoorden op kon geven. Rustig wachtte smoketear af op de antwoordden van de apprentice.

--kort--
Terug naar boven Ga naar beneden
Petalcloud
Member
You'll see a lot DPKsfdL
Floriske
882

CAT'S PROFILE
Age: 49 manen
Gender:
Rank:
Petalcloud
BerichtOnderwerp: Re: You'll see a lot   You'll see a lot Icon_minitimema 16 apr 2012 - 7:19

Petalpaw was blij toen ze de vacht van Smoketears staart onder haar poten voelde. Dat was tenminste goed gegaan. Ze stapte van zijn staart af en keek hem aan. 'Goed gedaan, Petalpaw,' zei hij. 'Dan ga ik je nu een paar vragen stellen. Wat is de snelste manier om je prooi te doden?' Petalpaw dacht na. 'Uhm, hem doodbijten?' vroeg ze. Ze wist het niet zeker, dus ze hoopte dat het goed was. 'En waar moet je voor al op letten tijdens de jacht?' ging Smoketear verder met de volgende vraag. 'Eh, houding en eh, dat je geen geluid maakt?' vroeg ze. Of bedoelde Smoketear iets anders? Petal hoopte dat ze niet alles fout had. Ze had namelijk geen idee. Deze antwoorden vond ze het meest logisch, maar misschien zat ze er ook wel helemaal naast. Ze keek haar mentor vragend aan. Had ze het goed?

(heel kort...)
Terug naar boven Ga naar beneden
Smoketear
StarClan
You'll see a lot DPKsfdL
Nath
1391
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ||"My life ended by 45 moons"||
Gender:
Rank:
Smoketear
BerichtOnderwerp: Re: You'll see a lot   You'll see a lot Icon_minitimewo 18 apr 2012 - 19:20

Petalpaw beantwoorde zijn eerste vraag en Smoketear schudde met zijn kop. 'Bijna goed. Je moet in de nek bijten en dan door bijten. Niet ergens anders, anders leid het dier. En dat is tegen de regels van Starclan,' sprak hij. De volgende vraag beantwoorde Petalpaw ook niet helemaal perfect. 'Bijna goed. Je moet je inderdaad richten op je houding, en waar je je poten neer zet, maar ook op wat je prooi doet, daar moet je je het meeste op letten,' sprak hij. Hij glimlachte. 'Maar je antwoorden waren goed genoeg, ik wil dat je op zoek gaat naar een muis, en dat je die vangt, ik zou hier blijven, en wachtten tot je terug bent, maar blijf in de buurt,' sprak hij. Hij glimlachtte naar Petalpaw.
Terug naar boven Ga naar beneden
Petalcloud
Member
You'll see a lot DPKsfdL
Floriske
882

CAT'S PROFILE
Age: 49 manen
Gender:
Rank:
Petalcloud
BerichtOnderwerp: Re: You'll see a lot   You'll see a lot Icon_minitimewo 18 apr 2012 - 21:16

'Bijna goed. Je moet in de nek bijten en dan door bijten. Niet ergens anders, anders leid het dier. En dat is tegen de regels van Starclan,' zei Smoketear na Petalpaws eerste antwoord. Ze vond het jammer dat ze het niet goed had gehad, maar ze was al blij dat ze in de buurt zat. Ze was ook blij dat haar mentor dit haar zo goed uitlegde, want ze wilde de prooi niet laten lijden. Ook de tweede vraag had ze niet helemaal goed beantwoord. 'Bijna goed. Je moet je inderdaad richten op je houding, en waar je je poten neer zet, maar ook op wat je prooi doet, daar moet je je het meeste op letten,' legde haar mentor uit. Petalpaw zoog de informatie in zich op als een spons en besloot het niet te vergeten. Ze wilde dat Smoketear op haar zou zijn. 'Maar je antwoorden waren goed genoeg, ik wil dat je op zoek gaat naar een muis, en dat je die vangt, ik zou hier blijven, en wachtten tot je terug bent, maar blijf in de buurt,' droeg Smoketear haar op. De apprentice knikte en verdween in de bosjes. Ze stak haar neusje in de lucht en deed haar mond een beetje open om de geuren goed op te kunnen snuiven. Het duurde niet lang voor ze de geur van een muis oppikte. Ze keek rond en spitste haar oren om te bepalen waar de muis zich bevond. Daar, achter de struiken, ze hoorde hem scharrelen tussen de bladeren. Zo zacht als ze kon sloop ze in de richting van de prooi. Ze zag hem. Tussen wat gras zat hij op een klein pitje te sabbelen. Hij zat geen moment stil. Het ene moment zat hij te sabbelen, dan weer scharrelde hij rond tussen het gras, om vervolgens een nieuw pitje naar binnen te werken. Zijn zwarte kraaloogjes keken voortdurend oplettend rond, maar merkten de lichtgrijze kat niet op, die zich achter de bladeren verschool.
Nog een paar stapjes. Bij het laatste stapje zette ze haar poot echter iets te hard neer. Ze sprong nog, maar zoals verwacht voelde ze in plaats van een muis slechts grond onder haar poten. De muis was in het struikgewas verdwenen.
Even later pikte Petalpaw de geur op van een andere muis. Of was het dezelfde weer? Ze kreeg hem in het vizier en sloop op hem af, dit keer goed. Opnieuw sprong ze. De muis piepte wanhopig en probeerde weg te rennen, maar het was al te laat. Petalpaw landde met haar poten op zijn kleine lijfje. Petalpaw beet, maar net niet hard genoeg. het stervende beestje piepte zachtjes. Opeens kreeg Petalpaw medelijden met het kleine diertje en ze vroeg zich af of er voor zijn geest ook een plaats was in Silverpelt. 'Het spijt me.' fluisterde ze zacht tegen het muisje. Toen beet ze nog eens, harder, en de muis was dood.
Ondanks haar spijt voor het arme diertje voelde ze nu ook triomf. Haar eerste prooi! Ze nam het muisje in haar mond en droeg het naar Smoketear. Daar legde ze het neer, als een hond die een opgehaalde stok voor de voeten van zijn baasje legt.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
You'll see a lot
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: RiverClan territory :: RiverClan territory-
Ga naar: