| A walk under the trees[Cherrypaw.] | |
|
|
Cynthia 737 Actief
| CAT'S PROFILEAge: 116 moonsGender: Tomcat ♂Rank: Elder (ex-medicine cat) |
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] vr 8 maa 2013 - 16:09 | |
| Nu hij veilig in de boom zat moest Cherrypaw er ook nog wel veilig inkomen en hij was er niet helemaal zeker van dat het haar zou lukken, maar hij geloofde in haar en als het verkeerd dreigde te gaan, zou hij haar gaan helpen. Hij zag dat Cherrypaw eerst had gewacht tot hij bij de boom was, maar nu kwam ze toch wel achter hem aan. Hij keek toe hoe ze de boom in klom en naast hem kwam zitten op de tak. Ondertussen was de vos al uit de struiken gekomen en was het nu maar afwachten en hopen dat hij hun niet zou opmerken. Hij hield zijn blik op de vos, maar probeerde verder zo stil mogelijk te blijven zitten. Hij hoopte dat de vos hun niet zou merken en gewoon weg zou gaan, maar ze hadden natuurlijk wel een geurspoor achtergelaten, dus de kans dat dat zou gebeuren was klein. |
|
| |
ϾHŁ ღ 486 Actief
| |
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] vr 8 maa 2013 - 16:19 | |
|
Ze keek even naar Maskpaw, waarna ze haar blik weer richtte op de vos die niet meer leek te weten waar zijn prooien naar toe waren gegaan. Iets van onzekerheid borrelde in haar omhoog en een krop begon zich te vormen in haar keel. Ze waren misschien beter nooit naar hier moeten gaan... Ze slikte de krop door en spitste haar oren in de richting van de vos die door iets werd afgeleid. Plots kreeg ze de geur te pakken van het gene waardoor de vos zich niet meer concentreerde op het zoeken van Maskpaw en Cherrypaw. Nadien kwam ook het witte pluizige gestalte van het prooidier in haar zicht. Een wollig, redelijk goed gevuld konijn kwam tevoorschijn uit de struiken, en leek het beest dat hem in de gaten hield niet op te merken. Ze wou wel een opgeluchte zucht slaken, maar iets in haar zei dat nog even niet te doen. Normaal gezien aten vossen graag konijnen, en aangezien de vos hen niet kon vinden, zou de kans iets groter zijn dat ze straks van hem verlost waren.
|
|
|
| |
Cynthia 737 Actief
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] vr 8 maa 2013 - 16:35 | |
| Maskpaw had geen idee hoe lang het nog zou duren voor de vos weg zou gaan, maar hij hoopte dat het snel ging. De kans dat de vos hun echt aan wilde vallen was kleiner dan in Leafbare, want dan zou de vos eerder honger hebben dan nu, maar dat risico konden ze gewoon niet nemen. Plotseling werd de aandacht van de vos in een andere richting getrokken en hij was ergens wel opgelucht, maar hij bewoog nog steeds niet. Het duurde niet al te lang voor hij hetgeen zag wat de aandacht van de vos had getrokken. Het was een wit konijn, hopelijk zou die de aandacht van de vos vasthouden, zodat de vos daarna tevreden weg zou gaan. Gelukkig had het konijn nog niet door dat het snel ten prooi zou vallen aan een vos, want als het weg zou rennen, zou de vos er misschien niet achteraan gaan. |
|
| |
ϾHŁ ღ 486 Actief
| |
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] vr 8 maa 2013 - 21:18 | |
|
Beide zeiden ze niets, om te voorkomen dat de vos hen zou opmerken en het konijn buiten zijn interesses zou vallen. Een bijna onhoorbare zucht verliet haar bek toen het konijn nog altijd niets door leek te hebben toen het lichtrode gestalte op hem afsloop. Een tikkeltje opgelucht bleef ze naar de grond staren, waar het schouwspel zich plaatsvond. De vos zette zich af met zijn achterpoten, en belandde nét achter het konijn. En net zoals elke prooi deed, probeerde het diertje te ontsnappen aan het beest dat waarschijnlijk haar leven zou ontnemen, en vluchtte het weg. Nu was er nog de vraag: Zou de vos het dier achtervolgen? Het kon alle kanten op: Als de vos het witte dier achterna zou lopen, dan betekende het dat Maskpaw en Cherrypaw de kans kregen om terug uit de boom te kruipen. Maar het kon ook nog anders: De oranje jager zou zich inhouden en het dier laten gaan, iets wat ze hard in twijfel trok aangezien -zover ze wist over de dieren- een vos niet bepaald een dier was dat zich zomaar liet doen.
|
|
|
| |
Cynthia 737 Actief
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] za 9 maa 2013 - 10:28 | |
| Hij hoopte echt heel erg dat de vos genoegen zou hebben met het konijn en hun zou vergeten. Maar het was nog maar de vraag of dat zou gaan gebeuren. Het konijn leek nog steeds niets door te hebben, maar dat zou niet al te lang duren. Het konijn kreeg blijkbaar het gevoel dat haar leven in gevaar was, want ze begon weg te rennen. Alleen nu was het nog de vraag of de vos er achteraan zou gaan. Hij hield zijn ogen gericht op de vos en hoopte dat het dier achter het konijn aan zou gaan. Gelukkig leek het erop dat de vos nog steeds gefixeerd was op het konijn en dat het daarom ook achter het konijn aan zou gaan. Het duurde nog even, maar dan ging de vos ook achter het konijn aan. Eindelijk liet hij een zucht ontsnappen, maar dat de vos achter het konijn aan was gegaan wilde nog niet zeggen dat ze nu veilig waren. "We moeten hier zo snel mogelijk weg zien te komen." Zei hij tegen Cherrypaw. |
|
| |
ϾHŁ ღ 486 Actief
| |
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] za 9 maa 2013 - 10:41 | |
|
De schildpad poes hield élke beweging die de vos maakte goed in de gaten, hopende dat hij achter het konijn zou lopen. Gelukkig, deed hij dat na een tijdje ook. Het oranje dier dat hen in de boom had gejaagd, rende weg, jagende op het witte konijn dat waarschijnlijk straks dood zou zijn. Opgelucht haalde ze adem en keek ze half blij, half geschokt naar Maskpaw. "We moeten hier zo snel mogelijk weg zien te komen." Zei de kater die naast haar zich schuil hield op de tak. Ze knikte meteen en verloste haarzelf van haar lighouding, en klom uit de boom. Eenmaal ze beneden stond, keek ze naar boven, naar Maskpaw die er nog altijd in zat. "We kunnen beter terug naar het kamp gaan en zeggen dat er een vos gesignaleerd is. Of wil je nog naar een ander gebied waar hopelijk geen vossen zijn?" Vroeg ze op een zachte toon, aangezien het nog mogelijk was dat de vos was omgedraaid en nu terug naar hen aan het zoeken was. Hopelijk zou dat niet gebeuren...
|
|
|
| |
Cynthia 737 Actief
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] za 9 maa 2013 - 10:47 | |
| "We kunnen beter terug naar het kamp gaan en zeggen dat er een vos gesignaleerd is. Of wil je nog naar een ander gebied waar hopelijk geen vossen zijn?" Het leek hem het beste als ze maar terug naar het kamp zouden gaan, want een vos op het territorium was nou niet iets wat je wilde hebben. "Ik denk dat het beter is als we terug gaan naar het kamp en daar vertellen over de vos." Zei hij. "Wie weet wat de vos doet als we eerst nog ergens anders heen gaan." Het was de beste beslissing, maar hij had ergens ook nog wel wat langer met Cherrypaw op pad willen gaan. Ze konden altijd nog een andere dag gaan. Hij klom nu zelf ook uit de boom en liep naar de plek waar Cherrypaw stond. "Zullen we dan maar terug naar het kamp gaan?" Vroeg hij. |
|
| |
ϾHŁ ღ 486 Actief
| |
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] za 9 maa 2013 - 10:57 | |
|
"Ik denk dat het beter is als we terug gaan naar het kamp en daar vertellen over de vos." Ze knikte en beet even op haar lip. "Wie weet wat de vos doet als we eerst nog ergens anders heen gaan." Een instemmende blik kwm tevoorschijn in haar ogen. Daar ging ze mee eens, ze wisten niet naar waar de vos was gegaan, en dus zouden ze een groot risico nemen als ze gewoon verder liepen. "Zullen we dan maar terug naar het kamp gaan?" Ze keek even naar de richting waar de vos was gegaan, en rook de stank van het lichtrode dier nog altijd. "Ja, dat lijkt me het slimste. Ik zou niet oog in oog met die vos willen staan." Miauwde ze terug en keek nu naar de richting van het kamp. Ze zette haar lichaam in beweging en liep op een rustige tred terug naar het Thunderclan kamp, zeker wetende dat Maskpaw haar volgde. Want het zou onwaarschijnlijk zijn dat Mask hier wilde blijven, niet?
|
|
|
| |
Cynthia 737 Actief
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] za 9 maa 2013 - 11:05 | |
| "Ja, dat lijkt me het slimste. Ik zou niet oog in oog met die vos willen staan." Dat wilde hij zelf ook niet en het kamp was dan de veiligste plek om naartoe te gaan, de vos kon namelijk overal over het territorium gaan. Toen Cherrypaw eenmaal in de richting van het kamp begon te lopen, volgde hij haar. Hij wilde niet achterblijven op die plek, vooral niet omdat de vos nog terug kon komen en dan zou hij daar nog alleen zijn. Hij liep iets sneller, zodat hij naast Cherrypaw kon lopen. Hij hoopte dat de vos niet terug zou komen en ergens ver hun territorium uit zou gaan, maar dat zou waarschijnlijk niet gebeuren voor het een keer weggejaagd was door een paar warriors. Maar als ze het zo in het kamp zouden vertellen over de vos, zou er wel redelijk snel een patrouille achteraan gestuurd worden. |
|
| |
ϾHŁ ღ 486 Actief
| |
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] za 9 maa 2013 - 11:28 | |
| Ze bleef hetzelfde tempo aanhouden, en wierp even een zijdelingse blik op Maskpaw toen hij naast haar kwam lopen. Ze was eerlijk gezegd blij dat hij erbij was, aangezien ze niet zou weten wat te doen zou ze alleen zijn geweest. Ze keek nog een keer achterom, maar zag geen enkel teken dat erop wees dat de vos hen besloop, en rook ook de sterke geur niet meer die hij had. "Ik ben echt blij dat die vos is weggegaan." Miauwde ze om de stilte die eraan kwam te verbreken. Waarschijnlijk waren ze beide daarnet nog te geschokt, of te voorzichtig geweest om iets te zeggen. Maar aangezien ze nu wel aardig ver weg waren van de vos, konden ze weer normaal met elkaar praten. |
|
| |
Cynthia 737 Actief
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] za 9 maa 2013 - 11:38 | |
| "Ik ben echt blij dat die vos is weggegaan." Waarschijnlijk zou de vos niet meer achter hun aankomen, alle tekenen dat er een vos in de buurt zou kunnen zijn waren er niet meer en dat was nog wel zo geweest toen ze niet te ver van de plek waar het was gebeurd af waren. "Ik ben er ook blij mee. Ik had echt geen idee wat te doen als de vos niet weg was gegaan." Dat was waar. Wat hadden ze moeten doen als de vos niet weg was gegaan? Wat als het konijn niet was op komen dagen of als de vos het konijn niet had gevolgd? Dan hadden ze er misschien nog wel veel langer moeten zitten en hopen dat de vos het een keer op zou geven. Maar alles was nu goed afgelopen en daar was hij wel blij mee. Ze zouden vast geen last meer hebben van die vos. |
|
| |
ϾHŁ ღ 486 Actief
| |
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] za 9 maa 2013 - 13:07 | |
|
"Ik ben er ook blij mee. Ik had echt geen idee wat te doen als de vos niet weg was gegaan." Miauwde hij. Zelf had ze er ook nog niet over nagedacht wat ze zou hebben gedaan als de vos was gebleven, en het konijn had laten gaan. Ze wou er niet eens aan denken. Het gaf haar een naar gevoel. "Ik zal het zodra nog wel even tegen Lostpath zeggen." Miauwde ze uiteindelijk na een tijdje gewandeld te hebben. De geur van de Thunderclan werd sterker, dus was Cherrypaw er bijna helemaal zeker van dat het kamp bijna in zicht zou komen. "Sorry, ik wist niet dat die vos daar zou zijn." Zei ze tegen hem. Het was wel waar want als Cherry niet gekozen had om naar de Owltree te gaan, dan zouden ze die vos nooit tegen het lijf zijn gelopen. Het was dus naar haar smaak, allemaal haar schuld. Zij had het leven van Mask in gevaar gebracht, eveneens als haar eigen leven.
|
|
|
| |
Cynthia 737 Actief
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] za 9 maa 2013 - 13:25 | |
| "Ik zal het zodra nog wel even tegen Lostpath zeggen." Hij knikte bij deze woorden. Dan zou er vast wel wat aan de vos gedaan worden. De geur van Thunderclan werd sterker, dus ze waren nu bijna bij kamp aangekomen. "Sorry, ik wist niet dat die vos daar zou zijn." Dat klopte niet, het was ook zijn schuld en ze hadden niet kunnen weten dat de vos daar was. "Het is niet jouw schuld, we hadden niet kunnen weten dat de vos daar was en ik stelde het als eerste voor om naar de Owltree te gaan, dus dan zou het mijn schuld zijn." Zei hij. Het kamp kwam nu al in zicht en het zou niet lang duren voor ze weer terug in het kamp waren. De vraag was nu nog hoe het kamp op het nieuws van een vos zou reageren, vast niet blij en er zou waarschijnlijk een patrouille erop uitgestuurd worden om de vos te verjagen. |
|
| |
ϾHŁ ღ 486 Actief
| |
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] za 9 maa 2013 - 13:39 | |
|
"Het is niet jouw schuld, we hadden niet kunnen weten dat de vos daar was en ik stelde het als eerste voor om naar de Owltree te gaan, dus dan zou het mijn schuld zijn." Zei hij, waardoor hij direct de schuld op zichzelf stak. Ze hield even halt toen het kamp in zich kwam en keek naar de tweekleurige vacht van Mask. "Oké dan..." Sprak ze zachtjes, half onverstaanbaar. Ze slikte even, en opende nadien haar mond weer, klaar om iets te zeggen. "Toch bedankt voor deze leuke dag. Het was misschien een beetje misgelopen toen de vos plots opdaagde, maar toch vond ik het leuk." Miauwde ze met plotse vrolijkheid. Ze was nou eenmaal iemand die niet erg lang mee iets bleef inzitten. Behalve dat hele gebeuren met Darkpaw, maar dat kwam omdat hij haar hart had gebroken. En op het gebied gevoelens was ze nou eenmaal niet de beste. Daarom zou ze er ook altijd problemen mee hebben wanneer ze tegen iemand haar gedachten, of gevoelens over de andere zou moeten beamen.
|
|
|
| |
Cynthia 737 Actief
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] za 9 maa 2013 - 14:01 | |
| "Oké dan..." Hij kon nauwelijks verstaan wat ze zei, maar misschien was dat ook de bedoeling geweest. "Toch bedankt voor deze leuke dag. Het was misschien een beetje misgelopen toen de vos plots opdaagde, maar toch vond ik het leuk." Het leek alsof Cherrypaw een knop had omgezet, want wat ze nu zei was ineens heel vrolijk gezegd. Hij besloot om er maar niet langer over na te gaan denken en hij kon ook maar beter wat opvrolijken. "Ik vond het ook een leuke dag." Hij meende wat hij zei. Het gedoe met de vos was niet het enige wat er die dag was gebeurd en daarom hoefde de vos nog niet de hele dag verpest te hebben. Het was namelijk mooi weer en de wandeling die ze hadden gemaakt was ook leuk geweest, dus al met al was het best wel een geslaagde dag geweest. |
|
| |
ϾHŁ ღ 486 Actief
| |
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] za 9 maa 2013 - 14:11 | |
|
"Ik vond het ook een leuke dag." Miauwde hij, wat ze leuk vond om te horen. Met hem voelde ze zich altijd op haar gemak, moest ze zichzelf nooit anders voordoen aangezien hij haar accepteerde zoals ze was. Ze zat er zelfs over te twijfelen of ze bij hem haar hart kon luchten, ze de waarheid tegen hem kon zeggen over het gebeuren met Darkpaw. De zwarte kater bleef maar in haar kop vast steken, en bleef haar teisteren elke keer als ze wou gaan slapen of moest gaan trainen. Nee, het was totaal niet leuk voor haar. Dark was een goede vriend, eerder kennis nu, maar ze wou niet meer speciaal voor hem de regels breken, aangezien hij haar hart had gebroken. Ja, nu zou ze inderdaad wel twee keer over iets nadenken voordat ze de warrior code nog een keer zou overtreden. "Ik vraag me af wat hun reactie zou zijn." Miauwde ze nadien toen ze weer verder liep.
|
|
|
| |
Cynthia 737 Actief
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] za 9 maa 2013 - 14:34 | |
| "Ik vraag me af wat hun reactie zou zijn." Hij vroeg het zich ook af. Wat zou hun reactie zijn op de vos, maar het liefst wilde hij er niet meer aan denken. Het zou vast wel goed komen. Ze waren ondertussen al weer gaan lopen en de ingang van het kamp kwam nu al in zicht. Hij keek even opzij naar Cherrypaw en versnelde toen iets zijn pas, zodat hij voor haar de kampingang door kon gaan. Eenmaal in het kamp wachtte hij tot Cherrypaw er ook was. "We moeten het nu nog zeggen over die vos." Zei hij tegen haar. Ze konden de vos namelijk niet laten lopen in het territorium, want dan zouden katten in gevaar zijn en dat wilde hij niet hebben. |
|
| |
ϾHŁ ღ 486 Actief
| |
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] za 9 maa 2013 - 15:15 | |
|
"We moeten het nu nog zeggen over die vos." Zei de kater tegen haar. Ze zouden verbaasd kunnen opkijken, maar tegelijkertijd zouden ze zich er ook niks van willen aantrekken. Ze zuchtte even en hield zich voor dat het wel weer goed zou komen. Die vos zou onmogelijk voor eeuwig in het Thunderclan territorium willen rondlopen, toch? Maar het zou ook kunnen dat hij hier ergens zijn nest had liggen, en dan hadden ze wel een probleem. Het slimste zou dus zijn dat ze hem wegjaagden. Ze liet haar blik weer op de ingang van het kamp glijden, maar keek nadien Mask weer aan. "Ga je het mee zeggen? Dan kunnen we enkele warriors bij elkaar sprokkelen die de vos willen verjagen" Zei ze tegen hem en wiebelde even nerveus met haar oren.
|
|
|
| |
Cynthia 737 Actief
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] za 9 maa 2013 - 15:25 | |
| "Ga je het mee zeggen? Dan kunnen we enkele warriors bij elkaar sprokkelen die de vos willen verjagen" Vroeg Cherrypaw aan hem. Hij keek naar haar en knikte. "Het lijkt mij ook het beste als we het ze zo snel mogelijk vertellen." Zei hij. Alleen de vraag was dan nog wel welke warriors er vrij waren op dit moment om de vos te gaan verjagen. Hij hoopte alleen wel dat er genoeg zouden zijn, want anders zou het nog een risico zijn voor de katten die de vos zouden proberen te verjagen. "Zullen we dan maar gaan en het zeggen?" Vroeg hij aan haar. |
|
| |
ϾHŁ ღ 486 Actief
| |
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] zo 10 maa 2013 - 17:16 | |
|
"Het lijkt mij ook het beste als we het ze zo snel mogelijk vertellen." Miauwde de kater als bevestiging dat het inderdaad het beste was dat ze het zouden zeggen. Ze sloeg even met haar staart toen ze de kamp ingang bereikte. "Zullen we dan maar gaan en het zeggen?" Ze knikte en opende haar mond om iets te zeggen. "Ja, ik zal al eerst even aan Lostpath vragen of hij kan, daarna zullen we er nog een paar zoeken." Zei ze tegen de kater waarna ze het kamp betrad. Het eerste wat haar blik deed was zoeken naar het rode gestalte van Lostpath haar mentor. Nu maar hopen dat hij er was, en niet plots onvindbaar zou zijn...
(Post jij hier nog even? Dan maak ik straks het topic aan in het kamp. n_n)
|
|
|
| |
| Onderwerp: Re: A walk under the trees[Cherrypaw.] | |
| |
|
| |
|