Warrior boeken



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Warrior boeken

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Silversun
Member
Warrior boeken DPKsfdL
15

CAT'S PROFILE
Age: 20 manen
Gender:
Rank:
Silversun
BerichtOnderwerp: Warrior boeken   Warrior boeken Icon_minitimeza 25 dec 2010 - 13:23

OMGOMGOMG
ik heb dus voor kerst de originals int engels gekregen
ik heb er echt al een maand om lopen zeuren en eindelijk heb ik ze Very Happy
cool


Warrior boeken Dsll
Terug naar boven Ga naar beneden
Icewing
Member
Warrior boeken DPKsfdL
26

CAT'S PROFILE
Age: 19 Moons
Gender:
Rank:
Icewing
BerichtOnderwerp: Re: Warrior boeken   Warrior boeken Icon_minitimeza 25 dec 2010 - 13:39

De nederlandse boeken daarvan die uit zijn heb ik uitgelezen, en nu ben ik bezig met de engelse manga boeken (Warrior's Refuge).
Maar de gewone engelse warrior boeken doe ik (nog) niet, want zo goed engels kan ik ook weer niet, in eerlijk gezegd. Wink
Dus wacht ik dan maar op de volgende nederlandse boeken daarvan, die later uit zullen komen.


Warrior boeken T7cs2f
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Shadowheart
Member
Warrior boeken Db916e77e8c72242bdfbcf1566a71515
Icon
150
Afwezig
katten kunnen ook paars zijn

CAT'S PROFILE
Age: Immortal
Gender: She-cat ♀
Rank: Hertenvanger
Shadowheart
BerichtOnderwerp: Re: Warrior boeken   Warrior boeken Icon_minitimewo 1 jun 2011 - 9:08

VANDAAG KOMT MIJN BESTELDE WARRIOR CATS BOEK!!!!!!!!!!!!!!!! Laughing happy


WC's Hertenvanger
Since 2011 ♥️
iconic graph:
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverthorn
Member
Warrior boeken DPKsfdL
534
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Oud
Gender:
Rank:
Silverthorn
BerichtOnderwerp: Re: Warrior boeken   Warrior boeken Icon_minitimewo 14 aug 2013 - 14:50

(sorry, ik zet het even in een oud - algemeen - topic, zodat ik hier niet een heel nieuw topic voor hoef te openen :3)

Ik zit erover te denken om ook eens een Warrior Cat boek te gaan lezen, maar nu had ik even wat vraagjes.

- Is de Nederlandse vertaling een beetje goed? Ik wil de boeken namelijk bij de bieb lenen, maar ik zie zo gauw geen Engelse versie. :/
- Als je één boek leest, zit je dan gelijk vast aan een serie of zijn de boeken goed los van elkaar te lezen? (m.a.w. zitten er cliffhangers aan het einde van een boek?)
- Overeenkomstige vraag: moet je bij het eerste boek beginnen (en als je toch bezig bent, hoe heet het eerste boek XD) of kan je ook gewoon ergens middenin instromen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
Warrior boeken Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 108 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank: Senior warrior
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: Warrior boeken   Warrior boeken Icon_minitimewo 14 aug 2013 - 14:55

1. De Nederlandse vertaling geeft alle namen etc. in het Nederlands. Dus als jij bestand bent tegen Vuurpoot, Grijspoot, Roodstaart, Spikkelblad etc. dan zijn de Nederlandse boeken wel te lezen. xD

2. 1 serie, dus 6 boeken, zitten best aan elkaar vast. Volgensmij valt het in het begin nog wel mee, maar het verhaal is niet compleet als je niet de reeks van 6 afleest.

3. Ja, het is een echte serie, dus je zal bij 1 moeten beginnen. De eerste heet 'De wildernis in' of 'Into the wild'. Ik zou niet bij bijvoorbeeld de tweede serie beginnen als ik jouw was, of ergens middenin, want het is een echte storyline en dus niet zomaar los.


Warrior boeken RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Avril
Member
Warrior boeken DPKsfdL
Dagmar
34
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 20 manen
Gender:
Rank:
Avril
BerichtOnderwerp: Re: Warrior boeken   Warrior boeken Icon_minitimewo 14 aug 2013 - 14:56

@Silverthorn
1) Ik vind de Nederlandse vertaling persoonlijk slecht met de namen enzo maar het is jouw keuze of je ze in het Nederlands of Engels leest.
2) Er zitten meestal wel cliffhangers aan het einde van de boeken.
3) Het is beter als je bij het eerste boek begint want anders denk ik dat het wat moeilijk is om te volgen,het eerste boek heet: In de wildernis of in het engels Into the wild.


Warrior boeken 2lw3csw
People love me and people hate me,but...if you do hate me,you're the loser,not me.
Avril Lavigne stuff:
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverthorn
Member
Warrior boeken DPKsfdL
534
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Oud
Gender:
Rank:
Silverthorn
BerichtOnderwerp: Re: Warrior boeken   Warrior boeken Icon_minitimewo 14 aug 2013 - 15:34

Dankjulliewel ^^

Mwah, ik kan me soms best wel storen aan vertaalde namen, haha, dus ik denk dat ik maar even ga kijken of ik de Engelse boeken uit een andere bibliotheek kan laten overkomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aurum
Member
Warrior boeken DPKsfdL
Bunny
456
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 56 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Aurum
BerichtOnderwerp: Re: Warrior boeken   Warrior boeken Icon_minitimedo 15 aug 2013 - 16:33

Na het derde boek ben je het gewend, geloof me :3
ik heb nu alle boeken die in het Nederlands uit zijn, en wacht vol spanning op de volgende xD (boek 4 van serie 2)
Maar ik ga ze niet in het engels kopen, ik heb een boek in het engels en ik ben er nog steeds niet aan begonnen xD


Warrior boeken 1sJJEcJ
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverthorn
Member
Warrior boeken DPKsfdL
534
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Oud
Gender:
Rank:
Silverthorn
BerichtOnderwerp: Re: Warrior boeken   Warrior boeken Icon_minitimevr 13 dec 2013 - 20:16

Heb vandaag het ein-de-lijk het eerste boek gelezen :3 (of eigenlijk moet ik nog een paar pagina's, maar die lees ik vanavond wel xd) Wel in het Nederlands, omdat ze die toevallig in de bieb hadden en... wel... Aan de namen is wel te wennen, maar verder is de vertaling echt vreselijk. In ieder geval van deze druk. Werkwoorden waar geen "n" achter zit waar dat wel zou moeten, woorden die missen of er dubbel in staan, zinnen die slecht lopen en zelfs ergens iets van: "Windclante192048091rritorium", dat je echt denkt van... Wát? Maargoed, verder is het wel leuk om te lezen hoor, maar de rest van de serie ga ik wel in het Engels lezen. ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Choppedpaw
Member
Warrior boeken DPKsfdL
Bregje
670
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 9 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Choppedpaw
BerichtOnderwerp: Re: Warrior boeken   Warrior boeken Icon_minitimevr 13 dec 2013 - 20:50

Zou ik ook wel doen, maar ik kan nog niet genoeg Engels.
Dus ik moet het houden bij Nederlands Neutral

Bij Engels kun je ook meteen een heel stuk doorlezen, daar zijn ze echt 2 series en een hoop manga's verder


 
Warrior boeken Oswpro
Terug naar boven Ga naar beneden
Gingerpaw
Member
Warrior boeken DPKsfdL
Charlie
163

CAT'S PROFILE
Age: 12 Moons
Gender:
Rank:
Gingerpaw
BerichtOnderwerp: Re: Warrior boeken   Warrior boeken Icon_minitimevr 13 dec 2013 - 21:05

Echt waar, dat Windclan-1859626989-ding, alsof iemand met zijn hoofd op het toetsenbord gebonkt heeft toen hij Windclanterritorium zat te typen. Zo van: Hee, dit is een saai woord, laat ik er eens- *dong, dong* -oeps, daar gaat hij al. Ik vind het wel mooi staan. Nu nog zorgen dat ALLE eindredacteurs het niet opmerken...
En de namen! Ugh, ik krijg er soms de kriebels van. Het ergste is dat ze constant missen, in het eerste boek staat eens Langpoot (ipv Langstaart), en als Kwikstaart net warrior is vind je op elke pagina (het is overdreven, ik weet het) wel nog eens Kwikpoot terug... Ik kan me er echt mateloos aan ergeren.

xD


Warrior boeken C1761924-1376917386793797large
Terug naar boven Ga naar beneden
Platinumsoul
Member
Warrior boeken DPKsfdL
120
Actief

CAT'S PROFILE
Age: :: Why do you want to know? ::
Gender:
Rank:
Platinumsoul
BerichtOnderwerp: Re: Warrior boeken   Warrior boeken Icon_minitimevr 13 dec 2013 - 21:14

@Gingerpaw:

Inderdaad! xD Ik dacht eerst dat het een faxnummer was, dus ik had dat voor de grap eens ingetoetst...
Maarja c:
En Loofpoot. Seriously. LOOFpoot. Het is verdorie BLADpoot. Niet LOOFpoot xD
En Scourge -.- Toen ik het las was ik zovan: whut? Schruk? W. t. f.
Waarom hebben ze niet gewoon "Gesel" of "Schurk" gedaan? Waarom SchRuk? xD


Warrior boeken T6thco

The road I walk is paved in gold
To glorify my platinum soul
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverthorn
Member
Warrior boeken DPKsfdL
534
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Oud
Gender:
Rank:
Silverthorn
BerichtOnderwerp: Re: Warrior boeken   Warrior boeken Icon_minitimevr 13 dec 2013 - 21:23

Choppedpaw schreef:
Zou ik ook wel doen, maar ik kan nog niet genoeg Engels.
Dus ik moet het houden bij Nederlands Neutral


Oh, dat is wel jammer. Ik lees het liefst in het Engels, hoewel ik dan een stuk slomer lees dan wanneer ik Nederlands lees. x'D Nouja, nog even oefen op je eigen Engels dan en dan kun jij ze ook in de oorspronkelijke taal lezen. Very Happy

En haha, oke, de enige naamsverwisseling die mij was opgevallen (of die ik me in ieder geval nog herinner) was Tijgerpoot ipv Tijgerklauw. Toen had ik echt zoiets van: "Wie is Tijgerpoot nou weer? Ze waren toch maar met z'n vijven? Oh... wacht..."
Terug naar boven Ga naar beneden
Flamepelt
Member
Warrior boeken DPKsfdL
Mireille
21
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 14 moons
Gender:
Rank:
Flamepelt
BerichtOnderwerp: Re: Warrior boeken   Warrior boeken Icon_minitimeza 21 dec 2013 - 15:42

Ik vind het erg jammer dat er geen goede check over de vertaling is gegaan voordat de NL boeken zijn uitgegeven, zeker als ik lees hoe vaak namen verward zijn. Zelf lees ik de boeken in het Engels heb gisteren de laatste binnen gekregen, collectie tot nu toe compleet <3


I'll carry the warmth of life to those who are cold
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Warrior boeken
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Warrior Chat :: Cattalk-
Ga naar: