[Help] RPG Presentatie



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 [Help] RPG Presentatie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Dustheart
Member
[Help] RPG Presentatie DPKsfdL
» Quinty «3 «
71
Actief

CAT'S PROFILE
Age: » 24 Moons
Gender:
Rank:
Dustheart
BerichtOnderwerp: [Help] RPG Presentatie   [Help] RPG Presentatie Icon_minitimevr 6 sep 2013 - 22:20

Hey People~

Ik heb dit topic aangemaakt omdat ik wat hulp nodig heb xD
Zoals jullie weten zit ik voor de tweede keer in mn eindexamenjaar en ook dit jaar moet ik bij Engels een presentatie houden over een zelf gekozen onderwerp.

Mijn onderwerp dit jaar is de Text Based RPG, of te wel het RPG'n zoals wij allemaal hier doen.

Ik doe deze presentatie alleen, in het Engels, en hij moet ongeveer 15 minuten duren [oh gawd why D:]

Anywayz, de presentatie moet betogend zijn [je hebt een stelling en geeft hier voor en nadelen van, samen met een conclusie & discussie].
En daarom heb ik jullie hulp nodig.

Ik ben van plan de volgende stelling te gaan gebruiken; Can Text Based RPG help children with their grammar and spelling?.

Nu vroeg ik me af of jullie hiervoor een paar cons en pros [voor en nadelen] bij wisten, want ik zit een beetje vast op dat punt ;w;

Alvast bedankt<3

xxQuinty

Little EDIT: Was vergeten dat de stelling een vraag moest zijn xD


[Help] RPG Presentatie En8
»Everybody wants to change the world. But no one, no one wants to die.


Laatst aangepast door Dustheart op vr 6 sep 2013 - 22:57; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Fawnstep
Member
[Help] RPG Presentatie UHsufNY
Daan
3043
Actief
The road to hell is paved with good intentions.


CAT'S PROFILE
Age: 54 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Fawnstep
BerichtOnderwerp: Re: [Help] RPG Presentatie   [Help] RPG Presentatie Icon_minitimevr 6 sep 2013 - 22:41

Hopelijk hoef ik nu geen engels te typen x'D Maar, de voordelen vind ik zelf is dat mijn woordenschat erg stijgt bij het lezen van een post. Iedereen heeft een andere stijl die je leert kennen, en zo kom je steeds meer woorden tegen waarbij je nooit echt hebt stilgestaan. De nadelen zijn soms wel een beetje dat het aardig wat tijd kost, en dat je goed moet onderscheiden wanneer je dingen voor school moet doen en wanneer je tijd hebt om te posten.


[Help] RPG Presentatie SyMgVwe
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Snowdot
Member
[Help] RPG Presentatie DPKsfdL
Bregje
399
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 19 moons
Gender:
Rank:
Snowdot
BerichtOnderwerp: Re: [Help] RPG Presentatie   [Help] RPG Presentatie Icon_minitimevr 6 sep 2013 - 22:47


Edit: oke. Wat ik net had geschreven was totaal nutteloos omdat ik het laatste stuk niet kon lezen.

Ik kan je niet helpen



[Help] RPG Presentatie M3fi
[Help] RPG Presentatie 55dv
Nightbreeze | Snowdot | Olley | Salt | Choppedpaw | Applebloom | Squirrelkit* | Melonkit | Ladykit | Frozenpaw
Terug naar boven Ga naar beneden
Dustheart
Member
[Help] RPG Presentatie DPKsfdL
» Quinty «3 «
71
Actief

CAT'S PROFILE
Age: » 24 Moons
Gender:
Rank:
Dustheart
BerichtOnderwerp: Re: [Help] RPG Presentatie   [Help] RPG Presentatie Icon_minitimevr 6 sep 2013 - 22:58

@Daan; Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, maar in dat opzich helpt het niet echt bij het verbeteren van je spelling / grammatica, right?


[Help] RPG Presentatie En8
»Everybody wants to change the world. But no one, no one wants to die.
Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
[Help] RPG Presentatie Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 108 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank: Senior warrior
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: [Help] RPG Presentatie   [Help] RPG Presentatie Icon_minitimevr 6 sep 2013 - 23:01

Miss kan je beter doen of het het schrijven van teksten etc. makkelijker maakt en beter. Dan kun je er ook woordenschat enzo in betrekken.

En ja, je oefent veel met schrijven, dus ook met spelling en grammatica.
Daarnaast kunnen anderen je ook wijzen op je fouten.
Een nadeel is wel dat als je een post van een ander leest, daar natuurlijk ook fouten in kunnen zitten en je deze misschien overneemt.


[Help] RPG Presentatie RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Fawnstep
Member
[Help] RPG Presentatie UHsufNY
Daan
3043
Actief
The road to hell is paved with good intentions.


CAT'S PROFILE
Age: 54 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Fawnstep
BerichtOnderwerp: Re: [Help] RPG Presentatie   [Help] RPG Presentatie Icon_minitimevr 6 sep 2013 - 23:02

Nou, je zins indeling is toch ergens wel een vorm van dat? Of niet soms (weet niet goed waar het precies in thuishoort) maar als ik even over mezelf praat, merk ik wel dat ik vaker nadenk of de zin wel logisch is, en dat doe ik op school ook. *moeilijk uit te leggen*


[Help] RPG Presentatie SyMgVwe
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverthorn
Member
[Help] RPG Presentatie DPKsfdL
534
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Oud
Gender:
Rank:
Silverthorn
BerichtOnderwerp: Re: [Help] RPG Presentatie   [Help] RPG Presentatie Icon_minitimeza 7 sep 2013 - 10:17

Ik denk idd dat je door de posts van anderen te lezen, wel beter na gaat denken over je eigen schrijven, zowel bij slechte posts als bij goede. Ik denk dat woordenschat ook al bij spelling getrokken kan worden, btw, want sommige mensen hebben wel vaag ergens een woord opgevangen, maar hebben geen flauw idee hoe je het schrijft. Bovendien: een bredere woordenschat zorgt voor prettigere zinnen en voorkomt het twee keer gebruiken van één woord in één zin, wat grammaticaal dan weer beter is.

Verder heeft Waz absoluut een punt: Door het gewoon te doen oefen je veel, ook al maak je eerst veel fouten. Als het ware leer je door praktijkervaring je eigen fouten eruit te vissen of te voorkomen. En natuurlijk zijn er altijd mensen van wie je kunt leren of die je wijzen op je fouten.

Een nadeel is denk ik dat je vooral verhalend leert schrijven en sommige RPG'ers misschien ook te uitgebreid. Je raakt eraan gewend veel te omschrijven, terwijl dat niet altijd nodig is. In sommige situaties kan dat wat lastig zijn (denk aan een samenvatting schrijven), maar dit is niet een heel groot nadeel, omdat je, dankzij het door het RPG'en ontwikkelde tekstbegrip, waarschijnlijk ook wel in staat bent te switchen naar een andere stijl.

Lol. Ik hoop dat dat een beetje duidelijk was? Naast het nadeel dat Waz heeft genoemd, kan ik eigenlijk niet echt nadelen noemen. Ik zelf heb er in ieder geval alleen maar profijt van gehad. :3
Terug naar boven Ga naar beneden
*Dawnpaw
Member
[Help] RPG Presentatie DPKsfdL
kippiestein, but just Kip is fine
483
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 10,5 moons
Gender:
Rank:
*Dawnpaw
BerichtOnderwerp: Re: [Help] RPG Presentatie   [Help] RPG Presentatie Icon_minitimeza 7 sep 2013 - 11:40

Ik dek wel dat het helpt me je grammatica en spelling, en sowieso heb je ook een voordeel als je ergens iets over moet schrijven, tenminste, dat heb ik dan.
Want toen ik begon met Rpg'en, ongeveer een jaar geleden inmiddels, had ik echt geen idee hoe ik geïnteresseerd moest spellen, en al dat soort worden. Tegenwoordig heb ik daar niet eens mijn spellingscontrole meer voor nodig ^^

sorry als het een beetje onduidelijk is :$


[Help] RPG Presentatie Ip5qvp
>>Topic search<<>>Everything search
[Help] RPG Presentatie Xxmindoxx
Je mag altijd in mijn topics inspringen! Als ik het echt speciaal voor één iemand heb geopend, zet ik dat er wel bij! c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Earthpatch
Member
[Help] RPG Presentatie DPKsfdL
Dani(beest)
112
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 32 moons
Gender:
Rank:
Earthpatch
BerichtOnderwerp: Re: [Help] RPG Presentatie   [Help] RPG Presentatie Icon_minitimezo 8 sep 2013 - 9:40

voordelen;
ik ben beter geworden in spelling, sinds ik RPG, mijn woordenschat is groter geworden en mijn schrijfstijl is verbeterd.

nadelen;
ik begin schrijven met een pen gewoon af te leren XD

sorry als ik wat onduidelijk ben, en veel succes met je presentatie^^


[Help] RPG Presentatie 2qtwdg2
::
Terug naar boven Ga naar beneden
Icyrose
Member
[Help] RPG Presentatie DPKsfdL
Quinty
1869
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: Ageless
Gender: She-cat ♀
Rank:
Icyrose
BerichtOnderwerp: Re: [Help] RPG Presentatie   [Help] RPG Presentatie Icon_minitimezo 8 sep 2013 - 12:46

Merci mensen <3

De presentatie is pas rond de kerstperiode, dus ik heb nog wel eventjes om alles in elkaar te zetten xD Maar in ieder geval alvast bedankt 8D


[Help] RPG Presentatie DTOpBCf
"We are the rose that grew from the crack in the concrete,
I never doubted for a second, even when you left us on our own.
Don't you wish you would have known?
How does it feel now that you're in the backseat?
I guess you should have had a little more faith in me."

[Help] RPG Presentatie LcrIgCQ [Help] RPG Presentatie M9EKCDX [Help] RPG Presentatie EjrsROF
[Help] RPG Presentatie RUq8TRk [Help] RPG Presentatie UK1ajoI
Stuff made for me<3:
Terug naar boven Ga naar beneden
Earthpatch
Member
[Help] RPG Presentatie DPKsfdL
Dani(beest)
112
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 32 moons
Gender:
Rank:
Earthpatch
BerichtOnderwerp: Re: [Help] RPG Presentatie   [Help] RPG Presentatie Icon_minitimedi 10 sep 2013 - 19:03

ow, ik weet nog een voordeel, sonds ik RPg, typ ik sneller^^


[Help] RPG Presentatie 2qtwdg2
::
Terug naar boven Ga naar beneden
 
[Help] RPG Presentatie
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Warrior Chat :: Cattalk-
Ga naar: