{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Smokeghost
Member
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders DPKsfdL
Bananamy (Amy)
633
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 12 moons ღ
Gender: She-cat ♀
Rank:
Smokeghost
BerichtOnderwerp: {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders   {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders Icon_minitimezo 2 feb 2014 - 19:10

Haai!
Ik heb dus al een langere tijd, een jaar, een aquarium gevuld met 5 salamanders. Nu, heb ik sinds een week 7 Sherrybarbelen of Cherrybarbelen (Barbus titteya). Het zijn makkelijke, leuke visjes van circa 5 centimeter groot. Nu, ik heb besloten om met mijn visjes te kweken, nu het winter is, is het daar juist het perfecte moment voor om te beginnen. De Sherrybarbelen planten zich voort in de regentijd, die in de lente begint. Ik ga de kweek niet in een apparte kweekbak doen, ik doe het gewoon in het aquarium zelf en ik ben vorige week zaterdag met de voorbereidingen begonnen.
De vissen leggen hun eieren in fijne planten als javamos of cabomba. Ik heb voor cabomba gekozen. Er staan 5 planten van in mijn aquarium. Verder heb ik gekozen voor nog twee soorten planten, maar deze zijn momenteel niet van belang ;D Pas bij de voortplanting van de salamanders ;D
De ondergrond van het aquarium is donkerblauw en zwart, wat de vissen het fijnst vinden. Verder hebben ze 8 uur licht op een dag en de tempratuur is 18°C, omdat het winter is. In maart gaat de tempratuur omhoog naar 20 en in juni is het rond de 26 graden, met 13 lichturen op een dag. Dit stimuleert de voorplanting en zo blijven ze beter leven. Ze hebben een zachte stroming en de Ph waarden zijn zachtzuur.

Ook heb ik een vast voederschema gemaakt.
Dinsdag: ingevroren artemia
Donderdag: levende watervlooien
zaterdag&zondag: Visvlokken en oplosvlokken

Dag 1, Zondag 2-2-2014
Vandaag 15% van het water eruit gehaald om vervolgens na 4 uur weer bij te vullen met regenwater. De vissen reageerde onverwachts hierop, om 16:51 viel mij ineens op dat er eieren lagen. Ik heb het aquarium vandaag klaar gemaakt, op enkele planten na die nog moeten weken. Ik heb er hout in gelegd, en de reactie op de vissen verraste mij. De twee mannetjes hebben de vrouwtjes opgedeeld in twee groepen en hun eigen territorium gemaakt. Al hebben ze al de hele tijd ruzie over één vrouwtje, maar die wilt niks van beide weten. Vandaag heb ik ook weer voedervlokken gegeven, maar ook mijn salamanders begonnen ervan te eten. Tot nu toe gaat het erg goed, ik hoop dat ik er ver mee kom!

https://www.facebook.com/photo.php?v=253544098140367&set=vb.100004543364144&type=3
(I hope you can open ;D)

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden ^-^


{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders Jshg1e
Shellshock - Nightshift - Cinderpaw - Howlingpaw
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Sparrowfeather
Elder
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders Tumblr_inline_npz363QZRf1s42hpg_500
Daan
904
Actief
"The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Understand?"

CAT'S PROFILE
Age: 62 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Sparrowfeather
BerichtOnderwerp: Re: {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders   {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders Icon_minitimezo 2 feb 2014 - 19:21

Ik vind het heel interessant om te lezen, wel jammer dat de 1e keer eieren is mislukt D:
Wat ga je eigenlijk doen als er wel eieren komen? Gezien ze die opeten.. Doe je ze dan in een andere kom ofzo?


Tᕼᕮ ᗯOᖇᒪᗪ’S STIᒪᒪ Tᕼᕮ Sᗩᗰᕮ. Tᕼᕮᖇᕮ’S ᒍᑌST ᒪᕮSS Iᑎ IT.
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders EXF9L8J
ᗪᕮᗩᗪ ᗰᕮᑎ Tᕮᒪᒪ ᑎO TᗩᒪᕮS
Terug naar boven Ga naar beneden
Dawnflight
Member
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders DPKsfdL
Isa :3
663
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 24 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Dawnflight
BerichtOnderwerp: Re: {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders   {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders Icon_minitimezo 2 feb 2014 - 19:23

Dit is echt gaaf Very Happy
Ik kan de foto's niet openen, maar ik weet zeker dat het er ook cool uitziet. Ook ziet het eruit alsof je je echt goed voorbereid hebt :3
Ik hoop op leuke kleine baby vissen ~


{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders WI8to82
~x~:
Terug naar boven Ga naar beneden
Vanillapaw
Member
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders DPKsfdL
~
410
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 10 moons
Gender:
Rank:
Vanillapaw
BerichtOnderwerp: Re: {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders   {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders Icon_minitimezo 2 feb 2014 - 19:52

Sparrowpaw schreef:
Ik vind het heel interessant om te lezen, wel jammer dat de 1e keer eieren is mislukt D:
Wat ga je eigenlijk doen als er wel eieren komen? Gezien ze die opeten.. Doe je ze dan in een andere kom ofzo?

Nou, normaal gesproken leggen ze hun eieren pas na de schemer of 's ochtens als de lampen net aanspringen. Deze keer zag ik echt totaal niet aankomen, maar ik wist dat er eentje al eieren klaar had liggen (door de dikke buik, maar dit betekend niet dat ze gelijk zwanger is, maar ze kan wel eieren leggen als ze de juiste partner heeft) maar ik had er niet bij na gedacht dat ze de eieren gelijk wilde lozen.
Dus ik heb een kweekbak, waar ik de moeder en de vader die nacht samen zet om ze die morgen uit elkaar te halen, aangezien voornamelijk de mannetjes de jongen opeten ^-^

{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders 2uqkmfc
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders 1zbujol
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders 2mfj8nc

Dit is trouwens een van de cabomba's ^-^
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders 30u9xsg

@Isa; Bedankt, ik hoop ook op jongen, maar het soort kan soms wat lastig doen xD
@Daan; Ja jammer, maar ik hoop de volgende keer beter ^-^


{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders E03drp
Stamps:

Terug naar boven Ga naar beneden
Ladypaw,
Member
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders DPKsfdL
Bregje
217
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 9 moons
Gender:
Rank:
Ladypaw,
BerichtOnderwerp: Re: {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders   {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders Icon_minitimema 3 feb 2014 - 15:12

En wat ga je doen als je dadelijk met 50 baby visjes zit? Ga je ze dan verkopen, of opeten? nee, lol. Tuurlijk niet XD
Terug naar boven Ga naar beneden
Shiva
Member
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders DPKsfdL
x
854
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 17 moons old.♥
Gender:
Rank:
Shiva
BerichtOnderwerp: Re: {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders   {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders Icon_minitimema 3 feb 2014 - 21:32

Dag 2 - 3-2-2014
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders Rhsocx
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders 28bw2n9
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders 28bw2n9
Vandaag had ik weinig tijd en heb dus 15 % van het water met koud kraanwater opgevuld. Het viel me op dat de mannetjes al hun territorium aan het zoeken zijn, maar je ziet duidelijk de dominantere. Deze is feller rood en schiet razendsnel door heel het aquarium. Waarschijnlijk zal hij de eerste vader worden, aangezien hij bijna alle vrouwtjes probeert op te nemen in zijn territorium. De salamanders laten ze met rust, aangezien deze stukken groter zijn dan de vissen. De vissen reageerde interessant op de verversing van het water. Het mannetje begon zich prachtig op te zetten en zijn vinnen werden kleurig mooi. Duidelijk indruk aan het maken, maar jammer genoeg waren de vrouwtjes niet erg geinteresseert. Deze zijn voornamelijk geinteresseert in de dominantere vis, maar die is nog bezig met het zoeken naar een geschik plekje. De vrouwtjes slapen tussen de cabomba's, wat voor beschutting en veiligheid zorgt. Daar worden waarschijnlijk ook de eieren in gelegd, dus als de lampen aanspringen gelijk kijken of er wat ligt. Mijn moeder is op het idee gekomen om er een camera bij te houden, die kan zien wat er gebeurd, dus in het weekend gaan we kijken.

@Ladykit; Ik heb al veel geinteresseerde voor de jonge vissen ^-^ Per stuk verkoop ik ze voor €1,25, aangezien de meeste zaken ze wildvang verkopen voor 2 euro's en nakweek meestal weer op de prijs gesteld wordt ^-^


{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders 34698hv
010 isn't just a code ♥:
Terug naar boven Ga naar beneden
Heronwing
Member
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders DPKsfdL
335

CAT'S PROFILE
Age: 21 moons
Gender:
Rank:
Heronwing
BerichtOnderwerp: Re: {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders   {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders Icon_minitimema 3 feb 2014 - 21:38

Wat gaaf! Ik ben heel benieuwd wat eruit gaat komen ~


{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders 2w57x44

Thanks <3:
Terug naar boven Ga naar beneden
Sparrowfeather
Elder
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders Tumblr_inline_npz363QZRf1s42hpg_500
Daan
904
Actief
"The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Understand?"

CAT'S PROFILE
Age: 62 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Sparrowfeather
BerichtOnderwerp: Re: {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders   {BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders Icon_minitimema 3 feb 2014 - 21:38

Echt cool! Ben benieuwd naar eggies >:'D


Tᕼᕮ ᗯOᖇᒪᗪ’S STIᒪᒪ Tᕼᕮ Sᗩᗰᕮ. Tᕼᕮᖇᕮ’S ᒍᑌST ᒪᕮSS Iᑎ IT.
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders EXF9L8J
ᗪᕮᗩᗪ ᗰᕮᑎ Tᕮᒪᒪ ᑎO TᗩᒪᕮS
Terug naar boven Ga naar beneden
 
{BREEDING} Sherrybarbeel & Salamanders
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Warrior Chat :: Cattalk-
Ga naar: