[RPG] ~Old Rome~



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 [RPG] ~Old Rome~

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Whiteshadow
Member
[RPG] ~Old Rome~ DPKsfdL
my name is jack... Jack black
53
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 17moons
Gender:
Rank:
Whiteshadow
BerichtOnderwerp: [RPG] ~Old Rome~   [RPG] ~Old Rome~ Icon_minitimewo 24 feb 2016 - 18:43

Verhaal


Index
Tags: RPG, Romeinse Rijk

Het is 46 v.C. Julius Caesar heeft zich tot de troon kunnen schoppen, met als doel Italië het machtigste land van de wereld te maken. Als opperbevelhebber van alle troepen in geheel Italië gaat hij de strijd aan met diens buurt landen. Zware veldslagen worden geleverd. Vele mannen verliezen hun levens, van beide partijen. Echter krijgt Caesar het toch voor elkaar: land na land gaat op de knieën voor het Romeinse rijk. Verslagen door het onverschrokken Romeinse leger. Hoewel het in het veld er goed aan toe gaat, gaat Rome eronder gebukt. Mannen en vrouwen moeten extra hard ploeteren voor hun centen. Zowel voedsel als materiaal word schaars, doordat het ingezet moet worden voor de oorlogen. De belastingen worden erdoor verhoogd. De armen worden armer, de rijken worden rijker. Steeds meer slaven worden aangevoerd. Mannen en vrouwen die gevangengenomen zijn nadat hun land zich over had gegeven. Het leven in Rome word opgesplitst. Behoort jouw character bij het rijkelui 's leven? Of moet hij/zij vechten om in leven te blijven? De keuze is aan jou.

♦.♦


[Splinter nieuw forum ;D]


[RPG] ~Old Rome~ 2mzbki8
[RPG] ~Old Rome~ W0qAlxR[RPG] ~Old Rome~ S61vl6p[RPG] ~Old Rome~ PS18GM0
this is what i meen:
Terug naar boven Ga naar beneden
Icy
Member
[RPG] ~Old Rome~ Mini
LAU
4006
Afwezig
EX ELITE LEADER
i am an outcast


CAT'S PROFILE
Age: 30 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Icy
BerichtOnderwerp: Re: [RPG] ~Old Rome~   [RPG] ~Old Rome~ Icon_minitimema 29 feb 2016 - 18:39

Ik vind het concept van dit forum zo leuk! Alleen de uitvoering ervan valt nogal tegen in my opinion.
Sommige kleuren (zoals de blauwe admin namen) passen niet bij de layout. De breedte van het forum kon ook gerust smaller zijn, nu moet ik als het ware bijna over de gehele lengte van mijn scherm lezen. Dat vind ik persoonlijk een beetje irriterend.

Dat ter zijde vind ik sommige dingen ook niet goed uitgedacht. Gaius Iulius Caesar heeft de 'troon', zeggen jullie. Hij was inderdaad wel een alleenheerser, maar geen monarch. We zitten op een soort overgang naar het keizerrijk, Caesar werd als dictator uitgeroepen door de Senaat (met doel de republiek te herstellen, niet gelukt tho). Ook vind ik zelf bij jullie korte inhoud het gebruik van 'Italië' niet treffend. We zitten ten tijde van het machtige Imperium Romanum, het doel was om een zo'n groot mogelijk rijk te verkrijgen. Als het aankomt op een zo'n groot beslagen deel van de geschiedenis als het Romeinse rijk dan zou ik toch zo veel mogelijk de juiste termen proberen te gebruiken.

+ Wat me meteen opviel: De rpg speelt zich af ten tijden van Caesar, en toch staat daar als gebied het Colosseum? Ik zou dit vervanger door iets als Brood & Spelen bijvoorbeeld, aangezien het Colosseum ten tijde van Caesar nog niet eens bestond. Het werd gebouwd op de gronden van de Domus Aurea na de grote brand die in Rome woedde ten tijden van Nero, 64 n.C.

Misschien dat ik er zo kritisch op ben omdat ik er zelf veel van weet, maar als je aan zo'n geschiedkundige rpg begint dan ben je best zo historisch mogelijk correct om de echtheid van je rpg te bewaren.


[RPG] ~Old Rome~ Vhsq4z
Terug naar boven Ga naar beneden
Whiteshadow
Member
[RPG] ~Old Rome~ DPKsfdL
my name is jack... Jack black
53
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 17moons
Gender:
Rank:
Whiteshadow
BerichtOnderwerp: Re: [RPG] ~Old Rome~   [RPG] ~Old Rome~ Icon_minitimema 29 feb 2016 - 19:32

We zijn heel blij en dankbaar met je Commentaar en je tips. ^.^
We zullen kijken om een paar dingen aan te passen ook. ;D


[RPG] ~Old Rome~ 2mzbki8
[RPG] ~Old Rome~ W0qAlxR[RPG] ~Old Rome~ S61vl6p[RPG] ~Old Rome~ PS18GM0
this is what i meen:
Terug naar boven Ga naar beneden
 
[RPG] ~Old Rome~
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Warrior Chat :: Affiliations-
Ga naar: