Light as a feather



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Light as a feather

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Stormflight
Member
Light as a feather DPKsfdL
Anonymous
523
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 31 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Stormflight
BerichtOnderwerp: Light as a feather   Light as a feather Icon_minitimezo 13 sep 2020 - 11:25

Stormflight
Het beloofde om nog een regenachtige dag te gaan worden. Stormflight richtte zijn blik naar de hemel en zag dat donkere wolken zich samen begonnen te trekken. Hij schatte dat het nog wel even ging duren voordat de echte bui los zou barsten, maar hij zou snel moeten zijn als hij nog op prooi wilde jagen voordat ze zich zouden gaan verschuilen in hun holen voor de regen. De kater rende het kamp uit en zocht een plekje op waar hij wist dat hij goed kon jagen rond deze tijd van het jaar. Hij boog licht door zijn poten en concentreerde zich op zijn omgeving, zijn lichaam laag tegen de grond en zijn staart slechts vederlicht de grond rakend. Het duurde niet lang eer dat hij zijn eerste prooi vond en na een knap staaltje sluipwerk wist hij de prooi te vangen. Hij begroef de prooi ergens dichtbij het kamp en rende weer verder, overwegend of hij naar de rivier zou gaan om te kijken of er zich wat vissen naar de oppervlakte durfden te begeven. Zijn poten bleken echter andere plannen te hebben en hij rende verder, genietend van de voor nu zachte wind dat door zijn vacht waaide. De kater keek op toen hij de vier eiken in de verte herkende. Hier had hij Nightpool ontmoet, nog niet zo lang geleden en lichtelijk nieuwsgierig zijnde liep hij verder. Het was ook op een regenachtige dag geweest dat hij de ThunderClanner had ontmoet en wie weet was de aardige warrior wel weer opzoek zijnde naar een schuilplaats. Een licht gevoel van teleurstelling kwam als een verrassing toen hij zag dat Nightpool er niet zat. Zijn zintuigen gaven echter wel aan dat er een andere kat op komst was en nieuwsgierig draaide hij lichtelijk zijn kopje, concluderend dat de kat uit de richting van het WindClan territorium kwam.



+ @Ashfeather
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashfeather
Member
Light as a feather DPKsfdL
Sofie
48
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 18 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Ashfeather
BerichtOnderwerp: Re: Light as a feather   Light as a feather Icon_minitimema 14 sep 2020 - 8:59

Ashfeather liep over de het Windclan territorium, het was helemaal stil afgezien van de harde wind die over de heide waaide. Het was al 3 moons geleden dat ze warrior was geworden, maar het voelde nog steeds gek om alleen over de heide te lopen zonder haar mentor. Haar mentor was er altijd geweest om haar te waarschuwen voor gevaar, haar te helpen met jagen en ze was haar enige vriend geweest in Ashfeathers apprentice tijd. Nu ze warrior was liep ze steeds vaker over de heide, gewoon een wandeling. Toen ze apprentice was had ze het daar veel te druk voor, altijd maar de Elders van prooi voorzien of eindeloze vecht trainingen. Als ze nu had gejaagd voor haar clan en een patrouille had gedaan was ze klaar met haar taakjes. De meeste van haar clan genoten, vooral de jongere warriors zoals zij maakte een praatje met elkaar of deden oefengevechten. Maar Ashfeather was erg onzeker en verlegen, waardoor ze bijna geen vrienden had. Ze maakte niet vaak een praatje met haar clangenoten en dus had ze veel tijd over. Ze liep graag alleen rond op de moorlands, soms liep ze naar de grenzen of naar de fourtrees, zoals nu. Ashfeather sprintte richting de fourtrees, ze voelde de wind door haar vacht blazen. Ashfeather was een van de snelste uit haar clan, maar ze was ook niet voor niets een windclan kat. Ze vertraagde toen ze aankwam bij de fourtrees, opeens zag ze een kater van Riverclan terriorium aan komen lopen. Zou hij haar gezien hebben? Ze liep rustig verder en hoopte maar dat de Riverclanner niet vijandig was.


Light as a feather Untitl10
Terug naar boven Ga naar beneden
Stormflight
Member
Light as a feather DPKsfdL
Anonymous
523
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 31 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Stormflight
BerichtOnderwerp: Re: Light as a feather   Light as a feather Icon_minitimedi 15 sep 2020 - 22:06

Stormflight
De komst van een zwarte kat die een zoete geur met zich meedroeg, toonde aan dat hij inderdaad gelijk had. Hij rook de geuren van konijn en heide; geuren die kenmerkend waren voor WindClan. Hij zag dat ze hem ook opmerkte en hij gaf een kort knikje in haar richting. Hij zag dat ze behoedzaam was en vroeg zich af of zijn uiterlijk werkelijk zo erg was als dat hij bijna dacht te zien in haar ogen. Ze was waarschijnlijk gewoon op haar hoede omdat hij van een andere Clan was; een reactie die hij misschien ook had gehad ware het niet dat hij zich erg op zijn gemak voelde op dit moment. De zwarte kattin kwam dichterbij en Stormflight merkte op dat ze jonger dan hem was. Een flink stuk jonger. Waarschijnlijk nog maar net warrior geworden, in elk geval niet erg lang. Stormflight zag dat haar blik nog altijd behoedzaam was toen ze naderde en lichtelijk geamuseerd krulden zijn mondhoeken zich omhoog. “Je mag rustig ademhalen,” zei hij op een plagerige toon tegen haar. “Ik doe je heus niks, hoor.” Hij liet zijn blik naar de eiken die boven hun uitstrekten glijden en knikte ernaar. “Hoe zou dat ook kunnen op zo’n heilige plek als deze? Al zou ik het willen, dan zou StarClan het me alsnog verbieden.” Niet dat hij het zou willen, maar dat punt terzijde.



Terug naar boven Ga naar beneden
Ashfeather
Member
Light as a feather DPKsfdL
Sofie
48
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 18 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Ashfeather
BerichtOnderwerp: Re: Light as a feather   Light as a feather Icon_minitimewo 16 sep 2020 - 15:25

Ashfeather zag de kat beter nu hij dichterbij was, ze wist nu zeker dat het een Riverclankat was. De grijze kater was veel groter en sterker dan haar, als ze in een gevecht terecht raakte zou ze niet veel kans maken. Maar wat nog het meeste opviel was de stinkende geur van vis, hoe overleefde de riverclanners dat? Een paar van haar clangenoten zouden een vette vis zeker niet weigeren, maar zij hield het bij konijnen. Nog steeds behoedzaam stond ze stil tegenover de kater, wie weet waar hij toe in staat was. De Riverclan kat glimlachte naar haar en begon te praten. Ashfeather was nu meer op haar gemak, de kat leek best vriendelijk en leek geen gevechten te willen. Hij maakte een opmerking over de fourtrees, ze was het met hem eens. Ook al was ze geen medicine cat, ze voelde zich altijd iets dichterbij de Starclan hier. Dichter bij de vrienden en familie die gestorven waren. Ze keek net iets te lang naar de sterrenhemel boven haar, toen ze opeens dacht aan de kat die naast hem stond, ze kon zich ten minste voorstellen. “Ja, het is een prachtig plek. Ik heet trouwens Ashfeather.” Vertelde ze hem met haar zachte stem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stormflight
Member
Light as a feather DPKsfdL
Anonymous
523
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 31 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Stormflight
BerichtOnderwerp: Re: Light as a feather   Light as a feather Icon_minitimezo 20 sep 2020 - 18:20

Stormflight
Stormflight richtte zijn blik naar de WindClan she-cat en zag dat ze naar de hemel keek, haar blik op eindeloos staande. Ze was duidelijk ergens anders met haar gedachten en Stormflight gaf haar beleefd de kans om zich weer tot het gesprek te richten. Waar ze ook aan het denken was, de gedachten waren persoonlijk en Stormflight was niet van plan om haar gedachtegang te onderbreken. Het duurde echter niet lang eer dat de WindClanner zich besefte dat hij er ook nog was en hij glimlachte toen ze een antwoord gaf op zijn woorden. Het deed hem goed dat ze zich nu meer op haar gemak leek te voelen dan daarnet. Als ze hem geen reden gaf om vijandig te zijn, dan hoefde zij en geen enkele kat naar zijn idee te vrezen voor agressieve uitspattingen langs zijn kant. Stormflight was sowieso een kat dat zelden agressief werd, al zou je aan zijn robuuste uiterlijk wel denken dat hij iemand was die veel aan vechten deed. Het waren echter de zware trainingen die hem zo gemaakt hadden; hij liet vaak genoeg met zijn attitude wel blijken dat hij niks kwaads in de zin had. De she-cat stelde zich voor als Ashfeather en Stormflight knikte haar vriendelijk toe. “Aangenaam om kennis met je te maken,” snorde hij. “Mijn naam is Stormflight.” Het leek hem overbodig om te zeggen van welke Clan hij was omdat die geur net zoals de geur van haar Clan bij haar wel rond hem heen zou hangen. “Had je even nood aan een break van je Clan?” vroeg hij aan haar, duidend op het feit dat ze hier was en niet op haar Clan territorium.


Terug naar boven Ga naar beneden
Ashfeather
Member
Light as a feather DPKsfdL
Sofie
48
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 18 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Ashfeather
BerichtOnderwerp: Re: Light as a feather   Light as a feather Icon_minitimedi 22 sep 2020 - 20:31

De robuuste kat knikte vriendelijk naar haar toen ze zich voorstelde, en vertelde daarna zijn naam, Stormflight. Ashfeather voelde zich nu meer op haar gemak bij de kater, maar was nog steeds verlegen zoals altijd. Er werd haar altijd verteld dat katten van andere clans niet te vertrouwen waren, maar zij dacht daar anders over. Waarom zou een kat van de Riverclan niet te vertrouwen zijn, en een van de Windclan wel, wat was het verschil? De volgende vraag van Stormflight verraste haar niet, ze had deze vraag aan zien komen. Ashfeather was slecht in praten over haar gevoelens, zeker tegenover totale vreemde katten. Maar deze kat leek echt naar haar te luisteren, dus waagde ze het er maar op, in liegen was ze ook verschrikkelijk. “Ik.. ik voelde me gewoon nogal alleen in het kamp, dus ik kwam hier, naar de plek van de Starclan.” Opeens besefte ze hoe stom dat moest klinken, in een kamp vol met katten was ze alleen en hier bij de Fourtrees waar amper een kat kwam niet? Maar het was wel waar, hier onder het zicht van de oude katten voelde ze zich minder eenzaam. “Sorry, ik wil je nergens mee lastig vallen...” Zij Ashfeather verlegen, dit was nou precies de reden dat ze bijna nooit met katten sprak, ze maakte altijd een rommeltje van het gesprek. Ze keek onzeker naar Stormflight, en toen snel weer naar de grond onder haar, zogenaamd geïnteresseerd in een bijzonder steentje, dat er niet eens was. Dit gesprek had ze alweer verprutst, waarom moest ze altijd zo doen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Stormflight
Member
Light as a feather DPKsfdL
Anonymous
523
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 31 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Stormflight
BerichtOnderwerp: Re: Light as a feather   Light as a feather Icon_minitimeza 26 sep 2020 - 20:29

Stormflight
Stormflight kon wel zeggen dat hij een paar interessante ontmoetingen had met katten van een andere Clan. Hij wist dat in de code stond dat hij vriendschappen met ze op mocht bouwen, maar dat hij niet mocht twijfelen in een gevecht aan welke kant hij stond. En hij dacht ook wel zeker dat hij dat kon toepassen als het nodig zou zijn en zijn Clan zou in een oorlog verkeren met één van de andere Clans waar hij al beginnende vriendschappen aan het opbouwen was, maar dat liet hem er echter niet over twijfelen om zijn hart te volgen en vriendelijk te zijn tegen diegenen die dat ook naar hem waren. Zijn blik gleed naar de WindClanner voor hem en een licht zorgelijke blik ontstond in zijn ogen toen hij zag dat ze twijfelde. Hij wachtte zwijgzaam af en kreeg niet veel later te horen waar ze mee zat. Stormflight knikte begrijpend. Hij wist niet zeker of hij er dieper in mocht zijn en of het een uitnodiging was, maar ook hier weer volgde hij gewoon zijn gevoel en glimlachte hij warm naar haar. “En waarom voel je je zo alleen in het kamp als ik vragen mag?” vroeg hij voorzichtig aan haar. Hij had dat gevoel eerlijk gezegd nooit gehad, maar dat kwam omdat hij zich altijd met van alles had beziggehouden en zich constant had geëngageerd in gesprekken met anderen. Hij grinnikte en schudde zijn kopje toen ze zich verontschuldigde. “Je valt me niet lastig,” zei hij op een warme toon tegen haar. “Ik zie er misschien niet zo uit, maar ik kan echt wel een luisterend oor bieden als iemand daar nood aan heeft.” Hoewel hij zelf niet zo goed was in het delen van zijn innerlijke gevoelens was hij wel goed in het luisteren naar anderen en hun advies geven van tijd tot tijd.


Terug naar boven Ga naar beneden
Ashfeather
Member
Light as a feather DPKsfdL
Sofie
48
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 18 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Ashfeather
BerichtOnderwerp: Re: Light as a feather   Light as a feather Icon_minitimema 28 sep 2020 - 19:40

Ashfeather was opgelucht nu ze hoorde dat Stormflight haar niet vervelend vond, maar was nog steeds bang om iets verkeerds te zeggen. Hij vertelde dat hij goed kon luisteren en klonk bijzonder vriendelijk. Voorzichtig keek de zwarte poes weer omhoog, en zag dat de kater naar haar glimlachte. Hij leek totaal niet boos over haar stomme opmerking, en vroeg juist verder over haar problemen. Ook al had ze Stormflight nog maar net ontmoet, hij was de enige kater die ze een beetje kon vertrouwen, dus begon ze maar verder te praten. Ze moest het toch aan iemand kwijt, en aangezien ze deze kater niet altijd om haar heen had was het de beste keuze. “Ik..ik heb gewoon niet erg veel vrienden, ik ben nogal op mezelf.” begon Ashfeather, en keek weer naar beneden, de Riverclanner aankijken was veel te eng. “Ik vindt het eng om met katten te praten, eigenlijk al sinds ik nog geen 3 manen oud was.” Duizenden gedachte vlogen door haar hoofd. Zou Stormflight haar raar vinden, mocht ze dit wel vertellen tegen een kat van een andere clan, en hoe zou hij reageren op haar zinnen? Verlegen gaf ze een lik aan haar poot, afwachtend op een antwoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stormflight
Member
Light as a feather DPKsfdL
Anonymous
523
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 31 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Stormflight
BerichtOnderwerp: Re: Light as a feather   Light as a feather Icon_minitimedi 29 sep 2020 - 21:48

Stormflight
Stormflight bleef de vriendelijke blik in zijn ogen behouden toen hij haar twijfelend van hem naar de grond zag kijken. Hij kon zien dat het een moeilijk onderwerp voor haar was en kon zich voorstellen dat ze zich er niet over open wilde stellen aan iemand die ze niet kende. Aan de andere kant… was het soms juist niet gemakkelijk om met iemand over je diepst emoties te praten die je niet kende juist omdat je diegene niet constant om je heen had hangen? Ashfeather bleek er ook zo over te denken; ze vertelde hem wat er aan de poot was en Stormflight hield zijn kopje scheef zodat hij aandachtig naar haar kon luisteren. Hij gaf een knikje op haar woorden en er verscheen een blik van begrip in zijn ogen. Ze deed hem denken aan Dawnkit. Zij vond het ook lastig om vriendjes te maken en Stormflight hoopte dat ze met zijn hulp een beetje meer uit haar schulp zou komen. Misschien kon hij Ashfeather ook al wel wat helpen met zijn advies, wie weet. “Het is oké om op jezelf te zijn,” begon hij. “Het leven binnen een Clan kan behoorlijk overweldigend zijn op sommige momenten en dan is het normaal dat je wat tijd voor jezelf nodig hebt om op adem te komen.” Hij pauzeerde even. “Wat het praten met je Clangenoten betreft: ik denk dat je net zoals nu gewoon de sprong moet wagen en zien hoe het uitdraait. Je zal altijd verschillende reacties van andere katten hebben en die kunnen weliswaar niet allemaal even positief zijn, maar zou het al niet fijn zijn als je katten zou ontmoeten die eventueel vrienden van je kunnen worden? Ik denk dat je het ook eng vond om mij aan te spreken, maar ik vind dat je het heel goed doet, hoor.” Hij glimlachte warm naar haar. “Ik denk dat je gewoon niet zo onzeker moet zijn. Ik ken je natuurlijk nog niet helemaal, maar ik denk echt wel dat je een leuke persoonlijkheid hebt, hoor.”


Terug naar boven Ga naar beneden
Ashfeather
Member
Light as a feather DPKsfdL
Sofie
48
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 18 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Ashfeather
BerichtOnderwerp: Re: Light as a feather   Light as a feather Icon_minitimezo 4 okt 2020 - 15:50

Ashfeather
Ashfeather luisterde aandachtig naar de woorden van Stormflight, en dacht er even over na. Op jezelf zijn is oké, dat is waar, dat hoorde ook bij haar persoonlijkheid. Maar altijd alleen zijn, dat was ook niet fijn, het was eenzaam. Maar alleen zijn op de momenten dat het clanleven haar te veel werd waren fijn, ook al vergde het soms veel wilskracht om niet voorgoed weg te gaan, om niet voorgoed te verdwijnen en op pad te gaan opzoek naar een nieuw leven. Over het volgende wat de kater zij twijfelde Ashfeather, misschien kon ze vrienden maken als ze praatte, maar de meeste waren pestkoppen, en verraders. Vroeger als kleine kitten had ze een beste vriend, maar toen er een paar gemene apprentices haar begonnen te pesten wilde haar beste vriend niets meer met toen nog Ashkit te maken hebben. Ze liet haar in de steek, om haar uiteindelijk zelf te pesten, sinds toen vertrouwde ze niemand meer. ’Mijn clan bevat alleen maar verraders, verraders en pestkoppen. Fluisterde ze bitter, maar nu ze erover na dacht waren er toch wel wat aardige katten. Misschien een paar aardige, maar niet veel...’ Ashfeather keek verlegen naar beneden toen Stormflight haar een compliment over haar persoonlijkheid gaf, ze kreeg nooit complimenten. Maar de poes was blij dat in ieder geval iemand haar aardig vond. ‘Dankje.. dankjewel, ook voor het goede advies.’ Nu wilde Ashfeather ook wel iets over de andere kater weten, dus begon ze onzeker een vraag, was het wel gepast om zomaar over iemands privéleven te vragen? ’Hoe gaat het eigenlijk met jou?’
Terug naar boven Ga naar beneden
Stormflight
Member
Light as a feather DPKsfdL
Anonymous
523
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 31 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Stormflight
BerichtOnderwerp: Re: Light as a feather   Light as a feather Icon_minitimema 5 okt 2020 - 15:22

Stormflight
Stormflight trok kort met zijn oortje toen ze op een bittere toon aangaf dat haar Clan alleen maar pestkoppen en verraders had. "Waarom denk je dat?" vroeg hij op een zachte toon. Het was niet per se zijn bedoeling om meer over haar leven binnen de Clan te weten te komen of eventuele zwaktes van WindClan te ontdekken, maar de bittere toon waarop ze het zei, toonde voor hem aan dat er echt veel meer was gebeurd dan een paar simpele woorden de tegen haar gezegd waren. "En helpt het misschien als je je al focust op die aardige katten?" ging hij door toen ze aangaf dat er ook aardige katten in haar Clan waren. Stormflight kon misschien niet met iedereen in zijn Clan even goed opschieten, maar hij had ook zeker geen pestkoppen of verraders in zijn Clan zitten. Tenminste toch niet naar zijn idee. En dus deed het hem weer afvragen waarom Ashfeather zo'n dingen zei. De kattin vroeg hoe het met hem ging en Stormflight merkte op dat zijn negatieve gevoelen als vanzelf afgesloten en weggestopt worden in een ver hoekje in zijn achterhoofd. Hoewel hij goed was in het luisteren naar anderen hun problemen en het advies geven aan hun was hij minder goed in praten over zijn eigen gevoelens. Het lag niet aan de kattin: zelfs met zijn eigen Clangenoten praatte hij er nauwelijks over en verborg hij zich achter een masker als hij zich echt slecht voelde. "Met mij gaat het prima," zei hij met een glimlach tegen haar. "Ik denk dat ik binnenkort voor de tweede keer mentor ga worden en hoewel leafbare voor de deur staat, gaat het goed met de Clan."


Terug naar boven Ga naar beneden
Ashfeather
Member
Light as a feather DPKsfdL
Sofie
48
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 18 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Ashfeather
BerichtOnderwerp: Re: Light as a feather   Light as a feather Icon_minitimeza 24 okt 2020 - 13:52

Ashfeather wist dat ze had overdreven, maar de katten die wel pestkoppen en veraders waren had ze nog steeds last van, ook al had ze geen contact meer met ze. 'Oh, gewoon, iets uit mijn jeugd... Niks ergs', vertelde ze verlegen, het was wel erg geweest, maar ze wilde niet dat de kater haar vond overdrijven, of een laffaard, of iets anders. Ze vond zelf dat ze wel laf was, ze durfde niet voor haar zelf op te komen, niet eens een gesprek met iemand uit haar jeugd aan te gaan.'Misschien wel.' Ashfeather klonk zekerder nu en knikte, ze kon het in ieder geval proberen, focussen op de aardige katten. Ze glimlachte en was blij om te horen dat het goed ging met Stormflight, in ieder geval beter dan met haar. Ze zou zelf nooit de verantwoordelijkheid van een apprentice op zich kunnen nemen, moest zij dan haar onhandige vechtbewegingen aan een jongere kat leren? Nooit van haar leven, jagen op de heides waren genoeg voor nu. Ergens was ze ook verdrietig om te horen dat iedereen blij was, het ging goed met iedereen, of zo leek het in ieder geval. 'Fijn dat het zo goed gaat', Zei Ashfeather vriendelijk, en ze meende het ook echt. 'En een apprentice, is dat niet veel werk? Ik denk niet dat ik ooit mentor zou kunnen zijn.'


Light as a feather Untitl10
Terug naar boven Ga naar beneden
Stormflight
Member
Light as a feather DPKsfdL
Anonymous
523
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 31 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Stormflight
BerichtOnderwerp: Re: Light as a feather   Light as a feather Icon_minitimezo 25 okt 2020 - 20:15

Stormflight
Hoewel er een zorgelijke frons ontstond op het gelaat van Stormflight toen ze refereerde naar haar jeugd zei hij niks en gaf hij enkel een knikje. Het was duidelijk haar wens om er niet over te spreken en Stormflight verwachtte half en half dat Ashfeather iemand was die wel zou spreken vanaf het moment dat alle twijfels haar te veel zouden worden. Als ze erover wilde praten, zou ze vanzelf wel komen en tot die tijd mocht hij haar niet te veel pushen, al voelde hij wel enige bezorgdheid over haar welzijn. Hij glimlachte bij haar vraag, al werd de frons iets dieper toen ze haar opmerking daarna maakte. “Het ligt een beetje aan de apprentice zelf,” zei hij op een eerlijke toon. “Elk karakter is natuurlijk anders, maar iemand die leergierig is en open-minded is, zal makkelijker zijn om op te leiden dan iemand die constant chagrijnig is en tegendraads doet. Ik denk dat je daar gewoon een beetje geluk in moet hebben en vooral je gevoel moet volgen. En het durven zeggen als je iets niet oké vindt.” Zijn blik gleed kort naar haar. Hij had zo het idee dat dat bij haar wel eens een dingetje kon zijn: dat ze het niet goed aan durfde te geven wanneer ze iets écht niet oké vond. “En ik denk dat je jezelf niet te vlug mag afschrijven, Ashfeather,” zei hij op een kalme, bemoedigende toon tegen haar. “Je bent nog maar net warrior geworden en het is normaal dat je twijfels hebt. Zelfs als je je warriornaam verdiend hebt, wil dat nog niet zeggen dat je klaar bent met leren. En je zal fouten maken in het begin en het zal moeilijk zijn, maar dat is geen reden om het al op te geven voordat je het geprobeerd hebt.” Hij glimlachte warm naar haar. “Ik denk dat jij net zo veel kans maakt om een goede mentor te zijn als iedereen,” zei hij naar waarheid, haar een knikje gevend. Ze moest gewoon wat minder onzeker zijn en wat meer in haarzelf geloven, al was dat natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar ja, was er ook maar iets in het leven makkelijk?


Terug naar boven Ga naar beneden
Ashfeather
Member
Light as a feather DPKsfdL
Sofie
48
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 18 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Ashfeather
BerichtOnderwerp: Re: Light as a feather   Light as a feather Icon_minitimeza 31 okt 2020 - 18:42

Ashfeather schreef:
Ashfeather
Ashfeather knikte toen Stormflight haar vraag beantwoorde. Niet iedere apprentice was dus vervelend, er waren ook leergierige en vrolijke apprentices. Misschien kon ze dus toch ooit mentor worden, maar nu nog niet. Wie weet kreeg ze wel chagrijnige apprentice toegewezen, en dan moest ze met de leider praten over een andere, iets wat ze zeker weten niet kon. 'Misschien over een paar manen. Hoe is jouw apprentice eigenlijk?' Het was fijn om te leren voordat ze ook echt eentje moest nemen, want ooit zou ze mentor moeten worden, anders ging ze achterlopen met de rest van haar clangenoten. Ze luisterde aandachtig verder toen de kater haar vertelde niet zo moest afschrijven, en in haar zelf moest geloven. Maar hoe dan, ze was gewoon niet goed in een hele hoop dingen, niet zo goed als haar leeftijdsgenoten. Ashfeather bedacht opeens dat ze nu precies aan het doen was wat Stormflight haar vertelde niet te doen, haar zelf niet zo naar beneden halen. Waarom was het zo lastig? 'Ja... ik ga het proberen.' Ze kon nog net de woorden "Fouten maak ik genoeg inslikken", en glimlachte naar de vriendelijke kater. 'Alweer dankjewel', zei ze zachtjes, en was blij deze kater ontmoet te hebben. Zijn advies had haar nu al geholpen, en hij was nog vriendelijker tegen haar dan een paar clangenoten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Stormflight
Member
Light as a feather DPKsfdL
Anonymous
523
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 31 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Stormflight
BerichtOnderwerp: Re: Light as a feather   Light as a feather Icon_minitimezo 1 nov 2020 - 19:39

Stormflight
Stormflight gaf een vastberaden knikje. “Je moet er geen tijd op plakken, daar word je alleen maar zenuwachtig van. Als je voelt dat je er klaar voor bent, dan komt alles wel vanzelf,” stelde hij haar gerust. Een warme glimlach ontstond om zijn lippen toen Ashfeather vroeg hoe Aurorapaw was. “Ze is enthousiast, leergierig en weet verrassend snel alle trucjes die ik haar leer toe te passen en om te zetten naar haar eigen techniek,” zei hij op een warme toon. Hij liet maar achterwege dat ze bang was voor water: dat was iets tussen hem en zijn apprentice en daar had zelfs deze vriendelijke kat van WindClan niks mee te maken. Het was niet fijn als anderen vertelden over je angsten zonder dat je daar toestemming voor had gegeven en dit was een probleem dat Stormflight in alle rust met Aurorapaw aan wilde pakken zonder dat anderen er te veel van zouden weten. Ashfeather bedankte hem voor zijn advies en Stormflight glimlachte warm naar haar. “Je hoeft me niet te bedanken, ik doe het graag,” verzekerde hij haar en gaf haar een klein knipoogje. “Ik ben blij als ik anderen kan helpen door advies te geven, zelfs als ze niet in mijn Clan zitten.” Hij glimlachte naar haar. “Het is een goed ding dat de code ons nooit verboden heeft om vriendschappen te sluiten buiten onze Clan.” Wat betekende dat hij haar wel vaker advies kon geven als ze dat wilde. Over het feit dat hij haar misschien ooit op het strijdveld terug zou ontmoeten, dacht hij nog maar niet te veel na.


Terug naar boven Ga naar beneden
 
Light as a feather
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: Other Territory :: Fourtrees-
Ga naar: