[Crystalstar] As I slowly descent further down



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 [Crystalstar] As I slowly descent further down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
Seamist
Member
[Crystalstar] As I slowly descent further down DPKsfdL
Babs
432

CAT'S PROFILE
Age: 30 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Seamist
BerichtOnderwerp: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimedo 17 jun 2021 - 23:43

A darker dream with no ending
De nachten waren lang geweest met Arcticwolf. Zijn bedoelingen waren duidelijk geweest en zijzelf had er een uitkomst in gezien, ondanks dat het elke keer haar hart meer versteende. Hoeveel van jezelf kon je weggeven totdat je niet meer over was? Wogen de kosten dan nog tegen de baten op? Seamist wist niet meer wat de huidige balans was, enkel dat ze ermee moest leven.

Ze hoefde niet naar een medicine cat om de veranderingen in haar lichaam op te merken. Ze wist het nog van de vorige keer. Met haar slanke lichaam was de minste zwelling al duidelijk. Nu was het slechts een kwestie van het laatste risico afdekken, degene met ogen overal ervan verzekeren dat er geen vreemd bloed meer wortelde in deze clan. Dat ze de partner was van Arcticwolf. Dat ze zelfs dit had gegeven om haar loyaliteit te bewijzen, hoe erg het haar ook diep van binnen onrust gaf. Ze voelde stress alweer aan haar hakken bijten zoals de vorige keer, maar ze was ouder geworden en verbetener. Ze probeerde alle stukken dit keer bijeen te houden.

"Crystalstar?"

All I know is, I'm lost
And I'm counting the cost




Laatst aangepast door Seamist op di 22 jun 2021 - 21:39; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Crystalstar
Moderator
[Crystalstar] As I slowly descent further down E81821599b4a262322df0bc2a3a71937
Bo3
1545
Actief
Everything is sacrificable for the greater good.

CAT'S PROFILE
Age: 74 moons || 5 lives
Gender: She-cat ♀
Rank: Leader
Crystalstar
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimedo 17 jun 2021 - 23:59


Misschien was Seamist ouder en verbetener, maar degene die ze tegenover zich kreeg had een verbittering doorgemaakt waar je maar moeilijk van terugkeerde. Het zou nog een zwaar karwei worden om een goed gesprek uit Crystalstar te krijgen.

Deze keer was ze alleen in het den, Smokegaze was nergens te bekennen. Ze had het de laatste tijd moeilijk gevonden om nog met een ander in hetzelfde nest te slapen, en sommige avonden vroeg ze haar mate dan ook om haar wat ruimte te geven. Gelukkig had ze de liefste partner in het hele woud, en leek hij het te begrijpen. Toen de veelkleurige gedaante in opening van haar den verscheen richtte Crystalstar haar ogen omhoog. Ze was goed verzorgd, haar vacht glansde en haar staart lag netjes rond haar poten. En toch was er iets mis. De leader had weinig willen eten na het incident, en haar gebrekkige dieet had haar met een ingevallen gelaat achtergelaten, die een schaduw over haar gewoonlijke knapheid wierp. "Seamist." Mauwde ze zachtjes, bijna statisch. "Kom binnen." Dwong ze zichzelf erachteraan te plakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Seamist
Member
[Crystalstar] As I slowly descent further down DPKsfdL
Babs
432

CAT'S PROFILE
Age: 30 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Seamist
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimevr 18 jun 2021 - 0:17

A darker dream with no ending
De sfeer was anders in de den terwijl ze naar binnen stapte. Bedrukkender. Crystalstar had duidelijk geleden onder het verlies van haar jongste kind. Seamist kon ergens wel empathie opbrengen tegenover de harde clanleider. Het verlies van Morningkit sneed elke dag nog steeds in haar hart. Geen enkele moeder moest haar kinderen verliezen.

Maar alsnog voelde het dubbel, nadat Crystalstar haar in deze moeilijke positie gemanoeuvreerd had. De positie waar ze nu in stond. De positie om zich te moeten bewijzen en weer een bijdrage te leveren aan Riverclan. Ze stapte naar voren en boog haar hoofd respectvol naar de clanleider. "Ik kom hier om te informeren dat Arcticwolf en ik kittens verwachten." Ondanks dat ze het met elke opgewektheid van de wereld probeerde te brengen, kon ze het niet helpen dat haar toon nog steeds wat vlak was. Ze probeerde zo hard om zich te verheugen op dit nest en ze welkom te laten voelen, maar er viel elke keer enkel een leegte in haar maag wanneer ze dit probeerde. Dit nest was noodzaak, geen liefde. En ondanks dat ze overliep van liefde voor Brackenpaw en Amberpaw, en Tidepaw en Dimpaw aan de andere kant van de grens, spookte de angst door haar hoofd of ze ooit van dit nest zou kunnen houden. Nu deelde de angst echter de ruimte met onrust voor Crystalstar's reactie, zij die net een kind verloren was. En ondanks dat het gebruikelijk was de leider op de hoogte te stellen, voelde ze zich momenteel niet veilig.


All I know is, I'm lost
And I'm counting the cost


Terug naar boven Ga naar beneden
Crystalstar
Moderator
[Crystalstar] As I slowly descent further down E81821599b4a262322df0bc2a3a71937
Bo3
1545
Actief
Everything is sacrificable for the greater good.

CAT'S PROFILE
Age: 74 moons || 5 lives
Gender: She-cat ♀
Rank: Leader
Crystalstar
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimevr 18 jun 2021 - 0:35

Het was noodzakelijk geweest om Seamist over te leveren aan Arcticwolf. Crystalstar zou er altijd bij blijven dat dat het beste was geweest voor de jonge kattin. Anders had ze haar moeten verbannen. Daarbij wilde ze Arcticwolf tevreden houden, hij had teveel voor haar gedaan om aan de kant te worden geschoven. Desondanks wist de leader hoe het tussen de partners zat, als er al liefde was, was die eenzijdig.

Een frons verscheen op haar gezicht toen Seamist het nieuws bracht. Dat kon er nog wel bij. Zij verloor haar kitten, en dit stel werd met een nestje opgescheept. Haar stilte duurde net iets te lang, een moment waarin ze het gezicht van Seamist goed bestudeerde en nadacht. Iets in haar wilde de kattin pijn doen, enkel om het feit dat zij, de verrader, wel gezegend leek. Maar was het wel een zegen, als ze het van hém moest ontvangen. Crystalstar kon zich niet voorstellen hoe hun nachten samen waren. "Goed werk, dat zal de laatste twijfels wel uitdoven, denk je niet?" Alsof zij niet doorhad waar dit om ging. Alsof zij geloofde dat Seamist Arcticwolf naar binnen liet omdat ze zo graag meer kittens wilde. Het ging allemaal om bewijzen, aan haar mate, en aan haar leader. "Ik hoop dat je je op ze verheugd." Dat laatste zei ze met zoveel zakelijkheid dat de boodschap compleet omgekeerd werd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Seamist
Member
[Crystalstar] As I slowly descent further down DPKsfdL
Babs
432

CAT'S PROFILE
Age: 30 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Seamist
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimevr 18 jun 2021 - 0:44

A darker dream with no ending
Ze wist niet precies wat voor reactie ze had verwacht van Crystalstar, maar dit was het niet. De woorden waren zakelijk, praktisch. Bijna tegen het koele af. Even moest ze de neiging weerstaan om tegen de kattin tegenover haar te schreeuwen. Ze had alles gegeven aan Riverclan om zich terug te bewijzen, meer kon ze niet.

Maar in plaats daarvan trok er een schaduw over haar gezicht heen, terwijl het laatste beetje emotie in haar ogen als een eenzaam flakkerend vlammetje uitdoofde. Soms ging je ergens in met verwachtingen. Seamist wist niet wat haar verwachtingen waren, maar na alle vertrouwelijke gesprekken die ze met de clanleider had gevoerd, was dit het niet. Ze trok haar emoties dan ook weer terug, zoals ze de laatste tijd al zo vaak had moeten leren. "Ze zullen Riverclan trots maken," reageerde ze op de woorden van de clanleider.

All I know is, I'm lost
And I'm counting the cost


Terug naar boven Ga naar beneden
Crystalstar
Moderator
[Crystalstar] As I slowly descent further down E81821599b4a262322df0bc2a3a71937
Bo3
1545
Actief
Everything is sacrificable for the greater good.

CAT'S PROFILE
Age: 74 moons || 5 lives
Gender: She-cat ♀
Rank: Leader
Crystalstar
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimevr 18 jun 2021 - 0:56

Wat had ze kunnen verwachten na die woorden? Wat had ze gehoopt te horen? Had ze Seamist boos willen hebben, gewild dat ze begon te schreeuwen, zodat ze haar erop kon wijzen wie wie beschermde? Misschien was dat het inderdaad, of misschien had ze gewoon niet de kracht kunnen opbrengen om de ander een waardige reactie te zijn. Hoe het ook zij, Crystalstar was niet blij met het totale gebrek aan emoties dat Seamist toonde.

"Daar ben ik zeker van.. En gefeliciteerd, ik hoop dat dit een overwinning is. Op welke manier dan ook." Antwoordde ze op een wat zachtere toon. Het was geen schaamte die haar vulde, meer een soort leegte. Maar ze wilde ergens niet dat Seamist haar zou haten, of zou vrezen. "Je bent eerder moeder geworden, dus ik ben bang dat ik je weinig te bieden heb met mijn ervaringen." Vervolgde ze, proberend iets van gemeenschap in het gesprek te brengen. In plaats daarvan werd ze alleen maar nog meer aan verlies herinnerd, en bijna brak Crystalstar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Seamist
Member
[Crystalstar] As I slowly descent further down DPKsfdL
Babs
432

CAT'S PROFILE
Age: 30 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Seamist
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimevr 18 jun 2021 - 9:14

A darker dream with no ending
Crystalstar's toon verzachtte en ergens, ergens hoopte Seamist dat het gedrag van de clanleider te wijten was aan haar verschrikkelijke verlies. Toch kon ze haar gevoelens niet verdrukken die door haar heen gingen als een donkere onderstroom.

Ze voelde zich verraden en in de steek gelaten door haar clanleider.

De felicitaties van Crystalstar deden haar vrij weinig. Ze was eerder moeder geworden, perongeluk, maar ze had van die kittens gehouden. Dit keer.. Er zat niks van liefde bij, enkel een bittere noodzaak. Ze had haar eigen lichaam weggegeven in ruil voor veiligheid, om enkel een koude reactie te krijgen. Een noodzaak waar Crystalstar ook van geweten had, die Crystalstar wat haar betrof zelfs in de poot gespeeld had. Immers was Arcticwolf zo close met Crystalstar... Toch kon ze alle bijtende reacties binnenhouden. Ze was er beter in geworden. Dat was veiliger rond Arcticwolf en helemaal veiliger rond de clanleider. Want ondanks alles, wilde Seamist haar thuis behouden. Dat was het laatste wat ze nog overhad na alles wat ze verloren was. Ze neeg haar kop naar de clanleider. "Dank u," reageerde ze. Er was hier geen overwinning te bespeuren, de enige winnaars waren Crystalstar en Arcticwolf op dit vlak. En de grootste verliezers de kinderen waarvoor ze momenteel nog geen sprankje liefde voelde.

Ze wist niet waarvoor ze hier verder nog was. Misschien had ze gehoopt op medeleven, of een verzekering voor de toekomst, maar geen van allen had ze gevonden en misschien was dat ook wel dwaas. Misschien had ze zelfs wel gehoopt om getroost te worden, maar ook dat was dwaas. Ze was immers allang geen kind meer en de laatste keer dat ze troost had gevonden was bij Settleddust, wie haar waarschijnlijk ook nu haatte. Misschien was dat maar beter. Ze wist zelf ook niet wat ze voor de kater meer voelde. Dat was effectief geknakt. Misschien voelde ze zich in deze wirwar ook wel zelfs door hem verraden. Hij was deputy van Shadowclan, en meteen was zijn reputatie belangrijker dan zij, hij leefde zijn leven zonder dat elke stap als verraad gezien kon worden, terwijl zij hier zwanger rondliep van een kater waar ze niet van hield, met een clanleider die ze niet kon vertrouwen, in een relatie waar ze met elke stap die ze zette moest oppassen. "Dan zal ik u verder alleen laten." Zoveel raasde door haar kop heen, zo weinig kwam eruit. Maar, wat Seamist betrof was er was niks meer om over te praten.

All I know is, I'm lost
And I'm counting the cost


Terug naar boven Ga naar beneden
Crystalstar
Moderator
[Crystalstar] As I slowly descent further down E81821599b4a262322df0bc2a3a71937
Bo3
1545
Actief
Everything is sacrificable for the greater good.

CAT'S PROFILE
Age: 74 moons || 5 lives
Gender: She-cat ♀
Rank: Leader
Crystalstar
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimevr 18 jun 2021 - 10:41


Nu moest ze kiezen. Als ze Seamist weg liet lopen zou dat het einde zijn van de kans op een vriendelijke relatie tussen de twee. Dan zou de herinnering van haar koude reactie op het nieuws van kittens hetgeen zijn dat de ander met haar associeerde. Als ze nog verder praatte bestond de kans dat ze teveel medeleven voor Seamist zou gaan voelen, wat nog gevaarlijk kon zijn. Ze zou nu een keuze moeten maken, voordat de kattin haar den uit was.

"Seamist." Sprak ze zachtjes. Ze had pas met Settleddust gepraat, en toen had ze gezegd dat Seamist een kattin was met haar hart op de juiste plek, hoewel dat hart misschien een beetje te zacht was. "Het spijt me dat je niet van je mate kunt houden, en dat je toch bij hem moet blijven."
Ze zuchtte diep, spijt vertonen was niet haar sterkste punt. "Je moest het voor me doen. Anders had ik geen andere keus dan je verbannen. Je bent sterk geweest, je hebt de clan ver voor jezelf gezet. En daarvoor bedank ik je." Haar groene ogen vonden die van Seamist. "Ik ben te vertrouwen, en jij en de kittens vallen onder mijn bescherming, zoals iedere kat in Riverclan."
Terug naar boven Ga naar beneden
Seamist
Member
[Crystalstar] As I slowly descent further down DPKsfdL
Babs
432

CAT'S PROFILE
Age: 30 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Seamist
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimevr 18 jun 2021 - 11:56

A darker dream with no ending
Ze had zich afgewend van Crystalstar, klaar om de den alweer uit te lopen met een verbitterde smaak in haar mond. Wat had ze ook anders verwacht? Dit was de kattin die ingestemd had om Settleddust te laten afslachten door honden, die Arcticwolf's gedrag faciliteerde, die hem zijn gang liet gaan met haar toestemming. Misschien dat ze het op sommige punten had kunnen vergeten, maar hier, in deze donkere den, was het Seamist helder.

De plotselinge stem van Crystalstar liet haar over haar schouder kijken. Seamist maakte, ondanks dat ze zich rot voelde, pas op de plaats en draaide zich weer half richting Crystalstar. Een deur stond op een kier, niet dichtgeslagen, maar ook zeker veel verder gesloten dan dat hij was voor ze de den in stapte. De woorden van Crystalstar waren verzachtend, als herbs voor een etterende wond. Maar desondanks vond Seamist geen vrede in ze. Ze voelde tranen achter haar ogen prikken, maar weigerde ze te laten gaan. Ze hadden het nooit over verbannen gehad, maar de implicatie was altijd duidelijk geweest. De kaarten lagen nu in ieder geval eerlijk op tafel.

Ze had momenteel geen woorden, ze wist niet wat ze nog kwijt moest aan Crystalstar. In ieder geval geen bedankt, want ze voelde zich alles behalve dankbaar. Ze bleef verder ook vooral hangen op het onderdeel 'vertrouwen'. Vertrouwen was iets wat je kon opbouwen en razendsnel weer afbrak. Ze had Settleddust vertrouwd, ze had Arcticwolf vertrouwd. Beiden waren dat vertrouwen niet waard geweest. Nu vroeg een andere macht in haar leven om onderdeel van een spel te zijn. Hoe erg ze ook haar best deed, haar ogen glommen vochtig terwijl ze sprak. "Ik ben blij met de belofte om bescherming," reageerde ze op de woorden. De bescherming waar het telde zou er niet zijn, Crystalstar zou nooit haar beschermen tegenover Arcticwolf, dat had ze nooit gedaan. "Ik hoop dat hoe ik Riverclan zie nu buiten twijfel staat."
All I know is, I'm lost
And I'm counting the cost


Terug naar boven Ga naar beneden
Crystalstar
Moderator
[Crystalstar] As I slowly descent further down E81821599b4a262322df0bc2a3a71937
Bo3
1545
Actief
Everything is sacrificable for the greater good.

CAT'S PROFILE
Age: 74 moons || 5 lives
Gender: She-cat ♀
Rank: Leader
Crystalstar
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimevr 18 jun 2021 - 23:08

Wat zou zij hebben gedaan als ze in Seamist's situatie had gezeten? Als ze jonge en verliefd was geweest. Zou ze hebben toegegeven aan de kater, en dit alles geriskeerd hebben? Crystalstar wilde graag geloven van niet, maar iets in haar was niet zo zeker. Ze had jonge, vurige liefde gekend, en wist dat er maar weinig was wat daar tegenop had kunnen wegen. Maar toch moest ze hard zijn, want regels waren regels. Zij was de leider die haar clan's eer moest bewaken, en haar Starclan's gratie moest behouden, en daar pasten geen interclanse relaties bij.

"Riverclan zal nooit weten wat er gebeurd is, of waar je kittens vandaan komen. Als Arcticwolf zijn mond voorbij praat, zullen de gevolgen voor hem niet lichter zijn dan voor jou." Dat was alles wat ze Seamist te bieden had, dan en bescherming. Ze kon haar moeilijk het leven teruggeven waar ze naar verlangde, en nog minder kon ze haar Settleddust geven. Ze zuchtte en liep op Seamist toe. Ergens was ze bang dat die terug zou deinzen voor haar aanraking. Voorzichtig wreef ze haar wang tegen die van de andere kattin. "Ik weet dat je me haat, of in ieder geval dat je bang voor me bent. Maar ik wil je echt het beste geven." Zou ze het vertellen? Dat kon wel iets van vrede scheppen, of misschien bracht het juist meer onrust met zich mee. Crystalstar besloot dat het het risico waard was. "Ik heb Settleddust gezien, en gesproken. Hij wilde niet veel zeggen, maar hij lijkt me redelijk. Ik heb hem aangeboden Brackenpaw een keer te zien, zonder dat hij er van wist. Maar hij weigerde, om het de jongen niet moeilijker te maken. Hij is een goede kat, en jij ook." Dat was meer dan ze had willen zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Seamist
Member
[Crystalstar] As I slowly descent further down DPKsfdL
Babs
432

CAT'S PROFILE
Age: 30 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Seamist
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimevr 18 jun 2021 - 23:43

A darker dream with no ending
Had Crystalstar een keuze in dit geval? Seamist wist het niet zeker. Misschien dat Crystalstar de keuze had gehad om er wat zachter mee om te gaan. Seamist had dat in ieder geval gedaan. Maar Seamist had altijd een zacht hart gehad en was daarom ook niet geschikt voor het clanleider zijn. Ze zou iedereen willen vergeven en zich mee laten slepen door emoties. En dat was nou net exact wat je niet moest doen als een clanleider.

Ze werd uit haar gedachtenstroom gerukt toen Crystalstar dichterbij stapte en automatisch stapte Seamist achteruit voor de clanleider. Het intimiderende aura wat ze altijd van Crystalstar af voelde komen was daar al voldoende voor, ondanks dat de Clanleider ondertussen niet meer dan redelijk was. De tortie kattin bevroor bij de aanraking, die zo zacht en vriendelijk was dat ze moeite had om hem in het begin te begrijpen. De laatste echt vriendelijk voelende aanraking, had ze van Settleddust gehad. Uiteindelijk leunde ze iets mee met Crystalstar's kop en het gevecht dat ze zo hard gevochten had verloor ze. Langzaam begonnen de tranen over haar wangen te lopen. Toen ze nog hard probeerde te zijn tegen Crystalstar wilde het, maar nu had de clanleider barsten geslagen in deze muur. En dat was genoeg geweest.

"Ik.. haat je niet," prevelde ze zachtjes. Ze meende het. Ze haatte Crystalstar niet, nog niet. Ze wist vooral niet wat ze aan de kattin had. "Ik wil mijn thuis niet kwijtraken.. en ik ben zo moe van op m'n hoede zijn." Ze hadden ooit afgesproken om eerlijk te zijn en zo nu en dan, als ze zich veiliger voelde, durfde ze zich ook aan die afspraak te houden. Maar ze viel prompt stil bij de woorden van Crystalstar. Een mix van emoties ging over haar gezicht, om vervolgens weg te spoelen in een gevoel van leegte. "Wellicht." Het had allemaal ooit zo anders kunnen zijn. "Als hij zijn zus achterna was gegaan, was het misschien ook allemaal anders geweest. Maar toen hij de deputy positie had gekregen, was deze al belangrijker dan ik was, dan dat onze kinderen waren." Een vlaag van bitterheid kwam in haar stem, waarna ze haar kop schudde. Ze wilde geen oude wonden meer open rijten. Probeerde Crystalstar nog te testen welke emoties ze nog voelde voor Settleddust?"Maar dat is allemaal niet meer van belang."
All I know is, I'm lost
And I'm counting the cost


Terug naar boven Ga naar beneden
Crystalstar
Moderator
[Crystalstar] As I slowly descent further down E81821599b4a262322df0bc2a3a71937
Bo3
1545
Actief
Everything is sacrificable for the greater good.

CAT'S PROFILE
Age: 74 moons || 5 lives
Gender: She-cat ♀
Rank: Leader
Crystalstar
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimezo 20 jun 2021 - 23:12


Of het wijs was geweest om over Settleddust te beginnen durfde Crystalstar niet te zeggen. Misschien werd het gezien als nog een wrede test, waarmee ze het laatste beetje twijfel uit Seamist wilde zuigen. Maar dat was niet wat het geweest was. Sinds de dood van haar Shellkit had ze veel over zichzelf opnieuw moeten overdenken. Hoewel Crystalstar wist dat ze trouw moest blijven aan Starclan en diens regels, en dat ze dat alleen kon doen als ze veel van haar harde persoonlijkheid behield, had ze ook ingezien dat er uitzonderingen konden bestaan.

Seamist zwoer in ieder geval dat ze haar leader niet haatte, wat in ieder geval een kleine overwinning was. Deze keer liet Crystalstar haar helemaal uitpraten voordat ze weer een opmerking maakte. Geduldig luisterde ze, en ze begreep het. Ze dacht zelfs dat ze iets van verzachting kon bieden. "Toen ik deputy werd moest ik veel achterlaten, en toen ik leader werd nog meer. Ik heb dierbaren moeten kwetsen en heb er niet zoveel voor mijn kinderen kunnen zijn als ik had gehoopt, hoeveel ik ook van hen hielt." Begon ze, terwijl ze opnieuw haar wang langs die van de ander wreef en haar nu ook de langzame strelingen van het sharing tongues ritueel gaf. Ze probeerde troost te bieden op de enige manier die ze kende: door haar warmte te delen en een verhaal te vertellen. "Settleddust zal nog meer opgegeven moeten hebben, zeker met de clan die hij voor zijn kiezen gekregen heeft. Hij heeft tegen zijn eigen wil in moeten kiezen voor zijn clan boven zijn dierbaren, en die keuze zal veel veranderd hebben." Met een tedere beweging droogde ze Seamist's gezicht en keek ze haar van veel dichterbij aan. "Ik ben nooit helemaal hersteld van de verandering, vrienden onderhouden is me de afgelopen moons niet gelukt. Maar ik ben er in alles voor mijn clan. En dat is wat Settleddust ook heeft moeten zijn." Ze glimlachte een verdrietige glimlach. Er waren zeker tijden dat ze zich eenzaam aan de top voelde, zelfs omringd door tientallen anderen. Door haar attitude waren er maar weinig die het aandurfden om haar écht te benaderen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Seamist
Member
[Crystalstar] As I slowly descent further down DPKsfdL
Babs
432

CAT'S PROFILE
Age: 30 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Seamist
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimezo 20 jun 2021 - 23:30

A darker dream with no ending
Seamist leunde tegen Crystalstar aan toen deze haar begon te wassen. Eventjes liet ze de tranen gaan, als een eindeloze stroom. Het was verdrietig, maar ook fijn om alle spanning er letterlijk uit te laten gaan, om even van de eierschalen af te stappen waar ze op liep. Toen de ergste vloed geweest was, werd ze weer wat rustiger. Ze boog zich naar voren en begon zachtjes haar tong over de schouder van Crystalstar te raspen, wat vuil uit de al nette pels van de poes wassend. Het was rustgevend en fijn om hier met Crystalstar te staan, al intimideerde de clanleider haar eindeloos.

Ze trok haar hoofd weer terug om naar de laatste woorden van Crystalstar te luisteren. Met een trieste blik keek ze Crystalstar aan. Ze dacht niet alleen aan Settleddust bij de woorden, maar ook aan hoe Crystalstar het gehad moest hebben onder deze façade van een ijzeren vrouw. "Iedereen moet offers brengen.." murmelde ze, "Maar toen ik daar die nacht stond en hij me afwendde, heb ik me nog nooit zo alleen gevoeld. Maar het was daarna zo makkelijk.. een paar fluisteringen over de grens, even nieuws overbrengen.. Het was dwaas," ze schudde haar hoofd stilletjes, waarna ze zocht naar haar volgende woorden. Ze wilde Crystalstar laten weten dat het niet alleen om Seamist ging, dat ze ook zeker meevoelde voor de clanleider, die na al deze ellende nog steeds geduld wist op te brengen. Ze haalde eventjes diep adem.

"En ondanks dat we misschien niet op een hele goede voet gestart zijn.. weet dat ik heel veel respect ervoor heb hoe je de clan op de been houdt." Daar hoorden harde beslissingen bij. Seamist wist het maar al te goed, ze was er zelf immers het slachtoffer van geworden van deze harde beslissingen. Haar ogen werden wat mistiger terwijl de woorden op haar tong lagen die ze nooit met iemand gedeeld had naast de aanwezigen van die nacht. "Het spijt me ook wat je overkomen is.. Starclan zag die nacht een kans om een kind van me af te nemen.. een perfect, prachtig meisje," haar stem hakkelde, bijna brekend, maar ze ploeterde voort, "en ik weet dat geen enkel woord het beter zal maken.. Maar als je ooit wil praten.. Ik weet hoe het voelt." Haar stem was niet meer dan een murmeling en ergens vroeg ze af of ze haar plaats vergat. Maar toch, diep in haar hart wilde ze Crystalstar deze steun bieden. Ze was immers ook een moeder.
All I know is, I'm lost
And I'm counting the cost


Terug naar boven Ga naar beneden
Crystalstar
Moderator
[Crystalstar] As I slowly descent further down E81821599b4a262322df0bc2a3a71937
Bo3
1545
Actief
Everything is sacrificable for the greater good.

CAT'S PROFILE
Age: 74 moons || 5 lives
Gender: She-cat ♀
Rank: Leader
Crystalstar
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimema 21 jun 2021 - 22:56

Het was een vreemd gegeven: ze wilde Seamist beschermen in de situatie die zij zelf voor een groot deel had opgebouwd. Nu ze hier zat, zo persoonlijk, kon ze alleen maar met een akelig gevoel denken aan wat ze de jonge kattin had aangedaan. Ze kon zich niet voorstellen dat de nacht dat deze kittens werden verwekt ook maar een beetje plezierig was geweest voor Seamist. Over het verhaal over Settleddust had ze niet veel meer te zeggen. Ze had een goed idee over wat er gebeurd was, en ze wilde Seamist ergens ook de kans geven er zelf mee te dealen, zeker als ze hem had afgezworen.

Maar op de rest kon ze niet met knikjes en teder gewas reageren. Toen Seamist toegaf dat ze haar erg respecteerde trok Crystalstar even haar kop terug om te glimlachen. "Dankjewel, de clan is alles voor me, het minste wat ik voor haar kan doen is mijn best doen haar staande te houden." Fluisterde ze met een zachtheid die niemand buiten haar familie ooit zag. Het ijzeren masker was nu bijna helemaal afgevallen. Natuurlijk was haar leiderschap geen façade, maar onder al die lagen hardheid lag nog steeds de Crystalshell die ze zoveel moons geleden achter had moeten laten. Maar dit was nog niets vergeleken bij wat Seamist haar daarna toevertrouwde. Crystalstar's onderlip begon te trillen en ze voelde haar ogen vollopen, en haar stem stokken. Het verstikte gevoel van aankomende tranen bekroop haar en even kon ze alleen maar naar de ander staren. En toen brak het laatste deel van de muur die ze om zichzelf heen had gebouwd. Een hortende snik ging door haar lichaam, en ze liet zich weer tegen Seamist aan vallen, deze keer voor steun. Zwaar ademde ze door haar neus naar binnen terwijl ze trilde en schudde, in elkaar gebogen tegen de kleinere kattin. "Shellkit.." Wist ze uit te brengen, een naam die nooit eerder over haar lippen was gekomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Seamist
Member
[Crystalstar] As I slowly descent further down DPKsfdL
Babs
432

CAT'S PROFILE
Age: 30 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Seamist
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimema 21 jun 2021 - 23:22

A darker dream with no ending
Onbewust had ze blijkbaar ook wat bij Crystalstar gedaan, laag na laag wegpellend tot er een andere kattin voor haar stond. Met ongekende zachtheid fluisterde Crystalstar een belofte toe, dat ze altijd voor Riverclan zou zijn en deze staande zou houden. Na alle leugens en bedrog die Seamist de laatste manen voor haar kiezen had gehad, na alle dubbele gezichten, wist ze één ding zeker. Dit was onmiskenbare waarheid. Een zachte glimlach tekende haar gelaat. "Daar twijfel ik niet aan," gaf ze zachtjes terug aan de clanleider.

Maar het was nog niks in vergelijking met de Crystalstar die ze tegenover zich zag toen ze begon over haar schitterende, prachtige Morningkit. De stilte was oorverdovend terwijl Seamist haar hart in haar eigen keel voelde bonzen. Deze prooi kon aan twee kanten van de rivier vallen, of ze zou al het vertrouwen van Crystalstar verloren zijn door dit onderwerp aan te snijden, of ze zou het heel erg waarderen. De spanning liet haar lijf zo strak staan, dat ze haast schrok van de luide snik die door Crystalstar trok. Meteen leunde Seamist naar voren, de kattin opvangend in een omhelzing. Ze wikkelde haar zachte staart dicht om Crystalstar heen. Ze had de naam van het kitten nog nooit gehoord en wist zeker dat ze het overleden kitten bedoelde, haar prachtige, te vroeg afgenomen kitten. "Shh.. Shh.. Ik weet het.. Laat het er maar uit. Niks valt te vergelijken met dit verdriet," murmelde ze zachtjes, terwijl ze haar tong in troostende, ritmische stroken over Crystalstar's rug liet gaan. Tranen stonden in haar eigen ogen terwijl ze sprak.  Zachtjes bleef ze over Crystalstar's rug strelen met haar tong, zachtjes en troostend spinnen terwijl ze de clanleider dicht bij zich hield.
All I know is, I'm lost
And I'm counting the cost


Terug naar boven Ga naar beneden
Crystalstar
Moderator
[Crystalstar] As I slowly descent further down E81821599b4a262322df0bc2a3a71937
Bo3
1545
Actief
Everything is sacrificable for the greater good.

CAT'S PROFILE
Age: 74 moons || 5 lives
Gender: She-cat ♀
Rank: Leader
Crystalstar
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimema 21 jun 2021 - 23:38

Het liefst zou ze weer zijn gaan schreeuwen. Maar het enige geluid dat haar keel verliet was het snelle gehijg en daarna de opgekropte snikken van een vreselijke huilbui. De kracht verliet haar poten en ze leunde zwaar op Seamist, die haar liefkozende woordjes in fluisterde. De rest van de wereld verdween. Alleen het den en Seamist waren nog over, en het verdriet. Crystalstar begroef haar gezicht in de zachte vacht, en rook de zoete geur van de andere kattin terwijl ze naar binnen ademde. En al die tijd bleven de tranen stromen. Niemand anders had haar zo gezien. Bij niemand van haar familie had ze ook maar een traan kunnen laten, want ze wisten niet wat die tranen betekenden. Niemand behalve Seamist begreep het.

Toen ze na lange momenten eindelijk genoeg kracht vond om haar kop op te richten waren Crystalstar's ogen rood en was de vacht eromheen gemat door de tranen. Ze ademde nog steeds zwaar en onregelmatig, en af en toe ging er nog een snik door haar heen, maar ze kon weer op eigen kracht overeind blijven. Ze keek Seamist aan en schudde haar kop langzaam. "Wat heb ik je aangedaan.." Miauwde ze schor. Hoe had ze deze prachtige kattin ooit zo kil kunnen behandelen? De enige die haar begreep in haar diepste verdriet. Hoe had ze haar ooit aan hém kunnen overleveren? "Blijf bij me." Vervolgde ze toen plotseling, nog steeds met een klein stemmetje. Het interesseerde haar niet wie Seamist zouden missen, zij had haar nodig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Seamist
Member
[Crystalstar] As I slowly descent further down DPKsfdL
Babs
432

CAT'S PROFILE
Age: 30 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Seamist
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimema 21 jun 2021 - 23:49

A darker dream with no ending
Toen Morningkit tussen haar poten wegglipte, zo klein, zo fragiel, dacht Seamist dat ze nooit meer vreugde zou kunnen voelen. In het licht van de halve maan daar boven haar en Settleddust, leek het kitten bijna vredig. Maar ze had het kitten zoveel meer willen geven, haar vrij door de bossen laten rennen, haar leren vissen, haar groter zien worden en haar willen begeleiden naar haar warrior ceremonie. Alles was wreed van Morningkit weggerukt toen ze op een wereld kwam waar ze niet klaar voor was. Settleddust had haar begraven met zijn eigen poten terwijl Seamist voor de resterende kinderen zorgde, haar hart eruit huilend.

Zo voelde Crystalstar nu ook, al had ze het verdriet veel langer laten etteren. Het moest er een keer uit, de op haar hart moesten gespoeld. Ze bleef net zo lang zitten als nodig was, de leigrijze kattin troostend in haar omhelzing. Zelf waren de tranen op het gegeven moment ook gaan stromen terwijl ze terugdacht aan die verschrikkelijke nacht, en in sympathie voor Crystalstar's verdriet. De kattin stamelde iets over Seamist wat aangedaan te hebben en de tortie kattin kon hier meerdere invullingen aan geven. Ze spookten eventjes door haar hoofd heen totdat ze ze parkeerde. Niet nu. "Ik ga nergens heen, beloofd," reageerde ze enkel op zachte toon. Hoe erg ze ook wantrouwen had gevoeld bij Crystalstar, hoe erg ze haar ook verwenst had. Ze kon iemand die zulk verdriet had niet in de steek laten, zeker niet iemand wiens verdriet ze zo erg herkende. Stilletjes zette ze weer een stapje naar voren en drukte ze haar kop troostend onder die van Crystalstar, haar eigen wangen ook nat van de tranen.
All I know is, I'm lost
And I'm counting the cost


Terug naar boven Ga naar beneden
Crystalstar
Moderator
[Crystalstar] As I slowly descent further down E81821599b4a262322df0bc2a3a71937
Bo3
1545
Actief
Everything is sacrificable for the greater good.

CAT'S PROFILE
Age: 74 moons || 5 lives
Gender: She-cat ♀
Rank: Leader
Crystalstar
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimedi 22 jun 2021 - 0:06

Heel lang had ze het opgekropt. Omdat er niemand was geweest tegen wie ze had kunnen praten. Omdat ze sterk had willen blijven voor haar clan, die haar toch al op zo'n verschrikkelijk moment had moeten zien. Omdat ze Crystalstar was, de ijzeren dame die door niets en niemand geraakt werd. En dat was nu allemaal in één vlaag weggestreken, door de poes die ze een verrader had gevonden. Iets in haar wilde iets zeggen dat het goed kon maken, maar ze wist dat er niets was. Ze kon de kittens niet uit haar buik halen, en kon Arcticwolf niet wegjagen. Ze kon helemaal niets.

Maar toch bleef Seamist, en ze kwam met al haar zachtheid tegen Crystalstar aanzitten, die haar kop voorzichtig op die van de andere deed rusten, en opnieuw de zoete geur rook. De leader sloot haar ogen en liet zich één worden met de driekleurige pels, een wereld van enkel zachtheid en zoete geur. Geleidelijk aan kalmeerde haar adem weer, en ebde de snikken weg, totdat ze alleen nog maar het vermoeide gevoel van de nasleep voelde. "Ik slaap alleen.. Ik kan niet riskeren dat het opnieuw gebeurd." Als haar mate zich een keer extra verliefd voelde zou het zo weer kunnen gebeuren, ook daarom hield ze iedereen buiten haar nest. "Maar ik heb de warmte nodig, ik moet een hartslag voelen, een ademhaling horen." Murmelde Crystalstar zachtjes, met haar ogen nog steeds gesloten. Als ze ze open deed zou het moment voorbij zijn, dan zou ze zich niet meer kunnen delen. Er was geen motief voor de woorden, ze wilde het simpelweg kwijt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Seamist
Member
[Crystalstar] As I slowly descent further down DPKsfdL
Babs
432

CAT'S PROFILE
Age: 30 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Seamist
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimedi 22 jun 2021 - 0:30

A darker dream with no ending
Ze had geen idee hoe ze hier gekomen waren, van een koude en kille ontmoeting waar de spanning om te snijden was geweest, naar deze emotionele catharsis. Toch was Seamist blij om deze kant van Crystalstar gezien te hebben, degene achter de ijzeren vrouw die Riverclan leidde, de vrouw waar ze voor moest vrezen. Seamist wist niet of ze Crystalstar ooit nog zou kunnen vrezen na deze zachte kant gezien te hebben. De verhoudingen waren verschoven tussen hun naar iets waar ze niet meer van terug konden komen door deze nieuwe inzichten. Of tenminste, Seamist niet.

Seamist haar hart had altijd teveel liefgehad, hoe erg ze het ook probeerde weg te stoppen, het was wie ze was. Haar hart was fijngestampt en tot stukken verbrijzeld, maar toch, tegenover dit intense verdriet, bleef het kloppen voor een ander. Het was wat haar zo in de problemen had gebracht, wat haar in de problemen zou blijven brengen, maar ook wat haar haar maakte. Eindelijk vaagde het snikken weg en werd er plaats gemaakt voor rust. Ze liet Crystalstar uitspreken en overwoog haar woorden. Ze kon het gevoel heel goed begrijpen. Hoe vaak had zij niet gewenst dat het Settleddust was die naast haar plaats kon nemen? Hoe ze samen de nacht konden trotseren? Een vraag lag op haar lippen. Misschien.. misschien zou ze Crystalstar wel beter kunnen leren kennen, haar beter kunnen leren begrijpen. En misschien zou het Seamist ook helpen bij het helen. "Wil je dat ik vannacht bij je blijf?" vroeg ze zachtjes. Een korte huivering ging over haar heen als ze nadacht bij Arcticwolf's reactie, maar ze nam haar vraag niet terug.
All I know is, I'm lost
And I'm counting the cost


Terug naar boven Ga naar beneden
Crystalstar
Moderator
[Crystalstar] As I slowly descent further down E81821599b4a262322df0bc2a3a71937
Bo3
1545
Actief
Everything is sacrificable for the greater good.

CAT'S PROFILE
Age: 74 moons || 5 lives
Gender: She-cat ♀
Rank: Leader
Crystalstar
BerichtOnderwerp: Re: [Crystalstar] As I slowly descent further down   [Crystalstar] As I slowly descent further down Icon_minitimedi 22 jun 2021 - 0:46

Wat wilde ze nu? Wilde ze iemand bij zich hebben, of wilde ze iedereen van zich af blijven duwen? Het laatste was veilig, want het was voorspelbaar. Crystalstar hielt van veilig en voorspelbaar. Maar zo kon ze niet doorgaan, dan zou haar echte gelukt nooit meer terug komen. Hoewel ze veel van Smokegaze had gehouden, kon ze hem niet meer zoveel bij zich hebben, en wat bleef er dan nog over? Elke nacht dat ze alleen in slaap viel was er weer een waarin haar diepste zij een stukje verder werd afgeschaafd.

Bij Seamist's woorden opende Crystalstar toch ongewild haar ogen, en keek neer op de kleinere kattin. Ze bleef even stil. Het was haar ook wel duidelijk dat dit hun verhouding ernstig had doen schudden. Durfde ze het aan, tegenover zichzelf, om met Seamist te slapen? Wat iemand anders ervan dacht scheelde maar weinig, ze was leader, en tegenspraak deed haar niet veel. Maar kon ze het zelf aan. Was die zoete geur, die zachte vacht, en die lieve blik genoeg? "Ja, alsjeblieft." Fluisterde ze, en ze voelde de huivering die door Seamist heen ging. Crystalstar boog zich naar voren en gaf de kattin een voorzichtige lik tussen haar oren. "Ik zal hem een reden geven voor je afwezigheid, wees niet bang." Want wie anders dan Arcticwolf had haar zo'n angst aangejaagd. Voorzichtig stapte de grijze kattin naar achteren, naar het nest dat groot genoeg was voor twee katten, zeker voor een kleine zoals Seamist. Zoals ze al had gedacht had het openen van haar ogen iets teruggebracht, en even stond ze zelfs ietwat ongemakkelijk. Hoe stelde ze dit voor? "Wil je gaan liggen? Dat is misschien wat comfortabeler." Murmelde ze een beetje knullig, nog steeds naar Seamist kijkend.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
[Crystalstar] As I slowly descent further down
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: RiverClan territory :: RiverClan camp :: Leaders den-
Ga naar: