One Cold Winter's Day [OPEN]



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 One Cold Winter's Day [OPEN]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Silverthorn
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
534
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Oud
Gender:
Rank:
Silverthorn
BerichtOnderwerp: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimeza 10 aug 2013 - 14:20

Genietend rolde Silverthorn door de sneeuw. Haar klittende haren waren nat en hier en daar was het witte poeder ertussen komen te zitten. Dat vond Silverthorn niet erg. Ze was niet echt een liefhebber van de winter, maar kon niet ontkennen dat er een aantal voordelen aan kleefden. Zo waren de meeste katten in de winter minder actief en was de sneeuw best leuk. Liever had ze vrienden gehad om mee te spelen, ondanks dat ze niet meer het jonge poesje was dat ze vroeger was geweest, maar die gedachte probeerde ze te verdringen. Hij kon haar plezier volledig vergallen, als ze er te lang bij stil bleef staan. Ze rolde nog eens om en sloeg met haar poten in het wit, dat demonstratief opstoof en deels naar haar gezicht toe waaide. Aan al haar ledematen voelde ze dat het zo dadelijk hard zou gaan sneeuwen, dus wilde ze nu nog even genieten van de – soort van – droogte. Wel had ze er voor gezorgd dat ze in de buurt was van een schuilplaats: een kleine grot, beschut door kale planten en boomwortels.

Nog eens draaide Silverthorn op haar rug. Haar botten begonnen al te protesteren, maar dat negeerde ze. Ze wist zelf ook wel dat ze in beweging moest blijven omdat haar botten anders helemáál niets meer zouden willen. Even bleef ze zo liggen, sluimerend in de sneeuw. Haar ogen waren tot spleetjes gevormd, maar schoten open toen ze een sneeuwvlok op haar neus voelde vallen. Het was zover. Kalm kwam ze overeind. Na al die jaren kende ze de gemiddelde wereld goed. De sneeuw zou haar nog wel even de tijd gunnen om rustig naar haar schuilplaats te lopen. Die was niet ver weg en tegen een paar sneeuwvlokken was ze nog wel bestand. Ze liep naar de grot toe, hopend dat het straks hard genoeg zou sneeuwen om haar pootafdrukken te verdoezelen. Ze zou geen enkele kat dood laten vriezen, maar toch wilde ze liever geen ongenode gasten.

Het sneeuwde al behoorlijk hard en haar vacht was al behoorlijk wit, toen Silverthorn de grot bereikte en naar binnen kroop. De ingang was nauw, maar daarna werd de grot was breder en hoger. Het was eigenlijk wel groot genoeg voor vier of vijf katten van Silverthorns formaat, maar de poes zou zich wel twee keer bedenken voordat ze iemand daadwerkelijk zou uitnodigen in haar vondst. Ze schudde de sneeuw van haar langharige vacht en liet zich op de grond zakken. Er heerste hier een aangename temperatuur, want ondanks haar lange en dikke vacht, kon Silverthorn de kou buiten niet helemaal buitensluiten, zo koud was het. De rivieren en meren waren dan ook al bevroren. Met haar ene poot trok Silverthorn een dood konijntje naar zich toe. Die had ze vanmiddag gevangen, zodat ze er zeker van kon zijn dat ze te eten had, mocht het écht heel hard gaan sneeuwen.

En hard sneeuwen, ja, dat deed het.


Laatst aangepast door Silverthorn op ma 12 aug 2013 - 13:38; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Avril
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
Dagmar
34
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 20 manen
Gender:
Rank:
Avril
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimema 12 aug 2013 - 12:03

Avril liep door de sneeuw te ploeteren. "Ik hoop dat er hier een schuilplaats in de buurt is."zei ze tegen zichzelf. Na een paar minuten te stappen zag ze verderop een grot. "Eindelijk een schuilplaats."dacht ze opgelucht. Ondertussen was ze aan het rillen van de kou. Vlug liep ze naar de grot. Plots bleef ze staan. Ze rook een kat. De geur was nog vers. Iets trager en alerter stapte ze naar de grot. Ze zag dat er inderdaad een kat inzat. "Euh,hallo daar,mag ik hier komen schuilen tot het stopt met sneeuwen?"vroeg ze beleefd aan de kat.

OCC: is het oke dat ik meedoe?


One Cold Winter's Day [OPEN] 2lw3csw
People love me and people hate me,but...if you do hate me,you're the loser,not me.
Avril Lavigne stuff:
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverthorn
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
534
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Oud
Gender:
Rank:
Silverthorn
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimedi 13 aug 2013 - 12:07


Silverthorn genoot van het vlees dat het konijntje haar te bieden had. Misschien genoot ze wel extra veel omdat ze zo trots was op haar vangst. Konijnen vangen in de winter, helemaal als er sneeuw lag, was niets iets wat erg makkelijk was. Een tijdlang drong alleen de geur van dood vlees haar neusgaten binnen, tot ineens een andere geur tot haar doordrong. Verrast keek ze op. Een jonge kat kwam de grot binnen. Silverthorn dook ineen en trok het konijn iets dichter naar zich toe. Ze was bang dat de poes haar konijn op zou proberen te eisen, als ze zag dat zij een konijn had. Maar zover leek het nu nog niet te zijn. ‘Euh, hallo daar, mag ik hier komen schuilen tot het stopt met sneeuwen?’ vroeg de poes.

Silverthorn bekeek haar met enig wantrouwen, maar wist dat ze het nooit over haar hart zou verkrijgen om de kat terug de sneeuw in te sturen. Ze zou daar vast kunnen komen te zitten in de sneeuwstorm, verdwalen en uiteindelijk sterven van de kou. Zoiets wilde Silverthorn niet op haar geweten hebben. Dus zei ze met enige tegenzin: ‘Tuurlijk. Maak het jezelf gemakkelijk.’ Nadat ze dat gezegd had keek ze even naar haar konijntje. Zucht. Ze was hopeloos. Nog steeds met frisse tegenzin, maar uit een gevoel van plicht trok ze een stuk van het konijn af en schoof het naar de jonge poes toe. ‘Ik hoop dat je van konijn houdt,’ zei ze. ‘Want ik heb hier niets anders.’ En terwijl ze dat zei dacht ze: wat een hopeloze wilde ben ik eigenlijk, dat ik mijn karige prooi deel met een ander.

OOC: Natuurlijk is dat goed! Leuk zelfs Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Avril
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
Dagmar
34
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 20 manen
Gender:
Rank:
Avril
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimedi 13 aug 2013 - 12:18

Avril zag dat de kat haar met wantrouwen aankeek. "Tuurlijk. Maak het jezelf gemakkelijk."zei de poes. Avril stapte de grot binnen. Ze zag dat de poes een konijn had. De poes scheurde een stuk van het konijn en schoof het naar haar. "Ik hoop dat je van konijn houdt. Want ik heb hier niets anders."zei de poes. "Bedankt."zei Avril. Nadat ze het stuk prooi op had,bestudeerde ze de kat eens goed. Ze zag dat de kat al minstens 9 jaar moest zijn. "Ik ben Avril en wat is jouw naam?"vroeg ze aan de kat.


One Cold Winter's Day [OPEN] 2lw3csw
People love me and people hate me,but...if you do hate me,you're the loser,not me.
Avril Lavigne stuff:
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverthorn
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
534
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Oud
Gender:
Rank:
Silverthorn
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimewo 14 aug 2013 - 16:17

Het voelde een beetje ongemakkelijk zo dicht in de buurt te zijn van een andere kat, hoewel de poes geen kwaad in de zin leek te hebben en haar ook niet als een oud wrak behandelde. Nee, ergens leek ze wel aardig, maar Silverthorn durfde geen overhaaste conclusies te trekken. De poes bedankte haar voor het stuk vlees, iets wat Silverthorn erg waardeerde. Met de woorden “geen dank” richtte ze zich weer op haar eigen deel van het konijn. Ze zette net haar tanden in een sappig stuk poot, toen de jonge kat weer begon te praten. Ze stelde zichzelf voor als Avril en vroeg hoe zij heette. Silverthorn liet het stuk vlees los en keek op. Haar groene ogen staarden naar de jonge poes. Om de een of andere reden deed de vraag haar denken aan vroegere jaren, maar daar wilde ze helemaal niet aan denken. Ze schudde de gedachte van zich af en wendde haar blik af van Avril. ‘Silverthorn,’ zei ze en toen voegde ze er haastig aan toe, om misverstanden te voorkomen: ‘Maar je mag me ook gewoon Silver noemen.’ Ze keek weer naar haar konijntje. Ze wilde graag weten hoe Avril hier terecht was gekomen en of ze de sneeuw niet had zien aankomen, maar wist niet zeker of ze wel echt een gesprek aan wilde gaan. Ineens leek deze schuilplaats helemaal niet meer zo’n goed idee. Ze had toch zeker kunnen weten dat er iemand langs zou komen? Toch besloot ze een vraag te stellen: ‘Was je alleen buiten? Of heb je nog... familie... vrienden...’ Die woorden kwamen moeizaam over haar tong. ‘...die ook op zoek zijn naar een schuilplaats?’ Die vraag baarde haar zorgen. Wat als dat zo was? Straks zat ze hier tussen een heel nest met katten. Wat moest ze dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Avril
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
Dagmar
34
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 20 manen
Gender:
Rank:
Avril
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimedo 15 aug 2013 - 12:07

De poes keek naar haar met haar groene ogen. Na een paar seconde wendde ze haar af. "Silverthorn."zei ze. "Maar je mag me ook gewoon Silver noemen."voegde ze er haastig aan toe. "Was je alleen buiten? Of heb je nog... familie... vrienden..."vroeg ze. Avril dook ineen of ze het nu wilde of niet. "...die ook op zoek zijn naar een schuilplaats?"vroeg ze. Avril keek met doffe ogen Silverthorn aan. "Neen,mijn ouders zijn 1 jaar geleden gedood door tweebenen.zei ze stil. Ze zag het moment weer voor haar,hoe haar ouders werden doodgeschoten door de tweebenen. "En er komen ook geen andere katten,ik ben helemaal alleen.zei ze.


One Cold Winter's Day [OPEN] 2lw3csw
People love me and people hate me,but...if you do hate me,you're the loser,not me.
Avril Lavigne stuff:
Terug naar boven Ga naar beneden
Misao
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
Ann
102
Actief

CAT'S PROFILE
Age: I don't count them
Gender:
Rank:
Misao
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimedo 15 aug 2013 - 12:32





Ravenzwarte pootjes stapten voorzichtig door de ijskoude sneeuw heen. Misao's gouden ogen speurden hongerig het gebied rond, voor prooi. Misao begon steeds meer honger te krijgen, nu de prooi zich had teruggetrokken in hun holletje. Misao had lang niet altijd wat om te eten, dat kon je al zien aan haar magere gedaante. Misschien als het niet zou opklaren, dat ze gedwongen zou zijn om een tijdje in een boerderij in te trekken. Het was daar warm, veel muizen die nog vet waren ook, maar toch zo dat je niet in de handen van Twolegs was. Toch wou Misao wel alleen blijven. Na de gebeurtenissen die zich in haar verleden hadden afgespeeld was ze altijd schichtig naar andere katten toe geweest. Maar toch, je spot met haar en je ligt dood op de grond. De woede in haar was zeer sterk, de haat die ze had gekweekt naar degenen die haar bewust hadden aangevallen, om haar vervolgens laten liggen om te sterven. Ze likte even haar lippen af toen de geur van muis haar kant op dreef. Daar, verderop in de sneeuw, zat een muis te graven, op zoek naar zaden. Automatisch zakte Misao in de sluiphouding, en sloop geruisloos naar het grijze dier toe. Had ik maar een witte vacht... dacht ze. Er was één groot voordeel van sneeuw, en dat was dat het geluid werd gedempt. De muis hoorde haar nog steeds niet naderen. Ze maakte een keurig hopje en de muis keek op. Hij deed een wanhopige vluchtpoging, maar hij was een kleine seconde later gevangen in de klauwen van de zwarte kat. Misao pakte het dier op en trippelde weg. Ze keek op toen de sneeuw harder uit de lucht begon te vallen. Ze kon beter gauw een schuilplaats vinden, voordat ze doodvroor. Snel wandelde ze door de sneeuw, totdat ze een grot zag. Ze glipte gauw naar binnen, en zag twee katten een konijn delen. Shit! dacht ze. Terugkeren was nu onmogelijk. Ze zuchtte, en liet haar muis vallen. "Ehm, hi" zei ze zachtjes. Misschien kon ze beter vrienden maken ofzo. Maar dat zou toch misgaan. Vrienden? Die had ze niet. Allemaal weggejaagd door de aanvallers.



Mis <3


One Cold Winter's Day [OPEN] 28qvk7s
Her soul is hidden
Her soul is asleep
But when it awakens
The ones who threaten her
Will be sacrificed
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverthorn
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
534
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Oud
Gender:
Rank:
Silverthorn
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimedo 15 aug 2013 - 14:42

Silverthorn keek weer naar Avril toe, toen ze haar had gevraagd of ze familie en vrienden had die ook buiten rondliepen. Ze kreeg spijt van haar vraag toen Avril antwoordde dat haar ouders gedood waren door de tweebenen. Ongemakkelijk keek Silverthorn weg van de jonge kat. Plots zag ze haar moeder weer naast haar rennen, niet snel genoeg om een vallende tak te ontwijken. Even wist Silverthorn niet hoe ze moest reageren, al helemaal niet toen Avril vervolgde dat ze helemaal alleen was. Aan de ene kant was dat een opluchting, want één kat in haar buurt was er al een te veel, maar toch kreeg ze medelijden met de poes. ‘Dat... Dat spijt me,’ zei ze wat ongemakkelijk, zonder Avril aan te kijken. Ze keek weer even naar haar konijntje, maar besloot dat ze even geen honger meer had. Het gesprek had een nare wending gekregen. Silverthorn wilde de kat op de een of andere manier bemoedigende woorden toespreken, maar wist niet hoe ze dat moest doen. Zelf had ze alleen maar gedonder gehad na de dood van haar moeder.

Silverthorns gedachten waren net opnieuw uitgekomen bij het punt waarop ze zichzelf dwong blij te zijn dat er in ieder geval geen derde kat in de grot kwam zitten, toen dat idee grondig aan stukken werd gescheurd door een zwarte poes. Direct was Silverthorn weer op haar hoede. Door Avrils woorden was ze even kalm en verdrietig geweest, maar nu overmande angst haar weer. Had de jonge poes tegen haar gelogen? Waren dit bekende van elkaar? Maar de donkere poes leek zelf ook niet helemaal op haar gemak. Ze had een muis op de grond laten vallen om hen op een zachte toon te groeten. ‘Hoi,’ reageerde Silverthorn. De spanning klonk door in haar stem. Ze keek even kort van de nieuwkomer, naar Avril en weer terug. ‘Ik zou je best een pootje aan willen bieden,’ vervolgde ze, met een gebaar naar haar konijn. ‘Maar ik zie dat je zelf al een muisje hebt weten te vangen.’ Afwachtend keek ze de poes aan, bang voor diens reactie en – misschien nog wel erger – bang dat Avril tegen haar gelogen had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Avril
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
Dagmar
34
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 20 manen
Gender:
Rank:
Avril
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimedo 15 aug 2013 - 14:57

"Dat... dat spijt me."zei Silverthorn ongemakkelijk. "Het geeft niet. Na een tijdje word je het wel gewend om alleen te zijn."zei Avril. Plots zag ze dat er een zwarte poes in de grot kwam. Ze zag dat de poes niet op haar gemak was. "Ehm,hi."zei de poes zachtjes. "Hoi."zei Silverthorn. Avril dacht voor een moment dat ze angst in de poes haar stem hoorde. "Hallo."zei ze. "Ik zou je best een pootje aan willen bieden,maar ik zie dat je zelf al een muisje hebt weten te vangen."zei Silverthorn. Avril zag dat ze nerveus was. Ze hoopte dat de zwarte poes goede bedoelingen had.


One Cold Winter's Day [OPEN] 2lw3csw
People love me and people hate me,but...if you do hate me,you're the loser,not me.
Avril Lavigne stuff:
Terug naar boven Ga naar beneden
Misao
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
Ann
102
Actief

CAT'S PROFILE
Age: I don't count them
Gender:
Rank:
Misao
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimedo 15 aug 2013 - 17:00






De andere katten begroetten haar terug, maar toch leken die ook niet helemaal op hun gemak. Haar ogen sloegen neer, en keken naar de grond. Zie? Ik ben hier nog geen minuut of katten gaan me al de rug toe keren, dacht ze bitter. Ze plofte neer. De zilveren kat zei dat ze ook wat van haar prooi had willen geven, maar het niet nodig was aangezien Misao zelf al een muis had weten te vangen. Ze knikte, en zei: [b]"Inderdaad, ik red mezelf wel. Toch bedankt voor het aanbod" Ze nam voorzichtig een hapje, maar hield vanuit haar ooghoeken de anderen in de gaten. Toen ze overeind kwam, zei ze beleefd: "Mijn naam is Misao" Ze nam nog een hap van de muis, en schoof hem daarna in het midden. "Zouden jullie ook wat willen?" vroeg ze. Ze had echt een awkward gevoel dat ze weer ergens niet bij hoorde. Ze was als de dood dat de katten haar zouden aanvallen, al zou ze waarschijnlijk niet bang meer zijn, als het gebeurde, om hun kelen open te rijten. Toch had Misao half door dat ze een 'duisterende kant' had. Ze had alleen door dat die er was bij katten waar ze echt al een haat voor had gekweekt. Maar, er was geen reden om meer te kweken zonder reden.



One Cold Winter's Day [OPEN] 28qvk7s
Her soul is hidden
Her soul is asleep
But when it awakens
The ones who threaten her
Will be sacrificed
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverthorn
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
534
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Oud
Gender:
Rank:
Silverthorn
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimevr 16 aug 2013 - 10:05


Avril en de zwarte poes kenden elkaar niet, zoveel was duidelijk. Silverthorns ogen gleden langs beide katten en ze ontspande iets. Erg dreigend kwam de zwarte haar niet over en dat was een hele opluchting. Ook een opluchting was het dat de nieuwkomer bedankte voor een stukje konijn. Voedsel was schaars in deze tijd, dus Silverthorn hield het liever voor zichzelf. Even was het stil in de grot. De zilvergrijze poes richtte zich weer op haar eigen konijntje, terwijl de zwarte zich bezighield met haar muisje en de lichtgekleurde waarschijnlijk genoot van haar stuk konijn. Silverthorn nam niet de moeite om te controleren of dat waar was.

Plots stond de zwarte poes op. Silverthorn schrok hier enigszins van, omdat het zo’n onverwachte beweging was, maar bleef liggen. Haar ogen had ze strak op de zwarte gericht, hoewel ze pogingen deed om vanuit haar ooghoeken ook Avril in de gaten te houden. Haar angst was echter niet nodig, want alles wat de poes deed was zichzelf voorstellen. Misao. Silverthorn keek haar aan en toen naar Avril. Misao en Avril. Het was lang geleden dat ze moeite had gedaan om een naam te onthouden, maar nu wilde ze daar wel haar best voor doen. Ze durfde het gevoel dat ze bij hen had nog geen naam te geven en ook zéker niet te groot te laten worden, maar eigenlijk... eigenlijk leken deze katten haar wel aardig.

‘Nee, dankje,’ antwoorde Silverthorn op Misao’s vraag. ‘Mijn konijntje is groter dan jouw muis, het lijkt me geen goed idee dat je eten aan mij gaat afstaan.’ Ze hoopte maar dat Misao dat niet verkeerd opvatte. Toen bedacht ze zich iets en voegde ze er haastig aan toe: ‘Ik ben Silverthorn,’ aarzeling, ‘maar je mag me Silver noemen.’ Ze had bijna willen zeggen “maar vrienden noemen me Silver”, toen ze zich bedacht dat ze nooit vrienden had gehad. Haar moeder en haar broers hadden haar Silver genoemd, ja, maar dat was jaren geleden. De enige reden waarom ze nu tegen katten zou zeggen dat ze haar Silver mochten noemen, was omdat dat net iets makkelijker bekte dan Silverthorn. Haar ogen gleden wat onzeker naar Avril. Ze was zo slecht in sociaal zijn, misschien dat de lichtgekleurde kat voor een meer ontspannen sfeer kon zorgen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Avril
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
Dagmar
34
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 20 manen
Gender:
Rank:
Avril
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimevr 16 aug 2013 - 12:36

"Mijn naam is Misao."zei de zwarte poes. "Ik ben Avril."zei ze. Avril merkte dat Silverthorn veel naar haar keek. "Zouden jullie ook wat willen?"vroeg Misao. "Nee,bedankt ik heb al iets."zei Avril. [b"Nee, dankje,mijn konijntje is groter dan jouw muis, het lijkt me geen goed idee dat je eten aan mij gaat afstaan."[/b]zei Silverthorn. "Ik ben Silverthorn,"zei ze. Avril zag dat ze aarzelde. "Maar je mag me Silver noemen."vervolgde ze. Ze zag dat Silverthorn onzeker naar haar keek. "En Misao,van waar kom je?"vroeg Avril vriendelijk.


One Cold Winter's Day [OPEN] 2lw3csw
People love me and people hate me,but...if you do hate me,you're the loser,not me.
Avril Lavigne stuff:
Terug naar boven Ga naar beneden
Misao
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
Ann
102
Actief

CAT'S PROFILE
Age: I don't count them
Gender:
Rank:
Misao
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimevr 16 aug 2013 - 15:05






Misao knikte beleefd toen de twee katten zich voorstelden. "Aangenaam, Silver. Aangenaam, Avril" zei ze. Eigenlijk was het herhalen van de namen een beetje om de namen in haar geheugen te branden. Als ze het fout zou zeggen, zou het generen, maar ze wist uit eigen ervaring hoe vervelend het voor iemand was om te horen hoe iemand zijn naam verkeerd zou zeggen. Silver was dan misschien wel makkelijk. Silver, zilveren vacht. Maar Avril? Ezelsbruggetje April of zo? Ze zuchtte. Ze keek even dankbaar naar de poezen, toen die haar aanbod afsloegen. Ze was zeer hongerig, ze wou alleen niet egoïstisch overkomen. Ze nam een paar vlugge happen van de magere, maar sappige muis. Ze verstijfde even toen Avril vroeg waar ze vandaan kwam. Ze keek langzaam op, haar bek bloed besmeurd door haar prooi. "Ik kom van een plek waarvan ik gezworen heb nooit meer de naam te noemen" zei ze bitter. Haar herinneringen stroomden terug in haar geheugen. Die sadistische gezichten, die uiteindelijk zijn geëindigd in blikken die in de verte staarden, lege blik, dood. Door haar. Ze staarde in het niets, en likte haar lippen af.



One Cold Winter's Day [OPEN] 28qvk7s
Her soul is hidden
Her soul is asleep
But when it awakens
The ones who threaten her
Will be sacrificed
Terug naar boven Ga naar beneden
Avril
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
Dagmar
34
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 20 manen
Gender:
Rank:
Avril
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimevr 16 aug 2013 - 17:18

"Aangenaam Silver. Aangenaam Avril."zei Misao. Ze at de rest van haar muis hongerig op. Avril zag dat ze verstijfde toen ze vroeg van waar ze kwam. Ze keek langzaam op. "Ik kom van een plek waarvan ik gezworen heb nooit meer de naam te noemen"zei ze bitter. "Sorry dat ik het vroeg."zei Avril. Ze keek beschaamd naar haar poten omdat ze dat gevraagd had. "Waarom heb ik het gevoel dat ik haar naam al heb gehoord."dacht ze.


One Cold Winter's Day [OPEN] 2lw3csw
People love me and people hate me,but...if you do hate me,you're the loser,not me.
Avril Lavigne stuff:
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverthorn
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
534
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Oud
Gender:
Rank:
Silverthorn
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimevr 16 aug 2013 - 19:36


In stilte bedankte Silverthorn Avril voor haar vraag, hoewel ze toch vreesde dat de vraag minder onschuldig zou blijken dan gedacht. En inderdaad, dat was het geval. Misao beantwoordde de vraag op bittere toon en wilde duidelijk niet verder praten over dat wat er gebeurd was. Silverthorn kon niet ontkennen dat ze nieuwsgierig was. Ze richtte haar kop op en keek aandachtig naar de zwartharige poes. Wat was het met katten en hun verleden? Zij was blijkbaar niet de enige die een nare herinnering met zich meedroeg en ze vroeg zich in stilte af of Misao, net als zij en Avril, haar ouders kwijt was.

Avril verontschuldigde zich voor de vraag en Silverthorns blik gleed weer naar de lichtkleurige kat. Ze had haar hoop op een fatsoenlijk gesprek op Avril gevestigd, maar blijkbaar was het leven zo gecompliceerd, dat zelfs zij niet in staat was geweest een vraag te stellen die geen ongemak veroorzaakte. Silverthorn dacht na. Ze wilde graag iets zeggen, omdat de stilte te pijnlijk was. Ze voelde gewoon hoe zij alledrie bezig waren met nare herinneringen – zowel nare herinneringen van henzelf, als van de anderen. Maar de enige vraag die Silverthorn wist te bedenken, was net zo gevaarlijk als vragen naar hun verleden. Toch besloot ze de sprong te wagen, want deze stilte kon ze niet verdragen. Ze wierp een vluchtige blik op de uitgang. Mochten de katten in paniek raken of boos worden, dan had ze misschien nog wel een kans om op tijd weg te vluchten.

Dus vroeg ze, wederom met aarzeling in haar stem: ‘Dus... waar komen jullie namen vandaan?’ Gespannen keek ze naar de katten, klaar om weg te rennen zodra zij zouden laten merken dat ze die vraag niet op prijs stelden. Oh, was ze maar socialer geweest, dan had ze misschien een leuk gespreksonderwerp weten te bedenken. Door die zorgen in haar hoofd, was ze haar konijn compleet vergeten. Eten deed er even niet meer toe, alleen de reactie van haar metgezellen was nog belangrijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Misao
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
Ann
102
Actief

CAT'S PROFILE
Age: I don't count them
Gender:
Rank:
Misao
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimeza 17 aug 2013 - 12:02






Misao keek naar Avril, die zich verontschuldigde dat ze het had gevraagd. De zwarte poes schudde haar smalle kop, en miauwde: "Het geeft niet. Je kon het niet weten. Ik ben ook niet boos op jou als je dat soms denkt. De plaats roept gewoon nare herinneringen bij mij op" Ze zuchtte, en legde haar kopje op haar zachte pootjes. Ze trok het het gelijk weer op toen een ijskoud gevoel haar kaak raakte. Ze keek geïrriteerd naar haar poten, nog nat en ijzig van de sneeuw. Ze likte haar pootkussentjes even om er gevoel in terug te krijgen, en keer daarna de kring weer rond. Silverthorn stelde een vraag, maar het was duidelijk dat ze zich er gespannen bij voelde. Haar spieren waren strak gespannen, klaar om een beweging te maken als het uit de hand zou lopen. Misao Uchtte eventjes, en begon daarna aan haar antwoord. "Ik moet eerlijk zeggen, ik heb geen idee. Mijn naam heeft misschien een betekenis, maar die betekenis moet ik nog vinden" Ze keek met haar gouden ogen de zilveren poes aandachtig aan.



One Cold Winter's Day [OPEN] 28qvk7s
Her soul is hidden
Her soul is asleep
But when it awakens
The ones who threaten her
Will be sacrificed
Terug naar boven Ga naar beneden
Avril
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
Dagmar
34
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 20 manen
Gender:
Rank:
Avril
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimeza 17 aug 2013 - 12:46

Avril zag dat Misao naar haar keek. De poes schudde haar kop. "Het geeft niet. Je kon het niet weten. Ik ben ook niet boos op jou als je dat soms denkt. De plaats roept gewoon nare herinneringen bij mij op."zei Misao. "Dus... waar komen jullie namen vandaan?"vroeg Silverthorn. Avril zag dat ze gespannen was. Misao zuchtte. "Ik moet eerlijk zeggen, ik heb geen idee. Mijn naam heeft misschien een betekenis, maar die betekenis moet ik nog vinden."zei Misao. Ze keek met haar gouden ogen Silver aan. "Mijn naam is het franse woord voor de maand april."zei Avril.
OCC:Ik ga vandaag waarschijnlijk niet meer kunnen posten.Want er komt familie langs.


One Cold Winter's Day [OPEN] 2lw3csw
People love me and people hate me,but...if you do hate me,you're the loser,not me.
Avril Lavigne stuff:
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverthorn
Member
One Cold Winter's Day [OPEN] DPKsfdL
534
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Oud
Gender:
Rank:
Silverthorn
BerichtOnderwerp: Re: One Cold Winter's Day [OPEN]   One Cold Winter's Day [OPEN] Icon_minitimeza 17 aug 2013 - 13:37

‘Oh, oké,’ zei Silverthorn, nadat Misao haar vraag had beantwoord. Ze plukte met haar nagels wat doelloos aan het vel van het konijn dat tussen haar poten lag. Ze was blij dat de zwarte poes geen dramatische ervaringen had die te maken hadden met de afkomst van haar naam, althans, nog geen die bekend waren. Avrils naam was zo onschuldig als dat ze klonk: hij was afgeleid van een maand. Silverthorn vond het een beetje als een naam klinken die tweebenen aan hun kat zouden geven en ze vroeg zich af of er een verband was tussen de naam Avril en de dood van Avrils ouders. Misschien was Avril ooit wel een kittypet geweest en was ze gevlucht toen de tweebenen haar ouders vermoorden. Misschien ook niet. Silverthorn zou er in ieder geval niet naar vragen. ‘Mooie naam,’ zei ze oprecht tegen de jonge kat en ze keek ook nog even vriendelijk naar Misao, zodat die zich niet achtergesteld zou voelen.

Het gesprek viel weer even stil. Silverthorn vond het lastig dat gesprekken zo moeizaam verliepen, maar dat ze daar zelf niets aan kon doen. Ze twijfelde of ze moest vertellen dat ze haar eigen naam had gekregen omdat ze altijd zo graag bij een clan had willen horen, maar stelde vast dat ze dat beter niet kon doen. Dit waren Rogue’s, de kans was groot dat ze niet erg positief stonden tegenover clankatten. ‘Het weer staat me niet zo aan,’ verbrak ze de stilte. Aan alles was te horen dat ze haar best deed om een ontspannen sfeer te creëren, maar dat dat mede door haar eigen nerveusiteit niet erg goed ging. ‘Ik hoop niet dat het straks gaat stormen.’ Ze besloot op de “oude katten toer” te gaan en voegde toe: ‘Ik heb eens een winter meegemaakt waarin ik in een grot zat en de ingang dichtgesneeuwd was. Toen ik eindelijk naar buiten kon, had ik geen vet meer op mijn botten en was ik blij met de eerste de beste vogel die in mijn poten vloog.’ Ze probeerde ontspannen te lachen en hoopte maar dat ze de andere twee katten niet ongerust had gemaakt met haar woorden. Het was slechts een herinnering, iets dat al weer vele manen geleden gebeurt was, toen deze twee poezen misschien nog niet eens geboren waren.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
One Cold Winter's Day [OPEN]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: Other Territory :: Rogue territory-
Ga naar: