Negativiteit



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Negativiteit

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Bluewisp
Founder
Negativiteit LM31bul
Sanne (:
2461
Be balanced

CAT'S PROFILE
Age: 34 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Bluewisp
BerichtOnderwerp: Negativiteit   Negativiteit Icon_minitimedo 4 dec 2014 - 12:40

Hello lieve leedjes,

Mij is het enorm opgevallen dat er veel negativiteit heerst in met name het lucht-je-hart topic.
Dit vind ik echt enorm jammer om te zien, het leven is veel beter als je de positieve kanten er van in ziet. Het doet mij persoonlijk pijn om te zien hoeveel mensen zich naar voelen, en hoeveel mensen er 'klaar' mee zijn. Ik snap dat ik niet in jullie persoonlijke levens kan kijken, en niet weet hoe het er daarin aan toe gaat. Maar het lijkt mij veel leuker om gewoon de positieve aspecten van jullie dag eens aan te kaarten.

Ik wil hiermee niet zeggen dat het lucht-je-hart topic geen plek kan zijn om je hart te luchten over negatieve dingen. Dat doe ik ook vaak zat. Het lijkt me alleen leuker om dat topic eens te gebruiken om de zonnige kanten van het leven te laten zien.

Daarbij merk ik ook dat het de laatste tijd meer is geworden, er worden dagelijks pagina's vol gepost en daar schrik ik best wel van.. Sommige dingen die ik lees vind ik erg heftig, en dan vraag ik me af hoe ik iemand met die problemen hulp kan bieden. Maar dat kan niet.

Negativiteit versterkt elkaar (zo de wijze woorden van Babs). Hier ben ik het mee eens. Door het lezen van negatieve berichten kan een ander zich slechter voelen. En al gaat het slecht met je, probeer op een goed moment dan ook eens iets te posten. Het is toch fijn om te lezen als iemand zegt: 'goh, weten jullie nog dat ik me zo slecht voelde? Het gaat nu stukken beter.'

Ook lees ik veel over snijden en andere manieren van zelfbeschadiging, ik denk dat het toch raadzaam is om professionele hulp te zoeken als je op dit punt bent gekomen. Ik begrijp dat dit lastig is, en dat je je misschien schaamt. Maar ontkennen heeft geen zin, en het probleem aanpakken wel. Dan ga je binnen een paar weken al een stuk positiever door het leven.

Al met al dus..... Positief zijn! Jongens het leven is LEUK. En het is maar wat je er zelf van maakt! Klagen heeft geen zin, plezier maken wel! Geniet van je dag en wees dankbaar dat je hem kan leven, er zijn duizenden tieners die bijvoorbeeld ziek zijn en voor al het geld in de wereld zouden ruilen met jou!

Pluk de dag, er komt altijd weer een nieuwe. Zorg dat die positiever is dan de vorige. Ook al kan dit lastig zijn, er is altijd een lichtje in de duisternis.


Veel liefs van Sanne


Negativiteit QHTBjCa
Negativiteit Et9xeo



Bluestar&Bluewisp:
Terug naar boven Ga naar beneden
Lostlife
Member
Negativiteit DPKsfdL
Lotte
208
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 12 moons
Gender:
Rank:
Lostlife
BerichtOnderwerp: Re: Negativiteit   Negativiteit Icon_minitimedo 4 dec 2014 - 12:52

Ik ben het geweldig met je eens Sanne!
Zelf probeer ik altijd positief te blijven, en al heb je misschien eens een slechte dag; dat is oké! Maar ondertussen probeer ik zoveel mogelijk weg te blijven uit het lucht-je-hartje, gewoon omdat ik er amper naar kan kijken zonder te huilen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Life is to short to be anything but happy!



Negativiteit Oie_ONZQX2_Lsvf_Cs
Fortuna -> Lostlife -> Cloë

Voice & Theme:

Terug naar boven Ga naar beneden
Quantas
Member
Negativiteit DPKsfdL
Egen
555
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 1 year
Gender:
Rank:
Quantas
BerichtOnderwerp: Re: Negativiteit   Negativiteit Icon_minitimedo 4 dec 2014 - 13:07

Hier zat ik gisteren dus ook al aan te denken. Dus ik ben het echt met je eens Sanne!
Het viel me gelijk al op dat er best veel struggles gedeeld worden hier, wat verder helemaal niet erg is want vaak begint het oplossen van je problemen bij het delen met anderen. Daar zou ik dus zeker niet mee stoppen, maar ga indd genieten van het leven. Ook als dit onmogelijk lijkt, ga dan genieten van de kleine dingen door de dag heen. Er zitten altijd positieve aspecten aan een dag.
And never forget: what goed down, must come up!


Negativiteit Oie_d_HITJ3e_KK3_Ju
• He walks • He thinks"He talks"
Terug naar boven Ga naar beneden
Radiantgaze
Member
Negativiteit DPKsfdL
26
Actief
Radiantgaze
BerichtOnderwerp: Re: Negativiteit   Negativiteit Icon_minitimedo 4 dec 2014 - 13:46

Ik ben het helemaal met je eens Sanne,
toch is het wel te begrijpen dat er zo veel is. Heel veel leden op wc komen uit situaties waar ze in rl niet geaccepteerd worden. Ze vluchten naar wc en dan is het toch alleen maar goed dat ze hun hart kunnen luchten hier? c:


I was born with glass bones and paper skin.
Every morning I break my legs, and every afternoon I break my arms.
Negativiteit Qsmjw1
At night, I lie awake in agony until my heart attacks put me to sleep.
Terug naar boven Ga naar beneden
Quantas
Member
Negativiteit DPKsfdL
Egen
555
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 1 year
Gender:
Rank:
Quantas
BerichtOnderwerp: Re: Negativiteit   Negativiteit Icon_minitimedo 4 dec 2014 - 13:51

Wat Sanne ook al zei, daar is het topic voor gemaakt, het is helemaal niet erg om er te posten. Maar nu word er eigenlijk alleen maar negatief gepost. Haar punt is niet dat iedereen moet stoppen met zeiken, maar dat het ook leuk zou zijn als iemand gewoon na 2 dagen post: 'Weet je nog hoe k*t het ging dinsdag? Vandaag ging echt lekker, want blablabla'
Negatief lezen doet negatief denken. het is ook leuk om te lezen dat het goed gaat met iemand!


Negativiteit Oie_d_HITJ3e_KK3_Ju
• He walks • He thinks"He talks"
Terug naar boven Ga naar beneden
Iciclespirit
StarClan
Negativiteit DPKsfdL
Eeevvyyhhh
551
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ♡ Not yet forgotten... My star still shines...
Gender:
Rank:
Iciclespirit
BerichtOnderwerp: Re: Negativiteit   Negativiteit Icon_minitimedo 4 dec 2014 - 15:24

Dankjewel Sanne! This made my day!
*gaat gelijk iets leuks posten*


Forestrain | Floodfire | Echopaw
Negativiteit 0o585XY
Stuff:
Terug naar boven Ga naar beneden
Bluewisp
Founder
Negativiteit LM31bul
Sanne (:
2461
Be balanced

CAT'S PROFILE
Age: 34 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Bluewisp
BerichtOnderwerp: Re: Negativiteit   Negativiteit Icon_minitimedo 4 dec 2014 - 16:35

Precies ja! Warrior Cats is een toevluchtsoord, en dat is een van de dingen die ik echt geweldig vind. De leden helpen elkaar als er iets vervelends aan de hand is, en dat is fijn. Daar ben ik echt heel erg trots op!

Mijn enige boodschap is idd, niet alleen de negatieve dingen aan kaarten. Als je iets leuks hebt gedaan in je dag mag je dat ook 'luchten'! Dat wil je toch ook graag delen? (:


Negativiteit QHTBjCa
Negativiteit Et9xeo



Bluestar&Bluewisp:
Terug naar boven Ga naar beneden
Runningvole
Member
Negativiteit DPKsfdL
965
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 27 Moons
Gender:
Rank:
Runningvole
BerichtOnderwerp: Re: Negativiteit   Negativiteit Icon_minitimedo 4 dec 2014 - 16:39

Ben het ergens met je eens Sanne, ik vind namelijk ook dat mensen die over snijden/zelfbechadiging wel een soort hulp moeten vinden (in hun sociale kring kan ook) want het is niet natuurlijk dat een levend wezen zichzelf expres pijnigt.
Maar het ljh is ook weer om je hartje te luchten. Mensen delen vrolijk nieuws meestal in het aot, wat dat topic weer heel erg gezellig en vrolijk maakt. Het ljh is meer gebruikt om echt zorgen kwijt te kunnen. Dit vind ik eigenlijk wel goed. Anders kroppen mensen het straks op als 'het allemaal minder negatief moet!' Snap je? Dat stoot me dan tegen de borst, want als er iets erger is dan te veel negativiteit is het opgekropte gevoelens die uiteindelijk tot ergere problemen kunnen zorgen.
Elk lid komt wel eens op het ljh terecht en hierdoor wordt ook hulp geboden en daardoor wordt weer contact gelegd. Vaak zie ik reacties als 'als je ooit hulp nodig hebt, pm je me maar' en alles in die richting. Dat is toch juist positief? Voor mij hoeft dat topic niet echt opgevrolijkt te worden, want niemand gaat die berichten voor zijn plezier lezen.

Maar bij de erge gevallen vind ik idd ook dat het misschien wat té is voor een topic


Topics gezocht ~
Negativiteit HCzmeD4
Whoop whoop for ladybugs~:
Terug naar boven Ga naar beneden
Bluewisp
Founder
Negativiteit LM31bul
Sanne (:
2461
Be balanced

CAT'S PROFILE
Age: 34 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Bluewisp
BerichtOnderwerp: Re: Negativiteit   Negativiteit Icon_minitimevr 5 dec 2014 - 12:07

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat je je niet hoeft op te kroppen. Maar dat je best kan laten weten als het wél goed met je gaat. Ik vind het lucht-je-hartje naar om te lezen, en ik vind dat het algemene onzin vooral als onzin wordt beschouwd. Of nou ja, zo is het in mijn beleving. Gewoon een onzinnig kletstopic, haha.

Er wordt snel overheen gelezen en overheen gepraat, terwijl ik vind dat er best aandacht geschonken mag worden aan hoe het met iemand gaat. Daarom mijn vraag, post het dan in het lucht-je-hart. Dat geeft veel mensen ook weer gemoedsrust omdat ze dan weten hoe goed het met iemand gaat.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik het lucht-je-hart topic inderdaad héél erg heftig vind. Ik lees op elke pagina dat iemand er klaar mee is, dat er wordt nagedacht over zelfbeschadiging. En dat mensen dood willen. Dat is niet prettig, maar het mag wel. En dan vind ik dat het eigenlijk gewoon fatsoenlijk als je neer zet als het beter met je gaat.

Al met al was dit gewoon een bericht om wat positiviteit uit te stralen.


Negativiteit QHTBjCa
Negativiteit Et9xeo



Bluestar&Bluewisp:
Terug naar boven Ga naar beneden
Shademask
Member
Negativiteit DPKsfdL
You know me ~
239
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 30 Moons
Gender:
Rank:
Shademask
BerichtOnderwerp: Re: Negativiteit   Negativiteit Icon_minitimevr 5 dec 2014 - 12:32

Ik ben het wel deels me je eens, Sanne (:

Ik denk dat het ljh'tje altijd wel een "negatief" topic zal blijven, en ja, er komen heftige dingen in voor. Het aot vind ik zelf ook wel een topic dat echt door blijft razen met geklets, waardoor leuke positieve gebeurtenissen, of dat je je weer beter voelt, etc, weer verdwijnen. Misschien is het een idee om gewoon een positief topic te maken (als er niet al zo iets is), iets waar je de toppers van je dag in zet, "dit ging goed, dit maakte me blij, hier ben ik trots op, dit is me gelukt, etc"
Voor de mensen die zich snel negatief voelen als ze in het lhj kijken, dan kan je dat topic beter vermijden; en dan hoef je je niet schuldig of egoïstisch te voelen, wat natuurlijk mogelijk is. Zelfbescherming is goed, en niemand hoeft zich op te offeren voor een ander door iemand met zijn/haar negatieve dingen te helpen. Want dan cijfer je jezelf weg, en daar dat is gewoon niet goed, en ik weet zeker dat de ander dat ook niet wilt.
Tevens wil ik wel zeggen dat er al veel meer positiviteit gebracht is naar wc, zie het complimenten topic, en het bedankt topic. Als ik daar door heen lees krijg ik echt wel een lag op mijn gezicht.

Wat mij goed lijkt is om het ljh gewoon te vermijden als je geen behoefte heb aan negativiteit, want zoals Soof al zei; veel mensen op wc komen gewoon uit nare situaties, tot hele heftige situaties.

En verder vind ik ook, mensen die hier aan snijden doen, etc, en denken aan zelfmoord; ik ken een chat van de instantie die mij heel goed heeft geholpen genaamd; "chat met fier," het is gewoon een anonieme chat waar mensen zijn die jou willen helpen, advies, troost, en gewoon een plek waar jij je hartje kan luchten willen geven.
Dingen als snijden en zelfmoord vind ik persoonlijk niet geschikt om op een site als warrior cats te zetten, puur omdat hier mogelijk mensen zitten die er door getriggerd worden, en kinderen die gewoon nog best jong zijn.

Dat was mijn mening (:


Negativiteit GQuesEj
:I wear the mask of Shades:
ƇƖιcк нєяє тσ ѕтαят α тσριc
Negativiteit PS18GM0
Terug naar boven Ga naar beneden
Bluewisp
Founder
Negativiteit LM31bul
Sanne (:
2461
Be balanced

CAT'S PROFILE
Age: 34 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Bluewisp
BerichtOnderwerp: Re: Negativiteit   Negativiteit Icon_minitimevr 5 dec 2014 - 12:39

Dankje voor je mening! Ik vind ook zeker dat je gelijk hebt!
Denk dat het ook gewoon een persoonlijke ervaring is vanuit mij zelf, en het is niet eerlijk om iedereen over een kam te scheren natuurlijk. Het liefst vermijd ik het lucht-je-hart topic, maar vroeger of later lees je toch wel wat er in staat. Het is gewoon dat ik het heel naar vind, en het liefst wil je iedereen helpen.

Verder zullen veel van jullie ook via andere manieren contact hebben, en daardoor weet je sowieso al beter hoe het met elkaar gaat. Maar ik heb niet veel persoonlijk contact met de leden, en dan ga je je dingen toch wel af vragen.

Ik vind het idee van een apart topic aanmaken heel leuk! En je hebt ook zeker gelijk, het bedank en complimenten topic zijn erg fijn. Dankjewel voor het delen van de chat, en misschien kunnen we die op een duidelijke manier ergens verwerken, zodat leden zelf hulp kunnen zoeken.

Nogmaals bedankt, ik vind het fijn als jullie je mening delen dan kan ik kijken hoe het vanuit de leden wordt ervaren. (:


PS: ik verplaats dit topic even naar Discussie


Negativiteit QHTBjCa
Negativiteit Et9xeo



Bluestar&Bluewisp:
Terug naar boven Ga naar beneden
Roughflower
Member
Negativiteit MrhPOh4
(nath)aleesi
3099
Actief

CAT'S PROFILE
Age: || We counted 25 moons || Ageless
Gender: She-cat ♀
Rank:
Roughflower
BerichtOnderwerp: Re: Negativiteit   Negativiteit Icon_minitimevr 5 dec 2014 - 12:49

Kijk, hier is de site om met Fier te chatten.
http://chat.chatmetfier.nl

"Wil je gewoon eens je verhaal kwijt aan iemand die begrijpt waar je over praat?
Of heb je zelf te maken met dreiging of ruzies waar je niet goed raad mee weet?
Of maak je je zorgen over een vriend(in)?
Je kan - anoniem - chatten met ons op de volgende tijden:

maandag 17:00 uur tot 6:00 uur
dinsdag 19:00 uur tot 6:00 uur
woensdag 19:00 uur tot 6:00 uur
donderdag 19:00 uur tot 23:00 uur
vrijdag 19:00 uur tot 6:00 uur
Zaterdag 22:00 uur tot 6:00 uur
Zondag 22:00 uur tot 6:00 uur
De medewerkers van chatmetfier.nl zijn deskundig in het begeleiden van jongeren.

Buiten openingstijden kan je altijd bellen 0900 - 567 5678 (5ct pm) of mailen: ashg@fierfryslan.nl"


Ƈυяισѕιту cαη вє ɗαηgєяσυѕ,
вυт ɗαηgєя cαη вяιηg αɗνєηтυяє
αηɗ αɗνєηтυяє ωιƖƖ мαкє уσυ ғeel αƖινє.

Negativiteit EKUWbmh
::
Terug naar boven Ga naar beneden
Nightkit..
Member
Negativiteit DPKsfdL
105
Actief
Nightkit..
BerichtOnderwerp: Re: Negativiteit   Negativiteit Icon_minitimevr 5 dec 2014 - 15:01

Helemaal mee eens. Ik zie zelf ook meer dat iedereen een Foxdung tijd meemaakt, soms zie ik dat in het AOT ook wel staan, negatieve berichtjes, maar dan negeer ik het meestal want het AOT is daar niet echt voor bedoeld en meestal ben ik daar super happy, dus is het niet leuk als je stemming verpest word.

Ik probeer ook altijd de positieve kant van dingen te zien want sommige mensen hebben het nog veel erger. Ooit had ik een keer zo'n erge oorpijn dat ik doof was aan m'n linkeroor en ik was bang dat het voor altijd zou zijn. Maar ik bleef happy want sommige mensen kunnen helemaal niet meer horen en mijn oor zou vanzelf wel beter worden. Is ook gebeurd.
Toen had ik twee keuzes; me drie dagen dood ergeren aan dat mijn oor zeer doet of deal with it want sommige mensen hebben het erger plus het gaat wel weer weg. ^^

Dus mij tip: bekijk het positief and it'll be fine ^^


Negativiteit 2ccurkj
Stamps
Negativiteit 9Q4zHFxNegativiteit NuOj7t7Negativiteit MgLOJiU
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
Negativiteit Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 108 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank: Senior warrior
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: Negativiteit   Negativiteit Icon_minitimevr 5 dec 2014 - 15:53

Het lucht je hartje is er om gewoon van die shit dingen te melden. Het is een apart topic zodat je er niet in hoeft als je dat niet wilt en dat men niet te snel over je bericht heen kan scrollen zoals in het AOT. Sure, het is ook belangrijk de positieve dingen te vermelden, maar dat gebeurd ook in het AOT en op andere delen van de site als het even kan. Dat hier een apart topic voor komt vind ik prima, maar je kan mensen niet verbieden om gewoon hun problemen neer te blijven zetten in het LJH. Wanneer er wordt gezegd: wees positief, er zijn altijd mensen die het slechter hebben, heb je er ook tussen zitten die zich dan niet durven te uiten over iets ergs, waardoor ze ermee blijven rondlopen. Dat is niet de bedoeling. Dit is ook niet de bedoeling van dit discussie topic geweest, maar sommige reacties suggereren hier wel naar. Als je met problemen zit heb je vaak genoeg toch al het idee dat je, je aanstelt, laat staan dat dit nog even bevestigd wordt. Ik vind het persoonlijk dan ook een eigen risico dat je neemt wanneer je dat hele topic door gaat zitten lezen, want ik vind dat mensen niet gelimiteerd mogen worden in wat ze kwijt willen openbaar. Natuurlijk is er een grens die getrokken moet worden, maar als onderwerpen die een trigger kunnen zijn buiten de andere topics worden gehouden dan vind ik dit wel kunnen in het LJH. Waarom? Die mensen moeten het kwijt en vaak genoeg is er dan iemand die op ze af stapt en gaat praten. Ik heb dit genoeg meegemaakt met vrienden van mij, die ik vervolgens ben gaan aanspreken na zo'n berichtje. Natuurlijk kun je in sommige gevallen niet veel doen, maar praten is de eerste stap.

Prima dus een extra topic voor positieve berichten en dat het AOT vrolijker kan soms, maar het LJH moet ten alle tijden open blijven staan voor degenen die het nodig hebben.
(Dit is niet een reactie specifiek naar iemand toe, maar meer iets wat ik kwijt wilde na alles te hebben doorgelezen.)


Negativiteit RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Bluewisp
Founder
Negativiteit LM31bul
Sanne (:
2461
Be balanced

CAT'S PROFILE
Age: 34 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Bluewisp
BerichtOnderwerp: Re: Negativiteit   Negativiteit Icon_minitimevr 5 dec 2014 - 16:23

Ik ben het ook met je eens hoor Wazzie (: Het was ook nooit de bedoeling geweest van dit topic, om het lucht-je-hart te beperken. Alleen een mogelijkheid openstellen om wat meer positiviteit te laten doorklinken. En inderdaad een extra 'positief' topic is een goede mogelijkheid en oplossing die er geboden wordt.

Nogmaals, ik vind het fijn dat Warrior Cats op die manier een toevluchtsoord kan zijn voor mensen. En dat leden hier problemen kunnen delen is een heel bijzonder iets. Het is mij alleen opgevallen dat het iets is wat een stuk aanweziger is geworden, juist omdat mensen hun problemen makkelijker delen. Daarom vind ik dat daar wel iets tegenover kan staan. Bij deze dus het positieve topic.

Ik zal het topic aanmaken, als er nog andere mensen hun mening willen delen kan dat natuurlijk altijd (:


Negativiteit QHTBjCa
Negativiteit Et9xeo



Bluestar&Bluewisp:
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Negativiteit
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Bulletin Board :: Discussion-
Ga naar: