Bloodclan - Elite?



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Bloodclan - Elite?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Shadowhunter
Member
Bloodclan - Elite? DPKsfdL
Your Biggest Nightmare
169
Afwezig
The most Painful Goodbyes are tge ones that are never said or explained.

CAT'S PROFILE
Age: 13 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Shadowhunter
BerichtOnderwerp: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 16:55


Heey heey mensjes!

De laatste tijd zijn er enorm veel bloodclan leden. Nu is dit geloof officieel een elite en zullen de leden niet snel een nest hebben want dat maakt de poezen zwak. Een nest van 3 of meer kittens maakt een poes magerder zeker in de omstandigheden van de herfst.
Maar nu lijkt het mij dat een elite niet ineens iedereen aanneemt. Ik vroeg mij om jullie mening want misschien lijkt het mij wel een goed plan om de Bloodclan dicht te gooien voor aanmeldingen buiten de rpg. Met andere woorden je zal in de rpg in Bloodclan moeten komen. Momenteel staan er 26 bloodclan leden tussen de laatst online, 12 Rogue leden, 15 windclan leden, 16 Riverclan leden, 20 Shadowclan leden en en 36 leden van de thunderclan en geen enkele kittypet.
Naar mijn mening word het intussen een 5e clan en is dit geen elite meer. Volgens het woordenboek betekend het woord elite een kleine groep van invloedrijke en rijke personen. Bloodclan staat met 10 onder de thunderclan met meeste leden.

Disclaimer:
Dit omdat het mij veel angstaanjagender lijkt als het niet zo enorm veel leden zijn juist omdat het dan maar een paar katten zijn die de boel op stelten zetten. Niet een die net zo groot is als een gehele clan. En zo word het wat exclusiever wat ook het idee was van de Bloodclan. Dit is enkel een idee wat in mij opkwam en ik spreek niemand persoonlijk aan wil enkel jullie meningen.


Nu is mijn vraag wat vinden jullie van mijn idee?


Bloodclan - Elite? ShadowOS
20 - 14-02 19:02
Terug naar boven Ga naar beneden
Lionstep
StarClan
Bloodclan - Elite? Nala-nala-19486228-100-100
Kiek
244
Afwezig
I like the way your brain works, I like the way you try to run with the wolf pack when your legs are tired.

CAT'S PROFILE
Age: 28 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Lionstep
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 17:01

Goed plan! Ik ben voor.
Ik ben sowieso van mening dat er in de Elite een hoop dingen gebeuren die anders kunnen, maar dat ligt voornamelijk bij hoe mensen die katten RPG'en. (Geen haal naar Juul, je regelt dingen perfecto en daar heb ik ook niks over te zeggen!)
Ik zou het beter vinden als katten inderdaad hun weg de Elite in moeten RPG'en. Bijvoorbeeld doormiddel van (maandelijkse) tests. Aangezien de Elite niet zoals de clan de ceremonies heeft zal dat misschien een leuke aanvulling kunnen zijn om het nog net even wat actiever te maken. Dit is zowel voor de Elite als voor de RPG leuker. Want dan heb je toch het idee dat je in die ene speciale groep bent beland, en daar komt niet iedereen zomaar in. Het geeft wat meer exclusiviteit, iets waar de Elite eigenlijk voor staat! Dus ik heb er verder niet heel veel over te zeggen, ik vind het een top idee!


Bloodclan - Elite? 0V0T0ZLL_oBloodclan - Elite? G3K5gZvO_o
Terug naar boven Ga naar beneden
Cloverblossom
StarClan
Bloodclan - Elite? Large
Hannah
319
Actief
If you’re drop dead gorgeous
You should just
Drop
Dead.

CAT'S PROFILE
Age: † Ageless †
Gender: She-cat ♀
Rank:
Cloverblossom
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 17:39

Ik vindt het ook een slim plan.
En ik begrijp het ook dat het wel een overvloed aan wordt, maar als ze nu pas een stop voor BloodClanners leggen zou niets veranderen.
En anderen dwingen om niet op hun BloodClanner te komen is voor mij best wel overdreven. Want als ShadowClan, zoals nu, ook 38 leden actief heeft, kan het ook hetzelfde behandelt worden als BloodClan toch?


C      L      O      V      E      R      B      L      O      S      S      O      M
Bloodclan - Elite? GG12OO0
✞   S  t  a  r  C  l  a  n          w  a  r  r  i  o  r   ✞
Terug naar boven Ga naar beneden
Mousewish
StarClan
Bloodclan - Elite? DPKsfdL
☄ Loïs
936
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ☄ Ageless
Gender: She-cat ♀
Rank:
Mousewish
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 17:52

Ik heb hier gemengde gevoelens over, want er zit zeker waarheid in je woorden maar het is ook een clan waar gewoon een aanmeld-topic voor is. Ik denk dat we dat de leden niet zomaar kunnen afpakken.
Maar aan de andere kant, vind ik het ook een tof idee, aangezien er zo een clubje actieve katten ontstaat. Het is ook veel realistischer én nog is leuk om te doen. Wat er dan niet moet gebeuren is dat mensen hun kat eerst rogue maken en dan wachten tot er zo'n maandelijkse test zoals kiki zei voordat ze gaan posten en zo eigenlijk alsnog wachten totdat ze geaccepteerd worden.
Waar ik dan ook een vraag over heb; kunnen Claw en Zira dan ook bepaalde katten afwijzen? Want jouw idee is nu om de RPG realistischer te maken, en het zou niet realistisch zijn om een zwakke kat te accepteren zoals bijvoorbeeld een kittypet. Maar het is natuurlijk ook niet leuk als jouw kat afgewezen wordt terwijl je heel graag een account in de BloodClan wilt.
'k Weet het niet zo goed, we zullen zien wat anderen ervan vinden ~

@Lotte, lees 't eerst even goed door ;'). Er wordt niets gezegd over mensen dwingen om niet meer op hun BloodClan account te komen en zoiets zal ook nóóit gebeuren. Een stop zou zeker wel wat veranderen, want dan kunnen er gewoon geen nieuwe leden komen behalve als je eerst door een procedure gaat in de RPG.


Oh mother, I'm scared to live. Takes more than I've got to give
Oh sister, my voice is weak. Oh brother, I long for sleep
Oh hunger, I know you well
My cruel friend is a funeral bell
★★★★★

Terug naar boven Ga naar beneden
Shadowhunter
Member
Bloodclan - Elite? DPKsfdL
Your Biggest Nightmare
169
Afwezig
The most Painful Goodbyes are tge ones that are never said or explained.

CAT'S PROFILE
Age: 13 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Shadowhunter
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 17:59

@Lois
Dat is wel het gehele idee achter de Bloodclan. Je komt er niet zo maar in. Je moet je bewijzen want nee ik vind het niet logisch als jij je kittypet in de bloodclan gooit. Ik zou zeggen afwijzen als rogue leven en het later in je rpg carriere met die kat nog een keer proberen.
Beetje het zelfde als ik heb een kitten maar ik vind dat apprentice gebeuren niet zo ik word meteen warrior. Zo kan je het vergelijken. Het is meer dan normaal dat je moet rpgen om iets te bereiken.
alle clans behalve thunderclan hebben ook een kittenstop. Waarom Bloodclan dan geen leden aanmeld stop.

@Lotte,
ik ga niemand dwingen en daar heb ik niets over gezegt noch over 38 shadowclanners. Enkel de 20. De verhoudingen kloppen gewoon niet meer. Er is een gigantische overvloed aan kittens, overal

En wat kiki zegt het geeft weer die exclusiviteit aan de Bloodclan zoals de verbannen clanleden of ontspoorde rogues om ze maar even zo te noemen.


Bloodclan - Elite? ShadowOS
20 - 14-02 19:02
Terug naar boven Ga naar beneden
Mousewish
StarClan
Bloodclan - Elite? DPKsfdL
☄ Loïs
936
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ☄ Ageless
Gender: She-cat ♀
Rank:
Mousewish
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 18:57

Natuurlijk is dat het hele idee achter de BloodClan, maar dat betekent niet dat dat zo gaat in de RPG. Niet alles kan hetzelfde gaan zoals in de boeken! Het is ook de bedoeling dat er iedere maand een grote Gathering gehouden wordt maar dat gebeurd ook niet meer door gebrek aan tijd bij de Clanleiders. Zo kan je wel een aantal dingen opnoemen - inactieve mentors, sharing tongues iedere avond etc etc. niet alles gaat zoals in de boeken, hou daar ook rekening mee ;')!
En het is niet hetzelfde als van kitten naar warrior gaan, dat weet je zelf ook best, toch? Even realistisch blijven. Wat je voorstelt is meer hetzelfde als voorstellen dat iedere clankat in de RPG geboren moet worden; het is een leuk idee, maar in de realiteit kan het anders uitvallen dan eerst bedacht.
Het is belangrijk dat iedereen een karakter kan bespelen naar zijn of haar wens en ik denk dat als we de BloodClan veranderen, dat we die kans een beetje afpakken. Maar dat neemt niet weg dat ik dit een goed idee vind, want het is zeker leuk en ook veel meer zoals het zou moeten. Maar nu we al een vast systeem hebben, is het misschien lullig om te veranderen + misschien is het gewoon een te grote verandering.
Even voor de duidelijkheid (want zo laat je het een beetje overkomen dat je dat denkt voor mijn gevoel); ik ben niet tegen je plan, ik denk alleen even hardop na. Niet altijd is het realistische de beste keuze! Dat probeer ik alleen te zeggen, ik vind het een leuk plan en als meerderen het ermee eens zijn, ben ik ook voor. Maar ik wil ook even de nadelen of de minder leuke dingen aantonen.


Oh mother, I'm scared to live. Takes more than I've got to give
Oh sister, my voice is weak. Oh brother, I long for sleep
Oh hunger, I know you well
My cruel friend is a funeral bell
★★★★★

Terug naar boven Ga naar beneden
Graywing
Member
Bloodclan - Elite? DPKsfdL
Endria
886
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 2 Years
Gender:
Rank:
Graywing
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 19:21

Miss moeten we bij het afwijzen ook een beetje aan de gevoelens van mensen denken? En ik denk zelf eerlijk gezegd ook niet echt dat Julia en Lolo tijd hebben om een topic te doen met elke kat die wil joinen aangezien BC een redelijk populaire clan is atm.

Ik weet niet of dit betrekking heeft tot de situatie, maar dit laat me een beetje denken wat was voorgevallen op een andere RPG. Het was een zeer oude en slechte groep die ze eigenlijk ook heel erg exclusief wilden houden [Joinen in de rpg, veel activiteitenchecks, etc] maar het leidde er eigenlijk toe dat je het account extreem actief moest houden, en het eigenlijk niet meer leuk was om in de groep te zitten. Ik weet nogmaals niet of dit wel enige betrekking heeft tot dit onderwerp, maar het liet me hier een beetje aan denken.


Bloodclan - Elite? 2cpombr
Terug naar boven Ga naar beneden
Cherish
Member
Bloodclan - Elite? Tumblr_static_d9ipgsfkq9s0ssksg4sc48oc0
boze grasspriet
116
Actief
Oh what a better sight it'd be, don't you think when the morning that dawns can dawn without me

CAT'S PROFILE
Age: 48 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Cherish
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 19:37

Graywing schreef:
En ik denk zelf  eerlijk gezegd ook niet echt dat Julia en Lolo tijd hebben om een topic te doen met elke kat die wil joinen aangezien BC een redelijk populaire clan is atm.

Hier wil ik even op reageren. Stel dát dit idee wordt gebruikt betekend dat, dat BC een klein groepje zou blijven met katten die dus volledig vertrouwd worden door Claw en Zira, betekend dit ook dat deze groep (of een of twee katten hiervan) ook genoeg vertrouwd worden om deze leden aan te nemen. Stel je voor we pakken er twee katten bij die Zira en Claw het meest vertrouwen, dan heb je al vier mensen die tijd hebben om een topic te doen!

Cloverblossom schreef:
En ik begrijp het ook dat het wel een overvloed aan wordt, maar als ze nu pas een stop voor BloodClanners leggen zou niets veranderen.

Zoals dit idee voorgesteld wordt, neem ik aan dat er een klein groepje katten bedoeld wordt (dan denk ik aan max 15 tot 20 katten), lijkt me dat er ook bedoeld wordt dat dit een klein, actief groepje wordt. Ik ben het er volledig mee eens dat een klein groepje actieve, realistisch gespeelde, uitgedachte katten een stuk angstaanjagender is dan wat BloodClan nu is.
Nu heb je gelijk in wat je zegt, maar misschien dat ik hier een ideetje voor heb. Ik ben het namelijk helemaal eens met "Het is meer dan normaal dat je moet rpgen om iets te bereiken.", en gezien BloodClan wel echt gezien wordt als 'het gevaar van WarriorCats' vind ik dat BloodClan ook eigenlijk wel wat bijzonderder mag zijn dan de normale Clans. Mijn groffe idee hierover, was misschien een goed uitgedachte Storyline waarin Claw beseft dat BloodClan zijn titel langzaam verliest, en een soort maandelijkse tests gaat houden (denk hierbij aan duellen of iets) om te kijken of je het eigenlijk nog waard bent. De katten die niet realistisch genoeg gespeeld worden hebben zo kans om uit de Elite gezet worden, zo de katten overlatend die hun spot in de Elite en het vertrouwen van Claw en Zira verdiend hebben. Dit zou dan gebeuren nadat de aanmeldingen voor BloodClan stopgezet is. En stel, je kat wordt uit de Elite gekicked, kan deze als Rogue verder trainen en ontwikkelen om misschien later weer te proberen terug te komen, als deze hier dan nog behoefte aan heeft.

Dit is wat grof uitgeschreven, maar zoiets lijkt me wel wat.


VOICETHEME
The bigger they are then the more that they bleed
The deeper the scars that won't heal
Terug naar boven Ga naar beneden
Shadowhunter
Member
Bloodclan - Elite? DPKsfdL
Your Biggest Nightmare
169
Afwezig
The most Painful Goodbyes are tge ones that are never said or explained.

CAT'S PROFILE
Age: 13 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Shadowhunter
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 19:50

@ Lois & Endria
Ik zeg niet van goh dit moet altijd gebeuren maar tijdelijk omdat het een groeide clan is. Ik begrijp heus wel dat  niet alles het zelfde moet zijn als in de boeken. Maar het heet niet voor niets een elite. Ik mag ook geen kat hebben die overloopt naar een andere clan. Of een gevonden rogue kitten die word opgenomen word in een clan. Terwijl dit in de boek juist wel weer zo is.
Ik begrijp dat het een populaire groep is want officieel is het geen clan. Ze hebben ook geen queens omdat alle katten die zwak zijn daar niet horen en dus bijvoorbeeld een kittypet daar niet hoort.
Maar er is gewoon nu een hele grote groep aan Bloodclan dat weet je zelf ook. Het heet een elite. Het is geen echte clan en dat weet je zelf ook ;')

Tuurlijk niet alles kan de realiteit waarborgen maar er kan wel iets van rekening mee gehouden worden. Dat is alles wat ik zeg en dit is enkel een idee omdat de Bloodclan niet echt elitair is of angstaanjagend op deze manier. Je kan dit juist in de rpg gebruiken als iets van we hebben te veel leden blah blah we nemen niemand meer aan blah blah.

Ik zeg niet dat je tegen mijn plan bent ik reageer op jou standpunten. Want het is nu eenmaal een idee en positieve en negatieve punten moeten worden besproken. Net als dat inderdaad het misschien een te grote vraag gaat worden in rpg. Maar het zou ook juist kunnen afschrikken dat je moet rpg'en om ergens bij te mogen behoren. Dat is wel het doel van een rpg. Rpgen om doelen te bereiken zoals leader, deputy, mates, kittens krijgen. Dat is juist het aspect wat ik leuk vind. Chars die in rpg opgroeien tot belangrijke personages voor de gehele rpg.
Er zijn wel andere veranderingen gemaakt buiten de rpg die ook invloed hebben op mensen die een char willen beginnen. Zoals de kittenstops die ik eerder heb genoemd.

Ik zeg niet dat jij niet voor bent ik wil mijn mening delen over iets wat mij gewoon opvalt, het is helemaal leuk dat Bloodclan nu zo actief is maar de clans zijn niet allemaal even actief. En over het aan mensen hun gevoelens denken. Soms kan gewoon iets niet en dat is dan wel heel vervelend. Zo werkt het leven, je hebt tegenslagen.


@ Juul
Jou toevoegingen vind ik zelf ook een heel leuk idee wat het weer haalbaarder maakt voor de site.

En liefies ik bedoel niets negatief naar iemand en ik hoor graag jullie meningen ^^.


Bloodclan - Elite? ShadowOS
20 - 14-02 19:02
Terug naar boven Ga naar beneden
Mousewish
StarClan
Bloodclan - Elite? DPKsfdL
☄ Loïs
936
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ☄ Ageless
Gender: She-cat ♀
Rank:
Mousewish
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 20:24

Ik heb inderdaad geen tijd om per persoon een topic aan te maken (en daar heb ik ook helemaal geen zin in), maar één ceremonie per maand zou met gemak kunnen.
Er zijn trouwens wel queens, alleen heten zij moederkatten ^^ maar dat is maar een heel klein detail haha. Tijdelijk! zwakke katten kunnen wel bij de BC blijven, het is niet zo dat je de clan uitgeschopt wordt als je kits krijgt of als je verwondingen hebt.

Nu even terugkomend op het idee, ik vind het werkelijk wel een leuk idee. Maar ik wil wel dat we weten dat iedereen het hier mee eens is, want het is een hele verandering om dit systeem in te voeren. En lid worden in de BloodClan is wel een ander soort doel dan deputy/leader/med.cat worden etc.


Oh mother, I'm scared to live. Takes more than I've got to give
Oh sister, my voice is weak. Oh brother, I long for sleep
Oh hunger, I know you well
My cruel friend is a funeral bell
★★★★★

Terug naar boven Ga naar beneden
Howl
Member
Bloodclan - Elite? DPKsfdL
Kiki
743
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 60 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Howl
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 20:42

Ik ga mee met Juul's idee. Ik vind het idee van dat de 'gewone' clans open zijn voor iedereen om te joinen goed. En dat de Elite dan echt Elite is. Een select groepje met realistische RPG'ers die echt angst aan kunnen jagen bij katten. Die niet in 2 posts een herdershond uitmoorden en met hun poten stenen breken en wonderen verrichten. Het is echt een wedstrijd geworden met wie de slechtste is.

Graywing schreef:
Miss moeten we bij het afwijzen ook een beetje aan de gevoelens van mensen denken? En ik denk zelf eerlijk gezegd ook niet echt dat Julia en Lolo tijd hebben om een topic te doen met elke kat die wil joinen aangezien BC een redelijk populaire clan is atm.

Als je met elk persoon zijn/haar gevoelens rekening moet houden en niet gaat kijken naar wat die persoon zijn karakter doet in de RPG, vind ik eigenlijk dat dat ten koste gaat van het plezier van anderen in de RPG. Stel je voor, er komt een kat die de Bloodclan wilt joinen maar RPG'd in de stijl van: "Zijn enorm scherpe klauwen haalde Graywings hele zijkant open, hij bloedde nu." Daar word ik persoonlijk een beetje geïrriteerd van. Ik vind dat we powerplayers moeten aanpakken en dat mensen die nog niet goed zijn/er klaar voor zijn om een slecht karakter te RPG'en geweigerd moeten kunnen worden.

Shadowkit~ schreef:
Maar het zou ook juist kunnen afschrikken dat je moet rpg'en om ergens bij te mogen behoren. Dat is wel het doel van een rpg. Rpgen om doelen te bereiken zoals leader, deputy, mates, kittens krijgen. Dat is juist het aspect wat ik leuk vind. Chars die in rpg opgroeien tot belangrijke personages voor de gehele rpg.

Als iets je afschrikt, ben je er niet klaar voor. Dit vind ik een goed standpunt om te bekijken hoe we de Elite iets afschrikwekkender kunnen maken. Als jij vind dat je niet klaar bent om een karakter actief te houden en te RPG'en zoals er van je verwacht wordt, kan je ook de Elite niet inkomen. Ik zou het wat vinden als katten zich op moeten werken, zoals je inderdaad ook moet voor het worden van deputy/leader. Het mag een prestatie zijn dat je in een clan bent gekomen die 'Elite' is, een prestatie waar je mee zou kunnen pronken! Smile

Verder vind ik Juuls verhaallijn idee zeker een ding wat leuk uitgevoerd zou kunnen worden. Aangezien Claw nu op het moment toch wel doorheeft dat veel katten van de Elite hun eigen gangetje maar gaan en zomaar aanpappen met van alles en nog wat. Daar zitten zeker wel wat kansen in die gepakt kunnen worden voor het aanpassen van alles!

@Lolo: Het joinen van de Bloodclan is nu niet echt een prestatie, maar zoiets zou het wel moeten worden. Tenminste, in mijn idee. Iets exclusiefs, waar je hard voor hebt gewerkt en waar je mee kan pronken en andere katten in de RPG angst mee aan kan jagen. Ik denk dat het wel helpt voor het beeld van een 'exclusieve groep katten die angst en terror zaait door WC'.


Bloodclan - Elite? 2gxnp75Bloodclan - Elite? 10pvxmwBloodclan - Elite? 10pvxmwBloodclan - Elite? 2hqc5lxBloodclan - Elite? 34nodx3Bloodclan - Elite? Adnfja
Dark necessities are part of my design
Terug naar boven Ga naar beneden
Evergreen
Member
Bloodclan - Elite? Rba3jn
Floriske
2583
Actief
Vibrations of tremors that shook long ago
Tear holes in the fabric of all that we know

Can't survive with the secrets we have
All that we have is a lie

CAT'S PROFILE
Age: 55 manen
Gender: She-cat ♀
Rank:
Evergreen
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 21:27

Het is wel vervelend als sommige katten meteen enorm overpowered zijn omdat ze de slechtste willen zijn, maar het is niet per se slecht dat BC op dit moment zo veel actieve leden heeft. Jullie hebben wel allemaal gelijk dat BC wel een iets elitairder imago kan gebruiken, waardoor ze weer echt een gevaarlijke groep katten zijn en niet gewoon een groepje onrustzaaiers dat de hele tijd territoria uit gejaagd moet worden ^^" Tegelijk wordt door de huidige verhaallijnen het beeld van BC als een echt gevaarlijke vijand al wel weer wat hersteld.
Ik denk ook dat het niet té exclusief moet worden. Het is wel goed als er enige eisen aan vast zitten voor iemand lid kan worden van BC, maar het beeld van een klein, actief groepje is misschien iets te optimistisch. Ik weet natuurlijk ook niet wat er zou gebeuren, maar als het een te kleine, selecte groep wordt, zou dat er ook voor kunnen zorgen dat het minder actief wordt, wat jammer zou zijn. Verder is het nou ook weer niet zoiets als een hoge rang, dus ik vind dat iedereen wel de kans zou moeten krijgen om er lid van te worden en dat het niet iets exclusiefs voor de paar beste rpg'ers moet zijn. Het is prima als je er een beetje voor moet werken, maar het lijkt me niet handig er een echt kleine groep van te maken.


It is walking evenly between you and me, this truth, this terror
And it stares us in the face, until we break our nose against the mirror

Bloodclan - Elite? 33kui4l
*********
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Quietstep
Member
Bloodclan - Elite? XHmqJYs
Demi
1896
Actief
"I was not born to be forced. I will breathe after my own fashion. Let us see who is the strongest."


CAT'S PROFILE
Age: 26 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Quietstep
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 22:26

De Elite, is de Elite, en dat is de sterkste groep van de rogues, samen bij elkaar gespannen. In de boeken is deze groep er gewoon om de 'kwade' factor te zijn en om onrust in het spel te brengen, en die rol moet de Elite ook in de RPG hebben, vind ik. Clankatten vrezen de leden van de Bloodclan, en om goede reden: ze zijn uit op gelijkheid wat betreft het gebied en zijn slim, sterk of roekeloos - natuurlijk wel op volkomen logische manieren. De Bloodclan moet dus een gevreesde elite zijn, en dat is hij op het moment denk ik niet.

Ten eerste heeft een elite toch iets van exclusiviteit, en dat ontbreekt bij de Bloodclan. Nou is dit zo'n ramp nog niet, maar dit zorgt wel voor de toegang van minder 'ervaren' spelers tot de groep en daardoor misschien tot verloedering van de Elite. Omdat deze groep vooral 'slechte' karakters bevat, en deze toch wel moeilijker zijn om neer te zetten in verhouding tot 'goede' karakters, wordt het ook moeilijker om een goed beeld van de Bloodclan te laten ontstaan in de RPG. Het valt mij op dat het meeste onrealisme waar mensen de laatste tijd over klagen, afkomstig is van leden van de Bloodclan. Dit komt natuurlijk door het competitieve idee achter de groep: iedereen wil namelijk de grootste en de sterkste zijn. In de Bloodclan wordt je gemakkelijk geaccepteerd en kan je meteen beginnen met hondentanden verzamelen waardoor je status omhoog schiet. Zo heb je al snel accounts met 20 posts die de RPG onder spammen met hun moordlustige gedrag en onrealistische posts. Om dit te voorkomen lijkt het me echt een heel goed idee om gewoon een stop op de Bloodclan in te voeren.

Een stop zal er niet alleen voor zorgen dat de Bloodclan exclusiever wordt, maar ook dat hij actiever wordt. Om jezelf van een plek te kunnen verzekeren, moet je nou eenmaal actief zijn. En een andere vereiste zou kunnen zijn dat je gewoon goede, realistische posts produceert. Dit zorgt denk ik wel voor extra motivatie om je posts te kunnen verbeteren: je moet nou eenmaal een realistisch karakter neerzetten, wil je in de Bloodclan terecht kunnen komen, dus het zal mensen waarschijnlijk ook aansporen om hun schrijfstijl daadwerkelijk te verbeteren.

In het verleden is er al vaak genoeg op gehamerd dat onrealisme de RPG minder leuk maakt, en dat 'slechte' karakters vaak niet goed, of zelfs volgens een stereotype (ik heb mijn familie vermoord en nu zit ik in de Bloodclan) gemaakt en gespeeld worden. Dit lijkt nog steeds niet echt te helpen, want deze dingen komen nu nog steeds voor. En ik denk niet dat de mensen waar iedereen nu op doelt, echt heel erg doorhebben dat het over hen gaat. Wanneer ze afgewezen worden voor de Bloodclan, weten ze echter wel meteen waar ze aan toe zijn en dat hun RPG-vaardigheden nog niet up-to-standard zijn. Dit is misschien een beetje cru, maar zachte heelmeesters laten stinkende wonden en door alles gewoon constant te bediscussiëren zonder er echt iets aan te doen zal weinig helpen met het verbeteren van mensen hun RPG-vaardigheden op lange termijn.

Okay I'm done whining bye.


i can't explain what i mean
Bloodclan - Elite? Hf3zPPx
and even if i could, i'm not sure i'd feel like it
Terug naar boven Ga naar beneden
Pantherstar
StarClan
Bloodclan - Elite? Bba20rI
Loïs
2051
Actief
'May they sing your names with love and with fury'

CAT'S PROFILE
Age: » 72 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Pantherstar
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 22:31

Ik zal 't hier is met Juul over hebben ^^


Bloodclan - Elite? EHnbxOu        0        Bloodclan - Elite? 12ADpxX
Terug naar boven Ga naar beneden
Creamyfrost
StarClan
Bloodclan - Elite? 10zzaxg
Julia
6308
Afwezig
The way surviving hard winters makes a tree grows stronger, the growth rings inside it tighter

CAT'S PROFILE
Age: Forever young✝
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Creamyfrost
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimevr 30 okt 2015 - 6:27

Hè gadverdamme en nu dit weer...
Ik doe mijn best mensen maar ik begin nou echt te twijfelen of ik dit nog wel wil. Ik begin het mij echt een beetje persoonlijk aan te trekken.
Misschien moet iemand anders het maar een tijd proberen...



I'm hunting with StarClan
Bloodclan - Elite? R8Pdsgr
#ButterForPresident
Terug naar boven Ga naar beneden
Shadowhunter
Member
Bloodclan - Elite? DPKsfdL
Your Biggest Nightmare
169
Afwezig
The most Painful Goodbyes are tge ones that are never said or explained.

CAT'S PROFILE
Age: 13 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Shadowhunter
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimevr 30 okt 2015 - 7:06

Julia, het is helemaal niet persoonlijk jegens jou of tegen iemand persoonlijk. Juist omdat je het zo goed doet word het zo een grote groep. Het is de grote van de groep waar hier de discussie over gaat. Als dit persoonlijk naar iemand was bedoeld had ik die persoon wel een bericht privé gestuurd.


Bloodclan - Elite? ShadowOS
20 - 14-02 19:02
Terug naar boven Ga naar beneden
Creamyfrost
StarClan
Bloodclan - Elite? 10zzaxg
Julia
6308
Afwezig
The way surviving hard winters makes a tree grows stronger, the growth rings inside it tighter

CAT'S PROFILE
Age: Forever young✝
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Creamyfrost
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimevr 30 okt 2015 - 7:13

Weet ik ook wel, maar het komt even allemaal tegelijk. Het is een opstapeling van dingen waar ik een beetje verdrietig van wordt Wink .



I'm hunting with StarClan
Bloodclan - Elite? R8Pdsgr
#ButterForPresident
Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
Bloodclan - Elite? Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 108 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank: Senior warrior
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: Bloodclan - Elite?   Bloodclan - Elite? Icon_minitimevr 30 okt 2015 - 11:13

Het team is hier al mee bezig. We gaan de manier van doen niet wijzigen, maar gaan proberen op een andere manier wat oplossingen te bedenken.

Je moet je naam elite niet al te serieus nemen, zeker niet op een groet rpg als deze. Plus in de boeken is de groep nog best groot en de Clans zijn een heeel stuk kleiner. Op een RPG als deze is het onmogelijk alles in evenwicht te laten lopen en de activiteit wisselt steeds tussen Clans. Als we dan uiteindelijk terug komen op het probleem dat veel mensen een beetje ver gaan met het spelen van een slecht karakter, los je hier niets mee op, enkel dat ze niet direct in de BC zitten. Plus een select groepje van goede RPGers is zelden zo actief als gewoon iedereen die er graag bij wilt.

Ik sluit deze discussie dan ook even.


Bloodclan - Elite? RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bloodclan - Elite?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Bulletin Board :: Discussion-
Ga naar: