Het kennen van katten in de Clans



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Het kennen van katten in de Clans

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Severlight
Member
Het kennen van katten in de Clans RByGB9F
Loïs
242
Actief
"When a woman says later, what she really means is not ever!"

CAT'S PROFILE
Age: ☼ 26 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Severlight
BerichtOnderwerp: Het kennen van katten in de Clans   Het kennen van katten in de Clans Icon_minitimedo 19 mei 2016 - 20:25

Hi there,

Het valt mij best wel op hoe katten elkaar in de RPG soms niet kennen. Nu snap ik dit als de katten van verschillende Clans komen, maar in de Clans zelf hoort iedereen elkaar te kennen. In de boeken staat duidelijk aangegeven dat een Clan is zoals familie en dat iedereen elkaar kende; zelfs kon herkennen aan zijn of haar geur. Het is dan toch vreemd als twee warriors zich aan elkaar voorstellen? Als je een kitten bent is het natuurlijk logisch, dan ken je nog niet iedereen uit de Clan. Maar weet ook dat mentoren hun apprentices trainen (in de boeken) in het herkennen van geuren en zo ook het herkennen van geuren bij hun Clangenoten. Daarvoor moeten ze eerst iedere kat bij naam kennen, wat ze rond de 6 manen dus ook echt wel horen te kunnen - al helemaal leeftijdgenoten, omdat dat de katten zijn waar jouw kat mee het meest om gaat (ook al hebben ze nog nooit een topic gehad).
Hoe denken jullie hierover? Ik wil graag wat meningen horen over dit onderwerp, omdat ik het altijd wat apart vind als Clangenoten elkaar niet kennen (al helemaal apprentices en warriors).

x Loïs


Het kennen van katten in de Clans 9iczth
Terug naar boven Ga naar beneden
Gravelsmoke
Member
Het kennen van katten in de Clans DPKsfdL
~ Moo Moo
498
Actief
Being Scared is my Biggest Fear

CAT'S PROFILE
Age: 33 months
Gender: She-cat ♀
Rank:
Gravelsmoke
BerichtOnderwerp: Re: Het kennen van katten in de Clans   Het kennen van katten in de Clans Icon_minitimedo 19 mei 2016 - 20:43

Ik ben aardig nieuw en weet niet hoe alles hier gaat enzo, maar ik ben het wel met je eens. Als vergelijking, in de boeken kent ook elke kat elkaars naam. Alleen met kittens is het misschien anders, maar ik vind het zelf ook niet realistisch als een kat zijn clangenoten niet kent. Je kan ze misschien niet allemaal van binnen en buiten kennen maar de naam zou wel moeten naar mijn mening.


Het kennen van katten in de Clans LVKoAsJ

Nightthorn ~ Gravelsmoke ~ Silverdew

PM's graag naar Silverdew

Terug naar boven Ga naar beneden
Rushingpaw
Member
Het kennen van katten in de Clans DPKsfdL
Kath
69
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 8 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Rushingpaw
BerichtOnderwerp: Re: Het kennen van katten in de Clans   Het kennen van katten in de Clans Icon_minitimedo 19 mei 2016 - 20:52

Ja, ik ben het ook met je eens. Het is inderdaad niet logisch als je samen in een clan woont en niemand kent. Ondanks dat het zich niet in de RPG afspeelt, is het logisch als elke kat elkaar kent in de clans zelf. Alleen voor kittens is het logisch als ze nog geen apprentices en warriors kennen behalve de andere kittens en hun ouders. En inderdaad wat hierboven wordt gezegd, je hoeft ze niet van binnen te kennen, maar een naam bij een kat plaatsen moet kunnen.


Het kennen van katten in de Clans 1j1aw0
Terug naar boven Ga naar beneden
Mothflare
Member
Het kennen van katten in de Clans Rainbow_icon_by_plasticumbrella-d39zguc
Nathalie
169
Actief
"Courage is what it takes to stand up and speak. Courage is also what it takes to sit down and listen"

CAT'S PROFILE
Age: 16 Moons
Gender:
Rank:
Mothflare
BerichtOnderwerp: Re: Het kennen van katten in de Clans   Het kennen van katten in de Clans Icon_minitimedo 19 mei 2016 - 21:11

*Applaus*

Ja dit heb ik ook door de jaren heen meerdere malen duidelijk proberen te maken. Maar precies zoals je zegt. En omdat er ook Gahterings zijn, kennen zeker Warrior en al helemaal Senior Warriors bijna elke kat uit de andere clans.
Maar verder geen aanvullingen. T is precies zoals je zegt c:


Het kennen van katten in de Clans ZFXCCyi
“Imperfection is beauty,
madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”
― Marilyn Monroe
S T A M P S:
Terug naar boven Ga naar beneden
Butterstar
StarClan
Het kennen van katten in de Clans XbUUF0W
Michelle
6649
Actief
So many men have tried to kill me, I don’t remember all their names.

CAT'S PROFILE
Age: 90 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Butterstar
BerichtOnderwerp: Re: Het kennen van katten in de Clans   Het kennen van katten in de Clans Icon_minitimedo 19 mei 2016 - 21:45

Mag ik even verwijzen naar deze melding:
https://www.warriorcatsnl.com/t25143-2de-reminder-clangenoten

Als team is het ons ook niet ontgaan maar er is al twee keer een melding over gemaakt, wij kunnen het niet gaan afdwingen dat iedereen zich hier aan houdt.
Goed bedoelt van jou natuurlijk Loïs, maar ik vrees persoonlijk dat dit topic toch niets zal veranderen gezien het al meerdere malen eerder vanuit het team geprobeerd is Wink



One voice may speak you false,
but in many there is always truth to be found.


Terug naar boven Ga naar beneden
Bluewisp
Founder
Het kennen van katten in de Clans LM31bul
Sanne (:
2461
Be balanced

CAT'S PROFILE
Age: 34 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Bluewisp
BerichtOnderwerp: Re: Het kennen van katten in de Clans   Het kennen van katten in de Clans Icon_minitimedo 19 mei 2016 - 21:57

Je hebt gelijk, dat vind ik ook.
Maar het is meer vanuit de beleving van de schrijver, zoals Michelle al aangeeft. Het is meer een soort kennis-iets, dus het is goed dat het nogmaals aan het licht gebracht word. Maar er zijn al meldingen over gemaakt.

Het is eigenlijk de keuze van de gene die RPG't met het account. Katten uit verschillende Clans vind ik zelf niet heel vreemd, de belangrijke rangen kent iedereen wel maar de rest hoeft niet perse bekend met elkaar te zijn. Katten uit dezelfde Clan horen elkaar wel te kennen, ja.

Als ik nog nooit een topic met een kat uit eigen Clan heb gehad, doe ik wel eens dat mijn account de naam van de ander al weet maar dat er toch een soort van mini-kennismaking plaats vind om de accounts aan elkaar te introduceren.


Het kennen van katten in de Clans QHTBjCa
Het kennen van katten in de Clans Et9xeo



Bluestar&Bluewisp:
Terug naar boven Ga naar beneden
Severlight
Member
Het kennen van katten in de Clans RByGB9F
Loïs
242
Actief
"When a woman says later, what she really means is not ever!"

CAT'S PROFILE
Age: ☼ 26 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Severlight
BerichtOnderwerp: Re: Het kennen van katten in de Clans   Het kennen van katten in de Clans Icon_minitimedo 19 mei 2016 - 22:23

Ik wist niet dat hier al zoveel over gepraat was, haha (:
Maar het is goed dat er dus meer zo over gedacht wordt. Misschien is het handig als dit ook in de guidebook te staan komt, zodat nieuwe leden dit ook goed doorhebben? Volgens mij stond het er nog niet in, maar zo wel, dan hoeft dat niet te gebeuren. En misschien ook in de regels, bij het 'in de rpg' gedeelte?


Het kennen van katten in de Clans 9iczth
Terug naar boven Ga naar beneden
Arrowthrill
Member
Het kennen van katten in de Clans DPKsfdL
Queen Wazz
285
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 34 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Arrowthrill
BerichtOnderwerp: Re: Het kennen van katten in de Clans   Het kennen van katten in de Clans Icon_minitimevr 20 mei 2016 - 2:17

Het probleem van een regel is dat erop gelet zou moeten worden en wij lezen niet alle topics door van mensen. Dus dan is het nog aan de persoon om er rekening mee te houden. Een kleine mention in t guidebook kan wel.


Het kennen van katten in de Clans Plfiha1
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het kennen van katten in de Clans
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Bulletin Board :: Discussion-
Ga naar: