彡 Help! In welke clan moet mijn kat?



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 彡 Help! In welke clan moet mijn kat?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Snowdrop
StarClan
彡 Help! In welke clan moet mijn kat? Tumblr_odaoy3Ko7X1u49zhho1_400
The A Doc
2733
Actief
Je t'aime, je t'aime toujour... I am forever yours.

CAT'S PROFILE
Age: Ageless ♥
Gender: She-cat ♀
Rank:
Snowdrop
BerichtOnderwerp: 彡 Help! In welke clan moet mijn kat?   彡 Help! In welke clan moet mijn kat? Icon_minitimedo 9 jun 2016 - 22:12


In welke clan zou ik mijn karakter droppen? Ik heb een idee voor een kat, maar ik zou niet weten welke clan... Zou hij beter in RC of in SC passen? Ik vind dat hij toch wel meer een WCer... Wat denken jullie?

Het zijn vragen die ik wel vaker hoor en zie hier. Waarom heb je problemen met een clan te zoeken voor je kat? Meestal gaan mensen naar de actiefste clan toe, of dat zie ik vaak gebeuren. Zo ontstaat er een verdeeldheid van actieve leden. Op zich geen ramp, maar zou het anders kunnen?
Het unieke aan dit forum en hun clannen is dat ze elk een andere manier van opvoeden hebben. Daarbij moet je ook in gedachten houden dat deze katten al een lange tijd hier leven. Dit betekend dat de katten zijn aangepast aan hun unieke gebied. Nu, hoe kan dit je helpen met een clan te kiezen voor je kat? Wel, heel veel zelfs. Het kan je zelfs helpen om een karakter te ontwikkelen en misschien zelfs hernieuwde inspiratie te vinden. Met de nieuwe profielen en vaardigheden en attributen zijn er ook heel veel opties bijgekomen. Maar wat zijn die opties allemaal? Ik besloot er zelf even een overzichtje van te maken.




Karakter van een kat


Elke kat heeft een uniek karakter hier. Daar kan niks aan veranderd worden. Daarbij zijn uitzonderingen binnen een clan geen ramp. Maar, zoals ik ook al meerdere keren heb gelezen, word er bij de ene clan meer op regels gehamerd dan de ander. Dit brengt een variatie in karaktereigenschappen, waardoor conflicten onder andere clans eigenlijk veel meer kunnen voorkomen. Houd in gedachte dat gelijke persoonlijkheden het sneller eens zouden zijn dan twee verschillende.

Thunderclan
'Deze Clankatten staat bekend als: In tijd van vrede: respectvol naar andere Clans en Tijdens oorlog: moedig, zonder angst en loyaal. ThunderClan katten komen op voor wat juist is en zijn niet bang een regel te breken wanneer dat nodig is. In deze Clan word goed voor elkaar gezorgd en iedereen komt op voor de ander.' - Clans
Rechtvaardig - Moedig - Respectvol - Doorgedreven
Thunderclanners, ze staan bekend als onbevreesde krijgers. Ze komen voor elkaar op, het is een clan die voor elkaar zorgt, waardoor het logisch is dat een moederlijk karakter sneller hier tot ontwikkeling kan komen. Bezorgdheid en alertheid zijn hier ook duidelijk een eigenschap. Thunderclanners hebben soepele karakters, dit komt oa omdat ze dit van jongs af aan al overnemen van oudere katten. Dit kan echter in verschillende richtingen ontwikkelen. Zo zal een Thunderclanner sneller buitenclanse vrienden maken, aangezien ze instaan voor alles wat goed is en daarbij ook soms de regels even negeren.

Riverclan
'Deze Clankatten staan bekend als felle strijders en goed gevoed. Hebben een lange vacht die glimt. Ze zijn niet bang voor water en houden van mooie dingen zoals schelpen. In deze Clan houden wij van loyaliteit. Wees altijd trouw aan de Clan, indringers zullen niet op prijs worden gesteld.' - Clans
Loyaal - Strikt - Zelfzeker - Doelbewust
Riverclanners zijn doelbewuste en zelfzeker katten. Ze staan wel degelijk bekend voor katten die zich heel wat vinden. Ze hebben dan ook een uitbundige manier van strijden. En aangezien ze de enige clan zijn waar water hun main point is, word hun zelfzekerheid enkel nog maar versterkt hiermee. Ze streven naar een ideale loyaliteit, maar door hun zelfzekerheid kan dit bij sommige karakters mis lopen. De striktheid speelt daarom ook een belangrijke rol. Aangezien Riverclanners beschikken over de unieke eigenschap om te zwemmen en te vissen, kunnen ze vaak hooghartiger overkomen dan andere clans. Het zijn zeker geen twijfelaars.

Windclan
'Deze Clankatten staan bekend als ongelooflijk loyaal, taaie katten en snelle renners. Ze zijn nerveus en vluchten snel voor gevaar. Ze hebben het meeste kennis van de tweebenen. Hier in de Clan komt iedereen voor elkaar op. We doen alles samen en laten de Clan nooit in de steek.' - Clans
Loyaal - Alert - Wijs - Groepseenheid
Windclanners leven op een gebied die vooral open is. Hierdoor worden geluiden niet tegengehouden, waardoor voor hen alles heel duidelijk te horen is. Ze worden daardoor al van jongs af e geprikkeld met geluiden en dergelijke dingen, waardoor ze vrij alert kunnen zijn. Dat is zeker ook nodig bij het leven op het hoogland, waar gevaar overal kan zitten en vluchten je enige optie is. Ze zijn daarom een hechte groep, een beetje te vergelijken met een kudde paarden. Ze reageren als een, hebben een sterke band en daardoor ook een sterke loyaliteit. Daarbij helpt hun alertheid bij het observeren van dingen, waardoor Windclanners meer kunnen weten dan andere katten en wijzer kunnen overkomen.

Shadowclan
'Deze Clankatten staan bekend als strijdhongerig, agressief, eerzuchtig en hongerig naar meer territorium. Er word gezegd dat de koude wind die over hun territorium waait ze achterdochtig en hard heeft gemaakt. Hier in de Clan is het hard, maar al zijn ze niet de liefste katten, toch komen ze altijd voor elkaar op.' - Clans
Hard - Fier - Ambitieus - Strevende perfectie
Shadowclan is een clan waar natuurlijk gezien op neergekeken kan worden. Ze hebben het minst voordelige terrein van alle clans, toch in de ogen van de andere clans. Hoe dan ook zorgt dit moeilijkere terrein ervoor dat ze een clan zijn die streeft naar perfectie. Ze dragen daarbij een zekere trots bij zich. Ze zijn echter zeer ambitieus, aangezien ze steeds werken aan hun trainingen en technieken. Ze zijn echter wel een koude en harde clan. Shadowclanners zullen meestal de dingen regelen met een overtuigende hardheid. Hierbij komt hun koude karakter duidelijk naar boven. Dit komt omdat Shadowclanners van jongs af aan al strikte trainingen krijgen.


Ik zeg hierbij niet dat je karakter identiek moet zijn aan dit voorbeeld. Dit is gewoon wat ik zie in de clans en wat hun streefpunt is. Ook de logische ontwikkelingen van een groep op een bepaalde plaats heb ik proberen in kaart te brengen. Dit kan echter wel verschillen per individu.




Uiterlijk

Dit deel is meer ondermijnd met feiten en logische verklaringen. Aangezien er natuurlijke selectie is in de natuur, zullen de katten met de meeste voordelen op een bepaald terrein sneller overleven. Hoe dan ook kan dit ook verschillen binnen de wereld van warrior cats, aangezien ze in clans leven en zorgen voor elkaar.

Thunderclan
Levende in een bos met weinig open terrein hebben deze katten een lange staart ontwikkeld. Dit is omdat ze vaak in de bomen klauteren. Ze hebben daardoor ook een donkere (ik zou zeggen tabby of gevlekt) pels. Dit is namelijk een groot pluspunt in het jagen. Doordat ze redelijk wat kunnen klimmen kunnen ze een stevigere bouw hebben. Hoe ze gebouwd zijn speelt niet echt een rol binnen hun terrein. Thunderclanners zullen wel natuurlijk gezien een van de best ontwikkelde geurorganen hebben. Ze leven immers in een gebied waar vrij veel inbreng is van planten en dierengeuren.
Een Thunderclanner zal daarbij ook sneller een litteken hebben. Aangezien ze instaan voor wat goed is kunnen ze sneller inspringen in een gevecht. Ze zijn immers ook moedig dus hun lichaam zal zeker getekend zijn.

Riverclan
Katten die zwemmen en leven in waterig gebied. Deze clan heeft daardoor goed ontwikkelde spieren. Het eten van vis zorgt er daarbij ook voor dat ze meer goede vetten binnen krijgen. Dit is voordelig voor de hersenen (het is daarbij bewezen dat deze vetten een positiviteit kunnen inbrengen bij mensen). Ze zullen door oa het eten van vis en door het zwemmen ook een goede uithouding hebben. Hoe dan ook zijn ze daardoor breder dan andere clans. Het feit dat ze veel in contact komen met water zorgt ervoor dat ze een pels moeten hebben die goed kan uitdrogen om onderkoeling te voorkomen. Een Riverclan kat zal ook beter tegen koud weer kunnen dan andere clans, omdat ze het koude water gewoon zijn. Hun zicht of gehoor zal het best ontwikkeld zijn. Ze moeten immers goed kunnen opletten. De minste veranderingen in het water zullen echte Riverclanner niet ontgaan.
Door het eten van vetrijke prooi en ook de mogelijkheid hebben om meer variatie te hebben zullen Riverclan katten natuurlijk gezien sterker zijn als het op gezondheid aankomt. Dit zal je dan ook zeker merken aan hun glanzende pels.

Windclan
Een clan die vooral snel moet zijn. Hier zal je weinig dikke, kortpotige katten zien. Het is onnatuurlijk voor een windclanner om dit te zijn. Waarom? Omdat je de klos bent als windclenner als je niet snel genoeg bent. Doordat ze dus snel moeten bewegen hebben ze lange poten en ook stevige klauwen die hun kan helpen bij het rennen. Ze hebben sterke achterpoten, maar zijn helemaal niet breed gebouwd. Dit zou hen immers enkel maar benadelingen. Hun kleuren spelen zeker ook een rol. Ze zullen vaak tabby zijn, aangezien ze jagen op open terrein. Het feit dat ze ook redelijk wat moeten kunnen lopen, hebben ze wel een grotere borstkas in vergelijking met hun lichaam. Zo kunnen ze eigenlijk meer lucht binnen halen. Ze hebben goed ontwikkelde zintuigen. Hun ogen zijn waarschijnlijk het best ontwikkeld, aangezien ze geen obstakels hebben. Dit zorgt er dus ook voor dat ze geen verbeterd gehoor moeten hebben, aangezien geluiden moeilijker worden gedempt hier.
Windclan leeft op een gebied met een kleine variatie aan prooi. Hierdoor zullen ze soms een tekort krijgen in bepaalde dingen. Daardoor is het logisch dat hun pels wat doffer is. Hoe dan ook zie ik niet meteen waarom ze een zwakkere gezondheid moeten hebben. Windclanners leven immers langer dan vandaag en selectie speelt ook nog steeds een rol. Ze hebben dus van nature een sterkere gezondheid. Maar slijtage en dergelijke zie ik wel veel sneller gebeuren bij deze soort katten.

Shadowclan
Hun gebied bestaat vooral uit moerassig gebied. Het feit dat ze ook leven in een gebied gevuld met dodelijke componenten, zorgt er waarschijnlijk ook voor dat ze resistentie hebben ontwikkeld voor dingen waar andere clankatten wel gevoelig aan zijn. Shadowclanners zullen het meest lijken op Thunderclanners, maar minder ontwikkeld naar het klimmen toe. Deze katten zullen natuurlijk gezien een goede spierlaag hebben. Donkere kleuren zijn hier dan ook zeker een voordeel. Hun gebied zorgt ervoor dat ze op veel manieren kunnen jagen. Doordat hun gebied ook naaldbomen heeft en andere dingen zie ik ook dat deze katten een hogere pijngrens hebben. Deze katten zullen vrij goed kunnen horen, aangezien het vertrouwen op een neus in dit gebied niet meteen nuttig is in oa jagen. De sterke geur van planten en naaldbomen en rottingsprocessen maskeren snel dat van een prooidier of dat van een vijand. Daardoor is het logischer dat een Shadowclanner eerder op zijn gehoor zal vertrouwen.
Doordat ze leven in een gebied met meer giftige dingen zijn ze daar minder gevoelig voor. Natuurlijk gezien zouden ze beter tegen ziektes kunnen, of er toch van kunnen genezen. Het feit dat ze het koudste gebied hebben zorgt ervoor dat ze wel sneller zieken hebben.


Het kruisen van twee volbloeds kan leiden tot een combinatie van eigenschappen van beide clans en daarbij ook tot een eventuele verbetering! Houd in gedachten dat binnen de clan er steeds word gekruist (dit dan theoretisch gezien), hierdoor kan het goed zijn dat veel eigenschappen binnen een clan circuleren. Ook erfelijke ziektes kunnen hierdoor ook sneller tot uiting komen. Dus dit kan zeker ook gebruikt worden bij het ontwikkelen van je unieke karakter.
Maar halfclans, hoe zit het daar nu echt mee? Nou, ik heb al gezegd dat ze een verbetering kunnen zijn. Daarbij kan je ook gewoon de eigenschappen nemen die eigen zijn van de ene clan en deze samen gooien. Ook kan je zo zien welke bloedlijn het beste past bij je kat (of omgekeerd).




Zo, dat was het dan~ Het uittypen van de rogues vond ik niet zo noodzakelijk aangezien variatie daar groter kan zijn.
Hoe dan ook wilde ik horen wat de gedachten waren van andere mensen hierover. Is het nuttig dat dit word vermeld? Zo ja, zo nee, waarom? Als je ook eventuele opmerkingen hebt zou ik dit graag weten, ik weet immers niet evenveel over alle clans. Ik heb gewoon vooral gebruik gemaakt van mijn wetenschappelijke kennis :")

Hopelijk was dit ook nuttig voor sommige mensen, aangezien dat eigenlijk mijn originele doel was~
-Bo2



彡 Help! In welke clan moet mijn kat? RlyUriu3_o
Sleep Tight Snowdrop ♥
Terug naar boven Ga naar beneden
Bronzemask
StarClan
彡 Help! In welke clan moet mijn kat? 7cf00310
Inge
1991
Actief
"Big results require big ambitions."

CAT'S PROFILE
Age: 48 Moons Old {when died}
Gender: She-cat ♀
Rank:
Bronzemask
BerichtOnderwerp: Re: 彡 Help! In welke clan moet mijn kat?   彡 Help! In welke clan moet mijn kat? Icon_minitimevr 10 jun 2016 - 8:40

Wow! Wat een geweldig handige uitleg! Bronzemask is inderdaad typisch Windclan Smile
En cool dat je hier de tijd voor hebt genomen, het zal veel mensen helpen!


彡 Help! In welke clan moet mijn kat? Bronze11
:::
Terug naar boven Ga naar beneden
Pantherstar
StarClan
彡 Help! In welke clan moet mijn kat? Bba20rI
Loïs
2051
Actief
'May they sing your names with love and with fury'

CAT'S PROFILE
Age: » 72 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Pantherstar
BerichtOnderwerp: Re: 彡 Help! In welke clan moet mijn kat?   彡 Help! In welke clan moet mijn kat? Icon_minitimevr 10 jun 2016 - 8:48

Ik moet ook zeggen dat ik het heel handig vind c:


彡 Help! In welke clan moet mijn kat? EHnbxOu        0        彡 Help! In welke clan moet mijn kat? 12ADpxX
Terug naar boven Ga naar beneden
Nightthorn
Member
彡 Help! In welke clan moet mijn kat? DPKsfdL
~ Moo Moo
236
Actief
I'm the Poision in your Bones, my Love is your Disease,
I won't Let it Set you Free, Til I Break You

CAT'S PROFILE
Age: 30 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Nightthorn
BerichtOnderwerp: Re: 彡 Help! In welke clan moet mijn kat?   彡 Help! In welke clan moet mijn kat? Icon_minitimevr 10 jun 2016 - 14:59

Idd een goede uitleg Very Happy
Als ik het zo zie zitten Nightthorn en Gravelsmoke nog niet zo slecht..


彡 Help! In welke clan moet mijn kat? 95NWBmN

Gravelsmoke ~ Nightthorn ~ Silverdew

PM's naar Silverdew

The Devil Within
Digital Daggers
Terug naar boven Ga naar beneden
Snowdrop
StarClan
彡 Help! In welke clan moet mijn kat? Tumblr_odaoy3Ko7X1u49zhho1_400
The A Doc
2733
Actief
Je t'aime, je t'aime toujour... I am forever yours.

CAT'S PROFILE
Age: Ageless ♥
Gender: She-cat ♀
Rank:
Snowdrop
BerichtOnderwerp: Re: 彡 Help! In welke clan moet mijn kat?   彡 Help! In welke clan moet mijn kat? Icon_minitimema 13 jun 2016 - 18:51

Ik ben blij dat het toch wat benuttigd kan worden! ^^
En zoals erin staat, toevoegingen of verbeteringen zijn altijd welkom x)


彡 Help! In welke clan moet mijn kat? RlyUriu3_o
Sleep Tight Snowdrop ♥
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverstar
Editor
彡 Help! In welke clan moet mijn kat? BWVGT5d
Maaike
1775
Actief
"No cause is lost if there is but one fool left to fight for it."

CAT'S PROFILE
Age: Old
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Silverstar
BerichtOnderwerp: Re: 彡 Help! In welke clan moet mijn kat?   彡 Help! In welke clan moet mijn kat? Icon_minitimema 13 jun 2016 - 21:02

Topic verplaatst naar Warrior Code. c:
Terug naar boven Ga naar beneden
 
彡 Help! In welke clan moet mijn kat?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Warrior Code-
Ga naar: