Een beloningssysteem



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Een beloningssysteem

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Snowdrop
StarClan
Een beloningssysteem  Tumblr_odaoy3Ko7X1u49zhho1_400
The A Doc
2733
Actief
Je t'aime, je t'aime toujour... I am forever yours.

CAT'S PROFILE
Age: Ageless ♥
Gender: She-cat ♀
Rank:
Snowdrop
BerichtOnderwerp: Een beloningssysteem    Een beloningssysteem  Icon_minitimewo 22 jun 2016 - 14:41


Heyhoi mensjes!

Toen ik deze middag van school naar huis wandelde, kwam er opeens iets in me op. Het was een simpel systeempje waar je extra'tjes kunt verdienen. Dus ik besloot het even op een rijtje te zetten en zelf een structuur ervan te maken. c:

Hoe zou het in elkaar zitten?
Een beloningssysteem is gemaakt om een bepaalde inzet te belonen. Sinds kort heeft Warrior cats een systeem met cijfers en strakke orde, namelijk de skills en atributes. Ja, je hoort het al komen, dit zouden de dingen zijn waar je beloningen voor zou kunnen krijgen.
Het zou je extra punten kunnen geven en je karakter sterker kunnen laten overkomen. Dat klinkt ergens toch wel motiverend voor meer te posten?

Goed, maar waar zou je dat dan kunnen verdienen?
Patrols, trainingtopics, awards, ... Je kan oneindig ver gaan hierin, aangezien elk iets een bijdrage kan zijn aan een bepaalde skill van je warrior.
Dit zou je dan ic kunnen invoeren en daarbij zou het ooc een leuke toevoeging zijn als, well, een beloning.

Maar kan je dan niet oneindig veel punten bij verdienen?
Goed punt en ja, in theorie zou dit kunnen. Dit zou uiteraard niet goed zijn en daarbij ook nog eens... Tja, saai, stom? Geen idee hoe dat te brengen ^^"
Er zou een limiet op moeten staan voor het aantal punten dat je kan bijverdienen, zoals, ik zeg maar iets, 3 of 4. Zo kan je je karakter niet overpowered gaan maken met het spammen van trainingstopics.
Een tweede mogelijkheid is het invoeren van een soort score systeem. Wat houd dat nu precies in? Well, het is vrij simpel. Stel je gaat patrouille en je post actief, de patrouille word afgerond en ga zo door. Wanneer de patrouille afgerond is kan de leader en/of deputy van de clan een soort 'score' geven aan je kat. Ik geef nu maar een voorbeeld, 2. Iedereen die actief was kreeg 2 punten. Na een tijdje heb jij als persoon een score van bv 20. En dan kan je met die 20 scorepunten 1 skillpunt aanvragen als toevoeging. Dan krijg je weer een score van 0. Om dan de volgende keer weer een skillpunt bij te krijgen moet je bv 30 scorepunten hebben. En zo ga je door, tot je het limiet van extra skillpunten hebt bereikt.

Waarom zou dit niet bij atributes werken?
Dit zijn meestal wel vaste eigenschappen van je karakter. Dit zou kunnen veranderen door ontwikkeling, maar in grote lijnen niet. Daarbij heb je daar ook echt een limiet van 12. Meer zou teveel zijn en daarbij is dat ook gewoon niet nuttig op ooc en ic vlak.


---


Wat ik al in gedachten had
- Beloning voor patrols, trainingen en events (clanverband)
- Persoonlijke beloning van clanleader/deputy/teamlid (individuele activiteit)

>Scoresysteem
> Max 4 punten bij verdienen
> De puntenscore is aangegeven met een vast nummer
> De eerste keer heb je 10 scorepunten nodig en dit word opgevoerd 
> Enkel bij volbrenging van patrol/training/event en actief geweest zijn!

Ik heb (event) actief afgerond als ...

> Leader (in patrol/training)
> + 2/3 scorepunten

> Lid (in patrol/training)
> + 1/2 scorepunten

> Actief in event
> + 2/3 scorepunten

Eventuele extra's:


Scorepunt > Skillpunt

Skillpunt# Scorepunten
1ste punt10
2de punt25
3de punt35
4de punt55

Nadat je een punt hebt opgeëist bij de skills, worden je scorepunten terug op 0 gezet, zo moet je iedere keer iets meer doen voor een extra punt.

Hoe word het aangegeven als iemand die extra heeft?
Je kan het erbij zetten naast het score getal. Iets zoals dit 'I' als je al 1 extra hebt. Daarnaast kan je dan je nieuwe scorepunten plaatsen. Bijvoorbeeld..
5 (> ik heb nog geen extra punt)
I. 2 (> Ik heb al een extra punt en 2 scorepunten)
II. 11 (> Ik heb al 2 extra punten + 11 scorepunten)
...
IV. (> Ik heb alle extra punten verdiend)

Hoe en wie zou dit aangeven (concreet)?
Voor de patrols en trainingen had ik al iets in gedachten.

Wanneer een van deze topics goed word afgerond kan de deputy/leader(/evt teamlid als dit nodig is) een melding geven met;

"The training/patrol was a success! / Keep it up! / ...
You can claim 1/2/3 points (score?)points here (link topic)"

Dan kan via die link je doorverwezen worden naar de skills/atributestopic en daar kan je dan een lijst invullen met het aantal scorepunten die je hebt verdiend (dit met een link naar het topic zodat het teamlid dit sneller kan controleren).

Voor wie zijn deze scorepunten bedoeld?
Apprentices, warriors (van young tot senior), med cat, med cat apprentice, leader en deputy

Bloodclan: Vanaf young one kan je verdienen

Rogue/kittypet: Helemaal niet en/of ander systeem?

> Voor kittens is dit onredelijk
> Elders verdienen geen skills meer bij. Van warrior naar elder zullen deze extra skillpoints wegvallen of deze zullen worden behouden.


---


Voor en nadelen
Even kort naast elkaar zetten, dit is enkel een hypothese aangezien ik niet weet hoe dit in de rpg zou uitwerken.

Voordelen
- Door actief mee te doen aan events krijg je een beloning -> eventactiviteit omhoog?
- Motivatie om meer in (door leader/dep) georganiseerd mini events mee te doen
- Motivatie om een actief patrol topic te doen
- Meer regelmaat voor deel te nemen aan patrols?
- Het is IC realistischer. Je kat werkt harder > dus is sterker dan de gemiddelde kat
- ...
Nadelen
- Extra werk voor het team
- Een extra 'vakje' voor deze scorepunten
- Leaders/deputy's moeten topics bijhouden (Houd in gedachten dat het zien van gewoon een actief event/persoon en dit je opvalt ook al genoeg is)
- ...


---


Ik denk dat dat alles was wat ik in gedachten had. Ik heb het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Ik ben een beetje moe door het leren en de lange dagen en korte nachten door de examens, dus als het wat raar is dan ligt het vast daar aan xD
Extra opmerkingen/ideeën en natuurlijk je eigen visie hierover zijn zeker welkom! Dit is immers maar een snel, simpel ideetje c:

-Bo2


Een beloningssysteem  RlyUriu3_o
Sleep Tight Snowdrop ♥
Terug naar boven Ga naar beneden
Foxfire
Member
Een beloningssysteem  Tumblr_n796hcBj0H1qaedvuo6_r2_250
Loïs
1133
Actief
"Love. It's just chilling, you know? Kicking it with somebody, talking, making mad stupid jokes. And, like, not even wanting to go to sleep, 'cause then you might be without 'em for a minute. And you don't want that."

CAT'S PROFILE
Age: 30 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Foxfire
BerichtOnderwerp: Re: Een beloningssysteem    Een beloningssysteem  Icon_minitimewo 22 jun 2016 - 14:59

Het klinkt leuk en goed uitgewerkt!
Ben benieuwd wat het team hiervan vindt, want 't is natuurlijk wel extra werk.


Een beloningssysteem  29429sk
Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
Een beloningssysteem  Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 43 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank:
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: Een beloningssysteem    Een beloningssysteem  Icon_minitimewo 22 jun 2016 - 20:17

Zoiets zal uiteindelijk misschien gaan komen met eigen uitwerking, maar voor nu zijn we nog bezig met andere dinhen.


Een beloningssysteem  RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Snowdrop
StarClan
Een beloningssysteem  Tumblr_odaoy3Ko7X1u49zhho1_400
The A Doc
2733
Actief
Je t'aime, je t'aime toujour... I am forever yours.

CAT'S PROFILE
Age: Ageless ♥
Gender: She-cat ♀
Rank:
Snowdrop
BerichtOnderwerp: Re: Een beloningssysteem    Een beloningssysteem  Icon_minitimewo 22 jun 2016 - 22:23

Ok ^^ Het was toch maar ff iets randoms
Ik wilde enkel zien of het wat kon zijn en het mss gebruikt kan worden later~


Een beloningssysteem  RlyUriu3_o
Sleep Tight Snowdrop ♥
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverstar
Editor
Een beloningssysteem  BWVGT5d
Maaike
1775
Actief
"No cause is lost if there is but one fool left to fight for it."

CAT'S PROFILE
Age: Old
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Silverstar
BerichtOnderwerp: Re: Een beloningssysteem    Een beloningssysteem  Icon_minitimewo 22 jun 2016 - 22:45

Ja, mochten we zoiets als dit gaan invoeren, en waarschijnlijk komt dat er wel, dan is deze uitwerking alvast heel handig. Thanks. c:
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Een beloningssysteem
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Bulletin Board :: Ideas-
Ga naar: