Wat staat er vandaag op tafel?



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Wat staat er vandaag op tafel?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Peppermint
Medicine cat
Wat staat er vandaag op tafel? 13496284_J7YsiE71ohETWOU
Babs
2811
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 19 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Peppermint
BerichtOnderwerp: Wat staat er vandaag op tafel?   Wat staat er vandaag op tafel? Icon_minitimeza 27 apr 2019 - 18:06

Dus.. Andries en ik hadden het erover dat we vaak hetzelfde eten. Dus vandaar dat ik dit topic in het leven heb geroepen voor inspiratie! Wat eten jullie vanavond? Een recept erbij is natuurlijk bonus, en anders kan ik best als het me lekker lijkt alsnog om een recept komen zeuren. ;-)

Wij aten vandaag Spaghetti Carbonara
Recept voor 2 personen:
Terug naar boven Ga naar beneden
Cobra
Deceased
Wat staat er vandaag op tafel? 20f8kWD
»Quinty«
778
Actief
Like some kind of madness

CAT'S PROFILE
Age: ♕ Ageless | [38 moons]
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Cobra
BerichtOnderwerp: Re: Wat staat er vandaag op tafel?   Wat staat er vandaag op tafel? Icon_minitimeza 27 apr 2019 - 20:02

https://www.antilliaans-eten.nl/recepten/caribische-pastasalade/

Een favoriet hier op tafel in de zomer, of überhaupt als we er zin in hebben. Zeker aan te raden, als je van pasta, krab en mango houd. Het toevoegen van de peper zorgt voor wat pit, maar niet overheersend c;
Terug naar boven Ga naar beneden
Chawl
Deceased
Wat staat er vandaag op tafel? BrokenNaiveEyelashpitviper-size_restricted
Julia
1929
Actief
I needed some space to lay myself out, so that I could decide which pieces I wanted to pick up

CAT'S PROFILE
Age: ✝35 moons✝
Gender: Tomcat ♂
Rank: Member
Chawl
BerichtOnderwerp: Re: Wat staat er vandaag op tafel?   Wat staat er vandaag op tafel? Icon_minitimeza 27 apr 2019 - 20:16

Hier hebben we hutspot gegeten vanavond c:

- 3 grote aardappelen of meer als je een grote eter bent of ze bij de supermarkt vandaan haalt, dan zijn ze niet zo groot vaak hihi
- Wortels(4 of een zakje al geraspte wortels uit het koelschap van de supermarkt)
- Een ui
- Spekjes
- half pakje hutspotkruiden
- Klontje boter
- Scheutje room of melk
- Rookworst

Wij houden altijd de ui en de spekjes apart van de rest en doen wat mosterd over de hutspot :3
Terug naar boven Ga naar beneden
Peppermint
Medicine cat
Wat staat er vandaag op tafel? 13496284_J7YsiE71ohETWOU
Babs
2811
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 19 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Peppermint
BerichtOnderwerp: Re: Wat staat er vandaag op tafel?   Wat staat er vandaag op tafel? Icon_minitimema 29 apr 2019 - 11:54

Gisteren hadden wij gevulde pasta met heel eenvoudige champignon roomsaus. Voor deze saus heb je het volgende nodig:
- Boter
- Bakje champignonnen
- Kookroom
- Eventueel rundergehakt
- Peper en zout

Maak de champignonnen schoon en snijd ze in plakjes. Smelt vervolgens boter in een koekenpan en
indien je gehakt toevoegt, rul dan nu het gehakt. Als het gehakt rul is, bak dan de champignonnen. Als ze een beetje doorbakken beginnen te raken, giet dan de room erbij en laat het op laag vuur indikken. Doe vervolgens peper en zout erbij om de saus op smaak te brengen.

Wij eten dit vaak met tortellini gevuld met ham of champignon en doen er dan nog wat kaas over. Het is eigenlijk onze go-to we moeten even snel makkelijk koken. Deze saus is ook heel makkelijk in te vriezen. Dus als je een grote portie maakt, kun je altijd wat diepvries zakjes vullen en in de vriezer leggen voor later. Als je het dan weer opwarmt, hou er dan wel rekening mee dat je mogelijk weer een scheutje water moet toevoegen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Honeybear
Member
Wat staat er vandaag op tafel? 30f302b4-77f2-46fc-a4e2-0d81559f8a7e
Sean
56
Actief
She may be sweet honey, but she's always ready to sting

CAT'S PROFILE
Age: 12 moons baby!
Gender: She-cat ♀
Rank:
Honeybear
BerichtOnderwerp: Re: Wat staat er vandaag op tafel?   Wat staat er vandaag op tafel? Icon_minitimeza 4 mei 2019 - 16:38

Wij eten thuis veel groenten doordat ik best allergisch ben (heb een probleemrelatie met eten) aan veel dingen. Vegan en vegi eten staat bij ons veel op tafel! Dit receptje is vanuit een kookboek en tis een van mn favoriete dingen doorheen het hele jaar. Super snel en lekker gezond c;

Wat je nodig hebt:

- Courgette
- Venkel
- Paprika (van elke kleur een)
- 1 knoflookknol
- 1 rode ui
- kleine trostomaatjes
- Rozemarijn
- Tijm
- Olijfolie
- Pepper & Zout

- Ovenschotel/braadslede

Bereiding:

- Verwarm de oven op 180°C.
- Courgette en paprika in niet al te kleine stukken snijden (Bv courgette in twee en dan schellen ervan snijden & paprike in repen snijden ipv blokken)
- Snijd de knoflookbol doormidden horizontaal
- Snijd de venkel in dunne plakjes
- Snijd de rode ui in kwarten en pel de lagen van elkaar af
- Alle groenten in een ovenschotel/braadslede en olijfolie erover (tip van mij: leg de ui bovenaan, die word lekker crispy en das heerlijk B) )
- Goed kruiden met pepper en zout en leg er een paar takjes tijm en rozemarijn erbij
- Goed mengen (maar de ui wel bovenaan houden want das de good stuff) zodat alles goed met de olie en kruiden is vermengd geweest
- Leg bovenaan de knoflook en de tros tomaatjes (als je liever wat minder warme tomaten heb raad ik aan om ze 5 minuten voordat de schotel uit de oven moet ze er pas bij te leggen)
- In de oven voor 25 - 30 minuutjes


Wij eten dit vaak zonder venkel, soms met. We hebben een periode geen courgette erin gedaan en nu wel weer. Ik lust geen warme tomaat, dus die doen we er sws niet bij, soms wel eens koud on the side dan c: Het is echt een recept waarmee je kan spelen aan de hand waar je zin in hebt, wat je wilt eten/wat je lust en ga zo maar verder. Is ook perfect schoteltje om bij een stukje vlees te doen, maar je kan ze ook gerust zo opeten c: Is vaak voldoende voor een volledige maaltijd vind ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chawl
Deceased
Wat staat er vandaag op tafel? BrokenNaiveEyelashpitviper-size_restricted
Julia
1929
Actief
I needed some space to lay myself out, so that I could decide which pieces I wanted to pick up

CAT'S PROFILE
Age: ✝35 moons✝
Gender: Tomcat ♂
Rank: Member
Chawl
BerichtOnderwerp: Re: Wat staat er vandaag op tafel?   Wat staat er vandaag op tafel? Icon_minitimeza 4 mei 2019 - 19:33

Hier hebben we vandaag broccoli, gebakken aardappeltjes, zoete aardappel patatjes en kip gegeten.

De aardappels bewaar ik altijd door de week, dat vinden wij het lekkerst, om die op te bakken.
Over de broccoli wat kaas voor extra smaak.

Voor de zoete aardappel patatjes heb je een zoete aardappel nodig. Ze zijn trouwens ook te koop als patatjes in de winkel. Ik snij ze zelf uit een grote zoete aardappel. Doe er wat olijfolie overheen met paprikakruiden/Italiaanse kruiden en wat peper. Dan in de oven. Ik leg ze los op een vel bakovenfolie. Niet in een ovenschaal want dan worden ze wat soppig. Dan ong. een half uur in de oven op 180 graden. Niet gek kijken als ze niet krokant worden, want dat gebeurd eigenlijk niet. Alleen een klein velletje, maar echt krokant gebeurd niet met zoete aardappel. Als je ze uit de oven haalt nog wat zout erover en dan is het klaar c: .
Terug naar boven Ga naar beneden
Slatefur
StarClan
Wat staat er vandaag op tafel? DPKsfdL
Babs
2730
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 46 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Slatefur
BerichtOnderwerp: Re: Wat staat er vandaag op tafel?   Wat staat er vandaag op tafel? Icon_minitimeza 4 mei 2019 - 20:07

Zelfgemaakte tomatensoep
- Kilo Tomaten
- 2 uien
- 4-5 kruidnagelen
- Suiker
- Peper
- Runderbouillon blokjes
- Gehakt
- Vermicelli

- Tomaten in grote stukken snijden en in een pan doen. Uien in grove stukken snijden en in de pan doen
- Kruidnagels in de pan doen met een schep suiker en wat peper.
- Vul de pan met water tot ongeveer de helft van de tomaten
- Laten koken tot de uien zacht worden (Ongeveer 3 kwartier) en af en toe doorroeren
- Als de uien zacht zijn de kruidnagels eruit vissen
- De inhoud van de pan door de groentezeef halen, zo voorkom je dat er grote stukken in de soep komen
- Soepballen draaien van het gehakt
- Gehaktballetjes in de soep en de soep weer op licht vuur zetten zodat de gehaktballetjes gaar worden
- Vermicelli erdoorheen en nog even laten door pruttelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Falconstrike
Member
Wat staat er vandaag op tafel? SCwUkVM
Bo~
1220
Actief
If it's me, it'll be okay

CAT'S PROFILE
Age: Twentyfive moons ღ
Gender: Tomcat ♂
Rank: Moorrunner
Falconstrike
BerichtOnderwerp: Re: Wat staat er vandaag op tafel?   Wat staat er vandaag op tafel? Icon_minitimewo 11 sep 2019 - 17:23

Geen avondeten, maar wel een lekkere snack :>

Low-carb Brownies
Ik zit zoals sommigen weten op een koolhydraat arm/beperkt dieet. Dit noem ik koolhydraatarm, ondanks dat alle ingrediënten niet onder de 5 gr koolhydraten zitten, omdat per stukje brownie er 5 gram koolhydraten in zitten! Dus een heerlijke snack als je ook zo'n dieet volgt of als je een minder dik makende brownie wilt proberen Wink

Ingrediënten
- 230 gram Roomkaas
- 40 gram Boter (ik heb ongezouten Roomboter gebruikt)
- 115 gram 90% pure chocolade (ik heb 100 gram 90% en 15 gram 85% gebruikt van Lindt)
- 85 gram Amandelmeel
- 35 gram Steviala kristal sweet
- 3 medium eieren
- 1 theelepel bakpoeder
- 1 theelepel vanille (ik heb Dr. Oetker vanille aroma gebruikt)

Extra benodigdheden
- Brownie bakblik
- Oven
- pan met water

Bereidingswijze
1. Oven voorverwarmen op 180 graden
2. Klop de boter en roomkaas in een grote kom.
3. Voeg de Steviala kristal sweet en eieren toe en klop goed.
4. Smelt de pure chocolade boven een pan kokend water en roer goed door tot alles is gesmolten.
5. Laat de chocolade een klein beetje afkoelen.
6. Voeg de gesmolten chocolade, amandelmeel en bakpoeder toe bij het beslag en klop goed.
7. Voeg als laatste de vanille toe en klop nog één keer goed.
8. Vet het bakblik in waar het beslag in komt te zitten
9. Doe het beslag in het bakblik en verspreid zo even mogelijk.
10. Stop het bakblik voor 20-25 minuten in de oven bij 180 graden.

En dan smullen maar! :>
Terug naar boven Ga naar beneden
Falconstrike
Member
Wat staat er vandaag op tafel? SCwUkVM
Bo~
1220
Actief
If it's me, it'll be okay

CAT'S PROFILE
Age: Twentyfive moons ღ
Gender: Tomcat ♂
Rank: Moorrunner
Falconstrike
BerichtOnderwerp: Re: Wat staat er vandaag op tafel?   Wat staat er vandaag op tafel? Icon_minitimedo 26 sep 2019 - 20:38


Koolhydraatarme pasta carbonara
Nog steeds op m'n koolhydraat arme dieet, maar daardoor mis ik één van mijn favoriete gerechten! Pasta carbonara! Gelukkig ben ik even gaan zoeken en heb ik een nieuwe, koolhydraat arme versie gevonden van mijn geliefde pasta carbonara :>

Ingrediënten voor 2 personen
- 1 ui
- 1 of 2 te(n)en knoflook
- 400 gram koolraap tagliatelle
- 200 gram Spinazie
- 150 gram spekjes
- 250 gram champignons
- 6 eieren
- Parmazaanse kaas
- Peper & Zout

Bereidingswijze
Eerst de spekjes, ui (fijn gesneden) en knoflook (uitgeperst) in de pan bakken, zonder boter! Het vet van de spekjes zijn genoeg. Dan de champignons snijden en toevoegen in de pan. Kook de koolraap tagliatelle voor ongeveer 5 minuten (op het pak staat 2-3 min maar ik vind het zelf beter smaken bij 5 min). Doe nu de spinazie bij het prutje, zodat de spinazie schrinkt. Giet de tagliatelle af en doe dit ook bij de groenten in de wokpan,

De saus wordt gemaakt met de eieren en parmazaanse kaas. In dit geval heb ik 6 medium eieren gebruikt. Hiervan scheid ik 3 van de eieren, het eiwit kan weg gedaan worden en het eigeel in een bakje voor de saus. Daarna om wat meer saus te kunnen maken nog drie hele eieren erbij gooien. Daar de parmazaanse kaas bij (hoe kaziger je wilt hoe meer parmazaanse kaas je erbij moet doen :"D Ik hou zelf van een kazige saus) zout en peper naar wens!

De saus kan nu toegevoegd worden aan het prutje, waarbij de ei lichtjes moet stollen. Als je het volledig gestold wilt hebben kan je het vaker omscheppen, maar als je het niet bang bent voor salmonella (zoals ik haha) kan je het bakken tot het niet compleet nat is, maar wel nog een beetje vochtig is door de saus!

Koolhydraatarme tacosalade!
Nu zal wel de eerste gedachten zijn van ha! Taco's! Dat is niet koolhydraatarm! Daar heb je helemaal gelijk in, daarom is dit een tacosalade. Zonder het gebruik van de taco schelp! Dit is basically een prutje wat je in een tacoschelp zou kunnen doen, wat ik normaal ook in zo'n schelp zou doen dus als je dat wilt dan kan je dat altijd doen! Maar hier gebruik ik het prutje als een salade :>

Ingrediënten voor 2 personen
- 2 uien
- 1 zakje Taco kruiden (ik gebruik die van de jumbo eigen merk)
- 200 gram Spinazie
- 155 gram Edamame bonen (Bonduelle)
- 500 gram Gehakt (kan zowel gemengd of rundergehakt zijn)
- Ijsbergsla
- 250 gram champignons
- Salsa saus (Santa maria chunky wrap salsa mild)
- Pasta/pizza kaas
- EVENTUEEL (NIET KHA!!) taco schelpen

Bereidingswijze
Begin met een klein beetje bakboter in de pan en wacht tot deze gesmolten is. Voeg vervolgens de gehakt en de uien toe in de pan. Terwijl het gehakt gebakken wordt kan je de champignons snijden, let er wel op dat het gehakt regelmatig omgeschept moet worden! Zodra alle champignons zijn gesneden kun je deze toevoegen aan de pan. Wil je dit met tacoschelpen doen? Zet dan op tijd de oven aan! Voeg nu de edamame bonen en de spinazie toe en bak dit tot de spinazie klaar is.

De saus met kruiden wordt gemaakt volgens het pakje, wat de kruiden + 100 ml water is. Meng dit en voeg dit toe aan de pan waarna je alles goed door schept om overal de kruiden te krijgen. Laat het nu nog heel even pruttelen (wel goed door blijven scheppen) zodat de kruiden goed kunnen inwerken. Doe nu de pan uit! Je prutje is klaar!

Op een bord ijsbergsla, het tacoprutje, salsa saus en wat kaas en smullen maar!
Of je doet het in een taco schelp Wink

Eetsmakelijk!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Falconstrike
Member
Wat staat er vandaag op tafel? SCwUkVM
Bo~
1220
Actief
If it's me, it'll be okay

CAT'S PROFILE
Age: Twentyfive moons ღ
Gender: Tomcat ♂
Rank: Moorrunner
Falconstrike
BerichtOnderwerp: Re: Wat staat er vandaag op tafel?   Wat staat er vandaag op tafel? Icon_minitimedi 8 okt 2019 - 22:52

Koolhydraatarme kaaskoekjes
Simpel, maar lekker! Mensen met een koolhydraat dieet kunnen gaan snoepen! (of als je er gewoon zin in hebt ;D)
Ingrediënten
- Jong belegen (geraspte) kaas
- Eventuele kruiden
- Bakplaat voor in de oven
- Bakpapier
- Keukenpapier

(Ja, dat is het ;D)

Bereidingswijze
1. Verwarm de oven voor op 175 graden
2. Pak een bakplaat (eentje die egaal is, dus geen gaten erin etc. anders lekt de kaas erdoorheen) en leg hier een vel bakpapier op.
3. (Als je er kruiden in wilt, zo niet ga naar stap 4) Pak een bakje en gooi daar wat geraspte kaas in. Vervolgens gooi er kruiden bij en meng net zolang tot over alle kaas de kruiden heen zit.
4. Pak een beetje kaas en leg het neer op het bakpapier en druk het wat platter, zodat er geen dikke laag ontstaat. Zorg dat er geen kaas los erom heen zit en laat tussen de rondjes stukken over.
5. Zorg dat de kaas er zo uit ziet op de bakplaat, dit zorgt voor een even hitte gebeuren (mn moeders vriend is bakker en die vertelde dit so I believe him haha)
Spoiler:
6. Doe de bakplaat in de oven voor ongeveer 15 minuten. (Als het dikker is zul je langer erin moeten laten. Is ook afhankelijk van de kaas die je gebruikt!)
7. Haal de bakplaat eruit en dep met keukenpapier het vet eraf, zodat ze minder vet worden voor je handen.
8. Laten afkoelen en smullen maar!
Lekker!:

Je kan dit ook met andere kazen doen maar hoe ouder: hoe korter ze moeten. Als ze jonger zijn moeten ze langer. Maar oudere kaas wordt heel bitter omdat je de kaas al bakt tot ze krokant zijn, waardoor de kaas ook bitterder wordt. Dus let hierop! En bovenal have fun!! :>
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wat staat er vandaag op tafel?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Warrior Chat :: Cattalk-
Ga naar: