|
| |
Camilla 894 Actief and so the adventure begins
| |
| Onderwerp: Re: Maybe this time wo 24 jul 2019 - 18:58 | |
|
'We lijken misschien op elkaar omdat we allemaal in clans leven, maar toch zijn de verschillen groter dan je zou denken,' zei de kater. Ze zuchtte en knikte. 'Ja, het is ook niet anders. Als dit is wat StarClan wil, dan moeten we daar maar gewoon mee dealen,' miauwde Silver met een lachje. Want StarClan tegenspreken, dat deed je niet gouw. Silverpaw niet, in ieder geval. Dat bracht haar eigenlijk op nog een vraag. Ze herinnerde iets over wat Ardentpaw haar had verteld, wat Stallionheart toen aan hem had verteld. En dat was dat de BloodClan niet in StarClan geloofde. 'Mag ik nog wat vragen?' begon ze. 'Er is de BloodClan... Maar die geloven niet in StarClan toch?' Ze wist het antwoord al wel, want Ardentpaw had gezegd dat Stallionheart dat had gezegd and hij was de Deputy van WindClan, dus kon dat onmogelijk niet waar zijn. 'Maar hoezo geloven ze dan niet in StarClan? Zij zijn toch ook gewoon een Clan? Ze heten BloodClan.'
I still remember how we started talking
|
| | | Cynthia 3768 Actief
| CAT'S PROFILEAge: Dead (120 moons)Gender: Tomcat ♂Rank: Ancient leader |
| | | | Camilla 894 Actief and so the adventure begins
| |
| Onderwerp: Re: Maybe this time di 27 aug 2019 - 17:23 | |
|
'Ze geloven inderdaad niet in Starclan,' beaamde de ander. 'En die naam hebben ze gewoon genomen, maar naar mijn mening zijn ze zeker geen clan.' Hij sprak het laatste feller uit. Silver knikte een paar keer langzaam met haar kopje. Ze had ooit wel een keer gehoord van de naam Elite, maar ze besloot om maar gewoon BloodClan te blijven gebruiken omdat iedereen dan wel wist waar ze het over had. Ook al waren ze dus geen echte Clan. 'Maar er zullen heus wel goede katten in BloodClan zitten, toch? Je bent niet per se slecht geboren, er zijn zelfs Clankatten die de BloodClan instappen,' miauwde ze. Ze dacht vooral aan Rascal, de BloodClanner die ze toen ontmoet had maar die toen heel aardig tegen haar was geweest. Dat bewees toch wel dat niet iedereen slecht is uit die Clan.
|
| |
| Onderwerp: Re: Maybe this time wo 2 okt 2019 - 19:42 | |
|
Ze zag de ongelovige blik in Acorndusts ogen. Het was natuurlijk ook niet iets wat je vaak hoorde. 'Denk je echt dat clankatten naar Bloodclan gaan omdat het daar allemaal leuk en aardig is?' vroeg hij. Silver schudde snel haar kop. 'Nee, nee, dat bedoel ik niet,' herstelde ze zichzelf snel. 'Ik bedoel dat... Je bent niet per se slecht geboren, dus je gedachten kunnen veranderd worden. Ik denk dat dat hetzelfde geldt voor BloodClanners. Als ze anders opgevoed zouden worden, of andere katten ontmoeten dan die daar, misschien zouden ze dan graag ergens anders willen zijn, omdat ze het niet fijn vinden daar,' legde ze haar gedachtes zo goed mogelijk uit. 'En ze zullen echt niet aardig doen zonder er een reden voor te hebben,' zei de kater nog. De Apprentice zuchtte even. Dat wilde ze liever niet geloven. Rascal had echt oprecht heel aardig geleken, waarom zou hij net doen alsof? Hij had haar zelfs gered van een Twoleg! 'Ik denk dat dat er aan ligt,' miauwde ze dus.
|
| |
| Onderwerp: Re: Maybe this time za 9 nov 2019 - 15:49 | |
|
'Het ligt misschien aan de opvoeding ja, maar dat zorgt er wel voor dat alle bloodclanners zo opgevoed worden. Het is niet alsof je iets makkelijk kan veranderen dat altijd zo geweest is.' Silverpaw zuchtte weer en keek even naar beneden. 'Hm.. Opvoeding heeft een grote rol, dat zoiezo,' miauwde ze en ze keek de kater weer aan. 'Dat ze inderdaad zo opgevoed worden dat klopt, maar het is ook heel jammer. Ik vraag me af of ze anders zullen zijn als ze worden opgevoed door een Clankat, van jongs af aan.' Het zou haar wel een interessant experiment lijken. Het zal misschien ook bewijzen dat katten niet per se slecht geboren hoeven te worden.
|
| |
| Onderwerp: Re: Maybe this time di 3 dec 2019 - 22:37 | |
|
'Zodra ze geboren zijn is het toch al te laat, dan worden ze al beïnvloed,' miauwde de kater. Silverpaw knikte. Dat snapte ze ook wel, de kans was gewoon veel groter om het slechte pad op te gaan. Maar Rascal... Hij was helemaal niet gemeen geweest, niet moordlustig. Hij was juist heel aardig geweest en had haar beschermd, weer veilig thuis gebracht. Wat dat betreft gold het niet voor iedere BloodClanner. Maar de kater kon ze dat niet meer bijbrengen, die was daar waarschijnlijk ook wat te oud voor... Of hij geloofde alleen in het eerst zien dan geloven, dat was ook nog een optie natuurlijk. Maar goed, het was al laat aan het worden. 'Ik uh, ga er maar weer is vandoor, eigenlijk. Het wordt al donker,' verontschuldigde ze met een knikje. 'Het was leuk u gesproken te hebben.' Ze glimlachte even voordat ze zich omdraaide en terug ging naar het ThunderClan bos.
|
| | | | | Onderwerp: Re: Maybe this time | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |