kairos



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 kairos

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Whitepaw.,
Member
kairos OuyEXxt
James
205
Actief
"We would say anything just to hear what we want. Right or wrong. Then we lie to be forgiven. We would sell anything just to buy who we're not. Any cost. Oh, we kill our way to heaven."


CAT'S PROFILE
Age: 10 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Whitepaw.,
BerichtOnderwerp: kairos   kairos Icon_minitimevr 31 jul 2020 - 18:11

De ijzeren muil werd weer stabiel. De wereld stopte met diens dans en de witte kat haalde diep adem, afwachtend op waar het lot hem nu had gebracht. Hij hoopte dat dit een plek was die hij kende, waar hij de regels en de manieren van wist. Hoewel hij bekend was geworden met de tweebeen was het nog altijd vreemd, het was nog altijd een thuis waar hij niet behoorde. Het doek werd van zijn gevangenis onttrokken waardoor het licht hem kort verblinde. Meteen voelde hij het verschil. Dit was geen schaduwloos licht, dit was de zon. Nooit had hij dacht dit hemelswezen te missen. Dat de zon die hem zo veel pijn bezorgde hem ook ontarmde als een oude vriend. De jonge kat wachtte tot zijn zicht terug keerde. De tanden van de muil waren open, op de manier hoe ze hem ook hadden ontvangen. Twijfelend keek hij achterom naar het monster waar de tweebenen tegen aan leunde. Ook dit wezen was tam onder hun hand op de manier hoe ze alles leken te kunnen temmen. Ze leken zich bewust van de situatie, en ze wachtte, net zoals hij zo lang had gewacht. Met uiterst voorzichtige en lichte stappen sloop hij naar buiten. Maar dit was geen wereld die hij kende. Hij voelde geen zand, modder of grond onder zijn poten. Nee, hij voelde een vlak steen. Ook hier was het anders, onaangenaam anders. De steen was warm tegen zijn poot en ruw, maar het leek hem niet te bezeren. Het gedroeg zich niet anders dan de steen die hij kende, waardoor hij besloot verder naar voren te lopen. Eenmaal uit de muil kwamen de tweebenen in beweging. Hij bevroor op zijn blik en keek toe hoe ze hun kooi terugbrachten in het monster, en hem achterlieten voor zijn lot. En zo simpel als dat was Whitepaw weer alleen. Hoewel hij de tweebenen geen fijn gezelschap had gevonden, op hun zachte hand na, was de eenzaamheid toch erger. Hij was gedwongen door de wereld om zelf een besluit te maken, zelf te kiezen en na te denken. Maar dat was te nieuw voor hem, te vreemd. In angst duwde hij zichzelf dichter tegen het platte steen. Hij kende deze omgeving niet. Hij wist niet welke weg leidde naar huis en welke hem enkel verder zouden laten dwalen. En zoals hem eigen was besloot hij daarom ook niet te kiezen. De spierwitte kat bleef stil op zijn plaats zitten, liet de zon hem branden en wachtte. Wederom wachtten tot het lot hem ergens zou brengen. Tot iemand hem kwam halen. Wat viel er anders te doen?

+ Orchis first


WHITESTAG
... I'm out of my head. Of my heart and my mind. 'Cause you can run but you can't hide. I'm gonna make you mine. 'Cause I can feel how your flesh now. Is crying out for more
Terug naar boven Ga naar beneden
Orchis
General
kairos Orchis20
m
918
Actief
You'll be dead!

CAT'S PROFILE
Age: 53 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: General of the Armies
Orchis
BerichtOnderwerp: Re: kairos   kairos Icon_minitimedi 8 sep 2020 - 18:06


kairos Orchis14

Hoewel een bekend verschijnsel in de hulpverlening, bestaat er relatief weinig literatuur over het bezitterige kant van een narcistische man en de therapeutische benadering ervan. Ziekelijke jaloezie is een symptoom dat naar diverse psychopathologische en interactionele problematiek  kan verwijzen. Maar ook  al is de oorsprong en functie ervan duidelijk voor de hulpverlener, toch blijft het een hardnekkig verschijnsel in therapeutisch opzicht.

Jaloezie is ongetwijfeld één van de grote passies van de ziel. Bertrand Russell zei dat jaloezie een van de machtigste oorzaken van verdriet is. Het is een universeel en ongelukkig aspect van het bestaan van elk wezen, want niet alleen is de jaloerse persoon ongelukkig door deze emotie, hij of zij wenst ook een ander ongeluk toe. Dezelfde auteurs bespreken uitvoerig het verschil tussen jaloezie en afgunst. Een afgunstige begeert iets wat hij niet bezit, bijv. de nieuwe liefde van iemand, terwijl de jaloerse vreest iets te verliezen wat hij al bezit, bezit in zijn hoofd. De meest typische vorm van jaloersheid is die waar een duurzame  relatie tussen twee geliefden bedreigd wordt door een nieuwe relatie die een van de partners aangaat met een derde of juist de ene de deur wijst voor de nieuwe.

In de hoger geciteerde definitie wordt gesuggereerd, dat de vrees de geliefde te verliezen de kern uitmaakt  van jaloezie. Toch blijkt uit sociaal-psychologisch onderzoek dat dit in vele gevallen niet klopt. Het gaat eerder om een bedreiging van de exclusiviteit van de relatie. En bedreiging is er altijd. Gelukkig voor Orchis zelf was hij een man van actie en zou hij die bedreiging verjagen als een rat naar het riool. Een zwarte rat, een kleur wat eigenlijk geen kleur was maar altijd voor zijn ogen was. Gelukkig was er ook licht, was er ook wit. Wit van onschuld, puurheid en vrede. De kleur heeft met name positieve associaties zoals zuiverheid, maagdelijkheid, eenvoud, stilte, kalmte, netheid en helderheid. Wit stimuleert tot opruimen, symboliseert een nieuw begin en reinheid. Wat negatievere associaties met wit zijn naïviteit, leegte en perfectionistisme en perfectie was hij in zijn ogen.

Wit als sneeuw, wit als het pure licht die hij in zich voelde in de duisternis wanneer hij hem zag. Wit was zijn vacht, de vacht die daar lag. De geur was anders dan gewend maar altijd nog met dezelfde aroma, al wel onder zich verschuilend tussen de geur van de mens. ''Geen zorgen..'' Sprak hij heel zacht vanuit de verte. Zijn woorden liet hij mee varen met de wind. ''Je zult snel weer lekker ruiken, je zult ruiken naar mij en jou, als één gemende geur zullen we zweven door de lucht. Geen mens zal jou nog aanraken, mijn baby hertje.. mijn kleine vreugdige bambi sprongetje.''

''Orchis is hier, Whitepaw is met hem. Whitepaw.''


kairos Halsba12
Terug naar boven Ga naar beneden
Whitepaw.,
Member
kairos OuyEXxt
James
205
Actief
"We would say anything just to hear what we want. Right or wrong. Then we lie to be forgiven. We would sell anything just to buy who we're not. Any cost. Oh, we kill our way to heaven."


CAT'S PROFILE
Age: 10 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Whitepaw.,
BerichtOnderwerp: Re: kairos   kairos Icon_minitimedi 8 sep 2020 - 18:33

Whitepaw was niet graag alleen. Het was werkelijk een van de wreedste lotten die hem uitgedeeld had kunnen worden. Maar wreed of niet, hij was er niet een om tegen het universum en de wereld in te gaan. Als de sterren hem hadden verbannen tot een eenzame wereld die hij niet kende dan was dat hoe hij moest leven. Echter was zelfs het gezelschap van monsters en vreemde prettiger geweest dan het niks waar hij nu mee moest omgaan. Ieder ander was gaan lopen en had de loop van hun leven in eigen hand genomen maar de spierwitte kat was hier geen voorstander van. Wie was hij, jong en klein en machteloos als dat hij was, om te besluiten wat hij moest gaan doen? Hij kende de weg naar huis niet vanaf hier. Hij zag niet eens de bomen van het woud, al werd zijn zicht ontnomen door het harde licht van de zon. Zijn roosgetinte ogen waren kwetsbaar voor de stralen, vooral nu hij deze in geen dagen had mogen beschouwen. Angstig, maar ook met een zekere acceptatie voor wat er ook zou kunnen gebeuren, had hij zichzelf tegen het platte gesteente gedrukt terwijl zijn blik langs deze vreemde wereld dwaalde. Hij begreep het niet. Niks wat hier stond begreep hij nog had hij de interesse dit te leren begrijpen. Hij wilde enkel naar huis. Hij wilde niet meer alleen zijn. Hij wilde niet gedwongen zijn een keuze te maken want hij wist dat dit alleen problemen kon geven. Plots weerklonk een zachte fluister met de wind, en de witte kat drukte zichzelf iets meer overeind. Hoewel hij het nog niet had weten te plaatsen was hij niet iemand om deze vreemde troost weg te slaan. Met zijn staart tussen zijn benen, zijn ontnomen delen afschermende, hoorde hij alles aan. Woorden die hij niet begreep. Woorden die hij niet hoefde te begrijpen. Zolang er maar iemand was die hem vertelde hoe het hoorde. Hoe hij moest handelen. Enkel de laatste zin leek werkelijk impact te maken en wortel te slaan in zijn hart. De sterren hadden dit besloten. Orchis. Hij kende Orchis, in tegendeel die kat had hij nooit kunnen vergeten. Whitepaw stond op en liep richting de ander. Onzeker en nog altijd vervreemd met alles, maar nu met een baken om naar toe te drijven. Hij duwde zijn verfijnde kop tegen de borst van de ander en bleef hier bevroren. Angstig voor het idee om weer alleen te zijn, wanhopig om vast te klampen aan het enige punt van herkenning wat hij had. Getroost door de aanwezigheid van een warm lichaam tegen de zijne. “Orchis” Zijn stem hoog en zacht, maar bovenal trillend zoals zijn lijf van de kou en de zorgen. Orchis was door Starclan gestuurd. Orchis zou hem kunnen helpen. “Ik weet niet hoe ik naar huis moet komen” Deelde hij zijn onmogelijke kwestie, in vol vertrouwen dat deze kat hem zou kunnen begeleiden. In vol vertrouwen dat ieder woord wat gedeeld was met hem de oprechte waarheid was.


WHITESTAG
... I'm out of my head. Of my heart and my mind. 'Cause you can run but you can't hide. I'm gonna make you mine. 'Cause I can feel how your flesh now. Is crying out for more
Terug naar boven Ga naar beneden
Orchis
General
kairos Orchis20
m
918
Actief
You'll be dead!

CAT'S PROFILE
Age: 53 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: General of the Armies
Orchis
BerichtOnderwerp: Re: kairos   kairos Icon_minitimedi 8 sep 2020 - 18:56


kairos Orchis14

Zijn lichaam tegen de zijne. Het was als sneeuw in de zon. Koud en warm tegelijk. Een gevaarlijk iets, want door hem zal hij smelten. Het prachtige sneeuwvlokje met zijn kristallen versieringen zal het geen seconde volhouden als hij zijn lichaamshitte tong over hem heen zal laten glijden. Hij was vanuit de duisternis gestapt om achter het licht aan te gaan. Het licht dat wie weet hem wel zal helpen om zijn verlangens te stillen. Als hij nog een staart had gehad had hij deze zachtjes over zijn breekbare lichaam heen geaaid alsof hij met de allerzachtste aanraking al zal breken. Breken voor hem, voor hem. ''Whitepaw..'' Reageerde hij terug toen zijn kleine baby hertje tegen hem sprak. “Ik weet niet hoe ik naar huis moet komen” Een probleem voor de ander, een kans voor hem. ''Bambi..'' Fluisterde hij. ''Je bent mijn thuis. Je bent bij mij en ik bij jou. De draden, onze levensdraden zijn verbonden zoals ik dat al had verteld en vandaag zijn we weer aan elkaar geknoopt nadat we elkaar verloren waren door jou clan. Onze rode draad was doorgeknipt, we waren elkaar kwijt geraakt door alle webben van chaos toen.. maar nu, nu zijn weer terug, we kunnen ons weer knopen. De sterren hebben jou naar mij gebracht. Je bent mijn thuis en ik de jouwe. Kom je mee naar binnen? Dan breng ik je waar je echt hoort.'''


kairos Halsba12
Terug naar boven Ga naar beneden
Whitepaw.,
Member
kairos OuyEXxt
James
205
Actief
"We would say anything just to hear what we want. Right or wrong. Then we lie to be forgiven. We would sell anything just to buy who we're not. Any cost. Oh, we kill our way to heaven."


CAT'S PROFILE
Age: 10 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Whitepaw.,
BerichtOnderwerp: Re: kairos   kairos Icon_minitimedi 8 sep 2020 - 19:07

De grotere kat wist precies hoe hij zijn woorden moest spinnen om het hierna als een net rond hem heen te slaan. Hij voelde zichzelf verstrikt en gevangen raken. En ondanks dat hij net zijn kooi was ontsnapt was hij vrijwillig in deze nieuwe gevangen. Simpelweg omdat diens blauwe ogen hem vertrouwen hadden afgelogen. Omdat hij een onverantwoorde veiligheid voelde in de aanwezigheid van de ander. Hij boog onder diens vleierij en instinctief, voorzichtig, wreef hij zijn kopje onder de kin van de Bloodclanner. De witte apprentice was niet een die verstand had van wat hij ervaarde, simpelweg omdat hij alles altijd aan een tweede persoon overliet. Er was altijd iemand ouder. Altijd iemand wijzer. Altijd iemand slimmer. En hij was maar een klein bootje op het grote water wat meedobberde met iedere golf of stroming. Onwetend wat hij zelf wilde. Zijn eigen verlangens maar als een vreemd, buitenaards concept waar hij geen grip op kon krijgen. Vreemde namen. Woorden over thuis alsof het niet langer een fysieke plek was maar een persoon. En hij geloofde het allemaal. Als een gelovige hing hij aan diens lippen en knikte in vol overtuiging. Ja. Ja hij had gelijk. Ze waren elkaar kwijtgeraakt. En nu niet meer. Nu was het goed. Dit moest wel goed zijn. Dit moest Starclans werk zijn. Whitepaw was een kat die liever stil was als dat hij sprak. Na nogmaals onzeker om zich heen te hebben gekeken gaf hij echter toe en antwoorde. “Ik wil bij jou zijn” Hij kon geen diepgang op deze woorden geven. Of dit nu vriendschappelijk, romantisch of puur functioneel was. Alle touwen lagen in de handen van de ander. En dat was precies hoe hij het prettig vond.


WHITESTAG
... I'm out of my head. Of my heart and my mind. 'Cause you can run but you can't hide. I'm gonna make you mine. 'Cause I can feel how your flesh now. Is crying out for more
Terug naar boven Ga naar beneden
Orchis
General
kairos Orchis20
m
918
Actief
You'll be dead!

CAT'S PROFILE
Age: 53 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: General of the Armies
Orchis
BerichtOnderwerp: Re: kairos   kairos Icon_minitimedi 8 sep 2020 - 19:41


kairos Orchis14

Al bij dag één had hij dat ene woordje willen horen. Hij kende de ander totaal niet maar hij had hem meteen gewild en oh wat kon hij zijn verlangens dan voelen brandde als het hellevuur als hij iets wou hebben. En hij wou hem. Hem, hem, hem. Hij zal zijn brandende gevoel stillen met zijn sneeuw. Zijn lippen krulde in de grijns die hij vaker op zijn gezicht droeg wanneer hij iets kreeg wat hij wou. De aanraking van Whitepaw was iets teder's en zacht, iets wat Orchis niet bepaald gewend was of verlangde. Het liet hem wat op deinzen maar hij bleef wel zitten, hield de aanraking vast als de kleverige spinnenwebben draden die hij om hem heen had gewikkeld: de draden die hij gespannen had om prooien te vangen. Een siddering gleed over hem heen daarna. Zijn vacht kietelend op zijn ruggengraat. ''Je bent bij mij.. voor mij, altijd.'' Mauwde hij terwijl hij zijn lichaam voelde trillen van adrenaline. Een heerlijke gevoel bleef het. Een gevoel die hij wél kon voelen, eentje die hij altijd zou willen voelen. ''We zullen ons thuis maken onder de sterren. Zoals zij dat willen.'' - zoals hij dat wou. De sterren hadden een andere inhoud voor hem dan voor de witte apprentice. De sterren voor Whitepaw was zijn geloof waar hij in opgegroeid was en voor Orchis.. voor Orchis waren de sterren hem zelf. Want hij was de sterren, hij was het lot, hij maakte zijn wil want zijn wil is wet. Hij was de koning, hij was god van deze wereld. ''Je zult nooit meer bang hoeven te zijn.. De sterren hebben ons geblessed en ik zal de wereld laten brandde als iets tussen mij en jou komt. Mijn witte ster, mijn sneeuwvlokje.. bambitje. Mijn.''


kairos Halsba12
Terug naar boven Ga naar beneden
 
kairos
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: Other Territory :: Twoleg place-
Ga naar: