Bored



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Bored

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
Foulplay
Member
Bored DPKsfdL
Freedje
347
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 19 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: Young Warrior
Foulplay
BerichtOnderwerp: Bored   Bored Icon_minitimezo 27 feb 2022 - 17:07

Het begon langzaamaan avond te worden. Foulpaw en zijn mentor waren net klaar met hun training en liepen op een stevige tred terug naar het kamp. Zodra ze in het kamp waren, splitsten ze op: zijn mentor ging in de richting van de warrior’s den en Foulpaw nam genoegen om wat meer in het centrale gedeelte van het kamp te liggen, ver weg van de apprentice’s den. Als hij ergens geen zin in had, dan was het wel het gekibbel opvangen van vrolijke jonge apprentices die er hun eerste dag op uit waren gegaan. Nee bedankt. Zijn blik gleed naar de prooistapel en hij voelde zijn maag ongeduldig knorren, maar hij wist dat hij op zijn beurt moest wachten en dus tikte hij een tikkeltje ongeduldig met zijn staart op de grond terwijl hij de elders op hun gemak naar de prooistapel zag wandelen. ”Kom op, oude zak botten,” murmelde hij toen hij één van de elders op zijn gemakje zag wandelen naar de prooistapel, de tijd nemend om onderweg andere katten te begroeten. ”Dat kan sneller.” Zijn blik gleed meteen daarna om zich heen om te zien of iemand hem dat had horen zeggen. Tot zijn pech zat er een warrior redelijk binnen gehoorsafstand van hem aan zijn rechterkant en Foulpaw zuchtte, wachtend op de preek die waarschijnlijk zou gaan volgen. Lucky him.

@Littlenose
Terug naar boven Ga naar beneden
Littlenose
Member
Bored DPKsfdL
Steen
365
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ~ 20 moons ~
Gender: Tomcat ♂
Rank: ~ Young Warrior ~
Littlenose
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimezo 27 feb 2022 - 18:52

Och wat was het toch heerlijk om geen apprentice taken meer te doen! Nu bestond zijn leven alleen nog maar uit patrouilleren, jagen, kletsen en helpen. Als het nodig was, zou hij heus een apprentice helpen, maar not yet. Hij ging even genieten. Sinds hij naar de bergen was vertrokken was alles voor hem veranderd. Zijn rang, de namen van zijn vrienden en familie en tot slot ook gewoon kleine dingetjes in de Clan. Zoals de dood van Newtspark bijvoorbeeld. Zijn ambergele ogen staarden naar de kampuitgang, want misschien kwam wel een van zijn vrienden terug. Met zijn enige oor luisterde hij wat er rond het kamp gebeurde. Misschien waren er ergens anders nog leuke gesprekjes. Wel jammer dat hij zijn tweede oor moest missen. Dan was alles een stuk makkelijker voor hem geweest. 'Dat kan sneller.' Huh? Wat kan sneller? Littlenose draaide zijn kop en zag apprentice bij een elder. De kater schudde zachtjes zijn hoofd voordat hij opstond en richting de apprentice liep. "Neem je tijd," mauwde hij naar de elder toen hij was aangekomen. De kleine tabby verschoof zijn aandacht naar de apprentice die hij herkende als Foulpaw. "Je moet wel geduld met ze hebben, heh?" Zijn blik was op de elder gericht die rustig zijn gang leek te gaan terwijl zijn lippen een geamuseerde glimlach vormden. Deze katten hadden niet voor niets hun rang als warrior opgegeven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Foulplay
Member
Bored DPKsfdL
Freedje
347
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 19 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: Young Warrior
Foulplay
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimema 28 feb 2022 - 13:33

En alsof het allemaal niet erger kon, kwam er dan ook nog één of andere goedzak aangewandeld die aan zijn leeftijd te zien nog maar pas warrior was geworden. Hij gaf bij de elder aan dat deze zijn tijd moest nemen – yeah right, alsof dat al niet het geval was! – en Foulpaw kreeg er nog een opmerking bovenop, al was het minder vijandig dan Foulpaw geanticipeerd had. ”Maar hij begroet zowat de halve Clan voordat hij zijn prooi pakt,” gromde Foulpaw op een geërgerde toon. ”Als iedereen dat doet, heeft niemand voor middernacht wat te eten gehad.” Foulpaw negeerde de scherpe blik van de elder in kwestie die zijn richting in kwam, noch het gemompel over de jeugd en het gebrek aan respect. De elder ging eindelijk wege en Foulpaw ontspande wat terwijl hij zijn blik liet glijden naar de andere elders die traag naar de prooistapel liepen. Met een zucht liet hij zichzelf op de grond zakken. Dit ging echt eeuwen duren zo. En hij had ook geen zin in een gesprek met de warrior naast zich, dus negeerde hij de kater expres terwijl hij met een priemende blik naar de prooistapel bleef kijken. Die overigens behoorlijk begon te slinken. Dadelijk zou hij wéér een gammele muis moeten delen met één of andere overactieve apprentice. Daar had hij nu eens écht geen zin in!
Terug naar boven Ga naar beneden
Littlenose
Member
Bored DPKsfdL
Steen
365
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ~ 20 moons ~
Gender: Tomcat ♂
Rank: ~ Young Warrior ~
Littlenose
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimema 28 feb 2022 - 18:11

'Maar hij begroet zowat de halve Clan voordat hij zijn prooi pakt,' gromde de ander op een geërgerde toon. 'ls iedereen dat doet, heeft niemand voor middernacht wat te eten gehad.' Ahh, wat heerlijk die geduld! Zo ver zou een elder het echt niet laten komen hoor! Littlenose schudde zachtjes zijn kop. "Ze hebben weinig anders te doen, hm? Zoals je ziet hebben ze hun warriortaken niet voor niets moeten opgeven," mauwde de kater. Hij moest er niet aan denken om dagenlang in het kamp te zitten. Om overal pijntjes te hebben en alleen maar kan roddelen. Maar het was ook echt voor als je weinig kon. De elders waren niet voor niets langzaam. Makkelijk te verslaan in een gevecht en makkelijk om te vluchten als prooi. Ze konden echter wel vurig zijn, maar als je een beetje je best deed, had je er geen last van. De young warrior volgde de blik van de ander en keek naar de prooistapel. Hij leek kleiner te worden, wat het waarschijnlijk ook deed, maar wanneer het warmer zou gaan worden, zal de stapel meer groeien dan het nu slonk. "Er blijft heus wel wat voor jou over hoor."
Terug naar boven Ga naar beneden
Foulplay
Member
Bored DPKsfdL
Freedje
347
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 19 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: Young Warrior
Foulplay
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimedi 1 maa 2022 - 12:30

Foulpaw onderdrukte de neiging om een geërgerd antwoord te geven op wat Littlenose zei. Hij hoopte dat hij er later niet zo uit zou zien als hij op die leeftijd was. Hij beloofde zichzelf nu al dat hij gewoon door zou blijven gaan, ook als zijn lichaam niet meer mee zou werken. Hij ging liever dood van vermoeidheid en van het strijdend ten onder gaan dan hier in het kamp niks liggen doen en sterven door ouderdom. ”Dat is niet waar ik bang voor ben,” zei hij op een protesterende toon, al was dat natuurlijk wel een beetje zo. ”Ik heb gewoon geen zin om mijn prooi dadelijk weer met één of andere te vrolijke apprentice te delen.” Ja, dat was het. Meer niet. De elder leek eindelijk klaar te zijn, dus nu was het de beurt aan de kittens. Daarna de warriors. En dan hijzelf pas. Zijn blik gleed naar de overkant, waar zijn mentor zich bevond, maar deze had hem nog geen knikje gegeven ten teken dat hij mocht en met een afkeurende slag van zijn staart ging Foulpaw wat rechter zitten. ”Ik kan niet wachten eer dat ik warrior word,” prevelde hij. ”Dan ben ik tenminste niet meer de laatste in lijn om een prooi te mogen gaan halen.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Littlenose
Member
Bored DPKsfdL
Steen
365
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ~ 20 moons ~
Gender: Tomcat ♂
Rank: ~ Young Warrior ~
Littlenose
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimedi 1 maa 2022 - 18:07

Hij hield van alles behalve stilzitten. Hard werken was vermoeiend, maar ook een tijdbesteding. Een nuttige tijdbesteding. In de tijd dat hij even in de medicine cat den had moeten liggen, had hij zich dood verveelt. Sunhalo leek dat ook te hebben gedaan voordat hij vertrok met Acornstar en Barkinghound. 'Dat is niet waar ik bang voor ben,' zei de jongere kater op een protesterende toon. Littlenose fronste even. 'Ik heb gewoon geen zin om mijn prooi dadelijk weer met één of andere te vrolijke apprentice te delen,' Geen zin om te delen met een vrolijke apprentice? De kleine kater hield zijn kop schuin. Wat een sociale apprentice was dit zeg! Maar ach, Snakepaw was ook nooit de meest sociale en Littlenose had uiterste vertrouwen in hem. "Je zou ook met een vriend kunnen delen. Ik snap dat niet iedereen je aanstaat, maar dat helpt een hoop. Als je moet delen, is het in ieder geval met iemand die jou begrijpt en respecteert," mauwde de bruine tabby vriendelijk naar de apprentice. 'Ik kan niet wachten eer dat ik warrior word,' prevelde Foulpaw. 'Dan ben ik tenminste niet meer de laatste in lijn om een prooi te mogen gaan halen.' Hm... Dat hoeft niet perse... Wat dacht je er van om met mij een prooi te delen? Ik wil dat zoveel mogelijk van de Clan voedsel heeft en jij bent gelijk eerder aan de beurt, De young warrior keek de ander vriendelijk aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Foulplay
Member
Bored DPKsfdL
Freedje
347
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 19 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: Young Warrior
Foulplay
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimewo 2 maa 2022 - 14:06

Foulpaw bewoog met zijn oortjes toen Littlenose het had over een vriend waar hij mee kon delen. ”Ik heb geen goede vrienden en ik wil er ook geen,” mopperde hij op een koppige toon tegen de kater. Hij had niks aan vriendschap als ze hem alleen maar zouden belemmeren in zijn doel om de beste warrior van heel ShadowClan te worden. En wie had er zelfs vrienden nodig? Hij niet! En hij dacht sowieso niet dat er ook maar één kat was die hem begreep en respecteerde. Dat waren twee dingen die heel onrealistisch klonken in zijn oren. Zijn pupillen verwijdden zich kort van verbazing toen Littlenose het volgende zei en hij bewoog even onzeker met zijn oortjes, maar stopte dat net zo snel weer weg door een nonchalante houding aan te nemen. ”Ik neem aan dat dat wel een optie zou kunnen zijn,” antwoordde hij vervolgens op een net iets te rustige toon. Hij zou inderdaad sneller prooi krijgen en hij dacht niet dat Littlenose zijn tijd lang zou verdoen met een apprentice, dus dan was hij daar ook weer snel vanaf. Hij ging iets rechter zitten terwijl hij zijn blik van Littlenose naar de prooistapel liet glijden. Het leek erop dat de warriors aan de beurt waren en hij wachtte ongeduldig af totdat Littlenose prooi voor hun zou gaan halen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Littlenose
Member
Bored DPKsfdL
Steen
365
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ~ 20 moons ~
Gender: Tomcat ♂
Rank: ~ Young Warrior ~
Littlenose
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimewo 2 maa 2022 - 16:12

Wanneer kon je iemand een vriend noemen? Geen idee. Ze moesten loyaal aan zijn en er voor je klaarstaan, maar was dat ook niet een onderdeel van een Clan zijnde? Littlenose kon het met zo'n beetje iedereen vinden. Zelf deed hij daar ook zijn best voor. Hij was geduldig, vriendelijk en kon zich makkelijk aanpassen op het karakter van een ander. Maar toch heeft hij een soort 'elite groepje' met katten bij wie hij graag in de buurt zat. Met wie hij graag kletste. Het aantal was best klein vergeleken zijn sociale contacten in de Clan, maar dat maakte niet uit. 'Ik heb geen goede vrienden en ik wil er ook geen,' mopperde de ander koppig. Geen vrienden? Littlenose zuchtte zachtjes. "Waarom niet? Een Clan moet toch elkaar helpen, vrienden hebben is niet veel anders. En bekijk de positieve kanten; je hoeft niet meer met een of andere vrolijke, energieke apprentice een prooi te delen. Maar goed, die keuze is aan jou," mauwde de tabby. Hij begreep dat niet iedereen om vrienden vroeg. Dat niet iedereen er behoefte aan had, maar soms kon het je leven gewoon zoveel leuker maken. Je had katten die om je geven en als je in de problemen komt, iemand die het voor je opneemt. Wat als je nou word aangewezen op iets vreselijks en jij niet de dader was? Een vriend zou je innerlijk weten en weten dat jij onschuldig bent. Maar zoals hij al zei, zo'n keuze lag aan de kat zelf. 'Ik neem aan dat dat wel een optie zou kunnen zijn,' Littlenose knikte. Zijn ambergele ogen volgden de laatste katten die hun prooi hadden uitgezocht wat betekende dat hij nu aan de beurt was. De kleine kater zette even een stapje naar voren waarna hij even zijn kop naar Foulpaw draaide. "Nog een voorkeur?" mauwde de kater terwijl hij zijn oor naar de ander toedraaide.
Terug naar boven Ga naar beneden
Foulplay
Member
Bored DPKsfdL
Freedje
347
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 19 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: Young Warrior
Foulplay
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimevr 4 maa 2022 - 11:22

Foulpaw bewoog met zijn oortjes toen Littlenose aan hem vroeg waarom hij geen vrienden wilde hebben. ”Waarom moeite steken in een band met iemand om dan vervolgens in de steek gelaten te worden?” mompelde hij tegen de kater. Het was een vrij negatieve instelling en daar was hij zichzelf ook wel bewust van, maar het waren gedachten die hij niet kon onderdrukken, die hij niet kon negeren. Er was altijd wel die angst dat iemand hem zou laten zitten en dat hij daar nog meer beschadigd van zou zijn dan dat hij nu al was. Maar… Hij moest eerlijk toegeven dat als hij een vriend zou willen, dat Littlenose wel een goede start zou zijn. Niet dat hij dat ooit hardop ging toegeven aan de kater. No way. ”Een dikke, sappige muis,” zei hij op een sarcastische toon tegen de kater, dondersgoed wetend dat die niet te vinden zou zijn in de prooistapel. Hij maakte dan ook een afwijzend gebaar met zijn staart ten teken dat het hem niet veel kon schelen. Als hij maar eten had. ”Waarom ben je zo aardig voor iedereen?” vroeg hij terwijl hij zijn ogen naar de kater gericht hield.
Terug naar boven Ga naar beneden
Littlenose
Member
Bored DPKsfdL
Steen
365
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ~ 20 moons ~
Gender: Tomcat ♂
Rank: ~ Young Warrior ~
Littlenose
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimevr 4 maa 2022 - 15:37

Littlenose was stil gebleven bij het antwoord op de vraag waarom Foulpaw geen vrienden wilde. Hij had immers weinig te zeggen. Iedereen dacht er anders over. Bij sommige zat het diep vanbinnen. Iedereen heeft er een mening over en wie was hij om zich daar mee te bemoeien? Hij was gewoon een ShadowClanner en kwa uiterlijk bijna niet. 'Een dikke, sappige muis,' De kater glimlachte zachtjes bij de sarcastische woorden. Duidelijk geen voorkeur. Ook wel fijn dat de apprentice er niet moeilijk over deed. 'Waarom ben je zo aardig voor iedereen?' Waarom was hij zo aardig? Tja. Dat hoorde gewoon bij hem, maar er zat ook zeker een gedachte achter. "Allereerst ben ik gewoon vrolijk, maar dat is niet echt de reden," begon Littlenose soepeltjes. "Mij maakt het helemaal niets uit hoe iemand eruit ziet of dat hij een buitenbeentje is of juist de meest populaire. Ik kijk vooral naar innerlijk en bij elk gedrag zit een reden. Bij de ene diep, bij de ander simpel. Ik wil gewoon dat iedereen weet dat ik voor hun klaarsta. Zelfs de katten zonder vrienden kunnen op mijn steun rekenen. In iedere kat zit een mooie kant en ik kijk daar na." Dit was zijn denkwijze. In sommige katten zat niets goed, maar in de meesten wel. Hij wilde niet dat iemand er alleen voor stond. Hij wilde iedereen gelukkig hebben. Hij wilde dat iedereen zich veilig en fijn voelde. Na zijn woorden draaide hij zich om en liep met een drafje op de prooistapel af. Met zijn kleine neus begon hij tussen de armzalige hoop te snuffelen. Voorzichtig trok hij een magere ekster uit de hoop. Prima om te delen. Met de vogel in zijn bek draafde hij snel weer naar Foulpaw waarna hij het voor de apprentice poten liet vallen. "En of je het nu wilt of niet, ik zal je met plezier helpen,"
Terug naar boven Ga naar beneden
Foulplay
Member
Bored DPKsfdL
Freedje
347
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 19 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: Young Warrior
Foulplay
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimeza 5 maa 2022 - 13:14

Foulpaw luisterde naar de woorden van de ander en bewoog kort met zijn oortjes. Wel, dat was één manier om ernaar te kijken. Hij zou het persoonlijk vrij vermoeiend vinden om die gedachtegang aan te houden en iedereen maar proberen te begrijpen en te accepteren, maar als de kater er gelukkig van werd, wie was hij dan om daar commentaar op te geven? ”Je weet toch dat je jezelf zo een vrij makkelijk slachtoffer maakt om te manipuleren, hè?” vroeg hij met een frons aan de kater. ”Geef ze één nagel en ze pakken gelijk je hele poot.” Oké, misschien had hij er wél commentaar op, maar ergens was het ook wel om de kater te waarschuwen. En op zijn eigen manier te helpen, al zou hij dat nooit hardop toegeven. De kater bracht een ekster met zich mee en Foulpaw keek op toen hij de woorden hoorde van de kater. Zo snel als dat zijn mondhoeken zich spontaan omhoog bewogen, dwong hij ze weer naar beneden. ”We zullen wel zien hoe lang je die belofte volhoudt,” zei hij op een koppige, norse toon en zijn blik hield de kater even vast voordat hij zijn kopje naar beneden bewoog en een hap nam van de ekster. Met een resoluut gebaar duwde hij de prooi weer terug naar Littlenose en keek daarna geïrriteerd van hem weg. Hij had er een hekel aan als er beloftes werden gemaakt waar anderen zich waarschijnlijk niet aan gingen houden. Hij had er nog een grotere hekel aan als een klein deel in hem die beloften wílde geloven. En hij had er de meest ultieme hekel aan als hij er uiteindelijk door gekwetst raakte door dat ene deeltje dat wilde geloven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Littlenose
Member
Bored DPKsfdL
Steen
365
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ~ 20 moons ~
Gender: Tomcat ♂
Rank: ~ Young Warrior ~
Littlenose
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimeza 5 maa 2022 - 16:25

'Je weet toch dat je jezelf zo een vrij makkelijk slachtoffer maakt om te manipuleren, hè?' Littlenose haalde zijn schouder op bij die woorden. Dat wist hij heus wel, maar als Foulpaw dacht dat hij ook zo vriendelijk was tegen non-ShadowClanner, had die het mooi mis. 'Geef ze één nagel en ze pakken gelijk je hele poot.' De kleine kater klemde zijn kaken even op elkaar. Hij keek zekers uit wie hij een nagel gaf. Sommigen waren gevaarlijk. Zeer gevaarlijk. Helaas had hij dat al eens moeten merken door zijn eigen toedoen. Hij was niet eens vriendelijk geweest, maar arrogant. Nadat die rogue hem flink had toegetakeld en dat hij eigenlijk dood had kunnen zijn, was zijn wantrouwen tegen katten buiten zijn Clan gegroeid. Soms kon hij het nog steeds niet geloven dat hij Littlenose was en geen Littlepaw, apprentice die jaagt in de Silverpelt. Zijn ogen verduisterden een beetje bij die gedachtes. Misschien keek hij niet helemaal naar innerlijk. Misschien ook een beetje uit angst. Vriendschappen krijgen om bescherming te krijgen... Misschien. 'We zullen wel zien hoe lang je die belofte volhoudt,' De ambergele ogen van Littlenose lichtten weer een beetje op. Hij nam een hap van de ekster waarna hij de prooi nog even naar Foulpaw toe duwde. "Ik snap waarom je geen vrienden wilt Foulpaw, maar weet," Hij slikte even. "Dat je echt wat aan ze hebt. Jij hebt nooit meegemaakt wat ik heb meegemaakt. Vrienden hebben ervoor gezorgd dat ik me veilig voel. Hoe vriendelijk ik soms ook ben, diep van binnen komt het ook door angst."
Terug naar boven Ga naar beneden
Foulplay
Member
Bored DPKsfdL
Freedje
347
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 19 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: Young Warrior
Foulplay
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimezo 6 maa 2022 - 13:19

Foulpaw was te veel met zijn gedachten bezig om ook maar een glimp op te vangen van de duistere gedachten die door Littlenose’s kopje gingen. En als hij de kater al had aangekeken, dan had hij dat toch niet kunnen ontcijferen. Zijn oren spitsten zich echter wel toen de kater zijn woorden sprak en in plaats van zijn focus te leggen op de ekster keek hij op, recht in de ogen van Littlenose. Er viel even een korte stilte, een stilte waarin Foulpaw overwoog of het waard was om meer over Littlenose’s achtergrond te weten. Het klonk persoonlijk, intiem. Het klonk alsof, als Foulpaw er meer over te weten zou komen, het enkel eerlijk zou zijn als hij Littlenose ook wat over zijn eigen achtergrond vertelde. En dat was een offer dat hij niet wilde brengen. Een risico dat hij niet wilde lopen. Toch voelde het ergens ook wel verkeerd aan om het aan zich voorbij te laten gaan en dus besloot hij om zijn grenzen te testen. Voor deze ene keer. ”Waarom?” was het enige wat hij vroeg. Waarom zorgden zijn vrienden ervoor dat hij zich veilig voelde? Waarom voelde hij zich angstig? De ekster lag vergeten tussen hun in en Foulpaw fixeerde zijn amberkleurige blik op de kater voor hem. Hij meende een flikkering van de ware Littlenose te hebben gezien en hij wilde niet dat hem nu iets ontging. Niet nu dat hij erachter kon komen of Littlenose echt een goede vriend voor hem kon zijn. Of niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Littlenose
Member
Bored DPKsfdL
Steen
365
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ~ 20 moons ~
Gender: Tomcat ♂
Rank: ~ Young Warrior ~
Littlenose
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimezo 6 maa 2022 - 14:13

Alles wat er in je leven gebeurde had een reden. Alles wat er gebeurde, elke keuze, maakte wie je was. Sommige zouden je begrijpen, anderen vinden het juist raar. Sommige dingen zaten diep verstopt en enkel jij wist welke dingen dat zijn. Soms weet je het niet eens, maar merk je het zomaar op bij een bepaalde actie of keuze. Iedereen kende hem als de vrolijke kater die om andere gaf. Om de ander z'n gevoelens, maar hij had ook zo zijn slechte gevoelens. Hij had het ooit een keer uitgesproken bij Sunhalo, maar voor de rest bij niemand. Hij had ook nooit echt een kans gehad om het aan zijn ouders te vertellen. 'Waarom?' Littlenose zuchtte even. Dat was te verwachtten. "Toen ik iets van twee moons was, stierven mijn ouders. Ik sloot me af voor anderen en speelde liever alleen. Hooguit met mijn broer. Ik moest mezelf steeds bewijzen dat ik net zo goed was als de anderen. Ik werd een beetje brutaal, mischien wel arrogant." De kater haalde zijn schouders op. "Toen ik vijf moons was, werd ik wat losser. Probeerde ik weer wat contact te zoeken en te laten zien dat ik toch niet zo arrogant was als ik leek. Een moon later werd ik apprentice en ongeveer een week later trof ik een rogue aan. Ik wilde mezelf bewijzen en de rogue leek aardig oud. Ik moest mijn brutale bek weer openen en op die manier ben ik mijn oor kwijtgeraakt en heb ik verschillende littekens. Er was gewoon niemand in de buurt geweest om mij te helpen. Geen enkele apprentice die had aangeboden met mij mee te gaan en dus was er ook niemand om mij te helpen." Alleen het leven doorgaan was gewoon geen pretje. Als je in problemen kwam, wie kon je dan nog helpen als je er zo goed als alleen voor stond? "Totdat iemand mij vond. Ik kreeg hulp. Daardoor werd ik zelf wat rustiger. Door al dat gedoe wilde ik andere helpen. Ik wilde dat niemand iets meemaakte zoals ik dat had gehad. En het deed me goed ook. Maar ik vertrouwde nog steeds niet iedereen, zelfs niet in de Clan. Maar uit de hulp die ik had gegeven waren er vriendschappen ontstaan en heb ik katten die klaar staan om mij te helpen. Katten waar ik mij veilig bij voel." Zo zat het nou echt. Na de verlies van zijn ouders was hij teruggetrokken geweest, maar na het incident met de rogue was hij vastbesloten om voor anderen klaar te staan. Hij begon het leuk te vinden en veranderde in de meest sociale kat die je vinden kon. In de Clan dan. Iedereen buiten zijn Clan ontweek hij liever. Hij was al eens bijna dood geweest, dat wilde hij niet nog een keer. [b]"En onthoud Foulpaw, je hoeft echt geen massa's vrienden te hebben. Gewoon eentje waar je op kan steunen is al voldoende. En als die je verraad kom je maar naar mij toe," miauwde Littlenose met een knipoogje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Foulplay
Member
Bored DPKsfdL
Freedje
347
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 19 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: Young Warrior
Foulplay
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimevr 11 maa 2022 - 17:49

Foulpaw had eerlijk gezegd zowel wel als niet verwacht dat Littlenose zijn levensverhaal aan hem ging vertellen. Toch luisterde hij geconcentreerd naar wat Littlenose vertelde. Een traumatische ervaring op jonge leeftijd, een rebelse houding totdat er weer een traumatische ervaring volgde en hij uiteindelijk het licht zag omdat anderen hem hielpen nadat hij niet meer verwachtte dat iemand dat ooit nog zou doen. Daar kwam het wel een beetje op neer. Het was een scenario dat Foulpaw zich amper voor kon stellen. Zijn ouders waren misschien niet dood, maar je kon nu ook weer niet zeggen dat ze de meest warme band met elkaar hadden. Op dat vlak hadden ze net zo goed wel dood kunnen zijn, hoe crue dat dan ook klonk. ”Goed dat het voor jou gewerkt heeft, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zo sociaal word zoals jij. Zelfs niet als ik zou inzien dat anderen me kunnen helpen,” mompelde hij. Hij voelde zich nu niet bepaald dankbaar naar zijn omgeving, al moest hij toegeven dat hij het ergens wel fijn vond dat Littlenose hem benaderde. En zijn verhaal wilde delen, ook al had Foulpaw daar nu totaal geen boodschap aan. Misschien zou dat wel komen. Ooit. Toch had hij er weinig hoop in. Littlenose was maar drie manen ouder dan hemzelf en Foulpaw dacht niet dat hij nog snel iets zou meemaken waardoor zijn kijk op de wereld zou veranderen. Hij ging het althans ook niet opzoeken. ”Hoe kan ik nu naar je toekomen als jij diegene zou zijn die me verraadt?” sprak hij op een nonchalante toon, wat zo veel wilde zeggen als Foulpaw die een vriendschap met de kater tegenover hem wel een kans wilde geven. Hij was echter niet bepaald een emotionele kat, dus het op deze manier verwoorden, leek voor hem wel het beste. Littlenose moest er dan zelf maar achter zoeken wat hij daarmee bedoelde. Daar ging Foulpaw hem niet mee helpen. Het was zo immers al awkward genoeg, dacht hij zo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Littlenose
Member
Bored DPKsfdL
Steen
365
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ~ 20 moons ~
Gender: Tomcat ♂
Rank: ~ Young Warrior ~
Littlenose
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimeza 12 maa 2022 - 21:36

Okay, misschien liet hij zich een beetje gaan, maar het luchtte altijd zo erg op om het uit te spreken. Hij was altijd meer bezig met anderen dan zichzelf. Misschien deed hij zichzelf ook wel eens te kort. Maar ja, verder voelde hij zich gelukkig op deze manier en als hij zijn emoties wilde uitspreken had hij Sunhalo, die naar hem leek te luisteren. 'Goed dat het voor jou gewerkt heeft, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zo sociaal word zoals jij. Zelfs niet als ik zou inzien dat anderen me kunnen helpen,' Littlenose haalde zijn schouders op. "Je hoeft niet zo sociaal te worden als mij. De keuze ligt in jouw poten en elke beslissing die je maakt, maakt wie jij bent," mauwde de kater luchtig. Elk dingetje had een gevolg en dat gevolg maakte wie je was. Dat had hij gemerkt. Vooral hij. 'Hoe kan ik nu naar je toekomen als jij diegene zou zijn die me verraadt?' sprak de apprentice op een nonchalante toon. "Ik zie geen reden waarom ik een vriend zou verraden," glimlachte de kater warm terug. Achter iedereen zat een kant die openstond voor vrienden. Bij de ene dieper dan bij de ander.
Terug naar boven Ga naar beneden
Foulplay
Member
Bored DPKsfdL
Freedje
347
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 19 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: Young Warrior
Foulplay
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimezo 13 maa 2022 - 12:11

Foulpaw dacht kort na over de woorden van Littlenose en gaf toen een knikje. ”Whatever,” sprak hij kortaf, maar zijn mondhoeken gingen kort omhoog en de apprentice keek snel weg om niet zijn echte emoties aan Littlenose te laten zien. De waarheid was dat de woorden van de kater hem wel aan het denken zette. Misschien moest hij inderdaad wat minder terughoudend worden op het vlak van vrienden maken. Misschien moest hij het allemaal wel een kans geven. Misschien… Hij zou wel zien. Zijn blik gleed naar de kater toen deze zijn volgende woorden sprak en zijn mondhoeken leken zich weer automatisch omhoog te drukken toen hij de warme blik van de kater zag. Ja, dit zag hij wel goedkomen. Niet dat hij dat hardop ging toegeven aan de warrior. Echt niet. Hij schraapte dan ook ongemakkelijk zijn keel en wiebelde kort met zijn oortjes. ”Dus… Heeft Acornstar je al een apprentice gegeven?” vroeg hij, aan de ene kant om zijn emoties te verbergen en aan de andere kant ook wel om het gesprek wat luchtiger te maken. Ze waren wel weer emotioneel genoeg geweest, dacht hij zo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Littlenose
Member
Bored DPKsfdL
Steen
365
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ~ 20 moons ~
Gender: Tomcat ♂
Rank: ~ Young Warrior ~
Littlenose
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimedo 17 maa 2022 - 16:22

Om eerlijk te zijn was hij blij dat het onderwerp veranderde door de vraag die Foulpaw vroeg: 'Dus… Heeft Acornstar je al een apprentice gegeven?' Littlenose schudde zijn kop. "Ik ben zelf niet veel meer dan een apprentice," mauwde de kater half grappend. Hij had nog geen apprentice en hij wist ook niet hoelang het zou duren. Hij was immers nog niet erg lang warrior en misschien vond Acornstar het geen goed idee om een apprentice te geven aan een kater met maar één oor. Littlenose bad tot StarClan dat hij niet zo zou denken. Hij zou het geweldig vinden om iemand te mogen opleiden en een band te scheppen met een apprentice. Soms was het fascinerend hoe sommige katten een goede band hadden door mentor en apprentice duo's. Je zag elkaar natuurlijk elke dag. Zelf wist hij niet helemaal zeker of hij het aan zou kunnen. Of hij streng genoeg was, maar dat zouden ze vanzelf zien wanneer hij zijn eerste apprentice zou hebben, right?
Terug naar boven Ga naar beneden
Foulplay
Member
Bored DPKsfdL
Freedje
347
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 19 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: Young Warrior
Foulplay
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimevr 18 maa 2022 - 17:06

Foulpaw’s mondhoeken gingen weer licht omhoog toen Littlenose zijn grap maakte. Hij haalde zijn schouders op. ”Je zou niet de eerste warrior zijn die al meteen zijn eerste apprentice zou krijgen,” zei hij op een nonchalante toon. Maar met Acornstar aan het roer zou dat best wel eens een onmogelijk scenario kunnen zijn. Die kat was zo wantrouwend als maar zijn kon. Foulpaw had verhalen gehoord over katten die uit hun eigen Clan verbannen waren door hem en hij vroeg zich af wat ze gedaan moesten hebben voor Acornstar om ze meteen uit zijn Clan te knikkeren. Toen herinnerde hij zich dat hem dat soort geroddel niet mocht boeien. ”En laten we eerlijk zijn… Als een kat zoals Snappingturtle mentor kan worden, dan kan jij dat ook wel.” Hij wist niet echt of dat een compliment was voor Littlenose, maar hij meende wat hij zei. Als een kat die meer met zijn uiterlijk bezig was de verantwoordelijkheid kon krijgen om een apprentice op te leiden, dan zou iemand als Littlenose, behoorlijk begaan met zijn Clanmates, dat zeker kunnen. Foulpaw’s support zou hij in elk geval al hebben, al zou hij dat natuurlijk nooit hardop toegeven aan de kater.
Terug naar boven Ga naar beneden
Littlenose
Member
Bored DPKsfdL
Steen
365
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ~ 20 moons ~
Gender: Tomcat ♂
Rank: ~ Young Warrior ~
Littlenose
BerichtOnderwerp: Re: Bored   Bored Icon_minitimedi 22 maa 2022 - 13:55

'Je zou niet de eerste warrior zijn die al meteen zijn eerste apprentice zou krijgen,' Littlenose snoof geamuseerd. Dat was waar. Er waren zelfs warriors die in dezelfde ceremonie als hun warriorceremonie al een apprentice toegewezen kregen. Waarom zou hij dat niet bij de eerst volgende ceremonie kunnen krijgen? Maar ja, hoe bijzonder was hij nou? Hij had nooit een final assement gedaan! En wat had hij in de bergen voor nut? Hij stond en staarde alleen maar. Was dat warrior waardig geweest? Ach ja. 'En laten we eerlijk zijn… Als een kat zoals Snappingturtle mentor kan worden, dan kan jij dat ook wel.' De lippen van de kleine kater vormden een glimlach. "Hmm inderdaad," miauwde hij. "Maar misschien is hij wel een voorbeeldige vechter of jager... Niet dat ik het verwacht, maar wie weet." De young warrior haalde zijn schouders op. Snappingturtle was niet voor niets warrior geworden. Daar moest toch een reden achter zitten? Maar ja, wie weet had die warrior er enorm lang over gedaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bored
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: ShadowClan territory :: ShadowClan camp-
Ga naar: