Alleen..



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Alleen..

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
Dewstream
Member
Alleen.. DPKsfdL
170

CAT'S PROFILE
Age: 24 manen
Gender:
Rank:
Dewstream
BerichtOnderwerp: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimedo 2 sep 2010 - 13:50

Het was een vroege, nazomerende ochtend. De zon scheen zachtjes vanachter enkele wolken neer op het gras en het water, dat glinsterde onder de aanraking van de stralen. Dewstream zuchtte terwijl ze tussen de grassprietjes zat, staart om haar poten, ogen gefixeerd op het glimmen van het dauw. Wat was dat toch een prachtig gezicht. Iets wat elke kat minstens een keer in het leven gezien zou moeten hebben. Zilverpels was bijna helemaal vervaagd onder het kleuren van de hemel. Dewstream zat vlak aan de waterkant, ze kon haar waterspiegelbeeld zien. Langzaam draaide ze haar kop en keek naar het wateroppervlak. Er zat een grijze kat tegenover haar, met goudgele ogen. Het water rimpelde haar, alsof ze er niet helemaal was, gedeeltelijk wel en gedeeltelijk niet. Dat was eigenlijk wel waarheid, verzuchtte Dewstream zachtjes. Haar fysieke verschijning, daar was niets mis mee.. maar innerlijk? Ze lag constant met zichzelf overhoop, niet wetend wat ze wilde. Kon ze nu maar makkelijk vrienden maken, gewoon hoi zeggen en dan zien wat er kwam. Maar daar was ze te verlegen voor, en om dat te verbergen deed ze soms gemeen en vals tegen clangenoten. Had ze zichzelf maar in de hand.. Nu zat ze alleen aan de waterkant, denken over zichzelf, proberend een antwoord te achterhalen voor al haar fouten en gebreken. Zou ze ooit vrienden of liefde vinden? Dewstream zou al blij zijn als ze een leerling kreeg, maar ze was niet zo'n goede warrior. Ook nog niet zolang. De wolken trokken zich niets aan van de poes; in hun ogen was ze slechts een korreltje zand. Dewstream moest haar lot zelf bepalen, zelf zorgen dat alles goed kwam.. De strijd van het overleven zat tussen je oren. Je kon pas overleven als je in jezelf geloofde. Dewstream wilde zo graag erkenning krijgen van katten, ze wilde zo graag verliefd worden. Haar zus Honeyfeather had het getroffen; ze was knap, had een partner, een leerling.. Ze was dan ook veel beter in van alles en nog wat dan Dewstream. Dewstream onderbrak haar negatieve gedachten, en staarde even gedachtenloos in het water voor haar. Een windvlaag blies haar spiegelbeeld uiteen. Ze moest met een schone lei beginnen, misschien was dat ze oplossing? Dewstream besloot dat ze vandaag een aardige kat zou zijn, lief en zo perfect mogelijk. Terwijl ze haar gedachten zat te ordenen, kwam een andere kat dichterbij, maar ze was zo in gedachten verzonken dat ze die niet hoorde komen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollypaw
Member
Alleen.. DPKsfdL
Miss Psycho Unicorn
1191

CAT'S PROFILE
Age: 8 Moons
Gender:
Rank:
Hollypaw
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimedo 2 sep 2010 - 15:38

Rustig en geruisloos liep Moonfur door het struikgewas. Ze wist bij zichzelf dat ze haar Apprentice, Graypaw, had moeten meenemen. Maar ze was eigenlijk gewoon een wandelingetje gaan maken, dus jagen kwam niet aan te pas. Ze bleef eventjes stilstaan en hapte een keer naar adem. Haar geurkliertjes ontdekte de volgende geuren: muis, eekhoorn en vogel. Ze likte eventjes over haar lippen, ze zou graag wat willen vangen, maar dan zou ze een heleboel moeten gaan vangen om ook gelijk de clan te voeden… Ze schudde haar hoofd, wat ze wel vaker deed om gedachtes uit haar hoofd te krijgen. Ze keek eventjes om zich heen, om te kijken waar de diertjes zaten die ze had geroken. De eekhoorn zat in de boom. Ze liet haar blik naar onder afdwalen en spotte een muisje dat nogal mollig door het hoge gras liep. En ten slotte hoorde ze het geklapperen van vleugels. Rustig draaide ze haar hoofd en kon ze nog net een glimp opvangen van een roodborstje dat weg vloog, de wolken tegemoet. Ze trok haar mondhoeken omhoog en kreeg zo een onderdrukte hartelijke glimlach op haar gezicht. Blij liep ze verder. Ze was van plan om bij de zonnerotsen te gaan liggen, daar was het lekker warm.
Geruisloos vervolgde de poes haar tocht. Ze was zo stil dat het leek alsof de lucht voor haar zich opende en achter haar weer sloot. Sluipen was ook haar beste kwaliteit, maar als ze het op een rennen moest zetten om een prooi te vangen begon ze weer tekenen van een Apprentice te vertonen. Stilletjes kwam ze uit het struikgewas. Ze keek eventjes wat in het rond, misschien was er nog iemand anders. En dat was ook zo. Ze zag aan de rand van de rivier een gestalte. Het was nogal tenger, maar dat waren die van de meeste Warriors, en grijs. Nieuwsgierig kwam ze dichterbij, maar ze was helemaal alert. Toen ze de geur rook ontspande ze weer een beetje; het was gewoon een andere poes van de Thunderclan. Met haar oren naar voren gericht trippelde ze geruisloos naar de ander toe. Een paar muizenlengtes van haar af bleef ze staan, de poes had haar duidelijk nog niet opgemerkt want ze bleef afwezig naar het water staren. Ze bekeek haar eventjes. Ze had veel verscheidene Warriors in de den in en uit zien komen, maar ze kende er echter maar weinig. Ze haalde eventjes diep adem en ging toen zitten. ’Hoi,’ sprak ze zachtjes. Ze bewoog haar oren heen en weer en sloeg haar staart keurig om haar poten. ’Wat brengt jou hier?’ durfde ze te vragen. Ze had haar blauw grijze ogen strak op de poes gericht, maar niet vijandig, enkel nieuwsgierig.

- Sorry Dx... Mijn post is echt flut vergelijken met jouwe :3... -
Terug naar boven Ga naar beneden
Dewstream
Member
Alleen.. DPKsfdL
170

CAT'S PROFILE
Age: 24 manen
Gender:
Rank:
Dewstream
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimedo 2 sep 2010 - 16:03

'Hoi, wat brengt jou hier?' Dewstream schrok op uit haar gedachten. Razendsnel draaide ze zich om. Wat gaat jou dat aan! was het eerste dat in haar op kwam.. Wacht, nee! Ze maande zichzelf tot overdenken. Ze moest vandaag aardig zijn, aardig en de betere kant van zichzelf laten zien. 'Hallo,' begroette Dewstream de andere kat vriendelijk. Voor ze de volgende vraag beantwoorde, nam ze de kat even in zich op. Een poes, van Thunderclan gelukkig, met strepen en een lichtgrijze vacht. Dewstream had haar wel eens gezien, maar wist niet meer wat haar naam was. Een vlindertje fladderde bij haar in het rond, ging op een bloem zitten en vloog weer op. Net als zijzelf, de eeuwige zoektocht naar innerlijke vrede.. Niet afdwalen! 'Ik had vanochtend enorme behoefte aan een wandelingetje,' antwoordde Dewstream. 'Ik houd ervan om naar het dauwbespikkelde gras te kijken, en naar de zon.. Dat geeft me rust.' Even zweeg ze. Het zou wel handig zijn om naar de naam van de kat te vragen. 'Hoe ben jij hier verzeild geraakt? En, als je het niet erg vind, zou ik je naam mogen vragen? Ik ben Dewstream, aangenaam.' Dewstream keek de andere poes geïnteresseerd aan. Iemand die tegen haar praatte, en nog niet van andere roddelaars had gehoord dat ze gemeen was, vals. Dewstream nam zich voor minder af te dwalen, zich op haar gesprekspartner te concentreren. Het leek haar een aardige poes.

- Dankje :3! Nou, ik vind de jouwe heel goed hoor! Mij lukt het meestal maar een of twee keer om zo'n lange te schrijven :3) -
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollypaw
Member
Alleen.. DPKsfdL
Miss Psycho Unicorn
1191

CAT'S PROFILE
Age: 8 Moons
Gender:
Rank:
Hollypaw
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimedo 2 sep 2010 - 17:29

De grijze poes draaide zich razendsnel om. Moonfur vertrok echter geen enkele spier. Het duurde wel een tijdje voordat de ander haar bek open trok. ’Hallo,’ begroette de poes haar vriendelijk. Moonfur knikte enkel. Ze wierp een vluchtige blik op de ander, er waren niet echt speciale kenmerken aan het uiterlijk, dus zou ze er ook niet teveel aandacht aan hechten. Toen ze zag dat de poes een beetje afdwaalde met haar blik draaide ze haar hoofd een beetje, om haar blik te kunnen volgen. Het was op een vlindertje gericht. Deze ging rustig op een takje zitten om vervolgens weer weg te vliegen. Met een lieftallige glimlach volgde ze het vlindertje met haar ogen. ’Ik houd ervan om naar het dauwbespikkelde gras te kijken, en naar de zon… Dat geeft me rust,’ antwoordde ze waarna ze zweeg. Moonfur had haar hoofd weer gedraaid en haar blik weer gevestigd op de andere kat. Ze wou net naar adem happen om wat te zeggen, maar de andere poes was haar voor. ’Hoe ben jij hier verzeild geraakt? En, als je het niet erg vind, zou ik je naam mogen vragen? Ik ben Dewstream, aangenaam,’ stelde de poes genaamd Dewstream zich voor. Ze keek geïnteresseerd naar Moonfur, die eerst zachtjes grinnikte. ’Een vraag tegelijk graag,’ merkte ze kalm op toen ze uitgegrinnikt was. Ze hapte een keer naar adem en trok toen haar bek open om antwoord te geven op de eerst vraag. ’Nou, ik wou gewoon eventjes mijn poten strekken zonder er echt inspanning voor te moeten doen, zoals jagen of zo. Vandaar dat mijn Apprentice ook niet bij me is. Waarom ik naar de zonnenrotsen ging… Nou, als de zon eenmaal een tijdje op de stenen heeft geschenen zijn ze heerlijk warm,’ verklaarde ze zachtjes. Ze zweeg eventjes, zodat Dewstream al de informatie rustig kon verwerken als ze dat wou. Zonder dat ze er erg in had dwaalde ze eventjes af. Dewstream… Ze had die naam eerder gehoord. Meestal hoorde ze andere katten in groepjes zachtjes over haar praten, het ontging haar echter altijd of het goed of slecht was. Maar het liet haar eigenlijk koud, de beste manier om dingen van iemand te weten te komen is om met diegene zelf gewoon een praatje te maken of zo, toch? Ze schudde onopvallend eventjes snel haar hoofd en richtte zich toen weer op het gesprek. Wat had Dewstream nou nog meer gevraagd? O ja! Haar naam. ’Mijn naam is Moonfur, aangenaam kennis te maken Dewstream,’ stelde ze zichzelf kalmpjes voor. Ze haalde haar tong een paar keer snel over haar borst. Ze keek eventjes een beetje om zich heen en bekeek vooral de dauwdruppeltjes die zich gevestigd hadden op verscheidene blaadjes. ’Je hebt inderdaad wel gelijk. Het bekijken van de met dauwbedekte bladeren en de zon heeft inderdaad een rustgevend effect,’ stemde ze in terwijl ze haar ogen weer op Dewstream richtte.

- Ghehe, nu voel ik me gevleid xD… Hmmn, ik probeer altijd een zo lang mogelijke post te maken. Het gaat bij mij niet om de zinnen maar om de woorden (;. En hoe meer je oefent, hoe beter het gaat o_o ?
En Dewstream is toch wel grijs D:? Ik had geen omschrijving of plaatje van haar lichaam van haar, dus kon het alleen maar met je ava doen xD… Sorry als ik het fout heb o_o
-
Terug naar boven Ga naar beneden
Dewstream
Member
Alleen.. DPKsfdL
170

CAT'S PROFILE
Age: 24 manen
Gender:
Rank:
Dewstream
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimevr 3 sep 2010 - 15:07

De andere poes gaf rustig antwoord. 'Een vraag tegelijk alsjeblieft,' antwoordde ze gniffelend. Toen gaf ze antwoord op Dewstream's vragen. Dewstream luisterde geïnteresseerd en bleef naar de poes kijken. Ondertussen sloeg ze de informatie op en verwerkte het. ’Nou, ik wou gewoon eventjes mijn poten strekken zonder er echt inspanning voor te moeten doen, zoals jagen of zo. Vandaar dat mijn Apprentice ook niet bij me is. Waarom ik naar de zonnenrotsen ging… Nou, als de zon eenmaal een tijdje op de stenen heeft geschenen zijn ze heerlijk warm.' Daar had ze helemaal gelijk in. Dewstream knikte instemmend; de zon warmde de stenen altijd heerlijk op, trouwens, nu het over de zon ging.. Dewstream voelde de zon op haar grijze (helemaal goed Very Happy) vacht, warmend, strelend, zoekend.. De poes liet niets merken, dat ze roddels gehoord had of wat dan ook. Dat maakte Dewstream blij, er was tenminste iemand met wie ze kon praten. 'Mijn naam is Moonfur, aangenaam kennis te maken Dewstream,' sprak Moonfur. Wat praatte ze eigenlijk zachtjes. Moonfur likte zichzelf even. Dewstream haalde haar pootje over haar kop in een spiegelreflex. 'Je hebt inderdaad wel gelijk,' onderbrak Moonfur haar nutteloze gedachtegang. 'Het bekijken van de met dauwbedekte bladeren en de zon heeft inderdaad een rustgevend effect.' Dewstream glimlachte. 'Dat weet ik, Moonfur. Mijn moeder vertelde altijd dat ze me daarom Dewkit genoemd had. Als ik hier zit moet ik altijd weer aan haar denken.. Ze hield van dagdromen, net als ik,' vertelde Dewstream zachtjes. Moonfur stelde haar op een vreemde manier op haar gemak, net zoals haar zusje kon. Honeyfeather. Dat was een volmaakte kat, in Dewstreams ogen. Stop! maande ze zichzelf. Hoe vaak had ze wel niet over Honeyfeather zitten zeuren? Het werd eerder tijd om een voorbeeld aan haar te nemen. Ze besloot het gesprek een andere kant op te sturen, de eerste die in haar op kwam van de recentelijk verwerkte informatie. 'Dus, je hebt al een apprentice? Dat is leuk! Wie is het? Kun je er wat over vertellen? Ik heb nog geen apprentice toegewezen gekregen..' ratelde Dewstream, vergetend dat ze niet zoveel vragen achter elkaar zou moeten stellen.

- Graag gedaan :3 Het is leuk om met jou te schrijven Very Happy nu heb ik plenty of information om wat van te schrijven! Dewstream is grijs ja, had ik jou kleur ook goed? Het was een beetje gokken vanaf de ava xD. Ja, ik ga veel oefenen Very Happy Dat is leuk -
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollypaw
Member
Alleen.. DPKsfdL
Miss Psycho Unicorn
1191

CAT'S PROFILE
Age: 8 Moons
Gender:
Rank:
Hollypaw
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimezo 5 sep 2010 - 20:17

Moonfur zag hoe een verdwaald blaadje rustig mee werd gevoerd door de stroming van het water. Het was groen en dus duidelijk door iets los gemaakt of zo. Toen ze opkeek zag ze Dewstream glimlachen en trok ze, als een soort reflex, haar eigen mondhoeken ook omhoog. ’Dat weet ik, Moonfur. Mijn moeder vertelde altijd dat ze me daarom Dewkit genoemd had. Als ik hier zit moet ik altijd weer aan haar denken… Ze hield van dagdromen, net als ik,’ sprak Dewstream zachtjes. Moonfur liet gelijk haar mondhoeken omlaag zakken en voelde een lichte steek van medelijden in zich. Dewstream was nu al de tweede die ze kende met problemen met haar moeder en dan niet problemen van ruzie. Waren ze dat maar, dit waren vele ergere. Ze had ooit een gesprekje gehad met Winterpaw, nu Winterstorm, over haar moeder. Die had de arme poes vermoord zien worden door Shadowclan katten. Ze haalde eventjes diep adem en schudde langzaam met haar hoofd, ze mocht daar nu eventjes niet aandenken; Winterstrom is er niet eens bij! Maar het deed haar pijn om te horen dat nu al twee andere katten een zwarte vlek in hun verleden hadden. Zijzelf had haar moeder nooit echt gekend, die was overleden bij haar geboorte en haar vader was spoorloos of dood. Eigenlijk hoopte ze op de eerste optie, want ze wou liever dat hij in leven was en zij niet bewust was van zijn bestaan dan dat ze hem wel had gekend en hij nu in de Sterrenclan zat. Ze zuchtte en er ontstond een frons boven haar ogen, zoveel gedachtes maakte haar altijd een beetje van streek en in de war. Maar gelukkig was Dewstream er nog om haar afleiding te bieden doormiddel van vragen stellen. ’Dus, je hebt al een Apprentice? Dat is leuk! Wie is het? Kun je er wat over vertellen? Ik heb nog geen Apprentice toegewezen gekregen…’ ratelde de grijze poes achterelkaar aan. Met wijd opengesperde ogen luisterde Moonfur naar al de vragen, proberend ze in een keer te verwerken en een antwoord erop te verzinnen. Ze hapte eventjes nadenkend een keer naar adem. ’Ja, ik heb een Apprentice,’ bevestigde ze de eerste vraag en antwoord van Dewstream terwijl ze verlegen haar ogen neer sloeg. ’Ik heb het geluk de Mentor te mogen zijn van Graypaw. Hij is een ijverige leerling, maar kan soms een beetje té enthousiast zijn als je begrijpt wat ik bedoel,’ informeerde ze over haar Apprentice terwijl ze opkeek met een twinkeling van trots voor hem in haar ogen. Er verscheen vervolgens een hartelijke glimlach op haar gezicht en voorzichtig probeerde ze haar neus te verbergen in de vacht op Dewstream haar flank. ’Je bent nog jong, dat zie ik gewoon en ik weet dat de tijd voor jou om Mentor te zijn spoedig zal komen,’ sprak ze de Warrior moed in. Vervolgens keek ze weer naar de overkant, het Riverclan territorium. Zelf was ze altijd te loyaal geweest aan de Warrior code en haar eigen clan om er ooit een poot op te zetten, maar toch… De nieuwsgierigheid bleef.

- Ghehe, ik probeer altijd veel information te geven, zodat de ander een lange post kan maken en dat dus ook makkelijk kan doen zodat we zo gezellig door kunnen gaan en zo xD!
Ik houd altijd veel rekening met de mensen om mij heen en soms klagen mensen erover dat ik dat té veel doe x3… En ja, je had me kleur goed. Het is altijd wel een beetje gokken ja, maar vandaar dat ik ook een plaatje bij mijn Character sheet heb gedaan, maar niet altijd iedereen denkt eraan om daar een kijkje te nemen (;
Wat ik aanraad als oefening; een verhaaltje schrijven voor de lol of zo. Dat doe ik ook vaak en het werpt zijn vruchten af ook al zeg ik het zelf ;o!

En sorry dat deze post niet zo lang is; inspiratie hebben is een kunst denk ik xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Dewstream
Member
Alleen.. DPKsfdL
170

CAT'S PROFILE
Age: 24 manen
Gender:
Rank:
Dewstream
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimema 6 sep 2010 - 15:05

Moonfur leek even medelijden te hebben met Dewstream, over haar moeder. Dewstream besloot niet verder op het onderwerp in te gaan, dat zou weinig zin hebben. Misschien later.. De zon was achter een paar wolken vandaan gekomen, en wierp een briljanten glans op het landschap. Net zoals het ijs tussen de twee poezen gebroken was. Moonfur leek even gedesoriënteerd door al Dewstreams vragen, maar ze bezat gelukkig de mogelijkheid ze allemaal te verwerken en te beantwoorden. Dewstream luisterde geïnteresseerd. 'Ik heb het geluk de mentor te mogen zijn van Graypaw. Hij is een ijverige leerling, maar soms een beetje te enthousiast, als je begrijpt wat ik bedoel.' Haar ogen twinkelden van trots voor haar leerling. Dewstream glimlachte bijna onmerkbaar. 'Ja, ik ken hem. Het is een vrolijke kater. Ik geloof dat hij best wel een goede warrior gaat worden!' mauwde ze overtuigd. Moonfur was zelf helemaal geen slechte warrior. Ze schrok even op toen Moonfur zachtjes haar neus tegen haar flank duwde en zei; 'Je bent nog jong, dat zie ik gewoon, maar ik weet dat de tijd om mentor te worden voor jou spoedig zal komen.' Dewstream voelde een vlammetje van hoop en geluk diep in haar hart opflakkeren. Had dat daar altijd al gezeten? Respectvol boog ze haar kop voor de warrior, duwde haar neus zachtjes terug in haar pels en mompelde. 'Bedankt voor de vriendelijke woorden, Moonfur, ik ben je dankbaar en ik hoop dat je gelijk hebt. Graypaw heeft geluk met zo'n wijze mentor als jij.' De poezen zaten tegenover elkaar, Moonfur keek naar Riverclan territorium. Dewstream had zelf nog nooit een poot op ander gebied gezet, dat had ze nooit gewild. Dewstream wilde niet slechter te boek staan dan ze blijkbaar al deed. 'Dat lijkt zo ver weg, hé?' vroeg ze aan Moonfur. 'Terwijl onze wereld eigenlijk maar zo klein is.' Riverclankatten waren heel anders dan Thunderclankatten, had ze wel gemerkt op de Gathering. Ze hadden een andere mentaliteit dan Thunderclan.. Dat was vreemd geweest. Dewstream had gelukkig geen ruzie met ze gekregen. Over de rivier lag een andere wereld, zo dichtbij. Dewstream schudde de gedachte van zich af; dit was niet echt goed clankatten gedrag.

- Ja, dat probeer ik ook Smile Anders is het zo moeilijk :3. Dat met de mensen en bezorgdheid heb ik ook wel eens. Dan wil je ze helpen en worden ze een beetje chagerijnig. Verhaaltjes schrijven is leuk, maar bij mij, als ik serieus zelf ga verzinnen, komt er altijd iets heel onserieus uit, een soort comedy, of net een gedicht.. Nou ja, het blijft enorm leerzaam! Ik heb een schrijfcursus gevolgd, dat is ook heel leerzaam! Mijn post is ook weinig inspirerend xD, maar de jouwe is goed hoor! -
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollypaw
Member
Alleen.. DPKsfdL
Miss Psycho Unicorn
1191

CAT'S PROFILE
Age: 8 Moons
Gender:
Rank:
Hollypaw
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimema 6 sep 2010 - 15:28

Moonfur keek vanuit haar ooghoek hoe Dewstream respectvol haar kop boog en gaf een klein knikje. Daarna voelde ze zachtjes hoe de neus van Dewstream haar pels aanraakte. Met een hartelijke glimlach, maar haar blik nog steeds op de overkant gericht, luisterde ze naar wat de poes mompelde. ’Bedankt voor de vriendelijke woorden, Moonfur, ik ben je dankbaar en ik hoop dat je gelijk hebt. Graypaw heeft geluk met zo'n wijze mentor als jij.’ Verlegen bewoog Moonfur het puntje van haar staart op en neer. Er ontsnapte haar een onderdrukte zucht. Als Apprentice had ze, als ze het voor het kiezen had, het liefst eens een keertje voet gezet op het Riverclan territorium. Bij de Windclan viel, volgens de verhalen, niet echt veel te zien. En Shadowclan had haar nooit aangesproken. Bijna altijd aan de gedachte aan Shadowclan moest ze huiveren, maar ze vermande zich. ’Dat lijkt zo ver weg, hé?’ hoorde ze Dewstreams stem vragen. Langzaam draaide ze haar hoofd richting de poes. Ze had duidelijk een beetje erg opvallend naar de overkant zitten kijken. Een beetje genegeerd omdat ze betrapt was knikte ze. ’Terwijl onze wereld eigenlijk maar zo klein is,’ voegde Dewstream er nog aan toe. Opnieuw knikte Moonfur, maar ze had een vrij serieuze blik opgezet in tegenoverstelling van haar eindeloze glimlachen van toen net. ’Soms vraag ik me af waarom er eigenlijk clans zijn… Natuurlijk voor de ordening en de Sterrenclan zou er vast een goede en acceptabele reden voor hebben, maar toch. Als ik kijk naar hoeveel problemen er zijn geweest tussen de verscheidene clans onderling, denk ik toch dat het soms beter zou zijn geweest als we gewoon een grote clan waren of iets in die trance,’ vertrouwde ze Dewstream een soort van geheim toe. Ze had het nog nooit met iemand over deze gedachte gehad, misschien omdat hij gewoon absurd of misschien onrespectvol zou zijn tegenover de Sterrenclan. Ze hapte een keer naar adem, wierp nog een afwachtende blik op de poes tegenover haar, kijkend of ze als een reactie in de vorm van een gezichtsuitdrukking had gegeven en keek toen weer naar de overkant. Ze had er eigenlijk nog nooit een Riverclankat langs zien komen, voor patrouille of zo. Ze had ze alleen soms gezien bij een Gathering, maar meer niet.

- Geloof ik… worden mijn posts steeds kleiner D: ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Dewstream
Member
Alleen.. DPKsfdL
170

CAT'S PROFILE
Age: 24 manen
Gender:
Rank:
Dewstream
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimewo 8 sep 2010 - 15:57

Er verscheen een vrij serieuze blik op het gezicht van haar metgezel. Dewstream voelde haar eigen trekken corresponderen met dat aanzien. 'Soms vraag ik me af waarom er eigenlijk clans zijn..' begon Moonfur, en Dewstream knikte slechts toen ze eindigde met haar relaas. Even overdacht ze de woorden, wat een waarheid zat daarin. Het water weerspiegelde haar nog steeds, soms gestoord door windvlagen. Moonfur keek vreemd, net alsof ze iets verklapt had.. Alsof ze een geheim verteld had. En tegenover een geheim stond nog een geheim. 'De katten verschillen zoveel, maar dat komt door de verdeling van de clans.. Éen grote clan zou waarschijnlijk op elkaar geleken hebben.. Ik vraag me hetzelfde af, het is zo verwarrend.. Net of we al eeuwen en eeuwen in een leugen of een foutje leven..' Nu was het Dewstreams buurt om te zwijgen. Dit had ze manen voor zich gehouden, het was haar geheim, haar gedachtengang.. Andere katten, vooral degene die haar al haatten, zouden dat niet als iets positiefs opgevat hebben. Wachtend op Moonfurs reactie keek ze naar de overkant, wat leek die te lokken. Toch zou het onverstandig zijn in tijden waarin de verhoudingen gespannen waren de grens te overschrijden. Riverclankatten liepen niet zo vaak patrouille daar, het zou wel kunnen.. Maar het was moreel duidelijk verkeerd. Aarzelend draaide Dewstream haar kop weer naar Moonfur. Straks verloor ze haar enige vriendin! Hoewel.. was het wel een vriendin als ze haar hierom zou verstoten? De zenuwen gierden bijna door het kattenlijf, maar uiterlijk leek ze bijna onbewogen. Dat leer je wel als je van kits af aan gepest wordt..

-eeepp! mijn ook Smile-
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollypaw
Member
Alleen.. DPKsfdL
Miss Psycho Unicorn
1191

CAT'S PROFILE
Age: 8 Moons
Gender:
Rank:
Hollypaw
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimewo 8 sep 2010 - 18:48

Het werd uiteindelijk een soort van geheimen uitwisseling. Moonfur had een van haar kleine geheimpjes verklapt en Dewstream leek ook bereid te zijn dit te doen. ’De katten verschillen zoveel, maar dat komt door de verdeling van de clans… Één grote clan zou waarschijnlijk op elkaar geleken hebben… Ik vraag me hetzelfde af, het is zo verwarrend… Net of we al eeuwen en eeuwen in een leugen of een foutje leven…’ sprak de grijze poes wijs. Moonfur knikte instemmend. Dewstream had wel gelijk over de verschillen. En verschillen horen bij het leven, dus misschien was dat wel een van de aanleidingen geweest van de Starclan om ze op te delen in clans. Maar als ze in een fout of leugen leefde… Dan had de Starclan dat toch allang laten weten aan een van de Medicine cats? Ze hield haar adem in en keek naar Dewstream, die haar blik had blik weer op de overkant gericht. Langzaam volgde ze de blik van haar. Misschien had Dewstream ook het gevoel dat de overkant haar een soort van… riep. Ze hapte een keer naar adem en vulde haar longen weer met lucht. Ze draaide haar kop weer richting de Warrior, maar bleef halverwege stilstaan en ze maakte de rest van de afstand af met haar ogen. De aarzelende blik van Dewstream vertelde haar genoeg. Ze zuchtte even peinzend. ’Er zit waarheid in je woorden, dat kan niemand ontkennen. En verschil hoort bij het leven, misschien zijn er daarom clans.’ Haar ogen dwaalde weer af naar de overkant. ’We… Het is beter om, vooral omdat in deze tijden onze verhouding met de Riverclan twijfelachtig is, hier te blijven,’ zei ze nogal teleurgesteld in één adem. Ze haalde weer eventjes diep adem en richtte zich toen weer op de poes voor haar, wachtend op haar reactie.

- Shame on me x_x... Sorry voor mijn korte post... -
Terug naar boven Ga naar beneden
Dewstream
Member
Alleen.. DPKsfdL
170

CAT'S PROFILE
Age: 24 manen
Gender:
Rank:
Dewstream
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 17:13

Moonfur reageerde niet afkeurend, niet vreemd of vals. Dewstream voelde de opluchting door zich heen stromen als de rivier waar ze voor zat, als de onzichtbare grens tussen twee territoria. Dewstream keek naar de overkant, het beeld op haar netvlies brandend. Al zou ze er waarschijnlijk nooit komen, toch wilde ze zich het beeld kunnen herinneren. Het gaf iets.. iets geruststellends, alsof haar wereld niet alleen uit het camp bestond en de paar katten die haar haatten. Plotseling bewoog Moonfur, maar stokte in de beweging. Moonfur zuchtte even. Dewstream slikte, wat zou ze gaan zeggen. 'Er zit waarheid in je woorden, dat kan niemand ontkennen. En verschil hoort bij het leven, misschien zijn er daarom clans. We.. het is beter om, vooral in deze tijden, om hier te blijven..' Ze klonk erg teleurgesteld. Dewstream knikte langzaam, hoewel haar antwoord even teleurgesteld klonk als de ondertoon uit Moonfurs stem. 'Ja, je hebt zeker gelijk. Het zou idioot zijn om het wankele evenwicht tussen de clans te verstoren alleen omdat we naar de overkant willen..' Iets verbodens klonk eigenlijk veel zoeter. Maar Dewstream kneep haar ogen even dicht en schudde met haar kop. Als ze hier ooit geliefd wilde worden, zou ze niet moeten oversteken. En was dat niet haar liefste wens?

- O.o lange post schrijven is best moeilijk.. -
Terug naar boven Ga naar beneden
Dapplepaw.
Member
Alleen.. DPKsfdL
122

CAT'S PROFILE
Age: 2 manen
Gender:
Rank:
Dapplepaw.
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 17:26

Vandaag was het een perfecte dag geweest. Dapplekit was al wat ouder dan een paar weekjes, en hij mocht alleen door het kamp dwalen. Hij had een warrior gesmeekt om mee te mogen, maar was achtergebleven. De warrior had zijn afwezigheid niet doorgehad, en was verder gegaan met zijn strooptocht. Dapplekit was afgedwaald naar de rivier, hij was altijd al benieuwd geweest naar het water. Hij wist heel goed dat het de grens was tussen Riverclan en Thunderclan, maar de rivier was toch van Riverclan? In ieder geval, zo gebeurde het dat hij aan de waterkant zat, en naar het water staarde. Het water stroomde niet zo snel, het kabbelde rustig voort. Dapplekit zag zo al vette vissen voorbij zwemmen. Het water glinsterde verleidelijk op het oppervlak. Was het nu niet mooi om te gaan zwemmen? Het weer was goed, het water rustig.. De stroming kon toch niet zo sterk zijn? Kittens kunnen nu eenmaal overmoedig zijn, de mannelijke helemaal. Zo gebeurde het dat Dapplekit voorzichtig om zich heen kijkend naar de rivier afklom en zachtjes in het water plonsde. Aan de zijkanten was het water rustig, en het peddelende gangetje van de kitten hielp hem goed op weg. Dapplekit besloot het midden van de rivier te proberen, en peddelde doorweekt naar het midden van de stroom. Eenmaal daar merkte Dapplekit dat de stroom aan hem rukte, hem mee sleurde. De kleine pootjes trappelden, maar het had geen nut. In de omgeving was geen kat te bekennen. Dapplekit voelde woeste angst opborrelen. Plotseling zag hij twee silhouetten.. kattensilhouetten! 'Help! Help!' gilde Dapplekit angstig. Hij was de kant van Riverclan helemaal kwijt..


Alleen.. Dapplekit
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollypaw
Member
Alleen.. DPKsfdL
Miss Psycho Unicorn
1191

CAT'S PROFILE
Age: 8 Moons
Gender:
Rank:
Hollypaw
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 17:44

De eerste reactie van Dewstream die op een reactie leek op haar woorden was een langzame knik beweging. Moonfur haalde haar tong snel over haar borst, wat een soort van tic voor haar was geworden. ’Ja, je hebt zeker gelijk. Het zou idioot zijn om het wankele evenwicht tussen de Clans te verstoren alleen omdat we naar de overkant willen…’ voegde Dewstream nog toe aan haar knik. Deze keer knikte Moonfur instemmend. Een beetje nerveus draaide ze haar oren heen en weer, ze meende iets te horen. Het kwam niet van hun kant, maar de overkant. Misschien een of andere prooi of… Een Riverclan kat. Ze haalde diep adem door haar neus en probeerde een geur te vinden. Ze rook van alles, maar – omdat haar zenuwen door haar lijf gierden – ontging het haar welke geuren het precies waren. Met wijd opengesperde ogen keek ze richting de oever. Ze hoopte dat er een Riverclan kat tevoorschijn zou komen, maar verachtte dat gevoel een beetje ook al voelde het nog zo goed eigenlijk. Misschien zou die kat wel kunnen leiden tot de aanleiding van het betreden van Riverclan territorium. Dan zou ze die eeuwige drang eindelijk vaarwel kunnen zeggen… Ze wierp eventjes een vluchtige blik, vanuit haar ooghoeken, op haar grijze metgezel, om te zien of zij ook nieuwsgierig was…
Toen ze weer een geluid, maar deze keer iets anders; het klonk alsof iemand riep met een overduidelijke angstige toon. Nieuwsgierig keek de Warrior om zich heen, toen ze de oorzaak spotte; een kitten. De arme ziel trappelde zo hard als hij kon met zijn pootjes als hij kon, maar tevergeefs. Moonfur fronste eventjes, door het water kon ze de geur van de kitten niet goed ruiken… Ze wist niet wat Dewstream deed, maar ze had nu geen tijd om daar over na te denken. Zonder verder nog te aarzelen sprong ze op. Zwemmen was niet haar sterkste kant, maar het water stond rustig en ze moest het op zijn minst proberen, toch? Ze hapte een keer naar lucht, zodat haar longen vol gevuld waren ermee. Hard zette ze zich af en sprong ze in het water. Al snel kwam ze weer boven. Het water prikte in haar ogen en haar vacht plakte irriterend aan haar vast. Ze kon een tijdje niet goed zien, maar toen haar ogen een beetje gewend waren aan het water dat erin was gekomen baande ze zich al zwemmend een weg naar de kitten. Ze opende haar kaken, waar eerst een mond vol water in kwam waardoor ze het uitmoest spugen. Ze probeerde een tweede poging, deze ging wel goed, snel probeerde ze de kitten vast te pakken aan zijn nekvel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dewstream
Member
Alleen.. DPKsfdL
170

CAT'S PROFILE
Age: 24 manen
Gender:
Rank:
Dewstream
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 18:22

Dewstream zag Moonfurs oren draaien. Zelf meende ze ook iets te horen.. van de overkant. De geuren waren onduidelijk. Haar verlangen naar de 'andere kant' werd bijna ondragelijk.. Dewstream zat gespannen op de grond, wierp even een blik op Moonfur. Die keek zenuwachtig. Dewstream staarde gespannen naar de overkant, misschien zou ze een Riverclankat zien.. Ze verdrong het verlangen snel, maar het bleef zeuren op de achtergrond. Toen was dat geluid er weer, zacht maar duidelijk. 'Help! Help!' was te horen, wanhopig en angstig. Dewstream wist niet waar het vandaan kwam, tot ze naar het water keek. Een kit! Het arme katertje spartelde tegen de stroom, maar was niet sterk genoeg. Dewstream voelde zich verstijven. Wat moest ze hiermee? Allerlei gedachten raasden door haar hoofd, toen Moonfur zonder aarzelen bewoog en het water in sprong. Dewstream voelde zich bang, maar toch zelfverzekerd. Moonfur zwom naar de kit toe, maar haar eerste reddingspoging mislukte. Dewstream kon goed zwemmen, dus bande ze alle gedachten uit haar hoofd en rende naar de rand. In een vloeiende beweging sprong ze het water in, om Moonfur te helpen. Die had de kit ondertussen bij zijn nekvel vastgegrepen. Dewstream haastte zich naar haar toe. De kit keek doodsbang, en bleef spartelen. 'Rustig maar, wij helpen je het water uit..' stelde Dewstream hem gerust. Daarna bleef ze dicht bij hem zwemmen, hem veilig tussen haar en Moonfur inhoudend. De kant naderde snel. Dewstream klom er als eerste op. 'Geef je de kit even aan?' Ze maakte zich klaar om de kit over te nemen van Moonfur. Dewstream keek even waar Moonfur was. Toen keek ze weer terug naar de kit. 'Ik ben Dewstream en dit is Moonfur,' begon ze.


Laatst aangepast door Dewstream op vr 10 sep 2010 - 19:24; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Dapplepaw.
Member
Alleen.. DPKsfdL
122

CAT'S PROFILE
Age: 2 manen
Gender:
Rank:
Dapplepaw.
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 18:29

Water.. Te veel water.. Zijn spartelen werd zwakker, zijn ademhaling jachtiger. Dapplekit worstelde om te overleven. Een woelige maalstroom draaide om hem heen, de stroming was onverbiddelijk. Het beeld werd vaag, de kit verzwakte. Zijn pootjes hingen bijna stil, waardoor er een nieuwe adrealinestoot door zijn lijfje gejaagd werd. Hij gaf niet zomaar op, maar.. Het was te zwaar.. Éen van de katten sprong, zwom naar hem toe. Dapplekit ging even kopje onder, maar voelde toen dat hij bij zijn nekvel gepakt werd. Vlak daarna kwam er een andere poes. 'Rustig maar, wij helpen je het water uit..' zei ze kordaat. Dapplekit stopte met spartelen, te moe om door te gaan. De ene poes drukte hem een beetje tegen de andere, en samen zwommen ze naar de kant. Dapplekit keek met grote ogen naar zijn redders. 'Geef je de kit even aan?' Hij werd overgegeven terwijl beide katten de kant opklommen. Zijn ogen stonden wijdopen, leken nog groter doordat zijn vacht tegen zijn kopje plakte. De twee Thunderclankatten keken haar aan. 'Ik ben Dewstream, en dit is Moonfur,' mauwde ze. 'I.. ik ben Dapplekit.' Dapplekit keek vol ontzag naar de poezen, die sterker en groter waren dan hij. Ooit wilde hij ook zo sterk worden, dat moest, dat nam hij zich voor. Hij rilde even; het water had hem zo koud gemaakt.


Alleen.. Dapplekit
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollypaw
Member
Alleen.. DPKsfdL
Miss Psycho Unicorn
1191

CAT'S PROFILE
Age: 8 Moons
Gender:
Rank:
Hollypaw
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 20:35

Moonfur klemde het nekvel van de kitten tussen haar kaken alsof haar leven ervan afhing. Ze hoorde het geluid van een plons, ze gokte erop dat het Dewstream was. Ze hoorde Dewstreams stem en zag haar, na lang wanhopig met haar ogen te hebben gezocht, daadwerkelijk ook. ’Rustig maar, wij helpen je het water uit…’ zei ze in een poging de kitten te kalmeren. Ook al wist Moonfur dat het voor de kitten bedoeld was; zelf werd ze er ook rustiger door. Dewstream leek een goede zwemster te zijn, misschien dat er daarom stream in haar naam zat. Rustig liet Moonfur de grip op de kitten verzwakken totdat zijn nekvel werd bevrijd uit haar strakke grip op zijn nekvel. Dewstream bleef veilig bij hem zwemmen, zodat hij tussen haar en Moonfur zelf bleef. Met zijn drieën zwommen ze naar de kant, die in Moonfur als een soort van bevrijding leek.
Dewstream was de eerste die erop klom. ’Geef je de kit even aan?’ Moonfur knikte en pakte de kitten opnieuw vast bij zijn nekvel. Terwijl ze nogal onhandig op de kant klom overhandigde ze de kitten aan Dewstream. Toen Moonfur eindelijk met haar beide poten stevig op de grond stond schudde de water een beetje uit haar vacht. Ze huiverde nauwelijks hoorbaar, als er een ding was dat ze haatte was het zwemmen. Rustig ging ze naast Dewstream zitten. Ze draaide haar hoofd en ontmoette de ogen van de Warrior. Ze keken elkaar slechts maar een paar seconden aan, want Dewstream wendde haar blik alweer af om naar de kitten te kunnen kijken. Moonfur volgde haar voorbeeld. ’Ik ben Dewstream en dit is Moonfur,’ stelde ze zichzelf en Moonfur voor. Moonfur gaf een klein knikje richting de kitten. ’I… Ik ben Dapplekit,’ stamelde de kleine kitten, genaamd Dapplekit. Er ontglipte Moonfur een zacht soort grinnik geluidje. De blik vol bewondering van de kitten was vleiend, maar ook best grappig en schattig. Ze hapte een keer naar adem en vulde zo pijnlijk haar longen. ’Aangenaam Dapplekit,’ begon ze zachtjes op een ietwat moederlijke toon. ’Hoe ben je in die rivier terecht gekomen en nog een dringendere vraag; waar kom je eigenlijk vandaan?’ vroeg ze vervolgens nog steeds zo zacht als eerst. Ze bekeek Dapplekit eventjes. Ze schatte hem nog vrij jong. Ze vond het knap dat hij voor een redelijk lange tijd boven wist te blijven; de stroming was verraderlijk. Ook zij dacht dat het een rustige zou zijn, maar hij trok best hard. Ze sloeg haar staart keurig om haar poten, rechtte haar rug en stak haar borst een beetje naar voren. Afwachtend keek ze het kleine katertje aan.

- Sorry voor mijn late post, moest naar de harmonie.
Kuch, Kuch. Ik wil niet zeuren of zo maar:

Citaat :
De kit keek doodsbang, en bleef spartelen.
Samen zwommen ze naar de kant. Dewstream klom er als eerste op. 'Geef je de kit even aan?' Ze pakte de kit van Moonfur over, die zelf op de kant klom. Het katertje huiverde en zijn ogen stonden groot van schrik. Moonfur kwam naast haar zitten, en Dewstream keek haar even aan.
Dit is powerplay/godmode als ik het goed zie. Alleen ik of Dapplekit mogen bepalen wat onze katten doen (;. Dus ik moet bepalen of dat Moonfur naast Dewstream gaat zitten bijvoorbeeld en Dapplekit of dat zijn kitten huivert. Maar voor één keertje maakt het vast niks uit denk ik (dah rulez en overtredingen en zo…), en het gebeurt iedereen wel eens een keertje (;
Terug naar boven Ga naar beneden
Dapplepaw.
Member
Alleen.. DPKsfdL
122

CAT'S PROFILE
Age: 2 manen
Gender:
Rank:
Dapplepaw.
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimevr 10 sep 2010 - 19:16

'Aangenaam Dapplekit,' mauwde de kat die Moonfur heette bezorgd. 'Hoe ben je in de rivier terecht gekomen en nog een dringerende vraag, waar kom je eigenlijk vandaan?' Daarna keek ze hem even aan, rechtte haar rug en leek nog groter dan ze voor een kit al was. 'I-ik mocht mee met een warrior, en toen ben ik de andere kant opgelopen omdat ik naar de rivier wilde kijken. En alle Riverclankatten kunnen zo goed zwemmen, dat wil ik ook kunnen. Het water leek zo rustig, ik probeerde te zwemmen.. Maar het water sleurde me mee..' De kit huiverde nog een beetje van de kou. Hij wist niet precies meer hoe lang hij in het koude water gelegen had. Zijn ogen werden nog groter toen hij besefte dat deze katten niet van Riverclan waren; anders hadden ze het hem niet hoeven vragen. 'Wie zijn jullie? Is Crookedstar jullie leider niet?' De kit kon er met zijn verstand niet helemaal bij dat er andere clans waren, hij zag ze immers nooit. En de poezen waren zo groot. Dapplekit probeerde vergeefs zijn natte vacht wat uit te schudden, om groter te lijken en om het warmer te krijgen. Hij had best lang haar voor een kat met een kortharige poes als moeder. Sommigen vonden dat hem dat er vreselijk schattig uit liet zien. 'Bedankt voor het redden..' fluisterde hij, en direct daarna;'Gaan jullie me vermoorden? Ik heb de Warriorcode toch overtreden?' Dapplekit kromp ineen bij de gedachte.


Alleen.. Dapplekit
Terug naar boven Ga naar beneden
Dewstream
Member
Alleen.. DPKsfdL
170

CAT'S PROFILE
Age: 24 manen
Gender:
Rank:
Dewstream
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimevr 10 sep 2010 - 19:23

'I-ik ben Dapplekit,' mauwde de kitten zacht. Zijn verraste blik gaf hem een aandoenlijk uiterlijk, en vleide haar enigzins. 'Aangenaam Dapplekit,' begon Moonfur. ’Hoe ben je in die rivier terecht gekomen en nog een dringendere vraag; waar kom je eigenlijk vandaan?’ Dewstream knikte om Moonfurs vraag wat extra kracht bij te zetten. De kit begon haperend een verhaal; hij was afgedwaald en wilde zwemmen. Het was een Riverclankit! Dewstream hapte bijna naar adem en keek snel naar de overkant. Als ze hem terug moesten brengen.. Moonfur, naast haar, rechtte haar rug en sloeg haar staart om haar poten. De kitten schudde wat met zijn vacht. Dewstream gaf hem zacht een lik, zijn vacht was doorweekt. Wat was het een schattige kitten! Dewstream keek naar Moonfur. 'Het is eigenlijk wel een schatje, hé?' fluisterde ze vragend. De wind waaide over hen heen. Maakte dat de kit niet nog kouder? Dewstream huiverde een beetje; zij en Moonfur waren ook nat geworden ten slotte. 'Bedankt voor het redden.. Gaan jullie me vermoorden? Ik heb de Warrior Code toch overtreden?' fluisterde de kit. Dewstream staarde hem even ongelovig aan. 'Je vermoorden? Nee, gekkie, er staat juist in de code dat we kittens moeten helpen, ongeacht van welke clan ze zijn! We zouden je nooit laten verdrinken,' besloot ze haar uitleg. Wat een gek idee. Een kitten vermoorden, die konden zich niet eens verdedigen! Dat was pas een misdaad.

- Sorry.. Ik was het even vergeten. Ik zal er erg op gaan letten voortaan, ik ben echt zo'n regeltjesmensje xD Ik zal het ff veranderen -
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollypaw
Member
Alleen.. DPKsfdL
Miss Psycho Unicorn
1191

CAT'S PROFILE
Age: 8 Moons
Gender:
Rank:
Hollypaw
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimevr 10 sep 2010 - 19:43

Moonfur fronste toen ze de toon hoorde van de kitten. Ze kon het wel begrijpen dat hij zich bedreigd moest voelen, maar zo erg toch ook weer niet? 'I-Ik mocht mee met een warrior, en toen ben ik de andere kant opgelopen omdat ik naar de rivier wilde kijken. En alle Riverclankatten kunnen zo goed zwemmen, dat wil ik ook kunnen. Het water leek zo rustig, ik probeerde te zwemmen… Maar het water sleurde me mee…’ legde hij uit. Hij schudde zijn vacht uit, maar de poging om water uit zijn vacht te krijgen was tevergeefs. Nog voor een van de twee Warriors antwoord kon geven begon Dapplekit alweer aan wat vragen. ’Wie zijn jullie? Is Crookedstar jullie leider niet?’ De arme Riverclan kitten had blijkbaar geen enkel idee aan welke kant van de rivier hij was beland. Ze had wel verwacht dat hij dat op zijn minst nog wist. Ze zag hoe Dewstream hem een lik gaf. ’Het is eigenlijk wel een schatje, hé?’ hoorde ze Dewstream in haar oor fluisteren. De poes vertrok geen spier en gaf ook geen antwoord. Ze had kittens altijd schattig gevonden en ze droomde er soms ook stiekem van er zelf een paar van te hebben… Maar het lot was haar nou eenmaal niet zo goed gezind. Ze had nog niet eens een partner, laat staan dat ze er eentje zou krijgen; de meeste katers waarmee ze omging vielen altijd in slaap door haar lange verhalen. Moonfur sloot haar ogen eventjes en haalde in gedachte verzonken diep adem. Vervolgens opende ze haar ogen weer toen ze de stem van de kitten weer hoorde. ’Bedankt voor het redden…’ fluisterde hij. Moonfur knikte enkel, want meer dingen om het bedankje te aanvaarden kon ze niet doen. Want de kitten vroeg opnieuw wat dingen. 'Gaan jullie me vermoorden? Ik heb de Warriorcode toch overtreden?' vroeg Dapplekit terwijl hij ineen kroop. Moonfur kreeg een hartelijke glimlach en het antwoord van Dewstream maakte hem nog vriendelijker. 'Je vermoorden? Nee, gekkie, er staat juist in de code dat we kittens moeten helpen, ongeacht van welke clan ze zijn! We zouden je nooit laten verdrinken.' Moonfur keek naar de overkant. Aangezien Dapplekit daar thuis hoorde zouden ze hem vroeg of laat terug moeten brengen, ze huiverde zachtjes bij die gedachte.
Weer geconcentreerd op het gesprek richtte de poes zich op Dapplekit. ’Zoals je al doorhad is Crookedstar niet onze leider. Dat is Bluestar, wij zijn van de Thunderclan. En zoals Dewstream al zei; we gaan je niet vermoorden. Want anders hadden we je inderdaad net zo goed kunnen laten verdrinken. Het enige wat we gaan doen is je proberen terug te krijgen naar de overkant en, indien nodig, naar je camp,’ legde Moonfur kalmpjes uit. Ze strekte zich eventjes uit, haar spieren voelde stijf aan. Na al dat lange zitten en dan ineens een nogal hevige inspanning van haar spieren was het enige wat je kon verwachten dat ze weerstand gingen bieden voor nog enige dienst.

- Sorry voor mijn late post... My Pink Hurts Like Hell x_x -
Terug naar boven Ga naar beneden
Dapplepaw.
Member
Alleen.. DPKsfdL
122

CAT'S PROFILE
Age: 2 manen
Gender:
Rank:
Dapplepaw.
BerichtOnderwerp: Re: Alleen..   Alleen.. Icon_minitimevr 10 sep 2010 - 19:56

Dapplekit was ineen gekropen, bang voor wat er komen kon. Stel nou dat ze hem toch nog gingen vermoorden, of eerst naar Bluestar brengen? Die zou vast boos worden.. 'Het is eigenlijk wel een schatje, hé,' fluisterde Dewstream. Dapplekit kon het niet laten met zijn ogen te rollen; dat zei iedereen. Ze moesten maar wachten tot hij groot en sterk was! Dewstream gaf hem antwoord. 'Je vermoorden? Nee, gekkie, er staat juist in de code dat we kittens moeten helpen, ongeacht van welke clan ze zijn! We zouden je nooit laten verdrinken.' Dapplekit keek omhoog, hij had het idee dat ze loog, dus keek hij Dewstream recht aan. De andere poes, Moonfur, huiverde zachtjes. Daarna sprak ze. ’Zoals je al doorhad is Crookedstar niet onze leider. Dat is Bluestar, wij zijn van de Thunderclan. En zoals Dewstream al zei; we gaan je niet vermoorden. Want anders hadden we je inderdaad net zo goed kunnen laten verdrinken. Het enige wat we gaan doen is je proberen terug te krijgen naar de overkant en, indien nodig, naar je camp,’ eindigde ze. 'Thunderclan? O, ja! Dat lag aan de andere kant van de rivier!' Dapplekit lachte breeduit nu. Dat was hij vergeten, en hij had dagenlang liggen verzinnen welke clan nu ook al weer aan de andere kant lag. Vineclan? Turkeyclan? Misschien wel OtherRiverclan? Hij had het echt niet meer geweten. Ze wilden hem terug brengen. Nu hij wist dat hij bleef leven, keek Dapplekit om zich heen. De omgeving was vreemd, maar leek wel wat op de zijne. Veel gras en dergelijke. Dat zou verderop wel veranderen.

- Arme jij O.o -


Alleen.. Dapplekit
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Alleen..
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: ThunderClan territory :: ThunderClan territory :: Sunningrocks-
Ga naar: