A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle]



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Skinny Love
Deceased
A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle]   A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] Icon_minitimevr 2 nov 2012 - 9:36

Ze lag opgekruld in haar mand, vlak bij het haardvuur. Die zachtjes knetterde, omdat hij aanstond. Het was een wat koelere avond en zo snel dat het geval was, ging de haard aan. Ze tilde haar kop op en haar gele ogen gleden naar een van haar eigenaars. De vrouw in huis die op de bank een boek zat te lezen. Ze kreeg door dat Skinny Love naar haar keek en glimlachte naar haar. Het was ’s avonds altijd lekker rustig in huis. De man was dan meestal weg en kwam laat thuis en het koppel had geen jongen. Ook waren er verder geen andere dieren in huis. Toen ze hier net was komen wonen had er nog een oudere kater gewoond, daar had ze altijd goed mee kunnen opschieten. Alleen er was een dag gekomen waarop hij tegen Skinny Love had gezegd dat hij voelde dat hij dood ging. Hij was het huis uit gelopen om een rustig plekje buiten te zoeken en was nooit meer terug gekomen. Dus sindsdien had ze het rijk voor zich alleen, soms was dat heerlijk, maar ze kon niet ontkennen dat ze soms ook best wel eenzaam was. Ze rekte zich uit en stapte uit het mandje. Ze sprong op de bank en ging bij de vrouw op schoot zitten, die haar zachtjes over haar kop aaide. Ze murmelde wat in haar mensentaal, waar Skinny Love nooit iets van snapte. Ze deed er ook niet de moeite voor om het te begrijpen. Ze kon altijd aan de toon wel horen wat de tweebenen er mee bedoelden. Ze sloot haar ogen en viel in een droomloze slaap.
Ze werd echter weer wakker toen de vrouw haar op haar rug klopte. Het teken dat ze op wou staan. Skinny Love gaapte even, stond op en sprong toen van haar schoot af. Ze keek door het raam, de sterren stonden helder aan de hemel. Ze kon eigenlijk nog wel even naar buiten gaan, het was een mooie avond. Misschien wat kouder als de vorige avonden, maar daar kon ze wel tegen. Haar lichaam was warmer als de meeste katten, waardoor ze het nooit koud had. Ze liep even naar haar etensbakje, at er wat brokjes uit en ging op weg naar het kattenluikje. Toen ze de tuin in stapte, hoorde ze hoe duizenden krekels hun achterpoten tegen elkaar aan scheurden, wat een doordringend geluid gaf. Niet het fijnste geluid, maar het hoorde erbij. Ze liep het gras in, richting het tuinhek. Met een soepele beweging sprong ze er boven op. Ze ging zitten terwijl haar blik naar de sterren gleed, een klein glimlachje om haar lippen. Daarna keek ze om haar heen, misschien was er nog wel een kat buiten. Ze wist niet of ze daar nou wel zo veel zin in had, maar ze had toch niks beters te doen.

[&Sunshine Dazzle]
Terug naar boven Ga naar beneden
Sunshine Dazzle
Member
A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] DPKsfdL
Danii'
100

CAT'S PROFILE
Age: 16 moons
Gender:
Rank:
Sunshine Dazzle
BerichtOnderwerp: Re: A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle]   A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] Icon_minitimedi 13 nov 2012 - 7:55

Haar ogen gleden langs het raam waar ze zich had gevestigd. Door het raam kwam wat kou naar binnen, maar de verwarming onder haar compenseerde dat weer. Ze hoorde wat gerommel van achter zich, maar trok zich er niets van aan. Zal vast wel weer een van haar huisgenoten zijn die de boel overhoop haalde. Het rode licht aan de horizon rees langzaam voorbij, en maakte plaats voor een kille, donker blauwe kleur. Elke dag ging ze rond deze tijd voor het raam zitten om daarheen te kijken. De nacht kwam dichterbij. Sunshine Dazzle sprong van het kozijn af en gleed met haar staart langs de keukentafel die nabij haar stond. Even hield ze halt om te kijken wie er in de woonkamer zat, en liep daarna weer verder. Er was niemand weer, ze waren allemaal naar boven gegaan. Ze besloot, om niet eenzaam te lijken, hun weg ook maar te volgen. Stilletjes sloop ze de trap op naar boven. Intussen was de herrie al gestopt en lagen ze nu ook te slapen. Het was inmiddels al redelijk laat geworden. Ze vervolgde de andere trap op weg naar zolder, waar ze de beste uitkijk had over de straten in deze buurt. Eenmaal boven aangekomen sprong ze behendig naar het raam, en ging zitten. Charmant sloeg ze haar lichtbruine staart om haar lichaam. Ze had een aparte kleur, dat was ook de reden waarom ze nu hier was. Om een of andere reden bleek ze 'speciaal' te zijn, en daar vielen haar baasjes op. Dat kon je ook wel zien aan haar huisgenoten die hier rondliepen. Ze deelde haar territorium met nog twee honden, maar daarmee kon ze hel wel goed mee vinden. Ze vielen haar nooit lastig en waren ook best maatjes van haar. Wanneer de winter dichterbij komt deelt ze vaak 's avonds haar nest met ze, om warmte te zoeken. Of ze sprong op het bed van haar baasje om daar wat warmte te zoeken. Maar op avonden zoals deze bleef ze liever op zichzelf, en daar had ze wel een reden voor. Het raam voor haar beslag door vochtige damp, en wat waterdruppels die langzaam naar beneden gleden. Het was een heldere nacht, dat betekende dus dat het ook koud zou worden. Enkele sterren schenen al aan de hemel, het teken dat de nacht nu écht was begonnen. Haar donkerbruine ogen bleven even naar de sterren staren, tot ze plots wat beweging zag in de straat voor haar. Het was de buurkat, die ze als wel eens vaker had rond zien lopen. Eigenlijk had ze nog nooit met haar gesproken, maar dat kwam ook door de aparte vacht die deze kat had. Ze was gewoon.. Kaal. Zonder enige haar op haar huid. Zelf had ze dat nog nooit gezien, dus dit was ook weer een ervaring. Sunshine Dazzle besloot niet langer te treuzelen en sprong weer naar beneden. Met haar poot duwde ze de deur een stukje wijder open, die al piepend en knarsend bewoog. Ze duwde haar tengere lichaam door de deuropening en sprong op de trap, op weg naar beneden. Ze probeerde niet te veel herrie te maken, ze wilde niet dat ze de honden wakker maakte. Die zouden natuurlijk weer nieuwsgierig vragen wat ze ging doen, en daar had ze op dit moment gewoon even geen zin in. Geruisloos vervolgde ze haar pad naar beneden, tot ze de kille, stenen keukenvloer onder haar poten voelde. Ze liep terug naar de deur. Net toen ze naar buiten wou gaan, hoorde ze een knal van boven af komen. Even dacht ze dat ze toch iemand wakker had gemaakt, maar dit was niet het geval. Er bleek niets aan de hand te zijn, dus stapte ze toch naar buiten. Gelijk mengde de wind zich door haar vacht en een koude rilling gleed over haar rug. Het was toch kouder dan ze eigenlijk verwacht had. De sterren schenen breed aan de hemel en de maan vervulde ook zijn taak. Hij gaf een zilverkleurige gloed af, die tot op beneden deze aarde nog te zien was. Het gaaf haar een onbehagelijk gevoel. Ze liep de voortuin af en sprong op het hekje nog net in haar tuin. Vanaf daar had ze altijd een goed zicht. En bovendien zou de poes hier straks langskomen lopen. Ze hield haar blik op de weg voor haar gericht, die er nu stil en verlaten bij lag. Overdag reden er vaak auto's langs, maar in het holst van de nacht was dit vaak niet het geval. Heel soms kwam er een voorbij, maar dit gebeurde niet vaak op dit tijdstip. Lampen langs de straat deden het gebied oplichten, want de maan alleen zorgde niet voor voldoende licht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle]   A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] Icon_minitimewo 14 nov 2012 - 19:58

Eerst was er niemand te zien, dus Skinny Love wou zich net omdraaien om naar binnen te gaan toen ze beweging zag. Een van de buurkatten liep de tuin in. Ze volgde de crèmekleurige poes met haar blik toen deze op een hekje sprong. Er kwam een klein grijnsje om haar lippen. Ze had de andere poes eigenlijk nog nooit gesproken, alleen daar zou ze verandering in brengen. Ze stond op en sprong soepel van het hek af op de stoep. Meteen viel het licht van de lantaarns op haar vel. Ze negeerde het licht en liep in de richting van de poes, met een kalme blik in haar ogen. Ze wist niet hoe ze heette, meestal hoorde je dat wel via via. Alleen van haar wist ze de naam nog niet, dus was het nodig tijd om daar eens achter te komen. Toen ze voor de tuin van de poes kwam ging ze op de stoep zitten. Ze sloeg haar staart op haar achterpoten en keek haar nog steeds met een kalme blik aan. Ze straalde altijd rust en kalmte uit tenzij je haar op haar zenuwen werkte. Ze spitste haar oren en trok nieuwsgierig met haar snorharen. “Hallo daar,” haar stem klonk neutraal, niet vriendelijk maar ook niet vijandig. “Had je ook zin in een frisse neus?” Ze knikte even naar het hekje. “Mag ik naast je komen zitten?” Er trok een glimlachje om haar lippen. “Mijn naam is Skinny Love,” Ze knikte in de richting van haar huis. “Daar woon ik, maar dat had je waarschijnlijk al wel eens gezien.” Ze veegde met haar staart over de stoep zodat ze hem aan de andere kant weer over haar achterpoten kon slaan. Ze wachtte geduldig totdat de poes iets tegen haar zou zeggen. Haar blik gleed opnieuw naar de lucht, waar de sterren aan de hemel blonken. Er verscheen kort een verlangende blik in haar ogen, maar die verdween ook heel snel weer. Ze richtte haar blik op de poes, haar gele ogen keken rustig in de hare.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sunshine Dazzle
Member
A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] DPKsfdL
Danii'
100

CAT'S PROFILE
Age: 16 moons
Gender:
Rank:
Sunshine Dazzle
BerichtOnderwerp: Re: A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle]   A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] Icon_minitimevr 23 nov 2012 - 23:13

Het oog van de créme kleurige kat viel al snel op die van een van de buurkatten, waar ze eigenlijk voor kwam. Nog steeds vond Sunshine het maar een rare kat, totaal haarloos met een gevlekte huid. Ze probeerde zich maar wat arrogant op te stellen, zoals ze vaak normaal ook is tegenover katten die ze niet kent. Skinny Love liep in haar richting, maar gelukkig hoefde zij het gesprek niet te beginnen. “Hallo daar,” sprak ze, “Had je ook zin in een frisse neus?” Even staarde Sunshine haar aan, en snoof hard in haar richting. “Mag ik naast je komen zitten?” ging Skinny Love verder, en even nam Sunshine Dazzle de moed om haar in de ogen te kijken. Het licht van de lantaarns viel angstvallig op haar gelaat, waardoor ze nog tengerder leek dan ze dacht. ''Zoiets.'' zei ze kortaf, een beetje afstandelijk. ''En doe wat je wilt.'' ging ze verder, terwijl ze haar blik liet vallen op de lege plek op het hekje naast zich. “Mijn naam is Skinny Love,'' en maakte met haar hoofd een beweging richting het huis waar ze zonet vandaan was komen lopen. “Daar woon ik, maar dat had je waarschijnlijk al wel eens gezien.” Even nam Sunshine Dazzle een andere zithouding aan, door het lange stil zitten kreeg ze wat last van haar gewrichten. ''Dat had ik inderdaad al gezien. Aangenaam, mijn naam is Sunshine Dazzle.'' zei ze nog steeds op een wantrouwende toon. Even begon ze weer te gniffelen, ze kon haar lach niet inhouden om het uiterlijk van de kat. ''Heb je het niet koud?'' sprak ze, met een egoïstische blik op haar lichaam. Deze opmerking kon ze niet laten liggen, dus nam ze de kans hem te nemen. Het was steeds kouder geworden naar haar idee, terwijl de maan steeds hoger aan de hemel rees. Het leek nu op zijn hoogste punt te staan, en zijn zilvere licht straalde tot aan de grond van de straat. Het gaf Sunshine Dazzle een onbehaaglijk gevoel, het was fijn dat Skinny Love er was. In haar eentje had het toch best eng geweest.. Ze begon zichzelf wat te verzorgen, en ging met haar toch over haar vacht. Ze ordeneerde wat plekjes in haar vacht, ze mocht er tenslotte niet vies uitzien. Dat was zo'n beetje waar ze het meest waar ze een hekel aan had. In tegen stelling tot Skinny Love hoefde zij nooit haar vacht te verzorgen, lekker makkelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle]   A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] Icon_minitimedi 27 nov 2012 - 13:48

Ze bleef kalm naar de poes kijken. Ook toen deze naar haar snoof. Het kon haar simpelweg niks schelen hoe de poes tegen haar deed. Ze was wel wat gewend en als de poes te ver ging, dan zou ze dat prima duidelijk kunnen maken. Echt totaal geen probleem, ze kon namelijk heel snel schakelen. Ze wachtte totdat de poes aan zou geven dat ze naast haar mocht komen zitten. Toen ze dat deed stond ze dan ook op en sprong naast haar op het hek. Haar staart krulde ze om haar middel terwijl ze de poes afwachtend aankeek. “Ook aangenaam Sunshine Dazzle,” zei ze toen de poes zichzelf aan haar voorstelde. Ze keek even naar de lucht en daarna naar de lantaarn, die vlak bij hen zijn schijnsel op het pad richtte. Ze trok een rimpel in haar voorhoofd en keek Sunshine Dazzle vragend aan toen ze opeens begon te gniffelen. “Wat is er opeens zo grappig?” Ze trok kort met haar snorharen. ''Heb je het niet koud?'' Altijd weer die standaard vraag, een vraag die haar niet eens meer irriteerde. Ze was het gewend dat ze die vraag naar haar kop geslingerd kreeg. “Nee, jij wel?” vroeg ze naar een korte stilte. Ze had haar oren iets waarschuwend naar achter gericht. Die vraag was tot daar aan toe, maar ze had er wel een hekel aan als anderen haar uit begonnen te lachen. Ze vond dat niet terecht. “Ooh, je stelde die vraag omdat ik geen vacht heb zoals jij?” vervolgde ze droogjes. Alsof ze niet door had dat ze het daarom gevraagd had en dat dat net opeens in haar opgekomen was. “Maar nee, ik heb het niet koud. Mijn lichaamstemperatuur is veel hoger als die van jullie, daarom heb ik het niet koud.” Haar blik gleed naar de lucht en bleef hangen bij de maan, waardoor die in haar ogen weerspiegeld werd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sunshine Dazzle
Member
A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] DPKsfdL
Danii'
100

CAT'S PROFILE
Age: 16 moons
Gender:
Rank:
Sunshine Dazzle
BerichtOnderwerp: Re: A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle]   A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] Icon_minitimezo 16 dec 2012 - 14:51

Blijkbaar trok Skinny Love zich niet erg veel aan van Sunshine haar opmerkingen of lichaamstaal. In tegen deel, het leek alsof ze haar compleet negeerde en vooral haar eigen gang ging. “Ook aangenaam Sunshine Dazzle,” sprak de poes, die nu naast haar zat op het hekje. Ze had een ander karakter verwacht bij deze kat, een wat banger of beduusder karakter. Maar sommige katten kon je verkeerd inschatten, en dit was bij haar dus het geval. Sunshine Dazzle liet haar staart naast zich rusten, en haar ogen gleden weer terug naar Skinny love. “Wat is er opeens zo grappig?” Weer gniffelde ze even, maar toen snoerde ze zichzelf de mond. De boodschap was blijkbaar al wel overgekomen. Skinny Love ging verder; “Nee, jij wel?” Het enige gebaar wat ze maakte van een korte knik. Ze kreeg het nu toch wel aardig koud, maar ze kon zich niet voorstellen dat dit niet bij haar het geval was. Hoe kon het zijn dat een kat zonder vacht het in deze koude tijden warm had? Het leek alsof de kattin naast haar haar gedachte kon lezen, want alsof ze het hadden afgesproken gaf ze al antwoord op haar vraag. “Maar nee, ik heb het niet koud. Mijn lichaamstemperatuur is veel hoger als die van jullie, daarom heb ik het niet koud.” Even dacht ze na, maar daarna begreep ze wat deze poes bedoelde. Doordat ze geen vacht had, moest haar lichaamstemperatuur inderdaad hoger zijn. Anders zouden ze er een andere oplossing voor moeten vinden. 'Ik begrijp het. Maar zeg eens, ik heb je hier niet vaak gezien. Woon je hier al lang?' Ze dacht nu even niet aan vervelende opmerkingen maken. Ze was wel wat nieuwsgierig naar de achtergrond van deze kat. 'En heb je ook nog familie die.. Er zo uit zien?' vroeg ze en hield haar ogen op de huid van Skinny Love gefocust.
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle]   A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] Icon_minitimema 17 dec 2012 - 11:12


Ze glimlachte kalm toen Sunshine Dazzle zei dat ze het begreep. “Mooi,” vervolgde ze kort. In haar ooghoek keek ze de andere poes aan. “Ja, ik woon hier al een aantal jaar. Alleen ik loop meestal niet langs deze kant. Er zijn ook behoorlijk wat katten, dus ik zie sommige ook nog wel eens over het hoofd,” ze draaide haar kop om Sunshine Dazzle helemaal aan te kunnen kijken. “En jij? Woon jij hier al lang?” vroeg ze toen. 'En heb je ook nog familie die.. Er zo uit zien?' Even schoot er pijn door haar ogen heen, wat ze weer naar de achtergrond duwde. “Ja, ik heb behoorlijk wat kittens gekregen,” zei ze iets wat kortaf. “Alleen die wonen hier allemaal niet meer. Ik weet niet waar ze zijn,” haar blik gleed naar de lucht. “Heb jij nog familie hier wonen?” stelde ze de wedervraag. Ze wou niet te lang bij haar eigen familie blijven hangen. Eigenlijk wou ze er helemaal niet aan herinnerd worden. Dan kwamen er dingen boven die ze niet met anderen wilde delen, dingen die haar nog steeds konden raken. Dat moest ze niet hebben. Ze wou geen medelijden of dat anderen over haar zouden gaan praten, op een manier die haar niet aanstond. Namelijk dat er iets was wat haar wel van streek kon maken. Nee, dat moest ze echt niet hebben. Daarom probeerde ze altijd zo snel mogelijk van onderwerp te veranderen. “Hoe zijn jou tweebenen?” vroeg ze toen. Ze had zich weer hersteld, haar houding was weer hetzelfde als toen ze aankwam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sunshine Dazzle
Member
A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] DPKsfdL
Danii'
100

CAT'S PROFILE
Age: 16 moons
Gender:
Rank:
Sunshine Dazzle
BerichtOnderwerp: Re: A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle]   A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] Icon_minitimedo 20 dec 2012 - 10:05

Toen Susnhine Dazzle zei dat ze het begreep, vervolgde Skinny Love; 'Mooi,' sprak ze kortaf. 'Ja, ik woon hier al een aantal jaar. Alleen ik loop meestal niet langs deze kant. Er zijn ook behoorlijk wat katten, dus ik zie sommige ook nog wel eens over het hoofd,' Skinny Love draaide haar kop nu volledig in haar richting. 'En jij? Woon jij hier al lang?' vroeg de kattin toen. 'Een tijdje, maar nog niet echt lang. Ik ben hier nu ongeveer een jaar, als ik het goed heb.' zei ze ietwat wantrouwend. Nadat Sumshine Dazzle had gevraagt naar haar familie, ging er gelijk een pijnscheut door haar heen die in haar ogen waren te zien. Een zwakke plek dus. ‘Ja, ik heb behoorlijk wat kittens gekregen,’ zei ze iets wat kortaf. ‘Alleen die wonen hier allemaal niet meer. Ik weet niet waar ze zijn,’ De blik van Skinny Love gleed naar de hemel, waar als maar meer sterren begonnen te schijnen. De creme kleurige poes volgde haar blik, en bekeek ook de hemel. ‘Heb jij nog familie hier wonen?’ vroeg de kattin naast haar. ’Niet dat ik weet. Ik heb werkelijk geen idee hoe mijn ouders eruit zien, en zover ik weet heb ik hier ook geen familie. Kittens heb ik nog nooit gehad.’ Sprak ze met een heese stem. Toen haar baasjes haar naar huis hadden genomen, was ze nog niet erg oud. Al kon ze zich niet meer veel herinneringen, haar huisgenoten hebben haar er wel een keer over verteld. Ze bleek als kitten uit het asiel mee te zijn genomen, die vreselijke plek. Dat was zo’n beetje het enige wat zich nog in haar geheugen had geschrift. Ze zal er gelukkig nooit meer heen hoeven, dat hadden haar baasjes haar beloofd. Ze zouden voor haar blijven zorgen, haar hele leven. Het voelde fijn dat er zulke mensen bestonden die om je geven. ‘Hoe zijn jou tweebenen?’ Sunshine merkte dat ze van onderwerp wou veranderen. ’Geweldig, betere had ik me niet voor kunnen stellen. Ze zijn hartstikke aardig, en zorgen goed voor mij en mijn huisgenoten. En bij jou?’ Met een korte beweging liet ze haar staart over haar poten zakken, terwijl ze Skinny Love met haar bruine ogen aankeek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle]   A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] Icon_minitimewo 26 dec 2012 - 12:18


Ze knikte toen Sunshine Dazzle zei dat ze hier ongeveer een jaar was. “Ja, dan is het logisch,” zei ze toen. “Ik ben al een hele tijd niet meer hier langs gekomen,” Ze keek Sunshine Dazzle aan. “Ik ben ook veel in het bos geweest afgelopen jaar,” Ze keek weer voor haar uit, maar haar blik gleed naar Sunshine Dazzle toen de poes over haar eigen familie begon. “Soms is het waarschijnlijk ook maar beter als je het niet weet,” zei ze kalm. “En als je geen kittens gehad hebt,” vervolgde ze. ’Geweldig, betere had ik me niet voor kunnen stellen. Ze zijn hartstikke aardig, en zorgen goed voor mij en mijn huisgenoten. En bij jou?’ Ze glimlachte. “Mooi zo, dat is altijd goed om te horen.” Je zag aan haar dat ze dat meende. “Ik woon al bijna mijn hele leven bij mijn tweebenen en ik moet zeggen dat ik om ze geef, vooral om de vrouw. Al hebben ze de laatste tijd nog al eens ruzie, dat negeer ik gewoon. Verder zijn ze altijd heel aardig en lief voor mij, dus ik heb echt niks te klagen.” Vertelde ze rustig. Ze keek Sunshine Dazzle aan. “Hoeveel katten wonen er bij jou thuis?” vroeg ze toen met een nieuwsgierige blik in haar ogen. “Mijn huisgenoot is een aantal jaar geleden dood gegaan. Ik heb veel van hem geleerd, het was een goedaardige oude kater.” Ze glimlachte. Ze klopte even met haar staart op het hek. “Ik vind het prima om in zo’n tweebeen kamp te wonen, maar er gaat niks boven de uitstapjes naar het bos.” Ze keek Sunshine Dazzle nieuwsgierig aan. “Kom jij wel eens buiten het tweebeenkamp?” vroeg ze toen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sunshine Dazzle
Member
A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] DPKsfdL
Danii'
100

CAT'S PROFILE
Age: 16 moons
Gender:
Rank:
Sunshine Dazzle
BerichtOnderwerp: Re: A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle]   A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] Icon_minitimezo 6 jan 2013 - 9:29

De poes die naast haar zat knikte instemmend. “Ja, dan is het logisch,” zei ze niet veel later daarna. “Ik ben al een hele tijd niet meer hier langs gekomen,” Dat kon inderdaad kloppen, want vaak had Sunshine Dazzle deze poes niet gezien. En tja.. Ze was opvallend, dat moest ze toegeven. “Ik ben ook veel in het bos geweest afgelopen jaar,” zei de kattin naast haar op het hekje. Direct keek Sunshine Dazzle naar het bos wat naast hun woonwijk lag. Ze hoorde de ergste verhalen over wilde katten die daar leefden, maar niemand kon bewijzen dat het echt zo was. “Soms is het waarschijnlijk ook maar beter als je het niet weet,” zei Skinny Love. “En als je geen kittens gehad hebt,” Afwezig gaf Sunshine haar een blik. Toen ze vertelde over haar eigen huisgenoten, verscheen er een brede glimlach bij Skinny Love. “Mooi zo, dat is altijd goed om te horen.” Het klonk absoluut niet sarcastisch, dus was het duidelijk dat ze het ook echt meende. “Ik woon al bijna mijn hele leven bij mijn tweebenen en ik moet zeggen dat ik om ze geef, vooral om de vrouw. Al hebben ze de laatste tijd nog al eens ruzie, dat negeer ik gewoon. Verder zijn ze altijd heel aardig en lief voor mij, dus ik heb echt niks te klagen.” Vertelde de naakte poes op een rustige toon. “Hoeveel katten wonen er bij jou thuis?” ging ze direct verder. Ze had een nieuwsgierige blik aangenomen. “Mijn huisgenoot is een aantal jaar geleden dood gegaan. Ik heb veel van hem geleerd, het was een goedaardige oude kater.” Skinny Love klopte even met haar staart op het hekje waar de twee poezen zaten. “Ik vind het prima om in zo’n tweebeen kamp te wonen, maar er gaat niks boven de uitstapjes naar het bos.” Weer gleed de blik van Sunshine Dazzle naar de opening van het bos, niet ver hier vandaan. Zou deze poes écht daarheen gaan? Ergens vond ze dit gesprek wel fijn, het gaf haar rust. “Kom jij wel eens buiten het tweebeenkamp?” vroeg Skinny Love daarna. ’Ruzie hebben mijn tweebenen soms ook wel eens, maar volgens mij hoort dat er gewoon bij.’ knikte ze instemmend. ’Bij mij wonen geen katten, ik heb twee honden als huisgenoten. Maar ik kan goed met ze opschieten, dus dat is voor de rest geen probleem.’ zei ze kalm, en keek weer naar Skinny Love. ’Is het waar wat ze zeggen? Leven er in het bos echt wilde, gevaarlijke katten? En nee, ik ben verder nog nooit in het bos gekomen. Als je al die verhalen hoort..’ Met een angstige blik in haar ogen keek ze de poes aan. Ze wist niet zo goed wat ze hiervan moest zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Skinny Love
Deceased
A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] DPKsfdL
Julia
532
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: I died when I was 170 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Skinny Love
BerichtOnderwerp: Re: A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle]   A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle] Icon_minitimezo 6 jan 2013 - 14:29

Ze knikte toen Sunshine Dazzle zei dat ruzies van tweebenen er gewoon bij hoorde. “Daar heb je helemaal gelijk in,” zei ze kort. “Op de een of andere manier moeten tweebenen overal een probleem van maken,” er trok een grijnsje om haar lippen. "Op die momenten ben ik weer blij dat ik een kat ben,” ze keek opzij naar Sunshine Dazzle. Er liep even een rilling over haar rug toen Sunshine Dazzle zei dat ze honden als huisgenoten had. Zij kon absoluut niet opschieten met honden, misschien kwam dat wel door haar verleden. In ieder geval gingen ze altijd grommen als ze in de buurt kwam. De tweebeenhonden hier in het dorp zouden haar niet zo snel iets aandoen, omdat overal tweebenen waren, maar als ze langs de boerderijen liep paste ze wel beter op. “Ik ben blij voor je dat jij wel met honden kan opschieten,” haar gezicht stond emotieloos. “Ik zou dat echt niet kunnen, ze grommen altijd naar mij.” Vervolgde ze onverschillig. Het deerde haar eigenlijk niet, als ze maar bij haar uit de buurt bleven. Dan was er niks aan de hand en ze had genoeg ander gezelschap, waarmee ze zich kon vermaken. ’Is het waar wat ze zeggen? Leven er in het bos echt wilde, gevaarlijke katten? En nee, ik ben verder nog nooit in het bos gekomen. Als je al die verhalen hoort..’ Ze moest glimlachen, omdat die geruchten volgens mij elke huiskat bereikten. “Ja, er leven wilden katten in het bos.” Zei ze rustig. “Maar zolang je niet op hun territorium komt zullen ze je niks doen, of je moet er voor zorgen dat ze je niet zien.” Er lag even een ondeugende fonkeling in haar ogen. “Maar ik kom ook wel veel bij de boerderijen, daar is het makkelijker om op prooi te jagen zonder dat iemand daar iets van zal zeggen.” Ging ze rustig verder. “Ik zou er gewoon niet zonder kunnen om soms verse prooi te eten,” dat was gewoon een feit. Ze zou altijd die drang voelen om prooi te vangen en die drang ging ze niet uit te de weg. Dan zou ze gek worden en als er iets was wat ze niet wou worden was dat gek en wanhopig.


Terug naar boven Ga naar beneden
 
A cold evening, but its beautiful[Sunshine Dazzle]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: Other Territory :: Twoleg place-
Ga naar: