Stilte



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Stilte

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ashcloud
Member
Stilte DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Stilte   Stilte Icon_minitimedi 22 jun 2010 - 17:32

Water klotste zachtjes in de kleine stroompjes, alleen maar om uit te komen in kleine meertjes. Een jonge asgrijze kater liep langs een van de stroompjes, zijn poten zagen zwart van de modder. Alsnog probeerde hij zorgvuldig de vochtige plekken grond te ontwijken. Ashpaw keek in het rond, geen kat te bekennen zover hij kon zien. Even keek hij over zijn schouder maar daarna stapte hij weer door. Af en toe sprong hij op een omgevallen boomstronk en liep hij zo verder, dat betekende minder natte poten maar ook extra op passen, want als hij van de boomstam af viel dan zou hij in een stroompje liggen en zou hij een nat pak hebben, dan zou hij een aantal dagen met een flinke verkoudheid zitten. Zo warm was het hier niet. Zijn clanleden kwamen hier meestal niet, ze hielden niet zo van natte poten. Hij zelf eigenlijk ook niet maar juist omdat zijn clanleden hier bijna nooit waren was hij hier graag, hier kon hij zo nu en dan alleen zijn. En misschien zelfs nog wat jagen als de prooi zich liet zien. Hij kneep zijn ogen tot spleetjes en hij sprong terug op de moerasgrond. Hij hield zich laag tegen de grond, het irritante gevoel van de nattigheid van de modder die in zijn buikvacht trok negerend. Een kikker zat rustig op de grond te kwaken, met de rug naar hem toe. Ashpaw sloop stil dichterbij, hopend dat hij de kikker zou kunnen vangen. Steeds dichterbij kwam hij. Tot hij sprong. Hij landde op de kikker en doodde het. Met de kikker in zijn bek liep hij door. Hij keek even omhoog, als zwarte schimmen vlogen er kraaien over. Die waren vast op weg naar de kraaienplaats. Zelf moest hij niets hebben van de kraaienplaats, hij had gehoord dat je door voedsel daar ziektes kon krijgen. Nee, hij ving zijn voedsel liever zelf dan het te halen bij de kraaienplaats.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimedi 22 jun 2010 - 19:56

Raindrop was gedachtenloos naar de meertjes gelopen. Ze wist niet precies waar ze naartoe ging. 'Hé, bah.' dacht ze toen ze recht in de modder plonsde met haar voorpoot. Stil liep ze een stukje verder. Tot ze Ashpaw zag. Ashpaw was een jonge apprentice van de Shadowclan, en hij had blijkbaar net een kikker gevangen. Raindrop sloop naar hem toe. Hij zou haar wel ruiken. 'Hoi Ashpaw.' miauwde ze vrolijk. 'Een lekkere kikker gevangen?' Zelf speurde Raindrop ook naar een prooi, wat erin resulteerde dat ze met haar andere pootje in de modder zakte. 'Bah...' mompelde ze binnenmonds. Ze trok haar poot uit de modder en likte hem schoon, net als de andere.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimedi 22 jun 2010 - 20:04

Ashpaw kneep zijn ogen eventjes lichtjes dicht toen de kikker smaak in zijn mond drong, gatver, wat haatte hij kikkers. Hij had bijna de neiging om de kleine amfibie uit te spuwen maar dat deed hij niet, prooi was prooi en hij had geleerd dat hij geen prooi mocht verspillen, dat staat in de warrior code. Maar die kikker zou hem wel eerder naar het kamp laten terugkeren, dat wist hij zeker. De modder maakte een zompig geluid toen hij zijn poten los trok. 'Hoi Ashpaw' Hoorde hij achter zich. Hij draaide zich om, zijn poten hoog optillend alsof dat ervoor ging zorgen dat zijn poten minder vies zouden worden, 'Hoi Raindrop' Miauwde hij terug. Hij knikte bij zijn volgende vraag en legde de kikker neer op een gevallen tak. 'Nou ja lekker..', Zei hij ontwijkend met een onschuldige blik in zijn ogen, hij wist dat hij respect moest hebben voor zijn prooi maar dan hoefde hij het toch niet gelijk lekker te vinden? De kikker kon de rest van de clan voeden en als hij echt honger had at hij hem zelf wel op. Hij zag dat Raindrop haar poot schoonlikte. 'Krijg je daar niet een hele vieze smaak van?' Miauwde hij vragend en hij hield zijn kop wat schuin.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimedi 22 jun 2010 - 20:08

'Krijg je daar niet een hele vieze smaak van?' miauwde Ashpaw. Raindrop stopte even met likken. 'Nou ja, ik wil zo ook een kikker vangen, die smaken ietsje minder erg.' Ze had Ashpaw's grimas gezien en herinnerde zich nog goed hoe zij haar eerste kikker had willen uitspugen. Gatverdamme, wat een smaak hadden die beesten. Haar poten waren eindelijk een beetje schoon. Opeens rook Raindrop een andere kikker. Ze draaide zich razendsnel om en sprong op de kikker. Ze hield hem tussen haar poten geklemd en beet zijn nekje door. 'Zo, daar gaat de moddersmaak.' grapte ze. Nu hadden beide katten een kikker in hun bek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimedi 22 jun 2010 - 20:21

Ashpaw volgde Raindrops bewegingen nauwkeurig met zijn ogen, misschien zou hij er later nog wel iets van kunnen leren. Wat was ze eigenlijk aan het doen. Ashpaw stond op en liep wat dichterbij. Plots zag hij het, Raindrop was aan het jagen. Meteen stapte hij weer wat achteruit om haar de ruimte te geven. Hij zonk met zijn achterpoot weg in de modder en vertrok zijn gezicht even van walging. Hij keek even om naar zijn achterpoot waar dikke klonten modder aan kleefden. Snel hield hij zijn achterpoot even in een stroompje, dat was ook nat en koud, maar in ieder geval niet zo vies. Hij keek op toen hij Raindrops stem weer hoorde, 'Zo, daar gaat de moddersmaak' miauwde Raindrop. Ashpaw keek haar scheef aan, 'Ik weet niet wat ik erger vind, kikker of modder, maar ik denk dat modder toch wint.' Miauwde hij. Hij schudde zich even uit, Raindrop vond kikker ook niet lekker, misschien was hij dan toch niet de enige die dat vond. Dat is niet erg, vond hij, dan was hij misschien toch niet zo kieskeurig als hij dacht. Hij werd misselijk van de kikkersmaak in zijn bek, 'Als ik zou kunnen kiezen dan had ik kikkers een betere smaak gegeven' bromde hij binnensmonds.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimedi 22 jun 2010 - 20:27

'Als ik zou kunnen kiezen dan had ik kikkers een betere smaak gegeven' bromde Ashpaw. Raindrop lachtte zachtjes. 'Ja, de smaak van sommige muizen mag ook wel eens beter. Als we modder nou de smaak van een sappige muis konden geven... dan was dit een echte toeristentrekpleister!' lachtte Raindrop. 'Maar jammer genoeg is dat niet zo.' Raindrop ging naast Ashpaw zitten. 'Hoe lang ben jij eigenlijk al apprentice? Want volgens mij is dat al een tijdje, dan zou je snel een mentor moeten krijgen toch? Nou ja, dat is aan Brokenstar.' Raindrop zag nu ook het stroompje en spoelde haar poten af. Ashpaw keek voor zich uit. 'Wat zeg je ervan Ashpaw? Zullen we nog meer kikkers vangen of naar muizen gaan zoeken?' miauwde Raindrop.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimedi 22 jun 2010 - 20:34

Ashpaw keek naar Raindrop terwijl ze sprak, 'Dan was dit een echte toeristentrekpleister' had Raindrop gemiauwd. Een toeristentrekpleister.. nee toch maar niet, dan was het hier niet zo rustig meer, toch liever modder smaak dan. Hij keek op toen Raindrop naast hem ging zitten. Hij was nog steeds zijn poten aan het afspoelen. 'Hoe lang ben jij eigenlijk al een apprentice?' Vroeg Raindrop. Daar moest Ashpaw even over nadenken, al wel een tijdje, alleen wist hij niet meer precies hoe lang. Hij had nooit een mentor gehad, hij had gewoon meegetraind met de andere warriors, uiteindelijk gaf hij een antwoord, alleen wist hij niet of het precies goed was. 'Ik denk al 2 of 3 manen' Miauwde hij aarzelend. Hij telde de gatherings die waren geweest sinds hij een apprentice was geworden, ja het waren er inderdaad drie. 'Volgens mij 3 manen', verbeterde hij zichzelf. Hij keek met een frons naar zijn poten die weer modderig werden. 'Volgens mij is dit verloren werk' Miauwde hij, 'Mijn poten zijn alweer modderig en alleen maar meer doorweekt,' in zijn kop vervloekte hij de modder maar dat zei hij niet hardop. 'Zullen we nog meer kikkers vangen of naar muizen gaan zoeken?' miauwde Raindrop. Daar hoefde hij niet zo lang over na te denken. 'Muizen!' Miauwde hij vlug, hij had geen zin om nog meer kikkers te dragen in zijn bek, nee nee, geen kikkers meer. Hij kon die smaak niet veel langer verdragen.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimedi 22 jun 2010 - 20:38

'Muizen!' miauwde Ashpaw snel. Raindrop glimlachte. Eerlijk gezegd had zij ook liever muizen dan amfibiën. 'Ja, inderdaad. Dit is echt onbegonnen werk!' lachte Raindrop. Die modder was echt vreselijk. Als je je poten schoongespoeld had, waren ze na een stap alweer vies. Dus liep Raindrop heel voorzichtig met Ashpaw de modder uit. De struikjes begonnen vlak in de buurt. Opeens fluisterde Raindrop. 'Ruik eens goed Ashpaw. Ruik jij wat ik ruik?' Raindrop had een muis geroken. Ze leidde Ashpaw ernaartoe. 'Wil jij proberen?' fluisterde ze in Ashpaw's oor.


Stilte 104l1zd
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimedi 22 jun 2010 - 20:47

Ashpaw volgde Raindrop de modder uit, het voelde goed om op vaste grond te staan maar het gevoel van aangekoekte modder irriteerde hem. Het zou tijden duren voordat hij weer schoon was! Hij ademde diep in en rook de geuren van de struiken, dat is nog iets anders dan die grote modderpoel met stroompjes. Hij vond deze plek veel leuker, maar hier jaagde bijna iedereen, niet zo handig als je even wat tijd voor jezelf nodig hebt. 'Wil je het proberen?' Fluisterde Raindrop in zijn oor. Ashpaw schrok op, hij was in gedachten verzonken geraakt. Hij groef in zijn geheugen wat Raindrop eerder gezegd. Oh ja, ze had muis geroken. Hij snoof diep, hij rook ook muis, maar kon hij hem vangen? Hij had nog niet zo vaak op muizen gejaagd, ze waren veel sneller dan kikkers. Maar ze smaakten ook wel 10 maal zo goed dus hij had het er wel voor over. 'Oke.. Ik wil het wel proberen,' Zei hij weifelend. Hij keek even naar Raindrop maar daarna liet hij zich in de jagershouding zakken en sloop hij in de richting waar de geur vandaan kwam. De geur werd sterker maar hij zag nog niks. Hij keek in het rond, nog steeds niks. Toen herinnerde hij zich dat hij muizen ook kon horen. Hij sloot zijn ogen even geconcentreerd en luisterde. Hij hoorde vogels hoog boven zijn hoofd, en plots, hoorde hij zacht gekraak uit de dichtstbijzijnde struik komen. Gekraak van kleine pootjes, muizenpootjes. Zo stil mogelijk liep hij er heen. Hij dacht dat hij dichtbij genoeg was en maakte zich klaar om te springen. Hij zette zich af en zag in een flits een beetje bruine vacht. Maar toen hij het wou pakken was het alweer weg. Met teleurgestelde hangende oren kroop hij de struik weer uit. 'Ontsnapt' Miauwde hij en hij keek naar zijn voorpoten.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimewo 23 jun 2010 - 14:56

Raindrop zag Ashpaw opschrikken. Maar daarna concentreerde hij zich weer en sloot zijn ogen. Ashpaw sloop naar de struik. Raindrop hoorde zijn teleurgestelde 'ontsnapt'. 'Ach, joh,' miauwde ze. 'Je krijgt nog genoeg kansen! Als elke prooi gevangen zou worden, dan zou er niet genoeg overblijven. En dit is een goede oefening. Trouwens, een kat zou overmoedig worden van teveel voltreffers.' Ze wilde Ashpaw weer wat blijer maken, hij had goed gesprongen. De muis had hem alleen geroken. Raindrop sleepte Ashpaw mee naar wat verder op. Toen duwde ze hem vooruit. 'Is hier een muis?' vroeg ze hem een beetje uitdagend. Ze wist het zeker; nu zou Ashpaw de muis vangen.


Stilte 104l1zd
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimewo 23 jun 2010 - 15:09

'Je krijgt nog genoeg kansen! Als elke prooi gevangen zou worden, dan zou er niet genoeg overblijven. En dit is een goede oefening. Trouwens, een kat zou overmoedig worden van teveel voltreffers.' Miauwde Raindrop hem toe. Ashpaw zette zijn oren wat overeind en keek op. Hij was blij met deze opbeurende woorden, maar toch voelde hij zich teleurgesteld, hij had wel prooi laten ontsnappen na al die training, maar zoals Raindrop al zei, er zou dan niet genoeg prooi overblijven. Hij spitste zijn oren en zag Raindrop weglopen. Snel trippelde hij erachteraan. Hij sprong met een vies gezicht over een modderpoel. Hij keek even naar Raindrop wat ze ging doen maar kreeg toen een duwtje in zijn rug. 'Is hier een muis?' Vroeg Raindrop hem. 'Ehm.. Ik denk het?' Miauwde hij. Hij ademde diep in en vroeg zichzelf af of hij muis rook. De bekende muizengeur drong zich plots zijn neusgaten in, zwak, maar de geur was er. Hij liet zich weer zakken en sloop erop af. De wind blies zacht in zijn gezicht en nam de muizengeur mee, steeds sterker. Hij zag een klein bruin muisje tussen de bladeren op de grond scharrelen, op zoek naar eten. Voorzichtig zette hij nog een stap vooruit, zijn poot zorgvuldig neer zettend op de grond. Hij wou geen geluid maken, anders was het weer mislukt. De natte bladeren maakten geen geluid onder zijn poten en gaven goed mee. Uiteindelijk stond hij op een maar muislengtes afstand van de muis dit was zijn kans. Hij moest nu springen. Hij zette zich af en landde met zijn voorpoten op de muis. Hij ontblootte zijn tanden en zette die diep in de nek van de muis. Het beestje spartelde nog even maar ging toen slap hangen. 'Hebbes!' Zei hij en hij draaide zich om met de muis in zijn bek. Hij trippelde terug naar Raindrop en liet de muis zien.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimewo 23 jun 2010 - 15:16

'Hebbes!' Ashpaw trippelde weer naar Raindrop terug. Raindrop lachte hem trots toe. 'Supergoed van je, Ashpaw! Je leert snel.' knikte ze tevreden. Trots liep de kleine kater met de muis rond. Raindrop had gezien hoe hij zich concentreerde, hoe hij sloop, hoe hij sprong. Aspaw deed het goed. 'Je hebt het goed gedaan, mooi je gewicht verdeeld over je flanken. Ik wed op heeel erg veel dat jij later een goede warrior wordt!' Raindrop was er dol op katten die iets goed hadden gedaan te complimenteren. Vooral omdat ze dan zo blij gingen kijken, en het spoorde hen verder aan om het goede gedrag voort te zetten. Samen liepen ze een stukje verder. 'Wat vind je ervan als we nu een keer op een vinkje gaan jagen?'


Stilte 104l1zd
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimewo 23 jun 2010 - 15:23

'Supergoed van je, Ashpaw! Je leert snel.' Knikte Raindrop tevreden. Ashpaws ogen twinkelden van blijdschap. Een warrior zei dat hij het goed deed! Hij zette zijn oren overeind en gloeide haast van trots toen Raindrop hem verder complimenteerde. Hij was het niet gewend dat dat gebeurde dus hij was heel blij. Ashpaw likte even snel langs zijn poot omdat hij verlegen werd van al die complimenten. Alleen was hij vergeten dat hij modderpoten had. Zijn gezicht vertrok zich en hij spuwde de modder uit. Hij krulde zijn bovenlip van de vieze smaak. 'Je had gelijk, toch liever kikker' Miauwde hij klagelijk. Hij volgde Raindrop dieper het moeras in. 'Wat vind je er van als we nu een keer op een vinkje gaan jagen?' Vroeg Raindrop hem. Ashpaw voelde twijfel omhoog kruipen. Hij had nog nooit op een vink gejaagd, hij was altijd bij de grond gebleven om te jagen. 'Ik heb dat nog nooit gedaan' bekende hij aarzelend. 'Ik zou eigenlijk niet weten hoe dat zou moeten' Hij keek Raindrop aan, misschien zou zij het hem kunnen leren? Hij hoopte het wel, hij wou een goede jager worden en een goede jager moest op meerdere prooien kunnen jagen, niet alleen maar muizen en kikkers. Al zijn vinken vooral veren, ze zijn wel groter dan Muizen en kikkers. En ze smaken ook veel beter.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimewo 23 jun 2010 - 18:28

'Ik zou eigenlijk niet weten hoe.' gaf Ashpaw aarzelend toe. Raindrop lachtte. 'Daarom ben je toch nog apprentice? Om te leren! Ik zal het voordoen.' Raindrop sloot haar ogen en snoof diep de lucht om haar heen op. Ze luisterde goed. Raindrop hoorde opeens gefladder en gefluit. 'Kom mee.' fluisterde ze. Ze sloop naar een laaghangende tak. Net buiten bereik fladderde een vette vink. Er verscheen een stout lachje op Raindrops gezicht. Ze sloop verder, haar poten voorzichtig neerzettend. De soppige ondergrond liet niets horen. De wind waaide van haar weg. Ashpaw keek toe. Raindrop kroop een andere tak op, vlak achter het beest. Toen maakte ze haar balans op de tak, ging door haar poten en sprong. Raindrop landde mooi op de vink, duwde hem met een poot tegen de tak en beet zijn nek door. Ze pakte het beestje op en liep ermee terug naar Ashpaw. 'En nu gaan we er een voor jou zoeken.'


Stilte 104l1zd
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimewo 23 jun 2010 - 18:49

'Daarom ben je toch nog apprentice? Om te leren! Ik zal het voordoen.' Lachte Raindrop. Ashpaw keek wat vrolijker op en knikte enthousiast. 'Ja!' Miauwde hij opgewekt. Hij keek hoe Raindrop geconcentreerd haar ogen sloot en luisterde. Zou hij dat ooit ook zo goed kunnen? Vol bewondering keek hij naar Raindrops jachthouding, die was volmaakt in evenwicht. Hij hoopte dat hij snel een mentor kreeg, dan zou hij veel vaker kunnen trainen. Even hield hij zijn adem in toen het leek alsof de tak ging doorbreken, maar dat deed hij niet, Raindrop lette te goed op. Hij moest even grijnzen toen hij zag dat de vink niks door had, hij wist zeker dat Raindrop de vink te pakken zou krijgen. Hij keek omhoog naar Raindrop die een eindje boven zijn hoofd was. Zou de vink haar zien? Nee dat deed hij niet. Hij sperde zijn ogen open van bewondering toen Raindrop op de vink sprong en hem dood beet. Zou hij dat ooit ook kunnen? Misschien als hij goed zijn best deed wel. Hij stapte even achteruit toen Raindrop weer op de grond sprong. 'Wat goed!' Miauwde hij, zijn ogen opengesperd van verbazing. Hij trippelde achter Raindrop aan, dit wou hij ook kunnen. Zouden er nog meer vinken zijn? Hij merkte dat Raindrop niks zei, misschien moest hij het dit keer voor zichzelf regelen. Hij spitste zijn oren maar hij hoorde niks. Misschien een eindje verderop. Hij trippelde verder, hij hoorde zacht gefladder verderop. 'Raindrop!.. Volgens mij hoorde ik er eentje!..' Zei hij op zachte maar enthousiaste toon. De vink mocht hem niet horen, anders kon hij een nieuwe gaan zoeken. Al was hij al blij dat hij er eentje gevonden had.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimewo 23 jun 2010 - 19:00

'Raindrop! Volgens mij hoorde ik er eentje!' fluisterde Ashpaw enthousiast. Raindrop luisterde zelf ook even. 'Misschien kleine apprentice!' lachtte ze. 'Luister nog eens heel goed? En dan erop af hé! Je kunt beter direct oefenen als je het hebt gezien, anders vervaagt de herinnering.' Raindrop keek goedkeurend knikkend toe hoe Ashpaw luisterde. Hij concentreert zich echt goed, dat viel haar op. Ook vond ze hem een erg fijne leerling, hij was stil genoeg en lette goed op. Ookal was hij niet erg zeker van zichzelf, hij probeerde het toch, en met resultaat. Stiekem was Raindrop trots op hem, ook al was hij haar leerling niet. Als ze later een leerling kreeg wilde ze hem best leren. Ashpaw keek ook altijd goed, hij was nooit vervelend. Toen richtte ze haar aandacht weer op Ashpaw, die nog steeds ingespannen luisterde. Hij deed zijn ogen open en kwam in beweging. Raindrop was benieuwd.


Stilte 104l1zd
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimewo 23 jun 2010 - 19:14

Ashpaw's staart trilde van enthousiasme en ook opgewondenheid toen hij langzaam op het geluid afsloop. Hij wist niet zeker of het een vink was maar daar zou hij snel genoeg achterkomen. Hij vond het fijn om met Raindrop te trainen, ze was vriendelijk, ze leerde hem veel en was geduldig. Voorzichtig zette hij zijn poten op een boomwortel neer. Toen hij eenmaal stevig stond keek hij omhoog, boven hem zat een vinkje op een tak te zingen. Zou hij die kunnen vangen? Hij zat wel hoog.. Even keek hij om naar Raindrop, nee hij moest het proberen, anders had Raindrop het voor niks voor gedaan. Nog even keek hij omhoog naar de locatie van het vinkje. Hoe kon hij daar komen? Waren er takken die hij kon gebruiken? Misschien wel.. Hij keek om zich heen, daar was een tak die hij als opstapje kon gebruiken. Voorzichtig sloeg hij zijn poten om de tak en trok hij zich op, de tak zorgvuldig testend of hij zijn gewicht wel kon houden. Ashpaw was voorzichtig, misschien wel te voorzichtig dacht hij bij zichzelf, maarja, beter te voorzichtig dan roekeloos. Hij klom op de volgende tak, de vink kwam dichterbij. Hij hield zijn adem even geschrokken in toen de tak gevaarlijk ver doorboog. Hij zette zijn nagels geschrokken in de tak en kneep zijn ogen even dicht. De tak stopte met buigen en hij ging verder. Van tak naar tak dichter naar de vink toe. Als hij zich nou zou afzetten dan had hij de vink bereikt. Hij aarzelde even, als hij dat deed en hij sprong mis, dan zou hij in de modder liggen, niet echt een fijne gedachte, maar hij kon Raindrop niet teleurstellen. Dus zette hij zich af. Hij voelde het warme lijfje van de vink onder zijn pootkussens en greep het vast met zijn tanden. KNAP. Hij voelde de tak onder zijn poten verdwijnen. Hij sperde zijn ogen open toen hij begon te vallen. Instinctief klapte hij zijn nagels uit en sloeg hij ze in de schors van de boom. Zijn nagels scheurden pijnlijk toen hij dat deed maar hij viel niet meer. Angstvallig met de vink nog steeds in zijn bek klampte hij zich aan de boom vast.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimewo 23 jun 2010 - 19:28

Raindrop keek toe hoe Ashpaw dapper in de boom klom, tak voor tak, stap voor stap. De tak boog door. Raindrop voelde haar maag even samentrekken, maar gelukkig, hij viel niet. Ashpaw liep verder. Hij kwam bij de vink, spande zijn spieren... Hij aarzelde. Ashpaw keek naar beneden. Raindrop gaf hem een bemoedigende knipoog. Toen sprong Ashpaw, recht op de vink. Raindrop wilde hem feliciteren, maar ze realiseerde zich dat de tak brak. De tak brak! Ashpaw sloeg zijn klauwen uit en hing in de boom. 'ASHPAW!!' gilde Raindrop geschrokken. Ze kalmeerde zichzelf. Het zou niets helpen als ze ging doen of hij dood ging. 'Ashpaw? Rustig maar. Probeer je pootje op de tak onder je te zetten. Ja, goed zo, ga door. Nu je andere. Mooi zo. Rustig.' Ze keek hoe Ashpaw moedig zijn pootjes bewoog. 'Nu kun je één voorpoot loslaten. Doe maar. Ik sta onder je, voor het geval dat. Goed zo. Nu de andere, als je loslaat, mik op de tak. Je kunt het. Je hebt de vink, dus je kunt ook veilig naar beneden. Dat weet ik zeker.' Ashpaw volgde netjes haar aanwijzingen op. Hij kwam op de tak terecht. Raindrop slaakte een zucht van verlichting. Hij was er nog. 'OK Ashpaw, dat is goed gedaan! Nu rustig naar beneden komen, stapje voor stapje, net zoals je erop ging en die vink pakte. Dat deed je goed. De clan kan trots op je zijn!' Zodra het trillende katertje beneden stond gaf ze hem een paar verzorgende likjes. 'Ik ben trots op je.'


Stilte 104l1zd


Laatst aangepast door Raindrop op vr 25 jun 2010 - 19:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimewo 23 jun 2010 - 19:41

Ashpaw kneep zijn ogen dicht en had zich stevig aan de boom vastgeklemd, hij zag er niet uit alsof hij van plan was om ook maar te bewegen. Maar plots hoorde hij Raindrop's stem onder zich. Aarzelend en doodsbang volgde hij haar aanwijzingen op. Een paniekerige glans verscheen in zijn ogen toen hij met zijn achterpoot geen tak kon vinden, maar hij blies opgelucht uit toen hij dat wel voelde. Het duurde even voordat hij ook los wou laten met zijn voorpoten maar dat deed hij uiteindelijk ook. Hij klampte zich vast aan de tak waar hij nu op zat maar hij durfde niet verder. 'Ik wil niet verder!' Miauwde hij zachtjes met zijn ogen groot van angst. Maar nadat Raindrop even op hem had ingepraat stapte hij voorzichtig een takje verder, dit maal lette hij extra goed op dat de tak niet doorkrakte. Hij blies opgelucht uit toen hij weer op vaste grond stond, veilige vaste grond. Hij beefde en zijn ogen waren groot van angst. Hij had zijn nekhaar overeind gezet en zijn staart was tweemaal zo dik geworden. Hij hield het vinkje nog steeds in zijn mond geklemd. Hij kreeg een paar verzorgende likjes van Raindrop en ontspande zich ietsjes. 'Dank je Raindrop..' Miauwde hij zachtjes, zijn stem nog steeds trillerig. 'Ik ben trots op je' Miauwde Raindrop. Ashpaw keek voorzichtig op. 'Maar ik deed het niet goed! Ik had beter op mijn gewicht moeten letten.. Ik had voorzichtiger moeten zijn, dan was dit allemaal niet gebeurd' Miauwde hij zachtjes. Hij legde het vinkje op de grond neer.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte Icon_minitimevr 25 jun 2010 - 19:30

'Ik had beter op mijn gewicht moeten letten... Ik had voorzichtiger moeten zijn.' miauwde Ashpaw zachtjes. 'Onzin.' zei Raindrop bemoedigend. 'Dit had iedereen kunnen gebeuren, en alleen als je een helderziende kat was geweest, had je kunnen weten dat die tak waar die dikke vink op zat door zou zakken. En je sloeg op tijd je nagels uit, anders was je gevallen. Je hebt een goed reactievermogen.' Ashpaw's staart was twee keer zo dik, maar het trillen was al wat minder. 'Je was ook voorzichtig genoeg, anders was je op die ene tak die doorzakte al gevallen. Ik heb alle reden om trots op je te zijn, je leeft nog, je kwam goed de boom in, je hebt de vink, en je hield je goed vast aan de boom. Ik ben heel blij dat je zo'n snel instinct had, want...' Raindrop's stem stierf weg. Moest ze wel zeggen dat Ashpaw veel voor haar betekende? Was dat wijs om te zeggen? Ze wist niet of ze dat moest doen. Ze zag hem nu als een soort kitten, die ze onder haar hoede moest nemen, maar ook als een bijna volwassen kat, die ze op vrije voeten de wereld moest laten verkennen. Wat zou ze zeggen?


Stilte 104l1zd
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Stilte
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 5Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: ShadowClan territory :: ShadowClan territory :: Marshlands-
Ga naar: