Stilte - Pagina 5



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Stilte

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Ashcloud
Member
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimema 5 jul 2010 - 16:51

'Die pluisjes zijn schattig, ik zou je wel kunnen knuffelen!' miauwde Raindrop. Voorzichtig keek Ashpaw op en deed alsof hij beledigd was. 'Ik schattig? Ik ben een grote door alle prooidieren gevreesde jager' Miauwde hij quasi beledigd, maar de pretlichtjes die hij in zijn ogen had verdwenen niet. Hij hoopte dat Raindrop dit grapje niet te serieus ging nemen. 'Het gebeurd altijd als mijn vacht nat wordt' Miauwde hij met een klagelijke ondertoon. Hij likte de laatste pluisjes plat en rekte zich eventjes gapend uit. 'Wil jij ook nog oefenen met muizen vangen of zullen we ergens gaan zitten?' Vroeg Raindrop. Ashpaw dacht diep na, als ze gingen jagen, zouden er nog modderpoelen liggen en zou er wat kunnen gebeuren. Desnoods zou Raindrop misschien wel weer op vogels willen jagen. Zou hij dat risico nemen? Maar aan de andere kant was hij niet helemaal wakker, als ze nu gingen praten over diepe onderwerpen zou hij misschien wat kunnen zeggen wat helemaal verkeerd was en dan zou ze misschien wel op hem afknappen of zelfs boos worden. 'Ik.. weet niet' Miauwde hij voorzichtig en zachtjes. Hij keek naar zijn voorpoten, die ondertussen weer vies waren geworden van de modder. Hij sloeg zijn staart zwijgend om zich heen en keek niet op naar Raindrop. ZIjn schuwe karakter had hem nog steeds niet ondanks dat hij het nog koud had en ondanks dat hij Raindrop erg mocht in de steek gelaten.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimema 5 jul 2010 - 17:15

'Ik...weet niet' miauwde hij onzeker. Ze had moeten lachen om zijn grapje net, over het niet schattig zijn. Nu werd Raindrop weer serieus. 'We kunnen natuurlijk ook terug naar het kamp, misschien hebben ze ons wel gemist. Tenminste, heeeel misschien,' lachtte ze vrolijk.
'Ik ben niet zo populair onder de warriors; ik schijn een beetje te gemakkelijk te zijn met leerlingen laten doen wat ze zelf willen.' Er was een geamuseerde trek rond haar mond verschenen. Het kon Raindrop eigenlijk niets schelen, wat anderen van haar vonden. Zolang ze maar geen vijanden had. Ze vond het ook niet erg dat Ashpaw af en toe besluiteloos was; daar had hij het recht toe. Als het hem maar niet te veel hinderde, hinderde het haar ook niet. Raindrop ging op de grond zitten. 'Ik laat jou kiezen hoor, maar ik wil wel nog wat dingen opperen als er niet bij zit wat je wilt doen.' Ze knipoogde naar hem, maar was toch vastbesloten Ashpaw te laten kiezen. Er was altijd een eerste stap nodig om iets te overwinnen.


Stilte - Pagina 5 104l1zd
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimema 5 jul 2010 - 17:25

Ashpaw schoof wat aarde weg met zijn voorpoot. Hij wou niet kiezen. 'We kunnen natuurlijk ook terug naar het kamp, misschien hebben ze ons wel gemist. Tenminste, heeeel misschien,' lachtte Raindrop vrolijk. Hem gemist hebben? Nee, dat bestaat niet, uitgesloten, dacht hij. Hij antwoordde niet, hij schudde alleen zijn kop heel ietsjes. In tegenstelling tot Raindrop, maakte het Ashpaw heel veel uit wat anderen van hem dachten. Hij trok het zich heel erg aan als hij er niet bij hoorde. Het was altijd al een bittere pil voor hem geweest als dat gebeurde maar dit stak hem echt, al liet hij dat liever niet merken. Waarom stak het hem eigenlijk? Misschien was hij gewoon moe, moe van de nachtmerries van vannacht, moe van de drukke dag gisteren, of misschien wel een combinatie van die twee. 'Ik laat jou kiezen hoor, maar ik wil wel nog wat dingen opperen als er niet bij zit wat je wilt doen.' Ze knipoogde naar hem maar hij reageerde er niet op. 'Ik wil niet kiezen Raindrop.. ik kan niet kiezen' Miauwde hij zachtjes opnieuw.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimema 5 jul 2010 - 17:32

'Ik wil niet kiezen Raindrop, ik kan niet kiezen.' miauwde Ashpaw zachtjes maar besloten. Raindrop zag dat het hem pijn deed. Dat kon ze niet aan zien. Dit verdiende Ashpaw niet. Hij was moe, hij had nachtmerries gehad. Hoe kon ze verwachten dat hij zomaar vrolijk ergens naartoe zou huppelen. 'Zullen we dan rustig naar het kamp terug? En er vlakbij in de buurt in de zon gaan liggen? Binnenkort kunnen we hier weer naartoe gaan, als je wilt.' miauwde Raindrop, hopend dat ze de aangerichte schade kon herstellen. Dus begonnen ze te lopen. Raindrop bleef vlak naast Ashpaw; ze wilde niet dat hij dacht dat ze hem achterliet ergens ver weg van het kamp. Onderweg scheen de zon, maar de zon was fel, niet zacht. De zon was onverbiddelijk, en de hitte zorgde ervoor dat de katten na een kwartiertje flink doorgelopen te hebben stopten bij een beekje voor verfrissing. De hitte was slopend. 'Pfoe!' Raindrop likte gulzig wat water op. 'Het had bijna niet warmer gekund na zoveel regen!'


Stilte - Pagina 5 104l1zd
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimema 5 jul 2010 - 20:17

Voorzichtig trippelde Ashpaw achter Raindrop aan, vermoeidheid drukte nog steeds zwaar en beklemmend op hem. 'Zullen we dan rustig naar het kamp terug? En er vlakbij in de buurt in de zon gaan liggen? Binnenkort kunnen we hier weer naartoe gaan, als je wilt.' miauwde Raindrop vriendelijk, zelfs een beetje verontschuldigend. Zou ze bang zijn dat ze hem had beledigd? Ashpaw knikte zachtjes. 'Ik vind het goed,' Miauwde hij. Maar toen ze onder de schaduw van de bomen uitkwamen verstikte de warmte hem haast. Hij begon zachtjes te hijgen en voelde zich miserabel. Ook begon hij stevige dorst te krijgen. 'Raindrop.. kunnen we ergens drinken?..' Miauwde hij zachtjes. Het vocht in zijn vacht maakte dat zijn vacht zwaar aanvoelde en dat hij het extra warm kreeg. Hij was dus ook dankbaar dat ze ergens stopten om te drinken. Hij likte het vocht van het kleine stroompje voorzichtig op en bleef liggen. Zijn pootjes onder zijn lichaam gevouwen en zijn staart punt in het water. Hij keek toe hoe de kleine stroming in de beek zijn staart mee probeerde te trekken, zonder resultaat. Het bracht lichte verkoeling maar niet genoeg om het miserabele gevoel weg te halen. Hij legde zijn kop op zijn poten en wachtte tot Raindrop klaar was met drinken. De zon scheen nog steeds genadeloos op zijn vacht en maakte dat hij het alleen maar warmer kreeg.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimedi 6 jul 2010 - 19:46

Gelukkig waren ze gestopt; zowel Ashpaw als Raindrop had het bloedheet. Het was duidelijk dat Ashpaw zich miserabel voelde. Raindrop keek om zich heen, was er ergens schaduw? Nee, verdorie! Hoe kreeg de natuur het weer voor elkaar; slopende hitte, een stroompje, maar natuurlijk zonder bomen! 'Kom je, Ashpaw? Ik denk dat we maar beter wat kunnen gaan lopen, op zoek naar schaduw. Straks krijgen we nog een zonnesteek.' Ze gaf Ashpaw een likje. De hitte straalde gewoon van zijn vacht af. Jammer genoeg waren de beide katten grijs; dat nam hitte op. Raindrop sleepte Ashpaw overal naartoe vandaag, tenminste, dat idee kreeg ze wel. Hij had er gelukkig geen problemen mee. Ze liepen wat verder. Er waren in het bos gelukkig bomen, dacht Raindrop sarcastisch. Nieuwblad was mooi, maar erg onvoorspelbaar. De ene keer regende het katten en honden, de volgende dag wenste je dat het nog regende. Dit was typisch één van die dagen. Uiteindelijk vonden ze schaduw. Uit die helse zon. Raindrop plofte neer, naast Ashpaw. 'Nu afkoelen, eindelijk!' zuchtte Raindrop vermoeid. Zon, zon en nog eens zon was niet haar favoriet.


Stilte - Pagina 5 104l1zd
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimedi 6 jul 2010 - 22:32

Ashpaw keek op, Raindrop zei wat tegen hem. Hij dwong zichzelf om te concentreren wat ze zei. ..Op zoek naar schaduw..Zonnesteek.. Hij schudde zijn kop wat en probeerde uit te vogelen wat Raindrop nu eigenlijk tegen hem zei. Raindrop stond op en liep weg. Een beetje wazig liep Ashpaw achter haar aan. Zijn poten voelden loodzwaar aan en zijn kop leek vol disteldons te zitten. Hij schudde zijn kop een paar keer. 'Raindrop.. Ik heb het warm..' Miauwde hij zachtjes. De grond voelde warm aan onder zijn poten. Hij sleepte zichzelf verder achter Raindrop aan, hij wou koelte, schaduw, iets verkoelends. Even gleed er een wolkje voor de zon die hem verlichting gaf, maar die wolk verdween al even gauw weer en liet hem genadeloos weer in de zon lopen. Eindelijk gleed er opnieuw schaduw in zijn vacht. Hij liet zich vallen tussen de wortels van een boom en keek even op naar Raindrop, zijn ogen glansden niet meer en hij hijgde erg hard, hij had het zo warm. Hij ging op zijn zij liggen en sloot zijn ogen, proberend warmte kwijt te raken. In de schaduw liggen hielp wel maar niet veel, de warmte bleef ongenadig op hem drukken en de benauwde lucht bleef in zijn longen hangen. Het liefste wou hij dat het opnieuw ging regenen maar voor nu was hij al heel blij met schaduw. De warmte straalde van zijn vacht af. Hij spreidde zichzelf zo goed en kwaad als het lukte over de door schaduw verkoelde grond uit, maar alsnog plakte zijn vacht aan zijn lijf.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimewo 7 jul 2010 - 19:06

'Raindrop... ik heb het warm..' Ashpaw sleepte zich achter haar aan. Gelukkig vonden ze snel schaduw, al hielp dat natuurlijk niet viel. Het was vlakbij het stroompje. 'Ashpaw, als je wat uitgerust bent, moet je wat drinken. Maar eerst blijven liggen.' Raindrop wilde dat ze hem kon helpen, maar moest ze de zon uit de lucht halen ofzo? Dat kon ze niet. Arme Ashpaw lag op de grond te hijgen. De glazige blik uit zijn ogen was verdwenen, tot haar opluchting; ze waren op tijd geweest. Na een tijdje leek hij het wat koeler te krijgen. Zijn vacht straalde nauwelijks meer warmte uit. 'Ashpaw, hop! Wat drinken. Anders krijg je een watertekort.' spoorde Raindrop aan. Ashpaw maakte de indruk naar het stroompje te strompelen. Maar zodra hij wat gedronken had en zij wat water op zijn vacht gesprenkeld had, leek hij zich weer iets beter te voelen. 'Hoe voel je je nu, Ashpaw?' Zodra het minder warm was zouden ze verder moeten. Raindrop besloot iets te verzinnen om de tijd te verdoen. Dat was moeilijk te verzinnen!


Stilte - Pagina 5 104l1zd
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimedo 8 jul 2010 - 10:21

De warmte begon al iets weg te ebben. Hij begon het minder warm te krijgen ook. De schaduw begon zijn verkoelende werk te doen. Hij verschoof wat, de aarde waar hij nu op lag was door hem wel weer verwarmd. Hij genoot van de koelte. 'Ashpaw, hop! Wat drinken. Anders krijg je watertekort!' Raindrops stem deed Ashpaw opkijken. Moest hij opstaan? Hij wou niet opstaan, hij lag zo lekker. Uiteindelijk stond hij op, de aarde verkoelde zijn pootkussentjes. Langzaam stapte hij naar het stroompje toe en plofte daar neer. Hij keek naar zijn spiegelbeeld in het water, hij zag er vermoeid en oververhit uit. Hij schudde zijn vacht weer even uit en boog naar het water toe. Hij likte wat water op en spetterde met zijn poot wat water over zijn vacht. Hij bedacht zich plots wat dat betekende. 'Oh nee nu gaat het weer pluizen,' Miauwde hij klagelijk. 'Hoe voel je je nu Ashpaw?' Hij draaide zijn oren richting Raindrop. Zijn kop volgde uiteindelijk en hij keek om naar Raindrop. Zijn kop was weer vrolijk, maar met de normale schuw en voorzichtigheid erbij, en zijn ogen waren weer helder en glanzend. 'Ik voel me een stuk beter,' Miauwde hij voorzichtig, hij zag dat Raindrop zat te wachten tot het koeler werd. Hij besloot om haar een beetje te gaan plagen, kijken hoe ze reageerde. Hij liep weer terug naar het stroompje en ging er naast liggen. Langzaam stak hij zijn poot in het koele water en schepte hij wat water op. Hij gooide het in de richting van Raindrop. Hij keek haar onschuldig aan toen de waterdruppels op haar vacht vielen. Met zijn voorpoten spetterde hij nog wat meer, maar toen Raindrop zijn richting op kwam schoot hij tussen de varens. Had hij wel goed gedaan? Misschien was ze nu wel kwaad, hij wou niet dat ze kwaad was. Hij bleef voor de zekerheid nog even zitten om haar reactie te peilen.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimedo 8 jul 2010 - 18:42

Langzaam stond Ashpaw op. Dat baarde Raindrop even zorgen, maar het scheen alleen maar moeheid en luiheid te zijn. Ashpaw liep naar het stroompje en dronk wat. 'Ik voel me een stuk beter.' verkondigde hij, voordat zijn kop volledig gedraaid was. Hij spetterde wat water over zijn vacht. 'O nee, nu gaat het weer pluizen.' zuchtte hij klagelijk. Zijn hele karakter leek weer terug. Schuw maar toch ongelooflijk schattig. Ashpaw liep weg, en weer terug. Waarom? vroeg Raindrop zich af. Nou ja, het zal wel niet erg zijn. Hij stak zijn pootje in het water, schepte wat op. Gooide het op Raindrop en vluchtte weg zodra Raindrop zijn richting op kwam. Ze moest lachen. 'Ashpaw! Kom eens?' Misschien was hij bang. 'Ik ben niet boos hoor, kom maar gewoon. Ik heb wel zin in een spelletje!' lachte ze vrolijk. Ashpaw stak na een tijdje voorzichtig zijn kop uit de varens. Langzaam kwam hij naar haar toe. 'Ashpaw..' begon ze ernstig. 'Hierbij verklaar ik je tot...' Raindrop zweeg even, wachtte tot hij dichtbij genoeg was, stak haar poot in het water en gooide. 'Tot koning van de pluis!' Er kwamen talloze druppeltjes op Ashpaw terecht. Geschrokken deinsde die wat achteruit. Maar niet voor lang. Bijna direct kwam hij weer naar voren. Het water vloog over en weer. Na een hele tijd waren beide doorweekt en afgekoeld. Raindrop had de slappe lach. Samen gingen ze in het gras liggen. 'Dat was leuk!' miauwde Raindrop vrolijk.


Stilte - Pagina 5 104l1zd
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimevr 16 jul 2010 - 11:14

'Ashpaw! Kom eens?' Hoorde hij Raindrop roepen. Ze klonk niet boos, maar voor de zekerheid bleef hij nog even veilig tussen de varens zitten, je wist maar nooit, of niet dan? Zijn staart zwiepte nerveus heen en weer, had hij dit wel moeten.. zijn gedachten werden onderbroken door Raindrops stem, ze zei dat het goed was en dat het maar een spelletje was. Voorzichtig kwam hij tussen de varens vandaan, eerst zijn kop, daarna zijn voorpoten en vervolgens de rest van zijn lichaam. Het gras was al nat door het gespetter en het voelde vochtig aan onder zijn pootkussentjes. Hij ging voor Raindrop zitten, hoopvol opkijkend. Ineens begon ze heel ernstig en streng te praten, Ashpaw dook ineen en een angstige glans verscheen in zijn ogen, ze was toch niet boos op hem geworden? Zijn ogen stonden zorgelijk. 'Tot de koning van het pluis!' Het regende ineens waterdruppeltjes en hij deinsde geschrokken achteruit, het was koud, heel koud. Hij kneep zijn ogen even tot spleetjes met een speelse uitdrukking op zijn gezicht. Hij zwiepte met zijn staart en hij plonsde in het water, even hapte hij naar adem toen het koude water in zijn buikvacht trok en hem verkleumde, maar alsnog keek hij tevreden toe hoe een golf van water over Raindrops poten spoelde, nu was hij al doorweekt dus wat had hij te verliezen? Hij spetterde opnieuw met zijn voorpoten. Zo ging het maar door, het bleef maar spetteren, op het gegeven moment was hij door nat en had hij het zelfs een beetje koud. Hij grinnikte zo nu en dan, hij was niet zo het type voor de slappelach. Hij ging in het gras liggen en strekte zijn nu schone witte pootjes voor zich uit. Zijn gestreepte cyperse vacht pluisde maar droogde in de zon. Hij ademde tevreden in en uit, wat hem betrof ging dit moment nooit over, het was zo mooi en vredig. Hij legde zijn kop op zijn voorpoten en sloot zijn ogen, alleen het constante bewegen van zijn oren en het trillen van zijn snorharen verrieden dat hij nog steeds wakker en alert was.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimevr 16 jul 2010 - 14:53

Het watergevecht ging maar door, en door. Het was zo grappig. Ashpaw grinnikte wat, hij had er lol in. Raindrop daarentegen schoot constant in de lach. Het was zo grappig. Na een tijdje liep Ashpaw tevreden naar de kant van het stroompje, legde zijn kop op zijn pootjes en sloot zijn ogen. Zijn vacht pluisde licht, net als een knuffel. Het leek of hij sliep, maar aan zijn oren en zijn snorharen was te zien dat hij wakker en alert was. Raindrop glimlachte inwendig. Wat had ze een geluk hem als leerling te hebben. Tevreden snorrend ging ze naast Ashpaw liggen, blij en gelukkig. Zelf rolde ze zich op, sloot haar ogen, maar hield alles toch nog in de gaten. De zon had iets van zijn hitte verloren, en een koel windje zorgde voor verkoeling. Het was rustig en gezellig.
Na een tijdje lagen ze even stil als het gras om hen heen. Raindrop had er nog geen genoeg van om zo te liggen, maar het werd nu kouder. Ze kon Ashpaw hier niet laten liggen, dat zou onverantwoord zijn. Ten slotte moest zij op hem letten. Dus rekte ze zich langdurig uit. 'Ashpaw, wat wil jij? Hier blijven liggen? Of wil je verder lopen?' Zelf zat Raindrop nog half in lighouding, maar goed. Dat maakte niet veel uit. Eerlijk benieuwd naar zijn menig keek ze Ashpaw aan, die nog op de grond lag.


Stilte - Pagina 5 104l1zd
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimevr 16 jul 2010 - 15:04

Ashpaw was op het gegeven moment toch wat ingesukkeld. Vaag had hij doorgekregen dat Raindrop was gaan liggen en dat ze zich had opgekruld. Hij genoot van het zachte briesje dat door zijn vacht blies en hij ademde tevreden in en uit, maar het begon wel koud te worden, vooral met zijn nog vochtige vacht. 'Ashpaw, wat wil jij? Hier blijven liggen? Of wil je verder lopen?' Raindrops stem drong door zijn slaperigheid heen. Hij keek slaperig op en hij gaapte diep. Hij rekte zich uit en opende zijn ogen slaperig. Hij keek op naar Raindrop, 'Ik denk dat het beter is als we weer doorlopen, we kunnen geen ziekte gebruiken en zouden ze ons niet missen in het kamp?' Miauwde hij, zijn houding was trots, hij hoopte dat hij indruk maakte op zijn mentor. Hij kwam nu volledig overeind en hij keek Raindrop vrolijk aan. Het gras streek verkoelend tegen zijn pootkussentjes. Hij rekte zich opnieuw uit, en hij gaapte opnieuw. Snel likte hij zijn pluizende vacht glad, iets beschaamd dat het opnieuw was gaan pluizen. Raindrop had gelijk gehad. Hij was de koning van het pluis.
Plots dreef er een bekende geur zijn neusvleugels in. Hij ademde diep in en snoof, het was een muizengeur. Hij sprong de struiken in en liet zich daar in de jachthouding zakken. Hij sloop richting het kleine beestje en zette zich af. Zijn poten drukten de muis tegen de grond en hij maakte er snel een einde aan. Hij kwam overeind en tilde de muis op. Hij liep naar Raindrop toe en legde de muis voor haar neer. 'Kijk!' Miauwde hij terwijl hij de muis liet zien.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimevr 16 jul 2010 - 15:13

'Ik denk dat het beter is als we weer doorlopen, we kunnen geen ziekte gebruiken en zouden ze ons niet missen in het kamp?' miauwde Ashpaw, om daarna volledig op te staan. Rustig en trots keek hij naar haar op. Raindrop glimlachte. 'Ja, je hebt gelijk. Ik hoef geen verkoudheid.' miauwde ze vrolijk terug. Goede keuze. Maar Ashpaw spitste zijn oren, spande zijn spieren. Raindrop snoof diep. Muis. Ashpaw sloop, in de goede houding, langzaam naar de muis. Ze hiel haar adem in toen hij sprong. Even later hield het gepiep op, en kwam een erg trotse kater de bosjes uit. 'Kijk!' hij liet Raindrop de muis zien. 'Goed gedaan Ashpaw! Je houding was goed, en je liet hem niet lijden. Je hebt geweldig werk verricht, het was precies goed!' Trots en tevreden gaf ze hem een likje, hopend dat hij het niet erg vond dat ze hem nog likte. Toen stond ze op. 'Laten we verder gaan, we weten de weg.' Zwijgend liepen ze een tijdje voort. Onderweg vingen beide katten nog een paar muizen, en Raindrop nog een vink. Ashpaw sloeg even over. Eindelijk kwam het kamp in zicht. De vertrouwde geur van Shadowclan drong Raindrops neusgaten binnen. Thuis schoot er door haar heen, ook al was ze geen echte shadowclankat.


Stilte - Pagina 5 104l1zd


Laatst aangepast door Raindrop op vr 16 jul 2010 - 15:48; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimevr 16 jul 2010 - 15:45

'Goed gedaan Ashpaw! Je houding was goed, en je liet hem niet leiden. Je hebt geweldig werk verricht, het was precies goed!' Ashpaw stak zijn borst fier en trots vooruit van die woorden. Hij was zo blij dat Raindrop zijn mentor was, ze was een stuk vriendelijker dan de meeste andere katten. Hij keek even op toen Raindrop hem een likje gaf maar hij vond het niet erg. Hij was al blij dat hij een vriendin had gevonden in Shadowclan. Op het gegeven moment ving hij nog een paar muizen en Raindrop een vink. Hij keek benauwd toe hoe ze hem ving en stond als aan de grond genageld. Eigenlijk ook letterlijk, zijn klauwen waren uitgeklapt en in de grond geslagen. Hij was opgelucht toen Raindrop weer veilig en wel naar beneden kwam. Eigenlijk wou hij het ook kunnen maar hij durfde het niet. Zijn kop duizelde al toen naar de boom keek. Nee, hij bleef liever op de grond. Het kamp kwam in zicht, de vertrouwde geuren drongen zijn neus binnen. Maar toch kreeg hij niet echt het thuis gevoel, hij keek even naar Raindrop, die zag er tevreden en blij uit dat ze hier was. Waarom voelde hij dat dan niet? Hij keek weer voor zich uit en hij drong zich door de stekel struiken heen, het kamp binnen.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimevr 16 jul 2010 - 15:52

De stekels drongen haar vacht in, maar ze voelde het nauwelijks. Op een of andere manier voelde Ashpaw zich hier niet thuis, dat zag ze in zijn ogen. Zij had dat ook niet gevoeld, tot ze verliefd werd. Op Blacksky. Nou ja, Raindrop had echt nooit gedacht dat iemand haar leuk zou vinden, en dan totaal niet degene waarop ze zelf was. Dit was buitengewoon voor haar, en maakte haar gelukkig. Plus het feit dat ze mentor was van een lieve en schattige apprentice, en dat het haar mee zat... Het maakte haar blij. Ze had besloten dat ze Ashpaw en Blacksky niet zou verwaarlozen voor elkaar; veel tijd doorbrengen met beide. Dubbeltrainen kon altijd. Ze keek opzij. 'Zullen we snel weer gaan trainen? Het was gezellig!' ze glimlachte naar hem, en liep toen naar de prooistapel. Ze nam een muis en een vink mee. De vink gaf ze aan Ashpaw, en at zelf de muis op. Tevreden ging ze daarna op de grond liggen, even uitrusten. Ze keek naar Ashpaw, de grijze tabby kater. Wat had ze toch een geluk!


Stilte - Pagina 5 104l1zd
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Stilte - Pagina 5 DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Stilte   Stilte - Pagina 5 Icon_minitimevr 16 jul 2010 - 16:00

Ashpaw glimlachtte, hij was blij dat zijn mentor zo gelukkig was, en waarom zou ze dat niet zijn? Ze had hier vrienden, een partner en ze kon goed jagen. Ze was hier op haar plek. Ashpaw verzonk in zijn gedachten, zou hij ooit een partner vinden? Die ene perfecte poes? Misschien wel nooit, maar hij kon altijd hopen of niet dan? Hij was allang blij dat hij een vriendelijke mentor had gekregen die veel nadacht en hem ook echt begreep, dat had hij ook al niet durven dromen. Hij was wel eens bang geweest dat hij een hele strenge gemene mentor zou krijgen, totdat hij besefte dat niemand echt gemeen was. Hij keek op van Raindrops stem. 'Zullen we snel weer gaan trainen? Het was gezellig!' Ashpaw keek op van haar stem en knikte bevestigend. 'Oke, ik zal klaar zijn!' Miauwde hij vrolijk. Hij keek naar de vink, hij kneep zijn ogen even tot spleetjes maar hij besefte dat het niet de vink was waar zijn angst lag. Hij trok er wat veren uit en begon te eten, hij spuwde uiteindelijk alsnog wat vergeten veren uit. Het gras hier was warm. het was even wennen na het koude gras bij het stroompje maar het was wel fijn. Het vlees van de vink gaf hem nieuwe energie maar toch wist hij dat het beter was dat hij even ging rusten. Hij stond op en knikte even groetend en respectvol naar Raindrop. 'Zie je snel!' Miauwde hij. Daarna liep hij naar de apprentice den en ging hij daar met een grote gaap naar binnen.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Stilte
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 5 van 5Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: ShadowClan territory :: ShadowClan territory :: Marshlands-
Ga naar: