Mythologie - Kom erover praten!



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Mythologie - Kom erover praten!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Ken jij veel van mythologie?
Ja, erg veel! Ik hou ervan!
Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_lcap46%Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_rcap
 46% [ 11 ]
Neen, ik vind het maar saai.
Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_lcap8%Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_rcap
 8% [ 2 ]
Een beetje, maar ik ben er niet echt in geïnterresseerd.
Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_lcap0%Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Ja, de Griekse vind ik het leukst!
Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_lcap21%Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_rcap
 21% [ 5 ]
Ja, de Noorse vind ik het leukst!
Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_lcap4%Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_rcap
 4% [ 1 ]
Ja, de Romeinse vind ik het leukst!
Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_lcap0%Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Ja, de Egyptische vind ik het leuktst!
Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_lcap8%Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_rcap
 8% [ 2 ]
Een beetje, maar ik verdiep me er niet echt in.
Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_lcap13%Mythologie - Kom erover praten!  I_vote_rcap
 13% [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 24
 

Snowrose
Member
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
Viktor
1075
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 17 Manen
Gender:
Rank:
Snowrose
BerichtOnderwerp: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:07

MYTHOLOGIEEEE <3

Zoals sommigen al weten ben ik echt helemaal verslaafd aan mythologie, de Griekse dan nog wel.
Vinden jullie mythologie ook zo leuk? Of ken je er helemaal niets van?
Praat er hier over en verbreid je kennis!

Als je mythologie ook zo leuk vind, kan je hier misschien wel wat nieuwe vrienden maken! Very Happy Praat hier over je favoriete goden of mythes en sagen. En als je mythologie helemaal niet leuk vind, wat vind je er dan niet zo leuk aan? Very Happy

Ik vraag me best wel af hoeveel mensen er veel van de mythologie afweten! Very Happy

Enjoy ~



Softcream | Snowrose | James | Oddeye | Blithesoul | Glidingpaw | Kestrelpaw | Cinderflame | Whisperkit
Mythologie - Kom erover praten!  15xa6vn
Terug naar boven Ga naar beneden
Suntail
StarClan
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
Marieke
2083

CAT'S PROFILE
Age: Ageless
Gender: She-cat ♀
Rank:
Suntail
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:10

YAY! Meh <3 Mythische wezens!


Mythologie - Kom erover praten!  Bdwhqe
Terug naar boven Ga naar beneden
Snowrose
Member
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
Viktor
1075
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 17 Manen
Gender:
Rank:
Snowrose
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:18

Yay! Ik vind mythische wezens heel erg leuk, maar goden vind ik het interressantst :p
Welke mythische wezens? Surprised



Softcream | Snowrose | James | Oddeye | Blithesoul | Glidingpaw | Kestrelpaw | Cinderflame | Whisperkit
Mythologie - Kom erover praten!  15xa6vn
Terug naar boven Ga naar beneden
Suntail
StarClan
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
Marieke
2083

CAT'S PROFILE
Age: Ageless
Gender: She-cat ♀
Rank:
Suntail
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:21

ik heb zo´n vaag boek erover, maar er staan wel mooie plaatjes in... Ik vind de Hippocampus onderandere wel leuk... Vaag letterlijk zeepaardje <3


Mythologie - Kom erover praten!  Bdwhqe
Terug naar boven Ga naar beneden
Snowrose
Member
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
Viktor
1075
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 17 Manen
Gender:
Rank:
Snowrose
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:26

Haha, ja die is wel leuk! Very Happy
Draken horen ook tot mythologische wezens btw xD Evenals de sfinx enzo hahah :'D



Softcream | Snowrose | James | Oddeye | Blithesoul | Glidingpaw | Kestrelpaw | Cinderflame | Whisperkit
Mythologie - Kom erover praten!  15xa6vn
Terug naar boven Ga naar beneden
Suntail
StarClan
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
Marieke
2083

CAT'S PROFILE
Age: Ageless
Gender: She-cat ♀
Rank:
Suntail
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:27

*pakt mythologische wezens boek erbij*

Chimaera´s zijn ook cool!


Mythologie - Kom erover praten!  Bdwhqe
Terug naar boven Ga naar beneden
Thunderkit*
Member
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
56

CAT'S PROFILE
Age: 1 moon
Gender:
Rank:
Thunderkit*
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:34

Ik vind draken en griffioenen het coolst. Eigenlijk ben ik in alle soorten mytelogie geïntreeseerd Very Happy . En daarom ook in geschiedenis.


Mythologie - Kom erover praten!  67354729
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Tigerwing
Member
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
175

CAT'S PROFILE
Age: 12 Moons
Gender:
Rank:
Tigerwing
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:35

Chimeara's Hipogrieven, en dat soort stuff. Ik kan eienlijk niet kiezen tussen de mythen. Hades vind ik een leuke god.


Mythologie - Kom erover praten!  2w39kx2
Terug naar boven Ga naar beneden
Wishkit
Member
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
Ann, your grandma
208

CAT'S PROFILE
Age: Young
Gender:
Rank:
Wishkit
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:35

de poll is moeilijk x'D
Ik vind ze allemaal wel wat
de noorse is lekker ruw en hard 8)
de Romeinse en de Griekse zijn buiten de namen hetzelfde (de Romeinen hebben het allemaal gepikt Ö) en die is dan weer zo helemaal uitgewerkt
en de Egiptische Mytologie is dan weer hele Mytrerieuz x'D


Mythologie - Kom erover praten!  2v2fs0n
Mythologie - Kom erover praten!  Z5f6
Life's not fair, if they look at the outside.
Credits to Darkfire
Terug naar boven Ga naar beneden
Suntail
StarClan
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
Marieke
2083

CAT'S PROFILE
Age: Ageless
Gender: She-cat ♀
Rank:
Suntail
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:38

mij boeien die goden niet zoveel, Mythische wezen are so awesome!

Ik heb er twee boeken over, waarvan een harry potter versie gebeuren is...


Mythologie - Kom erover praten!  Bdwhqe
Terug naar boven Ga naar beneden
Thunderkit*
Member
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
56

CAT'S PROFILE
Age: 1 moon
Gender:
Rank:
Thunderkit*
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:38

Mythologie - Kom erover praten!  Gggthw
Ziehier de machtige Chimeara. yay


Mythologie - Kom erover praten!  67354729
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Rushcoat
Member
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
111

CAT'S PROFILE
Age: 24 manen
Gender:
Rank:
Rushcoat
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:40

I <3 it.
Ik krijg zelf les - grieks/latijns - van iemand die ons daar héél veel over verteld :3


Mythologie - Kom erover praten!  Avatarsds
Terug naar boven Ga naar beneden
Tigerwing
Member
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
175

CAT'S PROFILE
Age: 12 Moons
Gender:
Rank:
Tigerwing
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:42

Ik houd veel van geschiedenis, dat hebben we nu als periode op school, en de Chimerea had ik anders voorgesteld, maar ja mijn mening ^^
Ik houd ook van Serpenten.


Mythologie - Kom erover praten!  2w39kx2
Terug naar boven Ga naar beneden
Thunderkit*
Member
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
56

CAT'S PROFILE
Age: 1 moon
Gender:
Rank:
Thunderkit*
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:44

Ik kon in Brugge een mythologie tocht doen, maar ik was te laat voor de inschrijvingen.

Maar zie hier de machtige Fenix.
Mythologie - Kom erover praten!  52994726556aul

En hier is wat uitleg:
uiterlijk:

De fenix is een vuur vogel (reiger). Hij is de mooiste vogel op aarde, en erg gewild door de mensen. Er kan maar eentje zijn in de wereld, dus hij kan zich niet voortplanten. Zijn staart zou gemaakt zijn van vuur dat nooit uitgeblust kan worden. Ook daarom waren ze erg gewild. De mensen hoefden dan nooit meer hun openhaard aan te steken.



geboorte en woonplaats:

Eerst woonde de fenix in Egypte. Niet in dezelfde vorm maar in de vorm van een grijze reiger. Voor de Egyptenaren stond die vogel symbool voor de zon en Ra (Egyptische zonnegod). Later kwam hij in Griekenland en evolueerde hij tot de fenix die we nu kennen. Hij is ook bekend in China en de rest van Europa. Maar in Griekenland woont hij nu nog steeds en heeft hij zijn nest.



voortplanting en stamboom:

Omdat de fenix alleen is op de aarde kan hij zich niet voortplanten. Hij kan wel nadat hij 500 jaar geleefd heeft, zichzelf weer opnieuw lven inblazen. Hij gaat in een kruidenboom zitten en maakt daar zijn nest. Als hij oud en letterlijk opgebrand is gaat hij daarin zitten en laat hij zich verbranden. Door de geur van de kruiden uit de boom, komt hij weer tot leven als een kleine fenix om weer 500 jaar te leven. De fenix komt van de grijze reiger uit Egypte. Hij is geëvolueerd naar de fenix van het heden.



symbolen:

De fenix staat symbool voor "de zon" omdat hij van vuur is. En voor "de wedergeboorte" omdat hij zich na 500 jaar zichzelf nieuw leven inblaast.



magische krachten:

De fenix heeft helende tranen. Een traan kan wonden genezen en breuken helen. Daarom word er al sinds begin ter tijden op hem gejaagd. (natuurlijk nooit gevonden...). Maar in de middeleeuwen komen fenix veren en andere snufjes wel op de markt voor.



vrienden en vijanden:

Deze vogel heeft niet veel vrienden en kennissen. Hij zit liever hoog in de boom op een eenzame berg. De mens is zijn ergste vijand.


Mythologie - Kom erover praten!  67354729
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Icespirit
Member
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
Melissa
285
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 48 Moons / 4 years ~
Gender:
Rank:
Icespirit
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:55

Griekse - Japanse en Romeinse mythologie zijn mijn lievelings :3

En ik heb een boek met Indonesische sprookjes en sage <3


Arcticfox - Peregrinekit - Icespirit - Batpaw(echo)

"How beautifully leaves grow old.  How full of light and color are their last days."
Terug naar boven Ga naar beneden
Wishkit
Member
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
Ann, your grandma
208

CAT'S PROFILE
Age: Young
Gender:
Rank:
Wishkit
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:57

Ik vindt Hugin en Mugin, Odins Raven, wel wat hebben 8)


Mythologie - Kom erover praten!  2v2fs0n
Mythologie - Kom erover praten!  Z5f6
Life's not fair, if they look at the outside.
Credits to Darkfire
Terug naar boven Ga naar beneden
Suntail
StarClan
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
Marieke
2083

CAT'S PROFILE
Age: Ageless
Gender: She-cat ♀
Rank:
Suntail
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:59

Spoiler:

Feniks uit mijn favo game!


Mythologie - Kom erover praten!  Bdwhqe


Laatst aangepast door Suntail op ma 23 jan 2012 - 20:00; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Icespirit
Member
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
Melissa
285
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 48 Moons / 4 years ~
Gender:
Rank:
Icespirit
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 19:59

Wishkit schreef:
Ik vindt Hugin en Mugin, Odins Raven, wel wat hebben 8)

Bij raven moet ik nog altijd aan Moriggan denken xD Die is zo epic <3

En de Noorse goden natuurlijk I love you


Arcticfox - Peregrinekit - Icespirit - Batpaw(echo)

"How beautifully leaves grow old.  How full of light and color are their last days."
Terug naar boven Ga naar beneden
Snowrose
Member
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
Viktor
1075
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 17 Manen
Gender:
Rank:
Snowrose
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 20:12

Awesome allemaal!

HADES IS OFFICIEEL DE BESTE GOD ALLER TIJDEN <3 Ik hooouuuuu van Hades. Hij is echt mijn favo god + mijn favo mythe (Hades en Persephone ftw ~)

Ik studeer ook Latijn, ik wil zeker naar mijn derde jaar want dan is het een heel jaar heel veel mythologie Smile

En dat de Romeinse en Griekse mythologie zo gelijkend zijn komt eigenlijk omdat de Romeinen ook heel griekenland hebben overgenomen, en daardoor hebben ze dus de griekse cultuur leren kennen enzo. Was ook zo dat ze geldstukken hebben beginnen invoeren door één of ander land xD



Softcream | Snowrose | James | Oddeye | Blithesoul | Glidingpaw | Kestrelpaw | Cinderflame | Whisperkit
Mythologie - Kom erover praten!  15xa6vn
Terug naar boven Ga naar beneden
Icespirit
Member
Mythologie - Kom erover praten!  DPKsfdL
Melissa
285
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 48 Moons / 4 years ~
Gender:
Rank:
Icespirit
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  Icon_minitimema 23 jan 2012 - 20:17

I know xD
Maar dan nog D:

Ya know dat ze het liefst homo's in het leger wilde in de Romeinse tijd? Dan zouden ze beter vechten (A)

Jah, dat is zo iets wat ik weer weet hea xd


Arcticfox - Peregrinekit - Icespirit - Batpaw(echo)

"How beautifully leaves grow old.  How full of light and color are their last days."
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mythologie - Kom erover praten!
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Warrior Chat :: Cattalk-
Ga naar: