Mythologie - Kom erover praten! - Pagina 2



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Mythologie - Kom erover praten!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ken jij veel van mythologie?
Ja, erg veel! Ik hou ervan!
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_lcap46%Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_rcap
 46% [ 11 ]
Neen, ik vind het maar saai.
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_lcap8%Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_rcap
 8% [ 2 ]
Een beetje, maar ik ben er niet echt in geïnterresseerd.
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_lcap0%Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Ja, de Griekse vind ik het leukst!
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_lcap21%Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_rcap
 21% [ 5 ]
Ja, de Noorse vind ik het leukst!
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_lcap4%Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_rcap
 4% [ 1 ]
Ja, de Romeinse vind ik het leukst!
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_lcap0%Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Ja, de Egyptische vind ik het leuktst!
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_lcap8%Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_rcap
 8% [ 2 ]
Een beetje, maar ik verdiep me er niet echt in.
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_lcap13%Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 I_vote_rcap
 13% [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 24
 

Thunderkit*
Member
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
56

CAT'S PROFILE
Age: 1 moon
Gender:
Rank:
Thunderkit*
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 20:19

Ik vraag even wat jullie lievelings mythologie wezen is.
Als je wil beschrijf ik het, I <3 Mythologie !


Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 67354729
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Diesel
Member
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
SF-A2 Miki, the insane one.
117

CAT'S PROFILE
Age: 24 manen
Gender:
Rank:
Diesel
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 20:23

Ik vind de mynothaurus erg epic >3


Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 2vbtqv7
Terug naar boven Ga naar beneden
Wishkit
Member
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
Ann, your grandma
208

CAT'S PROFILE
Age: Young
Gender:
Rank:
Wishkit
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 20:25

Icespirit schreef:
I know xD
Maar dan nog D:

Ya know dat ze het liefst homo's in het leger wilde in de Romeinse tijd? Dan zouden ze beter vechten (A)

Jah, dat is zo iets wat ik weer weet hea xd
ik had ook zoiets gehoord x'D
om de één of andere reden heeft ook een idioot, die dan ook nog eens de keizer van Roem was, zijn paard tot hofmaarschalk benoemd 0_o, en dat is zowat de hoogste functie in het leger x'D


Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 2v2fs0n
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Z5f6
Life's not fair, if they look at the outside.
Credits to Darkfire
Terug naar boven Ga naar beneden
Snowrose
Member
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
Viktor
1075
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 17 Manen
Gender:
Rank:
Snowrose
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 20:38

Omygod, dat wist ik nog niet ahaha!
Ik wist wel dat Zeus vroeger ook één keer vreemd is gegaan met een jongeman :'D

En idd, de Minotaurus vind ik awesome o3o



Softcream | Snowrose | James | Oddeye | Blithesoul | Glidingpaw | Kestrelpaw | Cinderflame | Whisperkit
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 15xa6vn
Terug naar boven Ga naar beneden
Wishkit
Member
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
Ann, your grandma
208

CAT'S PROFILE
Age: Young
Gender:
Rank:
Wishkit
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 20:41

Snowrose schreef:
Omygod, dat wist ik nog niet ahaha!
Ik wist wel dat Zeus vroeger ook één keer vreemd is gegaan met een jongeman :'D

En idd, de Minotaurus vind ik awesome o3o

Zeus gaat vaak vreemd, ooit heeft ie zich zelfs als stier vermomd om vreemd te kunnen gaan x'D arme Hera :p


Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 2v2fs0n
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Z5f6
Life's not fair, if they look at the outside.
Credits to Darkfire
Terug naar boven Ga naar beneden
Thunderkit*
Member
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
56

CAT'S PROFILE
Age: 1 moon
Gender:
Rank:
Thunderkit*
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 20:44

@Deisel:
minotaurus wat uileg: De Minotaurus is een soort van monster met een mensenromp een stierenkop. De Minotaurus is ontstaan door een vloek die door de zeegod Poseidon is uitgesproken doordat koning Minos van Kreta hem had beledigd. Poseidon had ervoor gezorgd dat de vrouw van Minos op een stier verliefd werd. De Minotaurus leeft in een labyrint en eet maar om de zeven jaar, maar dan schrokt hij wel veertien mensen op: zeven jongens en zeven meisjes. Deze jongens en meisjes komen uit Athene. Het monster werd door Theseus gedood met hulp van Ariadne.

Het verhaal:
Het orakel voorspelde aan Aegeus, de vader van Theseus, dat hij door zijn erfgenaam zou gedood worden. Eigenwijs als de koning was, begon hij toch een geheime relatie met een vrouw buiten Athene. Met deze vrouw kreeg Aegeus een kind, Theseus genaamd. Toen Theseus oud en sterk genoeg was beval zijn moeder hem een rotsblok weg te rollen, waaronder zijn vader zijn zwaard en sandalen had achtergelaten en Theseus vertrok naar Athene, zijn vader tegemoet. Toen hij in Athene aankwam, werden er juist zeven jongens en meisjes naar Kreta gestuurd voor de Minotaurus, dat was de prijs die de Atheners om de negen jaar moesten betalen aan Koning Minos. De Atheners moesten dit doen omdat Minos’ zoon in de buurt van Athene werd gedood. Dapper als Theseus was ging hij mee. Hij kreeg van zijn vader de opdracht dat wanneer ze levend terugkeerden van Kreta, de zwarte zeilen te vervangen door de witte zeilen die hij had meegekregen. Toen Theseus van de boot afdaalde verbaasde Koning Minos zich enorm, omdat hij wist wat Theseus allemaal al had gedaan tijdens zijn zwerftochten. Na een gesprek met Koning Minos had Theseus een enorme indruk gemaakt op zowel, de koning zelf, als op de koningsdochter Ariadne. Deze werd op slag verliefd op Theseus en wou hem kosten wat kost helpen om uit het labyrint te bevrijden.

Wanneer de Atheense jongens en meisjes in het labyrint werden gelaten, volgde Ariadne hen naar de ingang. Ze sprak Theseus aan en gaf hem een bol wol en een wonderzwaard.
Theseus vroeg zich natuurlijk af wat hij daar mee

moest doen, maar Ariadne legde alles uit. Het touw moest hij aan de klink van de poort vastbinden, zo kon hij later de weg terug vinden, en met het wonderzwaard moest hij de Minotaurus doden. Wanneer Theseus op de Minotaurus in het midden van het labyrint stootte, gingen ze een hevig gevecht aan: de Minotaurus met een dubbele strijdbijl en Theseus met het wonderzwaard. Toch kon hij ervoor zorgen dat de Minotaurus zijn laatste adem uitblies. Nadat hij de Minotaurus had gedood volgde hij samen met de andere jongens en meisjes het touw dat hij aan de deurklink had vastgebonden.

Theseus ging samen met Ariadne naar Athene, maar onderweg laat hij haar achter op het eiland Naxos. Op dat eiland werd ze door haar bruidegom Dionysos ontvoerd naar de berg Drios. Wanneer Theseus verder voer naar Athene had hij vergeten de witte zeilen die zijn vader hem had gegeven op te hangen.

Aegeus zag de zwarte zeilen en dacht dat Theseus het niet had overleefd op Kreta. Teleurgesteld wierp hij zich van de rotsen in de Egeïsche Zee.

En natuurlijk een afbeelding:
Spoiler:


Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 67354729
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Icespirit
Member
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
Melissa
285
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 48 Moons / 4 years ~
Gender:
Rank:
Icespirit
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 20:48

Snowrose schreef:
Omygod, dat wist ik nog niet ahaha!

Als ze homo waren, zouden ze beter vechten voor hun geliefde (: eigenlijk best slim bedacht xD


Arcticfox - Peregrinekit - Icespirit - Batpaw(echo)

"How beautifully leaves grow old.  How full of light and color are their last days."
Terug naar boven Ga naar beneden
Snowrose
Member
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
Viktor
1075
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 17 Manen
Gender:
Rank:
Snowrose
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 20:57

Idd hahaha, echt droog! xD

@Wishkit; Ja, en bij Leda ook als een zwaan o3o En bij Europa dus als stier x3



Softcream | Snowrose | James | Oddeye | Blithesoul | Glidingpaw | Kestrelpaw | Cinderflame | Whisperkit
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 15xa6vn
Terug naar boven Ga naar beneden
Crookedstar
StarClan
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
460

CAT'S PROFILE
Age: 4 jaar
Gender:
Rank:
Crookedstar
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 21:16

Mweh. half griek hier :3
betweterstatus geactiveerd en ergens heb ik zin om bijdehand opmerkingen te maken over Minotaurus aangezien ik zelf kretanees ben : X alleen dat word nooit gewaardeerd XD


Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 1z65z6a
Terug naar boven Ga naar beneden
Thunderkit*
Member
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
56

CAT'S PROFILE
Age: 1 moon
Gender:
Rank:
Thunderkit*
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 21:18

Mijn zus doet dit, zij weet veel over de minotaurus. XP
Ik weet meer over de Noorse mythologie.


Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 67354729
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Crookedstar
StarClan
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
460

CAT'S PROFILE
Age: 4 jaar
Gender:
Rank:
Crookedstar
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 21:23

tis gew. erg interessant onderwerp :3

na de middebare school ga ik als studie Archeologie en paleonthologie doen : 3
-uitgevonden vanavond bij opleidingsavond : 3XD- iig, kan je als bijvak dit doen als t goed is XD


Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 1z65z6a
Terug naar boven Ga naar beneden
Thunderkit*
Member
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
56

CAT'S PROFILE
Age: 1 moon
Gender:
Rank:
Thunderkit*
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 21:25

Weet je dat ze een brevoren drakenlichaam hebben gevonden! cool


Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 67354729
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Snowrose
Member
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
Viktor
1075
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 17 Manen
Gender:
Rank:
Snowrose
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 21:58

@Angelo; Omg ben je half grieks? ;o VEEEET, kom maar op met die opmerkingen hahaa xD Ik weet echt heel veel over de griekse mythologie, het verwondert me zelfs dat ik een pure Belg ben xD

@Thunder; Echt? :'D



Softcream | Snowrose | James | Oddeye | Blithesoul | Glidingpaw | Kestrelpaw | Cinderflame | Whisperkit
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 15xa6vn
Terug naar boven Ga naar beneden
Crookedstar
StarClan
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
460

CAT'S PROFILE
Age: 4 jaar
Gender:
Rank:
Crookedstar
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 22:15

Xp ik ben gedoopt op Kreta bij een plek die vertaald 'The dragoncave' heet :3 en t doopfeest was gew. in die grot.


Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 1z65z6a
Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 108 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank: Senior warrior
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 22:22

Griekse, Romeinse en Egyptische voor mij <3


Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Dangerdance
StarClan
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 LMBuIxF
Michelle
400
Actief
I've no need for mighty deeds when I feel your arms around me



CAT'S PROFILE
Age: 80 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Dangerdance
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 22:27

Ik ben op een of andere manier zeer geintereseerd in Egyptische mythologie x'D

Al vind ik Japanse leuker, maar dat is niet een van de keuzes ._.
Griekse en Romeinse vind ik ook wel leuk x'D


Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Ss3WEVm
Terug naar boven Ga naar beneden
GrayKit
Member
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
6

CAT'S PROFILE
Age: 2 manen
Gender:
Rank:
GrayKit
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimema 23 jan 2012 - 22:49

Ik vind ze allemaal cool 8D


wink Ik ben GrayKit :3 Meow ~
Ik speel ook WarriorCats op engelse Forums,ook als GrayKit :3
Also,PM me als je me MSN wilt!

Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Jtneiw
Terug naar boven Ga naar beneden
Thunderkit*
Member
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
56

CAT'S PROFILE
Age: 1 moon
Gender:
Rank:
Thunderkit*
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimedi 24 jan 2012 - 6:48

Echt waar hier is er een foto van:
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Dragonfossil

Deze " China draak fossiel 'heeft een paar hoorns boven zijn hoofd en zijn vorm lijkt op de legendarische dier vaak beschreven in boeken en verhalen. Het werd onlangs tentoongesteld in de Oude Xinwei Life Fossielen Museum in Anshun, Guizhou .Draken hebben vaak verschenen in Chinese legenden en blijkbaar, Chinese mensen zijn vaak de " afstammelingen van de draak ". Voor een lange tijd, wetenschappers (en ik) dacht dat de draak was een fictief dier bestaande alleen in verhalen.

De China draak was een reptiel dier levend in de oceaan in het Trias ongeveer 200 miljoen jaar geleden . Het was een amfibie . Het grootste deel van zijn tijd wonen in het water, hoewel het soms liep op het land. In dat geval, het klinkt alsof het niet vliegen en kon niet ademen vuur. Niet hetzelfde - never mind.





Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 67354729
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Crookedstar
StarClan
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 DPKsfdL
460

CAT'S PROFILE
Age: 4 jaar
Gender:
Rank:
Crookedstar
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimedi 24 jan 2012 - 7:12

Het is dus eigenlijk gewoon een prehistorisch dier, niet echt een draak aangezien dat een ficiteve naam is? voor een fictief wezen.

Het komt wel vaker voor dat fictieve wezens / myhtologische wezens worden verward met prehistorische fossielen of overblijfselen.


Alsnog is t best droog : p


Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 1z65z6a
Terug naar boven Ga naar beneden
Crowcall
Member
Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Ngzy20
Floriske
2345
Actief
When you're broken
there's no assurance
you made a better place

CAT'S PROFILE
Age: 58 manen
Gender: She-cat ♀
Rank: - (ooit Senior Tunneler van WindClan)
Crowcall
BerichtOnderwerp: Re: Mythologie - Kom erover praten!    Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 Icon_minitimedi 24 jan 2012 - 7:18

Ik hou van mythologie! Dat vind ik het leukste deel van Klassieke talen. Alleen ik vind die goden wel gemeen.


I step on broken glass, and dream of soft clouds
When feelings are heavy they become all we are

Mythologie - Kom erover praten!  - Pagina 2 WC_-_Crowcall_os_veren
Spoiler:


Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mythologie - Kom erover praten!
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Warrior Chat :: Cattalk-
Ga naar: