First time (OPEN)



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 First time (OPEN)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
Cryara
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Birdy :3
45

CAT'S PROFILE
Age: 15 ᴍᴏɴᴛʜs
Gender:
Rank:
Cryara
BerichtOnderwerp: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimedi 11 jun 2013 - 16:39

First time (OPEN) Bap1z
De gevlekte poes liep langzaam langs de rijen tweebeennesten, aan de rand van het bos. Ze hield haar ogen strak op de bomen gericht, haar amberkleurige ogen glinsterden van bewondering. Ze wist niet wat er gebeurde in dat bos, en of het bewoond was. Ze hoorde ooit eens een paar katten praten over vier ‘Clans’. Ze had geen flauw idee wat een Clan was, maar als die katten echt zo gemeen en wild waren als ze had gehoord, bleef ze liever uit de buurt. Toch kon ze haar nieuwsgierigheid niet verbergen en deed een stap naar de enorme bomen toe. Ze verstijfde toen ze een geluidje hoorde. Cryara’s ogen schoten heen en weer, en ze ontdekte een klein muisje dat tussen de struiken door holde. Het beestje had haar waarschijnlijk gezien en was op de vlucht geslagen. Waar was het zo bang over? Ze had toch al gegeten voor ze naar buiten ging?
Toen het wat stiller werd hief ze haar kop op en snoof de geruststellende bosgeuren op. Ze waagde het om toch wat dichterbij te komen en dook ineen toen ze onbekende kattengeuren rook. Ze liep snel door tot ze niet meer verder kon. Haastig keek ze om zich heen en merkte dat ze de vertrouwde hekken bij de tweebeenplaats niet meer zag. Ze dook angstig ineen en besefte dat ze was verdwaald. Ze hoorde geritsel in de struiken achter haar en bleef verstijfd zitten. De onbekende kattengeur drong opnieuw haar neus binnen en keek achterom. Ze miauwde bang toen ze voor zich een kat zag zitten, die er anders uitzag dan de andere katten bij haar in de buurt.

OPEN

Terug naar boven Ga naar beneden
spottednose
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Kiana
229
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
spottednose
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimevr 14 jun 2013 - 18:46

Spottednose controleerde even de grens aan de tweebenen. Niet dat ze iets verwachtte te vangen, ze was op uitkijk of er geen rogues ronddwaalden in haar territorium. Een onbekende kattengeur kwam haar neus ingedrongen. 'Kittypet.' Mompelde ze. Ze ging het gaan uitzoeken. Problemen ging ze heus niet krijgen, maar ze vond het wel leuk als er een dappere kittypet hun territorium in kwamen, dan liet ze ze schrikken en als ze moedig genoeg waren om te blijven staan en berijd waren te vechten in een strijd die ze in geen mogelijk konden winnen, zou ze met hen praten, niet zoals met een clanlid natuurlijk, maar gewoon een babbeltje en daarna moesten ze weg want ze joegen de prooi weg. Ze zag een gevlekte poes rond lopen in het woud. Zo te zien was ze verdwaald. Spottednose kwam de struiken uit om de kat terug te helpen naar haar tweebenen, laten schrikken was dit keer niet nodig, de poes miauwde al bang toen ze de sterke krijgspoes zag. 'Wat kom je hier doen? Ben je verdwaald?' Vroeg ze niet vriendelijk, maar ook niet bruusk. Ze ging voor de gevlekte poes zitten en likte haar voorpoot waarmee ze een aantal keer over haar kopje wreef. Ze had niet erg veel geduld, want het was een lange dag geweest. 'Nou, krijg ik nog antwoord?' Ze keek de poes lange tijd aan.


First time (OPEN) 15x0bns

stuff c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Cryara
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Birdy :3
45

CAT'S PROFILE
Age: 15 ᴍᴏɴᴛʜs
Gender:
Rank:
Cryara
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimevr 14 jun 2013 - 20:07

De poes was wit, met hier en daar wat zwarte vlekken.  'Wat kom je hier doen? Ben je verdwaald?'  vroeg de poes. Voor ze daarop reageerde bekeek Cryara de poes goed. Ze zag er mager en gespierd uit in haar ogen. 'Nou, krijg ik nog antwoord?'  Cryara hief haar kop op en keek de poes recht aan. 'Ik ben de weg kwijtgeraakt toen ik even het bos wou verkennen,' zei ze. 'Maar ik heb heus geen hulp nodig om de weg terug te vinden.' Ze probeerde het zelfverzekerd te zeggen, maar dat lukte niet echt. Ze zat hier nu midden in een eng bos met een onbekende, wilde boskat! Wat zou er verder gebeuren? Ze keek de poes strak aan, maar van binnen explodeerde ze zowat van angst. Ze bleef de poes zo aankijken, zonder te weten wat haar naam was, en wachtte tot ze iets zou gaan zeggen.

Kort...
Terug naar boven Ga naar beneden
spottednose
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Kiana
229
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
spottednose
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimevr 14 jun 2013 - 22:13

De kittypet hief haar kop op en keek Spottednose recht aan. Dat begon al goed, dacht Spottednose, ze heeft het lef. 'Ik ben de weg kwijtgeraakt toen ik even het bos wou verkennen,' zei ze. 'Maar ik heb heus geen hulp nodig om de weg terug te vinden.' Het was vast de bedoeling dat ze zelfverzekerd overkwam, maar de stem van de lapjespoes trilde wat. Toch bleef de huiskat haar aanstaren. 'Ik ben Spottednose en ik behoor tot de donderclan. Ik wil je de weg wel terug begeleiden, maar dan moet je beloven hier nooit meer terug te komen. Doe je dat toch zal ik gedwongen zijn om je wat littekens te geven waardoor je het niet opnieuw zal vergeten.' Zei ze streng, maar vriendelijk. 'Als je mijn hulp niet wilt, blijf dan hier, maar ik kan je niet garanderen dat je de volgende dag zult halen, er lopen hier vossen en dassen rond.' Waarschuwde ze de kittypet. Ze stond op en liep een paar passen richting het struikgewas. Ze keek nog even om naar het poesje. Ze zal wel meegaan, dat doen ze altijd, uiteindelijk, dacht de donderclan poes. 


geeft niet, bij mij ook.


First time (OPEN) 15x0bns

stuff c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Cryara
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Birdy :3
45

CAT'S PROFILE
Age: 15 ᴍᴏɴᴛʜs
Gender:
Rank:
Cryara
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimevr 14 jun 2013 - 23:12

'Ik ben Spottednose en ik behoor tot de donderclan. Ik wil je de weg wel terug begeleiden, maar dan moet je beloven hier nooit meer terug te komen. Doe je dat toch zal ik gedwongen zijn om je wat littekens te geven waardoor je het niet opnieuw zal vergeten.'  zei de poes, die zo te zien Spottednose heette. 'Aangenaam Spottednose, ik ben Cryara,' zei Cryara zachtjes.   'Als je mijn hulp niet wilt, blijf dan hier, maar ik kan je niet garanderen dat je de volgende dag zult halen, er lopen hier vossen en dassen rond.' De lapjeskat schrok van die waarschuwing. 'Vossen en dassen? Hier? Dat kan ik me niet echt voorstellen...' Ze keek even om zich heen, Spottednose zou wel gelijk hebben, want zij was hier de boskat. Toen ze haar blik weer op de poes richtte zag ze dat ze een paar stappen naar de struiken deed. Automatisch stond ze op en liep achter haar aan. 'Oké,' zei ze. 'Maar weet je wel zeker welke kant we op moeten?' vroeg ze onzeker en keek Spottednose bezorgd aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
spottednose
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Kiana
229
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
spottednose
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimeza 15 jun 2013 - 14:36

De kittypet noemde dus Cryara. Leuke naam, dacht Spottednose. 'Vossen en dassen? Hier? Dat kan ik me niet echt voorstellen...' Miauwde de poes onzeker. Spottednose reageerde niet, de meeste kittypets geloofden niet in dingen die ze nog nooit hadden gezien of ze dachten dat ze ze nooit zouden tegenkomen. 'Oké,' zei ze. 'Maar weet je wel zeker welke kant we op moeten?' De lapjespoes volgde haar, zoals ze al had verwacht. Spottednose snorde even geamuseerd. 'Tuurlijk, weet ik welke kant we op moeten. Ik loop hier al sinds men zes manen rond!' Ze herinnerde zich nog de aller eerste keer dat ze het woud verkende als een apprentice. Dat was zo'n geweldig gevoel geweest. Ze leidde de poes terug naar de plek waar ze haar voor het eerst had geroken. 'Nou, hier heb ik je dus voor het eerst geroken, ik weet niet achter welk hek je woont, dus je zult me straks moeten zeggen of je je hek herkent of niet.' Legde de donderclan poes uit. Daarna liep ze richting de tweebeenhekkens. Ze keek even achterom of ze al enige herkenning in de ogen van de kittypet zag. Ze liep nog even verder langs de hekkens met haar nek haar rechtopstaand. Ze voelde zich hier alles behalve op haar gemak. 'Herken je al iets?' Vroeg ze de poes. Ze hoopte van wel want anders moest ze  nog langer langs die akelige hekkens lopen. Ze likte even haar nek haar terug plat, ze moest er wel heel woest uitzien in de ogen van de poes die haar hele leven leefde, leeft, en altijd zal leven met tweebenen.


First time (OPEN) 15x0bns

stuff c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Cryara
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Birdy :3
45

CAT'S PROFILE
Age: 15 ᴍᴏɴᴛʜs
Gender:
Rank:
Cryara
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimeza 15 jun 2013 - 16:23

'Tuurlijk, weet ik welke kant we op moeten. Ik loop hier al sinds men zes manen rond!'  zei Spottednose en Cryara vond het een beetje dom van zichzelf dat ze dat had gevraagd. Ze volgde haar terug en in de verte zag ze al een paar vertrouwde hekken.  'Nou, hier heb ik je dus voor het eerst geroken, ik weet niet achter welk hek je woont, dus je zult me straks moeten zeggen of je je hek herkent of niet.' De lapjespoes knikte en Spottednose liep naar de hekken toe. Cryara liep naast haar, terwijl ze verlangend naar de hekken keek. 'Herken je al iets?' Cryara wierp een snelle blik op de poes en weer terug. Tussen de vele rijen tweebeennesten door herkende ze een groen geverfd hekje en zwaaide enthousiast met haar staart. Ze wou afscheid nemen van Spottednose, maar op dat moment rook ze een sterke muisgeur. Ze grijnsde en keek Spottednose hoopvol aan. 'Ik denk dat dit een goed moment is om mijn eerste muisje te proeven?' zei ze en zwiepte vrolijk met haar staart.
Terug naar boven Ga naar beneden
spottednose
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Kiana
229
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
spottednose
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimeza 15 jun 2013 - 21:01

Spottednose rook een muisje. Die ging ze later wel halen eerst deze kittypet naar huis doen. Ze zag dat Cryara haar tweebeennest had herkent en ze afscheid wilde nemen, toen de lapjespoes begon te grijnzen en haar hoopvol aankeek. 'Ik denk dat dit een goed moment is om mijn eerste muisje te proeven?' Ze had de muis dus ook geroken. Spottednose zuchtte. 'Heb je er dan echt nog nooit een gegeten? Of gevangen?' Vroeg ze de poes. Ze twijfelde, ze wilde wel dat deze poes het genot van een heerlijk vers gevangen muisje kende, maar dat was regelrecht in tegen de krijgscode. 'Ik zou hem wel voor je willen vangen, maar dan overtreed ik de krijgscode.' Legde ze uit. Toen schoot haar iets te binnen. 'Maar als jij hem vangt, overtreed ik hem niet, als jij maar belooft dat het bij deze ene blijft.' Hield ze Cryara voor. Spottednose snoof nog eens diep om te bepalen waar de muis zat. Ze wees met haar staart richting enkele struikjes. Het muisje zat te knagen op een zaadje en had hen nog niet opgemerkt. 'Laat je in sluiphouding zakken en sloop stilletjes dichterbij.' Fluisterde ze. 'Oh ja en zorg ervoor dat de wind naar je toe blaast zodat jij hem kunt ruiken en niet omgekeerd.' Voegde ze er nog snel aan toe.


First time (OPEN) 15x0bns

stuff c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Cryara
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Birdy :3
45

CAT'S PROFILE
Age: 15 ᴍᴏɴᴛʜs
Gender:
Rank:
Cryara
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimezo 16 jun 2013 - 13:42

'Heb je er dan echt nog nooit een gegeten? Of gevangen?' Cryara haalde haar schouders op. 'Nou, ik heb eigenlijk alleen vis geproefd. Normaal eet ik alleen het voedsel dat mijn tweebeen me geeft,' gaf ze toe. 'Ik zou hem wel voor je willen vangen, maar dan overtreed ik de krijgscode.' Cryara begreep niet wat ze bedoelde. Wat was de krijgscode nou? 'Maar als jij hem vangt, overtreed ik hem niet, als jij maar belooft dat het bij deze ene blijft.' zei Spottednose, voor ze het kon vragen. 'Ik? Een muis vangen?' vroeg ze twijfelend. Ze richtte haar amberkleurige ogen naar de struiken, waar de muis knaagde aan een zaadje.  'Laat je in sluiphouding zakken en sloop stilletjes dichterbij.' fluisterde Spottednose. 'Oh ja en zorg ervoor dat de wind naar je toe blaast zodat jij hem kunt ruiken en niet omgekeerd.' Cryara's poten tintelden van opwinding, dit zou de eerste keer zijn dat ze een muis zou vangen én proeven! Ze voelde dat de wind haar kant op waaide. Dat was een goed begin. Ze dook ineen en sloop dichter naar de muis toe. Ze liep bijna op de toppen van haar tenen, zo stil was ze. Haar ogen schoten heen en weer en ze maakte zich klaar voor de sprong. Sissend landde ze op de muis, die piepte van angst en wegschoot. Cryara gaf het niet snel op en schoot achter de muis aan. Ze maakte een geweldige sprong en landde een paar staartlengtes achter de muis. Ze strekte haar klauwen uit  en kon de muis net optijd te pakken krijgen, nog voor het in zijn holletje kon verdwijnen. Snel maakte ze er een einde aan door het beestje dood te bijten en likte haar lippen af bij de geur van verse muis. Ze nam haar vangst tussen haar tanden en trippelde tevreden terug naar Spottednose. Ze legde de muis neer en keek haar aan met stralende ogen. 'Wauw, dat was een geweldig gevoel!' zei ze enthousiast. Het was lang geleden dat ze zo snel had gerend. Ze keek neer op haar prooi en boog zich eroverheen om een grote hap te nemen. 'Hmmm...' murmelde ze genietend. Dit vond ze beter dan die droge, smaakloze brokken die haar tweebeen haar gaf. Dus dit aten de wilde boskatten elke dag, wat een heerlijk leventje. Ze keek op naar Spottednose. 'Wil je ook wat?' vroeg ze en schoof de muis wat naar haar toe.
Terug naar boven Ga naar beneden
spottednose
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Kiana
229
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
spottednose
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimezo 16 jun 2013 - 15:37

Spottednose zag hoe de muis wegschoot en Cryara erachteraan liep. Uiteindelijk kreeg ze de muis toch nog te pakken, maar het kwaad was al geschiet, de muis had de rest van dit deel van het woud gewaarschuwd door zijn angstpiep. Duidelijk trots en tevreden kwam Cryara terug met de muis in haar mondje. 'Wauw, dat was een geweldig gevoel!' Zei de kittypet enthousiast. Ze hijgde een beetje van de inspanning zag Spottednose. 'Hmmm...' Miauwde de poes genietend terwijl ze een grote hap van de muis nam. Tja, dat was het effect van je eerste muisje. Dat geweldige gevoel kon ze zich maar al te goed herinneren. Een lekker muisje was beter dan tien zakken van dat droge kittypet voer waar Firestar het eens over had gehad. 'Wil je ook wat?' Vroeg de lapjespoes haar terwijl ze de muis haar richting uit schoof. 'Nee, dank je, ik vang mijn eigen prooi wel.' Zei ze ietsje bruut en dat was niet haar bedoeling. Ze kon er gewoon niet zo goed tegen dat ze nog niets had gevangen vandaag en dat deze poes dacht dat haar leven geweldig en leuk was. Het was eerder hard, elke dag vroeg opstaan om een beetje prooi bijeen te sparen voor de clan, indringers weg jagen. En je leven geven voor de clan. Het was hard, maar ze zou het in geen honderd manen inruilen voor het simpele leventje van een kittypet. 'Maar nu moet je terug naar huis, het was leuk je te ontmoeten Cryara. De Sterrenclan waakt over je.' Zei ze als afscheid tegen de lapjespoes die waarschijnlijk geen snars snapte van de sterrenclan. Goh ja, dacht Spottednose, wat maakt dat nou uit? Ze hoefde het ook helemaal niet te snappen, als zijzelf het maar snapte.


First time (OPEN) 15x0bns

stuff c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Cryara
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Birdy :3
45

CAT'S PROFILE
Age: 15 ᴍᴏɴᴛʜs
Gender:
Rank:
Cryara
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimezo 16 jun 2013 - 16:02

Cryara slikte haar stukje muis weg en likte haar lippen af. 'Nee, dank je, ik vang mijn eigen prooi wel.' zei Spottednose en Cryara deinsde een beetje terug voor de toon in haar stem. Ze haalde haar schouders op en at de rest van de muis. Kon ze deze heerlijke smaak maar elke dag proeven, nu ze eindelijk wist hoe je moest jagen wou ze niet anders doen dan hier regelmatig naartoe komen, maar ze herinnerde zich wat Spottednose had verteld. Als ze hier nog een keer werd betrapt door een wilde boskat zou ze er niet wegkomen zonder er paar flinke littekens. 'Maar nu moet je terug naar huis, het was leuk je te ontmoeten Cryara. De Sterrenclan waakt over je.' Cryara maakte een verbaasd geluidje. 'Huh? Wat is de SterrenClan...?' vroeg ze onzeker en keek Spottednose even vragend aan. Voor ze naar huis wou gaan had ze een paar vragen voor haar. 'En... de Clans... Wat zijn dat? Ik heb er zoveel over gehoord zonder te weten wat het precies is.' Ze keek de poes smekend aan. 'En je had het net over de krijgscode, wat is dat dan? Is dat een soort regel ofzo? En... hoe is het leven in het woud eigenlijk? Ik wil er alles over weten!' Door haar enthousiasme vergat ze bijna dat ze terug naar huis moest, maar ze wou het allemaal zo graag weten. En nu ze tegenover een échte boskat stond was dit misschien een goede kans om het te weten te komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
spottednose
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Kiana
229
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
spottednose
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimema 17 jun 2013 - 19:14

'Huh? Wat is de SterrenClan...?' Vroeg de poes haar onzeker. 'En... de Clans... Wat zijn dat? Ik heb er zoveel over gehoord zonder te weten wat het precies is.' Ging ze verder. Ze keek haar met smekende ogen aan toen ze verder ging met vragen. 'En je had het net over de krijgscode, wat is dat dan? Is dat een soort regel ofzo? En... hoe is het leven in het woud eigenlijk? Ik wil er alles over weten!' Nou dat was wel duidelijk dacht Spottednose. Ze keek even naar de stand van de zon om te kijken hoeveel tijd ze nog had voor ze terug moest keren naar haar clan. 'Wel uh, de Sterrenclan zijn al onze moedige krijgsvoorouders, die ons behoeden voor het kwaad door te communiceren met onze clan leider en medicijn kat. Ze zorgen voor elke kat in het woud. En de clans wel, er  zijn vier clans in het woud. De schaduwclan, die kun je nooit vertrouwen, dus je hebt geluk dat ik niet van de schaduwclan ben, de windclan, dat zijn nobele katten die op het hoogland leven en zich voeden met konijnen, de rivierclan, de meest doorvoede clan doordat ze een rivier hebben dat vol zit met vis en tenslotte de donderclan, dat is de clan waar ik inzit. Elke krijger moet zich houden aan de krijgscode die is opgedragen door de Sterrenclan zelf, houd je je er niet aan, krijg je grote problemen of ben je het niet  waard krijger te zijn. Als je als kitten word geboren zorgt de hele clan voor je, maar ook voor je moeder omdat die de krijgertaken niet meer op zich kan nemen zolang haar kit nog te jong is, vanaf je zes manen word je benoemd als leerling en leer je al je vaardigheden en technieken voor je krijger word. Het woud in het leven is hard, geen warmte in bladkaal, net zoals je dan ook geen prooi hebt en de meeste honger lijden, je moet steeds uitkijken of de andere clans je territorium niet inkomen of andere katten die er niet horen. Achter elke hoek schuilt er wel gevaar, een das, een vos, soms zelfs een arend,' Legde Spottednose uit zonder al te veel details, dat zou Cryara toch niet begrijpen. 'maar des ondanks zou ik het leven in het woud nooit opgeven voor het simpele leventje van een kittypet, niet grof bedoeld.' Vervolgde ze snel. Nu ze dit luidop had gezegd, besefte ze dat ze het inderdaad nooit zou inruilen want ze zou misschien alle warmte en voedsel hebben die ze maar kon wensen, maar ze zou zich nooit vrij of gelukkig voelen.


First time (OPEN) 15x0bns

stuff c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Cryara
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Birdy :3
45

CAT'S PROFILE
Age: 15 ᴍᴏɴᴛʜs
Gender:
Rank:
Cryara
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimema 17 jun 2013 - 20:17

Cryara luisterde aandachtig naar het verhaal van Spottednose. Ze raakte wel een beetje in de war van al die tradities en gewoontes van de clankatten. En ook nog eens die clans... Ze wist wel dat er zich iets afspeelde in die mysterieuze bos. 'Ik snap niet dat de clans niet in vrede kunnen leven. Jullie zijn toch allemaal katten? Hetzelfde soort, hetzelfde bouw en jullie eten zo'n beetje hetzelfde. Waarom kunnen jullie dan niet samenleven?' vroeg ze ietsje brutaler dan ze had bedoeld. Ze snapte niet waar al die vijandigheid voor nodig was. Zij leefde hier vredig in haar eigen tuintje, moest ze dan per sé zo boos reageren als er een andere kat in rondliep? Cryara besefte niet wat een onnozele vraag ze net had gesteld maar dat boeide haar niet. Ze keek Spottednose vragend aan. Ze dacht dat het leven in het woud net zo vredig was als het leven van een huiskat, maar dat had ze verkeerd. Als het echt zo was wat Spottednose had verteld, dat de clankatten niet echt vredig leefden, bleef ze maar liever uit de buurt van het bos.
Terug naar boven Ga naar beneden
spottednose
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Kiana
229
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
spottednose
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimedi 18 jun 2013 - 12:12

'Ik snap niet dat de clans niet in vrede kunnen leven. Jullie zijn toch allemaal katten? Hetzelfde soort, hetzelfde bouw en jullie eten zo'n beetje hetzelfde. Waarom kunnen jullie dan niet samenleven?' Spottednose nekhaar kwam overeind bij die vraag die zo brutaal werd gesteld. 'Jij hoeft het helemaal niet te snappen! En wat minder brutaal tegen mij ja, of ik geef je als nog enkele littekens om mee naar huis te gaan!' Siste ze woedend. Daarna bedaarde ze iets, deze kittypet wist niet waarover ze het had, ze had geen flauw idee wat voor een stomme opmerking dat dat net was. 'Er zijn altijd al vier clans geweest en er zullen altijd vier clans zijn, dat is de wil van de Sterrenclan en als we begin met vrede, dan steekt er gegarandeerd een van de clans je een mes in de rug om hun eigen clan beter te maken.' Nu dacht ze vast dat we allemaal vijanden waren zuchtte Spottednose, dus ze begon opnieuw: 'We hebben natuurlijk allemaal vrienden in de andere clans, die zien we dan wanneer er een Grote Vergadering is, maar als het op vechten aankomt moet je weten dat je loyaliteit bij je eigen clan ligt.' Legde ze dit keer wat beter uit. De donderclan poes kon het gewoon niet beter uitleggen tegen een iemand die geen flauw idee had wat er allemaal in het bos gebeurde. Het gevoel om samen met je beste vrienden te jagen en zij aan zij te vechten. Dat begrepen kittypets niet en dat zal Cryara ook nooit begrijpen, dacht de gevlekte poes mistroostig. Dat vond ze altijd zo'n zonde, dat rogues en kittypets nooit beseften wat ze wel niet misten.


First time (OPEN) 15x0bns

stuff c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Cryara
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Birdy :3
45

CAT'S PROFILE
Age: 15 ᴍᴏɴᴛʜs
Gender:
Rank:
Cryara
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimedi 18 jun 2013 - 12:40

'Jij hoeft het helemaal niet te snappen! En wat minder brutaal tegen mij ja, of ik geef je als nog enkele littekens om mee naar huis te gaan!'  Cryara kromp ineen bij die opmerking. Haar amberen ogen gloeiden van angst. 'Sorry, zo bedoelde ik het niet...' mompelde ze.  'Er zijn altijd al vier clans geweest en er zullen altijd vier clans zijn, dat is de wil van de Sterrenclan en als we begin met vrede, dan steekt er gegarandeerd een van de clans je een mes in de rug om hun eigen clan beter te maken. We hebben natuurlijk allemaal vrienden in de andere clans, die zien we dan wanneer er een Grote Vergadering is, maar als het op vechten aankomt moet je weten dat je loyaliteit bij je eigen clan ligt.'  De lapjespoes knikte. 'Ik begrijp het, nogmaals sorry...' zei ze en keek Spottednose aan, met ogen die glansden van schuldgevoel.
Terug naar boven Ga naar beneden
spottednose
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Kiana
229
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
spottednose
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimedi 18 jun 2013 - 16:05

Na haar eerste uitval had de kittypet zich al verschuld en na haar uit leg nogmaals. Nu voelde Spottednose zich wel een beetje rot dat ze gemeen was gewoon omdat ze iets niet begreep wat ook logisch was dat ze dat niet begreep. De ogen van Cryara keken haar aan vol schuldgevoel, waardoor de boskat helemaal warm werd onder haar vacht van schaamte. 'Nee, het spijt mij, ik had niet zo mogen uitvallen, maar het is al een lange dag voor mij geweest en ik ben nogal moe. En ik moet ook nog gaan jagen voor ik terug keer naar het kamp.' Legde Spottednose met gebogen kopje uit. Ze had helemaal geen zin om nu nog in haar eentje te gaan jagen. Het leek wel of ze een hele maan kon slapen of nog langer tot aan de volgende Grote Vergadering! Ze sloot even haar ogen van vermoeidheid en droomde even van het opkrullen in haar lekkere mosnestje. Meteen schoten ze weer open toen ze zich realiseerde dat ze niet alleen was. 'Ik heb een voorstel,' Begon ze. 'je kunt nu jagen, wat als we samen eens gaan jagen voor je terug keert naar je tweebeennest.' Stelde ze voor. 'Maar jij krijgt niets, ik neem het allemaal mee naar mijn clan.' Waarschuwde ze nog snel, voor de lapjespoes dacht dat ze alles wat ze had gevangen mocht houden. Ze wist dat het niet zo eerlijk was dat ze geen prooi kreeg, maar ze had al een muis gehad én ze mocht jagen op haar territorium en dat is het meeste dat een kittypet ooit heeft gehad. En zo deed ze ook nog iets terug voor de clan in ruil van het betreden van donderterritorium en het eten van een muisje, die vast weinig belangrijk leek in de ogen van Cryara, maar ach.


First time (OPEN) 15x0bns

stuff c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Cryara
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Birdy :3
45

CAT'S PROFILE
Age: 15 ᴍᴏɴᴛʜs
Gender:
Rank:
Cryara
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimedi 18 jun 2013 - 16:25

Cryara voelde zich nogal dom, omdat ze niks wist over het clanleven. Ze voelde zich erg down en keek naar haar poten. 'Nee, het spijt mij, ik had niet zo mogen uitvallen, maar het is al een lange dag voor mij geweest en ik ben nogal moe. En ik moet ook nog gaan jagen voor ik terug keer naar het kamp.' De lapjespoes keek Spottednose aan en zag dat ze een beetje aan het wegdromen was. 'Ik heb een voorstel,' zei de poes en Cryara spitste haar oren. 'je kunt nu jagen, wat als we samen eens gaan jagen voor je terug keert naar je tweebeennest.' Meteen voelde Cryara zich een beetje vrolijker en keek Spottednose enthousiast aan. 'Maar jij krijgt niets, ik neem het allemaal mee naar mijn clan.' Cryara haalde haar schouders op. 'Oké! Ik doe het graag!' zei ze en stond op, huppelend op haar poten omdat ze niet kon wachten om het bos in te schieten.
Terug naar boven Ga naar beneden
spottednose
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Kiana
229
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
spottednose
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimedi 18 jun 2013 - 16:48

De lapjespoes haalde haar schouders op, het maakte haar duidelijk niet veel uit als ze maar kon jagen dacht Spottednose over Cryara. 'Oké! Ik doe het graag!' Antwoordde ze enthousiast. De poes stond op,  en huppelde ongeduldig op haar poten. 'Laten we gaan, maar we gaan beter niet te diep het bos in.' Zei Spottednose. Ze ging Cryara voor naar een plekje, waar er redelijk veel vogels en muisjes rondvlogen. Al snel rook ze een merel in de buurt en liet zich automatisch in sluiphouding zakken. 'Stil zijn.' Commandeerde ze Cryara fluisterend. Voorzichtig sloop ze poot voor poot dichterbij naar haar prooi die te druk bezig was met het jagen op regenwormen om de twee poezen op te merken. Ze liep op haar tenen om zo stil mogelijk te zijn. Toen ze er nog slechts een staartlengte vandaan was zette ze zich af  met een krachtige sprong. Met haar sterke voorpoten drukte ze de zwarte vogel tegen de grond. Door slechts een venijnige beet was de merel dood. Met haar prooi in haar in haar mond keerde ze terug naar Cryara. Ze legde de merel voor haar voeten en gooide er wat aarde overheen. 'Nu jij.' Zei Spottednose vriendelijk. Ze keek nog even naar de lapjespoes en vertrok dan weer op jacht.


First time (OPEN) 15x0bns

stuff c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Cryara
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Birdy :3
45

CAT'S PROFILE
Age: 15 ᴍᴏɴᴛʜs
Gender:
Rank:
Cryara
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimedi 18 jun 2013 - 17:28

Cryara liep vrolijk achter Spottednose aan en rook al meteen vogels en muizen in de buurt. Ze zag dat Spottednose naar een merel toe sloop. 'Stil zijn.' fluisterde ze haar toe en ook Cryara dook ineen, terwijl ze naar Spottednose keek. Ze was onder de indruk van haar stille beweging. Ach, als zij een clankat zou zijn zou ze zeker weten precies dezelfde techniek hebben om een vogel te besluipen. Cryara hield haar adem in toen Spottednose de sprong maakte en hem zo snel mogelijk doodde.  Met haar prooi tussen haar tanden liep Spottednose op haar af en begroef haar vangst. Vol bewondering keek ze naar het hoopje aarde voor haar poten. 'Nu jij.' zei Spottednose vriendelijk en Cryara knikte zelfverzekerd. Spottednose was al verder op jacht. Cryara liep verder het bos in en was opzoek naar geuren van prooi. Verderop rook ze een vogel, een duif, die rondhuppelde in de struiken. Meteen dook ze ineen en sloop op de vogel af. Ze was zo geconcentreerd bezig, ze was trots op zichzelf. Plotseling hoorde ze iets knappen, de duif had het ook gehoord en vloog weg. Cryara hief haar kop op en keek naar haar poten. Nu zag ze dat ze per ongeluk op een takje had gestaan. Ze gromde boos, weg was de duif. Ze liep weg en besloot een tweede poging te doen. Ze rook een muisje, maar het was een zwakke spoor, dus de muis zou nu allang weg zijn. Ze liep verder, opzoek naar prooi. Ze hoorde iets boven zich en zag nog een vogel zitten. Cryara dacht dat het weer zou mislukken de vogel te vangen, maar boven in die boom maakten de takken weinig geluid. Ze liep om de boom heen, en klom er zo stil mogelijk in. Ze verstopte zich op een tak, boven de vogel en wachtte af op het juiste moment. De vogel keek op, hij voelde dat er iets mis was en opende zijn vleugels om weg te vliegen. Cryara greep haar kans en sprong omlaag. Ze klemde haar klauwen om de vogel heen en viel uit de boom. Ze kwam hard neer en lag half verdoofd op de grond, met de vogel nogsteeds tussen haar klauwen. 'Ouch!' riep ze en de vogel kreeg de kans te ontsnappen en weg te vliegen. Cryara krabbelde overeind  en schudde haar kop. Dat komt er dus van als je een kittypet laat jagen, dacht ze met een bitter gezicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
spottednose
Member
First time (OPEN) DPKsfdL
Kiana
229
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
spottednose
BerichtOnderwerp: Re: First time (OPEN)   First time (OPEN) Icon_minitimewo 19 jun 2013 - 12:47

Spottednose Was net van plan om een muisje te bespringen toen ze een luide kreun hoorde, de muis had het duidelijk ook gehoord, want die schoot snel zijn veilige holletje binnen. 'Muizenstront.' Mompelde ze teleurgesteld, het zag er zo'n lekker, dik, sappig muisje uit! Uitzonderlijk voor in leaf-fall. Daarna herinnerde ze de kreun weer en liep richting waar ze dacht dat het vandaan kwam. Nog voor ze er was zag ze Cryara op de grond liggen met een vogel tussen haar poten die snel weg vloog nu die de kans had. Ze moest hem vast hadden toen ze viel, dacht Spottednose, anders was ze wel op haar vier poten beland. Snel liep ze naar de poes toe die al weer recht stond en bitter keek. 'Alles oké? Weet je dan niet dat je nooit in een boom mag jagen? De kans dat je iets vangt is 0,001.' Zei ze bezorgd. 'En de kans dat je valt is 9/10, helaas voor jou zit jij daartussen.' Zei ze met een glimlach om de poes wat op te vrolijken dat ze heus niet de enige kat was die al eens uit een boom was gevallen tijdens een jacht. Met haar tanden trok ze een sparrentakje uit de vacht van Cryara en spuugde die snel weer op de grond. Ze keek de lapjespoes lange tijd aan om te zien of ze zich niet beter voor deed dan ze was, zo'n val kan behoorlijk pijn, wist ze uit eigen ervaring. Ze was ook eens uit een boom gevallen toen ze als leerling achter een eekhoorn aanzat. Ze was ervan gekomen met een lichte hersenschudding. De medicine cat had haar verboden haar den uit te komen voor ze weer tip top in orde was. Ze wist nog goed hoe ze zich dood verveelde in haar eentje in de donkere apprentice den en hoe fel het zonlicht leek toen ze er eindelijk weer uit mocht. Het leek wel of ze er een hele maan in had gezeten, maar het was eigenlijk slechts een weekje, wist de donderclan poes. Ze had intussen wat respect gekregen voor de kittypet, de meesten zouden meteen doei doei woud zeggen en terug keren naar hun veilige twolegtuin.


First time (OPEN) 15x0bns

stuff c:
Terug naar boven Ga naar beneden
 
First time (OPEN)
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: Other Territory :: Rogue territory-
Ga naar: