[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 [Discussie] Onrealisme?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
Firedance
Warrior Goddess Lightning
[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 108 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank: Senior warrior
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme?   [Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 Icon_minitimema 31 aug 2015 - 21:17

Lijkt me handig als er even een soort guide dingetje voor geschreven wordt ja, met daarin benadrukt dat 'slecht' niet 'ik ben zo duister ik moord alles kijk mij nou' is. In slechts enkele gevallen werkt het zo, maar als jij bijvoorbeeld naar een crime serie kijkt en alle moordenaars op een rijtje zet, dan zal je heel veel variatie zien. BloodClan is eigenlijk ook niet iets waar je zomaar binnen komt lopen en zomaar weg gaat. In de boeken kom je er niet zo snel vanaf als je erin hebt gezeten, dus dat geeft meer reden voor katten die misschien niet helemaal passen om er gewoon te blijven. Het is een Clan waarvan de macht voornamelijk wordt bepaald door angst. Ook binnen BloodClan zelf. Je kan een char hebben die gewoon helemaal gestoord is en het leuk vind om te doden, je kan er ook een hebben die leugens verspreid over anderen, iemand die beter is met woorden kan ook al wat aanrichten. Je kan een kat hebben die bepaalde triggers heeft en daarom af en toe doorslaat, of eentje die zich gewoon heel graag wil bewijzen, van die meelopertjes. Ga zo door.


[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Tallshadow
Member
[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 4pt8gz
☙Emma☙
17101
Actief
"Never gonna give you up, never gonna let you down"

CAT'S PROFILE
Age: 54 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Tallshadow
BerichtOnderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme?   [Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 Icon_minitimema 31 aug 2015 - 21:32

Firepaw schreef:
BloodClan is eigenlijk ook niet iets waar je zomaar binnen komt lopen en zomaar weg gaat. In de boeken kom je er niet zo snel vanaf als je erin hebt gezeten, dus dat geeft meer reden voor katten die misschien niet helemaal passen om er gewoon te blijven. Het is een Clan waarvan de macht voornamelijk wordt bepaald door angst. Ook binnen BloodClan zelf. Je kan een char hebben die gewoon helemaal gestoord is en het leuk vind om te doden, je kan er ook een hebben die leugens verspreid over anderen, iemand die beter is met woorden kan ook al wat aanrichten. Je kan een kat hebben die bepaalde triggers heeft en daarom af en toe doorslaat, of eentje die zich gewoon heel graag wil bewijzen, van die meelopertjes. Ga zo door.

Dit is inderdaad helemaal waar, Bloodclan heeft veel invloed op het leven van de leden ervan. Dat deed me eraan denken dat dus de grote stroom van clankatten die overstappen naar de Bloodclan ook niet heel erg realistisch is. Niet omdat zo'n kat niet slecht kan zijn, maar eerder omdat een clanleader heus wel door heeft dat er zo'n kat in zijn of haar clan rondloopt, en die wordt dan in de gaten gehouden. Bovendien getuigd het verlaten van je geboorteclan van onbetrouwbaarheid, Bloodclan zal dan ook niet zomaar al die katten met open armen ontvangen. Ook al hebben ze minder regels, ze willen niet een kat die als je je rug ernaar keert je neerhaalt of wegrent. Dit is niet iets waar we echt iets aan moeten doen, maar eerder gewoon iets om aan te denken voor iedereen (:
Bovendien kan het interessant worden als een clankat plant om te wisselen van clan, en die plots aangesproken wordt daarover door zijn leader, of geweigerd wordt.


[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 Os_tal10
#Awesome:

Terug naar boven Ga naar beneden
Acefray
Dorpsslet
[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 6rUw8UC
Jamie
4524
Actief
"Once more into the fray, into the last good fight I'll ever know.
Live and die on this day, live and die on this day"

CAT'S PROFILE
Age: 53 Moons +
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Acefray
BerichtOnderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme?   [Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 Icon_minitimema 31 aug 2015 - 21:52

Okey, ik ben een beetje uit de hand gelopen met mijn orginele kleinere post. Vandaar dat ik hem in een spoiler ga zetten zodat ik niet ineens aan kom met mijn lange tekstvak xD Het is allemaal maar eigen mening en ik wil niemand beledigen ^^ Gewoon eens een andere manier om het te doen en op te bouwen :3 ehem, nou ja, succes met lezen :') Sommige stukken kan je wel doorscrollen xD Sorry maar ik vind ontwikkeling in karakter iets heel interessants en leuks om op in te gaan :'3

Leeftijd & opbouw:

Bloodclan kleine opties:

Hier is nog een link voor iedereen om te lezen voor een uitgebalanceerde char. Voor degene die het fijn zou vinden zou ik best alles willen samenvatten/vertalen en naar eigen woorden omzetten c: Natuurlijk met wat voorbeeldtjes. Dan hoor ik het wel~ Vooral het gedeelte over het diepste wat je karakter drijft is heel belangrijk, omdat je daar bijna alle acties op kan baseren :')
http://www.writingeekery.com/four-cornerstones-of-strong-characters/
Al met al, kan je zo je char wat realistischer maken en diens acties verklaren :3 Dus geen doelloze moordmachines <3


Once more into the fray, into the last good fight I'll ever know. Live and die on this day
Terug naar boven Ga naar beneden
Thornheart
Member
[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 DPKsfdL
Lolo(beest)
288
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 17 Moons
Gender:
Rank:
Thornheart
BerichtOnderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme?   [Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 Icon_minitimema 31 aug 2015 - 21:58

Jamie, respect dat je dit allemaal geschreven hebt :") Ik ga het morgen denk ik allemaal is doorlezen omdat ik nu maar is richting mijn bed ga, maar ik weet nu al zeker dat dit een goed iets is.
Ik ga dit morgen lezen en misschien kom ik er dan nog op terug, maar dat denk ik niet, omdat ik zo even in een oogopslag denk dat het allemaal wel klopt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Foxfang
Member
[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 DPKsfdL
Beertje «
160
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 70 Moons ‣
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Foxfang
BerichtOnderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme?   [Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 Icon_minitimema 31 aug 2015 - 22:05

Wow Jamie, dat was een hele brok, maar alles wat erin staat is wel waar. :3
Wel, ik ga met iedereen akkoord en meer heb ik hier (nog) niet over te zeggen.


If you can't handle my LIES you don't deserve the THRUTH
Terug naar boven Ga naar beneden
Zira
Deceased
[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 Zira_by_66reddog
Loïs
2971
Actief
And we all still die ✝️

CAT'S PROFILE
Age: 39 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Zira
BerichtOnderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme?   [Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 Icon_minitimedi 1 sep 2015 - 8:08

Oké, Jamie, ik heb het helemaal gelezen en ben het hier volledig mee eens.
Neem Zira als voorbeeld:
Even kort opgeschreven hoe haar geschiedenis in elkaar steekt. Zo kan je inderdaad dus ook gewoon met een goed karakter beginnen, misschien wel RPG-en (kijk maar naar Lostvoice haar geschiedenis, die begon ook als Clankat), en een gebeurtenis kan hen doen omslaan. Wat Jamie inderdaad heel mooi heeft verwoord is dat katten ook niet beginnen met 'kil', 'moordlustig' en 'gewelddadig'. Hier heb ik bijvoorbeeld ook op gelet bij de aanmeldingen van het nestje van Zira x Jinx, want dat vonden wij niet origineel en ook onlogisch. Een kitten kan hooguit 'gemeen' en 'hardhandig' zijn, maar dat gebeurt alle twee niet opzettelijk.

C:


Z I R A - P R E V I O U S   C O M M A N D E R - D E A D 
[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 2hh0j8y
[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 10pvxmw[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 10pvxmw[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 10pvxmw[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 2gxnp75[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 23mrb6w[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 2hqc5lx [Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 E8v3o2[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 34nodx3[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 Vmwrhy [Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 23h0tfk[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 10pvxmw[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 10pvxmw
Terug naar boven Ga naar beneden
Cherish
Member
[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 Tumblr_static_d9ipgsfkq9s0ssksg4sc48oc0
boze grasspriet
116
Actief
Oh what a better sight it'd be, don't you think when the morning that dawns can dawn without me

CAT'S PROFILE
Age: 48 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Cherish
BerichtOnderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme?   [Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 19:00


Ik wilde hier zelf een discussie topic over openen, maar gezien er hier nog een stond mocht ik hem van Waz hier plaatsen, zodat 't niet teveel werd. :')

----
Er is iets wat mij (en meerdere) al een tijdje niet lekker zit, namelijk hoe 'slechte' karakters hier op WarriorCats gespeeld worden, en dan vooral in BloodClan. Misschien dat we na het lezen van dit topic er met zijn allen iets aan kunnen veranderen, zodat de Elite voor iedereen weer leuk wordt!

Aan BloodClan zelf ligt het niet. Het systeem is leuk en duidelijk uitgedacht. Mijn complimenten naar Lolo, Julia en alle andere vorige hoge rangen van BloodClan, echt. BloodClan was altijd al een van de moeilijkere Clans om te leiden. Vooral door wat voor soort karakters hier dus bij worden gestopt.

Zoals al duidelijk is, is BloodClan geen echte 'Clan', maar een Elitegroep van wilde katten die op dit moment onder de leiding staan van Claw. Ik zelf heb het gevoel (en dit is al vaker ter sprake gekomen hier) dat deze Clan in de RPG nogal onderschat wordt, al valt dat voor mij wel te begrijpen. De manier waarop negen van de tien katten in deze Clan worden gespeeld is onrealistisch. Ze zijn slecht, willen alles en iedereen uitmoorden, hebben hun hele familie uitgemoord, etc. Maar waarom? Meestal hebben ze daar niet eens een goede reden voor. Ze zijn gewoon slecht. Überslecht. Maar zodra de eerste de beste kat van het andere geslacht eraan komt, PATSBOEM Verliefd, kittens, huisje, boompje en beestje. Dat is natuurlijk al niet realistisch, en daarbij, niemand wordt slecht geboren. Iemand kan van jongs af aan worden beïnvloed door opvoeding en daardoor op vroege leeftijd al aan de 'slechte' kant zijn en een vreemdere manier van denken ontwikkelen, maar niemand wordt geboren en is meteen slecht. Zelfs al wordt je geboren met een mentale ziekte. Dan kan je meteen al wel wat anders denken, maar dingen als 'uitmoorden' en dergelijke zijn dan wel erg hoog gegrepen. Als de katten een reden hebben, is het meestal een nog al zwakke reden vergeleken bij de gedachtes en manieren van denken die deze katten hebben. Dingen zoals 'mijn hart is gebroken' of 'mijn ouders zijn dood.

In een echte Clan wordt je geboren, hier heb je de keuze om je bij deze Elite te voegen. Het is dus realistisch dat jou kat hier een goede reden voor heeft. De Elite staat bekend met het feit geen lieverdjes te zijn, dus 'zomaar' is geen goede reden. Denk je karakter dus goed uit voor je besluit hem 'slecht' te maken.  De laatste tijd lijkt het erop of het in BloodClan een wedstrijdje 'Wie is het slechtst' aan het worden is. Welke kat kan de meeste katten doden? Welke kat kan de meeste kittens ontvoeren? Wie kan er de grootste hond verslaan? Wie kan er het beste vechten en de meeste katten verwonden? Wie heeft er de meeste littekens en is het grootst? Wie kan er het snelst alle honden tanden verdienen door middel van topics af te raffelen, zodat hij of zij meer aanzien en macht heeft? Dit is niet waar RPG om draait, jongens. Wat is hier nou leuk aan? Lijkt het jullie niet veel leuker om de wereld te ontdekken vanuit de ogen van een goed uitgedacht, realistisch karakter met een reden en vooral een doel? Ik zie persoonlijk de lol er niet van in om snelsnel al mijn topics te doen zodat mijn kat meer aanzien heeft. Leer genieten van je karakter. Leer om dingen uitgebreider te doen. Het maakt de RPG veel leuker, echt waar.

Natuurlijk speelt niet iedereen een karakter op deze manier, maar een groot aantal wel. Dit maakt het voor de mensen met wat betere uitgedachte karakters wat minder leuk om in de BloodClan te spelen, gezien de logica in dingen als 'respect' voor een kat die iets meer aanzien heeft dan de ander, daar niet erg realistisch verlopen. Meestal zetten mensen de honden tanden die ze verdiend hebben in het onderschrift of voorsteltopic. Je zou dus makkelijk kunnen zien hoeveel tanden deze persoon heeft als je hier een topic mee doet. Honden tanden staan voor aanzien en respect. Als jij als kat drie honden tanden bezit, en jou tegen speler zes, laat dan zien dat je kat (op z'n minst doet alsof) respect heeft voor deze kat. Hetzelfde geld voor leeftijden. Een jonkie van 24 maanden kan een grote mond opzetten tegen een kat van 84 maanden, maar dit is niet realistisch! Als jou kat bijvoorbeeld slecht is omdat deze op zoek is naar macht, is het toch logischer als deze zich niet gehaat maakt in de Elite, maar op z'n minst doet alsof deze respect kan tonen, om zo het vertrouwen van de katten om zich heen te winnen? Zo heeft je kat een tactiek, dat is een stuk realistischer.

En nee, je hoeft je niet aangevallen te voelen als je dit gelezen hebt en denkt dat jij een van deze karakters bespeeld. RPG is een leerproces voor iedereen. Je bent nooit uitgeleerd en wordt altijd beter. Slechte karakters spelen is ook niet makkelijk, maar het is een leerpunt voor iedereen.

Goed, nu kan ik natuurlijk wel een heel verhaal gaan opschrijven waar ik het allemaal niet mee eens ben, maar dan zou ik het net zo goed niet in het discussie board kunnen plaatsen. Mijn doel is namelijk om samen een oplossing te bedenken om BloodClan te vullen met realistischer, goed uitgedachte karakters, zodat het voor iedereen weer leuk wordt. Wie weet wat voor spannende situaties er in de RPG kunnen gebeuren als er een paar BloodClan katten realistischer zouden denken? Ik denk dat er dan meer situaties met het 'verrassings-effect' zullen ontstaan in de RPG, en dat is natuurlijk voor iedereen het leukst.

Jullie mening, ideeën en inbreng wordt gewaardeerd!

xx Juul


VOICETHEME
The bigger they are then the more that they bleed
The deeper the scars that won't heal
Terug naar boven Ga naar beneden
Mousewish
StarClan
[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 DPKsfdL
☄ Loïs
936
Actief

CAT'S PROFILE
Age: ☄ Ageless
Gender: She-cat ♀
Rank:
Mousewish
BerichtOnderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme?   [Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 19:15

Amen Juul, Amen. Ik kan wel vele redenen gaan vertellen waarom ik het er dan mee eens bent maar dat voegt niets toe. Het enige wat iets toevoegt is zeggen dat ik vind dat je helemaal gelijk hebt en ik hoop dat karakters - na jouw verhaal - inderdaad iets beter uitgedacht worden ^^


Oh mother, I'm scared to live. Takes more than I've got to give
Oh sister, my voice is weak. Oh brother, I long for sleep
Oh hunger, I know you well
My cruel friend is a funeral bell
★★★★★

Terug naar boven Ga naar beneden
Innerstar
StarClan
[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 R0nBhw9
Nathalie
4728
Afwezig
"True leader don't create followers, they create more leaders"

"My silience could mean that you're not worth the argument"

CAT'S PROFILE
Age: I've lived for 51 moons, and live further for eternity in Starclan
Gender: She-cat ♀
Rank:
Innerstar
BerichtOnderwerp: Re: [Discussie] Onrealisme?   [Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 Icon_minitimedo 29 okt 2015 - 20:32

Mooi gesproken Juul!

Well, niks aan toe te voegen, misschien enkel nog even vertellen hoe ik slechte katten aanpak en Bloodclan zie.

First, Bloodclan; Ik zie Bloodclan als een groep katten die samen zijn gekomen om te overleven en voor zekerheid. Ze hebben er dus ook alles voor over om te overleven, inclusief moorden. Ze hebben een hekel aan de clans (omdat ze in hun ogen veel te grote territoria hebben), daarom dat ze de clans ook graag in de weg zitten. Dit hoeft niet meteen te betekenen dat het direct moorden is. Prooi stelen, rondhangen, de boel een beetje opstoken, ruzie zoeken, etc, kan echter wel. Écht slecht hoeven ze niet te zijn, maar ze worden wel graag gevreesd om dreigingen te voorkomen. Ja, er zitten echt pshycopaths tussen, maar dat hoeft niet te betekenen dat heel Bloodclan een groep vol met spychopaths zijn. In Bloodclan is het ook een beetje "de sterkste overleefd, de zwakkeren redden hun kont maar," als ik het goed heb. Echt zorgen voor elkaar doen ze dus niet. Bloodclan is eigenlijk ontstaan uit angst en het willen van overleven en sterker zijn, hierin zijn ze als het ware doorgedraaid en nu willen ze en zijn ze ook voor een groot deel gevreesd. Om hun status zo te houden willen ze dus wel eens moorden, incl. honden, om aan te tonen hoe sterk ze dus zijn.

Hoe ik mijn "slechte" katten speel: Zoals Juul ook al gezegd had worden slechte katten niet geboren. Dit geldt ook voor Raptorpaw, bijvoorbeeld. Raptorpaw was gewoon een onschuldige kitten toen hij net geboren was, maar hij raakte zijn ouders al snel kwijt, wat maakte dat hij al een harder karakter kreeg. Zijn verdriet vervormde hij naar woede en dit uitte hij op anderen. Dat uitten op anderen gaf hem een goed gevoel, waardoor hij al snel een pestkop werd. Dat pesten ging verder, hij wou een status hebben en de baas zijn. Ook moest alles stoer worden en anders dan anders. Zo kwam hij door brainstormen met zijn beste vriend op gekke ideeën, deze begonnen echter bij onschuldige dingen... dingen slopen, heftige spelletjes en dit groeide uit tot een muisje ontleden. Hij begon een vage fascinatie te krijgen voor pijn en bloed en langzaam begint hij nu te fantaseren over hoe het is om te vechten, te winnen. Zeker nu hij apprentice is...
Al die dingen hou ik subtiel, want hij gedraagt zich dan groot en toont weinig emoties er is iemand waarbij hij wel emoties heeft, Mousepaw. Dit laat weer zien dat er in elk duister hoekje een lichtje brand. Hij is dan enorm obsessief naar Mousepaw toe en noemt haar ook van hém, maar dat is niet voor niets. Alles waar hij zich enorm goed bij voelt is van hém. Hij is niet overpowerd, treft het niet en dat maakt hem wie hij is. Zo liegt Raptorpaw ook enorm veel, hij ziet dus in dat wat hij doet niet goed is en dat boeit hem dan bij velen niet, maar wel bij katten die invloed op hem hebben, zoals Mousepaw en Warriors, de Deputy en de Leader. Hij wilt dat Mousepaw hem leuk blijft vinden, hij wilt niet gestraft worden waar Warrior, de deputy en de Clanleader voor kan zorgen. Etc.

Mijn sleutel tot een slechte karakter spelen is om een karakter uit te werken, research en dat maakt het voor mij alleen maar leuker. Mijn doel is om van Raptorpaw een echte Sociopath te maken en dat vraagt om research naar wat een Sociopath nou eenmaal is. Daar ben ik nog mee bezig.


[Discussie] Onrealisme? - Pagina 2 Env9oX7
.:
Thanks Waz <3:
:'STAMPS':
Terug naar boven Ga naar beneden
 
[Discussie] Onrealisme?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Bulletin Board :: Discussion-
Ga naar: