"Onrealistische" namen



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 "Onrealistische" namen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Luciddream
Member
"Onrealistische" namen DPKsfdL
Merel
56
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 21 moons
Gender:
Rank:
Luciddream
BerichtOnderwerp: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 11:52

In het regelement staat de volgende regel:
"Het is niet toegestaan Clan namen te maken met eldelstenen of andere (menselijke)voorwerpen waar katten geen weet van hebben.".
Ook wordt iets dergelijks bij taken van clanleaders aangestipt.

Deze regel wordt duideijk niet nageleefd. Ik heb in de gebruikers namen pearls- en diamonds- gezien. Ook zie ik iemand in de recent online lijst staan die "Arrowthrill" heet en ook een "Emeraldtail" en dergelijke andere verschijnselen of voorwerpen waarmee katten niet bekend zouden moeten zijn.
Los daarvan zouden in het echt katten natuurlijk ook niet bekend moeten zijn met 100 verschillende soorten geneeskrachtige planten en hun effecten of met leeuwen (lionheart?) of met spiritueel contact maken met de doden (het lezen over de starclan was voor mij wel even een wtf-momentje).
Ik probeer hiermee duidelijk te maken dat de scheidingslijn voor mij erg onduidelijk is. Dit forum is natuurlijk allemaal fantasie en fictie en onrealistisme en ik vind het idee van bijvoorbeeld medicinecats ronduit geniaal, maar ik vind het creëren van een regel over "realistische namen" één grote contradictie.
Wat mij betreft heeft deze regel weinig toevoeging - al helemaal als deze niet nageleefd wordt - en moet deze óf geschrapt worden, óf specifieker uitgewerkt worden.

Ik ben benieuwd naar andere meningen. Laat je horen.


"Onrealistische" namen 3149j5y
Terug naar boven Ga naar beneden
Howl
Member
"Onrealistische" namen DPKsfdL
Kiki
743
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 60 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Howl
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 11:57

Weet je dat het forum gebaseerd is op gelijknamige Warrior Cats boeken? Want daarin wordt dus uitgelegd dat de katten geloven in Starclan en voorvoegsels zoals Lion/Leopard/Tiger komen van de eerste paar clans uit mythes van die katten. Het zouden zogenaamd een groep leeuwen/tijgers/jachtluipaarden zijn die de eerste beginselen voor de clans gesticht hebben en daarna is het allemaal overgekomen op katten.

Maar goed, om op het namen gedeelte te komen, sommige namen kunnen niet door de bocht. Er zijn heel wat vage namen geweest die ik voorbij zie komen. Maar bij twijfel of een naam goedgekeurd is door een mod/admin, kan je altijd een PB'tje sturen! Ook als je zelf een naam wilt en niet zeker weet of die wel kan, kan je altijd even PB'en of het goed is dat je die naam gebruikt. De mods/admins kunnen echt wel bepalen wat realistisch is en wat niet. Nu wordt er met de regels uit de boeken ten opzichte van de forum al heel wat gespeeld, zo is het leuker voor mensen om bepaalde namen te kiezen! Smile


"Onrealistische" namen 2gxnp75"Onrealistische" namen 10pvxmw"Onrealistische" namen 10pvxmw"Onrealistische" namen 2hqc5lx"Onrealistische" namen 34nodx3"Onrealistische" namen Adnfja
Dark necessities are part of my design
Terug naar boven Ga naar beneden
Russetfur
StarClan
"Onrealistische" namen DPKsfdL
Nath
311
Actief
Only the end matters

CAT'S PROFILE
Age: 70 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Russetfur
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 12:04

Even een klein dingetje over de voorbeelden die je noemt. Arrow kan ik feite wel aangezien er een "Arrow Arum" is, een plant met bladeren in de vorm van pijlenpunten. Natuurlijk zal een kat nooit weten dat dit vernoemd is naar daadwerkelijke pijlen, maar als ze deze namen aanhouden [Lees; Dit forum is niet volledig realistisch en zoals Kiki/Howl al zei is het gebaseerd op de boeken van Erin Hunter en daarom fictie. Natuurlijk is het forum wel iets "vermenselijk" zodat dingen eerder door de beugel kunnen], kan een kat wel Arrow worden genoemd Wink

En Emeraldtail, die kat is een rogue. Rogue's/Kittypets/Bloodclan katten mogen wel een edelsteen in hun naam hebben, puur omdat die naam door mensen aan hun gegeven kan worden. Binnen een clan [Thunderclan, Riverclan, Windclan en Shadowclan] kan deze naam inderdaad niet en hier houd het team ook goed oog op Wink


"Onrealistische" namen BFXFBvt
"You know, the only thing that matters is the ending. And this one is very good. This one's perfect."
Terug naar boven Ga naar beneden
Luciddream
Member
"Onrealistische" namen DPKsfdL
Merel
56
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 21 moons
Gender:
Rank:
Luciddream
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 12:26

Ik begrijp het ook wel en ik wil niet "zeikerig" doen rondom deze regel. Ik vond het wel gewoon een mooi discussiepunt omdat ik het zo op het oog er niet uit vindt zien alsof hier echt op gelet wordt.

En wat zijn dan namen die echt niet door de bocht kunnen? Ik kan zelf niet echt iets bedenken dat te gek voor woorden zou zijn. In mijn ogen is het al snel goed aangezien het toch een fantasy onderwerp betreft.




"Onrealistische" namen 3149j5y
Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
"Onrealistische" namen Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 108 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank: Senior warrior
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 12:28

Als je een naam terug kan vinden in een plant of dier dan is het meestal wel oke. Natuurlijk is het niet geheel realistisch, maar dat is de hele Warrior cats serie ook niet. Een aantal onrealistische namen kunnen nog stammen van een oude tijd waarin we minder streng waren.
Met onrealistisch is meer dat mensen hun kat geen namen gaan geven die echt totaal niks met natuurlijke dingen te maken hebben, want ja dat gebeurt af en toe toch. Als je ergens over twijfelt kan je het altijd vragen en bovendien discussieren wij soms zelf ook of iets mag of niet. Het is een grote site, dus om een beetje variatie te houden kan je het ook niet al te streng maken. Bovendien zou dat heel veel werk zijn om iedereen maar te corrigeren.


"Onrealistische" namen RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Butterstar
StarClan
"Onrealistische" namen XbUUF0W
Michelle
6649
Actief
So many men have tried to kill me, I don’t remember all their names.

CAT'S PROFILE
Age: 90 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Butterstar
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 12:29

Ik heb hier een klein lijstje van een oude update waar in staat wat voor soort namen niet mogen als verrijking Smile
https://www.warriorcatsnl.com/t8549-clancat-names



One voice may speak you false,
but in many there is always truth to be found.


Terug naar boven Ga naar beneden
Luciddream
Member
"Onrealistische" namen DPKsfdL
Merel
56
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 21 moons
Gender:
Rank:
Luciddream
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 12:53

Ik zie het idee van de regel in maar in principe is deze in de meeste gevallen te omzeilen (tenzij je echt iets extreems wilt als racecar of computermonitor of iets dergelijks nu ik erover na zit te denken...).
Aangezien de clannamen in twee delen te hakken zijn is vrijwel iedere belachelijke naam te verklaren. Icecream -> Katten kennen ijs, en de medicijnkat maakt vast wel crèmetjes van planten. Football -> Foot spreekt voor zich, ball eigenlijk ook wel. Er is overigens ook een plant die phoenix heet, voor degene met een liefde voor mythische wezens.

Anyway: ik begrijp de regel wel. Ik denk bij nader inzien dat deze wél van nut kan zijn, maar ik denk ook dat je deze eigenlijk alleen in de extreme gevallen hoeft te handhaven (zoals ik net zei: racecar, computermonitor = not done). Wat bijvoorbeeld mythische wezens of materialen betreft zou ik niet te streng zijn. Dan krijg je dat miereneukerige "Ja maar dragonfly/arrowroot"/"Ja maar aan de andere kant van de wereld in één of ander godvergeten land groeit een plantje met deze naam". Daar zou men gewoon soepel in moeten zijn want dit bevechten is imo een verloren zaak.

Ik probeer te bedenken wat misschien een betere verwoording zou zijn voor de regel, maar ik kan niet echt iets bedenken wat het goed omschrijft.


"Onrealistische" namen 3149j5y
Terug naar boven Ga naar beneden
Sinclaw
Dark forest
"Onrealistische" namen Zw2fckP
Michelle
1791
Actief
She wears strength and darkness equally well, the girl have always been half goddess, half hell.

CAT'S PROFILE
Age: 48 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Sinclaw
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 13:18

Onthoud wel dat de meeste van deze namen eigenlijk uit de oudere regime komen. Als ze tegenwoordig nieuw zouden komen dan zouden ze niet geaccepteerd worden maar omdat ze er al waren kunnen we nu nieuwere leden niet weerhouden van ze gebruiken.
Hetzelfde geldt voor mijn Butterstar, Butterbell
Letterlijk vertaald is Butter natuurlijk boter maar Butterfly.


"Onrealistische" namen CsvhKMJ
Terug naar boven Ga naar beneden
BlackJack
Member
"Onrealistische" namen DPKsfdL
Marte♥
78
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 11 moons
Gender:
Rank:
BlackJack
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 13:30

Hoe zit dat eigenlijk met dierennamen? Aangezien de meeste katten waarschijnlijk nog nooit een echte wolf, walvis, arend, etc. gezien hebben.


"Onrealistische" namen 256xxc4
"Onrealistische" namen PuX342u"Onrealistische" namen 2roj7k4

::
Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
"Onrealistische" namen Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 108 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank: Senior warrior
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 14:06

Zoals ik al zei, dierennamen kunnen gewoon. We houden er zicht op, meestal als er wat absurts tussen zit dan spreken we iemand aan om het te veranderen. Gewoon zelf een beetje logisch blijven nadenken en dan zal je niet zo snel in de problemen komen. Het gaat over het algemeen prima met de namen, dus ik denk niet dat de regel perse anders verwoord moet. De keren dat er wat vreemds tussen zit hebben we dat meestal toch wel door of mensen linken ons ernaar.


"Onrealistische" namen RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Foxface
Member
"Onrealistische" namen DPKsfdL
Berry-chan
589
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 51 moons
Gender:
Rank:
Foxface
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 16:10

Er zijn zo veel onrealistische dingen zo hebben katten hier wenkbrauwen en kunnen huilen. Als je echt goed gaat kijken naar alles klopt er geen hol van maar dat haalt niet weg dat het als iedereen alleen maar de legit namen gaat gebruiken zoals lion en heart krijg je geen variatie. (Klik hier voor een andere discussie over namen. Buiten dat is Emeraldtail een Rogue en daar valt de edelstenen regel niet onder.

Eigenlijk is het de regel dat als je een woord kan opsplitsen in 2 woorden zoals arrowroot - pijl - wortel je een van de woorden mag gebruiken (mits het iets met de natuur te maken heeft) - correct me if im wrong- Maar ja om Kiki te herhalen 'Ben je niet zeker of je een bepaald ding van de naam mag gebruiken stuur een mod en admin een berichtje.' Ze kunnen je zo duidelijkheid geven of iets mag of niet mag.  Buitendat zouden katten niet eens de gehele woordenschat die wij mensen gebruiken niet eens kennen.


"Onrealistische" namen UjcDg8q
Terug naar boven Ga naar beneden
Yellowcloud
Member
"Onrealistische" namen DPKsfdL
Egni
279
Actief

CAT'S PROFILE
Age: //24 moons//
Gender: She-cat ♀
Rank:
Yellowcloud
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 17:15

Kan Summer, Winter, Autumn en Spring dan wel? Dat zijn 'tweebeen' seizoenen. In de boeken kennen ze alleen Greenleaf, Leaffall, Leafbare en Newleaf.


"Onrealistische" namen 11mbatd
''Not the most strong warrior windclan had, but she's fine.''
♦.♦:
Terug naar boven Ga naar beneden
Luciddream
Member
"Onrealistische" namen DPKsfdL
Merel
56
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 21 moons
Gender:
Rank:
Luciddream
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 17:25

Naja, dat is ongeveer wat ik bedoel. De scheidingslijn tussen wat realistisch en onrealistisch blijft vaag, hoe erg je ook je best doen om het te specificeren.


"Onrealistische" namen 3149j5y
Terug naar boven Ga naar beneden
Severlight
Member
"Onrealistische" namen RByGB9F
Loïs
242
Actief
"When a woman says later, what she really means is not ever!"

CAT'S PROFILE
Age: ☼ 26 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Severlight
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 17:27

Dat kan, waarschijnlijk niet omdat het nou zo realistisch is maar omdat al heel veel mensen hun kat zo hebben genoemd.

@Merel; er valt nu nog weinig aan te doen hé c;. Want vergis je niet; deze site is echt groot voor een RPG. Het is daarom dan ook moeilijk om dat soort dingen bij te houden. En als veel mensen 'Summer' of 'Winter' in hun naam doen dan is het alleen maar eerlijk om daar wat soepeler in te worden.
Net zoals dat rode ogen eerst eigenlijk ook niet mocht, want dat is ook niet realistisch, maar nu is dat onderhand ook gewoon geaccepteerd.
Het gaat er nu toch niet zozeer om of die scheidingslijn zo perfect te zien is? Als jouw naam niet zou mogen hoor je dat vanzelf wel van het team en als je twijfelt of jouw naam mag dan kan je ze een pm sturen.

Bovendien, alles gaat tot nu toe gewoon goed, en deze RPG bestaat al 5 jaar ^^.


"Onrealistische" namen 9iczth
Terug naar boven Ga naar beneden
Luciddream
Member
"Onrealistische" namen DPKsfdL
Merel
56
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 21 moons
Gender:
Rank:
Luciddream
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 17:36

Severlight schreef:
Dat kan, waarschijnlijk niet omdat het nou zo realistisch is maar omdat al heel veel mensen hun kat zo hebben genoemd.

@Merel; er valt nu nog weinig aan te doen hé c;. Want vergis je niet; deze site is echt groot voor een RPG. Het is daarom dan ook moeilijk om dat soort dingen bij te houden.
Net zoals dat rode ogen eerst eigenlijk ook niet mocht, want dat is ook niet realistisch, maar nu is dat onderhand ook gewoon geaccepteerd.
Het gaat er nu toch niet zozeer om of die scheidingslijn zo perfect te zien is? Als jouw naam niet zou mogen hoor je dat vanzelf wel van het team en als je twijfelt of jouw naam mag dan kan je ze een pm sturen.

Daar heb je ook wel gelijk in. Ik kan ook niet bedenken hoe het te fixen is, maar ik zie inderdaad ook wel dat het geen groot plobleem kan zijn. Het bracht me in eerste instantie wat verwarring toen ik het voor het eerst las.
Ik vind het wel erg interessant waar de grenzen liggen. Ik zie bijvoorbeeld een bulletproof tussen de users staan (geen énorm oud account ongeveer een jaar). Dat vind ik wel een interessant discussiepunt.


"Onrealistische" namen 3149j5y
Terug naar boven Ga naar beneden
Severlight
Member
"Onrealistische" namen RByGB9F
Loïs
242
Actief
"When a woman says later, what she really means is not ever!"

CAT'S PROFILE
Age: ☼ 26 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Severlight
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 17:40

Voor mijn idee hoeft het ook helemaal niet gefikst te worden - is er niet zo veel om gefikst te worden. Het gaat al 5 jaar goed, dus waarom zouden we het nu veranderen?
Bullet is een blauwe boon, dus dat is ook een natuurproduct dat ze eventueel kunnen kennen c;.


"Onrealistische" namen 9iczth
Terug naar boven Ga naar beneden
Luciddream
Member
"Onrealistische" namen DPKsfdL
Merel
56
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 21 moons
Gender:
Rank:
Luciddream
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 17:43

Severlight schreef:
Voor mijn idee hoeft het ook helemaal niet gefikst te worden - is er niet zo veel om gefikst te worden. Het gaat al 5 jaar goed, dus waarom zouden we het nu veranderen?
Bullet is een blauwe boon, dus dat is ook een natuurproduct dat ze eventueel kunnen kennen c;.

UGH. Heb je dat zojuist gegoogled? xD
Ik zeg met enige zekerheid dat de eigenaar van dat account daar geen weet van had. Just sayin'.


"Onrealistische" namen 3149j5y
Terug naar boven Ga naar beneden
Northernlight
Member
"Onrealistische" namen DPKsfdL
Aurora Borealis
987
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 23 moons
Gender:
Rank:
Northernlight
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 17:45

Zullen we gewoon mensen niet zwart gaan maken.



"Onrealistische" namen Wq8T2nr
::
Terug naar boven Ga naar beneden
Severlight
Member
"Onrealistische" namen RByGB9F
Loïs
242
Actief
"When a woman says later, what she really means is not ever!"

CAT'S PROFILE
Age: ☼ 26 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Severlight
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 17:46

Ja, ik heb dat zojuist gegoogled, omdat jij denk ik speciaal op zoek bent gegaan naar een account waarvan de naam in twijfel getrokken kan worden :').
Want wat er nu gebeurd is juist twijfel zaaien ipv het oplossen, want er valt niet veel op te lossen..


"Onrealistische" namen 9iczth
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashdrizzle
Member
"Onrealistische" namen 6M3QyKn
Pete Goez
4113
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 41 Moons old
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Ashdrizzle
BerichtOnderwerp: Re: "Onrealistische" namen   "Onrealistische" namen Icon_minitimewo 25 nov 2015 - 17:55

Het is onderhand wel duidelijk dat er geen verandering in gaat komen, want mensen hebben sowieso de accounts al heel lang en dat veranderen heeft geen zin. Het team grijpt altijd in als het nodig is omtrent namen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. En natuurlijk kan iedereen zich wel bedenken dat sommige namen echt niet kunnen.
&&je eerste probleem is opgelost, dus om nu meer twijfel te zaaien, wat Loïs zegt, is niet de bedoeling.
Dus ik sluit dit topic, omdat het probleem is opgelost ^^


Ashdrizzle | Cedarfrost | Reedpaw | Hawkscream
"Onrealistische" namen VVFGF9o

jij klikt dr op:
Terug naar boven Ga naar beneden
 
"Onrealistische" namen
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Bulletin Board :: Discussion-
Ga naar: