Leeftijden vs verloop van tijd



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Leeftijden vs verloop van tijd

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Nevermind
Member
Leeftijden vs verloop van tijd KnAKe1D
Sean
3462
Actief
and as he was the black canvas, they drew stars and a moon to make him a glorious night


CAT'S PROFILE
Age: 110 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: Old man
Nevermind
BerichtOnderwerp: Leeftijden vs verloop van tijd   Leeftijden vs verloop van tijd Icon_minitimezo 22 mei 2016 - 14:37


Hey daar!

Wat mij al een tijdje opviel, en door een bepaald iemand beter aan het licht werd gebracht, waren de leeftijden van sommige katten. Ik zie sommige karakters hier al een redelijke tijd rondlopen met dezelfde leeftijd. Nu, dat irriteert me niet zo zeer. Het is eerder het feit dat er karakters zijn die dus eeuwig jong blijven en dus zo... Eigenlijk even oud kunnen zijn als een karakter die zij als kit hebben leren kennen (als ze bv warrior zijn).
Nu vind ik, ok, dat is volledig je eigen keuze. Maar realistisch gezien vind ik het niet echt kunnen.

Je kan je inderdaad gaan baseren op de leeftijden van de katten waarmee jouw kat is opgegroeid, maar zou het niet handiger zijn als je gewoon kijkt naar hoe lang jouw karakter hier al rondloopt ipv naar een ander?
Ik kijk altijd naar de registratiedatum van mijn acc's en probeer dan een beetje te herinneren hoe oud ze zijn waren toen ik ze aanmaakte. Daarna tel ik het er gwn bij op en boem, ze verouderen gwn.

Nu zie ik inderdaad wel waar mensen een probleem van kunnen maken; "oh nee mijn karakter word te snel te oud!" Ja dat kan inderdaad zo zijn, maar een karakter kan langer leven dan enkele jaren.
Mensen denken dat een kat van 50 moons al meteen oud is. Maar dat is niet waar. Dit is een kat van ongeveer 4 jaar en vind je dat oud? Nee, ik vind van niet. Daarbij vind ik dat je karakter die al 4 jaar actief is al wel eens van leeftijd mag zijn. Hij of zij loopt al een tijdje rond in de rpg wereld, dus de leeftijd mag best omhoog. Het toont oa wijsheid aan en gwn ervaring.
Wat daarbij ook nog eens komt is wat je karakter allemaal wel niet meemaakt. Houd dit dan tegenover de leeftijd van je karakter en bij sommige kan je je wel wat vragen gaan bij stellen.
Daarbij is het ook zo dat er een verloop van seizoenen is in de rpg. Je karakter maakt verschillende keren verschillende seizoenen mee en ga zo maar door. Ik denk dat wc zich wel mooi aan de seizoenen irl houd. Dus dan kan je karakter, die bv nog maar 26 is, maar al 3 winters heeft doorgemaakt, dus niet. Het zou realistisch gezien niet kunnen, zelfs als wcs tijdverloop anders zou gaan.

Nu vind ik dat de inbreng van de senior warrior daar wel wat verandering in heeft gebracht, maar ik vind dat het nog wat beter kan ingebracht worden en dat mensen er mss een beetje meer op kunnen gaan letten. Het is namelijk wel zo dat als meerdere mensen het zouden doen, het gewoon een automatisme gaat worden en het wss iets normaals gaat worden in de rpg. Het zou zeker een wijder spectrum van leeftijden en ervaringen kunnen brengen in de rpg.

Maar dat is wat ik ervan denk. Ik vind het nu niet zo zeer iets belangrijks, maar gewoon iets dat me opviel en ik wilde delen met de rest van de site, dus het is zeker niet aanvallend bedoeld naar wie dan ook.
Dus wat denken jullie hiervan? c:


and as he was the black canvas
Leeftijden vs verloop van tijd MiQen3rW_o
they drew stars and a moon to make him a glorious night

Theme
Terug naar boven Ga naar beneden
Innerstar
StarClan
Leeftijden vs verloop van tijd R0nBhw9
Nathalie
4728
Afwezig
"True leader don't create followers, they create more leaders"

"My silience could mean that you're not worth the argument"

CAT'S PROFILE
Age: I've lived for 51 moons, and live further for eternity in Starclan
Gender: She-cat ♀
Rank:
Innerstar
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijden vs verloop van tijd   Leeftijden vs verloop van tijd Icon_minitimezo 22 mei 2016 - 15:47

Toevallig dacht ik hier laatst nog overna. Wat mij een goed idee leek is dat er per seizoen iig twee moons bij de leeftijd van een kat op komt. Dat is maar 2 moons per 3 á 4 maanden. Dat lijkt me realistisch.
Het is dan nog wel de keuze van de persoon zelf. Maar, even een voorbeeld tussen Innerstar en Otterflight (niet offensief bedoeld oid), die twee waren kinda friends van de zelfde leeftijd, een hoop maanden geleden. Innerstar is intussen 50 moons (bestaat ze ook al 4 jaar). Maar nu zou het dus zijn dat ze eigenlijk nooit echt zulke vrienden hebben kunnen zijn als dat ze waren. Omdat het zou betekenen dat Otterflight toen nog niet eens geboren was, toen Innerstar 22 moons was. Ik maak me er niet druk om, maar t is wel jammer, want dan moet ik t als niet gebeurd/met een andere kat gebeurd beschouwen.

Maar zelf lijkt iets als bij elk seizoen weer een moon/2 moons er bij op, zodat katten wel verouderen c:


Leeftijden vs verloop van tijd Env9oX7
.:
Thanks Waz <3:
:'STAMPS':
Terug naar boven Ga naar beneden
Arrowthrill
Member
Leeftijden vs verloop van tijd DPKsfdL
Queen Wazz
285
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 34 Moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Arrowthrill
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijden vs verloop van tijd   Leeftijden vs verloop van tijd Icon_minitimezo 22 mei 2016 - 19:00

Je kan hier alleen niet echt een regel over maken. Dus t zal bij awareness posts blijven en hopen dat mensen een beetje uit zichzelf denken van laat ik mn kat ouder maken.


Leeftijden vs verloop van tijd Plfiha1
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Cyber
Member
Leeftijden vs verloop van tijd Cyb
lau benenkauwer
3305
Afwezig
You are closer to heaven than i'll ever be.

CAT'S PROFILE
Age: ||8,5 long years||
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Cyber
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijden vs verloop van tijd   Leeftijden vs verloop van tijd Icon_minitimeza 28 mei 2016 - 10:28

ik werk persoonlijk met de seizoenen Smile Cyber is nu iets van 3 jaar in de rpg en is eigenlijk al 6 jaar als ik me niet vergis. Dit komt omdat ik ongeveer vanaf de leeftijd van 2 jaar ben gestart en ik elke winter er een jaar bij optel. Ik vind het persoonlijk ook niet zo leuk als cyber dus op zijn 4 een kit leerde kennen en op zijn 6 dat die kit nog steeds amper 6 moons is. of volwassen katten die hij leerde kennen op zijn 3 en zij ook 3 zijn en dan is Cyber 6 en is die andere kat nog steeds 3. Dat brengt gewoonweg de verhalen/gebeurtenissen wat in de war. Maar ik vind nou ook wel dat de ander zelf mag beslissen, omdat anders misschien inderdaad je karakter te snel te oud word.


Leeftijden vs verloop van tijd AdnfjaLeeftijden vs verloop van tijd 10pvxmwLeeftijden vs verloop van tijd 2gxnp75Leeftijden vs verloop van tijd 10pvxmwLeeftijden vs verloop van tijd Cyber_pixelLeeftijden vs verloop van tijd 10pvxmwLeeftijden vs verloop van tijd 34nodx3Leeftijden vs verloop van tijd 10pvxmwLeeftijden vs verloop van tijd Teeth_dogs
Leeftijden vs verloop van tijd 33esl5k
23/10/2015 - 1096 rpg posts
Read my backstory: https://www.warriorcatsnl.com/t17759-cyber-wolf-of-territory
other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Nevermind
Member
Leeftijden vs verloop van tijd KnAKe1D
Sean
3462
Actief
and as he was the black canvas, they drew stars and a moon to make him a glorious night


CAT'S PROFILE
Age: 110 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: Old man
Nevermind
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijden vs verloop van tijd   Leeftijden vs verloop van tijd Icon_minitimeza 28 mei 2016 - 11:55

Ja dat bedoelde ik dus ook. Het brengt het realisme wat weg etc.

En ik wilde geen ecte regel hierop zetten, het gwn weer wat aankaarten zodat men er meer rekening mee kan houden. ^^


and as he was the black canvas
Leeftijden vs verloop van tijd MiQen3rW_o
they drew stars and a moon to make him a glorious night

Theme
Terug naar boven Ga naar beneden
Innerstar
StarClan
Leeftijden vs verloop van tijd R0nBhw9
Nathalie
4728
Afwezig
"True leader don't create followers, they create more leaders"

"My silience could mean that you're not worth the argument"

CAT'S PROFILE
Age: I've lived for 51 moons, and live further for eternity in Starclan
Gender: She-cat ♀
Rank:
Innerstar
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijden vs verloop van tijd   Leeftijden vs verloop van tijd Icon_minitimeza 28 mei 2016 - 14:28

Regelmatig een soort reminder is sws niet verkeerd als mensen dat af en toe doen. Door bijvoorbeeld dit topic omhoog te posten c:

Nouja op t moment is elk van mijn katten wel aardig bij met hun leeftijden. Verder kijk ik altijd wat naar de contacten en probeer ik t zo kloppend mogelijk te houden.
Mensen die uit een nestje van één van mijn accounts komen stuur ik altijd een PB als ik weer met leeftijd ben wezen Furball en dan komt t vaak wel goed c:
Een kat voor eeuwig in de 20 moons houden is ook niets. Ook de kittens van Innerstar, Thrushdive, etc, worden ouder c:

De kittens van Innerstar hou ik bij met een leeftijden lijstje;

Innerstar was 12 moons toen ze haar eerste nestje kreeg, die zijn nu dus officieel 38 (al is dat volgensmij al wat gaan afwijken).
Tweede nestje kwam 11 moons later en de zijn dus 27 moons
Laatste nestje kwam ongeveer 16 moons later en zijn dus 11 moons.

Zo hou ik familie's bij waar ik ouder van ben c: Misschien een handige tip voor anderen?


Leeftijden vs verloop van tijd Env9oX7
.:
Thanks Waz <3:
:'STAMPS':
Terug naar boven Ga naar beneden
Lynxfang
StarClan
Leeftijden vs verloop van tijd 29frujn
Doelinstellingen(Aims)
1886
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 92 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Lynxfang
BerichtOnderwerp: Re: Leeftijden vs verloop van tijd   Leeftijden vs verloop van tijd Icon_minitimeza 28 mei 2016 - 14:52

Ikzelf kijk meestal wel wat naar anderen die hun leeftijd wel veranderen en dan pas ik de mijne wel eens aan


Leeftijden vs verloop van tijd Scherm17
Euh, een beetje help hier?:
Leeftijden vs verloop van tijd I_need10
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Leeftijden vs verloop van tijd
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Bulletin Board :: Discussion-
Ga naar: