Gewelddadige content - Pagina 2



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Gewelddadige content

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
Fireteller
Healer
Gewelddadige content - Pagina 2 13465573_1No3qMFiC2lhCt4
Jamie
337
Actief
“Dear universe, give me something to burn for”


CAT'S PROFILE
Age: 15 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Fireteller
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimedo 28 jan 2021 - 21:34

Persoonlijk kan ik ook goed tegen gore, ben wel wat gewend met prooidieren opvoeren enzo. Maar ik snap ook heel goed dat sommige dat minder goed kunnen, of dat je gewoon niet altijd zin hebt in rosbief omschrijvingen als je in de vroege ochtend op een topicje klikt. Daarom vind ik de warnings wel een goed idee, zodat mensen zelf kunnen kiezen wat ze willen doen. Gewoon TW lijkt me dan wel genoeg, dan kan je zelf voorbereid erop klikken en even scannen om te zien of het iets is wat je zelf wilt lezen of niet, of gewoon compleet ontwijken. Je kan altijd aan een ander vragen van hey wat stond erin en dat die dan de gore weglaat in de omschrijving.

Misschien dat het dan handig is om de huidige maatstaven aan te houden? Omschrijvingen van bloed en globale wonden/geweldige acties allemaal zonder warning. Dus dingen zoals krabben, bijten, voelen hoe tanden in vlees zinken, hoe vacht mee gaat etc. Eigenlijk wat er algemeen al op de site werd gedaan. Dus verwondingen zonder dat je echt aan het proberen bent het gruwelijk te maken.

Voor dingen zoals oorlogstopics, grote gevechten en jachten (groepstopics) geen warnings want tja het is wel oorlog. Dus dan verwacht je ook de bovenste dingen en in gevallen waarin Bloodclan voorkomt kan je wel verwachten dat er een stapje verder in word gegaan. Hierin zou ik zeggen van houd het relatief smaakvol maar je kan al een assumptie maken dat er iets van gore inkomt aangezien het vooral wondomschrijvingen zijn in zulke topics.

En dan wanneer je op gebied gaat zoals echt agressieve topics, dingen met overweldigend geweld, marteling of hele specifieke omschrijving van verwondingen etc een warning ervoor gooien. Dus hierbij denk ik vooral aan de dingen die de laatste tijd meer opkomen, bijv de bloodclan straffen! Of wanneer je actief aan het denken bent oh hoe maak ik dit gruwelijk/eng. Ik denk dat deze elementen wel echt perfect een plek hebben op de site en ook de stijl wel passen, maar snap ook dat niet iedereen er zin in heeft. In gevallen dat er iemand actief deelneemt in een topic waarin dus gore dingen gebeuren maar ze er zelf geen zin in hebben, dan kan je doen dat de andere hun post in een spoiler gooien met een korte omschrijving eronder ofzo. Dat lijkt me ook onderling goed te regelen dan.

Dit is ofc allemaal maar een suggestie maar ik pitch graag een beetje (met een lange lap tekst) mee <3


Just because you are soft doesn't mean you are not a force. Honey and wildfire are both gold.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nettleroot
Member
Gewelddadige content - Pagina 2 D1vpdDaT_o
Lianne
510
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: 21 ☾'s
Gender: She-cat ♀
Rank: Young Warrior
Nettleroot
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimedo 28 jan 2021 - 21:45

Fireteller schreef:
Persoonlijk kan ik ook goed tegen gore, ben wel wat gewend met prooidieren opvoeren enzo. Maar ik snap ook heel goed dat sommige dat minder goed kunnen, of dat je gewoon niet altijd zin hebt in rosbief omschrijvingen als je in de vroege ochtend op een topicje klikt. Daarom vind ik de warnings wel een goed idee, zodat mensen zelf kunnen kiezen wat ze willen doen. Gewoon TW lijkt me dan wel genoeg, dan kan je zelf voorbereid erop klikken en even scannen om te zien of het iets is wat je zelf wilt lezen of niet, of gewoon compleet ontwijken. Je kan altijd aan een ander vragen van hey wat stond erin en dat die dan de gore weglaat in de omschrijving.  

Misschien dat het dan handig is om de huidige maatstaven aan te houden? Omschrijvingen van bloed en globale wonden/geweldige acties allemaal zonder warning. Dus dingen zoals krabben, bijten, voelen hoe tanden in vlees zinken, hoe vacht mee gaat etc. Eigenlijk wat er algemeen al op de site werd gedaan. Dus verwondingen zonder dat je echt aan het proberen bent het gruwelijk te maken.

Voor dingen zoals oorlogstopics, grote gevechten en jachten (groepstopics) geen warnings want tja het is wel oorlog. Dus dan verwacht je ook de bovenste dingen en in gevallen waarin Bloodclan voorkomt kan je wel verwachten dat er een stapje verder in word gegaan. Hierin zou ik zeggen van houd het relatief smaakvol maar je kan al een assumptie maken dat er iets van gore inkomt aangezien het vooral wondomschrijvingen zijn in zulke topics.

En dan wanneer je op gebied gaat zoals echt agressieve topics, dingen met overweldigend geweld, marteling of hele specifieke omschrijving van verwondingen etc een warning ervoor gooien. Dus hierbij denk ik vooral aan de dingen die de laatste tijd meer opkomen, bijv de bloodclan straffen! Of wanneer je actief aan het denken bent oh hoe maak ik dit gruwelijk/eng. Ik denk dat deze elementen wel echt perfect een plek hebben op de site en ook de stijl wel passen, maar snap ook dat niet iedereen er zin in heeft. In gevallen dat er iemand actief deelneemt in een topic waarin dus gore dingen gebeuren maar ze er zelf geen zin in hebben, dan kan je doen dat de andere hun post in een spoiler gooien met een korte omschrijving eronder ofzo. Dat lijkt me ook onderling goed te regelen dan.

Dit is ofc allemaal maar een suggestie maar ik pitch graag een beetje (met een lange lap tekst) mee <3

Ik deel eigenlijk dezelfde mening als wat hierboven is gezegd! TW zou erg fijn zijn als je al weet dat het echt heftig/eng gaat worden. Met het oog op eventueel jongere leden lijkt het me wel een goed idee dat als het écht wel het randje opzoekt er in ieder geval in de titel of in de beginpost wordt duidelijk gemaakt dat het 16+ content is. Je weet maar nooit wie er mee leest.

Tevens ben ik het ook eens met wat Beertje voorstelde om, als het echt heel heftig wordt, specifiek aan te geven waar de heftige content precies staat in de post. Als men er echt niet van houdt kan diegene dat gewoon skippen of vragen wat er gebeurt in globale lijnen aan de persoon in kwestie. Ik sta er persoonlijk niet echt op te wachten om in fotografisch detail te lezen hoe een kat ontleed of langzaam gemarteld en vermoord word, en op zulke gevallen zijn TW's heel fijn! Dan weet ik waar ik aan toe ben bijvoorbeeld


i _ g o t _ s o _ s i c k _ o f _ b e i n g _ o n _ m y _ o w n
N E T T L E R O O T
n o w _ t h e _ d e v i l _ w o n t _ l e a v e _ m e _ a l o n e
::
Terug naar boven Ga naar beneden
Thornface
Member
Gewelddadige content - Pagina 2 2n99usg
Femke
1754
Actief
At night, we name every star
We know where we are
We know who we are

CAT'S PROFILE
Age: 60 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: Senior Warrior
Thornface
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimedo 28 jan 2021 - 21:49

Ik ga morgen pas echt kunnen reageren, maar ik wil even zeggen dat ik aan de andere kant sta en iemand ben die écht niet tegen gore kan. Morgen zal ik wat uitgebreider schrijven, maar bij deze weten jullie dat er nog een andere kant is Razz


Gewelddadige content - Pagina 2 PenxMTT
IC post count: 242
Posts are loading

::
Terug naar boven Ga naar beneden
Newtspark
Dark forest
Gewelddadige content - Pagina 2 Miniav10
dodo
614
Actief
and even Dionysus would marvel at her insanity

CAT'S PROFILE
Age: ➤ 17 moons
Gender: She-cat ♀
Rank: Medicine cat
Newtspark
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimedo 28 jan 2021 - 22:01

Ff kort want mn telefoon is bijna leeg, maar ik ben het over het algemeen wel eens met wat er gezegd wordt. Het enige waar ik ‘bang’ voor ben is dat het misschien steeds weer stapje voor stapje wat meer in detail wordt zegmaar. Zeker omdat bloodclan (logisch) gewoon een clan is waar nu best wel veel torture enzo als straffen zijn en ze wat ruiger zijn dan de clans, maar ook met andere triggerende onderwerpen ben ik bang dat op gegeven moment het overzicht misschien een beetje kwijtraakt? Ik snap dat we wat meer gore willen en dat kan ook echt wel maar het voelt een beetje als ‘geef en vinger en neem een hand’ denk ik? Idk.

Al is wat beer bijvoorbeeld voorstelde wel een goede optie, zolang het maar niet too much wordt.




  forgive me father
   for i have sinned in all the most intricate,
    exquisite and aesthetically pleasing ways i was capable of



Terug naar boven Ga naar beneden
Crowcall
Member
Gewelddadige content - Pagina 2 Ngzy20
Floriske
2345
Actief
When you're broken
there's no assurance
you made a better place

CAT'S PROFILE
Age: 52 manen
Gender: She-cat ♀
Rank: Senior warrior (Tunneler)
Crowcall
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimevr 29 jan 2021 - 11:19

Persoonlijk vind ik gore niet heel chill, maar als ik het tegenkom skim ik er gewoon een beetje overheen en heb ik er verder geen last van. Ik kom het echter sowieso zelden tegen in topics waar ik in zit, aangezien de meeste gore in BC gebeurd en ik daar geen accounts heb, dus dat maakt het voor mij al wel makkelijk om het ergste te vermijden.

Ik denk dat het meer uitmaakt hoe iets beschreven wordt dan wat er precies gebeurd. Er komen bijv. wel eens katten in een strik terecht, wat op zich vrij gruwelijk is. Dat kun je dan vrij simpel en kort beschrijven of je brengt het tot niveautje Watership Down-de-absoluut-niet-kindvriendelijke-tekenfilm. Ik vind bijv. ook dat er in BC best wat creativiteit mag zijn met straffen en dergelijke, maar dingen als 'en plop toen was ie een oog kwijt' zijn heel iets anders dan een hypergrafische omschrijving van hoe dat gebeurt.

Ik denk dat het allereerst het belangrijkst is dat alle spelers van betrokken karakters (of het nu een gevecht of een BC straf is) oké zijn met het niveau waarop dingen beschreven worden, want iets over je eigen karakter lezen komt toch al wat harder aan dan als het met een ander gebeurd. Dus in ieder geval even een overlegje van 'hey, is het goed als dit gebeurt en in hoe veel detail mag dat beschreven worden' (misschien wordt dat nu ook al gedaan, ik weet niet hoe dat gaat). Als je dan besluit het vrij gory te maken, voeg dan bovenaan de post of alinea (of als het voor het hele topic geldt, bovenaan het topic/in de titel) even een content warning toe. Wanneer is een content warning dan precies nodig? Het is moeilijk een specifieke grens aan te geven, zeker aangezien iedereen andere grenzen heeft, maar je kunt wel een beetje bedenken dat als je in één of twee zinnen zegt wat er gebeurd, dat voor de meesten wel oké zal zijn, maar dat als je er in een complete alinea over uitweidt, het mogelijk een content warning behoeft. Ze je alleen wát er gebeurd, of beschrijf je ook uitgebreid hoe het gebeurt? Voor oppervlakkige verwondingen, simpele botbreuken en wat bloed heb je niet zo gauw een warning nodig, maar zodra je lichaamsdelen gaat verwijderen of het erg sadistische trekjes krijgt is een warning wel handig. Voor de mensen die de boeken gelezen hebben: vraag je af of het zo in de boeken had kunnen staan. Verwondingen liggen een beetje in de aard van oorlogvoerende katten en in de boeken zijn ook wel eens ingewanden waar ze niet horen te zijn, maar het blijft allemaal redelijk netjes.

Ik ben zelf van mening dat zodra het zo grafisch wordt dat het echt in een spoiler zou moeten, het misschien niet heel geschikt is voor het forum. Misschien dat er uitzonderingen gemaakt worden als twee spelers die helemaal oké zijn met wat gore een privétopic hebben, maar zeker in topics die voor veel mensen relevant zijn (oorlogen, publieke straffen bij BC, etc.) zou ik het eigenlijk gewoon niet doen. De meesten van ons zijn wel wat ouder, maar dit blijft een forum wat op zich ook open moet blijven voor jongere mensen, en ook onder de 18 plussers zijn er wel die het liefst niet te veel gore zien. BC is natuurlijk van nature een wat gewelddadiger, meer gory clubje, maar het moet wel leuk blijven voor mensen die gewoon een evil kat in een groep willen spelen zonder veel met gruwelijke details bezig te zijn. Maar zoals ik al zei vind ik dat dat hooguit een beperking legt op de manier waarop dingen beschreven worden en hoeft het de creativiteit verder niet te beperken.


I step on broken glass, and dream of soft clouds
When feelings are heavy they become all we are

Gewelddadige content - Pagina 2 WC_-_Crowcall_os_veren
Spoiler:


Terug naar boven Ga naar beneden
Thornface
Member
Gewelddadige content - Pagina 2 2n99usg
Femke
1754
Actief
At night, we name every star
We know where we are
We know who we are

CAT'S PROFILE
Age: 60 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: Senior Warrior
Thornface
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimevr 29 jan 2021 - 12:12

Zoals ik in mijn vlugge opmerking hierboven al aangaf, behoor ik tot de groep volwassenen die niet tegen gore kan. Ik kijk bijvoorbeeld geen ziekenhuisprogramma’s omdat ik mij een beetje licht in mijn hoofd ga voelen en zelfs wat misselijk kan worden wanneer ik zie dat iemand aan een infuus ligt of wanneer er een operatie wordt uitgevoerd. Bij het lezen van Michael Crichton’s Jurassic Park (het boek, niet de film) skipte ik alle sterfscènes omdat ik weet dat die over mijn grens heen gaan.
Ik geef toe dat ik BloodClan-topics niet lees en posts waarin katten worden gedood maar heel globaal lees, omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Het kan meevallen, maar als er in volle detail wordt beschreven hoeveel bloed erbij komt kijken en welke botten en organen en aders je kan zien liggen (ik voelde mijn keel al een beetje dichtknijpen bij het schrijven hiervan), dan heb ik pech en moet ik moeite doen om dat akelige mentale beeld weer uit mijn hoofd te krijgen. Dan neem ik het risico liever helemaal niet door die topics hooguit globaal te lezen.
Ik zou het heel fijn vinden als er een duidelijke grens gesteld zou worden voor wat er op het forum mag. Ik zou de grens die er nu ligt zeker niet nog hoger leggen dan dat ze nu is, want zoals Dodo al aangaf vrees ik dat mensen dan wel heel ver gaan, misschien zelfs in “gewone” topics. (Het voorbeeld van dat tongen worden uitgesneden vind ik al op de bovengrens: Het feit dat ze worden uitgesneden heb ik geen probleem mee, maar als er posts zijn waarin wordt beschreven waarin dat gebeurt blijf ik daar toch liever vandaan.) Ik ben van mening dat de content van de boeken een goede grens is om aan te houden (tenminste, van wat ik heb gelezen weet ik dat ik geen alinea’s heb moeten overslaan bij gevechten en verwondingen). 13+ lijkt mij een goede richtlijn voor wat is toegestaan. De Jurassic Park/World films vallen hier bijvoorbeeld ook onder, en daar zitten toch ook wel afgerukte ledematen, verwondingen en levend gespietste dinosaurussen in. Alleen zonder al te veel bloed of verdere details. Het blijft allemaal best “clean”. Hetzelfde geldt voor de boeken van Sherlock Holmes en Hercule Poirot. Het zijn grotendeels moordzaken, maar in de boeken die ik tot nu toe van deze personages heb gelezen heb ik nooit iets moeten overslaan omdat er te veel gore in zat. Ook dit is allemaal vrij “clean”.

Even kijkend naar wat ik zelf handig vind om een balans te vinden tussen mensen als ik te beschermen en mensen die toch graag uitgebreid schrijven en naar 16+ willen gaan in hun topics:
Wat Loïs voorstelt vind ik een hele goede: alles wat onder de huid zit en boven de huid komt (behalve bloed) gaat ver genoeg om er iets mee te doen. Haar idee voor het gebruik van spoilers vind ik ook een hele goede, dat alles wat voorbij deze duidelijke grens gaat in een spoiler wordt gezet. Daaronder kan dan een mildere samenvatting staan van wat er is gebeurd. Dit klinkt voor mij als een heel prettig en “veilig” systeem en ik zou er helemaal achter staan als dit wordt ingevoerd! Dan maakt het mij bij wijze van spreken niet veel meer uit wat er in die spoiler staat, want ik hoef het dan niet te lezen om te weten wat er ongeveer gebeurt in die post. (Al blijf ik er wel voorstander van als er een bovengrens is voor wat er in die spoilers staat. Wat die grens zou moeten zijn, tja, ik weet nu eenmaal niet veel van extreme gore, dus ik denk dat anderen dat beter kunnen bepalen.)
Ik vind zelf niet dat oorlogen en gevechten hier een uitzondering op zouden moeten zijn. Het is niet alsof ik er ineens beter tegen kan als het een oorlogstopic is in plaats van een één-op-één topic.

Als de spoilers zouden worden ingevoerd, weet ik niet in hoeverre TW’s nog “verplicht” zouden moeten zijn, maar ik denk niet dat het zo erg is om in geval van twijfel even een woordje bovenaan het topic te zetten. Mochten de spoilers geen standaard worden (en again, die spoilers zijn tot nu toe mijn favoriete voorstel waar ik mij ook echt comfortabel bij voel), dan vind ik uiteraard wel dat de TW’s echt wel een ding zouden moeten zijn!

Verder ben ik het 100% eens met de post van Floriske hierboven! (Al ligt mijn grens van wat ik het liefst in een spoiler zie staan net wat anders, voor mij zou dat al alles zijn wat een TW nodig heeft.)


Gewelddadige content - Pagina 2 PenxMTT
IC post count: 242
Posts are loading

::
Terug naar boven Ga naar beneden
Kauhu
Member
Gewelddadige content - Pagina 2 DPKsfdL
Anonymous
76
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 23 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Kauhu
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimevr 29 jan 2021 - 12:16

Hallo (:

Ik kom me ook even mengen in de discussie en sluit me aan bij Floriske. BloodClan bestaat al jaren, Warrior Cats bestaat al jaren en ik moet eerlijk zeggen dat, hoewel ik tegen gore kan, het nooit echt een gemis voor mis geweest dat we het niet tot in de detail kunnen beschrijven. Dat is in de boeken nooit geweest en gezien de site nog altijd ook op jonger publiek gericht is, denk ik dat het nu vreemd zou zijn om het opeens wel toe te gaan passen, ook al zou dat in een spoiler zijn. Ik denk dat ik wel voor mezelf kan spreken (en misschien ook voor anderen) als ik zeg dat ik als jong persoon zijnde me niet echt tegen liet houden door een spoiler. Eigen schuld als je het dan toch leest? Ja, misschien wel, maar onthoud dat deze site in de eerste plaats geschikt is voor jonger publiek. Het is niet omdat er nu de meesten zijn van de oudere generatie dat het naar mijn idee moet veranderen, want er zijn nog altijd jonge leden (zoals Ema) die naar de site komen en die misschien echt niet zitten te wachten op dit soort dingen.

Ik vraag mij af waarom we dit moeten veranderen terwijl dit er jaren nooit geweest is. Ik spreek denk ik niet alleen voor mezelf als ik zeg dat het niet echt een heel groot gemis is om alles niet in detail te kunnen uitschrijven. Ik heb altijd veel plezier aan BloodClan en aan de site beleefd ook zonder dat alles in detail werd uitgeschreven tijdens een gevecht. Voor mij is het dus een nee, ook als we met spoilers zouden werken. Ik zie er de meerwaarde niet van in en het maakt persoonlijk voor mij ook het posten niet leuker als ik bepaalde gore dingen in detail mag uitschrijven. We hebben op dit vlak altijd onze creativiteit gebruikt en gezien dit ook niet in de boeken voorkomt zoals Floriske al aangeeft, zie ik ook niet in waarom we dit zouden veranderen.


Gewelddadige content - Pagina 2 2gxnp75 Gewelddadige content - Pagina 2 10pvxmw Gewelddadige content - Pagina 2 10pvxmw
Terug naar boven Ga naar beneden
Orchis
General
Gewelddadige content - Pagina 2 Orchis20
m
919
Actief
You'll be dead!

CAT'S PROFILE
Age: 60 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: General of the Armies
Orchis
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimevr 29 jan 2021 - 13:10

Jello! It's your friendly neighbourhood Orchis hier! Als leider van Bloodclan leek het me toch nog wel handig om mijn mening hier ook neer te zetten dan enkel snel in discord gisteravond. Immers is het de clan waarmee ik me nu het meest bezig hou en ik zie dat z'n 90% hier van de voorbeelden snel naar BC worden verwezen! Dat is natuurlijk harstikke begrijpelijk, BC staat bekend om hun harde levenswijze dan de rest van de clans. Maar vergeet niet, er zitten genoeg ook genoeg gekkies tussen de clankatten. Zo lees ik dus genoeg posts die als gore opgevat kunnen worden die zich binnen in de vredelievende clans spelen. Het deeltje van de BC straffen, tja, persoonlijk vond ik ze nog redelijk te doen. Het is wat heftiger dan eerst maar de ideeën waar ik de straffen op gebaseerd zijn grotendeels gebaseerd wat ik al in de rpg gezien heb.

Een kat van een verhoging afgooien (bijvoorbeeld) is nu een goed voorbeeld. Hoe vaak gebeurd het nou dat een kat de gorge in springt of geduwd word? Of van een rots en dat die dan zijn nek breekt en sterft? Die dingen zijn gebeurd en daar is nooit op gewezen en ik vind dat dat nu ook niet moet. Er zijn genoeg wegen om zulke topic's waar dingen gebeuren als dit te vermijden. Door middel van een waarschuwing in het topic titel waar de straf ontvangen word, en door eerst met de persoon achter het account te spreken. Als de gene wel de straf ontvangt maar liever niet al te gedetailleerd beschrijft dan is dat natuurlijk harstikke prima. Niemand dwingt je namelijk om dat te doen en iedereen houdt hier altijd goed rekening met elkaar, vooral als daar ook nog eens extra op gewezen word. Vind je het wel kicken om nou uit te typen wat je kat allemaal wel of niet voelt wanneer hij de grond raakt.. dan moet dat ook gewoon mogelijk zijn. Iedereen heeft zijn eigen poststijl en die van mij is vaker over hoe mijn karakter zich gedraagt en voelt dan wat die denkt. Zo staat er sneller in mijn post's dat de snorharen van Orchis dansen in de wind en zo wil ik dus ook schrijven hoe zijn nagels in iemands huid zinkt. De straffen zijn er ook om te ver komen dat regels gebroken worden, ben je dus totaal niet comfortabel mee dat je kat op z'n harde manier aan de oren getrokken word.. dan is het aan die persoon om er voor te zorgen dat zijn kat geen regels breekt. Het haalt misschien wat vrijheid weg bij die persoon maar anders halen we het weg bij veel meer leden. Soms kun je niet altijd rekening houden met iedereen en om nou iedereen dit te verbieden omdat iemand er meer moeite heeft dan een ander is dat ook erg jammer voor de rest. Zoals ik dus al zei, vooral dan nu oog op BC, is het een goed idee om warning's te gebruiken in de titels. Zoals toen ik een doodstraf had geplaats en tussen haakjes al had vermeld dat hier een death penalty zou afspelen: zo kun je dus ook niet per ongeluk lezen hoe iemand keel doorbeten word.

Ik wou ook nog snel terug schakelen naar het tong gebeuren. Dit was eigenlijk helemaal niet de bedoeling dat die er tussen stond, want ja dit is een stukje viezer dan bijvoorbeeld een krasje maken in iemand schouder. Hier wou ik eerst het team aankaarten wat zij dachten wat de grens was maar tijdens het uploaden had ik dus nog per ongeluk een stukje work in progress er nog in staan. Nu is wel de vraag, waarom is dit te gore? Immers kun je alsnog zonder al te veel detail (of wel als iemand dat wel leuk vind om te doen) dit doen. Zoals ik net ook al zei over het vallen in de gorge.. hoe vaak gebeurd er ook dat iemand een oog verliest in een gevecht? Of zijn staart? Of dat hij of zij verbrand raakt? Waarom zou het wel in een gevecht kunnen maar niet als een straf? Maargoed, iedereen heeft het gelezen en zover had ik nog naast dit topicje van niemand gehoord dat ik iemands grens overtreed. Ik wil dus hierbij zeggen, dat als je toch graag in BC wilt posten maar je ergens niet prettig bij voelt dat je ALTIJD naar me toe mag komen en dit kan bespreken met mij. Zowel ik als Elfje willen het voor iedereen leuk houden en als iemand vraagt ''hey kan me kat deze straf krijgen maar in zo min mogelijk details'' dan natuurlijk! maar ik zou het ook erg vet vinden als iemand anders wel vraagt om eens lekker een bloederig topicje te schrijven, immers bespeel ik gewoon een mafkees en dat is ook eens leuk om daar volop in te gaan in me tekst.


Gewelddadige content - Pagina 2 Halsba12
Terug naar boven Ga naar beneden
Saffronpaw
Member
Gewelddadige content - Pagina 2 DPKsfdL
Thomas
185
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 10 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Saffronpaw
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimevr 29 jan 2021 - 13:12

Tw is opzich leuk, maar je hebt de kans dat jongere kinderen niet weten wat tw betekend tot het te laat is.

Daarnaast is tw leuk, maar als je een character zn berichten doorgaat, dan vallen de titels amper/niet op, waardoor de trigger warning niet heel nuttig is.


Gewelddadige content - Pagina 2 Saffron-app-winter-sign-2
Terug naar boven Ga naar beneden
Orchis
General
Gewelddadige content - Pagina 2 Orchis20
m
919
Actief
You'll be dead!

CAT'S PROFILE
Age: 60 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank: General of the Armies
Orchis
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimevr 29 jan 2021 - 13:31

Saffronpaw schreef:
Tw is opzich leuk, maar je hebt de kans dat jongere kinderen niet weten wat tw betekend tot het te laat is.

Daarnaast is tw leuk, maar als je een character zn berichten doorgaat, dan vallen de titels amper/niet op, waardoor de trigger warning niet heel nuttig is.

Een oplossing daarop zou evt de post's nog extra in een spoiler te zetten. Daarbij kan de afkorting TW ook volledig uitgespeld worden zodat je die kans wederom weer verkleind. Ik denk ook, mocht je wel per ongeluk dit lezen, het altijd opbouwend begint. Het is niet dat je direct de eerste zin die je leest meteen in alle details leest hoe iets geamputeerd word.


Gewelddadige content - Pagina 2 Halsba12
Terug naar boven Ga naar beneden
Shrimpnose
Medicine cat
Gewelddadige content - Pagina 2 NuAcDzE
Camilla
946
Actief
Shrimp is the fruit of the sea

CAT'S PROFILE
Age: 27 Moons
Gender: She-cat ♀
Rank: Medicine Cat
Shrimpnose
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimevr 29 jan 2021 - 14:35

Als ik zelf een oplossing zou moeten verzinnen zou ik het houden op wat de richtlijn is van de boeken. Als je gore wil schrijven is dat prima, zet er dan even een tw voor oid. Natuurlijk is de kans dat er dan alsnog geklikt gaat worden, maar er was iig een waarschuwing.
Zelf vind ik het prima lezen als het gewoon objectief beschreven wordt. Er zijn in het verleden (naar mijn weten) geen problemen geweest met oorlogstopics en dergelijke. Beschrijven hoe de keel doorgesneden/gebeten wordt komt volgens mij, als ik het me goed herinner, ook in de boeken voor. (correct me if im wrong tho, het is al een aantal jaar geleden). Maar op de site is het wel gebruikelijk, dus waarom zou dat opeens veranderd moeten worden?

Daarom ook, waarom zou het opeens allemaal een stuk heftiger moeten? Zelf zie ik daar niet echt het punt in, behalve dat je het leuk vindt om te schrijven. Mijn mening is wel, dat dit een forum is en blijft met een doelgroep naar jongere mensen/kinderen. Ook sommige volwassenen kunnen er niet goed tegen, dus waarom opeens verder gaan dan nodig? Dan wordt het naar mijn mening ook meer schrijven voor de pijn en straf dan dat het echt een doel heeft voor een plot? Straffen zijn natuurlijk onderdeel van BloodClan en de ontwikkeling van je karakter, maar ik zie niet in waarom dat in volle detail beschreven moet worden in plaats van gewoon objectief zonder (al te) veel detail.

In de gorge gegooid worden is al vaker gebeurt, maar naar mijn weten is dat ook nooit in volle detail gegaan? In mijn mening is ''de kat raakte de rots waardoor de nek brak'' ook een fijnere beschrijving dan beschrijven hoe de het bot brak en wat de kat daarbij voelde oid. Maar goed, brekende botten en alles is al zo vaak gebeurt dat ik ook niet vind dat dat opeens belemmerd moet worden. Zoals al eerder genoemd was vind ik daar wel een goeie oplossing om alles wat buiten de huid gebeurt niet in detail te beschrijven/een tw voor te zetten. Het is namelijk nooit echt smakelijk om te lezen hoe een bot uitsteekt.

De creativiteit in Bloodclan moet ook niet belemmerd worden en ik snap dat het leuk is voor sommige om het wat heftiger te maken, maar in mijn mening is een tong afsnijden best gruwelijk. Natuurlijk waren doodstraffen ook al een ding, maar dat heeft toch een andere vibe dan een tong die afgesneden wordt, omdat dat vooral valt onder martelingen. Dat is niet ieders ding, en moorden, daar zijn we volgens mij allemaal wel aan gewend onderhand. Nu heb ik met Twistedheart ook een marteling gedaan met onder water geduwd worden, maar dat is naar mijn mening veel kind vriendelijker dan echt verminkt worden.

Het punt dat een oog/poot/staart verliezen ook gebeurt is waar, maar dat gaat meestal gepaard in een gevecht en sowieso al niet in volle detail beschreven wat er allemaal precies gebeurt/wat de kat erbij voelt. Als het een straf is wordt het al snel een marteling en het idee alleen al kan ook ongemakkelijk zijn voor sommigen.

Dusja, om het allemaal even samen te vatten, ik vind niet dat er belemmerd moet worden op dingen die al gebeurt zijn in het verleden, zoals moorden, keel doorbijten, een kras maken, al dat allemaal. Als je het met iets meer detail wilt beschrijven is een tw een prima oplossing lijkt me. Maar ik vind ook niet dat het nog erger gemaakt moet worden met volle details en gruwelijke martelingen. Ondanks dat ik prima tegen gore kan, wordt ik daar best ongemakkelijk van, zeker omdat dit een kindvriendelijke site is en ik hier niet kom om gore te lezen. Zelfs al zit ik niet met een kat in BloodClan. Die dingen krijg je toch gewoon mee.


if you see someone without a smile, give them one of yours
Gewelddadige content - Pagina 2 9G03Rqv
Terug naar boven Ga naar beneden
Dreamdust
Member
Gewelddadige content - Pagina 2 Original
✮ Michelle ✮
289
Actief
I am not ruined. I am ruination.

CAT'S PROFILE
Age: ✮ 17 moons ✮
Gender: She-cat ♀
Rank: Young-Warrior
Dreamdust
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimevr 29 jan 2021 - 15:58

Een kleine note, we zijn zeker niet van plan om alles ineens heftiger te maken en de remmen los te laten! Ik zie een paar keer terug komen dat jullie het gevoel hebben dat dit is wat wij afwegen.

Wij zien als team dat in de loop van de tijd mensen wat meer gore en detail willen beschrijven. Dit zijn dingen die wij in het team bespreken en soms zitten van oke het kan maar op andere momenten op de rem moeten springen. Gezien dit al meerdere keren gebeurd is willen we daarom aan jullie vragen waar jullie de grens willen leggen of wat wij als community kunnen doen om het voor iedereen zo fijn mogelijk te houden!

Het is zeker geen TW in je post en ga maar los idee!



The world seemed suddenly large again.
I wasn't sure I liked it.

Terug naar boven Ga naar beneden
Stormflight
Member
Gewelddadige content - Pagina 2 DPKsfdL
Anonymous
523
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 31 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Stormflight
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimevr 29 jan 2021 - 17:16

Dreamdust schreef:
Een kleine note, we zijn zeker niet van plan om alles ineens heftiger te maken en de remmen los te laten! Ik zie een paar keer terug komen dat jullie het gevoel hebben dat dit is wat wij afwegen.

Wij zien als team dat in de loop van de tijd mensen wat meer gore en detail willen beschrijven. Dit zijn dingen die wij in het team bespreken en soms zitten van oke het kan maar op andere momenten op de rem moeten springen. Gezien dit al meerdere keren gebeurd is willen we daarom aan jullie vragen waar jullie de grens willen leggen of wat wij als community kunnen doen om het voor iedereen zo fijn mogelijk te houden!

Het is zeker geen TW in je post en ga maar los idee!

Maar dit is wel wat je gaat creëren. Op een gegeven moment wordt het juist complex gemaakt omdat je je dan af gaat vragen wat "te ver" gaat en wat niet. Dan ben je op een gegeven moment echt aan het opletten met wat je schrijft en ik kan me voorstellen dat dat voor sommigen de creativiteit belemmert.

Ik snap, zeker in BC, dat er mensen zijn die gore willen beschrijven in hun posts omdat dat nu eenmaal bij het concept past, maar ik heb BC nooit als minder creatief of minder "gevaarlijk" ervaren omdat er geen (extreme) gore in zat. Again: ik zie er de meerwaarde niet van in om het wel toe te laten en ik zie juist meer discussies of twijfelpunten ontstaan omdat je je dan af gaat moeten vragen tot hoe ver je mag gaan, zelfs met een trigger warning. En dan natuurlijk nog steeds het feit dat de site naar jonger publiek gericht is in acht genomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Zahida
Member
Gewelddadige content - Pagina 2 487e6ede5f88fb315ded12e2ea2dc1a40a1ce15a
R E I
302
Actief
you should see me in a
c r o w n

CAT'S PROFILE
Age: 43 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Zahida
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimevr 29 jan 2021 - 18:20

Ik heb niet heel veel meer toe te voegen naast mijn eerste bericht, maar ik merk dat ik toch nog 1 klein dingetje zou willen zeggen. Ikzelf ben een grote voorstander voor persoonlijke creativiteit mits dit anderen geen kwaad doet (aka, gore zoveel je wilt en dit vervolgens in een spoiler zetten, zodat het iemands eigen verantwoordelijkheid is). Zo’n spoiler kan ook nog aamgeven of t gaat om milde gore, flinke gore etc.

Met oog op deze visie ben ik het er niet mee eens dat creativiteit toestaan plots zou leiden tot verschrikkelijke gore scenes waar je nachten van wakker ligt. Ik merk aan mezelf dat ik het juist erg jammer zou vinden als we nu plots gaan beslissen dat gore niet toegestaan is, of alleen maar in de mate vd boeken. Immers heb ik het gevoel dat er dan een prachtige middenweg die voor beide partijen goed is, verloren gaat. (dan heb ik het over de spoilers, waarbij het voor de ene partij is dat hij hewoon gore kan beschrijven, en de andere partij het simpelweg niet leest als deze daar zelf voor kiest. Ik kan mij ook niet vinden in de mening dat jongere kinderen deze keuze zelf niet kunnen maken. Jongeren zijn misschien jong, maar niet dom ; )

Denk bevoorbeeld aan het moment toen posten in het Engels toegestaan werd. We zagen hierna helemaal geen immense opkomst in Engelse posts en we zien ook geen mensen die alleen nog maar in het Engels posten, eigenlijk vrijwel niet. Mijn verwachting is dan ook niet dat dit anders zou gaan als deze nieuwe gore regels ingevoerd zouden worden, en vind het nogal wat om alle vormen van gore af te schaffen om het ‘idee dat’ er plots alleen maar gruwrlijke beschrijvingen gaan plaats vinden in de RPG.

Op mn telefoon geschreven btw, let niet op de spelfouten!

kleine edit; ik snap btw zeker dat mensen miet tegen gore kunnen en ik sta ook niet ‘aan de kant van’ de gore schrijvers, ik snap dat het zo over kan komen. Maar ik denk dat mesnen die minder goed tegen gore kunnen en dat hier kunnen aangeven, net zo goed zelf hun verantwoordelijkheid kunnen nemen in way ze wel/niet willen lezen. Zoals ik al zei is een samenvatting buiten de spoiler om er dan voor om de niet gore lezers toch up to date te houden over het verhaal. c:


Gewelddadige content - Pagina 2 10pvxmwGewelddadige content - Pagina 2 2gxnp75Gewelddadige content - Pagina 2 2hqc5lxGewelddadige content - Pagina 2 2iha58wGewelddadige content - Pagina 2 34nodx3Gewelddadige content - Pagina 2 VmwrhyGewelddadige content - Pagina 2 89lmSOJGewelddadige content - Pagina 2 23mrb6wGewelddadige content - Pagina 2 COxUkZtGewelddadige content - Pagina 2 Okd2lwGewelddadige content - Pagina 2 10pvxmwGewelddadige content - Pagina 2 10pvxmw
Gewelddadige content - Pagina 2 Zahida10
Terug naar boven Ga naar beneden
Aurorastream
Member
Gewelddadige content - Pagina 2 DPKsfdL
236
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 12 moon
Gender: She-cat ♀
Rank: Leerling
Aurorastream
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimezo 31 jan 2021 - 1:15

Ik weet dat sommige mensen net als ikzelf een levendig beeld kunnen hebben zoals In Thornstar's post al word beschreven. Wel ben ik die geen problemen heeft met Gore topics te lezen, maar als kort en krachtig antwoord. Ben ik het eens met een verplichte TW in stellen zodat iedereen weet wat een gore topic is en welke niet. Zelf kan ik echt eng schrijven als ik dat wil, maar dat bespaar ik de lezers liever. Silverflight's dood had ik ook in een heel ander licht kunnen zetten en anders kunnen beschrijven, maar ik weet dat niet iedereen graag weet hoe vreselijk die wonden kunnen zijn. Dus als er een verplichte TW komt weet iedereen waar ze staan en is het niet zo erg als men zou lezen als dat een kat een schrijnende schaafwond zou hebben waar geen bloed uit zou kunnen ontsnappen. Of waar een paar druppels bloed bij een wond zouden kunnen opwellen. Dat soort topics zijn geen TW waard, maar als je uitgebreider zou willen gaan schrijven dan is het wel een TW waard. Hopelijk zal er snel beslist gaan worden zodat iedereen te vrede ermee is. Wink


Gewelddadige content - Pagina 2 FpA3Tq4

Hydra - Moonpaw* - Aquamoon - Leafface - Moonflow -  Darktrail - Lionpaw@ -Whiteppool- Aurorapaw - Scarface - Silverlight - Stormlight - Silverflight + - Ambersnare - Crow•
Terug naar boven Ga naar beneden
Tansypaw.
Member
Gewelddadige content - Pagina 2 FfefbVt
Yanthe
85
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 11 moons!
Gender: She-cat ♀
Rank:
Tansypaw.
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimezo 31 jan 2021 - 11:07

Ik sluit me aan bij alle bovenstaande reacties. Een spoiler is een goede manier om iets (tijdelijk) te verbergen. Ik ben echter wel iemand die snel op die spoilers duwt, kan me niet bedwingen om erop te klikken. Ik kan héél goed tegen gore, maar kan me wel inbeelden dat jongere schrijvers, die zich soms nog minder kunnen bedwingen dan ik, daar ook nog snel op gaan klikken. Er is dan een waarschuwing gegeven, dus op zich geen probleem. Ik ben wel voorstander om de gegeven afkorting in de titel van het topic te zetten. Dan weet je op voorhand of het in dat topic gaat zijn en kan je de topics dan al vermijden.

De betekenis van TW gaat ook ergens duidelijk gezet moeten worden, liefst in het Nederlands. De Engelse en Nederlandse betekenis komen erg overeen, maar maakt het voor jongere schrijvers toch net iets duidelijker en meer gericht tot het jongere publiek van de site.

Ik heb gisteren ook even de 'hide' functie getest, iets waarmee je berichten kan verbergen voor mensen die niet in het topic posten. Dit kan misschien ook een optie zijn voor als je met twee een heftig topic hebt? Dan kan iedereen gewoon mee volgen en dan hebben de schrijvers (in overleg) wat meer vrijheid om hun post uit te breiden. Op deze manier moet je geen code gebruiken in de titel. Ik probeer maar wat te brainstormen. ^^


Gewelddadige content - Pagina 2 JLqedDm
Terug naar boven Ga naar beneden
Aurorastream
Member
Gewelddadige content - Pagina 2 DPKsfdL
236
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 12 moon
Gender: She-cat ♀
Rank: Leerling
Aurorastream
BerichtOnderwerp: Re: Gewelddadige content   Gewelddadige content - Pagina 2 Icon_minitimezo 31 jan 2021 - 12:13

Klinkt goed, maar wat als we nu het universele waarschuwing teken gebruiken zoals dit; !!! Voor de titel van het topic? Dat zou het team dan bij de regels of uitleg kunnen zetten. Dit idee schoot me net te binnen. Dus als het iets is laat het maar weten. 😉👍


Gewelddadige content - Pagina 2 FpA3Tq4

Hydra - Moonpaw* - Aquamoon - Leafface - Moonflow -  Darktrail - Lionpaw@ -Whiteppool- Aurorapaw - Scarface - Silverlight - Stormlight - Silverflight + - Ambersnare - Crow•
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gewelddadige content
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Bulletin Board :: Discussion-
Ga naar: