Aqualight & Ashpaw



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 Aqualight & Ashpaw

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Aqualight
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
234

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
Aqualight
BerichtOnderwerp: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimeza 11 sep 2010 - 23:05

Aqualight liep naar het Kleine Riviertje toe. Ze legde zich neer, en ze voelde dat de wind speelde door haar vacht. Aqualight kwam hier altijd even om te rusten van het lange jagen. Dit was weer zo'n moment. Ze zag Ashpaw hier ook heel erg vaak. Die was ze gisteren nog tegengekomen, maar ze had besloten Ashpaw toen niet lastig te vallen. Ashpaw was een kater met heldere blauwe ogen. Vroeger wou Aqualight ook altijd blauwe ogen, maar ze was nu wel blij met haar diepe groene ogen. Het leek wel gras soms. En ze kon haar goed mee diep kijken in iemands ogen. Ook had Aqualight de gave om katten hun gedachten op te ratelen. Ze kon af en toe zomaar zien wat de katten dwars zat, gewoon aan de lichaamstaal, en aan de katten hun ogen, hoe die stonden. En daaruit kon ze opmaken wat er was. Aqualight keek rustig met haar groene ogen naar de stromende kleine rivier de vlak voor haar gezicht langs liep. Ze hoopte eigenlijk dat Ashpaw eraan kwam, zodat ze is wat meer kennis kon maken met enkele leden van haar Clan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimeza 11 sep 2010 - 23:22

Stilletjes bewoog de grijze tabby kater genaamd Ashpaw zich door de begroeiing van het Schaduwclan territorium om bij de kleine rivier te gaan jagen. Tenminste, dat nam hij zich al vaak voor, maar meestal eindigde hij meestal verdrietig, misschien zelfs snikkend bij de rand van de rivier als hij zijn spiegelbeeld zag, iets wat hem telkens hielp herinneren aan het feit dat hij zich nutteloos voelde voor Shadowclan, een totale mislukking met hoogtevrees. Hij wist niet wat hem hier deed terugkeren, was het de rust? Of was het iets anders? Hij wist het niet, hij hoefde het ook niet te weten. Hij voelde zich moe, erg moe. De modder trok aan zijn poten, gewillig om hem op te slokken zoals ze in zijn dromen soms deden. Want zelfs in zijn slaap voelde hij geen rust. Zelfs daar kolkten en gonsden zijn gedachten door zijn kop. Dromen bestaande uit pure angst en wanhoop.. nee het waren geen dromen, eerder nachtmerries. Het voelde alsof hij langzaam verstikt werd, verstikt in zijn eigen gedachten. Hij kon er niet aan ontsnappen of aan ontkomen, zoals hij soms kon bij zijn hoogtevrees. Varens streken langs zijn grijsgetinte vacht, de modder die er al op zat wegvegend, of veegden ze het juist verder uit? Hij keek niet eens om om te kijken. Hij wou naar de kleine rivier toe. Hij had nooit veel contact gehad met de andere apprentices, nu nog steeds niet eigenlijk, of zelfs minder, maar nu de meeste apprentices warriors waren gemaakt, maakte dat dat hij zich nog eenzamer voelde. En die eenzaamheid leed alleen maar tot meer verdriet en pijn. Hij klapte zijn klauwen een paar keer in en uit. De kleine rivier kwam in zicht. Plots keek hij in 2 groene ogen, hij groef even in zijn geheugen naar de naam van de poes bij wie die ogen hoorden, 'Aqualight' Stamelde hij geschrokken, zich de naam herinnerd. Hij had niet verwacht om iemand tegen te komen, niet hier, meestal was hij de enige hier. De meesten hielden niet van natte poten..


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Aqualight
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
234

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
Aqualight
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 8:30

'Aqualight', stamelde een kater geschrokken. 'Oh, hallo. Ik... Ik kwam hier eens voor de rust', zei Aqualight, half waarheid en half gelogen. Half waarheid omdat ze inderdaad kwam rusten, en half gelogen omdat de grootste reden was dat ze hier kwam rusten om Ashpaw te ontmoeten. Ashpaw was een cyperse grijze kater met helderblauwe ogen. Aqualight keek even diep in die ogen. Toen wende ze haar blik gauw af, en keek even naar de stromende rivier. 'Kom zitten', nodigde ze hem zachtjes uit, en ze wees met haar staart een plek naast haar aan, terwijl ze naar de rivier keek, die blauwe weerspiegelingen in haar ogen lieten zien. Het groen in haar ogen leek steeds op te lichten, en als er een klein stroompje langs kwam, en tegen de vlakte ging, doofde dat lichtje weer. Ashpaw had gelijk, hier kon je gelijk tot rust komen. 'Word je al bijna krijger?', vroeg Aqualight nieuwsgierig, maar ze keek hem niet aan. Ze keek weer diep die rivier in, alsof ze probeerde te ontdekken of er prooien in rond zwommen. Toen scheurde ze haar blik van de rivier, en keek ze in Ashpaw's heldere blauwe ogen, wachtend op een antwoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 9:02

Ashpaw wachtte onrustig en nerveus op een antwoord. Hij had gedacht hier alleen te zijn, dat was hij ook meestal hier. Ondertussen wervelden gedachten nog altijd onrustig door zijn kop. 'Oh, hallo. Ik... Ik kwam hier eens voor de rust' Miauwde Aqualight rustig. Ashpaw keek haar aan, diep van binnen voelde hij een beetje achterdocht, maar dat zei hij niet. Hij kneedde de drassige grond met zijn voorpoten. Contact maken met katten die hij niet kende.. dat had hij altijd al moeilijk gevonden. Zelfs met katten die van Shadowclan waren. Misschien waren het de kleine dingen die het hem deden, de kleine pesterijtjes van andere apprentices, de stille schaamte voor zijn hoogtevrees. Hij merkte op dat Aqualight hem in de ogen keek, snel wende hij zijn blauwe blik af, die kwam weer zoals vaker op zijn witte voorpoten te rusten. Zijn staart sleepte nu over de grond heen. 'Kom zitten' Miauwde Aqualight zachtjes. Ashpaw weifelde even, wou hij wel komen zitten.. Maar haar staart wees al naar de grond. Eigenlijk durfde hij niet te weigeren, waarom durfde hij dat niet? Waarom ben ik altijd zo bang? Waarom ben ik geen echte Shadowclan krijger? Jammerde hij inwendig. Voorzichtig ging hij in de modder naast Aqualight zitten, niets zeggend, niet reagerend. Hij voelde zich ongemakkelijk, maar dat had hij in het bijzijn van bijna alle katten, behalve misschien Raindrop, zijn mentor. Die leek hem echt te begrijpen. Maar Raindrop had nu kittens, en dus minder tijd. Hij had geen nieuwe mentor aangewezen gekregen dus was hij weer alleen gaan trainen, maar ja.. of dat zo goed hielp?.. 'Word je al bijna krijger?' Vroeg Aqualight nieuwsgierig. Ik een krijger? Alsof dat ooit gaat gebeuren.... Schoot er door zijn kop, maar dat zei hij niet. 'Weet ik niet..' Miauwde hij met zijn zachte stem, zijn oren iets achteruit gelegd en zijn staart om zich heen gevouwen. Zou Brokenstar uberhaupt wel een kat met hoogtevrees tot warrior maken?


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Aqualight
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
234

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
Aqualight
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 9:11

'Weet ik niet..', mauwde de kater. 'Vast wel', bemoedigde Aqualight hem. Zelf was ze al even warrior, en misschien, als Ashpaw ook een warrior werd, konden ze samen jagen. Ze kon aan de houding van de kater zien dat hij vroeger iets vervelends meegemaakt heeft, en Aqualight vermoedde pesterijen. 'Je moet het niet op je laten zitten dat je vroeger gepest bent. Je bent zoals je bent, hé, ik heb ook zo mijn nadelen', lachte Aqualight naar hem. Waarom was Ashpaw gepest? Was het waar dat hij hoogtevrees had? 'Is het waar dat je hoogtevrees hebt?', vroeg ze peinzend, nadenken of dit wel een juiste vraag was. Maar waarom was Ashpaw dan toch zo onzeker? Omdat hij hoogtevrees had? Nou en, dat ging misschien wel over, misschien ook niet, maar dan ging hij gewoon niet in bomen jagen. 'Ashpaw, ik ben geen psycholoog of zo, maar als je werkelijk hoogtevrees hebt, dan jaag je gewoon op het prooi op de grond. Zal ik je trouwens een geheimpje vertellen? Ik was vroeger heel erg bang voor water, toen ik als een kitten erin was gevallen. Maar toen gebeurde er iets, ik moest iemand redden die in het water was gevallen, en toen was mijn angst over', zei Aqualight. 'Wat ik daarmee wil zeggen, is dat je angst vast wel overgaat, en misschien met de vreemdste dingen', zei Aqualight. Ze keek diep in het water.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 9:30

'Vast wel' Miauwde Aqualight bemoedigend naar hem, Ashpaw keek niet op en gaf met een kleine beweging van zijn oor aan dat hij haar gehoord had, al geloofde hij het niet. Wat kon hij nou voor de shadowclan doen? Hij.. hij voelde zich zo verschrikkelijk waardeloos.. Hij liet zijn oren even hangen en ging zwijgend liggen. Hij had zich zo klein gemaakt als maar kon toen Aqualight verder praatte. 'Je moet het niet op je laten zitten dat je vroeger gepest bent. Je bent zoals je bent, hé, ik heb ook zo mijn nadelen' Miauwde Aqualight. Ashpaw keek nogsteeds niet op, maar verstarde wel, hoe wist zij van dat pesten?.. 'Hoe weet je...' stamelde hij geschrokken met wijd opengesperde ogen. Maar de volgende vraag werd alweer op hem afgevuurd. 'Is het waar dat je hoogtevrees hebt?' Weer verstarde Ashpaw, is dat het hele kamp rondgegaan dan? Vast wel.. konden ze lachen, haha Ashpaw heeft hoogtevrees hij is nog nuttelozer dan hij al was. Vast wel ja.. De pestkoppen die nu allang al warriors waren, zouden vast wel gesmuld hebben van dit nieuwtje. Hij liet zijn oren even hangen terwijl zijn gedachten terugdwaalden naar toen..

Voorzichtig stapte de net tot apprentice gemaakte Ashpaw de apprentice den in. Ietwat verlegen, maar wel klaar om kennis te maken met de andere apprentices. Hij zag een paar zwarte pelsen, ook een paar pelsen van andere kleuren. Plots kwam er een grotere kater op hem af, die vast al tijden apprentice was. Ashpaw kromp even ineen, en dat maakte dat hem het perfecte doel voor pesterijen, zag de kater. Dus dit resulteerde al in de eerste smalende opmerking. Zwijgend ging Ashpaw zijn mosnestje maken, wat zijn moeder hem al geleerd had. Plots schoof een poot zich onder het mos en duwde het in zijn gezicht. Het mos prikte in zijn ogen en vulde zijn mond en neus, het maakte dat hij het benauwd had. Hij kreeg geen lucht meer.. Net toen zijn longen om lucht begonnen te schreeuwen.. hield het op. Hoestend spuwde hij het mos uit en hij keek wezenloos omhoog....

'Ashpaw, ik ben geen psycholoog of zo, maar als je werkelijk hoogtevrees hebt, dan jaag je gewoon op het prooi op de grond. Zal ik je trouwens een geheimpje vertellen? Ik was vroeger heel erg bang voor water, toen ik als een kitten erin was gevallen. Maar toen gebeurde er iets, ik moest iemand redden die in het water was gevallen, en toen was mijn angst over. Wat ik daarmee wil zeggen, is dat je angst vast wel overgaat, en misschien met de vreemdste dingen' Miauwde Aqualight verder. Om eerlijk te zijn had Ashpaw de helft van het verhaal gemist toen hij in gedachten verzonken was. 'Ja.. maar er is nauwelijks prooi in het water..' Murmelde hij, en hij keek naar boven, vogels floten hoog boven zijn kop, onbereikbaar voor hem.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Aqualight
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
234

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
Aqualight
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 9:38

'Ja.. maar er is nauwelijks prooi in het water..', murmelde de kater na een lange stilte. 'Als je je afvraagt hij ik dat kon weten, dat je gepest werd, dan komt hier het antwoord, maar waarschijnlijk geloof je het niet', zei Aqualight. 'Als ik in katten hun ogen kijk, kan ik precies ontrafelen wat er met hun gebeurd is, of dat ze liegen', zei Aqualight. 'Ineens komt er dan een zin bij me op, die spreek ik uit, en dan blijkt het ook nog waar te zijn', zei Aqualight zuchtend. 'Ik heb geen idee hoe dat kan', zei Aqualight toen. 'Ik kan niet in de toekomst kijken, zoals Medecijn katten dat kunnen, maar ik kan wel ontrafelen wat er in het verleden is gebeurd, en liegen dat kan eigenlijk elke kat zien', zei Aqualight. Ze gaf Ashpaw een bemoedigend stootje. 'Hé, je moet je niks meer aantrekken van die kittens van vroeger. Niemand kan jou nu nog pesten, niet zolang Raindrop, Brokenstar en ik er zijn', zei Aqualight, en ze keek weer even naar de rivier.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 9:47

'Als ik in katten hun ogen kijk, kan ik precies ontrafelen wat er met hun gebeurd is, of dat ze liegen', Miauwde Aqualight. Ashpaw schrok, dan moest hij oppassen bij deze poes, hij wou niet dat zijn gedachten zomaar op tafel kwamen, hij had ook zijn geheimen.. 'Ineens komt er dan een zin bij me op, die spreek ik uit, en dan blijkt het ook nog waar te zijn',Vertelde Aqualight zuchtend. 'Ik heb geen idee hoe dat kan. Ik kan niet in de toekomst kijken, zoals Medecijn katten dat kunnen, maar ik kan wel ontrafelen wat er in het verleden is gebeurd, en liegen dat kan eigenlijk elke kat zien', zei Aqualight. Ze gaf Ashpaw een bemoedigend stootje. Ashpaw wankelde even, hij stond niet zo stevig op zijn poten als de meeste katten deden, zowel letterlijk als figuurlijk. 'Hé, je moet je niks meer aantrekken van die kittens van vroeger. Niemand kan jou nu nog pesten, niet zolang Raindrop, Brokenstar en ik er zijn', zei Aqualight, en ze keek weer even naar de rivier. Plots voelde Ashpaw zich weer ontzettend ongemakkelijk, bang dat zijn gedachten zomaar uit de mond van Aqualight kwamen rollen, iets wat hij zeker niet wou. Hij staarde ongelukkig in het water, wat moest hij nou doen? Tegelijkertijd spookten de bekende gedachten van eerst door zijn kop. Allemaal hadden die gedachten maar 1 kernwoord, nutteloos.. Hij voelde zich miserabel, maar ook op zijn hoede. Niemand kon hem nu nog pesten.. 'Ze kunnen het best nog wel.. jij noch brokenstar noch raindrop zijn altijd in de buurt' Miauwde hij zachtjes. Hij voelde angst voor de katten die hem pestten, grote angst. Ze hadden hem zelfs een keer opgesloten. Hij was zo bang dat ze hem daar nooit meer uit lieten, het was vreselijk..Hij knipperde even wat tranen weg met zijn ogen, in de hoop dat Aqualight ze niet gezien had.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Aqualight
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
234

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
Aqualight
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 9:55

'Ze kunnen het best nog wel.. jij noch brokenstar noch raindrop zijn altijd in de buurt', zei Ashpaw. 'Nou, toch wel vaak. Bij jagen is Raindrop bij je, in het kamp Brokenstar, en als je is alleen ergens naartoe zal ik altijd een beetje bij je in de buurt blijven als je het fijn vindt. En als het echt niet gaat in Apprentice Den, dan wil ik wel aan de Medicijnkat Goldenpelt vragen of je bij haar mag slapen', zei Aqualight. Ze wist dat Ashpaw zich rot voelde, maar besloot er niks van te zeggen, want ze had de afschuw op Ashpaw's gezicht al opgemerkt toen ze over haar kracht vertelde. Hij was zeker bang dat ze al zijn gevoelens kon raden. 'Ik kan heus niet alle gevoelens zien hoor. Het is alleen als er een situatie is gebeurd en twee katten zijn er in discussie over, of als de kat die het gedaan heeft voor mijn neus staat', zei Aqualight toen. 'En sommige gevoelens negeer ik gewoon, ik zeg er alleen iets van als ik vind dat dat echt moet', zuchtte Aquatail. 'Sommige katten die ik vroeger had ontmoet werden bang van mijn kracht, andere geïnteresseerd, en andere negeerde me en liepen weg als ik aankwam', zei Aqualight. 'Daarom vertel ik het tegen jou omdat ik weet wat jij met je pesterijen hebt doorgemaakt', zei Aqualight. Ze merkte de tranen op Ashpaw's gezicht, maar besloot hem even alleen in gedachten te laten, en te laten uithuilen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 10:09

'Nou, toch wel vaak. Bij jagen is Raindrop bij je, in het kamp Brokenstar, en als je is alleen ergens naartoe zal ik altijd een beetje bij je in de buurt blijven als je het fijn vindt. En als het echt niet gaat in Apprentice Den, dan wil ik wel aan de Medicijnkat Goldenpelt vragen of je bij haar mag slapen' Miauwde Aqualight. Ashpaw schudde zijn hoofd, 'Nee bedankt..' Miauwde hij zachtjes, hij zou dan nog eenzamer zijn.. Hij voelde zich al eenzaam nu veel apprentices waar hij mee getraind had tot warriors waren gemaakt, maar in de medicijnkat den slapen? Daar was het nog leger, nog stiller, met uitzondering van de zieke katten die daar soms lagen. 'Ik kan heus niet alle gevoelens zien hoor. Het is alleen als er een situatie is gebeurd en twee katten zijn er in discussie over, of als de kat die het gedaan heeft voor mijn neus staat', Miauwde Aqualight toen. Een gevoel van opluchting stroomde door Ashpaw heen, ze kon dus niet zien waar hij aan dacht. 'En sommige gevoelens negeer ik gewoon, ik zeg er alleen iets van als ik vind dat dat echt moet', zuchtte Aqualight. 'Sommige katten die ik vroeger had ontmoet werden bang van mijn kracht, andere geïnteresseerd, en andere negeerde me en liepen weg als ik aankwam', Miauwde Aqualight. 'Wat rot voor je..' Miauwde Ashpaw aarzelend. Hij deed alsof hij zijn gezicht waste, niet wetend dat Aqualight al gezien had dat hij moest huilen. Vlug veegde hij zijn tranen weg. Tevens werd zijn vacht weer pluizig van het vochtige weer, dat gebeurde altijd.. Hij likte het snel plat, in de hoop dat het plat bleef. Hij keek Aqualight voorzichtig aan met zijn heldere blauwe ogen, niet wetend wat hij moest zeggen. Wat als hij haar beledigde..


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Aqualight
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
234

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
Aqualight
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 10:15

Aqualight voelde dat Ashpaw haar aankeek, en haar blik werd naar hem getrokken. 'Huil maar', zei ze, en ze sloeg haar staart rond hem heen. Ze keek met haar felgroene flikkerende ogen naar de helderblauwe ogen van Ashpaw. 'Wil je jagen?', vroeg ze toen, en ze wees met haar staart naar de bossen. Terwijl ze wachtte op een antwoord, keek Aquatail naar de bomen. De wind was rustig, en het ruiste overal. De bladeren ritselden, en het leek net wel alsof honderden muizen erin zaten. De vogels floten, maar Aquatail negeerde dat. Ze hoorde ook een laag gegrom, en kon daaruit opmerken dat hier dassen waren of een vos. Ze snoof. Het spoor rook van twee dagen geleden, maar een vos kon altijd terugkeren. Ze rook ook de angst geur. Waarschijnlijk was de vos in gevecht geweest met iets anders. Het kon mogelijk een Rogue zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 10:27

Ashpaw staarde voor zich uit naar het kabbelende water onder hem. Hij keek zwijgend naar zijn reflectie. Hij zag een grijze vacht en blauwe ogen die onzeker en angstig terug staarden. Zijn ogen werden opnieuw vochtig maar hij weigerde koppig om te huilen. Een warme staart krulde zich om hem heen, even keek hij geschrokken op naar Aqualight. 'Huil maar' Miauwde ze rustig. Ashpaw schudde zijn kop stilletjes, hij wou niet huilen. Hij wou geen zwakte tonen.. Huilen hoorde niet bij een Shadowclan krijger.. noch een apprentice.. misschien bij een kit.. Hij was geen kit, hoe kon hij ooit een warrior worden als hij zich als een kit gedroeg? Zijn oren stonden nog steeds naar achter gedraaid. 'Wil je jagen?' vroeg Aqualight na een tijdje van stilte. Ashpaw keek eventjes op en knikte. Misschien zou hij dan van deze ongemakkelijke stilte afkomen.. Maar waar konden ze jagen? Hij rook nauwelijks prooi, of misschien was hij wel gewoon niet geconcenteerd genoeg. Hij kon zich ook niet goed concentreren op het moment, niet nu zijn poten tintelden van twijfel en zijn ogen prikten van verdriet. Hij hoorde vaagjes de bladeren van de bomen ritselen, af en toe liet een blad een tak los en dwarrelde het naar beneden naar de drassige moerasachtige grond. Hij volgde het blad eventjes met zijn ogen totdat het tot stilstand kwam in een plasje water. Hij keek even opzij naar Aqualight, ze leek plotseling een stuk meer op haar hoede. Eventjes bleef hij aarzelend stil. 'Aqualight.. Wat is er?..' Miauwde hij aarzelend en op zijn hoede. Zijn nekharen prikten ongemakkelijk.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Aqualight
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
234

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
Aqualight
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 10:37

'Aqualight.. Wat is er?..', vroeg de kater toen. 'Ik ruik vos. Twee dagen oud. En als ik iets verder ruik wordt het spoor steeds verser', beantwoordde Aqualight Ashpaw's vraag. Ze liep verder. Ze rook. Het spoor was vers, nog geen dag geleden. 'Er is hier een vos. Het spoor is nog vers', zei Aqualight. Toen zag ze de vos wegspringen. Zou het bang voor katten zijn? Onmogelijk toch? De vos sprong vanuit SchaduwClanterritorium naar Rogueterrein toe. 'De vos gaat naar Rogueterrein toe. Daar zal het geen pretje zijn', zei Aqualight. Haar aandacht werd getrokken door een rat, maar die liet ze voor Ashpaw. Ze wees onhoorbaar met haar staart naar de rat. 'Pak hem', zei ze bemoedigend. Ze deed voor hoe hij zich klaar moest maken om te springen. De lapjespoes wist namelijk nog niet wat Raindrop Ashpaw allemaal had geleerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 13:55

'Ik ruik vos. Twee dagen oud. En als ik iets verder ruik wordt het spoor steeds verser', Miauwde Aqualight als antwoord op zijn vraag. Ashpaw legde zijn oren plat in zijn nek, vos! Vossen en dassen waren gevaarlijk, dat was hem al vanaf kits af aan ingehamerd, werd dat niet bij elke kit gedaan? Hem was wel eens verteld dat als hij stout was een vos hem kwam halen. Maarja, iedere queen had toch haar trucjes om kits zoet te houden? Zijn staart was nu tweemaal zo dik geworden en zijn nekharen stonden recht overeind, zo alert als maar kon. 'Er is hier een vos. Het spoor is nog vers', Miauwde Aqualight verder. Ashpaw zag een vlaag roodachtig bont, maar het verdween net zo snel, was het.. over? Was de vos weg? Hij zette zijn oren iets overeind en hield zijn kop ietwat scheef. Vreemd, meestal zou een vos niet zo snel ervandoor gaan toch? Naja, beter weg dan vechten met het dier of niet dan? Zijn oren trokken nog iets nerveus. Wat als het dier aangevallen had? Dan hadden ze geen kans gehad, nee, geen kans. Aqualight had het nooit alleen aangekund, en hijzelf kon niet zo goed vechten. Raindrop had het hem wel geleerd, alleen hij kon het gewoon niet goed. Nog een reden waarom hij waarschijnlijk nog geen warrior was. 'De vos gaat naar Rogueterrein toe. Daar zal het geen pretje zijn', Miauwde Aqualight, zijn gedachten onderbrekend. Ashpaw keek op, hij was er nog steeds niet met zijn gedachten bij en hij straalde ongelukkigheid uit. 'Pak hem' Miauwde Aqualight bemoedigend. Pak wat? Hij keek om zich heen, wat bedoelde ze in starclan's naam? Uiteindelijk viel zijn oog op een rat die door de modder voortbewoog. Langzaam liet Ashpaw zich in een jachthouding zakken en sloop hij voorwaarts richting de rat. Pootstap voor pootstap kwam hij dichterbij totdat de rat binnen pootbereik was. Hij zette zich af en sprong perongeluk naast de rat. Hij maakte een glijder door de modder en kon nog zijn tanden in de staart van de rat zetten en hem terugtrekken. Onhandig hield hij het dier op zijn plek en beet hij hem dood. Hij was ietwat beschaamd, wat een blunder, hij zat nu helemaal onder de modder.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Aqualight
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
234

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
Aqualight
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 14:10

Ashpaw zat wild rond te kijken. Ashpaw was zo in gedachten geweest dat hij Aqualight waarschijnlijk niet gehoord had. 'Daar', wees ze met haar staart naar de rat. Ashpaw kreeg de rat in het oog. Aqualight zag dat Ashpaw zich in een perfecte sluiphouding liet zakken, en toen gauw op de rat sprong. Of ja, op de rat? Het was er net naast, en hij schoof door. Hij pakte de rat tijdens het glijden. Aqualight zag dat Ashpaw stopte met glijden, en dat de rat dood in zijn bek bungelde. In plaats van te lachen snelde ze naar hem toe. 'Gaat het wel?', vroeg Aqualight. Ze pakte Ashpaw bij zijn nekvel op, en likte zijn vacht schoon van de modder. De modder was er het grootste deel vanaf. 'Je buik kan je straks altijd nog doen, of moet ik die nu even doen?', vroeg Aqualight. In plaats van te wachten op antwoord begon ze zijn buik ook nog even te wassen. Het modder was er nu bijna helemaal af. 'Goede vangst. Als er geen modder had gezeten, zou je je sneller hebben kunnen omgedraaid hebben, dan had je hem zeker gedood!', moedigde Aqualight hem aan. Ze zag nog een waterrat dat net druipend uit het rivier klom. 'Probeer de waterrat te pakken', zei ze, en ze wees deze keer met haar neus naar de druipende waterrat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ashcloud
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
Ba-Ba-Babs~
207

CAT'S PROFILE
Age: 28 Manen
Gender:
Rank:
Ashcloud
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimedo 16 sep 2010 - 16:42

Modder droop van zijn vacht af, zelfs van zijn oren. Hij schudde zich iets uit terwijl hij overeind kwam. Modder vloog in de rondte, maar het zat nu iets minder dik op zijn vacht. Hij legde de rat neer, hopelijk had hij geen ziekte, zoals de ratten op de kraaienplaats soms hadden. Hij verwachtte gelach van Aqualight, haar hij kreeg iets totaal anders, hij keek haar voorzichtig aan. 'Gaat het wel?' Miauwde Aqualight vragend. Ashpaw knikte voorzichtig en veegde met zijn poot langs zijn kop om wat modder weg te halen, 'Het gaat..' Begon hij maar voordat hij zijn zin af kon maken tilde Aqualight hem al aan zijn nekvel op. 'Hey, wat doe je!' Stamelde hij protesterend en geschrokken en hij probeerde zich los te spartelen, alleen lukte het hem niet om los te komen. 'Je buik kan je straks altijd nog doen, of moet ik die nu even doen?' Vroeg Aqualight. 'Nee!..' Miauwde hij geschrokken maar Aqualight had niet afgewacht en was zijn buik nu aan het wassen. Toen ze klaar was krabbelde hij snel met achteruitgelegde oren overeind. Het was even stil, 'Goede vangst. Als er geen modder had gezeten, zou je je sneller hebben kunnen omgedraaid hebben, dan had je hem zeker gedood!' Miauwde Aqualight. 'Probeer de waterrat te pakken.' Miauwde Aqualight en ze wees naar een waterrat die net uit de rivier geklommen was. Ashpa keek er even naar maar schudde zijn kop, 'Nee sorry ik ga naar Raindrop toe, doei Aqualight!' Miauwde hij. Ashpaw boog zijn kop nog eventjes beleefd maar rendde daarna weg en verdween door de struiken richting het kamp.


~.. If I wasn't here tomorrow, would anybody care? Still stuck inside this sorrow, I've got nothing and going nowhere ..~
~.. I know I'm a mess and I wanna be someone, someone that I like better. I can never forget, so don't remind me of it forever ..~
[/size]
Terug naar boven Ga naar beneden
Aqualight
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
234

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
Aqualight
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimedo 16 sep 2010 - 20:14

'Nee sorry ik ga naar Raindrop toe, doei Aqualight!', mauwde de kater en hij draaide zich om en rende weg. Aqualight zuchtte. Hij had wel erg bang gekeken toen ze zijn vacht deed. Had ze iets verkeerd gedaan soms? Aqualight keek toe, naar de stromende rivier waar ze een paar minuten geleden nog met Ashpaw had gezeten. Aqualight wist nu niks meer te doen. Ze voelde zich grotendeels rot. Waarschijnlijk had Ashpaw haar likken over zijn vacht verkeerd opgevat. Hij was waarschijnlijk boos op haar. Aqualight's wangen werden even vochtig. Veel Clanleden vatte haar goede bedoelingen snel verkeerd op. Aqualight ging liggen en keek in de stromende rivier. Ze kon er niet meer tegen en sprong in de rivier. Het ijskoude water nam deel over haar en Aqualight hijgde even. Haar vacht was nat. Aqualight's poten zonken al snel en Aqualight trappelde. Al snel werd ze moe. Aqualight voelde hoe het koude haar poten verlamde. Ze kon nauwelijks zwemmen omdat ze deze temperatuur niet echt gewend was. Aqualight zonk en kwam weer boven. Ze bereikte de kant en klom erop. Haar vacht was drijfnat, maar Aqualight voelde zich beter. Ze was wel bijna verdronken. Maar dat maakte niet zo veel uit. Aqualight wachtte zuchtend tot zonhoog voorbij was, ze had even nergens meer zin in.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimevr 17 sep 2010 - 19:23

Raindrop hield van de kleine rivier. Het was een rustgevende plaats, heerlijk in evenwicht, heerlijk om te denken. Ze was er dol op. Het bracht haar tot bezinning, hielp haar dingen op een rijtje te zetten en te overzien. Dat had ze wel nodig, als Deputy. Brokenstar vroeg hij bij moeilijke kwesties soms om raad, en ze moest hem natuurlijk wel goed adviseren. De katten keken niet zo naar haar op als naar Brokenstar, en daardoor had ze af en toe wel een beter zicht op de 'onderhuidse' situaties. Toch hielp het kabbelende water haar, hoe vreemd het ook mocht klinken. Daar, bij de rivier, was het bijzonder. Er was prooi en dus excuus, er was rust en dus hulp. Ze kon er geen genoeg van krijgen. Ashpaw kwam er ook wel eens. Toch keek ze raar op toen ze opeens Ashpaw en Aqualight rook. Er waren meestal niet zoveel katten. Maar Raindrop haalde haar schouders op en liep verder. Geen van de katten haatte haar, dus het was veilig genoeg om er naartoe te gaan. Raindrop kwam net op tijd om Ashpaw's stem te horen. 'Nee, sorry, ik ga naar Raindrop toe, doei Aqualight.' Waarom zou hij dat zeggen? Zich nog steeds afvragend waarom haar leerling dat zei, liep ze toch verder naar de rivier. Ashpaw was net weg, en Aqualight staarde naar de rivier. Raindrop keek even rond, op zoek naar Ashpaw, maar hij was net weg. Ze wilde nog wel een keer alleen met hem praten; op de Gathering was er iets in hem veranderd, maar ze wist niet wat.. Aqualight leek aangedaan van zijn woorden. Raindrop wilde haar helpen, maar hoe? 'Hoi Aqualight. Hoe gaat het?' vroeg Raindrop toen maar.


Aqualight & Ashpaw 104l1zd
Terug naar boven Ga naar beneden
Aqualight
Member
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
234

CAT'S PROFILE
Age: 16 manen
Gender:
Rank:
Aqualight
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimevr 17 sep 2010 - 19:32

'Hoi Aqualight. Hoe gaat het?', vroeg een zachte stem. Aqualight keek op van de geruststellende rivier. Haar vacht was druipnat en ze rilde. 'Goed', loog de poes. De poes naar de rivier. 'Volgens mij is je Apprentice op zoek naar je', zei ze toen maar. Ze begon haar vacht te likken, maar bij elke lik werd ze bozer en ze besloot haar vacht te laten voor wat het was. Ze keek Raindrop diep in de ogen. 'Ik denk dat ik je Apprentice bezeerd heb', zuchtte ze en ze begon te vertellen wat er allemaal gebeurd was en dat ze Ashpaw's flank likte en dat hij toen boos keek naar haar. Of toch bang. Aqualight ging moedeloos liggen en keek in de stromende rivier terwijl haar hart op en neer sprong. Het klopte in haar keel, terwijl ze bezorgd aan de aangedane Apprentice dacht. Aqualight zuchtte. Ze ijsbeerde en ging weer zitten. 'Als je kwaad op me bent, snap ik dat', zei ze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raindrop
StarClan
Aqualight & Ashpaw DPKsfdL
443

CAT'S PROFILE
Age: 14 manen
Gender:
Rank:
Raindrop
BerichtOnderwerp: Re: Aqualight & Ashpaw   Aqualight & Ashpaw Icon_minitimevr 17 sep 2010 - 19:45

Aqualight was helemaal doorweekt en rilde. 'Goed,' loog ze. Raindrop wist dat ze loog. Moest ze haar dan gaan ondervragen? 'Volgens mij is je apprentice op zoek naar je,' mauwde ze daarna. Raindrop keek haar serieus aan. 'Dat hoorde ik. Maar ik dacht dat je misschien wel met iemand wilde praten..' Raindrop werd plotseling diep aangekeken door Aqualight. 'Ik denk dat ik je apprentice bezeerd heb...' Aqualight vertelde het verhaal, en Raindrops vraag was beantwoord. Ze had zijn flank gelikt, en Ashpaw had dat, verlegen als hij was, verkeerd opgevat. Moedeloos ging de poes naast de rivier liggen. Aqualight was duidelijk bezorgd. 'Als je kwaad op me bent, snap ik dat,' mauwde ze zacht. Raindrop keek haar ook diep in de ogen. Haar ogen straalden meelevendheid uit. 'Nee, waarom zou ik dat zijn?' Raindrop ging naast Aqualight liggen, ondanks haar hekel aan modder. 'Ashpaw is ontzettend verlegen.. Hij vat dat soort dingen snel verkeerd op. Daar kun jij niets aan doen. Ik neem aan dat het goed bedoeld was, en zo komt het er ook uit.' Raindrop voelde zich op haar gemak bij Aqualight. 'Weet je, ik houd van Blacksky.. Maar hij is zo gemeen geweest tegen Scytheshade.. Ik weet niet wat ik met hem aan moet. Ik heb hem al een tijdje niet meer gesproken. Zou ik hem beledigd hebben? Maar Scytheshade heeft ook vrienden nodig..' Raindrop wilde voor iedereen zorgen. 'Maar als je daar niet over wil praten, ik wisselde een beetje snel van onderwerp.' Raindrop toch, dacht ze, je moet niet over jezelf zeuren.. Misschien leidde het Aqualight wat af.


Aqualight & Ashpaw 104l1zd
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aqualight & Ashpaw
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 5Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: ShadowClan territory :: ShadowClan territory :: Little Creek-
Ga naar: