[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
Thistlepaw.
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 DPKsfdL
Lore
332
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Way too old to be wearing this name
Gender:
Rank:
Thistlepaw.
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 Icon_minitimezo 20 apr 2014 - 8:41

Misschin kunnen we, voor een dag(of langere tijd als iedereen het leuk vind) Alleen maar open topics doen? Joehoe! Open topic dag!XD Een beetje een vaag idee, maar misschien zou het mensen wel inspiratie en stimuleren om meer open topics te maken?


But I can't compete with the she wolf
Who has brought me to my knees

[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 118eljq
What do you see in those yellow eyes
Cause I'm falling to pieces
Terug naar boven Ga naar beneden
Dustrise
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 9d0wsSR
Linn
1320
Actief
And I'd choose you;
in a hundred lifetimes,
in a hundred worlds,
in any version of reality,
I'd find you and I'd choose you.

CAT'S PROFILE
Age: 28 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Dustrise
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 Icon_minitimezo 20 apr 2014 - 9:10

Wow just in time, dit viel me vrijdag ook enorm op toen ik zin had om te posten maar er geen open topics waren om op te reageren.


[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 VyGVfLa
You may write me down in history with your bitter, twisted lies,
You may trod me in the very dirt, but still, like dust, I'll rise.

.:
Terug naar boven Ga naar beneden
Thrushdive
StarClan
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 DPKsfdL
Krisdive
1285

CAT'S PROFILE
Age: .:32 Moons:.
Gender:
Rank:
Thrushdive
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 Icon_minitimezo 20 apr 2014 - 12:42

Ik ben het met alles wat gezegd is hier wel bijna eens. En dat topics helemaal gereserveerd worden, (ik doe het zelf ook) vind ik ook vervelend. Maar ook dat wanneer ik een open topic maak, dat die gewoon vergaat. Want inderdaad, je leeft in een clan met heel veel katten, en net zoals in de boeken behoort je kat iedere clan genoot in ieder geval bij naam te kennen. (Waar ik me ook best wel aan kan irriteren als een clan genoot naar de naam vraagt). Wat mij betreft is ook al is een topic gereserveer dat je je als nog vrij mag voelen om te reageren. Want het 'eerst (naam van kat) reageren' vind ik op zich wel beter. Want dan kan daarna iedereen er altijd nog op reageren.

Want ook ik mis die spontane topics van toen ik nog 13 was.

EDIT: Tevens heb ik dat mijn meeste katten nauwelijks andere katten kennen. Innerghost heeft haar kittens, sort of haar partner, en Shrewstar, en nu eindelijk een apprentice, Tallpaw waar ze geïnstereseerd in is en een kat die ze niet mag, Nevermind. Maar dat is het ook. Terwijl mijn eerste account Lightheart een vrienden groepje had, of in ieder geval een groep katten waar ze mee op kon schieten binnen de clan, en verder haar clangenoten waar ze ook wel mee op kon schieten, en ze had Stormstar die ze als apprentice dolgraag als mentor wou, wat ook maar onstaan is omdat ik random een topic binnen gleed tussen Stormstar en Mousefur. Het is een groot verschil, ik probeer het, maar topics raken inactief, terwijl clan genoten elkaar bewoon behoren te kennen. En door bijna alleen maar gereserveerde topics kunnen personages elkaar ook niet leren kennen en blijft het enkel bij de naam.


"It's don't give a Mousedung time"~
::Kradam::

[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 6IRKqVA[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 MKN7vHE[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 IfBu3av[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 PS18GM0
Terug naar boven Ga naar beneden
Brightpaw
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 DPKsfdL
Marijn (kittypaw)
928
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 9 Moons
Gender:
Rank:
Brightpaw
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 Icon_minitimezo 20 apr 2014 - 22:06

Ik vond het vroeger ook leuk, ik had veel van die open topics met Kittypaw in de RPG training(bijv. die met camarovi en spottedkit) en zo bepaalde ik makkelijk het karakter van haar. Er kwamen dan veel katten bij en er gebeurde veel ^^. Ik vind een open topic veel leuker want er kan dan meer gebeuren, als je een topic met z'n twee hebt en je hebt bijna geen inspiratie en de ander ook niet dan weet je ook geen gebeurtenissen etc.word saai. Bij open topics kan er gewoon een andere kat inspringen en dan ontmoet je kat weer een nieuw iemand, etc. is ook veel makkelijker om het karakter te bepalen. Maar het probleem is, toen ik alleen Kittypaw had had ik veel tijd voor open topics en vond ik het leuk om te RPG'en, en nu ik meer accounts heb wordt ik ook minder actief, heb geen inspiratie voor ze, en op open topics wordt bijna niet gereageerd en het kost tijd om zo'n post te schrijven, enz.. dan kom ik vanzelf ook minder online.

EDIT; Eigenlijks dacht ik toen ik minder online kwam; ''waarom kom ik minder online? WC Is awesome'' en toch werd het minder en stopte ik tijdelijk. maar ik miste het RPG'en en kwam terug maar toch is het niet zoals eerst en blijf ik minder actief. ik kwam eerst iedere dag online, vooral toen ik begon met Warrior Cats, in de RPG training waren dan van die open topics en je kreeg ondertussen ook goede tips van andere mensen. En toen ik dit topic zag realiseerde ik me eigenlijks toen pas dat ik daarom zo minder online ben. Ik zoek ind ook vaker naar een open topic, maar ik denk vaak niet meer van ik maak er zelf een want er reageert niemand op en vraag ik bij topic searches enz. waardoor Warrior Cats minder leuker wordt. en dat realiseer ik me nu pas door dit topic. Misschien moeten we met zn allen proberen meer open topics te maken en op elkaars open topics te reageren?


[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 S147li
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Spottedwish
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 DPKsfdL
Chi
572
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: 42 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Spottedwish
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 Icon_minitimema 21 apr 2014 - 14:34

Ik weet nog goed dat ik een tijd open topics heb gemaakt, geen één iemand er op gereageerd heeft. En als ze wel terug postten, viel het topic uiteindelijk toch stil. Ik denk persoonlijk dat een open topic of een gesloten topic niet veel verschil zal uitmaken qua inspiratie level, voor mij toch niet. Maar goed, 'k mag niet egoïstisch gaan denken :'D Maar een open topic dag vind ik opzich wel leuk, of open topic week. Maar als er dan alsnog niemand op je topics reageert, en dan toch gaat vragen van "Wilt iemand op dit topic reageren ... ?", en als er iemand op zegt van "Ja ik~!" dan spreek je feitelijk gezien nog steeds dingen af. Wat ook iets is wat ik persoonlijk vind is dat als mensen een open topic houden dan wel actief is, maar waar ook maar twee katten in betrokken zijn, durf ik niet goed te posten. Vaak hebben ze dan al een onderwerp en dan vind ik het precies storend als ik er plots bij kom huppelen. Dus het lijkt me ook wel handig dat als er open topics gehouden worden, mensen misschien om de zoveel posts een stamp of melding zeggen dat er nog mensen mogen bijkomen als ze willen, om toch nog het verwelkomend gevoel te hebben als je er toch op post. (:


So you say I'm complicated > But you've had me underrated
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 AQQbnsh
Terug naar boven Ga naar beneden
Thrushdive
StarClan
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 DPKsfdL
Krisdive
1285

CAT'S PROFILE
Age: .:32 Moons:.
Gender:
Rank:
Thrushdive
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 Icon_minitimezo 4 mei 2014 - 20:48

Even dit topic omhoog schoppen omdat ik nog steeds merk dat er weinig op open topics gereageerd word... Of dat licht aan mij.
En ik doe dit zodat mensen zich hier bewust van blijven, omdat ik dat toch wel belangrijk vind.


"It's don't give a Mousedung time"~
::Kradam::

[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 6IRKqVA[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 MKN7vHE[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 IfBu3av[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 PS18GM0
Terug naar boven Ga naar beneden
Brokentime
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 DPKsfdL
81
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 22 Moons
Gender:
Rank:
Brokentime
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 Icon_minitimema 5 mei 2014 - 12:38

met dat privétopic probleem ben ik het helemaal mee eens, volgens mij is het nu gewoon zelfs dat er zo weinig open topics zijn en de kans dat iemand op zo'n topic reageert zo klein, dat mensen vaak vanzelf privétopics gaan aanvragen, simpel omdat ze geen zin hebben om tijden te wachten.

Ik denk dat open privétopics daarom wel een idee zijn, dat de eerste post voor een bepaalde kat is gereserveerd en dat het daarna open is.

Dus wat volgens mij meerden keren werd duidelijk gemaakt


[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 10er8fr
Terug naar boven Ga naar beneden
Snowbird
Dark forest
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 DPKsfdL
Lianne
230
Actief
Disconnect and self-destruct
One bullet at a time
What's your rush, now?
Everyone will have his day to die

CAT'S PROFILE
Age: Ageless
Gender: She-cat ♀
Rank:
Snowbird
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 Icon_minitimema 5 mei 2014 - 13:07

Meestal als iemand dit weer bumpt en aangeeft dat het weer afzwakt met open topics is er weer een periode dat iedereen ze opent. Zelf probeer ik dan zo veel mogelijk 'eerste post gereserveerd voor' .. te doen zodat er na meer katten kunnen posten Smile


Help me, if you can, It's just that this is not the way I'm wired.
So, could you please help me understand why.. You've given in to all these reckless dark desires?


::
Terug naar boven Ga naar beneden
Austin
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 DPKsfdL
Liz
187
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 13½ moons
Gender:
Rank:
Austin
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 Icon_minitimedi 6 mei 2014 - 18:31

Ik zou het eigenlijk wel een leuk idee vinden als die 'open prive topic regel' wordt ingevoerd want zo loopt elke topic niet zo standaard af en gebeurd er tenminste nog wat onverwachts in het leven van je kat (':
Terug naar boven Ga naar beneden
Dustrise
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 9d0wsSR
Linn
1320
Actief
And I'd choose you;
in a hundred lifetimes,
in a hundred worlds,
in any version of reality,
I'd find you and I'd choose you.

CAT'S PROFILE
Age: 28 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Dustrise
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 Icon_minitimedi 6 mei 2014 - 20:36

Over die open topic regel -- ik denk dat het een soort regel is die ervoor zorgt dat ieder topic open is(?) -- ben ik het niet mee eens. Stel je hebt iets gepland, een verhaallijntje of wat dan ook en er gebeurd iets, zoals een moord of iets, en iemand kruipt dat topic even doodleuk binnen om er een poot voor te steken; dat zou niet leuk zijn. Ik denk dat we gewoon zo veel mogelijk moeten proberen om áls we een privé topic willen of topics zoeken, gewoon 'eerste post gereserveerd voor' te doen in plaats van geheel gereserveerd. Behalve natuurlijk als het niets anders kan.


[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 VyGVfLa
You may write me down in history with your bitter, twisted lies,
You may trod me in the very dirt, but still, like dust, I'll rise.

.:
Terug naar boven Ga naar beneden
Brightpaw
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 DPKsfdL
Marijn (kittypaw)
928
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 9 Moons
Gender:
Rank:
Brightpaw
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 Icon_minitimedo 30 okt 2014 - 2:12

Sorry voor het bumpen van een oud topic zoals dit! Maar ik wil nog even zeggen dat als er - Eerste post naam kat staat, en ze hebben een heel gesprek en zo, dat mensen gaan twijfelen of ze wel mee kunnen doen. Dat had ik ook, met het topic van Daykit en Snowdrop. Die zaten rustig te praten over de ceremonie. Ik zat heel erg te twijfelen of het nou wel zo leuk was als ik hypere Brightkit er tussen gooide. Uiteindelijk deed ik het toch, en er was niemand die tegen me schreeuwde; kun je je post verwijderen ze hadden net een moment of zo iets. Nope. Het was gewoon puur spontaan, iets wat in de boeken ook zou kunnen gebeuren. En nu kent Brightkit een nieuwe kat; Snowdrop. Hiermee wil ik gewoon zeggen dat als er alleen - Eerste post (naam) staat, je eigenlijks gewoon kunt reageren en het moet doen. Dat zorgt voor spontaniteit, en dat maakt de RPG zo leuk. Natuurlijk moet je wel opletten, sommige topics zijn echt prive, maar dan zal er wel iets staan zoals "ECHT alleen naam kat please!" Bijvoorbeeld als een Queen net kittens aan het krijgen is of zo. Dan is het misschien niet leuk als een random kat opduikt en een gesprek begint want dat is een soort familie moment. Of dat er iemand een verhaallijn in de war schopt of zo. Maar ik wil dus alleen zeggen dat jullie gewoon kunnen reageren op topics met -Eerste post (naam). Het is wss niet dat je ineens je post moet verwijderen of zo. Zo krijgen we meer spontaniteit in de RPG! (Nog een voorbeeld; ik had ooit een topic met Spotlight x kittykit. Er stond niks van -eerste post (naam) of zo onder, dus het leek soort van prive. Toen kwam Stormstar opeens binnen met een lange post. AweSome toch? Nu heeft kittypaw ook een keer de leider gesproken. Spontaniteit is wat de RPG zo leuk maakt!)


[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 S147li
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Royal
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 DPKsfdL
182
Actief
Royal
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 Icon_minitimedo 30 okt 2014 - 17:54

Oh, wat heb jij toch gelijk! Ik voel posten steeds meer als een verplichting en ik heb niet echt inspiratie. Het zou leuk zijn als er is wat meer leven in het RPG-en werd geblazen! Ik ga proberen meer open topics te openen, maar toen ik dat deed (en het was de bedoeling een heel groot-gevecht topic te worden) heeft er maar één iemand op gereageerd. Dat was zeker jammer! Ik ga ook proberen om wat meer te reageren en mezelf voor te houden dat korte posts echt niet uitmaken :3


[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 Sy7zfk
Terug naar boven Ga naar beneden
Ravenfeather
Member
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 DPKsfdL
Jeltje
204
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 25 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Ravenfeather
BerichtOnderwerp: Re: [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG   [Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 Icon_minitimedo 30 okt 2014 - 20:07

Wauw Babs, wat een goed stuk was dat. Ik ben het er helemaal mee eens. Zelf hou ik ook heel erg veel van spontane posts. Toch open ik niet heel vaak een open topic, omdat ik erg vaak rpg met karakters die gewoon bij de mijne horen. Toen ik Snowwhite had gemaakt vertelde ik in het AOT dat zij gebaseerd was op Snowwhite/Mary Margaret Blanchard uit Once upon a time. Iemand anders vertelde dat haar karakter (Sleepingpaw) gebaseerd was op the Evil Queen/Regina. Oftewel, Snowwhite en Sleepingpaw zijn gemaakt voor elkaar. Dit vind ik dan weer heel leuk, dat ik dan heel onverwacht haar 'wederhelft' vind. Met Clouddust vraag ik vaak rond of iemand met hem een topic wilt, en dan krijg ik antwoord van mensen die ik niet ken en die de verhaallijn van Moonwhite x Claw stalken (Clouddust is een van hun kittens). Dat is ook heel leuk. Ik heb ooit een open topic gehad met Ravenfeather, waar iemand op reageerde en toen hadden we een heel leuke rpg. Ik hou wel van verrassingen, dat ik dan niet weet wie er reageert. Dat zouden meer mensen inderdaad moeten doen. Morgen ga ik gelijk een open topic er in gooien, voor iedereen die maar mee wilt doen.


[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG - Pagina 3 2hftc09
-- Thanks Tessa/Erosa voor mijn huidige setje!!--
Hoi mensen die een topic met mij hebben, mijn schoolleven is druk, ik heb weinig huiswerk maar ook weinig tijd! Dus ik kan nog wel eens verdwijnen, sorry als ik dus ff niet post! Blijf vooral actief want ik verschijn en post alrijd wel weer!!!
..Stamps..:

Ravenpower:
Terug naar boven Ga naar beneden
 
[Essay] De mentaliteit van zo lang mogelijk posten en het effect hiervan op een RPG
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Bulletin Board :: Discussion-
Ga naar: