SPT or not?



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
NEWLEAF
Season
Newleaf, 10°C - 20°C
Langzaam maar zeker komen de eerste bloemen weer op. De zon breekt weer door wat zorgt voor een aantal warme dagen. Newleaf zet alles in volle bloei.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 SPT or not?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Minimum aantal regels weg?
Ja
SPT or not? I_vote_lcap62%SPT or not? I_vote_rcap
 62% [ 24 ]
Nee
SPT or not? I_vote_lcap38%SPT or not? I_vote_rcap
 38% [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 39
 

Firedance
Warrior Goddess Lightning
SPT or not? Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 108 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank: Senior warrior
Firedance
BerichtOnderwerp: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 0:15

Heey,

Het viel mij op, de meeste topics zijn SPT, maar al zijn ze SPT, toch worden er vaak ook nog posts gemaakt die gewoon wel aan het minimum aantal regels voldoen. Het blijkt dus dat men niet 1 regel posts gaat maken, zelfs als dit kan.

Ik dacht dus, zijn we dan misschien op het punt waarbij we de leden geen limiet meer hoeven te stellen, omdat ze uit zichzelf goed omgaan met de lengte van de posts. Ik denk zelf van wel. Als ik nu zie wat er in de SPT's staat, vind ik het geen gek idee om de SPT regel af te schaffen, samen met de minimaal 5 regels regel.

Wat vinden jullie? Graag niet enkel stemmen, maar ook de mening onderbouwen. Natuurlijk wordt er wel ingegrepen mocht dit doorgaan en men gaat wel lopen spammen in het RPG gedeelte.

Mvg. Waz


SPT or not? RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Wolftail
StarClan
SPT or not? DPKsfdL
Chi
1455
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Time has stopped {55 moons}
Gender:
Rank:
Wolftail
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 0:23

Ik vind dit op zich wel 'n goed idee. Soms als ik geen SPT topic heb, en ik net maar vier regels heb, moet ik nog met moeite er nog 'n regel aanplakken. Natuurlijk zou ik dan kunnen vragen aan die persoon, om er een SPT topic van te maken. Of als ik zelf 't topic heb aangemaakt, er 'n SPT van maken.

Maar dit is dus veel handiger, en als het echt uit de hand loopt, kan 't team nog altijd ingrijpen.


SPT or not? CSSuX15
there's such a difference between us and a million miles. it's no secret, the both of us are running out of time
Terug naar boven Ga naar beneden
Goldennight
Member
SPT or not? 2re5tv9
Isa :3
358
Actief
"Don't be trapped in someone else's dreams."

CAT'S PROFILE
Age: 32 moons
Gender: She-cat ♀
Rank:
Goldennight
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 6:52

Ik ben eigenlijk tegen (ja ik ga weer moeilijk doen xd)
Omdat ikzelf het bijvoorbeeld niet fijn vindt om tegen kleine posts te reageren, en ik ken nog wat mensen die dat niet fijn vinden. (niet op deze site, maar er zullen er hiet vast ook een paar zitten) Ik vind dat het 'Yes ik heb 1000 woorden' gevoel dan weggaat. Dat het dan niet meer zo speciaal is ofzo >.<
Ik bedoel, eens in de zoveel tijd een SPT topic vond ik wel oke, maar er zijn nu vast mensen die het de hele tijd gaan doen, en als je bijvoorbeeld nog niet zo goed bent in RPG'en kan die ander daar nogal moeilijk op reageren soms.


There is no pot of gold at the end of the rainbow
SPT or not? 2u8x85l
The only thing you may find, is the cold dark night
x:


Artsie things:
Terug naar boven Ga naar beneden
Shrewstar
StarClan
SPT or not? DPKsfdL
Miss de V <3
5400
Actief

CAT'S PROFILE
Age: No need to count anymore.
Gender:
Rank:
Shrewstar
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 7:32

Ik ben ook eigenlijk tegen, ga gedeeltelijk met Isa mee. Als jij moeite doet voor een post, dan komt die anders plots met iets van 4 regeltjes, om het even zo te zeggen. Ook vind ik dat bijv. ceremonies, waar een Leader echt veel werk in steekt, ook gewoon met respect moeten worden behandeld. Dan krijg ik zo'n vervelend gevoel als iemand er schijt naar heeft en vervolgens minimaal zijn best doet.

Ook vind ik dat de minimum regel eigenlijk een soort richtlijn/dwang geeft. Zonder dat wordt het posten misschien wat slordig. Want niemand heeft eigenlijk meer zijn hele best te doen. Ik weet dat niet iedereen evenveel tijd heeft, maar daar zijn die SPT's zo verdomd handig voor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Isabella
Member
SPT or not? DPKsfdL
ᴅᴀɴɪɪ
54
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 17 мσσηѕ
Gender:
Rank:
Isabella
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 7:51

Ik ben wel voor dit idee. Zo hoef je, als je even weinig tijd hebt, toch niet zoveel tijd in een post te steken en kun je er dus meer doen in de vrije tijd die je hebt. Ook voel je je misschien minder gedwongen op te posten, en met kleine postjes doe je alleen de dingen die echt van belang zijn in je post. ^^


SwiftheartSunshine Dazzle - .ClearkitBrindlepool - Isabella
SPT or not? Nda6op
TE FALTA EL AIRE
TE COMPRO EL VIENTO
SOY TU DINERO
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Hiddendance
Member
SPT or not? DPKsfdL
Lis
1148
Actief

CAT'S PROFILE
Age: .: 27 moons :.
Gender:
Rank:
Hiddendance
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 7:55


Ik vind Isa wel gelijk hebben. :3 Maar voor degenen die liever langer posten, kunnen we daar dan geen regel voor magen? Bijvoorbeeld, in de plaats van Short Post Topic, Long Post Topic, I don't know, het is maar een voorstel dus niet letten op de naam x'D Dat je bijvoorbeeld minstens 500 woorden moet hebben of zo, gewoon voor dat 'Yes ik heb ... woorden' gevoel zoals Isa zei terug te krijgen. En als er dan niet veel gebruik van wordt gemaakt, dan kan je dat gewoon nog altijd terug afschaffen.
~Just Some Idea~
Maar persoonlijk, in het algemeen, vind ik dat de SPT dus wel afgeschaft mag worden, en misschien de 5 regels regel ook wel, maar... *wijst naar haar tekstje hierboven*


SPT or not? 6icvux
Terug naar boven Ga naar beneden
Owlfeather
Member
SPT or not? DPKsfdL
Izza
28
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 15 moons
Gender:
Rank:
Owlfeather
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 8:01

Ik ga eigenlijk wel mee met Danii, het verplichte gevoel is dan dus weg, en mensen zullen sneller posten, want, er zijn ten slotte geen verplichtingen aan je post. Mensen gaan vrijer te werk, en als iemand écht inspiratie heeft, dan komt er vanzelf een lange post uitrollen, toch?


SPT or not? Ddpemg
Terug naar boven Ga naar beneden
Heronwing
Member
SPT or not? DPKsfdL
335

CAT'S PROFILE
Age: 21 moons
Gender:
Rank:
Heronwing
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 10:05

Ik ga mee met Danii en Owlfeather. Ik merk bij mezelf dat ik bij een spt, meestal toch wel een redelijke post neerzet, gewoon omdat het kan en omdat ik er dan zin in heb. Maar SPT maakt dan wel weer mogelijk dat wanneer je weinig tijd hebt en de ander toch nog even verder wil kunnen laten gaan, dat je even snel kunt posten met enkel de belangrijke dingen erin. Wanneer nodig komt er, zoals hier boven al gezegd, vanzelf wel een lange post uit rollen, en wanneer het echt moeilijk is komt er een wat kortere uit.

En over dat 1000 woorden gevoel, de awards daarvoor kunnen toch gewoon blijven bestaan? Dan kun je alsnog met trots die award claimen, als je eenmaal zo'n post hebt geschreven.


SPT or not? 2w57x44

Thanks <3:
Terug naar boven Ga naar beneden
Swallowpaw*
Member
SPT or not? DPKsfdL
56
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6 month's now...
Gender:
Rank:
Swallowpaw*
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 10:45

Ik ben het met Isa & Soof eens, maar ook met Daan & Danii.
Ik bedoel, soms is het juist fijn om lange posts te maken, en als iemand dan met 3 regels aankomt ofzo is dan ook niet fijn. Daarvoor zijn dan de SPT's, ik gebruik ze zelf ook. Voor de accounts waarvoor ik even geen Inspiratie boost heb. Maar zoals met Jaypaw, daar gebruik ik de normale topic's voor. Dus ik denk dat ik voor nee kies en ze beide te houden (:


SPT or not? R7wi
Terug naar boven Ga naar beneden
*Dawnpaw
Member
SPT or not? DPKsfdL
kippiestein, but just Kip is fine
483
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 10,5 moons
Gender:
Rank:
*Dawnpaw
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 10:51

Ik ben het hier mee eens, al ben ik het ook eens met Aurykit en Shrewleap.
Zou het dan niet handig zijn als je onderaan je post moet zetten of je liever langere of kortere posts wil?


SPT or not? Ip5qvp
>>Topic search<<>>Everything search
SPT or not? Xxmindoxx
Je mag altijd in mijn topics inspringen! Als ik het echt speciaal voor één iemand heb geopend, zet ik dat er wel bij! c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
SPT or not? Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 108 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank: Senior warrior
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 10:55

Als jij lange reacties wil in je topic, dan zet je dat er toch bij ofzo? Ik denk ook persoonlijk nie dat mensen heel snel klein gaan reageren op grote posts, zelfs al het mag. Waarom niet? Omdat er dan toch altijd zoiets is van, diegene heeft zo lang gepost, je kijkt er naar en je stelt er een voorbeeld aan. Wil je het echt helemaal voorkomen, dan kun je idd aangeven dat je enkel lange posts wil zien in dat topic.

En dat het 'Wauw 1000 woorden' gevoel weg gaat? Like wtf. Ik streef nooit naar het aantal woorden. Die posts van Fire met 4000 komen er gewoon zo uit door de situatie. Ik denk dat, zelfs als het min aantal regels weg is, mensen juist nog wel zitten van wow, wat lang. Het gaat in RPG niet om het aantal woorden dat je typt. Leuk als je een keer wat langer kan, maar het is niet het doel van de site. Dat is het ontwikkelen van je characters en gezellig met mensen RPGen. Als men daarin tegen wordt gehouden door een minimum limiet waar men ondertussen wel goed mee om blijkt te kunnen gaan, dan vind ik dat die gewoon weg kan.
Daarnaast is het zo dat in veel SPT topics alsnog gewoon lang wordt gereageerd. Het is enkel het gevoel dat je niets hoeft, wat het fijner maakt. Dus niet checken of je wel genoeg hebt, maar gewoon kunnen posten en wetende dat je dat ook nog kunt doen als je eens een wat minder dagje hebt. Zelfs als die regel weg is zou ik nog lange posts blijven maken wanneer ik daar zin in had of wanneer het door iemand gevraagd wordt in een bepaald topic. Zoals ik al zij, voor de rest houden we er dan een oogje op. Maar t is niet zo dat mensen een lange post zien en dan zelf helemaal geen moeite meer gaan doen. Meestal gaat het zelfs vanzelf.

En de nieuwe leden? Ik denk dat die zich prima kunnen ontwikkelen zo. We staan nog steeds geen topics met allemaal one-liners toe en als ze dan RPGen met mensen die uit zichzelf wat langer gaan, dan leren ze dat ook. En honestly, het begint weer te lijken alsof het allemaal gaat om de lengte. Ik zeg altijd, iemand kan een 10000 woorden post gemaakt hebben waar ik helemaal niets aan heb, een ander maakt er een van 300 waar ik zelf een post van 1000 woorden op kan uittikken in respons.

Ik wil ook nog even zeggen dat de min. 5 regels regel ook een beetje omstreden is al een tijdje. Heel veel mensen posten in kaders, waar je al niet meer ziet wat de eigenlijke 5 regels zijn. Daarnaast heb ik door steeds groter wordende beeldschermen ook steeds meer verschil gezien in wat de één 5 regels noemt en wat de ander.


SPT or not? RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Wolftail
StarClan
SPT or not? DPKsfdL
Chi
1455
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Time has stopped {55 moons}
Gender:
Rank:
Wolftail
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 11:30

@ Waz, ik heb nog iets te zeggen op dat laatste :') ~ Als je van lay switcht dan heb je de ene keer vijf regels en de andere keer maar net vier. Dus als de ene persoon de bredere lay op heeft staan, dan kan het gaan lijken dat die persoon die de smallere lay heeft de regel overtreed.

Oké sorry, ik ben slecht in uitleggen:'D ~


SPT or not? CSSuX15
there's such a difference between us and a million miles. it's no secret, the both of us are running out of time
Terug naar boven Ga naar beneden
Wonderland
Member
SPT or not? DPKsfdL
Babs
313
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 34 Moons
Gender:
Rank:
Wonderland
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 11:50

Ik moet zeggen, 5 regels is ook niet veel, en ik heb nog niet vaak meegemaakt dat iemand 5 regels reageert op een lange post^^"


SPT or not? HiMazke
Terug naar boven Ga naar beneden
Splashingkit
Member
SPT or not? DPKsfdL
Esmee
243
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 7 weeks young
Gender:
Rank:
Splashingkit
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 12:26

*Heeft zeer lang nagedacht over haar mening*

Ik zoek zelf ook veel SPT topics, omdat ik dat makkelijk vind. Maar ik merk dat ik juist dan wel heel lang post, omdat ik dan het idee heb dat het niet uitmaakt hoe en wat. In principe vond ik dit altijd fijn, al was ik in het begin echt like dafuq wat is dit nu weer? And well, dit is de ene kant van mijn mening. De andere kant is dat wat mij part SPT ook best weg mag. Omdat merk dat ik enkel met vrij nieuwe accounts goed post, in wat voor topic dan ook. Dat zal aan het feit liggen dat ik de oudere al zolang heb en dat ik er wel een beetje mee uitgepost heb. Dus geef ik nu oude accs weg, omdat ik toch veel beter post met nieuwe.


SPT or not? Xgfvhj
Theme
Didn't know that I was lost
I was losing everything
But I was still thinking that everything was going to be ok
And that there was still hope
There wasn't
Terug naar boven Ga naar beneden
Timesong
StarClan
SPT or not? DPKsfdL
» Quinty «3 «
682
Actief

CAT'S PROFILE
Age: Ageless
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Timesong
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 12:58

Van mij mag het minimum aantal regels wel weg. Ik vind die SPT heerlijk om mee te posten, sinds maanden heb ik er weer eens plezier in om een topic aan te maken, omdat er geen verplichting of dwang meer achter zit dat je zo nodig 300+ woorden moest typen.

Ik ben in de RPG rolt in het spammertijdperk, waarbij 1 of 2 woorden het maximale waren. Het was uitzonderlijk als iemand al een volledige zin maakte. Maar mensen wilde perfectie en er werd een minimum ingesteld, daar kon ik niet tegen.

Als mensen gewoon lange topics willen maken, be my guest, maar ik kom je dan niet opzoeken, want ik kan er niet tegen om lange posts te maken.
Ik spreek hier misschien vooral vanuit mezelf, maar ik denk dat ik heus niet de enige ben die er zo over denkt.

In ieder geval heb ik mn punt, denk ik, wel duidelijk gemaakt.

Quinty uit~
Terug naar boven Ga naar beneden
Aurum
Member
SPT or not? DPKsfdL
Bunny
456
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 56 moons
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Aurum
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 14:36

Ik vind dat het weg mag. Soms heb ik moeite om er nog een vijfde regel er aan vast te plakken, en soms blijf ik maar doortypen :3 Maar als je veel inspiratie hebt, komen de lange posts vanzelf. Toen ik hier kwam vond ik het eerlijk gezegd maar een rare regel, hoewel ik nu (min of meer) wel begrijp waarom ze is opgestelt. Persoonlijk heb ik ook liever SPT's omdat je dan niet je aantal lijnen hoeft te tellen om te weten of je genoeg geschreven hebt ^^' Mensen zullen zich dan vrijer gaan voelen en misschien daardoor ook meer posten. Maar ik ben hier (vrij) nieuw dus misschien dat mijn mening nog niet zoveel weegt, maar ik wou het toch even posten :3


SPT or not? 1sJJEcJ
Terug naar boven Ga naar beneden
Crowdance
Member
SPT or not? DPKsfdL
Izzaaaah!
340
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 12 moons
Gender:
Rank:
Crowdance
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 15:04

Nu ik!
Ik ben het helemaal met iedereen eens die zeiden dat het minium aantal regels weg moet.Toen ik hier kwam dat ik *piep* Wat een *piep* regel!*piep* *piep* *piep*es
*piep* jes zijn scheldwoorden.


So won't you
Save us, what we are,
don't look clear,
it's all uphill from here

SPT or not? Crowos
It's who we are
Doesn't matter if we've gone too far
Doesn't matter if it's all okay
Doesn't matter if it's not our day
Song:
Crowpaw:
Terug naar boven Ga naar beneden
Errorpaw
Member
SPT or not? DPKsfdL
57
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6 moons
Gender:
Rank:
Errorpaw
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 15:57

Maar mensen, het lijkt me ook weer zeer saai als de nieuwe leden nu erg kort gaan posten?
Niet dat ik echt voor 5 regels ben


SPT or not? Wrgks7
Terug naar boven Ga naar beneden
Firedance
Warrior Goddess Lightning
SPT or not? Fireda11
WazBeer
12040
Actief
Burning like embers, falling, tender, Longing for the days of no surrender, years ago.

CAT'S PROFILE
Age: 108 Moons Old
Gender: She-cat ♀
Rank: Senior warrior
Firedance
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 16:24

We staan alsnog geen one liner topics toe. Iedereen ontwikkeld zich vanzelf met posten, dat heb ik wel geleerd van de geschiedenis hier. In het begin was de gel min. 3 regels, maar veel mensen hielden zich daar maar net of niet aan. Ik ging op vakantie, ik kom terug en de grootste spammers schreven lange posts. In die tijd zijn die mensen dat gewoon zelf gaan doen.


SPT or not? RBnHiY7
Moonkit || Skyteller || Firedance || Runeshade || Ghosteyes
Other:
Terug naar boven Ga naar beneden
Bravepaw
Member
SPT or not? DPKsfdL
26
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6.5 moons
Gender:
Rank:
Bravepaw
BerichtOnderwerp: Re: SPT or not?   SPT or not? Icon_minitimedi 2 jul 2013 - 17:25

Mijn stem: Ja en nee.
Het is wel fijn om een SPT topic te hebben, want het posten duurt niet zo lang, en soms weet ik ook niks meer te schrijven op de vijfde regel.
Het is wel handig zo kort, maar het is jammer dat er dan geen mooie, lange topics komen, met veel gebeurtenissen erin (ik fantaseer een heel beeld voor me als ik een RPG topic lees.)


SPT or not? Fut855
Terug naar boven Ga naar beneden
 
SPT or not?
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: General :: Bulletin Board :: Discussion-
Ga naar: