ontmoeting - Pagina 2



 
IndexGebruikerslijstRegistrerenLaatste afbeeldingenInloggenZoeken
We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey, no one is to stay. Where ever it's going. What is the way?
Welcome
Warrior Cats is een rollenspel gebaseerd op de serie 'Warriors' van Erin Hunter. Je verkent hier al schrijvend de geliefde wereld van de Clankatten, rogues en kittypets. Dit doe je door je eigen karakter aan te maken, waarbij je bijna alles zelf mag bepalen over uiterlijk en karakter. Wild of tam, goed of slecht, sociaal of eenling? Help jij oorlogen te voorkomen? Of ben je een van de katten die hongerig opzoek is naar een groter territorium en meer macht? Het kan allemaal op Warrior Cats.
KIND OF WEATHER
LEAFBARE
Season
Leafbare, -8°C - 3°C
Het blad is nu volledig van de bomen af en iedere ochtend wordt je begroet met rijp aan de takken en een kille wind. Gepaard met winterse neerslag, is het woud gehuld in een witte deken.
WHAT'S HAPPENING
Current Event
No current forum-wide event.
THE ALLEGIANCES
Clans
THUNDERCLAN
RIVERCLAN
WINDCLAN
SHADOWCLAN
BLOODCLAN
THE MANAGEMENT TEAM
Staff
COME JOIN US
WC DISCORD

SWITCHERDIESWITCH
SWITCH ACCOUNT
Deel
 

 ontmoeting

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Lightleaf
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
eva
948
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: 20 maand
Gender:
Rank:
Lightleaf
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimedo 4 okt 2012 - 20:44

Lightpaw. keek silverpaw** aan wat ze zei was erg heel erg maar ze zullen er wel een reden voor hebben gehad. Ok zei lightpaw. goed dat ik het nu weet, maar nu gaan we niet aan al onze problemen denken nu is het tijd om er van los te staan. Ze sprak het zo krachtig dat ze hetzelf bijna geloofde. Hoe dan ook niet nu straks misschien kom wat gaan we doen het word vast een mooie dag !
Kom op ! Ik pak je !


wie ik ben? Ik ben niemand, ik ben mezelf.

ontmoeting - Pagina 2 313p2qg
Bedankt:
Lightleaf/Fantasypaw.
the things we lose have a way of coming back to us in the end, if not always in the way we expect- luna lovegood
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverpaw**
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
Jutte
78
Actief
Silverpaw**
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimeza 6 okt 2012 - 20:33

Silverpaw**rende vooruit gevolgd door Lightpaw. Ze hield van haar vriendin en ook van dit moment. Maar echt plezier nee dat was het niet. Dat kon ze niet. Plots stond ze stil. Ze keek Lightpaw aan. Lightpaw waar zijn we? Ze keken alletwee rond. Ze herkende de plek niet. Rustig blijven sprak ze zichzelf toe. Weer keek Silverpaw naar Lightpaw. Lightpaw wat moeten we nu doen. Lightpaw keek voor zich uit. Wat was er met Lightpaw. Ze deed al heel de dag vaag. En hoe ze wakker werd. Lightpaw wat is er? Ze ging zitten en wachtte op het antwoord. Maar ze was bang. Bang voor wat er ging gebeuren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Spottedkit
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
Lauren
182
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6 moons
Gender:
Rank:
Spottedkit
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimeza 6 okt 2012 - 21:08

mag ik ook meedoen?


Spottedkit! happy
ontmoeting - Pagina 2 2dig2f8

No one else is dealing with your demons
meaning maybe defeating them
could be the beginning of your meaning, friend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Spottedkit
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
Lauren
182
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6 moons
Gender:
Rank:
Spottedkit
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimeza 6 okt 2012 - 21:11

spottedkit? dat ben ik? ga je me vermoorden?? ik zit in het bos, ben jij de gevaarlijke schaduw?


Spottedkit! happy
ontmoeting - Pagina 2 2dig2f8

No one else is dealing with your demons
meaning maybe defeating them
could be the beginning of your meaning, friend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Moonstripe
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
Captain America
3633
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: 5 yrs
Gender: Tomcat ♂
Rank:
Moonstripe
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimeza 6 okt 2012 - 22:03

Spottedkit, gelieve niet te dubbelposten! Hier niet op antwoorden, maar dit dan in pb vorm te doen. En schrijf ook een normale post in plaats van te spammen. - Moonstripe




Terug naar boven Ga naar beneden
Spottedkit
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
Lauren
182
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6 moons
Gender:
Rank:
Spottedkit
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimezo 7 okt 2012 - 9:23

sorry Moonstripe, ik ben nieuw hier, ik heb alle regels al wel 3 keer gelezen maar ik snap er niets van! sorry


Spottedkit! happy
ontmoeting - Pagina 2 2dig2f8

No one else is dealing with your demons
meaning maybe defeating them
could be the beginning of your meaning, friend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lightleaf
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
eva
948
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: 20 maand
Gender:
Rank:
Lightleaf
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimezo 7 okt 2012 - 20:06

Spottedkit, je mag meedoen maar het is wel de bedoeling dat jij meegaat met ons verhaal, volgens mij ben je wat verward door je ander verhaal hier is de bedoeling dat jij ons tegenkomt snap je ? ( voor je te helpen he ) En doe maar mee, hoe meer zielen hoe meer vreugt.

Uit haar ooghoek zag ze silverpaw naar haar kijken. Wat is er ? Vroeg ze. lightpaw schudde haar hoofd, te ingewikkeld. miauwde ze. Het was gewoon een nachtmerrie voegde ze erbij half tegen zichzelf half tegen silverpaw. Toen keek ze plas echt rond. terwil silverpaw vroeg waar ze waren. Er ging een rilling door haar heen. Geen idee andwoorde ze. Dan kwam er eindelijk een glimlach op haar snuit, al snel rolde ze over het gras van het lachen. Wat zijn we toch muisenhersens hikte ze. We hebben ons weer in de nesten gewerkt, alweer. Maar kom we slaan er ons wel door gewoon orienteren. Nog steeds lachte ze, dat deed deugt. het verdreef de zorgen. Ze lachtte zo hard dat ze maar net een takje hoorde kraken. Ze draaide zich om.


wie ik ben? Ik ben niemand, ik ben mezelf.

ontmoeting - Pagina 2 313p2qg
Bedankt:
Lightleaf/Fantasypaw.
the things we lose have a way of coming back to us in the end, if not always in the way we expect- luna lovegood


Laatst aangepast door Lightpaw. op vr 14 dec 2012 - 11:25; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverpaw**
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
Jutte
78
Actief
Silverpaw**
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimema 8 okt 2012 - 15:23

ze had in geen tijden meer zo hard gelachen. Het zachte mos voelde heerlijk aan en even vergat ze al haar zorgen. Pas toen zag ze dat haar vriendin stond te staren naar het struikgewas. Nu hoorde ze geritsel wat was er aan de hand. Ze zag iets bewegen in de struiken. Lightpaw w...wie of wat zit er daar?


I'm so silver....Silverpaw
ontmoeting - Pagina 2 2ladeet
Terug naar boven Ga naar beneden
Spottedkit
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
Lauren
182
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6 moons
Gender:
Rank:
Spottedkit
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimema 8 okt 2012 - 20:16

Spottedkit kwam uit de struiken gewandeld en zag de andere twee katten een beetje angstig zitten. "Sorry als ik jullie liet schrikken! Dat was niet mijn bedoeling... Ik was gewoon een beetje door het bos aan het wandelen en ik wouw net terugkeren naar het kamp maar toen besefte ik dat ik eigenlijk de weg kwijt ben" miauwde ze. Ze vroeg zich af of ze met de andere katten kon meespelen, het zag er leuk uit! "Zou ik mogen meespelen? Zoniet, kunnen jullie mij dan de weg naar het kamp terug uitleggen?" vroeg ze snel.


Spottedkit! happy
ontmoeting - Pagina 2 2dig2f8

No one else is dealing with your demons
meaning maybe defeating them
could be the beginning of your meaning, friend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverpaw**
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
Jutte
78
Actief
Silverpaw**
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimedi 9 okt 2012 - 20:26

mooi geschreven je kunt het ook wat spanndend beschrijven bv. Ze zag twee katten ze keken bang zouden ze haar aanvallen? Snap je. Je zou ook een beschrijving van je kat kunnen geven dat is gemakkelijker voor dan verder te schrijven. Oke? Maar je schrijft goed hoor

Silverpaw schrok op ze ontbloodte haar nagels. Wat kwam deze kat hier doen. Ze zag er iets jonger uit dan haarzelf. Ze was nog een kitten. Met haar zilvergrijze vacht was ze heel anders. Maar was ze te vertrouwen? Euh meespelen? Wie ben jij eigelijk. En wat bedoel je met kamp. Ze keek naast haar ze zag Lightpaw bedenkelijk kijken. Haar grijze vacht met honingkleurige streepjes daalde op en neer. Wat moet ze nu doen? Ze kan deze kat best wat beter leren kennen. Ok goed maar ik zou graag alles weten over dat kamp zei Silverpaw. Maar wat vond Lightpaw ervan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Spottedkit
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
Lauren
182
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6 moons
Gender:
Rank:
Spottedkit
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimedi 9 okt 2012 - 20:49

Spottedkit zag het wel zitten hen wat over het kamp te vertellen... "Goed" begon ze eerst nog een beetje twijfelend. "Ik kom uit de Thunderclan, ik was in het bos aan het wandelen en toen kwam ik jullie tegen." Terwijl ze dat zei begon de zon heel erg hard te schijnen. "Zoals ik al zei, ik kom uit de Thunderclan. Uit welke clan komen jullie? Ik ken niet alle katten van de clan want ik ben nog niet zo veel uit de kraamkamer gekomen." Spottedkit had er altijd in gelooft dat de katten van de Thunderclan kwamen maar aangezien ze de weg naar 'het kamp' niet kenden begon ze toch wel te tijfelen. "Als jullie de weg niet kennen zal ik die wel weer terugvinden hoor." Ze zag de katten nog altijd naar haar staren, maar opeens voelde ze iets scherps door haar vacht gaan. 'Wat was dat?'
vroeg ze zich af.


Spottedkit! happy
ontmoeting - Pagina 2 2dig2f8

No one else is dealing with your demons
meaning maybe defeating them
could be the beginning of your meaning, friend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lightleaf
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
eva
948
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: 20 maand
Gender:
Rank:
Lightleaf
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimewo 10 okt 2012 - 12:41

lightpaw. keek naar de nieuwe poes, ze was nog een kitten. Maar heel verstandig dat zag je. Ze was niet het soort type dat snel in paniek graakte. Vanuit haar ooghoek zag ze Silverpaw lightjes paniekeren, ze stelde zich naast haar vriendin op om haar gerust te stellen. Goed begon ze toen spottedkit klaar was met haar verhaal. Ze twijfelde ze zou haar toch niet bang maken ? Ze besloot het te vertellen dat ze ook niet wiste waar ze waren. Goed heraalde ze nogmaals. Het grappige is dat wij ook niet weten waar we zijn. Maar ik weet wel wat over de thunderclan, ik heb er respect voor, zeker voor de leider. Meer weet ik er niet over maar ik wil je wel helpen om het terug te vinden. Bood ze haar hulp aan. Plotsklaps zag ze dat iets spottedkit vacht raakte; Daarna kwam er nog een. Bliksemsnel liep ze naar spottedkit, ze stote zich af en duwde het kitten opzei. Zodat het proiectiel boven de hoofden suisde. Uit haar ooghoek zag ze dat silverpaw** bewegen maar daar kon ze nu niet op letten. Silverpaw** help me even ! Riep ze. Ze moesten maken dat ze hier weg kwamen !


wie ik ben? Ik ben niemand, ik ben mezelf.

ontmoeting - Pagina 2 313p2qg
Bedankt:
Lightleaf/Fantasypaw.
the things we lose have a way of coming back to us in the end, if not always in the way we expect- luna lovegood
Terug naar boven Ga naar beneden
Spotlight
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
Soepsas ^.^
3339
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 18 moons already... Time flies i guess.
Gender:
Rank:
Spotlight
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimewo 10 okt 2012 - 15:08

Even een tipje maar in de RPG hoef je de ** er niet achter te zetten
Dus dan kan je gewoon Silverpaw i.p.v Silverpaw** zeggen. Is wel wat makkelijker en logischer, wie heet er nou Saskia!! of Lisa**? Razz



ontmoeting - Pagina 2 D2o

Thanks peepz c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Spottedkit
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
Lauren
182
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6 moons
Gender:
Rank:
Spottedkit
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimewo 10 okt 2012 - 19:25

"Bedankt!" riep Spottedkit naar Lightpaw. "en je hebt gelijk, we moeten hier echt wegkomen!" nog net voor ze van plan was hier weg te lopen vroeg ze nog iets: "Wat zijn die vliegende dingen eigenlijk?" en toen herinnerde ze haar pijn weer van toen zo'n ding haar vacht openscheurde. Als ze er op lette deed het echt veel pijn. Het was net boven de plaats waar haar staart haar lichaam verlaat. "Wat moeten we nu doen?" vroeg ze daarna. Ze zat echt vol vragen en ze kon er niet aan doen dat ze eigenlijk wel nieuwsgierig werd naar wat die dingen waren.


Spottedkit! happy
ontmoeting - Pagina 2 2dig2f8

No one else is dealing with your demons
meaning maybe defeating them
could be the beginning of your meaning, friend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lightleaf
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
eva
948
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: 20 maand
Gender:
Rank:
Lightleaf
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimedo 11 okt 2012 - 19:37

haha ok bedankt.

lightpaw kon Spottedkit wel aanvallen ! De intelligensie was dus niet altijd van de partij. Ze gromde. Spottedkit ! riep ze. Zakken !! Hoe kon dat kitten nu zo dom zijn om even gewoon weg te lopen ! Elk moment kon weet zo'n ding haar raken. Ze duwde haar naar bedenden. Nee ik weet niet wat dat is siste ze. Wel dat het je elk moment kan raken voegde ze er iets vriendelijker aantoe. Weeral zag ze dat Silverpaw iets deed, maar daar kon ze nu geen aandacht aan besteden. Schiet op sluip tegen de grond naar die varens daar miauwde ze. Ze duidde de richting aan met haar staart. Schiet op ! zei ze en duwde even zachtje met haar snuit tegen spottedkits pels. Silverpaw riep ze weer, kom nou. Van het vrerdriet dat ze gehad hadden en de nachtmerrie leek nu veel minder belangrijk, dat kwam later ze moesten opschieten !


wie ik ben? Ik ben niemand, ik ben mezelf.

ontmoeting - Pagina 2 313p2qg
Bedankt:
Lightleaf/Fantasypaw.
the things we lose have a way of coming back to us in the end, if not always in the way we expect- luna lovegood
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverpaw**
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
Jutte
78
Actief
Silverpaw**
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimedo 11 okt 2012 - 19:56

silverpaw sloeg wil met haar armen. Wat waren die rot dingen. Plots hoorde ze in de haar naam. Wat was er nu weer. Plots vloog een reusachtig ding op haar af. Ze voelde iets haar op de grond drukken en haar lucht werd uit haar longen geperst.Wat moet ik doen wat moet ik doen. Plots alsof er een lichtje aanknipte hoorde ze een stem in haar hoofd denk aan je vechttechniek dat je ooit geleerd hebt. Ze kromde haar rug draaide zich om en boorde haar tanden in de keel van dat ding. Ze keek en wat ze zag deed haar wankelen een reusachtig grote kat met manen stond haar aan te staren. Haar ging open maar roepen kon ze niet. Ze stond verstijfd van angst.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lightleaf
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
eva
948
Afwezig

CAT'S PROFILE
Age: 20 maand
Gender:
Rank:
Lightleaf
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimedo 11 okt 2012 - 20:50

Toen zag lightpaw de kat met de manen ze stond een moment verstijft van angst. Ze liet spottedkit los .schudde haar kop, doe iets doe iets klonk het in haar hoofd. Snel, zonder er bij na te denken stormde ze op silverpaw af, greep haar in haar nekvel en sleurde haar mee naar de varens, onderweg riep ze nog naars spottedkit: kom mee ! wow ze stond veronderstelt van silverpaw, ze had zomaar die kat gebeten ! Dat was iets wat zij niet zou kunnen dacht ze. Ze keek naar haar vriendin,waarschijnlijk dacht ze dat ook, maar ze had het gedaan dat was zo dapper ! En spottedkit dan die bleef koel ondanks er dingen op haar afvlogen, echt goed ! En zij je zijzelf, ze had gewoon wat gedaan meer niet vond ze van zichzelf. Maar toch goed dacht ze erbij en stop met piekeren we moeten hier dringender weg dan eerst !


wie ik ben? Ik ben niemand, ik ben mezelf.

ontmoeting - Pagina 2 313p2qg
Bedankt:
Lightleaf/Fantasypaw.
the things we lose have a way of coming back to us in the end, if not always in the way we expect- luna lovegood
Terug naar boven Ga naar beneden
Spottedkit
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
Lauren
182
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6 moons
Gender:
Rank:
Spottedkit
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimevr 12 okt 2012 - 21:00

Spottedkit stond vol bewondering naar het beest dat op een grote kat leek te kijken. Het was echt inmens groot en had een goudgele kleur met bruine manen. Ze liep naar de struiken zoals Lightpaw haar had gevraagt. Wat zou dat zijn?' dacht ze. Ze was echt veel te nieuwgierig in het leven! 'Als je nieuwsgierig bent kun je niet voorzichtig zijn...' dacht ze ook nog wat later. Eenmaal aangekomen in de struiken vond ze Lightpaw en Silverpaw niet meer, ze waren verdwenen. Nu begon ze wel een beetje ongerust te worden, wat moest ze doen als die reuzekat haar aanviel?


Spottedkit! happy
ontmoeting - Pagina 2 2dig2f8

No one else is dealing with your demons
meaning maybe defeating them
could be the beginning of your meaning, friend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Silverpaw**
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
Jutte
78
Actief
Silverpaw**
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimezo 14 okt 2012 - 20:31

Silverpaw voelde dat ze meegesleurd werd. Ze kon niet voelen wat haar meesleurde maar ze vermoedde dat het ook zo'n raar beest was.O'nee wat heb ik nu weer gedaan dacht ze in paniek. Ze werd neergezet en keek haar ontvoerder aan. Haar ogen vlogen open Lightpaw jijte laat besefte ze dat ze geroepen had en dat is nooit goed. Maak dat je wegkomt siste Silverpaw. Ze sprintte weg. Plots keek ze achter zich. Waar was Spottedkit?


I'm so silver....Silverpaw
ontmoeting - Pagina 2 2ladeet
Terug naar boven Ga naar beneden
Spottedkit
Member
ontmoeting - Pagina 2 DPKsfdL
Lauren
182
Actief

CAT'S PROFILE
Age: 6 moons
Gender:
Rank:
Spottedkit
BerichtOnderwerp: Re: ontmoeting   ontmoeting - Pagina 2 Icon_minitimezo 14 okt 2012 - 21:44

Spottedkit sloop door de struiken. De maan scheen door de bomen en het was een koude nacht. Opeens hoorde ze geritsel in de struiken. 'Wat was dat?' dacht ze in paniek. Ze sloop gewoon verder, klaar om zich te verdedigen. "grraaaauuuuuuuuwwwwwww!!!!!" hoorde ze opeens. Ze keek achter zich maar ze zag niks, toen ze zich weer omdraaide, zag ze zo'n reuzekat voor haar staan. 'Ooh nee, ooh nee!' dacht Spottedkit, 'wat moet ik nu doen? Ik kan het toch niet tegen dat reuzebeest opnemen? Het is veel sterker en groter dan mij!' Ze werd echt ongerust, zelfs als ze nog bij Lightpaw en Silverpaw was, dan zou ze het beest nog niet kunnen verslaan, laat staan in haar eentje... "Help! Help!" riep ze bang. Er kwam niemand dus ze begon te rennen en te rennen, zo hard had ze nog nooit gerend, maar ze rende deze keer voor haar leven. Rende ze niet hard genoeg, dan was het de laatste keer dat ze rende.


Spottedkit! happy
ontmoeting - Pagina 2 2dig2f8

No one else is dealing with your demons
meaning maybe defeating them
could be the beginning of your meaning, friend.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
ontmoeting
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 5Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Warrior Cats :: Alternative RP boards :: RPG Training-
Ga naar: